abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207924212
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 16:45 schreef Hupje het volgende:
Ik zoek budgettips voor groente om te snacken. Mijn kind heeft aan het eind van de middag honger en dan stop ik er graag alvast wat (rauwe) groente in. Fruit eet hij 's middags als hij uit school komt.
Zijn favorieten zijn komkommer en paprika. Maar die prijzen zijn nu niet grappig. Ik heb nu cherrytomaat, augurk (uit pot) en winterwortel (in stukjes).

Is er nog meer groente die niet de hoofdprijs kost waar ik nu niet aan denk?
Bleekselderij (is het kind meteen even bezig met kauwen). Maar ik zou eerder iets minder groente doen en dan humus erbij om de groentereepjes in te dippen.

Vandaag bij de Vomar was de biologische yoghurt van Campina 1+1 gratis en daardoor flink goedkoper dan het huismerk, dus maar even een aantal pakken ingeslagen. Ons favoriete brood was 3 voor ¤5, daarom ging ik er heen. Stukken belegen kaas voor de echtgenoot waren ook 1+1 gratis
pi_207924367
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 10:45 schreef itchycoo het volgende:

[..]
Dat verbaast me niks. Als je alleen al naar de drogisterijen kijkt dan is ongeveer elk product elke maand wel een keer 1+1 gratis. Ergo, je lijkt een dief van je eigen portemonnee als je daar eens iets voor de 'gewone' prijs koopt.
Klopt, maar het komt natuurlijk voor dat je net een deo nodig hebt en je dus de hoofdprijs mag betalen.

Ik zorg hier iig idd altijd voor een ruime voorraad. Dat soort dingen blijven toch makkelijk een jaar of 2/3 goed
pi_207930256
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 17:13 schreef 111210 het volgende:

[..]
Klopt, maar het komt natuurlijk voor dat je net een deo nodig hebt en je dus de hoofdprijs mag betalen.

Ik zorg hier iig idd altijd voor een ruime voorraad. Dat soort dingen blijven toch makkelijk een jaar of 2/3 goed
En altijd even bij de andere drogisterijen kijken. De kans dat zowel de Etos, Kruidvat, Trekpleister en wat dies meer zij het allemaal niet in de aanbieding hebben is vrij klein :D

Ik koop doorgaans (lees eens per jaar ofzo denk ik?) zo'n 5-pack deobussen als er weer eens een goede deal is en de voorraad begint tegen zijn einde te raken.
pi_207930732
quote:
Gekaramelliseerde uien!
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_207936264
quote:
Ik zoek budgettips voor groente om te snacken. Mijn kind heeft aan het eind van de middag honger en dan stop ik er graag alvast wat (rauwe) groente in. Fruit eet hij 's middags als hij uit school komt.
Zijn favorieten zijn komkommer en paprika. Maar die prijzen zijn nu niet grappig. Ik heb nu cherrytomaat, augurk (uit pot) en winterwortel (in stukjes).

Komkommer en paprika zijn groentes die in kassen worden verbouwd, duur gas is dure kasgroente

Sowieso bij een turkse groenteboer kijken. Heb je groente veel goedkoper en met wat lelijke plekjes die de appie niet wil verkopen
pi_207936482
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:23 schreef 111210 het volgende:

[..]
Komkommer en paprika zijn groentes die in kassen worden verbouwd, duur gas is dure kasgroente

Sowieso bij een turkse groenteboer kijken. Heb je groente veel goedkoper en met wat lelijke plekjes die de appie niet wil verkopen
Ik snap de prijzen wel, dat is het probleem niet. Daarom zoek ik goedkopere alternatieven.
Ik woon 25 autominuten van de dichtstbijzijnde Turkse winkel vandaan, dus daar ga ik helaas geen voordeel uit halen. Wel een goede tip voor anderen.
pi_207978260

Zuunig!
Auto ook als bak oven gebruiken.
En je kinderen en man op rantsoen zetten. Je mag maar 14 cheerios en als je klaagt krijg je er 12!
Bij de buren langs op je hakjes en mandje om eten te bedelen..
pi_207982602
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 11:27 schreef quirina het volgende:

Zuunig!
Auto ook als bak oven gebruiken.
En je kinderen en man op rantsoen zetten. Je mag maar 14 cheerios en als je klaagt krijg je er 12!
Bij de buren langs op je hakjes en mandje om eten te bedelen..
Er zitten vermakelijke afleveringen tussen, maar dit zijn nou weer typisch van die mensen die graag een reality show willen en zich daarom opgeven voor dit soort programma's en gewoon meespelen met waar het programma over gaat. Je moet niet geloven dat er ook maar iets van waar is.
pi_207983235
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 17:13 schreef 111210 het volgende:

[..]

Deo kocht ik altijd bij de Action, stuk goedkoper dan in de supermarkt.
pi_207989498
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:38 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ik snap de prijzen wel, dat is het probleem niet. Daarom zoek ik goedkopere alternatieven.
Ik woon 25 autominuten van de dichtstbijzijnde Turkse winkel vandaan, dus daar ga ik helaas geen voordeel uit halen. Wel een goede tip voor anderen.
Bleekselderij is veel voor weinig maar dat moet je kind maar net blieven. Verder zou ik een ordinaire tomaat gewoon in stukken snijden. Gewoon uit zo´n groen netje van de Lidl. Stukken goedkoper en een rijpe is ook nog wel een beetje zoet, zoals een cherrytomaat.

Dat Turkse supermarkten altijd goedkoper zijn is overigens tegenwoordig een illusie. Je moet er net 1 treffen waar de prijzen lager zijn maar dat is ook lang dus niet meer overal.
pi_207992340
Wie spaart punten bij de Jumbo met de Jumbo extra pas en zou kunnen kijken hoe die berekend worden als het bijvoorbeeld 30 punten per Euro voor een bepaald productgroep is?

Ik heb op dit moment als persoonlijke aanbieding 10 punten per Euro bij aankoop van paprikachips (alle soorten) en 30 punten per Euro voor "boter op brood" (alle soorten).

De paprikachips kosten 1.84 en ik kreeg 18 punten, de Blue Band romig en rijk kost 2,65 ¤ en ik kreeg eerst geen punten en toen ik er iets van zei 30 en dan nog eens 30, dus 60, terwijl ik zou verwachten 79 of 80.
  Moderator/colorchick dinsdag 14 februari 2023 @ 12:20:14 #87
382129 crew  Donna
pi_207992411
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 12:12 schreef Zana het volgende:
Wie spaart punten bij de Jumbo met de Jumbo extra pas en zou kunnen kijken hoe die berekend worden als het bijvoorbeeld 30 punten per Euro voor een bepaald productgroep is?

Ik heb op dit moment als persoonlijke aanbieding 10 punten per Euro bij aankoop van paprikachips (alle soorten) en 30 punten per Euro voor "boter op brood" (alle soorten).

De paprikachips kosten 1.84 en ik kreeg 18 punten, de Blue Band romig en rijk kost 2,65 ¤ en ik kreeg eerst geen punten en toen ik er iets van zei 30 en dan nog eens 30, dus 60, terwijl ik zou verwachten 79 of 80.
Ja daar zit verschil in, geen idee waarom.
Bij het ene rekenen ze de centen mee en krijg je zeg maar 10% aan punten, zoals bij die ¤1,84. En bij andere producten gaat het alleen om hele euro's die je eraan besteed hebt.
  Moderator/colorchick dinsdag 14 februari 2023 @ 12:20:52 #88
382129 crew  Donna
pi_207992418
Ik zag hierdoor in de Jumbo app trouwens ook digitale koopzegels staan. Nog niet alle winkels doen mee, maar dan weten jullie het alvast!
pi_207993426
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 01:56 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Bleekselderij is veel voor weinig maar dat moet je kind maar net blieven. Verder zou ik een ordinaire tomaat gewoon in stukken snijden. Gewoon uit zo´n groen netje van de Lidl. Stukken goedkoper en een rijpe is ook nog wel een beetje zoet, zoals een cherrytomaat.

Dat Turkse supermarkten altijd goedkoper zijn is overigens tegenwoordig een illusie. Je moet er net 1 treffen waar de prijzen lager zijn maar dat is ook lang dus niet meer overal.
Klopt idd, niet alles is goedkoper, maar vaak seizoensgroente en fruit wel.

Nu heb je hier bv overal een kist limoenen van 5kg voor 2,- duidelijk een overschot. Terwijl je bij de appie een euro per stuk betaald.

Niet dat je iets hebt aan 5kilo limoenen :)
pi_207993602
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 13:41 schreef 111210 het volgende:

[..]

Nu heb je hier bv overal een kist limoenen van 5kg voor 2,- duidelijk een overschot. Terwijl je bij de appie een euro per stuk betaald.

Lemon curd w/ :Y) *)
  Spellchecker dinsdag 14 februari 2023 @ 14:08:42 #91
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207993784
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 13:41 schreef 111210 het volgende:

[..]

Aan Appie verkopen.

Jam/limonade van maken.
Invriezen.
Uitdelen.
pi_207993811
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 13:55 schreef AnneX het volgende:

[..]
Lemon curd w/ :Y) *)
Lemon is citroen, lime curd zou kunnen :)
pi_207995608
O ja, nog een tip!

Laatst al mijn plastic voedselbewaarbakken ingewisseld voor aluminium en glazen exemplaren, en misschien ben ik gek, maar doordat de bakken de kou van de koelkast veel beter geleiden blijft voedsel naar mijn idee een stuk langer goed. Gekookte rijst kan ik nu met gemak 1,5 week in de koelkast laten staan, en laatst had ik van de AH Overblijvers van die voorgesneden groenten die tegen de datum aan zat, maar ook dat blijft een stuk langer houdbaarder dan als ik ze in het plastic bewaar zou bewaren.

Alhoewel het wel een investering was moet ik zeggen, het bevalt goed!

(maar misschien is het ook wel een deel cognitieve dissonantie zodat ik mijzelf beter voel over mijn nieuwe bewaarbakken :@ )
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_207995817
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:10 schreef 111210 het volgende:

[..]
Lemon is citroen, lime curd zou kunnen :)
Limoncello maken :9
blablablabla
  dinsdag 14 februari 2023 @ 18:58:46 #95
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207996951
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 17:08 schreef Elan het volgende:

[..]
Limoncello maken :9
Ook citroen, niet limoen.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator/colorchick dinsdag 14 februari 2023 @ 19:05:28 #96
382129 crew  Donna
pi_207997059
Dan zit er niets anders op dan een hele hoop mojito's te maken
pi_207998787
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 16:48 schreef eudaemonia het volgende:
O ja, nog een tip!

Laatst al mijn plastic voedselbewaarbakken ingewisseld voor aluminium en glazen exemplaren, en misschien ben ik gek, maar doordat de bakken de kou van de koelkast veel beter geleiden blijft voedsel naar mijn idee een stuk langer goed. Gekookte rijst kan ik nu met gemak 1,5 week in de koelkast laten staan, en laatst had ik van de AH Overblijvers van die voorgesneden groenten die tegen de datum aan zat, maar ook dat blijft een stuk langer houdbaarder dan als ik ze in het plastic bewaar zou bewaren.

(maar misschien is het ook wel een deel cognitieve dissonantie zodat ik mijzelf beter voel over mijn nieuwe bewaarbakken :@ )
Gekookte rijst anderhalve week bewaren in de koelkast? Ben je levensmoe?
  Spellchecker dinsdag 14 februari 2023 @ 21:20:08 #98
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207999340
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 16:48 schreef eudaemonia het volgende:
O ja, nog een tip!

Die rijst kun je dan beter invriezen ......
pi_208000283
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 20:39 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Gekookte rijst anderhalve week bewaren in de koelkast? Ben je levensmoe?
Was er zelf ook verbaasd over! En ik kan nog steeds op FOK! posten!
pi_208000290
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 21:20 schreef maily het volgende:

[..]
Die rijst kun je dan beter invriezen ......
Moet je 't weer ontdooien, klinkt als dubbel werk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')