abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207966171
POLL

Ik moet een nieuw lease uitzoeken en twijfel tussen een automaat of handgeschakelde auto

Ik heb 1x automaat gereden en trapte toen de koppeling in wat de rem bleek te zijn, dan sta je echt snel stil zegmaar verder reed het wel lekker zeker in de file

Nu sta ik bijna nooit in de file maar toch

Wat adviseer jij mij?
  zondag 12 februari 2023 @ 15:33:04 #2
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_207966182
Auto is lekker omdat dan echt je aandacht op de weg is,

handgeschakeld geeft meer feel aan een auto.

Ik vind automatisch echt wel lekker rijden, gas geven en gaan.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  zondag 12 februari 2023 @ 15:34:40 #3
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207966193
3 cilinder, of minder, handbak.
Rest automaat.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_207966279
Ik vind een handbak fijner dan een slechte automaatbak, maar een goede automaatbak fijner dan een handbak. Ligt dus geheel aan het type auto dat je zoekt.
pi_207966280
Ik heb van beide een, het maakt me niet uit.
pi_207966335
quote:
14s.gif Op zondag 12 februari 2023 15:40 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik vind een handbak fijner dan een slechte automaatbak, maar een goede automaatbak fijner dan een handbak. Ligt dus geheel aan het type auto dat je zoekt.
Dat.
Heb een tijd met Opel Astra H gereden, dat is een handbak met robotarm (dus geen echte automaat). Waardeloos ding.
Nu een Toyota Auris, dat is tenminste een echte automaat.
pi_207966358
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 15:45 schreef Piles het volgende:

[..]
Dat.
Heb een tijd met Opel Astra H gereden, dat is een handbak met robotarm (dus geen echte automaat). Waardeloos ding.
Die semi-automaten zijn echt de hel op aarde ja. Standaard een whiplash elke rit :')
pi_207966377
Rij een Audi met S-tronic (beetje gelijk aan DSG). Daar kan ik zelf kiezen of ie automatisch schakelt, of dat ik als bestuurder dat moet doen. Zeer tevreden over. Ook prettig dat je daarnaast uit Drive en Sport modus kunt kiezen.

En meestal staat ie gewoon op automatisch. Hooguit als ik optrek op ijzig/slipperig oppervlak wil ik hem nog wel eens handmatig zetten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 12 februari 2023 @ 15:58:45 #9
382129 crew  Donna
pi_207966565
Jarenlang automaat gereden, nu weer handgeschakeld. Ik vind het beide prima, maar als ik MOEST kiezen, dan automaat denk ik.
pi_207966573
Moet jij weten. Als je een handbak hebt weet je na een paar weken niet meer beter en stoort het ook niet, idem met een automaat.
pi_207966905
Ik rijd geen auto meer, maar mijn voorkeur zou wel uitgaan naar een handbak. Nog veel liever rijd ik op de motor.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_207967333
Automaat is alleen leuk als je een beetje power under the hood hebt.
pi_207967441
Ligt voor mij aan de auto. Iets sportiefs vind ik een handbak leuk, maar automaat is lekker bij een comfortabele auto. En dan ligt het ook nog aan wat voor automaat of welke handbak. Van allebei zijn er ook veel slechte versies.

quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 15:45 schreef Piles het volgende:

[..]
Dat.
Auris met CVT? Dat vind ik zelf niet echt een fijne automaat.

quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2023 16:46 schreef etuiedelapiel het volgende:
Automaat is alleen leuk als je een beetje power under the hood hebt.
Dan vind ik juist een handbak leuk 😋
pi_207968102
Motor met 4 of meer cilinder --> automaat (zolang geen robotautomaat is)
Motor met 3 of minder cilinder --> handbak

Elektrische is automaat, eigenlijk heeft ie geen versnellingsbak. Nog fijner..

Ik kies liever een middelzware auto met 4 cilinder en automaat of elektrische (ooit), omdat ik lekker comfortabel wil rijden. Met name file of lange ritten.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_207969012
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2023 16:56 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Auris met CVT? Dat vind ik zelf niet echt een fijne automaat.
Ik vind hem fantastisch. Super zuinig en stil.

Wat men meestal vervelend vindt, is dat als je het gas intrapt, hij gelijk hoog in de toeren schiet en daar monotoon blijft gieren. Maar dan heb je ook vol vermogen tot je beschikking. Overigens geldt dat met name voor autorecensenten, omdat die nou eenmaal rijden als debielen. Als je normaal rijdt, heb je er geen last van en is het een bijzonder stille en comfortabele aandrijflijn.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_207969273
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2023 18:29 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Wat men meestal vervelend vindt, is dat als je het gas intrapt, hij gelijk hoog in de toeren schiet en daar monotoon blijft gieren. Maar dan heb je ook vol vermogen tot je beschikking. Overigens geldt dat met name voor autorecensenten, omdat die nou eenmaal rijden als debielen. Als je normaal rijdt, heb je er geen last van en is het een bijzonder stille en comfortabele aandrijflijn.
Dit :)
Ik las overal het 'joelen' van de motor, maar als je normaal rijdt (waar zo'n burgerbak voor bedoeld is), heb je nergens last van.
En traploze automaat is sowieso fijn natuurlijk, los van type motor.
pi_207969504
Niet eens elektrisch..
pi_207969735
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2023 15:31 schreef Geitenkamp het volgende:
[poll=5138]

Ik moet een nieuw lease uitzoeken en twijfel tussen een automaat of handgeschakelde auto

Ik heb 1x automaat gereden en trapte toen de koppeling in wat de rem bleek te zijn, dan sta je echt snel stil zegmaar verder reed het wel lekker zeker in de file

Nu sta ik bijna nooit in de file maar toch

Wat adviseer jij mij?
Automaat.

En nee gewoon je linker poot weg zetten aan de linker kant of vouw deze onder je stoel/rechter poot.

Maar goed ik heb nog nooit niet mee gemaakt dat ik mijn linker poot op de rem trap.

Als automonteur stapte ik in automaat als geschakelde wagens.

Er zijn ook idioten die denken dat ze hun linker been moeten gebruiken als rem.
Nee dus .

Het is even wennen voor sommige .
Maar als je automaat gewent bent wil je niet meer terug.
Zeker de automaat van nu zijn zuiniger dan een schakelbak.
pi_207969912
quote:

[..]

Komt omdat iedereen met een cvt automaat verkeerd rijd .
Je rijd niet op je pk maar op je koppel van de motor.

De cvt zorgt dan voor de maximaal overdracht.
Dus ook jij rijd de cvt verkeert.

Zoek je motor op en kijk waar je koppel is en druk tot daar de gas pedaal in en houd het daar.
Gaat de wagen sneller weg dan vol gas
En is gelijk stiller.

Spreek uit ervaring .
Rijd een Honda hr-v awd met een cvt .
Maximaal koppel is ronde de 3400 toeren op mijn wagen. 135nm 105pk
Dit is een non vtec blok.

De wagen is ook met een vtec blok gelevert met 122pk en 144,nm.
Bijde wagens zijn net zo snel met optrekken van 0 naar 100.
De cvt heeft gewoon op bijde motor optimaal overbreng .
Ook al kan de vtec meer toeren draaien.

Meer gas geven is dus nutteloos .

Test het self en je zal merken dat het nog comfortabeler is .
pi_207970362
Ik ga woensdag een proefrit maken in een automaat, iedereen die daar aan heet geholpen enorm bedankt!
  zondag 12 februari 2023 @ 20:23:10 #21
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_207970944
quote:

[..]

Mijn ouders hebben een CVT. Het is inderdaad even wennen in het begin, vooral omdat je snelheid niet gekoppeld is aan je toeren, wat bij andere auto's wel altijd het geval is. Maar als je je daar overheen gezet hebt rijd het inderdaad gewoon goed.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_207970956
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 19:54 schreef Geitenkamp het volgende:
Ik ga woensdag een proefrit maken in een automaat, iedereen die daar aan heet geholpen enorm bedankt!
Mooi man.

Zet je linker been helemaal links .
Of vouw deze achter je rechter been .
Dan kan je niet zomaar gebruiken om op de rem te trappen .
pi_207971004
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 20:23 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Mooi man.

Zet je linker been helemaal links .
Of vouw deze achter je rechter been .
Dan kan je niet zomaar gebruiken om op de rem te trappen .
En je hand van de pook afblijven..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zondag 12 februari 2023 @ 21:40:19 #24
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207972239
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 20:26 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
En je hand van de pook afblijven..
Zoek ook even tests van de betreffende auto/automaat combi. Je hebt goede en minder goede automaten, of er kan iets niet goed werken.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 12 februari 2023 @ 22:30:45 #25
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_207973163
Korte stukjes
In de stad
In de file
——————
Automaat

Lange stukken
Geen file
——————
Zelf schakelen

Hier in de stad en korte stukjes dus automaat, kan je stoppen voor elke mongool op zebrapad zonder moeite weer verder _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')