abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 16 maart 2023 @ 21:17:09 #101
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_208414116
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 21:08 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik ben me net de touwtakketeringtyfus geschrokken. De overheidsheffing op energiebelasting is met ongeveer 0,10 cent per kwh gestegen -O- Betaalden we, zakelijk dynamisch, vorig jaar ronde de 300 euro maandelijks aan heffingen, nu is dat bijna 1000 euro 8)7 Elektraprijsdaling hebben we nu ook weinig meer aan, al wordt dat 0,01 cent per kwh :{
Dan weet je gelijk wie het prijsplafond betaald.
Iedereen met een hoger verbruik dan het plafond.

Het voordeel is wel: energie besparen wordt extra aantrekjelijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door Speekselklier op 16-03-2023 21:22:19 ]
Tot nooit .......
pi_208414135
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 21:17 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Dan weet je gelijk wie het prijsplafond betaald.
Iedereen met een hoger verbruik dan het plafond.
Het was toch al bekend dat bedrijven dit gingen betalen?
pi_208414161
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 21:08 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik ben me net de touwtakketeringtyfus geschrokken. De overheidsheffing op energiebelasting is met ongeveer 0,10 cent per kwh gestegen -O- Betaalden we, zakelijk dynamisch, vorig jaar ronde de 300 euro maandelijks aan heffingen, nu is dat bijna 1000 euro 8)7 Elektraprijsdaling hebben we nu ook weinig meer aan, al wordt dat 0,01 cent per kwh :{
Je schrikt omdat het in 2022 extreem laag was. Dat was eenmalig. Je betaalt bijna net zoveel als in 2021

https://www.belastingdien(...)en_milieubelastingen

[ Bericht 6% gewijzigd door opgebaarde op 16-03-2023 21:27:02 ]
pi_208414192
quote:
Niet naar Essent hoop ik?
pi_208414402
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 21:17 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Dan weet je gelijk wie het prijsplafond betaald.
Iedereen met een hoger verbruik dan het plafond.

Het voordeel is wel: energie besparen wordt extra aantrekjelijk.
Kan niet meer besparen zakelijk. Of ik moet de vriezer, koeling en bakovens uitzetten ;)

quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 21:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Je schrikt omdat het in 2022 extreem laag was. Dat was eenmalig. Je betaalt bijna net zoveel als in 2021

https://www.belastingdien(...)en_milieubelastingen
Thanx, ik zat net ook op die site maar vergeleek alleen nu en 2022 en dat verschil is véél. Als ik de facturen van 2021 en nu bekijk, scheelt het maar een paar 100 euro. Stuk minder dus.

Edit: wat ik vorig jaar maandelijks betaalde, komt nu bovenop het bedrag van 2021, dat maakt samen het bedrag wat ik nu betaal.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_208414453
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 21:32 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Kan niet meer besparen zakelijk. Of ik moet de vriezer, koeling en bakovens uitzetten ;)
[..]
Thanx, ik zat net ook op die site maar vergeleek alleen nu en 2022 en dat verschil is véél. Als ik de facturen van 2021 en nu bekijk, scheelt het maar een paar 100 euro. Stuk minder dus.

Edit: wat ik vorig jaar maandelijks betaalde, komt nu bovenop het bedrag van 2021, dat maakt samen het bedrag wat ik nu betaal.
De verlaging was een tijdelijke steunmaatregel
pi_208414490
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 21:36 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
De verlaging was een tijdelijke steunmaatregel
Dat had ik dus gemist, blijkbaar :@ Keek alleen naar de vermindering energiebelasting, het bedrag waar een - voorstaat. Stom :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_208580188
Kreeg van vattenfall het verzoek om mijn gasmeterstanden rond 1 april :') door te geven. Dit omdat de prijzen dalen. Oké, fijn, prima. Maar dat prijsplafond dan? Er stond toch duidelijk dat pas bij de jaarafrekening dat berekend zou worden, dat je tot dan zoveel mocht gebruiken en daarna wat er over was van die 1200m3.

Ik zit boven het plafond dus wat ze hier dan mee willen? Toch me de riante prijs laten betalen of is het voor hun eigen administratie?

Als ik niks doorgeef, gaan ze schatten :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_208581254
@Mushanga71
quote:
Er stond toch duidelijk dat pas bij de jaarafrekening dat berekend zou worden, dat je tot dan zoveel mocht gebruiken en daarna wat er over was van die 1200m3.
wat ik heb begrepen van het plafond is dat die 1200m3 en 2900 kWh per maand verdeeld is en dan voor gas meer verbruik in de wintermaanden dan in de lente/zomer maanden. Dus januari mag je 221m3 verbruiken februarie 189m3 maart 159 m3 April 85 m3 etc. Bij slimme meter kan je dat makkelijk bijhouden geen idee hoe ze dat willen doen met domme meters....Wij blijven er onder tot nu toe dus dan kan je je verbruik maal 1.45 of 0.45 doen zit je erboven moet je de rest maal je tarief doen van je contact. Ga ik even uit dat die hoger i dan het plafond want als het bedrag lager is dan maakt het plafond niks uit.....
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
  Moderator woensdag 29 maart 2023 @ 15:56:48 #110
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_208581630
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 15:35 schreef ser het volgende:
@:Mushanga71
[..]
wat ik heb begrepen van het plafond is dat die 1200m3 en 2900 kWh per maand verdeeld is en dan voor gas meer verbruik in de wintermaanden dan in de lente/zomer maanden. Dus januari mag je 221m3 verbruiken februarie 189m3 maart 159 m3 April 85 m3 etc. Bij slimme meter kan je dat makkelijk bijhouden geen idee hoe ze dat willen doen met domme meters....Wij blijven er onder tot nu toe dus dan kan je je verbruik maal 1.45 of 0.45 doen zit je erboven moet je de rest maal je tarief doen van je contact. Ga ik even uit dat die hoger i dan het plafond want als het bedrag lager is dan maakt het plafond niks uit.....
Maar als je nu dus variabel zit, en je prijzen zijn hoger dan het prijsplafond, dan kun je dus een jaarcontract nemen (er zijn verschillende aanbieders nu) waarbij je dus die vaste prijzen per eenheid betaald, ongeacht dat hele plafondverhaal.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 29 maart 2023 @ 17:14:15 #111
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_208582790
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 15:35 schreef ser het volgende:
@:Mushanga71
[..]
wat ik heb begrepen van het plafond is dat die 1200m3 en 2900 kWh per maand verdeeld is en dan voor gas meer verbruik in de wintermaanden dan in de lente/zomer maanden. Dus januari mag je 221m3 verbruiken februarie 189m3 maart 159 m3 April 85 m3 etc. Bij slimme meter kan je dat makkelijk bijhouden geen idee hoe ze dat willen doen met domme meters....Wij blijven er onder tot nu toe dus dan kan je je verbruik maal 1.45 of 0.45 doen zit je erboven moet je de rest maal je tarief doen van je contact. Ga ik even uit dat die hoger i dan het plafond want als het bedrag lager is dan maakt het plafond niks uit.....
Frank Energie kan mijn afrekening nog niet opleveren omdat ze hier nog niet uit zijn met de overheid. Die lijken nog vast te houden aan per jaar en niet per maand zoals Frank aangeeft gunstiger is voor klanten.

Ik wacht dus nog op mijn eindafrekening. (Nu iets meer dan 6 weken)

edit -- krijg net een bericht dat ze nu weten hoe ze de afrekening moeten toepassen en dat ik die snel kan verwachten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Herkauwer op 29-03-2023 18:16:25 ]
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_208582940
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 14:27 schreef Mushanga71 het volgende:
Kreeg van vattenfall het verzoek om mijn gasmeterstanden rond 1 april :') door te geven. Dit omdat de prijzen dalen. Oké, fijn, prima. Maar dat prijsplafond dan? Er stond toch duidelijk dat pas bij de jaarafrekening dat berekend zou worden, dat je tot dan zoveel mocht gebruiken en daarna wat er over was van die 1200m3.

Ik zit boven het plafond dus wat ze hier dan mee willen? Toch me de riante prijs laten betalen of is het voor hun eigen administratie?

Als ik niks doorgeef, gaan ze schatten :')
Als jij boven de limiet van het plafond tot je eindafrekening zit (te zien op de website) dan betaal je voor dat deel de belachelijk hoge prijzen die nu gelden. Tot 1 april, dan gaan de prijzen omlaag richting het plafond.


Het is toch niet heel vaag? Maar misschien begrijp ik je vraag verkeerd. Ze moeten gewoon weten welk tarief ze moeten rekenen voor je gebruik.

Stel dat jij op 1 april op 2000 kuub zit, dan moeten ze weten dat ze het deel boven de limiet van het plafond tegen de prijzen die nu gelden moeten rekenen, en niet de prijzen van na 1 april.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2023 17:33:55 ]
pi_208583025
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 15:35 schreef ser het volgende:
@:Mushanga71
[..]
wat ik heb begrepen van het plafond is dat die 1200m3 en 2900 kWh per maand verdeeld is en dan voor gas meer verbruik in de wintermaanden dan in de lente/zomer maanden. Dus januari mag je 221m3 verbruiken februarie 189m3 maart 159 m3 April 85 m3 etc. Bij slimme meter kan je dat makkelijk bijhouden geen idee hoe ze dat willen doen met domme meters....Wij blijven er onder tot nu toe dus dan kan je je verbruik maal 1.45 of 0.45 doen zit je erboven moet je de rest maal je tarief doen van je contact. Ga ik even uit dat die hoger i dan het plafond want als het bedrag lager is dan maakt het plafond niks uit.....
Klopt, het is in maandelijks verbruik opgeknipt maar omdat mijn jaarafrekening in juni is, zouden al die maanden opgeteld mogen worden. En dus niet tot 1 april, wat ze nu wél doen. Weet niet of ik tm maart dan moet bijbetalen voor mijn hogere verbruik of pas in juni.
Er stond héél duidelijk dat het plafond opgeknipt zou worden tot de jaarafrekening en de rest voor erna. Als ze nu de regeltjes gaan aanpassen, ben ik nog niet klaar met ze ~O>
Ik wacht wel af.

@CoolGuy vattenfall zit vanaf april nét onder het plafond, wel variabel. Vastzetten kan altijd nog, de bedragen zijn me nu nog te hoog.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_208583090
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 17:34 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Klopt, het is in maandelijks verbruik opgeknipt maar omdat mijn jaarafrekening in juni is, zouden al die maanden opgeteld mogen worden. En dus niet tot 1 april, wat ze nu wél doen. Weet niet of ik tm maart dan moet bijbetalen voor mijn hogere verbruik of pas in juni.
Er stond héél duidelijk dat het plafond opgeknipt zou worden tot de jaarafrekening en de rest voor erna. Als ze nu de regeltjes gaan aanpassen, ben ik nog niet klaar met ze ~O>
Ik wacht wel af.

@:CoolGuy vattenfall zit vanaf april nét onder het plafond, wel variabel. Vastzetten kan altijd nog, de bedragen zijn me nu nog te hoog.
Dat is niet de regeltjes aanpassen, maar gewoon hoe het werkt.

Zit je per 1 april onder het plafond (van tot je jaarrekening) dan betaal je maximaal het plafondbedrag. Zit je eroverheen dan betaal je voor het deel vóór 1 april de hoofdprijs en het deel daarna de nieuwe prijs.
pi_208583101
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 17:27 schreef Viezig het volgende:

[..]
Als jij boven de limiet van het plafond tot je eindafrekening zit (te zien op de website) dan betaal je voor dat deel de belachelijk hoge prijzen die nu gelden. Tot 1 april, dan gaan de prijzen omlaag richting het plafond.


Het is toch niet heel vaag? Maar misschien begrijp ik je vraag verkeerd. Ze moeten gewoon weten welk tarief ze moeten rekenen voor je gebruik.

Stel dat jij op 1 april op 2000 kuub zit, dan moeten ze weten dat ze het deel boven de limiet van het plafond tegen de prijzen die nu gelden moeten rekenen, en niet de prijzen van na 1 april.
Ik zit erboven de afgelopen 3 maanden, dat wel, maar nog onder het plafond wat ik tot juni zou hebben. Dus als ze daadwerkelijk de prijs gaan toepassen tot april, ben ik goed de sjaak. En dat terwijl ze steeds uitlegden dat de limiet tot de afrekening zou zijn, juni bijvoorbeeld 1200 en dat ik vanaf juni dan nog 800 over zou hebben.
Die 1200, daar zit ik in juni iets boven, maar ik zit er op 1 april een stuk meer boven als ze wel 3 maanden rekenen.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_208583148
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 17:39 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ik zit erboven de afgelopen 3 maanden, dat wel, maar nog onder het plafond wat ik tot juni zou hebben. Dus als ze daadwerkelijk de prijs gaan toepassen tot april, ben ik goed de sjaak. En dat terwijl ze steeds uitlegden dat de limiet tot de afrekening zou zijn, juni bijvoorbeeld 1200 en dat ik vanaf juni dan nog 800 over zou hebben.
Die 1200, daar zit ik in juni iets boven, maar ik zit er op 1 april een stuk meer boven als ze wel 3 maanden rekenen.
Als jij per 1 april nog onder het limiet van tot je eindafrekening zit betaal je de plafondprijs. Kom je dan in mei boven het plafond, dan betaal je voor dat deel de nieuwe prijs.

Ik snap niet waar de moeilijkheid in dezen zit.
pi_208583245
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 17:42 schreef Viezig het volgende:

[..]
Als jij per 1 april nog onder het limiet van tot je eindafrekening zit betaal je de plafondprijs. Kom je dan in mei boven het plafond, dan betaal je voor dat deel de nieuwe prijs.

Ik snap niet waar de moeilijkheid in dezen zit.
Jaaa, dat bedoel ik! Zo zou dat toch moeten werken? Daarom raak ik nu confuus omdat ze de meterstanden willen hebben omdat de prijs lager wordt. En dan ben ik geneigd te denken dat ze dan het verbruikplafond tm maart rekenen en ik daardoor meer moet betalen.
Ik geloof dat jij me wel snapt maar dat uitleggen voor mij nogal moeilijk is :D
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_208583277
Probeer de klantenservice eens via WhatsApp. Duurt even, maar helpen meestal wel goed (en dan heb je wat zwart op wit itt bellen).
pi_208583334
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 17:52 schreef Hupje het volgende:
Probeer de klantenservice eens via WhatsApp. Duurt even, maar helpen meestal wel goed (en dan heb je wat zwart op wit itt bellen).
Dat heb ik maanden geleden es gedaan, nooit antwoord gehad :D Bellen duurt me te lang.
Ik heb nu al 186m3 teveel gebruikt :') tot en met maart dan.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  Moderator woensdag 29 maart 2023 @ 18:41:27 #120
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_208583932
Ik heb het geluk dat mijn jaarafrekening precies op de helft van het jaar valt en dus heb ik t/m juni de tijd om mijn verbruik weg te poetsen. Aangezien dat ná salderen is heb ik momenteel nog 1.228 kWh weg te poetsen maar aangezien we naar de zomer toe gaan is dat geen enkel probleem.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 29 maart 2023 @ 18:44:59 #121
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208583967
Dat prijsplafond in combinatie met saldering snap ik nog steeds niets van. Verder zou het niet zo moeten zijn dat het anders is als je jaar afrekening anders in het jaar valt.

Maar goed we zien het wel. Vattenfall had me al wel gemaild dat ze m’n termijnbedrag met 75 procent hadden verlaagd 8)7

Het zou fijn zijn geweest als we de mogelijkheid hadden gehad om een opt-out te doen voor het prijsplafond, want voor m'n gevoel ben ik slechter af zo.

[ Bericht 16% gewijzigd door Gunner op 29-03-2023 19:07:55 ]
pi_208584093
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 17:49 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Jaaa, dat bedoel ik! Zo zou dat toch moeten werken? Daarom raak ik nu confuus omdat ze de meterstanden willen hebben omdat de prijs lager wordt. En dan ben ik geneigd te denken dat ze dan het verbruikplafond tm maart rekenen en ik daardoor meer moet betalen.
Ik geloof dat jij me wel snapt maar dat uitleggen voor mij nogal moeilijk is :D
Dan zit dat volgens mij helemaal goed. Je gaat pas na april misschien over het plafond en betaalt dan het verlaagde tarief voor alles dat erover gaat. Tot de tweede helft van het plafond ingaat, na je afrekening in juni. Dan betaal je weer max. tot het plafond tot je weer over de grens van ná je afrekening zit.

Dat is natuurlijk als je je meterstand doorgeeft. Als ze gaan schatten kan het zomaar anders uitpakken.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2023 18:56:03 ]
pi_208584276
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 18:55 schreef Viezig het volgende:

[..]
Dan zit dat volgens mij helemaal goed. Je gaat pas na april misschien over het plafond en betaalt dan het verlaagde tarief voor alles dat erover gaat. Tot de tweede helft van het plafond ingaat, na je afrekening in juni. Dan betaal je weer max. tot het plafond tot je weer over de grens van ná je afrekening zit.

Dat is natuurlijk als je je meterstand doorgeeft. Als ze gaan schatten kan het zomaar anders uitpakken.
Zo dacht ik er ook steeds over, dus niks aan de hand. De prijs vanaf 1 april ligt net onder het plafond dus dan heb ik er eigenlijk geen last van.
Op 31 maart geef ik de meterstanden door :Y
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  Official ESF Kreviewer zaterdag 1 april 2023 @ 11:37:09 #124
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_208613367
Denk dat ik hem vandaag maar voor een jaar vast ga zetten. Verwacht niet dat we nog heel veel lager gaan zitten en maandbedrag valt lager uit dan voor de crisis in ons oude huis waar geen zonnepanelen in zaten.

1.33 per M3 gas. Nog steeds op niveautje oplichting, maar ja.
  Moderator zaterdag 1 april 2023 @ 11:42:06 #125
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_208613434
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 april 2023 11:37 schreef Kreator het volgende:
Denk dat ik hem vandaag maar voor een jaar vast ga zetten. Verwacht niet dat we nog heel veel lager gaan zitten en maandbedrag valt lager uit dan voor de crisis in ons oude huis waar geen zonnepanelen in zaten.

1.33 per M3 gas. Nog steeds op niveautje oplichting, maar ja.
Tja, ik denk er ook zo over. Ik zit bij Engie en die zijn nog niet met vaste contracten gekomen, maar als die op 39 of 40ct zitten, dan is dat nog geen verdubbeling van de 21ct waar ik nu op zit, dus als ik dat kan vastzetten voor een jaar of 2 jaar, dan zal ik dat niet laten. Want inderdaad, het kan zijn dat het verder zakt, maar ik zie het niet terug komen op 21ct, en als dat wel zo is, dan heb ik die 1 of 2 jaar dan maar pech gehad, jammer dan. Ik weet dan wel in ieder geval zeker dat ik bij prijsstijgingen goed zit.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_208614525
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 11:42 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Tja, ik denk er ook zo over. Ik zit bij Engie en die zijn nog niet met vaste contracten gekomen, maar als die op 39 of 40ct zitten, dan is dat nog geen verdubbeling van de 21ct waar ik nu op zit, dus als ik dat kan vastzetten voor een jaar of 2 jaar, dan zal ik dat niet laten. Want inderdaad, het kan zijn dat het verder zakt, maar ik zie het niet terug komen op 21ct, en als dat wel zo is, dan heb ik die 1 of 2 jaar dan maar pech gehad, jammer dan. Ik weet dan wel in ieder geval zeker dat ik bij prijsstijgingen goed zit.
Je kan nu nog salderen en je hebt nu nog een overproductie. Wil jij dan niet liever nog een jaar wachten?
  Moderator zaterdag 1 april 2023 @ 13:22:46 #127
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_208614718
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 13:04 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Je kan nu nog salderen en je hebt nu nog een overproductie. Wil jij dan niet liever nog een jaar wachten?
Nee want mijn contract loopt op 1 juli af dus ik moet sowieso iets. Het maakt nu nog niet uit want salderen maar als volgende winter weer ditzelfde geintje gebeurt krijg je gedoe met afrekenen en en en. Dus ik wil gewoon 1 prijs klaar.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_208614900
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 13:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee want mijn contract loopt op 1 juli af dus ik moet sowieso iets. Het maakt nu nog niet uit want salderen maar als volgende winter weer ditzelfde geintje gebeurt krijg je gedoe met afrekenen en en en. Dus ik wil gewoon 1 prijs klaar.
Check
  zaterdag 1 april 2023 @ 17:43:14 #129
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_208617245
Ik zit nu bij powerpeers maar die zitten nog boven het prijsplafond dus ik wil voor mijn nieuwe huis een andere aanbieder.

Zijn er nog echt te vermijden partijen momenteel?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_208618073
Vattenfallers al flink aan het stoken en huisje aan het opwarmen nu of niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2023 18:55:12 ]
pi_208618115
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:54 schreef Selenophilia het volgende:
Vattenfallers al flink aan het stoken en huisje aan het opwarmen nu of niet.
Is er een reden toe?
pi_208618385
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:58 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Is er een reden toe?
Koude huis misschien?
pi_208618685
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 19:17 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Koude huis misschien?
Maar wat heeft dat met Vattenfall te maken?
pi_208618884
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 19:39 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Maar wat heeft dat met Vattenfall te maken?
Vast dat de tarieven per vandaag omlaag zijn gegaan.
pi_208619086
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 19:54 schreef Hupje het volgende:

[..]
Vast dat de tarieven per vandaag omlaag zijn gegaan.
Ah. Oke. Vast niet ver onder het prijsplafond
pi_208643675
Ik heb een variabel contract bij United Consumers. Woning is energielabel A, zonder zonnepanelen en zonder warmtepomp. We blijven (zo goed als) onder het energieplafond. Zouden jullie dan overstappen naar bijv. Eneco om komende winter verzekerd te zijn van relatief gunstige prijzen? Klein detail: wellicht verhuizen we binnen nu en een jaar.
  maandag 3 april 2023 @ 17:19:37 #137
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_208643750
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 17:14 schreef ISVV het volgende:
Ik heb een variabel contract bij United Consumers. Woning is energielabel A, zonder zonnepanelen en zonder warmtepomp. We blijven onder het energieplafond. Zouden jullie dan overstappen naar bijv. Eneco om komende winter verzekerd te zijn van relatief gunstige prijzen? Klein detail: wellicht verhuizen we binnen nu en een jaar.
Nee?

Eneco zit nu op 175% tot 200% van dynamisch qua stroom, en die de prijzen gaan richting de zomer alleen maar omlaag. Richting sept/okt zou ik eens voor vast durven kijken. Je bent gek als je nu van dynamisch naar 2x zo duur gaat. En v/d zomer 40 cent per kwh betalen als je bij een dynamische boer op sommige uren geld toe krijgt?

En ze bieden nu ook maar voor 6mnd vast (dus tot okt) met prijzen die 2x dynamisch zijn ... ze zijn niet gek bij eneco. Die prijzen gaan ook voor v/d winter gewoon weer omhoog.

Dus van dynamisch overstappen naar vast is vrijwillig 2x zoveel betalen deze zomer ... en dan v/d winter alsnog genaaid (of terug naar dynamisch, of geen verschil tov dynamisch)
Dum de dum
  Moderator maandag 3 april 2023 @ 17:51:01 #138
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_208644152
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2023 17:14 schreef ISVV het volgende:
Ik heb een variabel contract bij United Consumers. Woning is energielabel A, zonder zonnepanelen en zonder warmtepomp. We blijven (zo goed als) onder het energieplafond. Zouden jullie dan overstappen naar bijv. Eneco om komende winter verzekerd te zijn van relatief gunstige prijzen? Klein detail: wellicht verhuizen we binnen nu en een jaar.
Voor zo ver ik weet kun je je contract gewoon meenemen. Ik kon dat in 2021, ik doe de aanname dat dat nu niet verandert is sinds toen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_208644451
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 17:19 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Nee?

Eneco zit nu op 175% tot 200% van dynamisch qua stroom, en die de prijzen gaan richting de zomer alleen maar omlaag. Richting sept/okt zou ik eens voor vast durven kijken. Je bent gek als je nu van dynamisch naar 2x zo duur gaat. En v/d zomer 40 cent per kwh betalen als je bij een dynamische boer op sommige uren geld toe krijgt?

En ze bieden nu ook maar voor 6mnd vast (dus tot okt) met prijzen die 2x dynamisch zijn ... ze zijn niet gek bij eneco. Die prijzen gaan ook voor v/d winter gewoon weer omhoog.

Dus van dynamisch overstappen naar vast is vrijwillig 2x zoveel betalen deze zomer ... en dan v/d winter alsnog genaaid (of terug naar dynamisch, of geen verschil tov dynamisch)
Hij zegt variabel, dat is wat anders dan dynamisch.

Wat CoolGuy zegt klopt, je kunt je contract meenemen. Je móét dat zelfs als je een vast contract neemt en je in die tijd verhuist, tenzij je het af wil kopen.

Het is eigenlijk gewoon een gok. Als het klopt dat Eneco alleen contracten voor een half jaar biedt maakt het niet echt uit zolang je onder het plafond blijft (de prijzen liggen waarschijnlijk rond de prijzen voor onder het plafond?), als je een jaarcontract kunt krijgen is het gewoon gokken dat de prijzen niet veel meer zullen dalen.
  Moderator dinsdag 4 april 2023 @ 17:44:35 #140
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208656910
Ik zit al een paar jaar bij Vandebron en ben daar zelf tevreden. Ik heb nu het volgende aanbod ontvangen:

De leverprijs per kWh voor normaaltarief is ¤ 0,42938 en voor daltarief ¤ 0,36923.
De leverpijs per m³ is ¤ 1,44182. Deze is berekend door het m³-tarief, de regiotoeslag, het CO₂-compensatieproject, de energiebelasting en de Opslag Duurzame Energie bij elkaar op te tellen.

Leek mij een nette prijs maar ik zie nu bij Greenchoice dat het nog veel beter kan:
Normaaltarief (per kWh) ¤ 0,4616/Daltarief (per kWh) ¤ 0,3765
Tarief (per m3) ¤ 1,2011/Vaste leveringskosten (per maand) ¤ 6,3333

We hebben zonnepanelen dus met name de gasprijs is van belang voor ons. Nu vind ik het wel spannend om in deze tijd over te stappen van maatschappij. Is Greenchoice een beetje betrouwbaar of kan ik beter blijven waar ik zit en iets meer betalen?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_208660728
Ik zit ook bij Vandebron en krijg hetzelfde aanbod (ook zonnepanelen). Heb in het verleden (2021) bij Greenchoice gezeten en was tevreden. Gewoon een betrouwbare partij. Website was ook oké.
pi_208660846
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 17:44 schreef MaJo het volgende:
Ik zit al een paar jaar bij Vandebron en ben daar zelf tevreden. Ik heb nu het volgende aanbod ontvangen:

De leverprijs per kWh voor normaaltarief is ¤ 0,42938 en voor daltarief ¤ 0,36923.
De leverpijs per m³ is ¤ 1,44182. Deze is berekend door het m³-tarief, de regiotoeslag, het CO₂-compensatieproject, de energiebelasting en de Opslag Duurzame Energie bij elkaar op te tellen.

Leek mij een nette prijs maar ik zie nu bij Greenchoice dat het nog veel beter kan:
Normaaltarief (per kWh) ¤ 0,4616/Daltarief (per kWh) ¤ 0,3765
Tarief (per m3) ¤ 1,2011/Vaste leveringskosten (per maand) ¤ 6,3333

We hebben zonnepanelen dus met name de gasprijs is van belang voor ons. Nu vind ik het wel spannend om in deze tijd over te stappen van maatschappij. Is Greenchoice een beetje betrouwbaar of kan ik beter blijven waar ik zit en iets meer betalen?
Mooi die vermelding voor ODE. Die is voor 2023 exact 0 euro
pi_208661103
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 18:17 schreef Viezig het volgende:

[..]
Hij zegt variabel, dat is wat anders dan dynamisch.

Wat CoolGuy zegt klopt, je kunt je contract meenemen. Je móét dat zelfs als je een vast contract neemt en je in die tijd verhuist, tenzij je het af wil kopen.

Het is eigenlijk gewoon een gok. Als het klopt dat Eneco alleen contracten voor een half jaar biedt maakt het niet echt uit zolang je onder het plafond blijft (de prijzen liggen waarschijnlijk rond de prijzen voor onder het plafond?), als je een jaarcontract kunt krijgen is het gewoon gokken dat de prijzen niet veel meer zullen dalen.
Bedankt! Klopt dat de prijzen net onder het plafond liggen. Stukje zekerheid is wel lekker. Maar je slaat je voor je kop als de prijzen flink dalen.

Wat verwachten jullie?
  dinsdag 4 april 2023 @ 23:07:39 #144
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_208662270
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 21:42 schreef ISVV het volgende:

[..]
Bedankt! Klopt dat de prijzen net onder het plafond liggen. Stukje zekerheid is wel lekker. Maar je slaat je voor je kop als de prijzen flink dalen.

Wat verwachten jullie?
Ik verwacht hetzelfde als de afgelopen 8 maanden dat niets zo goedkoop is als dynamisch. En dat zeker nu er weer vaste contracten worden aangeboden je gewoon kan overstappen als dynamisch niet bevalt.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  Moderator dinsdag 4 april 2023 @ 23:20:52 #145
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_208662370
Ik heb dus totaal niet dat ik me voor mn kop sla. Ik wil zekerheid, en niet het onderste uit de kan. Dus als ik het richting juli kan vast zetten dan zal ik dat niet laten.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 4 april 2023 @ 23:38:06 #146
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_208662499
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 23:20 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb dus totaal niet dat ik me voor mn kop sla. Ik wil zekerheid, en niet het onderste uit de kan. Dus als ik het richting juli kan vast zetten dan zal ik dat niet laten.
Dat was ik ook tot ik ging experimenteren met dynamisch. Ik snap het wel. En het voelt voor mij ook niet als het onderste uit de kan halen, maar meer niet onnodig meer betalen. Het verschil was te groot om niet de gok te nemen. In februari betaalde ik ¤400 en in maart ¤300. Ik zit op 2000 kWh per jaar en 1250 kuub. (Na saldering)
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  dinsdag 4 april 2023 @ 23:42:44 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208662518
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 23:07 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Ik verwacht hetzelfde als de afgelopen 8 maanden dat niets zo goedkoop is als dynamisch. En dat zeker nu er weer vaste contracten worden aangeboden je gewoon kan overstappen als dynamisch niet bevalt.
Maar dat is toch echt een ander verhaal als je zonnepanelen en overproductie hebt.

Als ik op een zomerse dag 30 kWh teruglever terwijl de stroomprijs op dat moment negatief is, moet ik gaan betalen voor het terugleveren van stroom.

Zolang ik kan salderen en een terugleververgoeding kan krijgen gaat dynamisch niet voordeliger voor me zijn.
Tegen de tijd dat ik een V2X EV heb en 's avonds tegen het avondtarief kan terugleveren wel.

Maar goed, dit is precies waar ze naartoe wilden met die slimme meters: dynamische tarieven, en als die straks de standaard zijn is niemand per saldo meer goedkoper uit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 4 april 2023 @ 23:50:06 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208662549
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 18:17 schreef Viezig het volgende:

[..]
Hij zegt variabel, dat is wat anders dan dynamisch.

Wat CoolGuy zegt klopt, je kunt je contract meenemen. Je móét dat zelfs als je een vast contract neemt en je in die tijd verhuist, tenzij je het af wil kopen.

Het is eigenlijk gewoon een gok. Als het klopt dat Eneco alleen contracten voor een half jaar biedt maakt het niet echt uit zolang je onder het plafond blijft (de prijzen liggen waarschijnlijk rond de prijzen voor onder het plafond?), als je een jaarcontract kunt krijgen is het gewoon gokken dat de prijzen niet veel meer zullen dalen.
Ik keek toevallig gisteren bij Eneco en kan ook een jaarcontract afsluiten.

Maar goed, geen gas en ik lever meer kWh terug dan ik afneem, dus dat is voor Eneco en mijzelf geen risico.

Overigens zou de jaarrekening van mijn variabele contract in september komen, dus ik ga het per 1 juli wel vastzetten voor een jaar of 6 maanden, dan heb ik iig geen last van rare berekeningen qua salderen over de periode september t/m december.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 4 april 2023 @ 23:57:19 #149
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_208662587
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 23:42 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maar dat is toch echt een ander verhaal als je zonnepanelen en overproductie hebt.

Als ik op een zomerse dag 30 kWh teruglever terwijl de stroomprijs op dat moment negatief is, moet ik gaan betalen voor het terugleveren van stroom.

Zolang ik kan salderen en een terugleververgoeding kan krijgen gaat dynamisch niet voordeliger voor me zijn.
Tegen de tijd dat ik een V2X EV heb en 's avonds tegen het avondtarief kan terugleveren wel.

Maar goed, dit is precies waar ze naartoe wilden met die slimme meters: dynamische tarieven, en als die straks de standaard zijn is niemand per saldo meer goedkoper uit.
Klopt maar vorig jaar is dat maar een paar keer gebeurd voor een beperkt aantal uur. Misschien dat het dit jaar vaker zal gebeuren. Maar afgelopen jaar was het te verwaarlozen. En ik hoop dat het op dagen gebeurd dat mijn auto thuis is, dan kan die opgeladen worden.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_208667482
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 23:20 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb dus totaal niet dat ik me voor mn kop sla. Ik wil zekerheid, en niet het onderste uit de kan. Dus als ik het richting juli kan vast zetten dan zal ik dat niet laten.
Heel begrijpelijk hoor. Maar hoezo richting juli?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')