Leg eens uit? Een vaccinatie voor wat? Bedoel je nu C19?quote:Op dinsdag 14 februari 2023 22:20 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nam je maar gwn een vaccinatie voor een ander, dan had de samenleving er ten minste nog iets aan.
Dat is zeker positief dat het in de mainstream media komt.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 08:51 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En toch ben ik positieflangzaam maar zeker gaat de beerput open.
https://www.telegraaf.nl/(...)-met-vaccinfabrikant
[..]
C19 hoeft nu niet echt meer natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 22:22 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Leg eens uit? Een vaccinatie voor wat? Bedoel je nu C19?
Dat is de definitie die jij eraan geeft m.b.t. tot de C19 vaccins, komt er nu een nieuw virus dan zal ik nog immer terughoudend zijnquote:Op dinsdag 14 februari 2023 22:59 schreef bianconeri het volgende:
[..]
C19 hoeft nu niet echt meer natuurlijk.
Maar in de zin van veilige goed onderzochte en medisch wetenschappelijk bewezen veilige en werkende vaccinaties (waar die voor Covid er 1 van is/was).
quote:
.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 23:06 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Dat is de definitie die jij eraan geeft m.b.t. tot de C19 vaccins, komt er nu een nieuw virus dan zal ik nog immer terughoudend zijnC19 is een Corona virus, die virussen muteren zo snel dat je er gewoon geen sluitend vaccin voor kan maken. Hetzelfde zie je voor Influenza virussen (waar vogelgriep dus een familie van is) Ze kunnen na al die jaren nog geen werkend griep vaccin maken. Het blijft een gok vanwege de mutaties en waar hij ontstaat jaarlijks
![]()
Dus nee, de afgelopen 2 jaar heb ik wel gezien hoe goed vaccins tegen corona virussen werken. Net als de afgelopen 10 jaar tegen influenza met de griepprik. Ze zoeken het maar uit met die nonsens.
En ik ben ook niet anti vaxx. heb genoeg vaccinaties gehad in mijn verleden die bewezen effectief en veilig waren tegen langzaam muterende ziekten.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 22:59 schreef bianconeri het volgende:
[..]
C19 hoeft nu niet echt meer natuurlijk.
Maar in de zin van veilige goed onderzochte en medisch wetenschappelijk bewezen veilige en werkende vaccinaties (waar die voor Covid er 1 van is/was).
Dan geef ik mijn prik ook wel aan een ander #ikdoenualnietmee Dan heb ik mijn burgerplicht gedaanquote:Op dinsdag 14 februari 2023 22:08 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Klopt, preventief vaccineren is de beste oplossing voor iets wat misschien nooit een issue gaat wordenWel een heerlijk gevoel nu met die mRNA vaccins dat Pfizer ze vrij snel kan aanpassen op ieder virus. Ik slaap er echt beter door. Maar mocht ik eerder aan de beurt zijn dan jij met die prik, mag je hem van mij hebben
![]()
Zo ben ikIk doe het voor een ander.
Ik ben ook niet anti vax, heb ook al mijn prikken gehad. Alleen corona mrna prikken wil ik niet.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 23:13 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
En ik ben ook niet anti vaxx. heb genoeg vaccinaties gehad in mijn verleden die bewezen effectief en veilig waren tegen langzaam muterende ziekten.
Het leuke is juist dat dat niet wordt gesteld.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 22:08 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Klopt, preventief vaccineren is de beste oplossing voor iets wat misschien nooit een issue gaat worden![]()
Ja, dat is inderdaad een hele vooruitgang.quote:Wel een heerlijk gevoel nu met die mRNA vaccins dat Pfizer ze vrij snel kan aanpassen op ieder virus.
Wat niet waar is...quote:Ik slaap er echt beter door.
Nee, om een of andere reden heb je bij voorbaat angst voor dat vaccin.quote:Maar mocht ik eerder aan de beurt zijn dan jij met die prik, mag je hem van mij hebben![]()
Zo ben ikIk doe het voor een ander.
Er zijn ook andere corona prikken.quote:Op woensdag 15 februari 2023 00:49 schreef JediMasterLucia het volgende:
[..]
Ik ben ook niet anti vax, heb ook al mijn prikken gehad. Alleen corona mrna prikken wil ik niet.
Heb je daarbij ook telkens de bewezen veiligheid van dat vaccin gecontroleerd?quote:Op dinsdag 14 februari 2023 23:13 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
En ik ben ook niet anti vaxx. heb genoeg vaccinaties gehad in mijn verleden die bewezen effectief en veilig waren tegen langzaam muterende ziekten.
Dat klinkt als een ouderwets vaccin en zo hoort het ook. Goed corona is niet zo erg, dan is het op een natuurlijke manier de ziekte doorlopen het beste.quote:Op woensdag 15 februari 2023 06:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er zijn ook andere corona prikken.
Ik heb bijvoorbeeld een gehad die een inactief virus bevat.
Leuk voor je. Ik wens je heel veel vax genot.quote:Op woensdag 15 februari 2023 06:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er zijn ook andere corona prikken.
Ik heb bijvoorbeeld een gehad die een inactief virus bevat.
Mja, lijkt mij lekkerder dan zelf spike proteïne aanmaken.quote:Op woensdag 15 februari 2023 14:26 schreef Tingo het volgende:
[..]
Leuk voor je. Ik wens je heel veel vax genot.
Eh, wat denk je dat de injectie doet?quote:Op woensdag 15 februari 2023 18:06 schreef loveli het volgende:
[..]
Mja, lijkt mij lekkerder dan zelf spike proteïne aanmaken.
Die van Wantie of die van Pfizer?quote:Op woensdag 15 februari 2023 18:11 schreef _I het volgende:
[..]
Eh, wat denk je dat de injectie doet?
Je hebt gelijk, vergat even dat je in een langer verhaal zat.quote:Op woensdag 15 februari 2023 18:15 schreef loveli het volgende:
[..]
Die van Wantie of die van Pfizer?
Nieuwe polio vaccins worden niet met een versneld traject gemaakt, getest en met noodwetgeving goedgekeurd door overheden dus sowieso is er dan minder reden tot argwaan.quote:Op woensdag 15 februari 2023 06:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Heb je daarbij ook telkens de bewezen veiligheid van dat vaccin gecontroleerd?
Bijvoorbeeld veel mensen denken dat het poliovaccin een decennia oud vaccin is, terwijl de huidige poliovaccins gebruik maken van een relatief nieuwe techniek.
En dat geldt voor veel vaccins, dat ze verder evolueren, naar mate de wetenschap vordert.
Dus door voldoende bureaucratische vertraging toe te voegen kun je er voor zorgen dat de bevolking gaat denken dat het dus goed getest is.quote:Op woensdag 15 februari 2023 18:50 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nieuwe polio vaccins worden niet met een versneld traject gemaakt, getest en met noodwetgeving goedgekeurd door overheden dus sowieso is er dan minder reden tot argwaan.
Dat Pfizer hun data 75 jaar ofzo geheim wou houden helpt ook niet mee natuurlijk.quote:Op woensdag 15 februari 2023 19:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus door voldoende bureaucratische vertraging toe te voegen kun je er voor zorgen dat de bevolking gaat denken dat het dus goed getest is.
Kan beter gewoon niks v d injecties nemen.quote:Op woensdag 15 februari 2023 18:06 schreef loveli het volgende:
[..]
Mja, lijkt mij lekkerder dan zelf spike proteïne aanmaken.
Zodra Pfizer het vaccin aanbiedt inclusief aansprakelijkheid, dan zou het vertrouwen denk ik wel stijgen.quote:Op woensdag 15 februari 2023 19:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus door voldoende bureaucratische vertraging toe te voegen kun je er voor zorgen dat de bevolking gaat denken dat het dus goed getest is.
Check.quote:Op woensdag 15 februari 2023 19:23 schreef Tingo het volgende:
[..]
Kan beter gewoon niks v d injecties nemen.
Is niet nodig.....als je ouder ben of niet. imo.
Waar je wel gelijk in hebt, want het boeit me echt geen zakquote:Op woensdag 15 februari 2023 06:33 schreef Wantie het volgende:
quote:
Ik slaap er echt beter door.
Wat niet waar is...
Pfizer is slechts 1 van de fabrikanten.quote:Op woensdag 15 februari 2023 19:07 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dat Pfizer hun data 75 jaar ofzo geheim wou houden helpt ook niet mee natuurlijk.
Versneld traject ontwikkeld.
Versneld getest.
Versneld goedgekeurd met wetgeving wat verantwoording wegneemt bij producenten.
Nieuwe techniek.
Geheimzinnig gedoe van producenten over hun data.
Genoeg redenen om argwaag te wekken. Voor een virus waarvan al duidelijk was dat het niet veel meer was dan een stevige griep.
Nu moet ik wel zeggen dat er echt al jaren gevreesd wordt voor een uitbraak van die variant hoor. Voorzorgsmaatregelen nemen kan dus ook geen kwaad.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 23:09 schreef JediMasterLucia het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Ze gaan toch niet weer beginnen he?
Er kwam later ook een vaccin met een dood/gedeactiveerd virusdeeltje op de markt. Zoals vrijwel alle oudere vaccins ook werken.quote:Op woensdag 15 februari 2023 20:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Pfizer is slechts 1 van de fabrikanten.
In Nederland hebben we sowieso 4 verschillende gebruikt..
Verder kun je ook naar de praktijk kijken.
In Nederland is rond de 80% 1 of meerdere malen gevaccineerd.
Wat voor gevolgen heeft dat? Als het vaccin echt zo gevaarlijk is als wordt gesuggereerd op fora als deze, dan zou dat goed zichtbaar moeten zijn.
Probleem is dan dat je in die situatie vaak een slechter immuunsysteem hebt, waardoor het vaccin minder goed werkt.quote:Op woensdag 15 februari 2023 19:46 schreef loveli het volgende:
[..]
Check.
Als ik een dikke, oude man was geweest, had ik er in het begin wel over gedacht. De twee mensen die ik ken met erge long-covid zijn dik en man. De een heeft het in de eerste golf gekregen, de tweede nadat hij gevaccineerd was (net op de grens delta/omicron).
Ja, Valneva is zo'n vaccin.quote:Op woensdag 15 februari 2023 20:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nu moet ik wel zeggen dat er echt al jaren gevreesd wordt voor een uitbraak van die variant hoor. Voorzorgsmaatregelen nemen kan dus ook geen kwaad.
[..]
Er kwam later ook een vaccin met een dood/gedeactiveerd virusdeeltje op de markt. Zoals vrijwel alle oudere vaccins ook werken.
Geen enkel medicijn komt met aansprakelijkheid van de fabrikant.quote:Op woensdag 15 februari 2023 19:41 schreef loveli het volgende:
[..]
Zodra Pfizer het vaccin aanbiedt inclusief aansprakelijkheid, dan zou het vertrouwen denk ik wel stijgen.
Tja, waarom?quote:Of als er iets van een controlegroep zou zijn om de lange termijn te kunnen monitoren.
Ik weet ook echt niet waarom dat zo lang geduurd heeft. Ik denk dat een aanzienlijk deel van de weigeraars dat vaccin wel hadden genomen.quote:Op woensdag 15 februari 2023 20:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, Valneva is zo'n vaccin.
Alleen kwam die pas toen de pandemie op zijn einde was. Al dit soort vaccins zijn door Nederland afbesteld. Niet meer nodig.
Als ik niet in een vroege stage (Mei 2020) niet mijn bloed had laten testen op antistoffen was dit misschien een optie geweest, en ik zeg ook misschien omdat ik persoonlijk sinds het begin van alles er gewoon een raar gevoel bij had. Te veel dingen klopten gewoon niet in mijn ogen, en nog steeds niet. Gezonde mensen opsluiten? Gezonde mensen vragen naar een pas om ergens naar binnen te mogen? Gezond terwijl de "vaccins" je niet gezond verklaren aangezien je het nog steeds kan krijgen en verspreidenquote:Op woensdag 15 februari 2023 20:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik weet ook echt niet waarom dat zo lang geduurd heeft. Ik denk dat een aanzienlijk deel van de weigeraars dat vaccin wel hadden genomen.
Hey bij pindakaas staat er in ieder geval op de pot dat er pinda's inzittenquote:Op woensdag 15 februari 2023 20:08 schreef Wantie het volgende:
Als iemand sterft aan een anafylactische shock door het eten van pindakaas kun je Calve ook niet aanklagen.
Onzin natuurlijk, er is gewoon productaansprakelijkheid voor producenten. Zonder noodgoedkeuring is de producent aansprakelijk.quote:Op woensdag 15 februari 2023 20:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Geen enkel medicijn komt met aansprakelijkheid van de fabrikant.
Zelfde geldt voor veel andere producten.
Als iemand sterft aan een anafylactische shock door het eten van pindakaas kun je Calve ook niet aanklagen.
[..]
Tja, waarom?
Negatief effect op langere termijn blijkt toch ook zonder controlegroep?
Los van dat dat lange termijn gedoe gewoon een excuus is van de antivaxxers.
Er bestaat geen enkel vaccin met een negatief effect dat pas na langere tijd aan het licht kwam.
Hoe weet je dat je allergisch bent?quote:Op woensdag 15 februari 2023 20:33 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Hey bij pindakaas staat er in ieder geval op de pot dat er pinda's inzitten![]()
Dus dan is het je eigen keus die pindakaas wel of niet te eten als je allergisch bent
Ja je hebt gelijk, je weet immers ook niet wat er in een frikandel zitquote:Op woensdag 15 februari 2023 20:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoe weet je dat je allergisch bent?
Juist.
Nee, lees bijvoorbeeld maar eens de licenties van alle software die je gebruikt om deze website te bezoeken.quote:Op woensdag 15 februari 2023 20:34 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk, er is gewoon productaansprakelijkheid voor producenten. Zonder noodgoedkeuring is de producent aansprakelijk.
Wat er in het vaccin zit is ook gepubliceerd.quote:Op woensdag 15 februari 2023 20:40 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk, je weet immers ook niet wat er in een frikandel zit(Deze om onze vriend Huug te herdenken)
Alleen staat het bij Calve en de Fabrikant van de frikandellen wel op de verpakking wat erin zit
Al zou dit kloppen dat dit het enige is wat in het "vaccin" zit, met een pinda allergie weet je het al op jonge leeftijd dat je er allergisch voor bent en vermijd je alles met pindas toch?quote:Op woensdag 15 februari 2023 20:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat er in het vaccin zit is ook gepubliceerd.
Werkzame stof: TOZINAMERAN
Hulpstoffen: ((4-HYDROXYBUTYL)AZAANDIYL)BIS(HEXAAN-6,1-DIYL)BIS(2-HEXYLDECANOAAT)
1,2-DISTEAROYL-SN-GLYCERO-3-PHOSPHOCHOLINE
2-[(POLYETHYLEENGLYCOL)-2000]-N,N-DITETRADECYLACETAMIDE
CHOLESTEROL
DINATRIUMWATERSTOFFOSFAAT 2-WATER (E 339)
KALIUMCHLORIDE
KALIUMDIWATERSTOFFOSFAAT 0-WATER (E 340)
NATRIUMCHLORIDE
NATRIUMHYDROXIDE (E 524)
SACCHAROSE
WATER VOOR INJECTIE
ZOUTZUUR (E 507)
Als je dat wantrouwt zou je dat bij elke ingrediëntenlijst van elk product moeten wantrouwen.quote:Op woensdag 15 februari 2023 20:52 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Al zou dit kloppen dat dit het enige is wat in het "vaccin" zit,
Nee, dat weet je pas als je pindas hebt gegeten en daarvan een bijwerking hebt ervaren.quote:met een pinda allergie weet je het al op jonge leeftijd dat je er allergisch voor bent en vermijd je alles met pindas toch?
Dat geldt voor alles, je weet pas of je allergisch bent als je afweersysteem erop reageert en dat is vastgesteld.quote:Nou heb ik dit nog nooit op een potje zien staan met eten wat ik koop: Hulpstoffen: ((4-HYDROXYBUTYL)AZAANDIYL)BIS(HEXAAN-6,1-DIYL)BIS(2-HEXYLDECANOAAT)
Hoe weet ik dan dat ik er allergisch of niet voor ben?
Pindas eten we al duizenden jaren.quote:Gewoon proberen voor een virus wat in mijn ogen niet schadelijker is dan een zware griep? Nou dank je de koekoek... Nee, doe ik niet. Zeker niet met een "vaccin" wat nooit langdurig getest is.
Oh, respecteer ik ook, maar dit blijft natuurlijk een discussieforum.quote:Dat jij er geen bezwaren tegen hebt is helemaal primaMaar probeer dan ook mijn keuze om het niet te doen te respecteren.
quote:Op woensdag 15 februari 2023 21:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als je dat wantrouwt zou je dat bij elke ingrediëntenlijst van elk product moeten wantrouwen.
Verder is dit weer een verplaatsing van de doelpalen.
[..]
Nee, dat weet je pas als je pindas hebt gegeten en daarvan een bijwerking hebt ervaren.
En pinda is 1 voorbeeld.
Wat denk je van gluten?
Voordat je daarvan de bijwerkingen in kaart hebt gebracht heb je al permanente schade aan je darmstelsel.
Toch kun je Koopmans meelfabriek niet aansprakelijk stellen.
[..]
Dat geldt voor alles, je weet pas of je allergisch bent als je afweersysteem erop reageert en dat is vastgesteld.
Hoe weet je dat je allergisch bent voor aardbeien?
Als je er eentje hebt gehad.
[..]
Pindas eten we al duizenden jaren.
Is dat garantie dat jij ze veilig kunt eten?
Nope.
Dat weet je pas als je er eentje hebt gehad en niet bent gestikt vanwege een anafylactische reactie.
.
[..]
Oh, respecteer ik ook, maar dit blijft natuurlijk een discussieforum.
Dit is het eerste mRNA-vaccin, werkt totaal anders dan alle vaccins die je kent, dat is appels met walnoten vergelijken.quote:Op woensdag 15 februari 2023 20:08 schreef Wantie het volgende:
Er bestaat geen enkel vaccin met een negatief effect dat pas na langere tijd aan het licht kwam.
Oh, ik begrijp je heus wel.quote:Op woensdag 15 februari 2023 21:13 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]![]()
Laat maar, wij gaan elkaar echt nooit begrijpen...
Klopt, groepsimmuniteit heet dat.quote:En geeft ook niet, want als iedereen braaf hun prikken haalt hoef ik het niet te doen toch? Zo werkt het toch? Dan stopt de verspreiding en ben ik ook veilig![]()
Goed alternatief voor wat?quote:Hoe weet je dat je allergisch bent voor aardbeien? Dus jij vind een "vaccin" in je laten spuiten als een goed alternatief? Up 2 U![]()
Fijne avond.quote:Maar goed, fijne avond nog wel voor jou. Ik ga ook even andere topics rustig doorlezen
Het is niet de eerste keer dat er een totaal nieuwe techniek wordt gebruikt voor vaccins.quote:Op woensdag 15 februari 2023 21:30 schreef loveli het volgende:
[..]
Dit is het eerste mRNA-vaccin, werkt totaal anders dan alle vaccins die je kent, dat is appels met walnoten vergelijken.
Dus het virus kan zich hechten aan allerlei vitale onderdelen in het lichaam.quote:Voordat er een vaccin was, was al wel bekend dat het spike eiwit zich hechtte aan ACE2-receptoren. En die zitten overal in je lichaam, op vitale onderdelen.
Maar dan loop je het risico op een virus dat ook overal kan aandocken, mbv dat eiwit en bovendien dus vitale cellen kan infecteren en aanzetten tot het produceren van virusdeeltjes, inclusief die spike eiwitten.quote:Toen het vaccin een variant bleek die je eigen lichaam aanzet tot het produceren van die spike eiwitten (die overal op vitale organen kunnen aandocken), heb ik me heel hard afgevraagd of ik dat een leuk idee vond. Het antwoord was nee, ik had geen zin om erachter te komen of ik daar raar op zou reageren.
Tja, dat vaccin heeft als nadeel dat ontwikkeling ervan zo traag is, dat het gewoon te laat klaar is.quote:Het vaccin waar jij met de test hebt meegedaan was wat mij betreft een optie voor mij geweest als 1) het virus dodelijker was geweest en 2) een harde vaccinatieplicht was ingevoerd.
En om dat zo goed als mogelijk te bestrijden heb ik mijn gezondheid en immuunsysteem zoveel mogelijk geboost, maar geen mRNA-vaccin genomen.quote:Op woensdag 15 februari 2023 21:43 schreef Wantie het volgende:
Maar dan loop je het risico op een virus dat ook overal kan aandocken, mbv dat eiwit en bovendien dus vitale cellen kan infecteren en aanzetten tot het produceren van virusdeeltjes, inclusief die spike eiwitten.
Heel goed meid, maar je heb zeker nooit de man-flu gehad....das echt levensgevaarlijk hoor!quote:Op woensdag 15 februari 2023 21:47 schreef loveli het volgende:
[..]
En om dat zo goed als mogelijk te bestrijden heb ik mijn gezondheid en immuunsysteem zoveel mogelijk geboost, maar geen mRNA-vaccin genomen.
En ik heb het alle keren gewoon overleefd zonder schade
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |