abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208639408
Hoe kom je eigenlijk in dat schrijfteam? :D

Wat nou als wij iets serieus op poten zetten en dat hele schrijfteam overnemen. })
pi_208656467
Het wordt tijd dat Stefano terug naar NY gaat, die voegt niets toe.
En hij is ook niks vd Sandertjes, een vage broer die ze 20 jaar niet hebben gezien.
Sinds hij geen zoon van meer is, maar alleen nog maar half broer van is zijn rol wel uit gespeeld.
Hij had van mij niet terug hoeven komen.
Jarenlang heeft hij carriere gemaakt in NY en opeens moet hij carriere gaan maken in Meerdijk.
Hoe ongeloofwaardig.

Dat Ludo en Janine zich tegen hun geliefde kind Nina keren is ook niet geloofwaardig.
Zeker Ludo zou prinsesje alles altijd vergeven en vergeten en opeens haat hij haar en wil hij haar nooit meer zien.
Karakterbreuk voor Ludo s personage.

Chagerijnige Demi vind ik ook irritant. Die kijkt nu al jaren altijd boos en chagerijnig en er zit niks in.

Ik hoop dat Shanti weer zwanger raakt en dat het nu wel goed gaat.

Verder mag de helft vd cast wel op wereldreis gaan.
pi_208659433
Een nacht in de cel voor een gestolen fiets?
Waar vind je die toe gewijde agenten nog

Ook vreemd dat Linda en Laura de beste vriendinnen zijn en nu zelfs in dezelfde leeftijdscategorie zitten.

Weten die schrijvers dan helemaal niets van het verleden?
pi_208659640
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 20:22 schreef ZanneG het volgende:
Een nacht in de cel voor een gestolen fiets?
Waar vind je die toe gewijde agenten nog

Ook vreemd dat Linda en Laura de beste vriendinnen zijn en nu zelfs in dezelfde leeftijdscategorie zitten.

Weten die schrijvers dan helemaal niets van het verleden?
hoezo zelfde leefrmtijdscategorie :?

En het ging om een fiets gooien naar een politieagent.

Wel mee eens over dat het verleden niks uitmaakt meer
pi_208662657
Ja Steef jammer voor je als je een Marrokaans was geweest had je de cel niet in gegaan, godskolere achterlijke schrijvers.
Sommige mensen doen mij denken aan een oude tv, die moet je ook eerst een knal verkopen voor helder beeld.
One moment you’re 20 in the 70’s and the next you’re 70 in the 20’s.
pi_208663063
Laura en Linda zijn on-screen met elkaar verzoend toch, nog voor Linda voor het eerst vertrok? Daar val ik niet zo over. Wel hoe Linda van zelfstandige powervrouw naar suffe assistente ging. En dat haar broer, een van de meest iconische GTST personages ooit, ook dokter was en je haar daar nooit over hebt gehoord.

En ook Laura die nu ineens de Koning gaat kopen. Like waar haalt die vrouw ineens 1 miljoen vandaan? Ze deden het altijd lijken alsof Laura vermogend was toen ze manager bij de Rozenboom was, maar toen ze in de Koning kwam hebben ze dat afgezwakt. Nu loopt ze een luxe appartement en een café? Laat Shanti de Koning lekker houden, daar kun je op termijn toch veel meer mee?
't Echte en 't ware!
pi_208665337
Ik denk dat de schrijvers echt geen idee hebben dat Linda haar broer Simon de eerste arts van Meerdijk was en waarschijnlijk in dezelfde dorpspraktijk zijn praktijk had.
Aangezien alle artsen daar hun praktijk hebben.

Niet dat Simon nu zo iconisch was, hij heeft er maar relatief kort ingezeten. 2 seizoenen ofzo, net als Annette er maar relatief kort in zat en zelfs Peter en Arnie speelden maar enkele seizoenen mee.

Zo n Demi speelt nu al langer mee dan hele Arnie Peter of Annette hebben mee gespeeld.

Laura zal haar huis toendertijd wel goed verkocht hebben, maar no way dat die villa meer dan een miljoen op bracht, maar ja in Meerdijk kan alles.

Een duur penthouse en een kroeg voor meer dan een miljoen, dan moet ze ws zelfs anderhalf miljoen neer leggen.
pi_208665743
Is de rozenboom nog van Nola?

Of allang niet meer?
pi_208666093
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 10:54 schreef ZanneG het volgende:
Niet dat Simon nu zo iconisch was, hij heeft er maar relatief kort ingezeten. 2 seizoenen ofzo, net als Annette er maar relatief kort in zat en zelfs Peter en Arnie speelden maar enkele seizoenen mee.

Zo n Demi speelt nu al langer mee dan hele Arnie Peter of Annette hebben mee gespeeld.
True, maar aangezien dat de eerste lichting was die GTST op de kaart heeft gezet, mag je hen wel iconisch noemen. 'Dokter Simon', doet bij menig 20+'er wel een belletje rinkelen denk ik. Anette of Rien zijn dan ook niet echt iconisch vind ik. Dan heb je het echt over Arnie, Peter, Simon, Helen, misschien Robert en Jef.
't Echte en 't ware!
pi_208666435
Het zegt vooral veel over wie de oude kijkers zijn, ik geloof er niks van dat arnie peter simon helen en robert nu zo iconisch zijn.

Velen vd huidige generatie kijkers weten niet eens wie ze zijn.

We moeten het niet groter maken dan het is en zolang hebben zij er ook niet eens ingezeten.

Die jonge garde die er nu in speelt was nog lang niet geboren, toen GTST op de buis kwam en kent die personages niet eens.

Ik denk dat ook de schrijvers geen idee hebben vd geschiedenis van Meerdijk en de oud personages.

Ik was een vaste kijker seizoen 1 tm 11 ongeveer, daarna ben ik lang afgehaakt en nu kijk ik het zo nu en dan weer als ik thuis ben.

Het kabbelt en de echt heftige dingen uit de eerste seizoenen gebeuren niet meer.

In seizoen 1 of 2 was er een serie moordenaar die Meerdijk onveilig maakte, dat is nu ondenkbaar.

Nu staat vooral het vredige gezinsleven centraal, wat ook prima is.

Het is nu meer de Eastanders kant opgegaan.
pi_208666530
quote:

Simon 8 seizoen toch? Is later nog een keer teruggekomen
pi_208666650
Ik denk wel dat je die karakters iconisch mag noemen. Daarom is het jammer dat bijvoorbeeld Simon nooit meer genoemd wordt. Dat hoeft niet elke week expliciet, maar er zijn genoeg gelegenheden geweest waarop Linda of Janine eens naar hem had kunnen refereren. Linda trouwt met de huisarts van Meerdijk, Janine raakt Ludo kwijt bij een ongeluk op zee, dat had hen toch herinneringen op moeten roepen.

De serie heeft een rijk verleden, maar dat moeten ze wel zelf levend houden. Ik vind het bij Simon gewoon raar, omdat er vaak genoeg naar het verre, recente of zelfs off-screen verleden wordt verwezen en hij dus eigenlijk veel meer voor de hand ligt.

Ik heb ook nog steeds vraagtekens bij de toegevoegde waarde van Jonathan. Hij hangt alleen maar rond de toch al overvolle familie Verduyn, , heeft ook geen twist of geheim meer en is het bastaardverhaal is alweer helemaal geaccepteerd. Daarbij heeft hij geen echte chemie met Henk en vind ik het hebben van een bastaardzoon ook totaal niet bij dat karakter passen. Ik vind de acteur ook niet denderend spelen. Zolang die zich verder niet bindt in de serie, vraag ik me af hoe lang hij rond blijft hangen in Meerdijk en wat hij achteraf nou toegevoegd heeft.

[ Bericht 17% gewijzigd door Japepk op 05-04-2023 12:30:55 ]
't Echte en 't ware!
pi_208667733
Ze praten nooit over oude Meerdijkers of de geschiedenis of wat er ooit is gebeurd.
Ws weten de schijvers dat oprecht niet meer.

Nina is bv verkracht door die groep knullen en Dorethea is vermoord toendertijd maar daar heeft nooit een haan naar gekraaid en het is nooit een issue meer geweest.

Pas als er een personage terug komt, dan wordt die opeens weer genoemd.

Ik vind de toevoeging van het gezin van Julian wel een goede maar je hoort niks over zijn verleden, dat zijn opa zijn eigen vader bleek te zijn en over zijn grote liefde Jessica is nooit meer gesproken of over zijn zus Kim

Ik vind het jammer dat het verleden altijd volledig wordt uit gewist, maar dat is hoe het werkt in soaps.
pi_208667795
Nieuwe gezichten blijven vaak maar kort, zoals de half zus en pa van Shanti, de vriendjes van Demi of dat dikke vriendinnetje van dr zus.

Die worden er alleen maar even heel kort in geschreven als opvulling en dan verdwijnen ze weer geruisloos en dan hoor je er nooit meer wat van.

Dat verwacht ik ook met die Jonathan, die is ws opvulling tot Julian weer thuis is en dan verdwijnt die weer uit beeld.

En wat is nu eigenlijk de toevoeging van die marokaan wiens naam ik even kwijt ben. hij is de vader van Tom en de ex van die 2 zussen en verder heeft hij geen enkele binding meer met iemand

Wat voor uitdaging heeft zo n rol spelen dan nog?
  woensdag 5 april 2023 @ 14:01:31 #90
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_208667960
Die Jonathan wordt volgens mij gebruikt om de familie Verduijn wat meer invulling te geven nu Julian er niet is en om Steef een richting te geven. Want ineens gaf Steef een pleidooi dat zelfs de ervaren advocaat Jonathan niet zomaar zou nadoen, en dus is een studie Rechten misschien wel wat voor hem?

Het personage Jonathan zelf, tsja. We zien er niet veel van, de relatie met Henk is er niet, de acteerkunsten zijn niet geweldig. Mis je weinig aan.
pi_208669617
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 14:01 schreef James1988 het volgende:
Die Jonathan wordt volgens mij gebruikt om de familie Verduijn wat meer invulling te geven nu Julian er niet is en om Steef een richting te geven. Want ineens gaf Steef een pleidooi dat zelfs de ervaren advocaat Jonathan niet zomaar zou nadoen, en dus is een studie Rechten misschien wel wat voor hem?
Ja, dat denk ik ook. Vind het alleen nogal overbodig. Saskia is druk met de Koning en de kinderen hadden allemaal hun eigen ding. Zou het jammer vinden als Jonathan weer gevlogen is zodra Julian terugkomt, omdat ze Henk daarmee echt wel minder leuk hebben gemaakt.
't Echte en 't ware!
  woensdag 5 april 2023 @ 18:22:22 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_208670592
Steef zit volgens het verhaal denk ik in het laatste jaar van de middelbare school?

Z'n eerdere verhaallijn was natuurlijk dat pro-gamerverhaal (met als gevolg de belastingschuld, en daarna de praktijken en de gevangenisstraf van Julian) maar volgens mij heeft hij sindsdien niet echt een doel meer? Merel is politieagent in opleiding en Demi is scholiere en moeder, misschien dat hij nu een rechtenstudie gaat doen ofzo.
pi_208671346
quote:
Ik denk dat de schrijvers echt geen idee hebben dat Linda haar broer Simon de eerste arts van Meerdijk was en waarschijnlijk in dezelfde dorpspraktijk zijn praktijk had.
Aangezien alle artsen daar hun praktijk hebben.

Simon was in de eerste vier seizoenen één van de voornaamste hoofdkarakters. Hierna had hij nog (langdurige) gastoptredens in seizoen 5, 8 en 13. Van alle huisartsen die er in GTST de afgelopen 32 jaar zijn geweest is hij ook wel by far de meest herkenbare en iconische. Want zeg nu zelf, wat kun je je nog herinneren van Mathilde, Gijs, Martijn of zelfs Anton? En vergeet niet dat de koosnaam "Dokter Simon" zowat een geuzennaam is tegenwoordig, net als Arnie.

Annette heeft van het drietal wat je noemt het kortste meegespeeld, maar alsnog anderhalf jaar en 300 afleveringen. Peter heeft er al bij al ruim 4 jaar en 600 afleveringen meegedraaid, Arnie ruim 6 jaar en tegen de 1200 afleveringen. Demi komt daar bij lange na nog niet - en heeft het ook niet in zich om een heel memorabel personage te worden, terwijl een Arnie of Peter toch wel iets van herinnering met zich meebrengen.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 12:11 schreef ZanneG het volgende:
Het zegt vooral veel over wie de oude kijkers zijn, ik geloof er niks van dat arnie peter simon helen en robert nu zo iconisch zijn.

Velen vd huidige generatie kijkers weten niet eens wie ze zijn.
Daar vergis je je behoorlijk in. Een soap als GTST is begonnen als trekpleister voor de (pre-)tieners in 1990, maar uitgegroeid tot een familiesoap. Die kiddo's van toen hebben nu zelf kinderen, maar een groot deel kijkt nog steeds. Iedere generatie heeft z'n herkenbare personages, daarom ook dat een Linda of Stefano zijn teruggehaald. Dat soort dingen geven de makers ook ruiterlijk toe als ze personages uit het verleden terughalen: om de connectie met de oudere, soms afgehaakte kijkers weer te willen herstellen.

quote:
Ik denk dat ook de schrijvers geen idee hebben vd geschiedenis van Meerdijk en de oud personages.
Hoofdschrijfster Susan Stam heeft sinds 2000 verschillende periodes in het schrijfteam gezeten en is in de periode 2000-2001 ook al hoofdschrijfster geweest. Sabine van den Eynden heeft zelfs al vanaf 1993 verschillende periodes meegewerkt aan de serie. Iemand als Idse Grotenhuis is in 1993-1995 regisseur geweest, van 1999-2002 creatief producent, in 2008-2009 betrokken geweest als consultant en sinds 2020 weer betrokken, eerst als interim-creatief producent en nu als lid van het schrijfteam. En dan is er ook nog een groep storyliners, dialoogschrijvers en eindredacteuren die al jaren en jaren meewerken aan de serie.

Oftewel: ze hebben heus wel een idee van de geschiedenis van de serie. Het probleem is alleen dat ze er te weinig mee (willen) doen. De familie Verduyn is bijvoorbeeld niet ontstaan omdat ze Julian terug wilden halen, nee: er was al een familie op papier gezet, en Julian is er later als man/vader aan toegevoegd omdat ze het gevoel hadden een oud-personage terug te willen halen. De doktersfamilie Huygens in de periode 2008-2010 was zelfs nadrukkelijk niet gekoppeld aan de Huygens-familie in de beginjaren, terwijl dat enorm veel had kunnen bijdragen aan de wat flauw uitgewerkte familieleden van het doktersgezin.

De schrijvers willen vooral hun eigen stempel kunnen drukken op de periode dat zij actief zijn voor de serie, wat ook verklaart waarom een Linda met elke terugkeer dommer en dommer lijkt te worden. Terwijl de schrijvers dondersgoed weten wat voor een kreng de vroegere Linda was, een karakter wat nu danig gemist wordt in het verhaal.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  woensdag 5 april 2023 @ 19:55:41 #94
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_208672042
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 13:48 schreef ZanneG het volgende:
Nieuwe gezichten blijven vaak maar kort, zoals de half zus en pa van Shanti, de vriendjes van Demi of dat dikke vriendinnetje van dr zus.

Die worden er alleen maar even heel kort in geschreven als opvulling en dan verdwijnen ze weer geruisloos en dan hoor je er nooit meer wat van.

Dat verwacht ik ook met die Jonathan, die is ws opvulling tot Julian weer thuis is en dan verdwijnt die weer uit beeld.

En wat is nu eigenlijk de toevoeging van die marokaan wiens naam ik even kwijt ben. hij is de vader van Tom en de ex van die 2 zussen en verder heeft hij geen enkele binding meer met iemand

Wat voor uitdaging heeft zo n rol spelen dan nog?
Marwan is een van de sterkte personages van de laatste jaren zelfs zonder veel binding hoop dat hij nog wel even blijft.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_208681502
Marwan 1 vd sterkste personages vd laatste jaren??
Echt?

Hij heeft juist in al die jaren niets beleefd, alleen dat meisje zwanger gemaakt.
Dat was nog wel wat maar verder heeft hij niks en niemand in Meerdijk.

Die broer van hem en dat vriendinnetje hebben ook geen indruk gemaakt, die hadden ook al die tijd geen enkele rol van betekenis.

Als Marwan 1 vd sterkste persoonlijkheden is dan zegt dat veel over de andere personages.

Eerlijk gezegd vind ik dan Bing Nina en Shanti sterkere personages, dat zegt genoeg.
pi_208681760
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 19:55 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Marwan is een van de sterkte personages van de laatste jaren zelfs zonder veel binding hoop dat hij nog wel even blijft.
dat vind ik eigenlijk ook wel :Y
pi_208683961
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 12:42 schreef ZanneG het volgende:
Hij heeft juist in al die jaren niets beleefd, alleen dat meisje zwanger gemaakt.
Dat was nog wel wat maar verder heeft hij niks en niemand in Meerdijk.

Daardoor is hij wel op een leuke manier verbonden aan een grote familie. Marwan is op een leuke manier wat Jef jarenlang is geweest; een beetje lijm tussen de verschillende karakters, maar dan nog wel met zijn eigen sores. En daarbij een acteur die de rol een fijne komische noot meegeeft. Van mij mag hij aleen wel terug naar de buurtsuper, óf ze moeten dat pabo-verhaal weer oppakken. Een basisschoolleraar heeft nog nooit in de serie gezeten volgens mij. Middelbare school wel, natuurlijk.
't Echte en 't ware!
pi_208686730
quote:
17s.gif Op donderdag 6 april 2023 13:05 schreef Mazikeen het volgende:

[..]
dat vind ik eigenlijk ook wel :Y
Ja, eens. Hij is een beetje de comic relief en de flierefluiter, vergelijkbaar met Noud in zijn beginjaren, hetzij minder dramatisch en 'straatschofferig'.

Het is gelukkig allemaal niet zo heel slecht, sommige dingen moet je ook niet te serieus en te letterlijk nemen, daarvoor is het nog altijd tievie. Wat ik persoonlijk erg jammer vind, is dat ze nooit meer de tijd lijken te nemen om een verhaallijn op te bouwen cq. een verhaallijn fatsoenlijk af te sluiten. Het is altijd dat je ineens in een verhaallijn zit en ineens is het ook weer klaar.
pi_208688054
Denk dat het einde toch in zicht is voor Laura gezien de verhaallijn die zich vanaf volgende week gaat ontwikkelen. Dit zou nog wel eens het einde van Laura in de serie kunnen betekenen...
Allemaal cabaretteketet!
pi_208732219
Oef wat is Linda irritant
Wat voegt die nu helemaal toe?
Kon ze niet bij Anton blijven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')