Ik bedacht woensdagmiddag op een begrafenis dat ik helemaal geen dienst wilde. Zet mij maar ergens neer waar mensen dan een drankje en een hapje kunnen doen en daarna in besloten kring begraven. Geen speeches, geen tranen, lekkere muziek en mooie verhalen graag, gewoon onderling.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 09:48 schreef LeSage het volgende:
[..]
Nee, snap ik. Ik zou daar zelf wel graag de dienst laten doen, hele prettige ruimte, open. Maar dan daarna hoef ik dus niet op die begraafplaats te liggen. Zit wel aan het crematorium, dus dat is ook gewoon een optie.
#omdenkenquote:Op zaterdag 4 februari 2023 09:56 schreef Symphonic het volgende:
Lijklucht: een komisch blijspel in de luwte
Mijn moeder had dat ook ja, mochten ook absoluut geen lelies gebruiken van haarquote:Op zaterdag 4 februari 2023 10:02 schreef Leandra het volgende:
Ik heb met de geur van lelies al een uitvaart-associatie, voor mij staat dat voor lijklucht, terwijl ik prima weet dat een kadaver heel anders ruikt, dus werkelijke lijklucht ook.
Lelies worden juist gebruikt om de lijklucht te maskeren.
Ik eigenlijk ook niet, want niet handig/moet onderhouden etc.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 09:50 schreef SQ het volgende:
Ik wil soberso onder geen beding onder de grond gestopt worden. Huuu.
Ja joh maar een negenjarige moet je zulke keuzes ook niet laten makenquote:Op zaterdag 4 februari 2023 10:07 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik eigenlijk ook niet, want niet handig/moet onderhouden etc.
En toen kregen we via de tablet van de oudste (9) een berichtje 'papa en mama mogen we jullie alsjeblieft begraven want dan kan ik soms naar jullie toe'
Dussss
Dan is dat een tamelijk inefficiënte aanpak.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 10:09 schreef exode het volgende:
Er hangt al een half uur een politiehelikopter boven de wijk. Zouden die ook een lijklucht zoeken?
Ze hebben wel de zoeklamp aan, dus ik denk inderdaad dat ze wat anders zoeken.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 10:10 schreef SQ het volgende:
[..]
Dan is dat een tamelijk inefficiënte aanpak.
Nou, los van het feit dat ik niet gecremeerd wil worden, wil ik zolang ik een jong kind heb ook niet begraven worden op een plek waar hij niet makkelijk naartoe kan.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 10:07 schreef tombolafan het volgende:
[..]
En toen kregen we via de tablet van de oudste (9) een berichtje 'papa en mama mogen we jullie alsjeblieft begraven want dan kan ik soms naar jullie toe'
Dussss
mijn vader wilde geen koffie en cake, die wilde drank en ballen.. en ik heb ook echt flink gejankt.. het was een hele vreemde vage periode van 4 weken ziekenhuis naar dood...quote:Op zaterdag 4 februari 2023 10:26 schreef SQ het volgende:
Ik zou het ook heel lastig hebben gevonden als mijn moeder had gezegd dat ik een feest moest vieren met drank en gezellige muziek. Ik heb voornamelijk echt heel veel gejankt op die uitvaart.
Later, toen de wonden begonnen te helen kon ik echt wel met een lach en een borrel op haar leven terugkijken. Maar een week na de dood was dat echt geen optie.
Los van het feit dat je na die week volledig uitgeput bent door al het geregel en de emoties...
Nou ja dat dus.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 10:26 schreef SQ het volgende:
Ik zou het ook heel lastig hebben gevonden als mijn moeder had gezegd dat ik een feest moest vieren met drank en gezellige muziek. Ik heb voornamelijk echt heel veel gejankt op die uitvaart.
Later, toen de wonden begonnen te helen kon ik echt wel met een lach en een borrel op haar leven terugkijken. Maar een week na de dood was dat echt geen optie.
Los van het feit dat je na die week volledig uitgeput bent door al het geregel en de emoties...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De vader van Mex staat al bijna 16 jaar in hier in de kast. In de urn, in de doos van Dela.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 10:17 schreef SQ het volgende:
Voordeel van cremeren: je kunt moeder gewoon op de schoorsteenmantel zetten, hoef je zelfs helemaal nergens naar toe
Ik keek van de week de nieuwe reeks van Sex and the City en daar stond ook iemand de hele reeks in een doos in de kast.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 10:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
De vader van Mex staat al bijna 16 jaar in hier in de kast. In de urn, in de doos van Dela.
En dat is een vooruitgang want hij heeft eerst jarenlang in de schuur gestaan bij ons.
Heeft hij er al plannen voor?quote:Op zaterdag 4 februari 2023 10:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
De vader van Mex staat al bijna 16 jaar in hier in de kast. In de urn, in de doos van Dela.
En dat is een vooruitgang want hij heeft eerst jarenlang in de schuur gestaan bij ons.
Ja klopt.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 10:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik keek van de week de nieuwe reeks van Sex and the City en daar stond ook iemand de hele reeks in een doos in de kast.
Nee.quote:
Ja, ongetwijfeld! Ik was echt een MEGA fan van die serie 20 jaar geledenquote:
ik heb er geen seconde van gezien, net als Greys anatomy...quote:Op zaterdag 4 februari 2023 10:40 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, ongetwijfeld! Ik was echt een MEGA fan van die serie 20 jaar geledenhad de tune ook als ringtoon op mijn nokia 3310
Ik heb het dit jaar voor het eerst gekeken. Wel leuk. Al is SJP wel een enorm “alles draait om mij” persoon.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 10:41 schreef Vicky het volgende:
[..]
ik heb er geen seconde van gezien, net als Greys anatomy...
Die is alweer gecanceldquote:Op zaterdag 4 februari 2023 10:41 schreef exode het volgende:
Ik miste wel Samantha, verder inderdaad goed vermaak.
De nieuwe Gossip girl daarentegen....
ik vind SJP helemaal niksquote:Op zaterdag 4 februari 2023 10:45 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb het dit jaar voor het eerst gekeken. Wel leuk. Al is SJP wel een enorm “alles draait om mij” persoon.
Zoals die oma in Oogappels? Die wordt constant in kastjes verstopt omdat ze anders komt spokenquote:Op zaterdag 4 februari 2023 10:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zoiets. Alleen verplaatsen wij hem niet.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 10:49 schreef LeSage het volgende:
[..]
Zoals die oma in Oogappels? Die wordt constant in kastjes verstopt omdat ze anders komt spoken
Ik denk dat als ik of mijn man nu dood zou gaan we ook voor begraven zouden kiezen, puur voor de kinderen. Ik hoop wel dat we dat goed besproken kunnen hebben als ze rond de 12 zijn, zodat we daarna wel voor cremeren kunnen gaan.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 10:07 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Dussss
Bij een uitvaart snap ik dat inderdaad.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 11:31 schreef Hupje het volgende:
Tegen die tijd moet mijn familie maar bedenken waar ze zich prettig bij voelen. Ik merk er dan toch niks meer van. Zo ook orgaandonatie, ik vind dat prima, maar mijn vriend vindt het niks. Hij mag dus beslissen, hij moet daarna nog door.
quote:
Oehh lekkerquote:Op zaterdag 4 februari 2023 12:46 schreef miss_sly het volgende:
Ik verjaag de lijklucht gewoon, want ik heb daging rendang op het vuur (nou ja, de inductiekookplaat) staan, en dat ruikt toch heerlijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
quote:Op zaterdag 4 februari 2023 13:05 schreef Vicky het volgende:
[..]
Oehh lekker
A is veilig geland in Italië, T haar piercing zit erinIk vind het zo stoer en tof, je oudste naar ItaliëSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaaf de piercing. Hier wordt nog heel hard nagedacht over überhaupt oorbellen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
En daarom deze:quote:Op zaterdag 4 februari 2023 13:24 schreef _NIKKI_ het volgende:
Vergeleken met de voetbalschoenen van mijn zoon ruikt lijklucht heel fris overigens.![]()
Ja he.. ze is niet alleen hoor. Ze zijn met een groep; 3 klasgenoten, 1 bakker van andere locatie, 3 koks en 1 gastvrouw.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 13:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het zo stoer en tof, je oudste naar Italië
Gaaf de piercing. Hier wordt nog heel hard nagedacht over überhaupt oorbellen
Maar toch, het is toch even anders dan een kamp van een paar dagen in Nederland. Heel tof!quote:Op zaterdag 4 februari 2023 13:33 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ja he.. ze is niet alleen hoor. Ze zijn met een groep; 3 klasgenoten, 1 bakker van andere locatie, 3 koks en 1 gastvrouw.
2 zijn nu 2 docenten mee. Die gaan woensdag weer naar huis. Volgende week woensdag komen er 2 andere docenten en die begeleiden de studenten terug naar NL
Ze doet nu nog niet specifiek de patisserie opleiding. Ze zit in 2e jaar zelfstandig werkend bakker. Dat duurt 3 jaar. Daarna gaat ze patisserie doen.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 13:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar toch, het is toch even anders dan een kamp van een paar dagen in Nederland. Heel tof!
Is ze nu naar Italie omdat ze een richting binnen de patisserie kiest/gekozen heeft die Italiaans is? Of is dit een verkennende stage?
Had ze er zin in? Ontzettend leuk dat school die stages in het buitenland regeltquote:Op zaterdag 4 februari 2023 13:38 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ze doet nu nog niet specifiek de patisserie opleiding. Ze zit in 2e jaar zelfstandig werkend bakker. Dat duurt 3 jaar. Daarna gaat ze patisserie doen.
Dit is het eerste jaar dat school een buitenland stage doet en ze hadden contacten met de school in Italië. Volgend jaar is het 10 weken.
Ja onwijs veel!quote:Op zaterdag 4 februari 2023 13:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Had ze er zin in? Ontzettend leuk dat school die stages in het buitenland regelt
quote:Op zaterdag 4 februari 2023 13:05 schreef Vicky het volgende:
[..]
Oehh lekker
A is veilig geland in Italië, T haar piercing zit erinCooool!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
E. wil ook graag oorbelletjes, maar uit het oogpunt van hygiëne, betere plaatsing etc, overweeg ik haar te laten piercen ipv schieten. En wellicht met titanium, net zoals mijn piercing nu. Scheelt ook dat dat materiaal geen stoffen bevat waar men veelal allergisch voor kan zijn.
Is dit ook titanium @Vicky?
Wir müssen leben, bis wir sterben!
Dat is helemaal tof.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 13:41 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ja onwijs veel!
De reis is compleet gefinancierd vanuit een of andere Europese studiepot.
Werkt dat echt? Ik heb er al meermaals naar gekeken en de conclusie getrokken dat het vast geldklopperij was.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 13:30 schreef BE het volgende:
[..]
En daarom deze:
[ afbeelding ]![]()
https://www.shoefresh.eu/(...)X-lT-gkaAg-eEALw_wcB
Dit is zilver.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 13:42 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Cooool!
E. wil ook graag oorbelletjes, maar uit het oogpunt van hygiëne, betere plaatsing etc, overweeg ik haar te laten piercen ipv schieten. En wellicht met titanium, net zoals mijn piercing nu. Scheelt ook dat dat materiaal geen stoffen bevat waar men veelal allergisch voor kan zijn.
Is dit ook titanium @:Vicky?
Dat zijn ook bijzondere reizen en het idee van zelf geld verdienen voor de reis vind ik een hele goede.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 13:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is helemaal tof.
Ik weet dat ze op school van S ook allerlei buitenlandse dingen organiseren, in jaren zonder covid. Dus nog weinig meegemaakt. Ik zag op de jaaragenda dat er dit jaar leerlingen naar Gambia gaan. En ze gaan naar Auschwitz. School heeft eens verteld dat leerlingen voor het grootste deel van het geld van dergelijke reizen op de een of andere manier zelf het geld verdienen, maar hoe is me nog niet helemaal duidelijk. Voorlopig gaat ze nog nergens heen. Volgend jaar in de derde wellicht..
Ik heb hem ook gekocht voor zoonquote:Op zaterdag 4 februari 2023 13:30 schreef BE het volgende:
[..]
En daarom deze:
[ afbeelding ]![]()
Erasmus + denk ik.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 13:41 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ja onwijs veel!
De reis is compleet gefinancierd vanuit een of andere Europese studiepot.
Nee, het werkt echt!quote:Op zaterdag 4 februari 2023 13:44 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Werkt dat echt? Ik heb er al meermaals naar gekeken en de conclusie getrokken dat het vast geldklopperij was.
Ik vind dat niet zo verschillend. @_NIKKI_ schrijft dat ze nadenkt over hoe iemand er bij ligt, ik gun het mijn vriend niet om een horrorbeeld van mij te hebben omdat ik zo nodig moet doneren. Hij weet hoe ik er over denk, en neemt dat vast mee in zijn uiteindelijke beslissing.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 12:09 schreef LeSage het volgende:
[..]
Bij een uitvaart snap ik dat inderdaad.
Maar bij orgaandonatie gaat het bij mij toch echt om mijn eigen beslissing.
Nee joh.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 18:20 schreef SQ het volgende:
Een horrorbeeld?? Ze steken geen ogen uit om je vervolgens met zwart gapende oogkassen op te baren hoor
Maar ‘zo nodig doneren’ klinkt alsof je voor de lol je lichaam laat verminken terwijl je eigenlijk een leven redt. Of op zijn minst iemands kwaliteit van leven verandert.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 17:59 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik vind dat niet zo verschillend. @:_NIKKI_ schrijft dat ze nadenkt over hoe iemand er bij ligt, ik gun het mijn vriend niet om een horrorbeeld van mij te hebben omdat ik zo nodig moet doneren. Hij weet hoe ik er over denk, en neemt dat vast mee in zijn uiteindelijke beslissing.
Ander onderwerp: wat een boel natte zooi heb je toch als ze met kleren, schoenen en regenjas moeten zwemmen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Mijn bijna zesjarige doet dit nog wel hoor!quote:Op zaterdag 4 februari 2023 18:39 schreef TolstoiFan het volgende:
Jongens, jongens, we zitten hier echt in de poep-piemel-plas-pies-fase. Echt elk 2e of 3e woord is piemel enz. Soms te lachwekkend voor woorden, maar veel vaker echt irritant.
Deze fase duurt nog geen maand, toch![]()
![]()
?
Ja, maar die is heel laat en kort geleden pas begonnen met deze fase. Tochquote:Op zaterdag 4 februari 2023 18:54 schreef SQ het volgende:
[..]
Mijn bijna zesjarige doet dit nog wel hoor!
Briljant ding! De schoenen van de jongste ruiken een heel stuk minderquote:Op zaterdag 4 februari 2023 13:30 schreef BE het volgende:
[..]
En daarom deze:
[ afbeelding ]![]()
Ik ook. Direct toen het mocht al laten vastleggen. Wel huid uitgezonderd omdat mijn ouders dat graag wilden want na huiddonatie mogen de nabestaanden je niet meer wassen of hoe zat dat?quote:Op zaterdag 4 februari 2023 18:56 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik heb net een JA om mijn nabestaanden niet te belasten met die beslissing. En ik wil ook gewoon graag doneren. Nu ja, het liefst wil ik dat mijn tegen dan afgeleefde organen mee de oven in gaan
Maar als ik dan al eerder zou sterven zou dat het laatste zijn dat ik mijn kinderen kan meegeven over wie ik ben en wat voor mij belangrijk is.
Uuuuuh, zoon is 12 en het begint nu minder te wordenquote:Op zaterdag 4 februari 2023 18:39 schreef TolstoiFan het volgende:
Jongens, jongens, we zitten hier echt in de poep-piemel-plas-pies-fase. Echt elk 2e of 3e woord is piemel enz. Soms te lachwekkend voor woorden, maar veel vaker echt irritant.
Deze fase duurt nog geen maand, toch![]()
![]()
?
Ditquote:Op zaterdag 4 februari 2023 11:31 schreef Hupje het volgende:
Tegen die tijd moet mijn familie maar bedenken waar ze zich prettig bij voelen. Ik merk er dan toch niks meer van. Zo ook orgaandonatie, ik vind dat prima, maar mijn vriend vindt het niks. Hij mag dus beslissen, hij moet daarna nog door.
Inloggen in het donorregister, daar kun je gewoon inloggen met DigiD en aanvinken wat eventueel niet gedoneerd dient te worden.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 19:32 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ik ook. Direct toen het mocht al laten vastleggen. Wel huid uitgezonderd omdat mijn ouders dat graag wilden want na huiddonatie mogen de nabestaanden je niet meer wassen of hoe zat dat?
Mijn man wil er niet over nadenken. Hij weet dat ik voor donatie ben en als ik de nabestaande ben dat zijn organen waarschijnlijk gedoneerd worden en dat is prima. Wat ik wil weet mijn moeder maar hoop toch dat zij dat niet hoeft mee te maken dus eigenlijk moet ik het nog ergens anders vastleggen alleen geen idee hoe of waar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |