Oww shitquote:Op zondag 5 februari 2023 23:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Heb je weleens een gebit gezien van een kameel?
[ afbeelding ]
https://www.shutterstock.(...)-260nw-761596021.jpg

Tis daar ook totale chaos.quote:Op zondag 5 februari 2023 23:44 schreef Jemoederniet het volgende:
De minister van defensie is de laan uit gestuurd.
Reden niet bekend maar hangt wellicht samen met de inkoop tegen te hoge voedselprijzen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)raine-oorlog-rusland

Grootste gevaar is foto’s van Putin met blote pens op zijn nieuwe huisdier.quote:Op zondag 5 februari 2023 23:54 schreef Gehrman het volgende:
Misschien kan iemand Putin een kameel cadeau doen

Als het echt totale chaos zou zijn zou je zo 1 niet kicken, tenzij het echt totale chaos is, maar dan zou je dat op meerdere vlakken terug zien dunkt me.quote:

Het zijn er tientallen, sinds januari alleen al.quote:Op zondag 5 februari 2023 23:59 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Als het echt totale chaos zou zijn zou je zo 1 niet kicken, tenzij het echt totale chaos is, maar dan zou je dat op meerdere vlakken terug zien dunkt me.

We hebben duidelijk een andere beleving van de discussie. De discussie was in mijn ogen niet zomaar een verschil van mening maar een jengelende bende kleuters die niet schroomden om op de man te spelen. Maar goed, voordat wij hier vermoeiend bezig zijn voor anderen, sluit ik de discussie maar.quote:Op zondag 5 februari 2023 23:44 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ik zei niet zomaar dat iemand z'n muil moest houden. Als jij nooit helpt in het huishouden en dan je moeder die altijd het huis schoonmaakt gaat lopen uitkafferen dat de vloer niet goed schoon is, dan ben je niet helemaal 100% in je hoofd.
Als je zelf niks zegt is het blijkbaar moeilijk om een discussie van anderen die het niet met elkaar eens zijn te 'moeten' lezen, kan het te lang doorgaan naar jouw mening als ze het niet eens worden, maar dat maakt het nog niet kinderachtig. Het ging gewoon over deze oorlog en het beschikbare materiaal en of een aanval wel even makkelijk zou gaan. Je muis heeft niet voor niks een scrollknop.

En het is de ideale tijd. Massa ontslagen van corrupte ambtenaren is pagina 4 nieuws, tijdens een oorlog.quote:Op maandag 6 februari 2023 00:08 schreef Lospedrosa het volgende:
Het zijn er tientallen, sinds januari alleen al.
Hoop dat ze een beetje grip en structuur krijgen

Ja maar ontslaan in een crisis met Russen aan jouw kant van de schutting doe je of als die figuren van grote invloed zijn op die crisis, of als de crisis buiten die figuren netzo bezworen kan worden.quote:Op maandag 6 februari 2023 00:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het zijn er tientallen, sinds januari alleen al.
Hoop dat ze een beetje grip en structuur krijgen
https://www.reuters.com/w(...)ignation-2023-01-24/

Tijdens existentiële crises zie je vreemde convergenties. Budanov wordt nu gevraagd politicus te worden; al dan niet incl. lidmaatschap van de politieke partij die aan de macht is.quote:Op maandag 6 februari 2023 00:12 schreef speknek het volgende:
Lijkt toch niet zozeer corruptie te zijn (ook omdat hij een nieuwe ministerspost krijgt), maar defensie meer in handen van de militairen te brengen voor kortere lijntjes.
[ twitter ]

In hoeverre mag je duidelijk gewonde soldaten eigenlijk blijven afmaken? vraag ik me af bij die filmpjes.quote:Op maandag 6 februari 2023 00:41 schreef oheng het volgende:
Deze video is niet voor zwakke magen. Vernietigde tanks, en daarna komen de Oekrainsche drones de overlevenden afmaken.. Afgrijselijk, en er zijn iedere dag bergen van dit soort video's.
Er is sneeuw, dus ergens ten noorden van Donetsk.

Dat is een discussie die gevoerd wordt, in de kringen die er toe doen.quote:Op maandag 6 februari 2023 00:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
In hoeverre mag je duidelijk gewonde soldaten eigenlijk blijven afmaken? vraag ik me af bij die filmpjes.

Moderne oorlog. Ook zaken als het tonen van krijgsgevangenen. Misschien moeten de hoge heren inderdaad eens gaan zitten.quote:Op maandag 6 februari 2023 00:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is een discussie die gevoerd wordt, in de kringen die er toe doen.
- Als jij zelf met een geweer voor een soldaat staat, die gewond is, niet meer kan vechten, druk je dan af? (Nee, anders ben je geen westerse militair.)
- Als jij nou achter je scherm, ziet dat er nog steeds beweging is, maar voor de rest eigenlijk niet veel, drop je dan nog een bom?

Zolang ze zich niet hebben overgegeven en nog kunnen schieten of een granaat gooien zie ik het probleem niet zo.quote:Op maandag 6 februari 2023 00:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
In hoeverre mag je duidelijk gewonde soldaten eigenlijk blijven afmaken? vraag ik me af bij die filmpjes.

Vaak is wel duidelijk dat ze alle 3 niet langer kunnen doen.quote:Op maandag 6 februari 2023 01:39 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Zolang ze zich niet hebben overgegeven en nog kunnen schieten of een granaat gooien zie ik het probleem niet zo.

Tijdens een oorlog worden de corrupte figuren zichtbaar , omdat die de oorlogvoering blokkeren met hun corrupte prive belangenquote:Op maandag 6 februari 2023 00:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
En het is de ideale tijd. Massa ontslagen van corrupte ambtenaren is pagina 4 nieuws, tijdens een oorlog.

Precies daar kan Kiev nog iets van leren.quote:

Probleem met dit soort dingen is wel dat je het na de oorlog weer moet zien om te draaien anders krijg je Afrikaanse toestanden.quote:Op maandag 6 februari 2023 00:12 schreef speknek het volgende:
Lijkt toch niet zozeer corruptie te zijn (ook omdat hij een nieuwe ministerspost krijgt), maar defensie meer in handen van de militairen te brengen voor kortere lijntjes.
[ twitter ]

Die Russen hadden ook gewoon thuis kunnen blijven, geen medelijden mee.quote:Op maandag 6 februari 2023 00:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]

Is het niet menselijker om iemand uit zn lijden te verlossen?quote:Op maandag 6 februari 2023 00:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is een discussie die gevoerd wordt, in de kringen die er toe doen.
- Als jij zelf met een geweer voor een soldaat staat, die gewond is, niet meer kan vechten, druk je dan af? (Nee, anders ben je geen westerse militair.)
- Als jij nou achter je scherm, ziet dat er nog steeds beweging is, maar voor de rest eigenlijk niet veel, drop je dan nog een bom?

+ wat ik me afvraagquote:Op maandag 6 februari 2023 00:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]

2 wrongs doesnt make a rightquote:Op maandag 6 februari 2023 07:09 schreef TLC het volgende:
[..]
+ wat ik me afvraag
In hoeverre mag je een ander land binnenvallen en burgers van dat land letterlijk van hun fiets knallen ?
Dat vraag ik mij nou af

Die figuren op de video kruipen anders nog hard genoeg, die konden dus ook schieten of zich overgeven. Lijken mij dus volstrekt legitieme doelwitten.quote:Op maandag 6 februari 2023 01:43 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Vaak is wel duidelijk dat ze alle 3 niet langer kunnen doen.

Oh in dit geval wel hoor, laat die tering russen maar lekker lijdenquote:

Het is niet in het Oekraïense belang om zich tot het niveau van de Russische barbaren te verlagen.quote:Op maandag 6 februari 2023 07:20 schreef TLC het volgende:
[..]
Oh in dit geval wel hoor, laat die tering russen maar lekker lijden

Ja dat mag natuurlijk niet volgens internationaal recht, maar daar doen bieide partijen hier niet aan.quote:Op maandag 6 februari 2023 00:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]

Heeft alles met context te maken.quote:Op maandag 6 februari 2023 07:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dat mag natuurlijk niet volgens internationaal recht, maar daar doen bieide partijen hier niet aan.

Dat mag natuurlijk, maar OWee als die burgers terug vechten terwijl de soldaat een snee in zijn vinger heeft. Dan begaan ze een oorlogsmisdaad.quote:Op maandag 6 februari 2023 07:09 schreef TLC het volgende:
[..]
+ wat ik me afvraag
In hoeverre mag je een ander land binnenvallen en burgers van dat land letterlijk van hun fiets knallen ?
Dat vraag ik mij nou af

Nee, mag niet.quote:Op maandag 6 februari 2023 08:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Heeft alles met context te maken.
Tijdens een aanval is er geen onderscheid tussen wel of niet gewond. Pas als de vijand geen gevaar vormt kun je dat onderscheid maken in je beslissingen.

In principe mag je vaak geen gewonde soldaten doden, want: "quote:Op maandag 6 februari 2023 00:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]

Waar vinden we dat precies in het "internationaal recht"?quote:Op maandag 6 februari 2023 07:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dat mag natuurlijk niet volgens internationaal recht, maar daar doen bieide partijen hier niet aan.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Internationaal_humanitair_rechtquote:Op maandag 6 februari 2023 08:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waar vinden we dat precies in het "internationaal recht"?

Het is vanuit een op 100m hoogte vliegende drone ook maar moeilijk te zien of iemand echt gewond is of doet alsof.quote:Op maandag 6 februari 2023 08:27 schreef oheng het volgende:
[..]
In principe mag je vaak geen gewonde soldaten doden, want: "
[p]ersons taking no active part in the hostilities, including members of armed forces who have laid down their arms and those placed hors de combat (=buiten gevecht) by sickness, wounds, detention, or any other cause, shall in all circumstances be treated humanely". Link.
Het probleem is dat een drone geen gevangenen kan nemen. En een gewonde rus die weg weet te komen, staat morgen weer aan de frontlinies, klaar om Oekraine te veroveren. Het is dus kiezen.

quote:. nacht arriveerde de Zwitserse zakenman Henri Dunant op het slagveld. De Zwitser was geschokt door wat hij er aan trof. De 15 kilometer tussen San Martino en Guidizollo lag bezaaid met de lichamen van tienduizenden gesneuvelde, stervende en gewonde soldaten. De geallieerden telden na de slag 2.376 doden, 12.436 gewonden en 2.281 vermisten, de Oostenrijkers telden 21.737 verliezen.[3] Dunant besloot dat de gewonden niet op het veld achter konden blijven en begon prompt de lokale bevolking, met name de vrouwen, te mobiliseren om zoveel mogelijk gewonden van het veld te halen en te verzorgen. Hij liet van zijn eigen geld hospitalen oprichten om zoveel mogelijk mannen van beide zijden te helpen. Het aanzicht van het slagveld zou Dunant blijvend motiveren. In 1862 bracht hij op eigen kosten het boek Een herinnering aan Solferino uit over zijn ervaringen bij Solferino. Door het probleem van gewondenzorg op de kaart te zetten bracht Dunant grote veranderingen teweeg. Zowel de oprichting van het Rode Kruis als de Eerste Geneefse Conventie van 1864 waren gevolgen van Dunants lobbywerk.

Alsof Poetin dat wat boeit.quote:Op maandag 6 februari 2023 09:05 schreef Lospedrosa het volgende:
Oorlogsrecht en het rode kruis zijn bedacht na de gruwelijke slag aan het Gardameer
[..]

Kan je nagaan als ze een akkoord hadden en daarna Bucha bekend werd.quote:

Als je de reacties leest ga je uiteraard weer "verrassend" snel down the complot rabbithole.quote:Op maandag 6 februari 2023 09:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Kan je nagaan als ze een akkoord hadden en daarna Bucha bekend werd.
Edit: sowieso fake news

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |