Omdat ik nu nog een vast contract heb maar dat loopt af op 1 juliquote:Op woensdag 5 april 2023 13:27 schreef ISVV het volgende:
[..]
Heel begrijpelijk hoor. Maar hoezo richting juli?
Oh ja, die mensen zijn er ook nog🙃quote:Op woensdag 5 april 2023 13:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Omdat ik nu nog een vast contract heb maar dat loopt af op 1 juli
Precies, en ik betaal nu 21ct per kWh. Gas heb ik niet. Nu snap ik prima dat we die 21ct niet gaan halen met de vaste contracten, maar er is nu 1 aanbieder die met 37ct is gekomen. Dat is dus 16ct duurder dan wat ik nu betaal per kWh. Dat is een forse verhoging uiteraard, maar, als mijn jaarverbruik nu zo'n 7100 kWh is, waarvan zo'n 2000 kWh direct vanaf m'n dak komen, dan betaal ik dus (als je niet meer mag salderen), voor die resterende 5100 kWh dus ¤ 1.071. Bij 37ct wordt dat ¤ 1.887 euro. Dat is een stijging van ¤ 816 euro op jaarbasis, oftewel 68 euro per maand meer. Dat is niet direct een bedrag wat niet op te hoesten is.quote:
Thanksquote:Op dinsdag 4 april 2023 21:25 schreef Bucketlist het volgende:
Ik zit ook bij Vandebron en krijg hetzelfde aanbod (ook zonnepanelen). Heb in het verleden (2021) bij Greenchoice gezeten en was tevreden. Gewoon een betrouwbare partij. Website was ook oké.
Dat is wel sneakyquote:Op dinsdag 4 april 2023 21:29 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Mooi die vermelding voor ODE. Die is voor 2023 exact 0 euro
Ik zou mijn kwekerij maar uitzetten of op gas stoken, als je 3000 kilowattminuut draait.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:31 schreef Tjacka het volgende:
wij hebben 969 kuub en 3000kwm
ik zoek in september vooral een goedkope stoomleverancier lol
3000 kWm is 50 kWh, extreem weinig juist.quote:Op donderdag 6 april 2023 01:15 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik zou mijn kwekerij maar uitzetten of op gas stoken, als je 3000 kilowattminuut draait.
Tenzij China ineens wat meer vloeibaar gas koopt, of er in Ukraine nog meer misgaat, of een waarzegger roept dat het een strenge winter gaat worden. dan ben je te laat. Maar anders niet nee.quote:Op woensdag 5 april 2023 16:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Als ik nu al zie dat sommige aanbieders met gasprijzen van 1,20¤ per kuub prijsvechten, dan moet het over enkele maanden toch wel richting 1,00-1,10¤ per kuub kunnen gaan. En ja, dat is nog altijd flink meer dan de 0,70-0,80¤ die je eerst betaalde.
Ik wacht even rustig af, heb nog tot Augustus de tijd.
Dus jij als je nu een variabel contract had zou je z.s.m. een jaarcontract afsluiten?quote:Op donderdag 6 april 2023 15:34 schreef Kreator het volgende:
[..]
Tenzij China ineens wat meer vloeibaar gas koopt, of er in Ukraine nog meer misgaat, of een waarzegger roept dat het een strenge winter gaat worden. dan ben je te laat. Maar anders niet nee.
Stel dat je nu nog een kwartje per kuub wint in de komende maanden, dan win je 250 euro op jaarbasis bij een verbruik van 1000m3.
Als het volgende maand ineens weer omhoog knalt door welke reden dan ook is het verlies een stuk groter dan de eventuele hypothetische winst die je nu pakt.
Dat zou raar zijn want de prijzen die nu gehanteerd gaan worden zijn toch op basis van inkoop in Q4/Q1? Ik weet ook wel dat we voorgelogen worden door die bedrijven, maar ik verwacht niet ineens een gekke omslag in de komende maanden richting zomer.quote:Op donderdag 6 april 2023 15:34 schreef Kreator het volgende:
[..]
Tenzij China ineens wat meer vloeibaar gas koopt, of er in Ukraine nog meer misgaat, of een waarzegger roept dat het een strenge winter gaat worden. dan ben je te laat. Maar anders niet nee.
Stel dat je nu nog een kwartje per kuub wint in de komende maanden, dan win je 250 euro op jaarbasis bij een verbruik van 1000m3.
Als het volgende maand ineens weer omhoog knalt door welke reden dan ook is het verlies een stuk groter dan de eventuele hypothetische winst die je nu pakt.
Dat heb ik net gedaan deze week.quote:Op donderdag 6 april 2023 15:55 schreef ISVV het volgende:
[..]
Dus jij als je nu een variabel contract had zou je z.s.m. een jaarcontract afsluiten?
Ik zou dat niet doen want je hebt nu al jaarcontracten die een stuk lager liggen.quote:Op woensdag 12 april 2023 13:35 schreef ISVV het volgende:
Ik ben zojuist gebeld door mijn vorige energieleverancier. Aanbod voor een jaarcontract: 1,35 voor gas en 0,39 voor elektra. Ben wel serieus aan het overwegen om dat te doen. Ik was mijn honden uit aan het laten, dus ze bellen vrijdag terug. Zou het nog zin hebben om af te pingelen of om een welkomstbonus te vragen?
Zal eens kijken. Ben benieuwd of het zin heeft om te onderhandelenquote:Op woensdag 12 april 2023 13:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik zou dat niet doen want je hebt nu al jaarcontracten die een stuk lager liggen.
Bij welke aanbieder dan ?quote:Op woensdag 12 april 2023 13:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik zou dat niet doen want je hebt nu al jaarcontracten die een stuk lager liggen.
GreenChoice: 1,31 voor gas. Elektra 1 cent duurder, dat wel.quote:
Das prima. Gewoon laten prijsvechten en dan stroom vast zetten als in de zomer mijn vaste contract is afgelopen.quote:Op woensdag 12 april 2023 14:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
GreenChoice: 1,31 voor gas. Elektra 1 cent duurder, dat wel.
En dan is het prijsvechten pas net begonnen (denk ik).
Vorig jaar viel het ook mee met de variabele kosten. Alleen rond augustus was gas extreem duur variabel, toen rond de ¤4 per kuub. Echter gebruik ik in de zomermaanden alleen gas om te douchen en dat is minder dan 20 kuub per maand. Daarna toen iedereen klaar was met inslaan van gas ging de prijs weer snel naar beneden.quote:Op donderdag 6 april 2023 15:34 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dit ja. Vorig jaar juni een vaste voor een jaar gekregenquote:Op woensdag 12 april 2023 14:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Das prima. Gewoon laten prijsvechten en dan stroom vast zetten als in de zomer mijn vaste contract is afgelopen.
Dynamisch?quote:Op dinsdag 25 april 2023 14:09 schreef ETA het volgende:
net nieuwe tarieven van Greenchoice gekregen..... 39 cent. Eindelijk de knoop doorgehakt en overstap aangevraagd naar Tibber.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |