Vraag me dat af, afgelopen winter zijn we door 1. een zachte winter en 2. forse bezuinigingen door particulieren en bedrijven vrij eenvoudig doorgekomen. Ondertussen is er meer bewustzijn gekomen over energieverbruik en hebben vrij veel mensen besparende maatregelen genomen.quote:Op woensdag 17 mei 2023 07:51 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die is fors verminderd maar we zijn nog steeds van een deel Russisch gas afhankelijk om niet tekort te komen. Winter 2023 kan daarom zeker nog spannend worden.
Beïnvloed nog steeds de wereld Mar en de prijs van lng is veel grilliger dan die van Russische gas.quote:Op woensdag 17 mei 2023 00:42 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Halen we niet al dermate weinig gas daar nog vandaan dat het niet echt meer uitmaakt of het oorlog is of niet?
Alsof het allemaal om jou draait, de aandeelhouders moeten natuurlijk wel dezelfde winst behouden, en gezien de inflatie mag dat ook wel een stuk hoger zijn.quote:Op woensdag 17 mei 2023 09:17 schreef BEFEM het volgende:
Hoe kan het dat vattenfall in juli maar net onder het prijsplafond zit? Zou toch al veel lager moeten zijn? De gasprijs is al maanden gekelderd. Andere leveranciers ziten al 2 maanden onder het prijsplafond.
Waar voel je zelf het meeste voor?quote:Op woensdag 17 mei 2023 09:41 schreef Wereldgozer het volgende:
Ik ben binnenkort ook aan de beurt (verhuizing)
Wat is hier de consensus? Variabel en nog even afwachten, of nu alweer vast?
Vast voor 1 jaar?quote:Op woensdag 17 mei 2023 10:09 schreef Gunner het volgende:
Persoonlijk Aanbod Vattenfall zojuist ontvangen
Gas 1,33
Stroom 0,33
Ik ga denk ik eens contact met ze opnemen, of het niet beter kan. Anders zijn ze helaas een trouwe klant kwijt.quote:Op maandag 15 mei 2023 20:35 schreef Bucketlist het volgende:
[..]
Ik krijg dit aanbod nu nog steeds. Lijkt weinig beweging in te zitten dus.
Dit doe ik ook.quote:Op woensdag 17 mei 2023 10:30 schreef CoolGuy het volgende:
Ik wacht nog even tot na 1 juni. Mijn vaste contract loopt tot en met juni, dus dan doe ik iets, maar ik weet nog niet zeker wat.
Nee die boete is veel hoger vanaf 1 juni. Ik vraag me ook af óf het goedkoper wordt vanaf die datum. Nee als ik een keuze heb gemaakt ben ik er mee akkoord gegaan, en als het daarna lager wordt, ja, das jammer dan, dat is de gok. Keuzes hebben consequenties.quote:Op woensdag 17 mei 2023 18:12 schreef kloon_bassie het volgende:
[..]
Dit doe ik ook.
Ik lees wel dat er advies gegeven wordt om voor 1 juni af te sluiten ivm de lagere boete. Die boete is dan 100 euro voor stroom+gas + een welkomstbonus. Stel dat dat samen 200 euro is. Dan moet het na 1 juni wel erg veel goedkoper zijn om overstappen rendabel te maken. Dat zie ik niet zo snel gebeuren.
Wat ik wel snel zie gebeuren is dat er na 1 juni een stuk meer aanbod is. Dat hebben de bedrijven zelf ook al aangekondigd. Dat de opzegkosten daarna hoger zijn boeit me niet zo veel. Als ik op dat moment een contract aan ga voor een bepaalde prijs dan vind ik die prijs prima, ook al krijgt iemand na mij een ander aanbod. Dat voelt een beetje alsof je een tv koopt die 2 weken later in de aanbieding is. Sja… pech dan. Blijkbaar was de oorspronkelijke prijs ook prima.
Wat is je verbruik en verwachte opbrengst van de panelen per jaar?quote:Op donderdag 18 mei 2023 14:52 schreef Gerard-Joling het volgende:
Ik zit nu variabel bij Vattenfall. Wacht ook de vaste contracten af vanaf juni. Echter worden hier medio oktober Zonnepanelen geplaatst. Wat is dan wijsheid om te doen?
Je kunt bij verhuizing je oude contract meenemen..quote:Op woensdag 17 mei 2023 09:41 schreef Wereldgozer het volgende:
Ik ben binnenkort ook aan de beurt (verhuizing)
Wat is hier de consensus? Variabel en nog even afwachten, of nu alweer vast?
quote:
Bedankt voor de nuttige adviezen!quote:Op donderdag 18 mei 2023 23:24 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Je kunt bij verhuizing je oude contract meenemen..
Dat hangt van de aanbieder af, en, of je 'allemaal' verhuist natuurlijk.quote:Op donderdag 18 mei 2023 23:24 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Je kunt bij verhuizing je oude contract meenemen..
Meestal verhuis je met je hele gezin.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 09:11 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Dat hangt van de aanbieder af, en, of je 'allemaal' verhuist natuurlijk.
??quote:Op vrijdag 19 mei 2023 09:23 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Meestal verhuis je met je hele gezin.
Niet heel vreemd. De komende 4 maanden is het gasverbruik nihil. Puur alleen voor douchen bij particulieren. Weinig vraagquote:Op vrijdag 19 mei 2023 15:52 schreef blomke het volgende:
Gasprijs blijft maar dalen: nu < ¤30/MWh (¤0,29/m3)
[ afbeelding ]
Ik woon alleen en ga met de oog op de toekomst 9 panelen laten leggen. Mijn jaarverbruik is rond de 1800 kwh en verwachte opbrengst van de panelen is 2600 - 2800 kwh per jaar. Ik ben 25 november 2022 overgestapt (variabel contract) naar Vattenfall en de app geeft aan dat ik de jaarafrekening begin december 2023 ontvang.quote:Op donderdag 18 mei 2023 23:10 schreef kloon_bassie het volgende:
[..]
Wat is je verbruik en verwachte opbrengst van de panelen per jaar?
En wanneer krijg je de jaarafrekening bij Vattenfall?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |