abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 juni 2023 @ 17:41:53 #251
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_209422475
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 08:07 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Dat is voornamelijk een gevolg van de NDAA wetgeving eind vorig jaar. Daarin zit een klokkenluider regeling.

Wat ik begrijp heeft Grusch heel netjes dat uitgestippelde pad gevolgd.

Daarin staat alleen dat geheime programma's op een veilige manier gemeld moeten kunnen worden zodat kennis erover bij congress terecht komt. Niet dat het Pentagon akkoord moet geven op tv interviews erover ;)
  dinsdag 6 juni 2023 @ 20:12:50 #253
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_209423685
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 18:09 schreef Naqin het volgende:

[..]
Daarin staat alleen dat geheime programma's op een veilige manier gemeld moeten kunnen worden zodat kennis erover bij congress terecht komt. Niet dat het Pentagon akkoord moet geven op tv interviews erover ;)
Dit quotte ik eerder uit het artikel:
quote:
In accordance with protocols, Grusch provided the Defense Office of Prepublication and Security Review at the Department of Defense with the information he intended to disclose to us. His on-the-record statements were all “cleared for open publication” on April 4 and 6, 2023, in documents provided to us.
Blijkbaar is dat wel protocol.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  dinsdag 6 juni 2023 @ 20:14:34 #254
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_209423718
Is hij geen potentieel presidentskandidaat? Durft er openlijk voor uit te komen.

twitter
  dinsdag 6 juni 2023 @ 20:30:53 #255
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_209423949
Hehehe vrij geniaal

twitter
  dinsdag 6 juni 2023 @ 20:49:39 #256
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_209424195
Sorry, ben ff aan het bijlezen :)

The Guardian met een verslag:
US urged to reveal UFO evidence after claim that it has intact alien vehicles

quote:
“It’s one thing to have stories on the conspiracy blogs, but this takes it to the next level, with genuine insiders coming forward,” Pope said.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 21:44:34 #257
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_209425065
Goede beschouwing van Weinstein:

twitter

twitter
pi_209427852
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 12:43 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Ook maar even een zelf verzonnen theorie in dit topic droppen. Nu China een steeds grotere rol gaat spelen in de ruimtevaart en op het punt staan mensen op de maan te zetten zullen zij misschien ook achter dingen komen die alleen bekend waren bij de VS.
Ze staan niet op het punt mensen op de maan te zetten. De meeste journalisten weten niet eens waar ze over praten en zijn niet serieus te nemen. Ik zie jonge gassies net van de schoolbanken af schrijven over onderwerpen waar ze zich onmogelijk lang in verdiept kunnen hebben. De Long March 9 raket dat daarvoor gebruikt zou moeten gaan worden was vorig jaar niet verder dan de tekentafel volgens chief designer Long Lehao, die twee presentaties heeft gegeven aan studenten in 2022 & 2023, daar de nodige details heeft gegeven en degene die verantwoordelijk is voor dat project. Een nieuw super zwaar draagraket van tekentafel, alle onderdelen vervaardigen, in elkaar zetten, testen en introduceren is een jarenlange proces. Ze zijn wel nabij het punt om een spacetelescoop (Xuntian) de ruimte in te schieten (ook pas eind 2024 als niks onverwachts gebeurd) en hebben een eigen kleine ruimtestation (Tiangong) kunnen vervaardigen de laatste paar jaar nadat ze geband waren van de ISS ('internationale' ruimtestation: dat kunnen ze beter westerse station gaan noemen) door de Wolf amendement in 2011.

https://en.wikipedia.org/wiki/Long_March_9

https://en.wikipedia.org/wiki/Xuntian

[ Bericht 3% gewijzigd door Peppert op 07-06-2023 09:35:48 ]
  woensdag 7 juni 2023 @ 09:26:55 #259
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_209427986
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 09:14 schreef Peppert het volgende:

[..]
Ze staan niet op het punt mensen op de maan te zetten. De meeste journalisten weten niet eens waar ze over praten en zijn niet serieus te nemen. Ik zie jonge gassies net van de schoolbanken af schrijven over onderwerpen waar ze zich onmogelijk lang in verdiept kunnen hebben. De Long March 9 raket dat daarvoor gebruikt zou moeten gaan worden was vorig jaar niet verder dan de tekentafel volgens chief designer Long Lehao, die twee presentaties heeft gegeven aan studenten in in 2022 & 2023, daar de nodige details heeft gegeven en degene die verantwoordelijk is voor dat project. Een nieuw super zwaar draagraket raket van tekentafel, alle onderdelen vervaardigen, in elkaar zetten, testen en introduceren is een jarenlange proces. Ze zijn wel nabij het punt om een spacetelescoop (Xuntian) de ruimte in te schieten (ook pas eind 2024 als niks onverwachts gebeurd) en hebben een eigen kleine ruimtestation kunnen vervaardigen de laatste paar jaar nadat ze geband waren van de ISS ('internationale' ruimtestation: dat kunnen ze beter westerse station gaan noemen) door de Wolf amendement in 2011.

https://en.wikipedia.org/wiki/Long_March_9

https://en.wikipedia.org/wiki/Xuntian
Je hebt wss gelijk maar hoe dan ook China is flink aan de weg aan het timmeren. En kunnen hoe dan ook dichtbij zijn op het punt waarop ze zelf ook dingen kunnen detecteren.

Dat ze wel of niet naar de maan kunnen is niet zo belangrijk denk ik. Als er onbekende schepen rondvliegen zullen die vooral in de aardse atmosfeer te vinden zijn en niet op de maan waar geen fuck is. Bovendien is naar de maan gaan niet heel speciaal verder wat betreft tech. Je kan ook blind naar de maan gaan. Ik denk dat het belangrijker is om te kijken naar wat voor straaljagers China ontwikkeld, met wat voor sensoren.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_209428230
quote:
2s.gif Op woensdag 7 juni 2023 09:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Je hebt wss gelijk maar hoe dan ook China is flink aan de weg aan het timmeren. En kunnen hoe dan ook dichtbij zijn op het punt waarop ze zelf ook dingen kunnen detecteren.

Dat ze wel of niet naar de maan kunnen is niet zo belangrijk denk ik. Als er onbekende schepen rondvliegen zullen die vooral in de aardse atmosfeer te vinden zijn en niet op de maan waar geen fuck is. Bovendien is naar de maan gaan niet heel speciaal verder wat betreft tech. Je kan ook blind naar de maan gaan. Ik denk dat het belangrijker is om te kijken naar wat voor straaljagers China ontwikkeld, met wat voor sensoren.
Ze hebben nog honderden stokoude J-7s uit de jaren 60 in hun inventorium. Die zijn waardeloos behalve om een rondje mee te vliegen of misschien als zelfmoordvogel om op boten in te vliegen of heel misschien als drones. Die worden langzaam uitgefaseerd en de piloten krijgen de laatste jaren betere J-10s, J-16s en J-20s. De straalmotor WS-10 werkt klaarblijkelijk eindelijk zoals het hoort te werken na vele jaren en dat is de motor die voornamelijk wordt gebruikt om de PLAAF vliegtuigen voort te bewegen. Verder zijn ze de WS-15 (krachtigere opvolger van de WS-10) en WS-20 straalmotor voor hun transportvliegtuig Y-20 aan het ontwikkelen. De bommenwerper H-20 zijn ze al jaren mee bezig als opvolger van de oude schroot H-6 uit de jaren 60. Geen idee wat daar uit komt rollen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Peppert op 07-06-2023 10:58:39 ]
pi_209428458
Feit is wel dat het alleenrecht van een klein aantal overheden in de ruimte voorbij is. Steeds meer landen en daarnaast commerciële partijen die zich in de ruimte begeven. Dus mocht er iets zijn wat geheim moet blijven dan wordt het steeds lastiger om dit te verbergen.

Overigens blijf ik enorm sceptisch over het nieuws van gisteren. Mochten we daadwerkelijk af en toe bezoek krijgen van toeristen uit de ruimte dan zou dat moeten betekenen dat zij een technologie hebben die niet te vergelijken is met de onze. Met onze primitieve technologie in de lucht hebben we al amper ongelukken. Waarom storten deze dingen zo makkelijk neer?
pi_209428748
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 10:17 schreef Simmertje het volgende:

Met onze primitieve technologie in de lucht hebben we al amper ongelukken. Waarom storten deze dingen zo makkelijk neer?
Misschien worden ze eerder neergehaald ipv dat zij zomaar uit zichzelf zouden neerstorten.

Ik hoor al jaren dat er op UFO's gejaagd wordt en dat het ze af en toe is gelukt lukt om er eentje te laten neerstorten.

Het gerucht gaat dat ze bij een evenement een vaartuig konden desoriënteren door verschillende radarsystemen op het vaartuig te richten. Toen het object daarna drastisch begon te wiebelen werd het vervolgens gericht en geraakt met een grond-luchtraket. Vanaf dat moment begonnen ze er op te jagen. Meestal met zeer weinig succes en met verlies van piloten die voor de wereld uiteraard als vermist of overleden bij gevechtsoefeningen zijn opgegeven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Monomeism op 07-06-2023 10:55:46 ]
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_209428849
knip
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_209428861
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 10:44 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Misschien worden ze eerder neergehaald ipv dat zij zomaar uit zichzelf zouden neerstorten.

Ik hoor al jaren dat er op UFO's gejaagd wordt en dat het ze af en toe is gelukt lukt om er eentje te laten neerstorten.

Het gerucht gaat dat ze bij een evenement het vaartuig konden desoriënteren door verschillende radarsystemen op het vaartuig te richten. Toen het object daarna drastisch begon te wiebelen werd het vervolgens gericht en geraakt met een grond-luchtraket. Vanaf dat moment begonnen ze er op te jagen. Meestal met zeer weinig succes en met verlies van piloten die voor de wereld uiteraard als vermist of overleden bij gevechtsoefeningen zijn opgegeven.

Dit vind ik eigenlijk nog meer ongeloofwaardig. Onze wapens uit de jaren 50 waren dus kennelijk in staat om objecten die van ster naar ster kunnen reizen uit de lucht te schieten.

Daarnaast, stel het is waar. Wezens die kennelijk qua intelligentie ons ver vooruit zijn accepteren maar even dat één of ander primitieve beschaving op hun voertuigen lopen te jagen :')
  woensdag 7 juni 2023 @ 10:58:56 #265
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_209428910
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 10:54 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Dit vind ik eigenlijk nog meer ongeloofwaardig. Onze wapens uit de jaren 50 waren dus kennelijk in staat om objecten die van ster naar ster kunnen reizen uit de lucht te schieten.

Daarnaast, stel het is waar. Wezens die kennelijk qua intelligentie ons ver vooruit zijn accepteren maar even dat één of ander primitieve beschaving op hun voertuigen lopen te jagen :')
Hoeft niet perse ongeloofwaardig te zijn.

Net als als dat Rusland en Oekraine al massaal 'wegwerp' drones gebruiken doen aliens dit misschien ook. Miljarden drones die het heelal verkennen. Geen reden om ze wapens te geven. Misschien zijn ze wel net zo expendable als cellen in je lichaam. Als er 1 sterft boeit het je ook niks. Hell, je merkt het niet eens.

Plus, een vliegtuig uit de 21e eeuw kan neergaan door een vogeltje die niet eens actief het vliegtuig wil stuk maken.
pi_209428964
quote:
2s.gif Op woensdag 7 juni 2023 10:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Hoeft niet perse ongeloofwaardig te zijn.

Net als als dat Rusland en Oekraine al massaal 'wegwerp' drones gebruiken doen aliens dit misschien ook. Miljarden drones die het heelal verkennen. Geen reden om ze wapens te geven. Misschien zijn ze wel net zo expendable als cellen in je lichaam. Als er 1 sterft boeit het je ook niks. Hell, je merkt het niet eens.
Maar volgens de klokkenluider van gisteren zaten er ook piloten in toch?

Enige wat ik mij nog kan voorstellen is dat dit daadwerkelijk "toeristen" waren die voor de lol even de aarde bezoeken. Reisadvies code rood, primitieve planeet, kans dat je uit de lucht wordt geschoten :D.
  woensdag 7 juni 2023 @ 11:04:23 #267
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_209428975
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 11:03 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Maar volgens de klokkenluider van gisteren zaten er ook piloten in toch?

Enige wat ik mij nog kan voorstellen is dat dit daadwerkelijk "toeristen" waren die voor de lol even de aarde bezoeken. Reisadvies code rood, primitieve planeet, kans dat je uit de lucht wordt geschoten :D.
Maar zijn dat organische wezens, of robots oid? Of iets heel anders. Eigenlijk heeft het geen zin om erover te speculeren want er zijn teveel mogelijkheden.
pi_209428978
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 10:54 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Ik weet het niet hoor maar waarom niet?
Wie zegt dat ze van ster naar ster reizen? Er zijn steeds meer alternatieve ideeën over waarvandaan UFO's afkomstig zouden kunnen zijn of hoe ze hier komen. Men (want wie ben ik) heeft het vrij serieus over andere dimensies en tijd reizen.
― Thomas Sowell
  woensdag 7 juni 2023 @ 11:08:22 #269
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_209429012
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 11:04 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Ik weet het niet hoor maar waarom niet?
Wie zegt dat ze van ster naar ster reizen? Er zijn steeds meer alternatieve ideeën over waarvandaan UFO's afkomstig zouden kunnen zijn of hoe ze hier komen. Men (want wie ben ik) heeft het vrij serieus over andere dimensies en tijd reizen.
Goed punt. Je zou zelfs kunnen redeneren dat fysiek reizen tussen sterren eigenlijk zeer, zeer onpraktisch is. Dus misschien reizen wezens alleen naar andere sterren als ze andere methoden vinden (wormholes, portals, weet ik veel)
pi_209429292
Uiteindelijk is het inderdaad speculeren. Ik vind het een ontzettend interessant onderwerp, maar probeer het wel met een nuchtere blik te bekijken. Ik volg het onderwerp zo'n 20 jaar nu en heb veel onzin (en zogenaamde klokkenluiders) voorbij zien komen, vandaar wel wat sceptisch op het nieuws van gisteren.
pi_209429301
quote:
2s.gif Op woensdag 7 juni 2023 11:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Dus misschien reizen wezens alleen naar andere sterren als ze andere methoden vinden (wormholes, portals, weet ik veel)
Nu je het erover hebt. Als jij kan uitleggen wat hier gebeurd dan word je vandaag opgehaald door vier mannen in een zwart pak met zonnebrillen op ;)

Ik heb namelijk geen idee wat er zich hier voor 'natuurfenomeen' afspeelt.
― Thomas Sowell
pi_209429734
quote:
2s.gif Op woensdag 7 juni 2023 11:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Goed punt. Je zou zelfs kunnen redeneren dat fysiek reizen tussen sterren eigenlijk zeer, zeer onpraktisch is. Dus misschien reizen wezens alleen naar andere sterren als ze andere methoden vinden (wormholes, portals, weet ik veel)
Of mss wonen 'ze' ook wel gewoon op onze planeet op plekken waar wij dat onmogelijk achten. Maar dat is allemaal speculeren.

Erg interessante ontwikkelingen in ieder geval. Maar nog geen harde bewijzen. En die zullen er ook niet snel komen, verwacht ik. Bewijzen als in: voertuigen en lichamen. Als lees ik wel over documenten die e.e.a. ondersteunen.
pi_209430036
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 11:35 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Nu je het erover hebt. Als jij kan uitleggen wat hier gebeurd dan word je vandaag opgehaald door vier mannen in een zwart pak met zonnebrillen op ;)

Ik heb namelijk geen idee wat er zich hier voor 'natuurfenomeen' afspeelt.
Als de video echt is, want erg veel pixels zijn het niet..
Het doet een beetje hier aan denken: https://en.wikipedia.org/wiki/Earthquake_light
Niet dat je daar veel mee opschiet, want "earthquake lights" zijn net zo goed een soort unexplained aerial phenomena..
Het lastigste rondom het UFO onderwerp is accepteren dat we op bepaalde vragen geen antwoorden hebben.
  woensdag 7 juni 2023 @ 12:44:22 #274
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_209430115
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 12:14 schreef alpeko het volgende:

[..]
Of mss wonen 'ze' ook wel gewoon op onze planeet op plekken waar wij dat onmogelijk achten. Maar dat is allemaal speculeren.

Erg interessante ontwikkelingen in ieder geval. Maar nog geen harde bewijzen. En die zullen er ook niet snel komen, verwacht ik. Bewijzen als in: voertuigen en lichamen. Als lees ik wel over documenten die e.e.a. ondersteunen.
Mee eens. Gaat nog lang duren. Zeker als de mensen die hierover gaan het niet naar buiten willen brengen. Er moet echt een paradigm shift zijn.

En het kan ook nog steeds allemaal onzin zijn, of iets heel anders. Ook hoge piefen worden soms paranoide of gek (heel veel mensen zijn niet zo helder meer in hun oude jaren). Heb zelf ook van dichtbij mogen meemaken helaas hoe een heel bekwaam en slim iemand, die gewoon heel helder leek in het dagelijks leven stiekem een hele conspiracy opbouwde over zijn ex-vrouw en toen er een einde aan gemaakt heeft.
pi_209430366
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 12:37 schreef Naqin het volgende:

[..]
Als de video echt is, want erg veel pixels zijn het niet..
Het doet een beetje hier aan denken: https://en.wikipedia.org/wiki/Earthquake_light
Niet dat je daar veel mee opschiet, want "earthquake lights" zijn net zo goed een soort unexplained aerial phenomena..
Het lastigste rondom het UFO onderwerp is accepteren dat we op bepaalde vragen geen antwoorden hebben.
Ik heb verder geen idee. Ik heb zoiets in ieder geval nog nooit gezien. Ondanks het ernstig gebrek aan pixels kan ik me er toch wel een beeld van voorstellen. Ondanks dat ik niet begrijp hoe ik hetgeen ik zie moet interpreteren omdat ik zoiets nog nooit gezien heb. :)
― Thomas Sowell
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')