abonnement Unibet Coolblue
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 9 februari 2023 @ 12:11:30 #91
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_207920537
quote:
10s.gif Op donderdag 9 februari 2023 12:04 schreef Slayage het volgende:
Nu live op Turkse TV hopen ze een guy uit het puin te halen, die in de keuken was toen de beving plaatsvond.

Op dezelfde zender was er zojuist ook een man die aangaf dat tot op heden geen professioneel hulp met zwaar materieel is gearriveerd en dit was 10 km van het centrum van de provinciehoofdstad van Hatay. Dan weet je wel hoe het ervoor staat voor de veraf gelegen dorpjes.
Daar staan wellicht wel minder hoge gebouwen, dus relatief misschien wat minder slachtoffers.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_207920605
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 11:55 schreef polderturk het volgende:
De Turkse rockster Haluk Levent roept nu vrijwilligers op om niet meer naar het rampgebied te gaan. Er zijn nu teveel mensen en ze kunnen elkaar in de weglopen.

Wel opgelucht nu dat er genoeg mensen zijn en dat er hulp wordt geboden.

[ twitter ]
Stiekem hoop ik dat dit soort helden de politiek ingaan, zodat ze fundamentele veranderingen teweeg kunnen brengen.

Hoop echt dat de onkunde van de Erdoğan-regering ook duidelijk is voor de massa in Turkije nu, zodat ze straks weggestemd worden, maar gezien de propaganda op de Turkse tv lijkt me dat toch niet zo heel vanzelfsprekend.

Ik baal er daarom erg van dat Kılıçdaroğlu gewoon niet oprot, zodat de oppositie een veel sterkere (of überhaupt een sterke) leider kan krijgen.
pi_207920610
https://youtube.com/shorts/ftRnGMbJ710?feature=share

Haluk in Gaziantep in betere tijden :'(
pi_207920621
Mijn moeder sprak eerder op de dag een vriendin van haar die een paar dagen voor de aardbeving terug naar Nederland was gekomen. Blijkt nu dat het gebouw waar zij dus in verbleef is ingestort. De meeste buren schijnen omgekomen te zijn.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207920756
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 12:17 schreef YStec het volgende:

[..]
Stiekem hoop ik dat dit soort helden de politiek ingaan, zodat ze fundamentele veranderingen teweeg kunnen brengen.

Hoop echt dat de onkunde van de Erdoğan-regering ook duidelijk is voor de massa in Turkije nu, zodat ze straks weggestemd worden, maar gezien de propaganda op de Turkse tv lijkt me dat toch niet zo heel vanzelfsprekend.

Ik baal er daarom erg van dat Kılıçdaroğlu gewoon niet oprot, zodat de oppositie een veel sterkere (of überhaupt een sterke) leider kan krijgen.
Bepaalde culturele dingen veranderen is niet makkelijk. Wat dat betreft maakt het weinig uit welke pipo aan het roer is in Ankara. En wat nooit en te nimmer zal veranderen is dat Turkije in een aardbeving zone zit. Als de aardbeving maar krachtig genoeg is maakt het vrij weinig uit hoe goed je woning is of hoe goed georganiseerd je reddingsteams zijn. Kijk naar Hatay, vanwege de ligging zijn ze nu de Sjaak.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 9 februari 2023 @ 12:34:19 #96
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_207920826
twitter


Deze is hartverwarmend.
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 9 februari 2023 @ 12:38:28 #98
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207920867
Dit is kwa slachtoffers op dit moment na Banda Atjeh (& Thailand, India etc.) en Haiti de grootste aardbeving sinds 2000.
  donderdag 9 februari 2023 @ 12:38:33 #99
299349 KrAlex
Büyük Kaptan!
pi_207920869
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 12:17 schreef YStec het volgende:

[..]
Stiekem hoop ik dat dit soort helden de politiek ingaan, zodat ze fundamentele veranderingen teweeg kunnen brengen.

Hoop echt dat de onkunde van de Erdoğan-regering ook duidelijk is voor de massa in Turkije nu, zodat ze straks weggestemd worden, maar gezien de propaganda op de Turkse tv lijkt me dat toch niet zo heel vanzelfsprekend.

Ik baal er daarom erg van dat Kılıçdaroğlu gewoon niet oprot, zodat de oppositie een veel sterkere (of überhaupt een sterke) leider kan krijgen.
Mensen in Turkije worden al dik 20 jaar gebrainwashed. Ik heb de hoop allang opgegeven met mensen die pro-Erdogan stemmen.

En volgens mij zijn de mensen bij de oppositie ook tevreden met hoe alles gaat. Kemal Kilicdaroglu gaat in nog geen 100 jaar de verkiezingen winnen.

Die vind het wel prima om af en toe tegen gas te geven en een beetje te bekvechten met Erdogan zolang hij zijn eigen positie bij de CHP mag houden.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 9 februari 2023 @ 12:39:35 #100
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_207920884
quote:
10s.gif Op donderdag 9 februari 2023 12:28 schreef Slayage het volgende:
Als de aardbeving maar krachtig genoeg is maakt het vrij weinig uit hoe goed je woning is
Dat is niet helemaal waar natuurlijk. Er is echt wel op een manier te bouwen waarbij een aardbeving van 7-8 niet voor duizenden slachtoffers zorgt.

Alleen kost dat geld, want dan niet in de zakken van de politici en dergelijken kan verdwijnen, dus dat gaat nooit gebeuren.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 9 februari 2023 @ 12:39:49 #101
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207920886
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 12:38 schreef KrAlex het volgende:

[..]
Mensen in Turkije worden al dik 20 jaar gebrainwashed. Ik heb de hoop allang opgegeven met mensen die pro-Erdogan stemmen.

En volgens mij zijn de mensen bij de oppositie ook tevreden met hoe alles gaat. Kemal Kilicdaroglu gaat in nog geen 100 jaar de verkiezingen winnen.

Die vind het wel prima om af en toe tegen gas te geven en een beetje te bekvechten met Erdogan zolang hij zijn eigen positie bij de CHP mag houden.
Stelde Imamoglu zich niet beschikbaar? Lijkt mij een aardige volks vent. Ik volg hem al een tijdje op IG, mijn Turkse vrienden uit Istanboel zijn lyrisch over hem. Pro-Europees
pi_207920892
In hoeverre gaan de verkiezingen in Turkije eerlijk?
pi_207920943
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 12:17 schreef YStec het volgende:

[..]
Stiekem hoop ik dat dit soort helden de politiek ingaan, zodat ze fundamentele veranderingen teweeg kunnen brengen.

Hoop echt dat de onkunde van de Erdoğan-regering ook duidelijk is voor de massa in Turkije nu, zodat ze straks weggestemd worden, maar gezien de propaganda op de Turkse tv lijkt me dat toch niet zo heel vanzelfsprekend.

Ik baal er daarom erg van dat Kılıçdaroğlu gewoon niet oprot, zodat de oppositie een veel sterkere (of überhaupt een sterke) leider kan krijgen.
Helaas kan Turkije kiezen tussen Erdogan en Kılıçdaroğlu. Ik heb een schijthekel aan allebei. Muharrem İnce is een betere kandidaat maar hij heeft geen media achter zich. Kılıcdaroğlu heeft 3 tv kanalen achter zich. Erdogan de rest.

Kılıçdaroğlu is net zo een dictator als Erdogan. Hij heeft alle oppositie in de partij eruit geknikkerd. Hij heeft zich omringd met jaknikkers en kontelikkers. Hij is al 20 jaar aan de macht binnen de CHP partij. Na 9 verloren verkiezingen wil hij nog steeds niet vertrekken.
pi_207921070
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 12:39 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat is niet helemaal waar natuurlijk. Er is echt wel op een manier te bouwen waarbij een aardbeving van 7-8 niet voor duizenden slachtoffers zorgt.

Alleen kost dat geld, want dan niet in de zakken van de politici en dergelijken kan verdwijnen, dus dat gaat nooit gebeuren.
Japan toont makkelijk aan dat het mogelijk is.

https://en.wikipedia.org/(...)in_Japan#Earthquakes.

Aantal aardbevingen boven de 7.0 Mw en aantal doden sinds 2010:
- 2022: 1 aardbeving, 4 doden (7,3 Mw).
- 2021: 2 aardbeving en, 1 dode (7,0 Mw, 7,1 Mw).
- 2016: 1 aardbeving, 41 doden (7,0 Mw).
- 2015: 1 aardbeving, 0 doden (7,8 Mw).
- 2013: 1 aardbeving, 0 doden (7,1 Mw).
- 2012: 1 aardbeving, 3 doden (7,3 Mw).
- 2011: 5 aardbevingen, 19,769 deaths doden (7,0 Mw, 7,1 Mw, 7,1 Mw, 7,2 Mw, 9,1 Mw).
- 2010: 2 aardbeving, 1 dode (7,0 Mw, 7,4 Mw).

En die ene grote van 2011 was de 4de heftigste aardbeving sinds 1900, en werd verergerd door de tsunami die erna kwam.

Je kunt je inderdaad nooit volledig bewapenen tegen aardbevingen, maar het is wel heel erg goed mogelijk om het dodenaantaal heel erg laag te houden.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 9 februari 2023 @ 12:58:07 #105
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_207921082
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 12:57 schreef YStec het volgende:

[..]
Japan toont makkelijk aan dat het mogelijk is.

https://en.wikipedia.org/(...)in_Japan#Earthquakes.

Aantal aardbevingen boven de 7.0 Mw en aantal doden sinds 2010:
- 2022: 1 aardbeving, 4 doden (7,3 Mw).
- 2021: 2 aardbeving en, 1 dode (7,0 Mw, 7,1 Mw).
- 2016: 1 aardbeving, 41 doden (7,0 Mw).
- 2015: 1 aardbeving, 0 doden (7,8 Mw).
- 2013: 1 aardbeving, 0 doden (7,1 Mw).
- 2012: 1 aardbeving, 3 doden (7,3 Mw).
- 2011: 5 aardbevingen, 19,769 deaths doden (7,0 Mw, 7,1 Mw, 7,1 Mw, 7,2 Mw, 9,1 Mw).
- 2010: 2 aardbeving, 1 dode (7,0 Mw, 7,4 Mw).

En die ene grote van 2011 was de 4de heftigste aardbeving sinds 1900, en werd verergerd door de tsunami die erna kwam.

Je kunt je inderdaad nooit volledig bewapenen tegen aardbevingen, maar het is wel heel erg goed mogelijk om het dodenaantaal heel erg laag te houden.
Ja, precies. Maar helaas voor Turkije is dat in een land als Japan allemaal wat haalbaarder dan in al die landen waar alles en iedereen - van overheid tot aannemers - corrupt tot op het bot is ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_207921089
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 12:46 schreef polderturk het volgende:

[..]
Helaas kan Turkije kiezen tussen Erdogan en Kılıçdaroğlu. Ik heb een schijthekel aan allebei. Muharrem İnce is een betere kandidaat maar hij heeft geen media achter zich. Kılıcdaroğlu heeft 3 tv kanalen achter zich. Erdogan de rest.

Kılıçdaroğlu is net zo een dictator als Erdogan. Hij heeft alle oppositie in de partij eruit geknikkerd. Hij heeft zich omringd met jaknikkers en kontelikkers. Hij is al 20 jaar aan de macht binnen de CHP partij. Na 9 verloren verkiezingen wil hij nog steeds niet vertrekken.
Heel erg jammer dat het alternatief dan ook niks is. Was een mooi moment geweest om hem eruit te knikkeren.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_207921101
Het alternatief is meral akşener
pi_207921122
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 12:46 schreef polderturk het volgende:

[..]
Helaas kan Turkije kiezen tussen Erdogan en Kılıçdaroğlu. Ik heb een schijthekel aan allebei. Muharrem İnce is een betere kandidaat maar hij heeft geen media achter zich. Kılıcdaroğlu heeft 3 tv kanalen achter zich. Erdogan de rest.

Kılıçdaroğlu is net zo een dictator als Erdogan. Hij heeft alle oppositie in de partij eruit geknikkerd. Hij heeft zich omringd met jaknikkers en kontelikkers. Hij is al 20 jaar aan de macht binnen de CHP partij. Na 9 verloren verkiezingen wil hij nog steeds niet vertrekken.
Kilicdaroglu zit er iets minder...

Het zijn allemaal zetelliefhebbers in Turkije.

- Erdoğan (AKP) is al sinds 2001 de partijleider (zij het onder andere benamingen).
- Kılıçdaroglu (CHP) sinds 2010.
- Bahçeli (MHP) sinds 1997.
- Akşener sinds de oprichting van de İYİ in 2017. Die partij is afgesplitst van de MHP, en doet het op zich goed (kiesdrempel gehaald).

Kilicdaroglu heeft in al die jaren inderdaad nooit een verkiezing gewonnen. Enorm belachelijk dat hij niet aftreedt, en daarmee gewoon Erdogan helpt door een zwakke oppositie te vormen.
pi_207921224
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 12:59 schreef koos_vriendloos het volgende:
Het alternatief is meral akşener
Das ook iemand die in de politiek zit sinds de jaren 90, dus niet echt vers bloed :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator donderdag 9 februari 2023 @ 13:23:38 #110
8781 crew  Frutsel
pi_207921359
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 12:58 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja, precies. Maar helaas voor Turkije is dat in een land als Japan allemaal wat haalbaarder dan in al die landen waar alles en iedereen - van overheid tot aannemers - corrupt tot op het bot is ;(
Wat ook van belang is is de grond waarop gebouwd wordt. Klei? Steen? Zand? Etc.. etc
kan van grote invloed zijn op de schade.
pi_207921378
quote:
10s.gif Op donderdag 9 februari 2023 13:10 schreef Slayage het volgende:

[..]
Das ook iemand die in de politiek zit sinds de jaren 90, dus niet echt vers bloed :')
Hoeft van mij ook niet als het maar geen linkse bloedzuiger is als kemal
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 9 februari 2023 @ 13:24:45 #112
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_207921381
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 13:23 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Wat ook van belang is is de grond waarop gebouwd wordt. Klei? Steen? Zand? Etc.. etc
kan van grote invloed zijn op de schade.
Dat ook zeker, hoewel ik me in kan denken dat met genoeg geld (en wil) ook wel voor diverse grondsoorten dingen te ontwikkelen zijn. Maar goed, dat is natuurlijk een meerjarenplan, zo niet een meerdecenniaplan, als men überhaupt de wil zou hebben om dat te doen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_207921600
Officiële aantal doden in Turkije kennelijk 14.351
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator donderdag 9 februari 2023 @ 13:41:46 #114
8781 crew  Frutsel
pi_207921638
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 13:24 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat ook zeker, hoewel ik me in kan denken dat met genoeg geld (en wil) ook wel voor diverse grondsoorten dingen te ontwikkelen zijn. Maar goed, dat is natuurlijk een meerjarenplan, zo niet een meerdecenniaplan, als men überhaupt de wil zou hebben om dat te doen.
https://www.ewmagazine.nl(...)urken-fataal-921911/

Zie link - meeste geld lijkt verdwenen te zijn. (als dat klopt)

Maar inderdaad kun je dan investeren maar de vraag is of dat overal zou gebeuren.
Ze verwachten ook al jaren een klapper bij Istanbul dus geen idee hoe het daar de afgelopen decennia is gegaan qua bouwvoorschriften etc.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 9 februari 2023 @ 13:43:50 #115
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_207921663
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 13:41 schreef Frutsel het volgende:
Maar inderdaad kun je dan investeren maar de vraag is of dat overal zou gebeuren.
Ik vrees dat dat de vraag niet eens is, dat gaat niet gebeuren. Ik doelde ook meer op de mogelijkheid dat het kán, maar ik geloof er niks van dat het gaat gebeuren, helaas.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_207921752
Weet niet wat het is maar die aardbeving doet mij eigenlijk niks. Lastig te verklaren maar met de oorlog in Oekraïne heb ik meer
  donderdag 9 februari 2023 @ 13:50:16 #117
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_207921766
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 12:58 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja, precies. Maar helaas voor Turkije is dat in een land als Japan allemaal wat haalbaarder dan in al die landen waar alles en iedereen - van overheid tot aannemers - corrupt tot op het bot is ;(
Zat even te lezen over Japan zijn geschiedenis met aardbevingen. Beetje offtopic maar interessant om te lezen. Dit jaar 100 jaar geleden trouwens dat ze daar de grote klapper hadden met meer dan 100.000 doden.

(daarna ging men nog honderden Koreanen afslachten omdat er geruchten rondgingen dat ze misschien tot verzet zouden komen.)

https://en.wikipedia.org/wiki/1923_Great_Kant%C5%8D_earthquake
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_207921767
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 13:49 schreef plesner het volgende:
Weet niet wat het is maar die aardbeving doet mij eigenlijk niks. Lastig te verklaren maar met de oorlog in Oekraïne heb ik meer
Ik kan het wel verklaren. De mensen in oekraine zijn wit en de meeste turken zijn dat niet
  donderdag 9 februari 2023 @ 13:51:31 #119
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_207921782
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 13:50 schreef koos_vriendloos het volgende:

[..]
Ik kan het wel verklaren. De mensen in oekraine zijn wit en de meeste turken zijn dat niet
Mwah. Je kan het ook zien als natuurramp versus manmade leed. Eerste is erg maar wel een beetje zo van, zo is de planeet. Sowieso ook een eenmalige klap, terwijl oorlog een jarenlang verhaal is.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_207921813
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')