Kwestie van op tijd uit de vriezer halen.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 22:35 schreef eudaemonia het volgende:
[..]
Moet je 't weer ontdooien, klinkt als dubbel werk.
Niet aankondigen dat je de dag erop kip gaat maken.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 22:36 schreef eudaemonia het volgende:
Ja dat is wel een bekend probleem, een dag later erachter komen dat je de kip niet de dag van tevoren eruit hebt gehaald.
Daarom liever niet!
Het is serieus een gevaarlijke tip, gekookte rijst lang in de koelkast bewaren is heel link. Snel terugkoelen en invriezen is een betere optie.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 22:43 schreef eudaemonia het volgende:
Jezus het was ook alleen maar een tip, laat ook maar weer stelletje frikandellen.
Of de portie(s) beter afmeten en helemaal niks bewaren.quote:Op woensdag 15 februari 2023 08:03 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Het is serieus een gevaarlijke tip, gekookte rijst lang in de koelkast bewaren is heel link. Snel terugkoelen en invriezen is een betere optie.
want? oprecht benieuwd hoor, zolang staat het nooit bij mij..quote:Op dinsdag 14 februari 2023 20:39 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Gekookte rijst anderhalve week bewaren in de koelkast? Ben je levensmoe?
quote:Op dinsdag 14 februari 2023 22:43 schreef eudaemonia het volgende:
Jezus het was ook alleen maar een tip, laat ook maar weer stelletje frikandellen.
Dat is helemaal niet gek. Ik zou ook graag echte glazen Tupperware of Pyrex willen met die echte goede deksels hoor. Dat gerommel met plastic bakjes altijdquote:Op woensdag 15 februari 2023 11:47 schreef Lienekien het volgende:
Ik was ooit zo gek om te betalen voor Tupperware, dan zal ik het mijn leven lang gebruiken ook.
Gierigheid = geld besparen ten koste van anderen.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 22:39 schreef Id_do_her het volgende:
Ik ben ook vaak beschuldigd een vuile gierigaard te zijn, maar ik zie zuinigheid en gierigheid toch echt als twee verschillende elementen.
Begrijpelijk.quote:Op woensdag 15 februari 2023 12:21 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Gierigheid = geld besparen ten koste van anderen.
Zoals mijn huisgenootde zelfdzame keren dat die mee komt zuipen, doen we wel eens rondjes maar hij haalt steevast een rondje minder dan ik. En als ik er wat van zeg wordt ie boos
![]()
Nou hij krijgt voortaan echt HELEMAAL niks meer van mij, niet eens een blik goedkoop pauperpils. De vrek. Rot lekker terug op naar Kazachstan
Sorry hoor ik word echt kwaad van dit soort gierigheid.
Niet de eerste keer en ook niet de laatste keer.quote:Op woensdag 15 februari 2023 12:30 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Begrijpelijk.
Gierigheid is inderdaad de versie van zuinigheid met een negatieve lading.
Maar om nou over een paar euro stennis te gaan schoppen, dat valt ook onder gierigheid.
Glazen Tupperware?quote:Op woensdag 15 februari 2023 12:18 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet gek. Ik zou ook graag echte glazen Tupperware of Pyrex willen met die echte goede deksels hoor. Dat gerommel met plastic bakjes altijd
Maar ja ik ben te zuunig om daar zoveel geld aan uit te geven.
Niet van het merk Tupperware maar je weet wel die glazen bakjes met zo een luxe plastic dekselquote:
quote:Op woensdag 15 februari 2023 12:46 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Niet van het merk Tupperware maar je weet wel die glazen bakjes met zo een luxe plastic deksel
Oa. Hema, Ikea.quote:Op woensdag 15 februari 2023 12:46 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Niet van het merk Tupperware maar je weet wel die glazen bakjes met zo een luxe plastic deksel
Die 2 dingen sluiten elkaar toch niet uit?quote:Op woensdag 15 februari 2023 12:32 schreef Elan het volgende:
Wij hadden ook zulke vrienden, liepen er steevast de kantjes vanaf als er betaald moest worden bij etentjes en zo en altijd liepen te klagen hoe duur alles was. Recent zijn ze verhuisd naar een riante twee-onder een kap van 650k . Zulke parasieten kun je beter vermijden.
Juist niet; door overal op te letten qua geld kunnen ze nu dat huis kopen wrsquote:Op woensdag 15 februari 2023 12:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die 2 dingen sluiten elkaar toch niet uit?
Nou ja als iemand beknibbelt op zijn eigen vrienden (b.v. rondjes niet geven als het hun beurt is, niks meebrengen terwijl anderen dat wel doen, geen cadeautjes of een thee ei van de blokker als cadeautje ipv mooiere cadeau's als dat bij anderen wel de norm is etc.) en tegelijkertijd ook veel geld uitgeeft aan andere dingen wordt die persoon bij mij niet bepaald populair hoor.quote:Op woensdag 15 februari 2023 12:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die 2 dingen sluiten elkaar toch niet uit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |