Dank voor je reactie, ik word niet echt benadeeld door haar gedrag, waar het mij om gaat is dat ik mij dooderger aan het feit dat ze overal tussen moet zitten, als een collega iets aan mij vraagt en C komt er met haar grote mond tussendoor voelt dat voor mij zeer onprettig, alsof ik een beetje debiel ben die die vraag niet kan beantwoorden.quote:Op maandag 6 februari 2023 14:25 schreef RM-rf het volgende:
Uit je verhaal is niet duidelijk of je er werkelijk benadeeld wordt door haar gedrag of dat het hooguit iets is waaraan je je ergert, maar verder geen negatieve effecten op je eigen werk heeft.
Zolang het hooguit wat storend gedrag is, zou ik het zoveel mogelijk negeren en juist haar ook welbewust buiten zaken houden, of eventuele contacten heel duidelijk via een superieur spelen (om ook duidelijk te maken dat dit binnen het team niet goed ligt en die superieur die 'issue' verder moet afhandelen).
als je wel er een direkt nadeel van ondervind op je eigen werk, is het wel belangrijk om gelijk en zer consequent weerwoord te bieden en je eigen terroritoium af te bakene en bepaalde grenzen aan te geven.
Mar dat hangt ook heel sterk samen met je eigen competentiebereik en verantwoordelijkheden waarop ze geen inbreuk mag doen
En voor jezelf opkomen kun je niet omdat?quote:Op maandag 6 februari 2023 14:28 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
[..]
Dank voor je reactie, ik word niet echt benadeeld door haar gedrag, waar het mij om gaat is dat ik mij dooderger aan het feit dat ze overal tussen moet zitten, als een collega iets aan mij vraagt en C komt er met haar grote mond tussendoor voelt dat voor mij zeer onprettig, alsof ik een beetje debiel ben die die vraag niet kan beantwoorden.
Zou kunnen, nu speel ik maar "ja en amen" en doet ze iets waardoor ik mij kapot erger, maar ik wil zeker mijn grenzen bewaken, het is voor mij alleen wel lastig hoe omdat ik heel slecht met dominante mensen kan omgaan.quote:Op maandag 6 februari 2023 14:26 schreef Selenophilia het volgende:
Soms hebben ze het zelf niet eens door, zeg het haar. Verder goed je grenzen bewaken en dat is het.
Ik het heel lastig vind om met zulke mensen om te gaan en het niet wil escaleren, als je het te veel op de emotie speelt kan ik domme dingen roepen en dan ben ik dadelijk de lul daar ben ik in ieder geval bang voor, ik weet niet hoe ik met zulke mensen moet omgaan.quote:Op maandag 6 februari 2023 14:31 schreef Questular het volgende:
[..]
En voor jezelf opkomen kun je niet omdat?
Heb ik wel 1 of 2 keer geprobeerd, de 3de keer doet ze het zo weer, het valt andere mensen gelukkig ook op, dat wel.quote:Op maandag 6 februari 2023 14:31 schreef Lienekien het volgende:
Geef je haar wel feedback op haar gedragingen?
Zo’n voorbeeld als wanneer zij antwoordt terwijl de vraag aan jou wordt gesteld, dan zeg je toch ‘hij/zij stelt de vraag aan mij, laat mij dan ook antwoord geven’.
Kan je slecht tegen dominante mensen omdat je onzeker bent? Zo persoonlijk hoef je het niet te nemen hoor, we worstelen allemaal met het leven en ook voor haar zal het wel ergens vandaan komen. Vooral niet gaan roddelen over haar, dat is zwak en maakt jou geen haar beter en zelf schiet je er ook niets mee op. Laat gewoon merken dat haar dominante gedrag geen indruk maakt op jou en focus je gewoon op je eigen werk.quote:Op maandag 6 februari 2023 14:31 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
[..]
Zou kunnen, nu speel ik maar "ja en amen" en doet ze iets waardoor ik mij kapot erger, maar ik wil zeker mijn grenzen bewaken, het is voor mij alleen wel lastig hoe omdat ik heel slecht met dominante mensen kan omgaan.
Vroeger heette het assertiviteitscursus, tegenwoordig geloof ik dat ze het persoonlijke effectiviteit noemen.quote:Op maandag 6 februari 2023 14:32 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
[..]
Ik het heel lastig vind om met zulke mensen om te gaan en het niet wil escaleren, als je het te veel op de emotie speelt kan ik domme dingen roepen en dan ben ik dadelijk de lul daar ben ik in ieder geval bang voor, ik weet niet hoe ik met zulke mensen moet omgaan.
Dat ik onzeker ben kan zeker kloppen, ik vind het gewoon lastig als zij weer ergens tussen komt als iemand iets aan mij vraagt hoe te reageren, ik kan zeggen "houd je kop eens" maar ik denk dat de sfeer dan helemaal verpest is en zij er dan weer met een grote mond bovenop komt, het is lastig.quote:Op maandag 6 februari 2023 14:40 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
Kan je slecht tegen dominante mensen omdat je onzeker bent? Zo persoonlijk hoef je het niet te nemen hoor, we worstelen allemaal met het leven en ook voor haar zal het wel ergens vandaan komen. Vooral niet gaan roddelen over haar, dat is zwak en maakt jou geen haar beter en zelf schiet je er ook niets mee op. Laat gewoon merken dat haar dominante gedrag geen indruk maakt op jou en focus je gewoon op je eigen werk.
'Hou je kop' is niet bepaald constructiece feedback hequote:Op maandag 6 februari 2023 14:46 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
[..]
Dat ik onzeker ben kan zeker kloppen, ik vind het gewoon lastig als zij weer ergens tussen komt als iemand iets aan mij vraagt hoe te reageren, ik kan zeggen "houd je kop eens" maar ik denk dat de sfeer dan helemaal verpest is en zij er dan weer met een grote mond bovenop komt, het is lastig.
Je kunt toch prima eerst zelf het gesprek aan gaan als volwassenen onder elkaar johquote:Op maandag 6 februari 2023 14:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Kaart het aan bij je meerdere/directie.
Ik heb ook zo'n collega gehad die dus werkelijk overal bij betrokken wilde zijn, het hoogste woord had en als een ADHD hond boven haar scherm uitstak wanneer ze iets opving dat haar helemaal niet aanging. Dat ging de directie op den duur zo irriteren dat ze na 6 maanden buiten geflikkerd is.
Als je daar niet de persoon voor bent (zoals TS) gewoon direct naar HR of directie stappen. Die zijn daarvoor aangesteld. Als meerdere collega's zich irriteren aan haar zal ze waarschijnlijk niet lang werken bij jullie verwacht ik.quote:Op maandag 6 februari 2023 14:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Je kunt toch prima eerst zelf het gesprek aan gaan als volwassenen onder elkaar joh
Je zult die leidinggevende zijn
Ehh dat kan je dus ook op een heel andere manier zeggenquote:Op maandag 6 februari 2023 14:46 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
[..]
Dat ik onzeker ben kan zeker kloppen, ik vind het gewoon lastig als zij weer ergens tussen komt als iemand iets aan mij vraagt hoe te reageren, ik kan zeggen "houd je kop eens" maar ik denk dat de sfeer dan helemaal verpest is en zij er dan weer met een grote mond bovenop komt, het is lastig.
Dan heb je ook nog een zooitje collega’s die zelf geen zin hebben in dat gezeik en dan kiezen ze ook de meest onzekere uit om ff te stoken en die zover te krijgen dat hij/zij naar de directie stapt.quote:Op maandag 6 februari 2023 14:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als je daar niet de persoon voor bent (zoals TS) gewoon direct naar HR of directie stappen. Die zijn daarvoor aangesteld. Als meerdere collega's zich irriteren aan haar zal ze waarschijnlijk niet lang werken bij jullie verwacht ik.
Dit inderdaad. Beetje overdreven om naar je leidinggevende te gaan, terwijl dit zelf ontzettend makkelijk zelf kan aanpakken:quote:Op maandag 6 februari 2023 14:49 schreef Molo het volgende:
Je kunt toch prima eerst zelf het gesprek aan gaan als volwassenen onder elkaar joh
Je zult die leidinggevende zijn
quote:Op maandag 6 februari 2023 14:31 schreef Lienekien het volgende:
Zo’n voorbeeld als wanneer zij antwoordt terwijl de vraag aan jou wordt gesteld, dan zeg je toch ‘hij/zij stelt de vraag aan mij, laat mij dan ook antwoord geven’.
Bljven herhalen.. Op een dag valt het kwartje. En andere collega's zullen dit ook opvallen en jouw nette corrigerende manier overnemen.quote:Op maandag 6 februari 2023 14:33 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
[..]
Heb ik wel 1 of 2 keer geprobeerd, de 3de keer doet ze het zo weer, het valt andere mensen gelukkig ook op, dat wel.
Dit gaat dan echt over het gebruik van (scheld)woorden of domweg plat/grof taalgebruik richting die persoon of hoe moet ik me dat voorstellen?quote:- C heeft tegen heel veel mensen een grote mond (Heeft ze ook tegen mij gehad)
"Hallo, vroeg ie dat aan jou of aan mij? "quote:Op maandag 6 februari 2023 14:19 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
- Als collega K iets aan mij vraagt geeft C daar antwoord op
Nee niet uitgescholden, het is lastig te beschrijven, maar ze denkt simpelweg alles te weten in haar werk en wilt dat altijd laten blijken, als iemand daar commentaar of heeft of het beter weet krijgt diegene een grote mond. In mijn geval was het ook werk gerelateerd, ik moest iets tellen, moest zij zich er weer mee bemoeien "ik vertrouw erop dat jij kunt tellen" maar dan niet op een normale manier zei ze dat, maar op een denigrerende en kinderlijke manier.quote:Op maandag 6 februari 2023 14:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit gaat dan echt over het gebruik van (scheld)woorden of domweg plat/grof taalgebruik richting die persoon of hoe moet ik me dat voorstellen?
Kinderlijk gedrag. Hoe oud is je collega en is ze echt nieuw of vanuit een andere afdeling bij jou komen werken?quote:Op maandag 6 februari 2023 15:02 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
[..]
Nee niet uitgescholden, het is lastig te beschrijven, maar ze denkt simpelweg alles te weten in haar werk en wilt dat altijd laten blijken, als iemand daar commentaar of heeft of het beter weet krijgt diegene een grote mond. In mijn geval was het ook werk gerelateerd, ik moest iets tellen, moest zij zich er weer mee bemoeien "ik vertrouw erop dat jij kunt tellen" maar dan niet op een normale manier zei ze dat, maar op een denigrerende en kinderlijke manier.
quote:Op maandag 6 februari 2023 15:04 schreef Molo het volgende:
Wat voor organisatie en werkzaamheden betreft dit?
Het is haar eerste "echte" baan, ja het valt moeilijk echt te omschrijven, maar het is gewoon heel irritant gedrag, alsof zij de leidinggevende is terwijl ze dat absoluut niet is, ik ben bang dat het ook niet gaat veranderen helaas.quote:Op maandag 6 februari 2023 15:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kinderlijk gedrag. Hoe oud is je collega en is ze echt nieuw of vanuit een andere afdeling bij jou komen werken?
Een laboratorium, dus ja we zitten ook de hele dag gezellig op elkaars lip in een nogal kleine ruimte.quote:Op maandag 6 februari 2023 15:04 schreef Molo het volgende:
Wat voor organisatie en werkzaamheden betreft dit?
Ze is jong dus? 20-25 jaar?quote:Op maandag 6 februari 2023 15:05 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
[..]
Het is haar eerste "echte" baan, ja het valt moeilijk echt te omschrijven, maar het is gewoon heel irritant gedrag, alsof zij de leidinggevende is terwijl ze dat absoluut niet is, ik ben bang dat het ook niet gaat veranderen helaas.
Dus een hoop komt neer op hoe jij het over voelt komen. Niet de daadwerkelijke tekst.quote:Op maandag 6 februari 2023 15:02 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
[..]
Nee niet uitgescholden, het is lastig te beschrijven, maar ze denkt simpelweg alles te weten in haar werk en wilt dat altijd laten blijken, als iemand daar commentaar of heeft of het beter weet krijgt diegene een grote mond. In mijn geval was het ook werk gerelateerd, ik moest iets tellen, moest zij zich er weer mee bemoeien "ik vertrouw erop dat jij kunt tellen" maar dan niet op een normale manier zei ze dat, maar op een denigrerende en kinderlijke manier.
En jij bent - gezien je username - 37/38? Komop, zet die snotneus effe op haar plek.quote:
Alles wat jij lastig vindt aan haar negeren, ervan uitgaan dat ze 100% onzeker is over haar eigen doen en laten (want daar lijkt het op) en al het negatieve gedrag wat zij uitbeeldt bij haar laten, als in dat het een karakteromschrijving is.quote:Op maandag 6 februari 2023 14:19 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
Hebben jullie ook zo een persoon als collega gehad en hoe gingen jullie hiermee om?
klopt maar zoals ik al in de opening aangaf dat elke dag gebeurd is her zwaar irritant.quote:Op maandag 6 februari 2023 15:07 schreef rival het volgende:
[..]
Dus een hoop komt neer op hoe jij het over voelt komen. Niet de daadwerkelijke tekst.
Je moet wel een beetje voor jezelf opkomen, hoor.quote:Op maandag 6 februari 2023 15:05 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
[..]
Het is haar eerste "echte" baan, ja het valt moeilijk echt te omschrijven, maar het is gewoon heel irritant gedrag, alsof zij de leidinggevende is terwijl ze dat absoluut niet is, ik ben bang dat het ook niet gaat veranderen helaas.
Sociaal subbegaafden bij elkaar in een kleine ruimte met preciezewerk.quote:Op maandag 6 februari 2023 15:06 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
[..]
Een laboratorium, dus ja we zitten ook de hele dag gezellig op elkaars lip in een nogal kleine ruimte.
Ga er maar vanuit dat haar baas ziet hoe pro-actief ze is en de boel kan managen. Wie weet krijgt ze binnen een paar jaar de promotie naar senior / supervisor.quote:
Klopt ook, ik zal mijn best doen, maar ik wil het dus niet laten escaleren, want straks ben ik de lul.quote:Op maandag 6 februari 2023 15:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En jij bent - gezien je username - 37/38? Komop, zet die snotneus effe op haar plek.
Komop, je kunt best (in een persoonlijk gesprek) aangeven waar je tegenaan loopt.quote:Op maandag 6 februari 2023 15:09 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
[..]
Klopt ook, ik zal mijn best doen, maar ik wil het dus niet laten escaleren, want straks ben ik de lul.
Yup erg gezellig soms, maar de meeste collega's zijn wel aardig.quote:Op maandag 6 februari 2023 15:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Sociaal subbegaafden bij elkaar in een kleine ruimte met preciezewerk.
* Molo pakt popcorn er alvast bij
Grote kans dat dit gebeurd.quote:Op maandag 6 februari 2023 15:09 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat haar baas ziet hoe pro-actief ze is en de boel kan managen. Wie weet krijgt ze binnen een paar jaar de promotie naar senior / supervisor.
Dit gaat er in ieder geval gebeuren al je het allemaal maar laat gebeuren vanaf de zijlijn.
Ja. Gewoon poot stijf houden en niet laten vermurwen..quote:Op maandag 6 februari 2023 14:19 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
Hebben jullie ook zo een persoon als collega gehad en hoe gingen jullie hiermee om?
Tegen haar lijkt mij geen goed idee eerlijk gezegd, ik ben daar niet de persoon voor.quote:Op maandag 6 februari 2023 15:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Komop, je kunt best (in een persoonlijk gesprek) aangeven waar je tegenaan loopt.
Dus laat je je ondersneeuwen door iemand die net komt kijken?quote:Op maandag 6 februari 2023 15:10 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
[..]
Tegen haar lijkt mij geen goed idee eerlijk gezegd, ik ben daar niet de persoon voor.
Dan moet je ook niet zeikenquote:Op maandag 6 februari 2023 15:10 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
[..]
Tegen haar lijkt mij geen goed idee eerlijk gezegd, ik ben daar niet de persoon voor.
Ziekenhuislab.?quote:Op maandag 6 februari 2023 15:06 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
[..]
Een laboratorium, dus ja we zitten ook de hele dag gezellig op elkaars lip in een nogal kleine ruimte.
Doet er verder ook niet toe. Wat zeggen andere collega's over haar (gedrag) onderling of tegen jou?quote:Op maandag 6 februari 2023 15:12 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
[..]
Nee dat niet, sorry kan er niet verder specifiek op ingaan wat voor lab.
Ik kan het wel tegen haar zeggen en dan? Ik ben daar niet voor aangenomen hequote:Op maandag 6 februari 2023 15:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet zeiken
Passief agressief gedoe
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |