De strategische waarde van Bakmut is zeker nu de stad in puin ligt gering, maar de politieke vernedering voor Rusland is compleet als men Bakmut moet opgeven.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:55 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Net als voor de russen is ook voor de oekrainers de strategische waarde gering.
Een opmars zal vermoedelijk ook met langzame terreinwinst gaan zonder dat men logistieke wegen kan afsnijden.
De oekrainers zullen hun grond hebben en de verdediging is daar het meest kwetsbaar, maar een echte doorbraak zie ik er niet gebeuren of een doorslag geven (buiten het 'imago' en de interne strijd die ze ermee verscherpen.
Zelfs als ik ook denk dat ze in enkele weken daar al het eerdere terrein zullen terugveroveren.
Als dit waar zou zijn zou er natuurlijk veel meer beeldmateriaal beschikbaar zijn als een tekening van een op z'n minst niet zo'n objectieve bron.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 23:43 schreef Perrin het volgende:
Hoe je de tegenstander uitput:
[ twitter ]
Thread?quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 23:17 schreef Perrin het volgende:
Draadje over de problemen die Russische landmijnen opleveren voor het Oekaiense offensief:
[ twitter ]
Er zijn wel wat OSINT-bronnen..quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 23:48 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Als dit waar zou zijn zou er natuurlijk veel meer beeldmateriaal beschikbaar zijn als een tekening van een op z'n minst niet zo'n objectieve bron.
Ik ben voorstander van het meer tactische nieuws hier te delen.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 15:48 schreef Ouwesok het volgende:
Het wordt wat rustig met de berichtgeving vanaf het front.
Het laatste dat ik heb begrepen was dat Oekraïne inmiddels door de Russische mijnenvelden heen had weten te breken en zo her en der wat terreinwinst weet te pakken.
Wat ik parallel daaraan uit de toch wel wat schaarse berichtgeving opmaak is dat men nog steeds vol inzet om de Russische infrastructuur zo hard mogelijk te raken met onder andere vier transportvliegtuigen waarvan de luchtwaardigheid lichtelijk aangepast is.
Verder is het eigenlijk in de standaard nieuwsvoorzieningen best wel rustig.
Zijn er hier nog mensen die de ontwikkelingen aan het front wat intensiever volgen
Rusland aast op strategisch gelegen Koepjansk: 'We horen ze dichterbij komen'quote:Volgens De Kruif heeft Oekraïne de verdediging rond Koepjansk goed op orde. Er zijn bunkers, antitankgrachten en mijnenvelden. "Er is geen sprake van een doorbraak. Zelfs als Oekraïne flink wat kilometers terrein moet prijsgeven, dan nog moeten de Russen een grote rivier oversteken. Een betere verdedigingslinie is er niet."
Maar raketten, mortieren en kanonnen kunnen de stad wel bereiken. "Als ik familie in de stad had wonen, zou ik willen dat ze vertrekken. Als militair zou ik me wat minder zorgen maken," zegt De Kruif.
Is Threads nou de moeite waard om een nieuwe account aan te maken?quote:Op maandag 4 september 2023 23:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
https://threadreaderapp.com/thread/1698794349587313137.html
In de buurt van Bachmutquote:Op vrijdag 8 september 2023 20:18 schreef BEFEM het volgende:
Waar ligt die eerste? In Westen van zaporizha?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee dat vliegveld is al vele jaren kapot.quote:Op maandag 11 september 2023 08:39 schreef BEFEM het volgende:
Beweging bij Donetsk vliegveld. Lijkt me geen strategisch doel behalve om troepen weg te lokken bij Tokmak?
Maar ook al zouden ze te voet gaan, heeft het alsnog impact.quote:Op maandag 11 september 2023 21:39 schreef Perrin het volgende:
Mogelijk gaat het offensief gewoon verder in modderige omstandigheden.
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |