abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 februari 2023 @ 09:27:44 #51
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208016043
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 09:24 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Ik wil vooral weten wat het is. Krijg van jou de indruk dat je dat juist niet wilt weten. Of doet alsof je alles al weet.
Ik kom met feiten, niet met suggesties
quote:
Precies het stigma waardoor het onderwerp zo lastig bespreekbaar is.
Is helemaal niet lastig, maar dan moet je openstaan voor zaken die je niet wilt horen
quote:
Luister eens naar die piloot een paar posts hierboven, en dan mag je vanachter je toetsenbord weer vertellen wat hij eigenlijk heeft gezien.

Het is geen bewijs, maar het is wel bewijsmateriaal. En zolang we weigeren dat serieus te nemen komen we nergens.
Wie claimt maakt hard.
  donderdag 16 februari 2023 @ 10:10:48 #52
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_208016402
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 09:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik kom met feiten, niet met suggesties
Je komt met zaken waarover het helemaal niet gaat. Er zijn 3 objecten neergeschoten waarvan onduidelijk is wat het zijn. Vervolgens wordt er gesteld dat er veel meer soortgelijke gevallen zijn (honderden). Kom jij vervolgens aanzetten met ganzen en atmosferische reflecties.

Ik zeg niet dat die niet bestaan, maar daar gaat het dus in deze honderden gevallen niet over.

quote:
Is helemaal niet lastig, maar dan moet je openstaan voor zaken die je niet wilt horen
Right back at ya

quote:
Wie claimt maakt hard.
Hij is een getuige die zijn verhaal doet. Dat is bewijsmateriaal. Niet meer niet minder. Ik neem het mee in mijn overwegingen, jij schuift het terzijde.

Maar goed, dat moet ik er eigenlijk niet bij betrekken, laat ik focussen op de huidige ontwikkelingen rond de onbekende objecten.

Ben benieuwd of Biden iets gaat zeggen. Dit zijn wel headlines die ik tot voor kort niet voor mogelijk had gehouden.

Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  donderdag 16 februari 2023 @ 10:29:57 #53
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208016605
Nee Robin, jij zei, filters worden uitgezet en ineens zien ze veel meer zaken, ik heb je uitgelegd wat er gebeurd als je filters uitzet.
  donderdag 16 februari 2023 @ 11:19:20 #54
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_208017293
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 10:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Nee Robin, jij zei, filters worden uitgezet en ineens zien ze veel meer zaken, ik heb je uitgelegd wat er gebeurd als je filters uitzet.
Maar Jan, je negeert doodleuk de objecten waar het over gaat en probeert af te leiden met ganzen en echo's.

Ik heb het over de honderden vergelijkbare objecten waar ze het nu over hebben.

De Senatoren hebben het niet over ganzen en echo's.
twitter

Er zijn objecten boven Amerikaans grondgebied uit de lucht geschoten door militaire operaties. Dat is is nog niet eerder voorgekomen. Laten we niet allemaal doen alsof dat doodnormaal is.
  donderdag 16 februari 2023 @ 12:01:22 #55
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208017819
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 11:19 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Maar Jan, je negeert doodleuk de objecten waar het over gaat en probeert af te leiden met ganzen en echo's.

Robin, ik zeg niets meer of minder waarom je meer echos krijgt als je filters uitzet.
pi_208018016
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 12:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Robin, ik zeg niets meer of minder waarom je meer echos krijgt als je filters uitzet.
Maar dat is toch geen nieuws? Daarom heet het een filter. Een interessantere vraag lijkt me, als men al jaren op de hoogte was van het Chinese spionageprogramma (zoals het Pentagon heeft gezegd), waarom wordt dan nu pas die filtercalibratie aangepast?
  donderdag 16 februari 2023 @ 12:42:25 #57
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208018339
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 12:21 schreef Naqin het volgende:

[..]
Maar dat is toch geen nieuws? Daarom heet het een filter.
Voor Robin blijkbaar wel
quote:
Een interessantere vraag lijkt me, als men al jaren op de hoogte was van het Chinese spionageprogramma (zoals het Pentagon heeft gezegd), waarom wordt dan nu pas die filtercalibratie aangepast?
is idd een interessante vraag, zeker na 11 Sept. Ik vermoed dat de Radarsystemen echter niet allemaal de meest moderne zijn.
  donderdag 16 februari 2023 @ 15:21:11 #58
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
  donderdag 16 februari 2023 @ 15:29:01 #59
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
  donderdag 16 februari 2023 @ 15:39:43 #60
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208020579
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 15:29 schreef xzaz het volgende:

[..]
Niemand neemt Neil serieus
LOL
Wie moet je wel serieus nemen dan? Werner Von Daniken?
  donderdag 16 februari 2023 @ 19:06:55 #61
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_208023231
Vertel ze nou gewoon dat het ballonnen zijn, en ganzen en echo's, "they can handle it.."

twitter

Afijn, lekker helder weer. Ze voedden zo toch zelf alle speculatie.
pi_208023537
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 15:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
LOL
Wie moet je wel serieus nemen dan? Werner Von Daniken?
Ik wil Neil best serieus nemen maar dan moet hij wel met een beter verhaal komen. Zijn aannames over hoe buitenaards leven eruit zou zien komen rechtstreeks uit Independence Day lijkt het. Grappig genoeg neemt hij de simulatiehypothese wel serieus, dus je zou zeggen dat hij meer fantasie heeft dan dat.

En ja, "we weten het niet dus het zijn aliens" klopt inderdaad niet qua redenatie, maar dat lijkt me obvious.
pi_208023718
Negeer Jan gewoon. Doe ik ook Die man heeft niets beters te doen dan gewoon lekker cynisch zijn.

Neil deGrasse Tyson is trouwens echt een droplul. Die neem ik al jaren niet serieus meer. In m'n New Atheism fase was ie wel leuk, maar nu, z'n hele gedrag ook, totaal niet meer.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208023764
twitter
  donderdag 16 februari 2023 @ 21:22:47 #65
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_208026115
Niet van de Chinezen dus. Maarja hoor graag wat het wel is ipv van wat het niet is.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 17 februari 2023 @ 09:15:10 #66
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208029981
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 15:29 schreef xzaz het volgende:

[..]
Niemand neemt Neil serieus
Ik ben normaal ook niet zo'n fan van DeGrasse Tyson, maar hij heeft hier een goed punt omtrent de hypothese "deze UFO's zijn buitenaards van aard": afwezigheid van duidelijk bewijs omtrent buitenaards leven is wat dit betreft een sterke aanwijzing van afwezigheid van buitenaards leven wat betreft deze fenomenen. Dat volgt eenvoudigweg uit Bayesiaanse inferentie. Je verwacht met alle technologie en alle aanwezigheid in de lucht duidelijke foto's, filmpjes of wat dan ook. Die zijn er in veel gevallen niet, terwijl er wel het nodige wordt waargenomen. Dat is erg verdacht.
pi_208030186
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 09:59 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Ik ben normaal ook niet zo'n fan van DeGrasse Tyson, maar hij heeft hier een goed punt omtrent de hypothese "deze UFO's zijn buitenaards van aard": afwezigheid van duidelijk bewijs omtrent buitenaards leven is wat dit betreft een sterke aanwijzing van afwezigheid van buitenaards leven wat betreft deze fenomenen. Dat volgt eenvoudigweg uit Bayesiaanse inferentie. Je verwacht met alle technologie en alle aanwezigheid in de lucht duidelijke foto's, filmpjes of wat dan ook. Die zijn er in veel gevallen niet, terwijl er wel het nodige wordt waargenomen. Dat is erg verdacht.
Volgens mij is het enige wat ze zeggen mbt het fenomeen: We moeten de buitenaardse hypothese serieus nemen. Wat vind je van de Tic Tac case dan? Zoek eens op op YT bij Lex Fridman bijvoorbeeld, David Fravor.

Zijn dat ballonnen? Ganzen? Chinese drones? Etc.? En dat met de bijbehorende data van radar enzo.

Tyson is gewoon een beetje popie jopie aan het doen en heeft tegenwoordig een tyfusgroot ego. Vroeger was ik erg van fan hem.
  vrijdag 17 februari 2023 @ 10:47:11 #69
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_208030454
quote:
Kan het artikel niet lezen, maar de titel suggereert niet dat het is vastgesteld dat het zo'n hobby ballon is:

Did the government use a Sidewinder to take out a small hobby balloon?

Zou wel een mooie stunt zijn:

UFO shot down by $400K US missile may have been a $12 hobby balloon

Wel nogal overdreven dan om daarover uitspraken te doen als “The American people should be given more information. They're ready for it. They can handle it. And they need and deserve to know it.”

Dat zeg je normaliter niet als aankondiging van iets als een hobbyballon.

Ik bedoel vooral te zeggen, dat door alle verwarrende statements en onhandige uitspraken ze allerlei speculatie in de hand werken.

Wat is er nog over van de eerdere berichten over:
- ter grootte van een kleine auto (stuk groter dan zo'n pico ballon)
- breekt in stukken bij inslag op de grond
- zou de apparatuur van de F22 hebben verstoord
- piloten konden niet verklaren hoe het object in de lucht bleef

Dat is toch allemaal niet meer van toepassing bij zo'n kleine ballon?
  vrijdag 17 februari 2023 @ 11:07:39 #70
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_208030635
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 19:32 schreef Naqin het volgende:
[ twitter ]
Congressman uit California:

twitter

Gaat lekker daar.
pi_208030730
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 09:59 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Je verwacht met alle technologie en alle aanwezigheid in de lucht duidelijke foto's, filmpjes of wat dan ook.
Waarom? Hij begint met de aanname dat dat buitenaards leven mijlenver op ons voor ligt qua technologie, de kans dat wij met onze antieke technologie dan wel even de voorwaarden voor een 'ontmoeting' gaan bepalen lijkt me niet zo groot.
  vrijdag 17 februari 2023 @ 14:14:45 #72
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_208032777
Wat verhelderende tweets die logisch klinken:

twitter

twitter
pi_208033663
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 11:17 schreef Naqin het volgende:

[..]
Waarom? Hij begint met de aanname dat dat buitenaards leven mijlenver op ons voor ligt qua technologie, de kans dat wij met onze antieke technologie dan wel even de voorwaarden voor een 'ontmoeting' gaan bepalen lijkt me niet zo groot.
Omdat er wel talloze ooggetuigenverklaringen zijn. Hetzelfde geldt b.v. voor paranormale fenomenen.
  vrijdag 17 februari 2023 @ 16:56:51 #74
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208034647
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 15:29 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Omdat er wel talloze ooggetuigenverklaringen zijn. Hetzelfde geldt b.v. voor paranormale fenomenen.
Ach ja, eerst zagen mensen maria verschijnen, toen spoken, nu aliens.
pi_208034823
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 10:20 schreef Discombobulate het volgende:
Volgens mij is het enige wat ze zeggen mbt het fenomeen: We moeten de buitenaardse hypothese serieus nemen. Wat vind je van de Tic Tac case dan? Zoek eens op op YT bij Lex Fridman bijvoorbeeld, David Fravor.
Die zaak vind ik een stuk frappanter i.v.m. veel andere UFO-zaken. Daar kan ik eerlijk gezegd ook niks van maken. Maar ook daar geldt dat buitengewone claims buitengewoon bewijs nodig hebben. Hoewel de beelden in Bayesiaanse zin typisch zijn, zou ik ze geen buitengewoon bewijs noemen. Buitengewoon bewijs zou in deze toch echt betekenen dat er b.v. eentje neerstort en wordt gedeeld met het brede publiek.
pi_208034868
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 16:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ach ja, eerst zagen mensen maria verschijnen, toen spoken, nu aliens.
Ik zou deze fenomenen niet zomaar op 1 hoop willen gooien. Overigens, omtrent sommige paranormale fenomenen zijn ook bijzondere waarnemingen gedaan; denk aan onderzoek van b.v. Dean Radin (parapsychologie), Jessica Utts (remote viewing) of Ian Stevenson/Jim Tucker (rencarnatie).

Vroeger werden fenomenen als solitonen, monstergolven en bolbliksems ook als dronkenmanspraat weggezet, maar deze fenomenen zijn tegenwoordig ook breed geaccepteerd.
  vrijdag 17 februari 2023 @ 17:54:41 #77
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208035348
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 17:16 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Ik zou deze fenomenen niet zomaar op 1 hoop willen gooien. Overigens, omtrent sommige paranormale fenomenen zijn ook bijzondere waarnemingen gedaan; denk aan onderzoek van b.v. Dean Radin (parapsychologie), Jessica Utts (remote viewing) of Ian Stevenson/Jim Tucker (rencarnatie).
Waar overal veel onderzoek naar gedaan is, maar geen enkel bewijs voor is gevonden
quote:
Vroeger werden fenomenen als solitonen, monstergolven en bolbliksems ook als dronkenmanspraat weggezet, maar deze fenomenen zijn tegenwoordig ook breed geaccepteerd.
Ze lachten om Newton, ze lachten om Einstein, ze lachten om Bassie de Clown.
Kortom, Russels Kalkoen, vorige week kreeg ik veel te eten, eergisteren kreeg ik veel te eten, gisteren kreeg ik veel te eten dacht de kalkoen, en dat betekend dat ik straks weer veel te eten krijg. Zometeen als die boer klaar is met het slijpen van die bijl. Ach wat ziet die boom er gezellig uit met al die lichtjes erin...
pi_208036414
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 17:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Waar overal veel onderzoek naar gedaan is, maar geen enkel bewijs voor is gevonden
Jawel, daar wordt wel degelijk geclaimd dat er statistisch significante resultaten zijn gevonden. Dat is op z'n Bayesiaans dus wel degelijk "bewijs". Zie b.v.

Het is w.m.b. te makkelijk om dat soort resultaten van tafel te vegen.

Maar goed, dit topic gaat over ufo's.
  vrijdag 17 februari 2023 @ 20:25:38 #79
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_208037414
Biden waited long to address the mysterious flying objects. Now we know why.

quote:
The other three objects, he added, “were most likely balloons tied to private companies, recreation or research institutions studying weather or conducting other scientific research”.

It sounded plausible but speculative. And that lack of certainty, no doubt, is part of why he hesitated to speak earlier.
Naar aanleiding van al het gedoe hebben 16 senatoren (zowel Democraten als Republikeinen) een verzoek ingediend om meer geld naar AARO's wetenschappelijke onderzoek te sturen.

Het verhaal gaat dat in de geheime briefing de senatoren meer hebben gehoord dan alleen zaken over de 3 objecten van afgelopen week. Maar dat ze meer hebben gehoord over AARO en UAP's. Ook de meer exotische. Dat zou de opvallende reacties van de senatoren ook wel aardig verklaren.

Dat wetenschappelijke onderzoek van AARO is ook best bijzonder gedefinieerd, daar gaat het niet over ballonnen. Maar over onderzoek naar UAP's met karakteristieken die voorbij de bekende staat van techniek gaan. En om het te kunnen reproduceren.. 11.gif

pi_208037499
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 17:11 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Die zaak vind ik een stuk frappanter i.v.m. veel andere UFO-zaken. Daar kan ik eerlijk gezegd ook niks van maken. Maar ook daar geldt dat buitengewone claims buitengewoon bewijs nodig hebben. Hoewel de beelden in Bayesiaanse zin typisch zijn, zou ik ze geen buitengewoon bewijs noemen. Buitengewoon bewijs zou in deze toch echt betekenen dat er b.v. eentje neerstort en wordt gedeeld met het brede publiek.
Natuurlijk is het geen buitengewoon bewijs. Niemand beweert dat ook. En ik zeg alleen: we moeten de buitenaardse hypothese serieus nemen, hoe ongewoon wellicht ook. En dus niet op voorhand wegschuiven.

En volgens mij is dat ook het hele verhaal. Ook Brave_Sir_Robin zegt dat. Er zit een woo laagje in het onderbewuste van mensen als het hierover gaat. En dat willen we graag weg hebben.
  vrijdag 17 februari 2023 @ 20:36:14 #81
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_208037577
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 20:31 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Natuurlijk is het geen buitengewoon bewijs. Niemand beweert dat ook. En ik zeg alleen: we moeten de buitenaardse hypothese serieus nemen, hoe ongewoon wellicht ook. En dus niet op voorhand wegschuiven.

En volgens mij is dat ook het hele verhaal. Ook Brave_Sir_Robin zegt dat. Er zit een woo laagje in het onderbewuste van mensen als het hierover gaat. En dat willen we graag weg hebben.
Ik weet niet wat wordt bedoeld met 'buitengewoon bewijs'. Gewoon bewijs lijkt me ook prima. Vind deze reactie van Avi Loeb ook wel sterk:

[ Bericht 8% gewijzigd door Brave_Sir_Robin op 17-02-2023 20:54:40 ]
  vrijdag 17 februari 2023 @ 20:53:07 #82
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_208037826
NBC News: If unidentified flying objects were weather or science balloons, it only deepens the mystery

Aardig stuk met zaken over weerballonnen die ik niet wist. Die dingen gaan omhoog, en ploffen daar uit elkaar en de apparatuur valt aan een parachute weer naar beneden. Ze zijn maar twee uur in de lucht ofzo. En ze gaan ook veel hoger dan de drie objecten van afgelopen week.

En wetenschappelijke ballonnen worden zodanig goed getrackt dat die ook haast afvallen als optie.

quote:
Kevin Tucker, president of the Oregon-based aerospace company Near Space Corporation, said high-altitude balloons used for science are typically well tracked and follow strict Federal Aviation Administration protocols.

Tucker’s company has spent more than two decades carrying out high-altitude balloon missions for NASA, the European Space Agency and commercial partners. He said there’s “almost zero chance” of such a balloon getting lost or drifting so far off course as to cause a national security incident.
pi_208041887
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 20:53 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
NBC News: If unidentified flying objects were weather or science balloons, it only deepens the mystery

Aardig stuk met zaken over weerballonnen die ik niet wist. Die dingen gaan omhoog, en ploffen daar uit elkaar en de apparatuur valt aan een parachute weer naar beneden. Ze zijn maar twee uur in de lucht ofzo. En ze gaan ook veel hoger dan de drie objecten van afgelopen week.

[ afbeelding ]

En wetenschappelijke ballonnen worden zodanig goed getrackt dat die ook haast afvallen als optie.
[..]

Kan ik weer een leuke toetsopgave over maken i.v.m. de ideale gaswet :P
pi_208044865
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 20:36 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Ik weet niet wat wordt bedoeld met 'buitengewoon bewijs'. Gewoon bewijs lijkt me ook prima. Vind deze reactie van Avi Loeb ook wel sterk:

[ afbeelding ]
Ja, helemaal gelijk.
  zaterdag 18 februari 2023 @ 13:26:13 #85
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_208045114
WASHINGTON POST: There’s a ton of crap in the sky we haven’t shot down (yet)

Ook de echte kwaliteitsmedia begint het serieuzer te nemen.

Twee hooggeplaatsten die dit soort bijzondere uitspraken doen:

Zou mooi zijn als er vanuit journalisten wat meer wordt gepord op dit soort uitspraken. Als dit de waarheid is, dan zijn dit wereldschokkende zaken!

'The cow is out of the barn' zei een senator. Nou, laat zien wat voor 'cow' dat is, en wat er allemaal in de 'barn' nog zit.
  zondag 19 februari 2023 @ 14:30:49 #86
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_208061240
Bij Fox News aandacht voor een frame uit een korte video die laatst werd gedeeld door Jeremy Corbell. Weet nog niet goed wat ik van Corbell moet vinden, hij hangt wel erg aan het Lazar verhaal en dat vind ik erg dubieus.

FOX NEWS: ‘Mosul Orb’: US silent on UFO filmed by military over Iraq

The "Mosul Orb" was recorded by a military reconnaissance plane over Mosul, Iraq, in 2016. (Jeremy Corbell)

quote:
[..]Corbell, who explained the four-second clip of the "Mosul Orb" was part of a larger, internal classified briefing from DoD to destigmatize military reporting of UFOs.
Defensie wil er niets over zeggen, dus tja.. moeten we het maar weer mee doen.
quote:
Department of Defense spokesperson Susan Gough declined to answer several of Fox News Digital's questions when reached by phone on Wednesday.

"We have nothing further to say," Gough repeated when asked about the "Mosul Orb." "We will not be discussing intelligence-related matters."
Zonder verdere context is het weer zo'n foto / stillframe waar je vanalles van kan maken.
pi_208062309
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 14:30 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Bij Fox News aandacht voor een frame uit een korte video die laatst werd gedeeld door Jeremy Corbell. Weet nog niet goed wat ik van Corbell moet vinden, hij hangt wel erg aan het Lazar verhaal en dat vind ik erg dubieus.

FOX NEWS: ‘Mosul Orb’: US silent on UFO filmed by military over Iraq

[ afbeelding ]
The "Mosul Orb" was recorded by a military reconnaissance plane over Mosul, Iraq, in 2016. (Jeremy Corbell)
[..]
Defensie wil er niets over zeggen, dus tja.. moeten we het maar weer mee doen.
[..]
Zonder verdere context is het weer zo'n foto / stillframe waar je vanalles van kan maken.
Corbell is gewoon een journalist. Hij lult een boel, maar delivered maar weinig. Als we echt iets willen hebben moet het uit de kringen van Mellon komen, hij had immers die beroemde drie Pentagon video's geleaked.

Overigens, Ryan Graves zei laatst bij z'n podcast dat er mensen aan werken om de volledige GIMBAL video te releasen. For what it's worth. We moeten maar weer geduldig wachten tot we iets nieuws krijgen.

Maar dit lijkt me ook een proces van jaren, decennia zelfs. Wie weet waar we over 25 jaar staan.
  zondag 19 februari 2023 @ 16:03:31 #88
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_208062658
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 15:38 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Corbell is gewoon een journalist. Hij lult een boel, maar delivered maar weinig. Als we echt iets willen hebben moet het uit de kringen van Mellon komen, hij had immers die beroemde drie Pentagon video's geleaked.

Overigens, Ryan Graves zei laatst bij z'n podcast dat er mensen aan werken om de volledige GIMBAL video te releasen. For what it's worth. We moeten maar weer geduldig wachten tot we iets nieuws krijgen.

Maar dit lijkt me ook een proces van jaren, decennia zelfs. Wie weet waar we over 25 jaar staan.
Ja daag, daar heb ik echt geen geduld voor ;(

Als er de komende jaren niets komt vanuit dit soort events zoals afgelopen week of vanuit de jaarlijkse AARO rapportages, dan gaat het weer heel stil worden ben ik bang.

Linkje naar de 1e aflevering van de National Geographic serie van Leslie Kean. Eerst voor CNN gemaakt maar door reorganisaties nu op NatGeo te zien. Ga ik vanavond even kijken, hoor er goede dingen over:

twitter
pi_208099073

Gelekte foto vanuit U-2 van Chinese spionageballon. Ik wil eigenlijk ook wel foto's van de drie onbekende objecten, maar daar is het doodstil over.
  woensdag 22 februari 2023 @ 20:10:22 #90
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_208104506
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 12:12 schreef Discombobulate het volgende:
[ afbeelding ]

Gelekte foto vanuit U-2 van Chinese spionageballon. Ik wil eigenlijk ook wel foto's van de drie onbekende objecten, maar daar is het doodstil over.
Ja fake natuurlijk, wat een korrelige kwaliteit, en die ballon is er gewoon ingeshopt, dit bewijst niets.
  woensdag 22 februari 2023 @ 20:36:27 #91
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_208104898
Twee oud Air Force veteranen hebben hun verklaring kunnen geven richting AARO.

TWO Air Force vets have testified to Pentagon's UFO office about seeing mysterious objects TURN OFF ten nuclear warheads

Als onderdeel van het historische onderzoek dat AARO verplicht is uit te voeren naar UFO's.

quote:
Voormalig officier Robert Salas vertelde over zijn ontmoeting met een oranje vliegende schotel die 10 kernkoppen uitschakelde op Malmstrom Air Force Base, Montana in 1967
quote:
Dr. Robert Jacobs heeft AARO ingelicht over beelden die hij in 1964 voor de luchtmacht heeft gemaakt en waarop naar verluidt een vliegende schotel een testraket uit de lucht schoot.
quote:
'Ik wil al meer dan 50 jaar mijn verhaal vertellen aan een overheidsinstantie', vertelde Salas. 'Het was een hele grote opluchting.

'Ze luisterden aandachtig. Ik gaf ze een volledig rapport over de Malmstrom-incidenten.

'Ik heb er nu meer vertrouwen in dan ik had dat ze een oprechte poging proberen te doen.'
Mooi dat dit soort getuigen worden gehoord, die Salas trekt al lange tijd aan de bel. Ben erg benieuwd hoeveel getuigenissen ze afnemen en welk rapport ze daarvan gaan maken.
  woensdag 22 februari 2023 @ 20:49:44 #92
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_208105071
Oei 4 uur podcast, Eric Weinstein bij Rogan. Dat worden wat extra gezette stappen deze week (want dat is mijn podcast luister moment).

twitter

Lijkt me wel interessant want die Weinstein is vanuit een kritisch standpunt inmiddels aardig betrokken in het UAP wereldje.

twitter
  zaterdag 25 februari 2023 @ 08:24:09 #93
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_208136377
Sterk artikel weer in de WaPo. Legt goed uit hoe het UFO onderwerp de afgelopen 75 jaar is verworden tot een lachertje en dat dat niet terecht is.

De journalistiek heeft daar een grote rol in gespeeld. Bij de eerste officile ufo melding werden er al meteen zaken bij verzonnen, de 'vliegende schotel' is geboren.

quote:
In a few days, journalists had turned Arnold’s movement metaphor into something more material: a “flying saucer.” Arnold complained to veteran journalist Edward Murrow that newspapers had “misunderstood and misquoted me,” but to no avail. The idea of a flying saucer immediately captured the nation’s imagination, sparking a flood of alleged sightings.
Vervolgens gingen popmuziek, Hollywood en de speelgoedbranche met het onderwerp aan de haal. In de vliegende schotels zaten aliens die het meestal niet best met ons voor hadden.

Ondertussen nam de overheid het wel serieus

quote:
“the phenomena is something real and not visionary or fictitious.”

By “phenomena,” Twining was referring to craft that moved at extraordinary speeds and displayed “extreme rates of climb, maneuverability (particularly in roll), and motion…” These aerial vehicles, he reported, generally left no trail and rarely made any noise. They behaved in ways that defied conventional explanations.
De US Air Force wilde hier niets van weten en begon een publieke campagne om de interesse in ufo's onderuit te halen.

quote:
The [Air Force] initiative was [..] a deliberate attempt to quell public anxiety.
Van die publieke campagne hebben we nu nog steeds veel last.

De WaPo roept op nu toch echt te leren om anders met die onderwerp om te gaan.

quote:
One step in that direction is to acknowledge that there may be things out there that we can’t yet explain but that should be studied with an open mind. If we can pursue that inquiry without succumbing to either skepticism or credulousness, we may finally get to the bottom of the mystery.
Ook een mooie boodschap voor dit topic lijkt me.

twitter
  zaterdag 25 februari 2023 @ 08:32:57 #94
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208136448
De bol op het strand in Japan waar ook de meest spannende dingen over verteld werden, was gewoon een boei.
Ik zeg, boeien
  zaterdag 25 februari 2023 @ 08:40:56 #95
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_208136501
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 12:12 schreef Discombobulate het volgende:
[ afbeelding ]

Ja, snap ik ook niet.

twitter
pi_208137854
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 08:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
De bol op het strand in Japan waar ook de meest spannende dingen over verteld werden, was gewoon een boei.
Ik zeg, boeien
Wat doet die onzin in dit topic man? Wat heeft een boei nou hier mee te maken? Je moet van ongelukkigheid maar even wat posten volgens mij.
pi_208140639
https://www.reddit.com/r/(...)surveying_a_us_navy/

4K video van de Chinese straaljager kan wel, maar al die UAP video's zijn zwaar classified, GIMBAL video is erg ingekort. Wees eens transparant zeg. Precies deze kwaliteit hebben we nodig om enige vorm van disclosure te krijgen en the unknown knowns aan te tonen, maar vooral ook de unknown unknowns goed te onderzoeken. Openheid mensen.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 15:54:50 #98
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208140726
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 15:47 schreef Discombobulate het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)surveying_a_us_navy/

4K video van de Chinese straaljager kan wel, maar al die UAP video's zijn zwaar classified, GIMBAL video is erg ingekort. Wees eens transparant zeg. Precies deze kwaliteit hebben we nodig om enige vorm van disclosure te krijgen en the unknown knowns aan te tonen, maar vooral ook de unknown unknowns goed te onderzoeken. Openheid mensen.
Grappig, je zegt nu precies wat ik al in het vorige deel zei, waarom zijn er geen scherpe goede beelden van die zogenaamde UFO's
pi_208141117
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 15:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Grappig, je zegt nu precies wat ik al in het vorige deel zei, waarom zijn er geen scherpe goede beelden van die zogenaamde UFO's
Omdat zo'n Chinese straaljager natuurlijk heel makkelijk te filmen is als die naast je vliegt. Maar die meer kwalitatieve videos/data zijn er wel hoor. GIMBAL video is veel langer, GOFAST en FLIR, er is veel radar data van de Tic Tac. Al die data tezamen geven een veel duidelijker beeld. USS Omaha heeft vrij goede footage van een UAP die naar het schijnt de oceaan in gaat. Heb je gezien hoe veel er zwart gelakt is in het publieke UAP report? Een handvol pagina's met foto's zwart, vorm, snelheid, etc.

En Avi Loeb is er overigens nu mee bezig met z'n Galileo Project om publieke data te verkrijgen. Laten we vooral transparant zijn en empirisch onderzoek doen ipv het op voorhand al weg zetten en lekker cynisch te zijn zoals jij al weken doet.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 17:11:14 #100
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208141559
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 16:24 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Omdat zo'n Chinese straaljager natuurlijk heel makkelijk te filmen is als die naast je vliegt. Maar die meer kwalitatieve videos/data zijn er wel hoor. GIMBAL video is veel langer, GOFAST en FLIR, er is veel radar data van de Tic Tac. Al die data tezamen geven een veel duidelijker beeld. USS Omaha heeft vrij goede footage van een UAP die naar het schijnt de oceaan in gaat. Heb je gezien hoe veel er zwart gelakt is in het publieke UAP report? Een handvol pagina's met foto's zwart, vorm, snelheid, etc.

En Avi Loeb is er overigens nu mee bezig met z'n Galileo Project om publieke data te verkrijgen. Laten we vooral transparant zijn en empirisch onderzoek doen ipv het op voorhand al weg zetten en lekker cynisch te zijn zoals jij al weken doet.
Mij verwijten dat ik Cynisch ben is geen argument, en zegt meer over jou dan mij.
Als ik terug denk al al de UFO boeken die ik heb gelezen en gezien, de tekeningen van de mensen die ze zouden ze hebben gezien zijn vaak verrassend gedetailleerd, maar, nu iedereen een mobieltje heeft met een camera erin die beter is dan de meeste cameras uit de analoge tijd zijn er geen opnames van een kwaliteit die ook maar in de buurt komt. Hoe komt dat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')