… en 40 jaar later is ook de componist van dit nummer overleden. RIP Burt Bacharach.quote:
quote:
Ouwe zakken.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 00:02 schreef chufi het volgende:
Geen 1959 hier ... wel gewoon gekeurd ... maar had halfjaar ervoor mn knie verkloot met voetbal ....dus buitengewoon dienstplichtig ... (alleen als er oorlog zou komen zou ik opgeroepen kunnen worden (tot mn 40ste of zo))
Wie?quote:Op woensdag 8 maart 2023 19:16 schreef Domnivoor het volgende:
Op 8 maart 1983 werd William Spaaij geboren.
[ afbeelding ]
Ik had hem al een paar maanden eerder gepost dat ze dit nummer voor het eerst op een concert hadden gezongen en in maart op single uitkwam.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 21:58 schreef Domnivoor het volgende:
Op 11 maart 1983 bracht U2 Sunday Bloody Sunday op single uit.
Oh, dat weet ik dan niet meer. Ik kan dat ook niet terugvinden.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 22:32 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik had hem al een paar maanden eerder gepost dat ze dit nummer voor het eerst op een concert hadden gezongen en in maart op single uitkwam.
quote:Op 4 april 1983 maakte Space Shuttle Challenger zijn eerste vlucht vlucht, STS-6. Het is de tweede Spaceshuttel (eerste was de Columbia) die is gebouwd. De Callenger was gebouwd door Rockwell International, de Challenger (STA-099) was eigenlijk een testvoertuig wat niet bedoeld was voor ruimtevluchten. Doordat de kosten voor het opwaarderen naar een ruimtevaartuig goedkoper waren dan het aanpassen vd Columbia werd dit ruimteveer hergebruikt. Vanwege gebruik van nieuwe lichtere materialen kon de Challenger grotere en zwaardere ladingen vervoeren.
De Challenger was vernoemd naar de HMS Challenger, een Britse corvette wat het commandoschip was tijdens de Challenger Expedition die duurde van 1872 tot 1876.
Tijdens deze vlucht, die 5 dagen duurt, werd de TDRS-1 communicatiesatelliet in de ruimte gebracht en vond de eerste Space shuttel ruimtewandeling plaats. Tijdens de 9de vlucht op 30 oktober 1985 was Wubbo Ockels de eerste Nederlander als bemanningslid die de ruimte in ging.
28 januari 1986 was de 10de missie met de eerste burger aan boord, de Amerikaanse lerares Christa McAuliffe.
Vanwege een falende afdichtingsring in één vd twee boosterraketten (veroorzaakt door het zeer koude weer) ontplofte de grote brandstoftank 73 seconde na de lancering. Hierbij kwamen alle 7 bemanningleden om het leven, volgens onderzoek zijn ze niet tijdens de ontploffing om het leven gekomen maar in de momenten daarna.
En waarvan moeten we die kennen?quote:Op maandag 17 april 2023 18:23 schreef Domnivoor het volgende:
Op 17 april 1983 wordt tennisspeelster Maria Fernanda Alves geboren.
[ afbeelding ]
wikimedia
Geen idee.quote:
Die ken ik welquote:Op donderdag 20 april 2023 09:39 schreef Domnivoor het volgende:
Op 20 april 1983 wordt Yuri van Gelder geboren.
[ afbeelding ]
wikimedia
Ahhquote:Op vrijdag 28 april 2023 16:02 schreef Superbadeendje het volgende:
* Superbadeendje werd 11 jaar.
[ afbeelding ]
Mijn eerste cassetterecorder met een bandje.![]()
Het playmobile wachtershuisje en indiaan te paard.![]()
Lego snackbar en snoep-lippenstift. Een pakje kaarten van school en een op afstand bestuurbare auto.
Een muntenboek met munten en een boek van Secret Valley.
De overal had mijn moeder gemaakt.![]()
Wat dat ding met plastic in het midden is, ik heb geen idee.
En die moet ik waarvan kennen???quote:Op vrijdag 5 mei 2023 21:46 schreef Domnivoor het volgende:
Op 5 mei 1983 werd de Britse acteur Henry Cavill geboren.
[ afbeelding ]
wikimedia
Supermanquote:
In het kader van 40+ ken ik alleen Christopher Reeve als Superman.quote:
Die komt hier binnenkort ook aan bod.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 22:33 schreef golfer het volgende:
[..]
In het kader van 40+ ken ik alleen Christopher Reeve als Superman.
Best welquote:
He insisted that Christopher Reeve turn over and have an exam, a proctology exam,” Shuter says. “Reeve was really, really surprised. He couldn’t figure it out. Then, he finally realized this was his mate, this was Robin Williams. The two of them had a great laugh, maybe the first laugh since the accident occurredquote:Op zondag 18 juni 2023 11:08 schreef Domnivoor het volgende:
Op 17 juni 1983 ging Superman 3, met Christopher Reeve, in première.
[ afbeelding ]
Weer actueel dus:quote:Op vrijdag 23 juni 2023 04:46 schreef Domnivoor het volgende:
Op 22 juni 1983 verdween de 15-jarige Emanuela Orlandi in Vaticaanstad.
De vermissing kreeg veel media-aandacht en is nooit opgehelderd.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Verdwijning_van_Emanuela_Orlandi
[ afbeelding ]
wikimedia
De meeste boeken miste al diverse pagina'squote:Op vrijdag 30 juni 2023 16:12 schreef Superbadeendje het volgende:
30 juni 1983, de telefoonboeken in de telefoocellen zullen gaan verdwijnen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgens mij was schade door brandstichting ook de oorzaak dat de telefoonboeken werden weggehaald.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 16:25 schreef Soury het volgende:
[..]
De meeste boeken miste al diverse pagina's(schuldig)
Het zou nu ook echt ondenkbaar zijn. Ik bedoel er hing een hele rits boeken dat er af en toe een pagina uitgescheurd was is achteraf wat onschuldig en schattig.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 16:50 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Volgens mij was schade door brandstichting ook de oorzaak dat de telefoonboeken werden weggehaald.
Dieptepunt is het tochquote:Op dinsdag 11 juli 2023 18:41 schreef Domnivoor het volgende:
11 juli 1983: Everything counts van Depeche Mode wordt uitgebracht.
Nooit van gehoord.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 18:41 schreef Domnivoor het volgende:
11 juli 1983: Everything counts van Depeche Mode wordt uitgebracht.
quote:Op vrijdag 21 juli 2023 19:01 schreef Superbadeendje het volgende:
@:Prisha De vierdaagse 40 jaar geleden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat waren nog eens prijzen voor sigarettenquote:Op woensdag 26 juli 2023 19:17 schreef Superbadeendje het volgende:
F3,60 = 1,63 Euro
F3,10 = 1,41 Euro
2023: De accijns op tabak gaat zaterdag 1 april met 1,22 euro omhoog. Voor een pakje sigaretten van twintig stuks moet dan gemiddeld 9 euro worden neergeteld. Over een jaar komt er weer 1,22 euro bij en kost een pakje sigaretten gemiddeld 10 euro.
Ik haalde peuken voor mijn vader. Dat was 1,75 gulden en er zat een kwartje op geplakt omdat dat ding guldens wilde. Ik mocht snoep kopen van die 25 centquote:Op woensdag 26 juli 2023 22:20 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Dat waren nog eens prijzen voor sigaretten
PallMall doet geloof ik nog niet echt mee met de prijsverhogingen.
60 sigaretten voor 23 euro.
Omgerekend naar 20 stuks zit je op 7.60 euro.
Volgens mij kost hun pakje van rond de 20 rond de 8 euro.
LM ook nog geloof ik.
Maar de rest is inderdaad helemaal niet meer te doen voor een pakje.
Dat was komende nacht ..quote:Op zondag 20 augustus 2023 00:12 schreef Domnivoor het volgende:
Op 20 augustus 1983 werd de jonge Antilliaan Kerwin Duinmeijer doodgestoken door een skinhead, Nico B.
Naar aanleiding hiervan schreef Frank Boeijen Zwart Wit:
25 jaar later deed Nico Bodemeijer jr. zelf zijn verhaal over het voorval:
https://www.human.nl/spee(...)meijer-profiel~.html
Dit gelezen n.a.v. je post:quote:Op maandag 21 augustus 2023 10:10 schreef Domnivoor het volgende:
Op 21 augustus 1983 werd de Filippijnse oppositieleider Benigno Aquino doodgeschoten.
Interessant.quote:Op maandag 21 augustus 2023 22:38 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Dit gelezen n.a.v. je post:
https://martiallawmuseum.(...)ory-of-ninoy-aquino/
Imelda Marcos gaf er nog een draai v 180 aan:
https://www.washingtonpos(...)0-ac9c-a1d7a9c09d57/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |