Ik zou deze fenomenen niet zomaar op 1 hoop willen gooien. Overigens, omtrent sommige paranormale fenomenen zijn ook bijzondere waarnemingen gedaan; denk aan onderzoek van b.v. Dean Radin (parapsychologie), Jessica Utts (remote viewing) of Ian Stevenson/Jim Tucker (reïncarnatie).quote:Op vrijdag 17 februari 2023 16:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ach ja, eerst zagen mensen maria verschijnen, toen spoken, nu aliens.
Waar overal veel onderzoek naar gedaan is, maar geen enkel bewijs voor is gevondenquote:Op vrijdag 17 februari 2023 17:16 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik zou deze fenomenen niet zomaar op 1 hoop willen gooien. Overigens, omtrent sommige paranormale fenomenen zijn ook bijzondere waarnemingen gedaan; denk aan onderzoek van b.v. Dean Radin (parapsychologie), Jessica Utts (remote viewing) of Ian Stevenson/Jim Tucker (reïncarnatie).
Ze lachten om Newton, ze lachten om Einstein, ze lachten om Bassie de Clown.quote:Vroeger werden fenomenen als solitonen, monstergolven en bolbliksems ook als dronkenmanspraat weggezet, maar deze fenomenen zijn tegenwoordig ook breed geaccepteerd.
Jawel, daar wordt wel degelijk geclaimd dat er statistisch significante resultaten zijn gevonden. Dat is op z'n Bayesiaans dus wel degelijk "bewijs". Zie b.v.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 17:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Waar overal veel onderzoek naar gedaan is, maar geen enkel bewijs voor is gevonden
Naar aanleiding van al het gedoe hebben 16 senatoren (zowel Democraten als Republikeinen) een verzoek ingediend om meer geld naar AARO's wetenschappelijke onderzoek te sturen.quote:The other three objects, he added, “were most likely balloons tied to private companies, recreation or research institutions studying weather or conducting other scientific research”.
It sounded plausible but speculative. And that lack of certainty, no doubt, is part of why he hesitated to speak earlier.
Natuurlijk is het geen buitengewoon bewijs. Niemand beweert dat ook. En ik zeg alleen: we moeten de buitenaardse hypothese serieus nemen, hoe ongewoon wellicht ook. En dus niet op voorhand wegschuiven.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 17:11 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Die zaak vind ik een stuk frappanter i.v.m. veel andere UFO-zaken. Daar kan ik eerlijk gezegd ook niks van maken. Maar ook daar geldt dat buitengewone claims buitengewoon bewijs nodig hebben. Hoewel de beelden in Bayesiaanse zin typisch zijn, zou ik ze geen buitengewoon bewijs noemen. Buitengewoon bewijs zou in deze toch echt betekenen dat er b.v. eentje neerstort en wordt gedeeld met het brede publiek.
Ik weet niet wat wordt bedoeld met 'buitengewoon bewijs'. Gewoon bewijs lijkt me ook prima. Vind deze reactie van Avi Loeb ook wel sterk:quote:Op vrijdag 17 februari 2023 20:31 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Natuurlijk is het geen buitengewoon bewijs. Niemand beweert dat ook. En ik zeg alleen: we moeten de buitenaardse hypothese serieus nemen, hoe ongewoon wellicht ook. En dus niet op voorhand wegschuiven.
En volgens mij is dat ook het hele verhaal. Ook Brave_Sir_Robin zegt dat. Er zit een woo laagje in het onderbewuste van mensen als het hierover gaat. En dat willen we graag weg hebben.
quote:Kevin Tucker, president of the Oregon-based aerospace company Near Space Corporation, said high-altitude balloons used for science are typically well tracked and follow strict Federal Aviation Administration protocols.
Tucker’s company has spent more than two decades carrying out high-altitude balloon missions for NASA, the European Space Agency and commercial partners. He said there’s “almost zero chance” of such a balloon getting lost or drifting so far off course as to cause a national security incident.
Kan ik weer een leuke toetsopgave over maken i.v.m. de ideale gaswetquote:Op vrijdag 17 februari 2023 20:53 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
NBC News: If unidentified flying objects were weather or science balloons, it only deepens the mystery
Aardig stuk met zaken over weerballonnen die ik niet wist. Die dingen gaan omhoog, en ploffen daar uit elkaar en de apparatuur valt aan een parachute weer naar beneden. Ze zijn maar twee uur in de lucht ofzo. En ze gaan ook veel hoger dan de drie objecten van afgelopen week.
[ afbeelding ]
En wetenschappelijke ballonnen worden zodanig goed getrackt dat die ook haast afvallen als optie.
[..]
Ja, helemaal gelijk.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 20:36 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Ik weet niet wat wordt bedoeld met 'buitengewoon bewijs'. Gewoon bewijs lijkt me ook prima. Vind deze reactie van Avi Loeb ook wel sterk:
[ afbeelding ]
Defensie wil er niets over zeggen, dus tja.. moeten we het maar weer mee doen.quote:[..]Corbell, who explained the four-second clip of the "Mosul Orb" was part of a larger, internal classified briefing from DoD to destigmatize military reporting of UFOs.
Zonder verdere context is het weer zo'n foto / stillframe waar je vanalles van kan maken.quote:Department of Defense spokesperson Susan Gough declined to answer several of Fox News Digital's questions when reached by phone on Wednesday.
"We have nothing further to say," Gough repeated when asked about the "Mosul Orb." "We will not be discussing intelligence-related matters."
Corbell is gewoon een journalist. Hij lult een boel, maar delivered maar weinig. Als we echt iets willen hebben moet het uit de kringen van Mellon komen, hij had immers die beroemde drie Pentagon video's geleaked.quote:Op zondag 19 februari 2023 14:30 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Bij Fox News aandacht voor een frame uit een korte video die laatst werd gedeeld door Jeremy Corbell. Weet nog niet goed wat ik van Corbell moet vinden, hij hangt wel erg aan het Lazar verhaal en dat vind ik erg dubieus.
FOX NEWS: ‘Mosul Orb’: US silent on UFO filmed by military over Iraq
[ afbeelding ]
The "Mosul Orb" was recorded by a military reconnaissance plane over Mosul, Iraq, in 2016. (Jeremy Corbell)
[..]
Defensie wil er niets over zeggen, dus tja.. moeten we het maar weer mee doen.
[..]
Zonder verdere context is het weer zo'n foto / stillframe waar je vanalles van kan maken.
Ja daag, daar heb ik echt geen geduld voorquote:Op zondag 19 februari 2023 15:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Corbell is gewoon een journalist. Hij lult een boel, maar delivered maar weinig. Als we echt iets willen hebben moet het uit de kringen van Mellon komen, hij had immers die beroemde drie Pentagon video's geleaked.
Overigens, Ryan Graves zei laatst bij z'n podcast dat er mensen aan werken om de volledige GIMBAL video te releasen. For what it's worth. We moeten maar weer geduldig wachten tot we iets nieuws krijgen.
Maar dit lijkt me ook een proces van jaren, decennia zelfs. Wie weet waar we over 25 jaar staan.
Ja fake natuurlijk, wat een korrelige kwaliteit, en die ballon is er gewoon ingeshopt, dit bewijst niets.quote:Op woensdag 22 februari 2023 12:12 schreef Discombobulate het volgende:
[ afbeelding ]
Gelekte foto vanuit U-2 van Chinese spionageballon. Ik wil eigenlijk ook wel foto's van de drie onbekende objecten, maar daar is het doodstil over.
quote:Voormalig officier Robert Salas vertelde over zijn ontmoeting met een oranje vliegende schotel die 10 kernkoppen uitschakelde op Malmstrom Air Force Base, Montana in 1967
quote:Dr. Robert Jacobs heeft AARO ingelicht over beelden die hij in 1964 voor de luchtmacht heeft gemaakt en waarop naar verluidt een vliegende schotel een testraket uit de lucht schoot.
Mooi dat dit soort getuigen worden gehoord, die Salas trekt al lange tijd aan de bel. Ben erg benieuwd hoeveel getuigenissen ze afnemen en welk rapport ze daarvan gaan maken.quote:'Ik wil al meer dan 50 jaar mijn verhaal vertellen aan een overheidsinstantie', vertelde Salas. 'Het was een hele grote opluchting.
'Ze luisterden aandachtig. Ik gaf ze een volledig rapport over de Malmstrom-incidenten.
'Ik heb er nu meer vertrouwen in dan ik had dat ze een oprechte poging proberen te doen.'
Vervolgens gingen popmuziek, Hollywood en de speelgoedbranche met het onderwerp aan de haal. In de vliegende schotels zaten aliens die het meestal niet best met ons voor hadden.quote:In a few days, journalists had turned Arnold’s movement metaphor into something more material: a “flying saucer.” Arnold complained to veteran journalist Edward Murrow that newspapers had “misunderstood and misquoted me,” but to no avail. The idea of a flying saucer immediately captured the nation’s imagination, sparking a flood of alleged sightings.
De US Air Force wilde hier niets van weten en begon een publieke campagne om de interesse in ufo's onderuit te halen.quote:“the phenomena is something real and not visionary or fictitious.”
By “phenomena,” Twining was referring to craft that moved at extraordinary speeds and displayed “extreme rates of climb, maneuverability (particularly in roll), and motion…” These aerial vehicles, he reported, generally left no trail and rarely made any noise. They behaved in ways that defied conventional explanations.
Van die publieke campagne hebben we nu nog steeds veel last.quote:The [Air Force] initiative was [..] a deliberate attempt to quell public anxiety.
Ook een mooie boodschap voor dit topic lijkt me.quote:One step in that direction is to acknowledge that there may be things out there that we can’t yet explain but that should be studied with an open mind. If we can pursue that inquiry without succumbing to either skepticism or credulousness, we may finally get to the bottom of the mystery.
Ja, snap ik ook niet.quote:Op woensdag 22 februari 2023 12:12 schreef Discombobulate het volgende:
[ afbeelding ]
Gelekte foto vanuit U-2 van Chinese spionageballon. Ik wil eigenlijk ook wel foto's van de drie onbekende objecten, maar daar is het doodstil over.
Wat doet die onzin in dit topic man? Wat heeft een boei nou hier mee te maken? Je moet van ongelukkigheid maar even wat posten volgens mij.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 08:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
De bol op het strand in Japan waar ook de meest spannende dingen over verteld werden, was gewoon een boei.
Ik zeg, boeien
Grappig, je zegt nu precies wat ik al in het vorige deel zei, waarom zijn er geen scherpe goede beelden van die zogenaamde UFO'squote:Op zaterdag 25 februari 2023 15:47 schreef Discombobulate het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)surveying_a_us_navy/
4K video van de Chinese straaljager kan wel, maar al die UAP video's zijn zwaar classified, GIMBAL video is erg ingekort. Wees eens transparant zeg. Precies deze kwaliteit hebben we nodig om enige vorm van disclosure te krijgen en the unknown knowns aan te tonen, maar vooral ook de unknown unknowns goed te onderzoeken. Openheid mensen.
Omdat zo'n Chinese straaljager natuurlijk heel makkelijk te filmen is als die naast je vliegt. Maar die meer kwalitatieve videos/data zijn er wel hoor. GIMBAL video is veel langer, GOFAST en FLIR, er is veel radar data van de Tic Tac. Al die data tezamen geven een veel duidelijker beeld. USS Omaha heeft vrij goede footage van een UAP die naar het schijnt de oceaan in gaat. Heb je gezien hoe veel er zwart gelakt is in het publieke UAP report? Een handvol pagina's met foto's zwart, vorm, snelheid, etc.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 15:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Grappig, je zegt nu precies wat ik al in het vorige deel zei, waarom zijn er geen scherpe goede beelden van die zogenaamde UFO's
Mij verwijten dat ik Cynisch ben is geen argument, en zegt meer over jou dan mij.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 16:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Omdat zo'n Chinese straaljager natuurlijk heel makkelijk te filmen is als die naast je vliegt. Maar die meer kwalitatieve videos/data zijn er wel hoor. GIMBAL video is veel langer, GOFAST en FLIR, er is veel radar data van de Tic Tac. Al die data tezamen geven een veel duidelijker beeld. USS Omaha heeft vrij goede footage van een UAP die naar het schijnt de oceaan in gaat. Heb je gezien hoe veel er zwart gelakt is in het publieke UAP report? Een handvol pagina's met foto's zwart, vorm, snelheid, etc.
En Avi Loeb is er overigens nu mee bezig met z'n Galileo Project om publieke data te verkrijgen. Laten we vooral transparant zijn en empirisch onderzoek doen ipv het op voorhand al weg zetten en lekker cynisch te zijn zoals jij al weken doet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |