Heftig! Het duurt ook langquote:Op maandag 6 februari 2023 11:51 schreef nattermann het volgende:
[ twitter ]
Beelden van afgelopen nacht
Dat is inderdaad niet diep.quote:Op maandag 6 februari 2023 11:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is 10km diep niet diep (serieuze vraag)?
En dat midden in de winter daar, paar graden boven nulquote:
Nee voor aardbevingen niet, het verschil in 10km of 30km diep kan al enorm zijn maar dit is dus in dit geval niet bestquote:Op maandag 6 februari 2023 11:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee dat is voor aardbevingen zeer ondiep en daar ontstaat vaak de meeste schade bij (van 0 --> 10km)quote:Op maandag 6 februari 2023 11:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgens mij slaapt iedereen vanncht in de auto daarquote:
Dit, en ‘s nachts onder nulquote:Op maandag 6 februari 2023 11:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En dat midden in de winter daar, paar graden boven nul
Hier niet. wat vreemdquote:Op maandag 6 februari 2023 12:00 schreef heywoodu het volgende:
Zelfs hier gaat het luchtalarm nu, heftig.
Er zal met name zeer snel onderdak/opvang geregeld moeten worden daar.quote:Op maandag 6 februari 2023 12:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Volgens mij slaapt iedereen vanncht in de auto daar
quote:Op maandag 6 februari 2023 12:03 schreef Maanvis het volgende:
[ afbeelding ]
Bijzonder dat er 2 gebouwen in storten en de rest blijft staan
Nu nog wel, maar ik neem aan dat de andere gebouwen ook niet aardbevingsbestendig zullen zijn.quote:Op maandag 6 februari 2023 12:03 schreef Maanvis het volgende:
[ afbeelding ]
is in osmanbladiestadquote:
Tja, niet op exact elke vierkante meter komt exact dezelfde kracht te staan enzo, en niet elk gebouw is exact hetzelfde gebouwd. Beetje een soort lugubere loterij bij zoiets..quote:Op maandag 6 februari 2023 12:03 schreef Maanvis het volgende:
[ afbeelding ]
Nu in elk geval niet meerquote:Op maandag 6 februari 2023 12:04 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Nu nog wel, maar ik neem aan dat de andere gebouwen ook niet aardbevingsbestendig zullen zijn.
Het is overigens wel een bijzonder onaantrekkelijke en rommelige stedenbouwkundige omgeving. Vraag mij af wat er allemaal op de daken van deze gebouwen is geplaatst.quote:
Schotelsquote:Op maandag 6 februari 2023 12:07 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het is overigens wel een bijzonder onaantrekkelijke en rommelige stedenbouwkundige omgeving. Vraag mij af wat er allemaal op de daken van deze gebouwen is geplaatst.
Brandweer probeert daar volgens mij mensen uit het gebouw te redden.quote:Op maandag 6 februari 2023 12:07 schreef Maanvis het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is volgens mij nieuwe schade in adana
ja ik spreek geen turks, net haalden ze een auto weg omdat die in de weg stond voor een ladderwagenquote:Op maandag 6 februari 2023 12:08 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Brandweer probeert daar volgens mij mensen uit het gebouw te redden.
Ja in Italie, maar al redelijk snel ingetrokken.quote:Op maandag 6 februari 2023 12:08 schreef Starhopper het volgende:
Was er nou ook een tsunamiwaarschuwing? Of is dat bullshit?
En is dat dan ook net zoals met glazen dat ze bij de juiste resonantie breken?quote:Op maandag 6 februari 2023 12:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Net als bij sommige bruggen kunnen gebouwen ook precies heen en weer bewegen op de schokgolven, en daardoor steeds heviger gaan schudden tot ze breken.
Tja, prima toch. Aanbieden, en als het niet nodig is doe je het niet. Niks mis mee, van beide kanten.quote:Op maandag 6 februari 2023 12:08 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)er_to_send_starlink/
The Turkish government declined Elon Musk’s proposal to send a satellite broadband service to the country after the strongest earthquake to hit the country in decades.
Musk said on Twitter that one of his companies, Space Exploration Technologies Corp., could provide the Starlink network as soon as approved by the Turkish government.
A senior Turkish official, who did not want to be named, thanked the multi-billionaire for the proposal but said Turkey had enough satellite capacity. The country has base stations working with batteries though electricity cannot be provided to some areas, the person said.
Daar dacht ik eerst ook aan, maar veel vormen zijn anders.quote:
Voor oosten van Italiė aan de kust. Maar was eerder ook weer ingetrokken.quote:Op maandag 6 februari 2023 12:08 schreef Starhopper het volgende:
Was er nou ook een tsunamiwaarschuwing? Of is dat bullshit?
Ah gvdquote:Op maandag 6 februari 2023 12:10 schreef Frutsel het volgende:
Reddingswerk is duidelijk niet zonder gevaar
[ twitter ]
Volgens mij staan in dat soort landen ook vaak zonneboilers op het dak.quote:Op maandag 6 februari 2023 12:10 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Daar dacht ik eerst ook aan, maar veel vormen zijn anders.
Alle burgers zullen daar nu wel bijzonder angstig zijn. Ik kan het mij niet voorstellen dat je nog op je gemak kunt voelen als je in zo'n flatgebouw woont.
Dat zijn zonneboilersquote:Op maandag 6 februari 2023 12:07 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het is overigens wel een bijzonder onaantrekkelijke en rommelige stedenbouwkundige omgeving. Vraag mij af wat er allemaal op de daken van deze gebouwen is geplaatst.
Lijkt mij een uitstekend en belangrijk aanbod van Musk. Een goed netwerk om alle hulpverlening te coördineren.quote:Op maandag 6 februari 2023 12:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tja, prima toch. Aanbieden, en als het niet nodig is doe je het niet. Niks mis mee, van beide kanten.
Dat zal het zijn. Bedankt!quote:Op maandag 6 februari 2023 12:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat zijn zonneboilers
[ afbeelding ]
Zeker, maar als Turkije aangeeft dat het niet nodig is is dat ook prima natuurlijk. De satellieten zullen door de aardbeving niet geraakt zijnquote:Op maandag 6 februari 2023 12:12 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Lijkt mij een uitstekend en belangrijk aanbod van Musk. Een goed netwerk om alle hulpverlening te coördineren.
Dat niet, maar de infrastructuur op de grond ongetwijfeld wel. Kabels, verdeelkasten, antennes etc.quote:Op maandag 6 februari 2023 12:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zeker, maar als Turkije aangeeft dat het niet nodig is is dat ook prima natuurlijk. De satellieten zullen door de aardbeving niet geraakt zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |