abonnement Unibet Coolblue
pi_207835207
Ik vraag me dit oprecht af, na vorige week op verzoek iemand te hebben vergezeld naar een 1e sessie. Het leek me een interessante observatie.

Al na pakweg 7 minuten moesten de deelnemers zich inbeelden aliens te zijn die iets magisch kregen. Pakweg 3 minuten later zat de hele groep volwassen mannen en vrouwen te likken aan een rozijn.

Ik heb met verbazing toegezien hoe mensen uit eigen vrije wil zich laten vernederen, hun weerstand laten breken, in de veronderstelling/hoop van hun stress af te komen.

Deze Mindfulness wordt aangemoedigd en vergoed door werkgevers, omdat het mensen productiever zou maken, maar ook de zorgverzekeringen vergoeden dit gebeuren.
Uiteraard worden ze productiever, want de weerstand die ze mogelijk hebben tegen de te zware werkdruk wordt hen systematisch afgenomen middels deze hypnose cursus.

VERHOOG PRODUCTIVITEIT EN WERKGELUK ONDER WERKNEMERS
Creëer met mindfulness productievere, gelukkigere en waardevollere werknemers.


https://mindfulnessfabriek.nl/mindfulness-voor-werknemers/

Mensen worden vrijwillig makke lammeren, veronderstellen onderdeel te zijn van iets prachtigs, de mindfulness hype viert hoogtij, op elke straathoek is er vast wel een cursus te boeken.

Serieus, is dit wederom bedacht vanuit overheden of het WEF om de bevoking nog docieler te maken?
  Moderator zaterdag 4 februari 2023 @ 00:06:30 #2
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207841082
quote:
4s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 17:46 schreef Za het volgende:
Ik vraag me dit oprecht af, na vorige week op verzoek iemand te hebben vergezeld naar een 1e sessie. Het leek me een interessante observatie.

Al na pakweg 7 minuten moesten de deelnemers zich inbeelden aliens te zijn die iets magisch kregen. Pakweg 3 minuten later zat de hele groep volwassen mannen en vrouwen te likken aan een rozijn.

Ik heb met verbazing toegezien hoe mensen uit eigen vrije wil zich laten vernederen, hun weerstand laten breken, in de veronderstelling/hoop van hun stress af te komen.

Deze Mindfulness wordt aangemoedigd en vergoed door werkgevers, omdat het mensen productiever zou maken, maar ook de zorgverzekeringen vergoeden dit gebeuren.
Uiteraard worden ze productiever, want de weerstand die ze mogelijk hebben tegen de te zware werkdruk wordt hen systematisch afgenomen middels deze hypnose cursus.

VERHOOG PRODUCTIVITEIT EN WERKGELUK ONDER WERKNEMERS
Creëer met mindfulness productievere, gelukkigere en waardevollere werknemers.


https://mindfulnessfabriek.nl/mindfulness-voor-werknemers/

Mensen worden vrijwillig makke lammeren, veronderstellen onderdeel te zijn van iets prachtigs, de mindfulness hype viert hoogtij, op elke straathoek is er vast wel een cursus te boeken.

Serieus, is dit wederom bedacht vanuit overheden of het WEF om de bevoking nog docieler te maken?
Misschien heb je een punt, maar het breken van de weerstand hier gaat lastig worden :)
Lach met een schone bips
pi_207841823
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 00:06 schreef loveyoulongtime het volgende:

Misschien heb je een punt, maar het breken van de weerstand hier gaat lastig worden :)
Het breken van de weerstand is 100% het doel.

Heb je weleens zo'n sessie bijgewoond? Er wordt niet eens moeite gedaan te verhullen waar ze mee bezig zijn.

Het is voor mij onbegrijpelijk dat dergelijke schandalige en onverantwoorde praktijken gewoon aangemoedigd worden.
  Moderator zaterdag 4 februari 2023 @ 19:22:09 #4
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207850554
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 03:56 schreef Za het volgende:

[..]
Het breken van de weerstand is 100% het doel.

Heb je weleens zo'n sessie bijgewoond? Er wordt niet eens moeite gedaan te verhullen waar ze mee bezig zijn.

Het is voor mij onbegrijpelijk dat dergelijke schandalige en onverantwoorde praktijken gewoon aangemoedigd worden.
Kan zijn, en eigenlijk heb je mij wel getriggered om dit een keer bij te wonen en kijken of het werkt :) Maar goed, ik ben wel donders eigenwijs en als mensen mij zeggen dat ik iets "moet" doen werkt het averechts. Dus ik zou geen goed test subject zijn.
Lach met een schone bips
pi_207851229
Wat je met groepssessies waar men rare dingen doet zult zien is dat mensen doen alsof het werkt. En uiteraard moet het bij jou beter werken dan de ander dus moet men de ander in debiliteit overtreffen. Als je in een groepssessie zit en jij bent de enige bij wie het niet werkt, dan sta je natuurlijk voor meer voor lul dan je als een debiel te gedragen.

En daar zit het probleem, de natuurlijke staat van veel mensen. Het zijn volgers en willen koste wat kost niet buiten de pas lopen. Liever een debiel in een groep dan normaal alleen. Vooral Covid heeft dat duidelijk gemaakt, en de overtreffende trap van maatregelen die men wenste tegen hen die niet braaf meeliepen. Die gekke normalen die zich gewoon rationeel hebben gedragen

Of het is om het volk docieler te maken is lastig te zeggen, aangezien ik het zelf vooral zie als iets voor hen die hun natuurlijke slaafse houding al trots uitdragen. Het meest voor de hand liggende is dat het makkelijk geld verdienen is voor cultleiders.
  Moderator zaterdag 4 februari 2023 @ 20:04:05 #6
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207851271
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 20:02 schreef QuidProJoe het volgende:
Wat je met groepssessies waar men rare dingen doet zult zien is dat mensen doen alsof het werkt. En uiteraard moet het bij jou beter werken dan de ander dus moet men de ander in debiliteit overtreffen. Als je in een groepssessie zit en jij bent de enige bij wie het niet werkt, dan sta je natuurlijk voor meer voor lul dan je als een debiel te gedragen.

En daar zit het probleem, de natuurlijke staat van veel mensen. Het zijn volgers en willen koste wat kost niet buiten de pas lopen. Liever een debiel in een groep dan normaal alleen. Vooral Covid heeft dat duidelijk gemaakt, en de overtreffende trap van maatregelen die men wenste tegen hen die niet braaf meeliepen. Die gekke normalen die zich gewoon rationeel hebben gedragen

Of het is om het volk docieler te maken is lastig te zeggen, aangezien ik het zelf vooral zie als iets voor hen die hun natuurlijke slaafse houding al trots uitdragen. Het meest voor de hand liggende is dat het makkelijk geld verdienen is voor cultleiders.
Eigenlijk is dit ook wat ik wilde zeggen, bij mij werken dat soort dingen gewoon niet. Maar geloof wel dat groepsdruk voor sommigen een motief kan zijn om maar mee te doen.
Lach met een schone bips
pi_207859319
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 20:02 schreef QuidProJoe het volgende:
Wat je met groepssessies waar men rare dingen doet zult zien is dat mensen doen alsof het werkt. En uiteraard moet het bij jou beter werken dan de ander dus moet men de ander in debiliteit overtreffen. Als je in een groepssessie zit en jij bent de enige bij wie het niet werkt, dan sta je natuurlijk voor meer voor lul dan je als een debiel te gedragen.

En daar zit het probleem, de natuurlijke staat van veel mensen. Het zijn volgers en willen koste wat kost niet buiten de pas lopen. Liever een debiel in een groep dan normaal alleen. Vooral Covid heeft dat duidelijk gemaakt, en de overtreffende trap van maatregelen die men wenste tegen hen die niet braaf meeliepen. Die gekke normalen die zich gewoon rationeel hebben gedragen
Eens.

quote:
Of het is om het volk docieler te maken is lastig te zeggen, aangezien ik het zelf vooral zie als iets voor hen die hun natuurlijke slaafse houding al trots uitdragen. Het meest voor de hand liggende is dat het makkelijk geld verdienen is voor cultleiders.
100%, zelfs onderling contact tussen de deelnemers wordt behendig voorkomen, en de sessies druizen qua, wat men moet doen, en qua lengte in tegen wat ieder normaal mens acceptabel of comfortabel zou vinden. Eveneens het ongemak van de opgedragen houding.

Maar toch zetten ze door allemaal, likken met hun ogen dicht aan een rozijn, allemaal, zonder mokken een uur op een flinterdun matje op een echt koude vloer in een houding die zwaar oncomfortabel is zo lang.

Hiermee wordt hun verzet gebroken.
Bovenal moeten alle gevoelens, negatief, angst, boosheid, whatever worden gezien als niet meer dan een gedachte, er moet geen gehoor aan gegeven worden volgens de leider van de groep, en dat is voor kwetsbaren in een positie waarin ze zich weerbaar zouden moeten opstellen funest.

Zelfs onderling contact na de sessie wordt zorgvuldig tegen gegaan.

Het is een eng gebeuren, nogmaals aangemoedigd en vergoed door werkgevers en de zorgverzekeraars, ik vermoed dat overheden ook zeer te spreken zijn over deze hype en dit zelfs promoten middels influencers. Een briljant concept om het verzet van de massa tegen wat er extern plaats vindt te breken en hen makker en productiever te maken, en waar mensen ook nog eens uit vrije wil aan deelnemen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Za op 05-02-2023 03:32:33 ]
pi_207859367
In Dutch Matrix hadden ze het hier laatst ook al over. Dat sommige mensen (NPC's?) heel makkelijk te hypnotiseren lijken en andere mensen weer totaal niet.
pi_207865157
Ik heb ook een keer zo'n sessie mindfullness mogen meemaken via mijn werkgever.
Moesten we doen alsof we een boom waren, al zittend op zo'n matje. En beschrijven wat voor een boom je was. Een grote oude eik, of een jonge boom die nog in ontwikkeling was enzo.
Daarna moesten we gaan lopen in de ruimte en op onze ademhaling gekke geluiden gaan maken.

Ik ben vertrokken. Het was gewoon niets voor mij. Ik werd er zeer ongemakkelijk van.
Mijn andere collega's schijnen er wel van genoten te hebben.

Andere keren dat we gezamelijk een lesje CrossFit of yoga deden, vond ik wel leuk. Maar dat mindfulness is gewoon niets voor mij. Het strijkt me op de een of andere manier zo tegen de haren. Werd er echt ongemakkelijk van.
Definitely not CIA
  Moderator zondag 5 februari 2023 @ 14:21:08 #10
236264 crew  capricia
pi_207865213
@Za
quote:
Bovenal moeten alle gevoelens, negatief, angst, boosheid, whatever worden gezien als niet meer dan een gedachte, er moet geen gehoor aan gegeven worden volgens de leider van de groep, en dat is voor kwetsbaren in een positie waarin ze zich weerbaar zouden moeten opstellen funest.
Ja. Dat werd inderdaad verteld. Je moet je dus gaan afsluiten voor je gevoel. Ik ben daar niet zo goed in. :D

Al snap ik de achterliggende gedachte wel: Bij negatieve gedachten kun je er ook voor kiezen om er geen waarde aan te geven, de gedachten die opkomen gewoon weer laten gaan. Waardoor ze minder invloed op je hebben.
Definitely not CIA
pi_207865698
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 14:18 schreef capricia het volgende:

Ik heb ook een keer zo'n sessie mindfullness mogen meemaken via mijn werkgever.
Moesten we doen alsof we een boom waren, al zittend op zo'n matje. En beschrijven wat voor een boom je was. Een grote oude eik, of een jonge boom die nog in ontwikkeling was enzo.
Daarna moesten we gaan lopen in de ruimte en op onze ademhaling gekke geluiden gaan maken.

Ik ben vertrokken. Het was gewoon niets voor mij. Ik werd er zeer ongemakkelijk van.
Mijn andere collega's schijnen er wel van genoten te hebben.

Andere keren dat we gezamelijk een lesje CrossFit of yoga deden, vond ik wel leuk. Maar dat mindfulness is gewoon niets voor mij. Het strijkt me op de een of andere manier zo tegen de haren. Werd er echt ongemakkelijk van.
Thanks voor het delen!
In principe zou ieder weldenkend mens zich er ongemakkelijk bij moeten voelen te doen alsof ze een boom zijn of een alien (in de sessie die ik bijwoonde), en rondlopen en gekke geluiden maken.

Dat is de insteek imo, mensen iets laten doen/denken wat tegen hun gevoel indruist, hen de illusie gevende dat wanneer ze eraan mee werken ze op een punt komen dat ze zich gelukkiger voelen.
Ondertussen wordt sessie voor sessie hun weerstand gebroken, zien ze negatieve of boze gevoelens als slechts een gedachte en geven geen gehoor aan hun onvrede van welke aard dan ook.

Bizar dat je andere collega's ervan genoten hebben, hoe zou dat kunnen?
Misschien in de verte zich weer even kind voelen, de hypnose die ze in feite ondergaan en hen laat weten dat ze zich gelukkiger voelen, zij hebben het traject afgerond?
pi_207865800
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 14:21 schreef capricia het volgende:
@:za
[..]
Ja. Dat werd inderdaad verteld. Je moet je dus gaan afsluiten voor je gevoel. Ik ben daar niet zo goed in. :D

Al snap ik de achterliggende gedachte wel: Bij negatieve gedachten kun je er ook voor kiezen om er geen waarde aan te geven, de gedachten die opkomen gewoon weer laten gaan. Waardoor ze minder invloed op je hebben.
Wanneer de negatieve gevoelens komen door 10 uur per dag te moeten werken, te zwaar belast worden op het werk, of niet uitbetaald krijgen conform gegeven inspanning is het voor de werkgever uitermate prettig wanneer werknemers die negatieve gedachten laten gaan, en door hun cursus zelfs nog productiever worden.
pi_207866184
Nog een voorbeeld.

Bij aanvang zegt de cursusleider voorafgaand aan het voorstelrondje: Het is NIET de bedoeling dat je aangeeft wat je problemen zijn, dat willen we niet weten, alleen je voornaam wat je hoopt te bereiken hier.

Dan volgt er een rondje, waarbij deelnemers zeggen: "Ik ben X en ik hoop hier rust te vinden/ van mijn constante gedachtes te kunnen afkomen/ mijn boosheid beter te kunnen beheersen, oid.

Maar niemand mag dus zeggen waarom ze zo boos zijn, slecht slapen, overmand worden door gedachtes, zoveel onrust kennen.
Deze externe factoren worden niet benoemd.

Op die manier zal ook niemand herkenning vinden, bv een overwerkt persoon die zich herkent in het verhaal van de ander, of iemand in een destructieve relatie.
In dat geval zouden mensen na de sessie elkaar opzoeken (wat al vakkundig voorkomen wordt) en wellicht door met elkaar te spreken juist weerbaarder worden, hun situatie niet langer accepteren of op z'n minst belangrijke gesprekken aangaan, ipv hun gevoelens hierover af te doen als niets meer dan een gedachte waaraan verder geen gevolg moet worden gegeven.

Voor de laatste korte meditatie zegt de sessieleider dat "we" hier altijd direct na de laatste medicatie exact om 21.45 vertrekken. Dit (zgn) zodat mensen die bv een oppas hebben of met het openbaar vervoer komen altijd zeker weten dat ze op tijd zullen zijn.
Het lijkt mij dat mensen zelf heel goed kunnen bepalen of ze, al dan niet nog even wat willen napraten met andere cursisten of direct naar huis gaan, maar dat napraten is precies niet de bedoeling, zodat men ook niet met elkaar kritisch over de sessie zal spreken, of alsnog over waarom ze met spanning lopen. Groeperen wordt gewoon voorkomen. Zelfs als groep gelijktijdig het pand verlaten wordt tegen gegaan.

Het klinkt heel sekte achtig, en waanzinnig doordacht, slim en gemeen, en imo is het dat ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 05-02-2023 16:07:57 ]
pi_207866822
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 14:18 schreef capricia het volgende:
Ik heb ook een keer zo'n sessie mindfullness mogen meemaken via mijn werkgever.
Moesten we doen alsof we een boom waren, al zittend op zo'n matje. En beschrijven wat voor een boom je was. Een grote oude eik, of een jonge boom die nog in ontwikkeling was enzo.
Daarna moesten we gaan lopen in de ruimte en op onze ademhaling gekke geluiden gaan maken.

Ik ben vertrokken. Het was gewoon niets voor mij. Ik werd er zeer ongemakkelijk van.
Mijn andere collega's schijnen er wel van genoten te hebben.

Andere keren dat we gezamelijk een lesje CrossFit of yoga deden, vond ik wel leuk. Maar dat mindfulness is gewoon niets voor mij. Het strijkt me op de een of andere manier zo tegen de haren. Werd er echt ongemakkelijk van.
Bij ons worden zulke mensen gelijk bestempeld als negatieve houding, niet open voor vernieuwing bijvoorbeeld. Volgens mij doen mensen juist daarom gewoon mee omdat ze bang zijn beoordeeld te worden.
  Moderator zondag 5 februari 2023 @ 15:54:52 #15
236264 crew  capricia
pi_207866988
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 15:46 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Bij ons worden zulke mensen gelijk bestempeld als negatieve houding, niet open voor vernieuwing bijvoorbeeld. Volgens mij doen mensen juist daarom gewoon mee omdat ze bang zijn beoordeeld te worden.
Ja dat risico kun je inderdaad lopen. Al heb je daar zelf ook deel in, hoe je het bespreekt. Bij mij was het gewoon 'Bedankt dat ik de kans had eens te proberen, het is echter niets voor mij, voelde me er ongemakkelijk bij.'
Klaar.
Definitely not CIA
  Moderator zondag 5 februari 2023 @ 15:56:56 #16
236264 crew  capricia
pi_207867033
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 14:54 schreef Za het volgende:

[..]
Wanneer de negatieve gevoelens komen door 10 uur per dag te moeten werken, te zwaar belast worden op het werk, of niet uitbetaald krijgen conform gegeven inspanning is het voor de werkgever uitermate prettig wanneer werknemers die negatieve gedachten laten gaan, en door hun cursus zelfs nog productiever worden.
Eens.
En het is een lucratieve business. Die cursussen. Kosten lopen in de duizenden euros per deelnemer.
Lekker binnen harken als organisator.
Definitely not CIA
pi_207882848
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 14:21 schreef capricia het volgende:
@:za
[..]
Ja. Dat werd inderdaad verteld. Je moet je dus gaan afsluiten voor je gevoel. Ik ben daar niet zo goed in. :D
Euh, nee, "afsluiten van gevoelens" is exact wat je niet moet doen bij mindfulness.
-
pi_207883397
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 19:06 schreef Haushofer het volgende:

Euh, nee, "afsluiten van gevoelens" is exact wat je niet moet doen bij mindfulness.
"Ze laten voor wat het is, het zien als niet meer dan een gedachte, en er verder niets mee doen"
Re: gevoelens van angst, stress, woede, frustratie, schuldgevoelens (zie BBC artikel) etc.

https://www.bbc.com/workl(...)-you-a-darker-person
pi_207884846
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2023 19:31 schreef Za het volgende:

[..]
"Ze laten voor wat het is, het zien als niet meer dan een gedachte, en er verder niets mee doen"
Re: gevoelens van angst, stress, woede, frustratie, schuldgevoelens (zie BBC artikel) etc.

https://www.bbc.com/workl(...)-you-a-darker-person
Ik herken dit niet.
-
pi_207886628
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 20:21 schreef Haushofer het volgende:

Ik herken dit niet.
Er zijn online versies beschikbaar.
  donderdag 9 februari 2023 @ 16:10:52 #21
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_207923564
Ben ooit bij een optreden van Rasta Rostelli geweest hier in een dorp en heb dorpsgenoten gek zien doen op het podium. Bizar gewoon. Ze wisten erna niets meer.

Maar heb ook wel eens meegedaan aan een groepsmeditatie met 60 vrouwen en iedereen zag zijn levensboom met totemdier behalve ik. Het kwam gewoon niet ondanks dat ik erg graag wilde. Heb daar lang mee gezeten.

Heb weleens van mindfullness gehoord en mijn buurtjes doen er ook aan, ze komen zaterdag op visite dus zal ze er eens over uithoren. Die hebben ook last van angsten en stress en paniekaanvallen en andere shit. Zelf heb ik geen traumas ed, dus sta er sowieso al anders in.
To BG or not to BG!
pi_207923688
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 16:10 schreef oppiedoppie het volgende:
Zelf heb ik geen traumas ed, dus sta er sowieso al anders in.
Jawel. Die heb je wel. Je bent je er alleen nog niet bewust van. Iedere geboorte is traumatiserend. Snap dat dan... _O-
Definitely not CIA
  donderdag 9 februari 2023 @ 16:40:21 #23
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_207923943
quote:
10s.gif Op donderdag 9 februari 2023 16:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Jawel. Die heb je wel. Je bent je er alleen nog niet bewust van. Iedere geboorte is traumatiserend. Snap dat dan... _O-
O die trauma, ja die heeft iedereen en tel ik niet eens mee. Hahahaa.

Heb zelf 2 vriendinnen die bij het GGZ lopen met vanalles tot psychoses aan toe en stijf van de medicijnen staan. En mijn ex die doordraaide en opgenomen is. Schrik daar wel van. Die gesprekken die ik met ze heb schijnt ze enorm te helpen, ik ben namelijk één brok positiviteit en energie, en dat vinden ze blijkbaar zeer prettig om naast te zitten. Vind ze soms wat sneu want ze doen eigenlijk niks meer.
To BG or not to BG!
pi_207923995
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 16:40 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
O die trauma, ja die heeft iedereen en tel ik niet eens mee. Hahahaa.

Heb zelf 2 vriendinnen die bij het GGZ lopen met vanalles tot psychoses aan toe en stijf van de medicijnen staan. En mijn ex die doordraaide en opgenomen is. Schrik daar wel van. Die gesprekken die ik met ze heb schijnt ze enorm te helpen, ik ben namelijk één brok positiviteit en energie, en dat vinden ze blijkbaar zeer prettig om naast te zitten. Vind ze soms wat sneu want ze doen eigenlijk niks meer.
Haha! Ja. Er zijn ook van die sessies waarbij je je geboorte kunt gaan herbeleven.
(Zeggen ze).
Lijkt mij helemaal niets. Maar misschien heb ik wel psychische weerstanden. :+
Definitely not CIA
  donderdag 9 februari 2023 @ 17:49:16 #25
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_207924780
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 16:44 schreef capricia het volgende:

[..]
Haha! Ja. Er zijn ook van die sessies waarbij je je geboorte kunt gaan herbeleven.
(Zeggen ze).
Lijkt mij helemaal niets. Maar misschien heb ik wel psychische weerstanden. :+
Je geboorte herbeleven?
Wat ze al niet verzinnen.
To BG or not to BG!
pi_207924873
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 16:10 schreef oppiedoppie het volgende:

Maar heb ook wel eens meegedaan aan een groepsmeditatie met 60 vrouwen en iedereen zag zijn levensboom met totemdier behalve ik. Het kwam gewoon niet ondanks dat ik erg graag wilde. Heb daar lang mee gezeten.
Wat erg dat je daarmee hebt gezeten, de anderen deden waarschijnlijk maar alsof om niet uit de toom te vallen.
Ik zou niet eens weten wat een totumdier is.

quote:
Heb weleens van mindfullness gehoord en mijn buurtjes doen er ook aan, ze komen zaterdag op visite dus zal ze er eens over uithoren. Die hebben ook last van angsten en stress en paniekaanvallen en andere shit. Zelf heb ik geen traumas ed, dus sta er sowieso al anders in.
Ik hoop dat je wat van hun bevindingen wilt delen.
  Moderator donderdag 9 februari 2023 @ 21:24:31 #27
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207928623
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 17:55 schreef Za het volgende:
Ik zou niet eens weten wat een totumdier is.
Een totemdier is een dier die vaak bij de oude Indianen in hun totempalen te zien waren, iedereen heeft een totemdier is de gedachte en dit totemdier begeleid je in je leven. Dit dier kan dus voor iedereen anders zijn, en ieder dier staat ook voor verschillende eigenschappen.

Dit is een heel erg beknopte uitleg :) Maar zie het als in de films wanneer een Indiaan het moeilijk heeft ze ineens een Adelaar of wolf zien die ze de weg wijst. Dat is je totemdier.

[ Bericht 4% gewijzigd door loveyoulongtime op 09-02-2023 21:30:16 ]
Lach met een schone bips
pi_207932124
Zie mezelf al zitten daar als alien, boom of totemdier... :')

Haha dus niet he.

Het is vooral manipulatie denk ik, net als cold reading bijvoorbeeld. "Je moet er wel voor open staan" zeggen ze dan, ja omdat het anders niet werkt natuurlijk...

Meestal kost het klauwen met geld ook en is het ook gewoon een vorm van oplichting.
pi_207989383
Helemaal mee eens! Ik heb het wel eens geprobeerd en snap niet waarom mensen bewust hij kritisch denken (dus intelligentie) zouden uitschakelen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_207994805
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2023 21:51 schreef Za het volgende:

[..]
Er zijn online versies beschikbaar.
Nou ja, het gevaar van mindfulness is dat je passief kunt worden. Maar dat is natuurlijk niet de insteek. De insteek is dat je het verzet opgeeft tegen negatieve gevoelens en gedachten die toch van tijd tot tijd opduiken. Natuurlijk betekent dat niet dat iemand met een depressie zijn/haar depressie maar passief moet accepteren en zijn/haar tijd moet uitzitten tot de kist.
-
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 15 maart 2023 @ 10:11:41 #31
485843 crew  Jippie
pi_208382047
Verplaatst naar LIF, geen BNW materiaal
  woensdag 15 maart 2023 @ 10:18:18 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208382152
quote:
2s.gif Op woensdag 15 maart 2023 10:11 schreef Jippie het volgende:
Verplaatst naar LIF, geen BNW materiaal
Ik vind het ook niet echt/echt niet bij LIF passen, eerlijk gezegd.

Laat ik het zo zeggen: ik weer weer direct waarom ik nooit in BNW lees.
The love you take is equal to the love you make.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 15 maart 2023 @ 10:23:31 #33
485843 crew  Jippie
pi_208382211
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 10:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik vind het ook niet echt/echt niet bij LIF passen, eerlijk gezegd.

Laat ik het zo zeggen: ik weer weer direct waarom ik nooit in BNW lees.
Ok, ik wacht nog andere reacties af.
pi_208384015
quote:
2s.gif Op woensdag 15 maart 2023 10:23 schreef Jippie het volgende:

Ok, ik wacht nog andere reacties af.
Suggereer ik een keer een complot gaat het van BNW af :D
pi_208384055
Dit heeft helemaal niks in LIF te zoeken, dan nog eerder in R&P als je het (na al die weken) uit dat andere subforum kwijt wilt
pi_208393992
quote:
4s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 17:46 schreef Za het volgende:

Al na pakweg 7 minuten moesten de deelnemers zich inbeelden aliens te zijn die iets magisch kregen. Pakweg 3 minuten later zat de hele groep volwassen mannen en vrouwen te likken aan een rozijn.

Ik heb met verbazing toegezien hoe mensen uit eigen vrije wil zich laten vernederen, hun weerstand laten breken, in de veronderstelling/hoop van hun stress af te komen.

Deze Mindfulness wordt aangemoedigd en vergoed door werkgevers, omdat het mensen productiever zou maken, maar ook de zorgverzekeringen vergoeden dit gebeuren.
Uiteraard worden ze productiever, want de weerstand die ze mogelijk hebben tegen de te zware werkdruk wordt hen systematisch afgenomen middels deze hypnose cursus.
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 03:25 schreef Za het volgende:

[..]
100%, zelfs onderling contact tussen de deelnemers wordt behendig voorkomen, en de sessies druizen qua, wat men moet doen, en qua lengte in tegen wat ieder normaal mens acceptabel of comfortabel zou vinden. Eveneens het ongemak van de opgedragen houding.

Maar toch zetten ze door allemaal, likken met hun ogen dicht aan een rozijn, allemaal, zonder mokken een uur op een flinterdun matje op een echt koude vloer in een houding die zwaar oncomfortabel is zo lang.

Hiermee wordt hun verzet gebroken.
Bovenal moeten alle gevoelens, negatief, angst, boosheid, whatever worden gezien als niet meer dan een gedachte, er moet geen gehoor aan gegeven worden volgens de leider van de groep, en dat is voor kwetsbaren in een positie waarin ze zich weerbaar zouden moeten opstellen funest.

Zelfs onderling contact na de sessie wordt zorgvuldig tegen gegaan.

Het is een eng gebeuren, nogmaals aangemoedigd en vergoed door werkgevers en de zorgverzekeraars, ik vermoed dat overheden ook zeer te spreken zijn over deze hype en dit zelfs promoten middels influencers. Een briljant concept om het verzet van de massa tegen wat er extern plaats vindt te breken en hen makker en productiever te maken, en waar mensen ook nog eens uit vrije wil aan deelnemen.
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 14:18 schreef capricia het volgende:
Ik heb ook een keer zo'n sessie mindfullness mogen meemaken via mijn werkgever.
Moesten we doen alsof we een boom waren, al zittend op zo'n matje. En beschrijven wat voor een boom je was. Een grote oude eik, of een jonge boom die nog in ontwikkeling was enzo.
Daarna moesten we gaan lopen in de ruimte en op onze ademhaling gekke geluiden gaan maken.

Ik ben vertrokken. Het was gewoon niets voor mij. Ik werd er zeer ongemakkelijk van.
Mijn andere collega's schijnen er wel van genoten te hebben.

Andere keren dat we gezamelijk een lesje CrossFit of yoga deden, vond ik wel leuk. Maar dat mindfulness is gewoon niets voor mij. Het strijkt me op de een of andere manier zo tegen de haren. Werd er echt ongemakkelijk van.
Aan wat jullie hier beschrijven kan ik opmaken dat dit weinig tot niks met mindfulness/meditatie te maken heeft (eerder met hypnose). Als je daarbij ook nog eens ‘gedachten’ op een hoop gooit met ‘gevoelens’ en doet alsof die hetzelfde zijn dan begrijpen ze niet alleen op basis niveau er niks van, maar vertellen ze gewoon leugens.

Aan wat jullie hier beschrijven doet het me aan een sekte denken die mensen aan het misleiden zijn door het te verkopen onder de noemer van “mindfulness/meditatie” zoals eens bij Undercover in Nederland voorbij is gekomen:



[ Bericht 0% gewijzigd door Gringo. op 15-03-2023 20:52:32 ]
  Moderator woensdag 15 maart 2023 @ 20:54:36 #37
236264 crew  capricia
pi_208394197
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 20:46 schreef Gringo. het volgende:

[..]
[..]
[..]
Aan wat jullie hier beschrijven kan ik opmaken dat dit weinig tot niks met mindfulness/meditatie te maken heeft (eerder met hypnose). Als je daarbij ook nog eens ‘gedachten’ op een hoop gooit met ‘gevoelens’ en doet alsof die hetzelfde zijn dan begrijpen ze niet alleen op basis niveau er niks van, maar vertellen ze gewoon leugens.

Aan wat jullie hier beschrijven doet het me aan een (satanische) sekte denken die mensen aan het misleiden zijn door het te verkopen onder de noemer van “mindfulness/meditatie” zoals eens bij Undercover in Nederland voorbij is gekomen:

Oh echt?
Het waren een soort Ohm-achtige (aum) klanken. Op je ademhaling. Je kent het vast wel.

Had niet het idee dat het een sekte was hoor. Meer een soort commercieel mindfulness bureautje die dit soort trainingen aan bedrijven geeft en er veel geld mee opstrijkt.

Wat oefeningen met die Ohm-klanken, en wat visualisaties was het vooral. Maar ik heb daar gewoon niets mee. :D
Definitely not CIA
  Moderator woensdag 15 maart 2023 @ 21:00:43 #38
236264 crew  capricia
pi_208394346
Heb ook wel eens bij zo'n meditatieles gehad dat je je chakra's voor moest stellen en er naartoe moet ademen. Al liggend. Eerst naar 1 chakra. En dan door naar de hart-chakra enzo.

Echt. Mij te vaag.
Maar het schijnt allemaal wel redelijk mainstream te zijn.
Definitely not CIA
  woensdag 15 maart 2023 @ 21:33:33 #39
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_208395782
Hier nog zoiets idioots, een lachcursus.


Het zal aan mij liggen, maar ik zie niets anders dan een stel halve tamme mafketels daar liggen.

Allemaal van die zweeftypes.
  woensdag 15 maart 2023 @ 21:35:33 #40
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208395888
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 21:33 schreef Mubassie het volgende:
Hier nog zoiets idioots, een lachcursus.


Het zal aan mij liggen, maar ik zie niets anders dan een stel halve tamme mafketels daar liggen.

Allemaal van die zweeftypes.
Dit lijkt me echt iets voor als je heel onzeker bent.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 15 maart 2023 @ 21:37:59 #41
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208396000
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 14:18 schreef capricia het volgende:
Ik heb ook een keer zo'n sessie mindfullness mogen meemaken via mijn werkgever.
Moesten we doen alsof we een boom waren, al zittend op zo'n matje. En beschrijven wat voor een boom je was. Een grote oude eik, of een jonge boom die nog in ontwikkeling was enzo.
Daarna moesten we gaan lopen in de ruimte en op onze ademhaling gekke geluiden gaan maken.

Ik ben vertrokken. Het was gewoon niets voor mij. Ik werd er zeer ongemakkelijk van.
Mijn andere collega's schijnen er wel van genoten te hebben.

Andere keren dat we gezamelijk een lesje CrossFit of yoga deden, vond ik wel leuk. Maar dat mindfulness is gewoon niets voor mij. Het strijkt me op de een of andere manier zo tegen de haren. Werd er echt ongemakkelijk van.
Ik zou daar ook snel klaar mee zijn. Teambuilding activiteiten zijn altijd welkom, in de vorm van een simpele borrel tot een leuke activiteit. Maar het moet wel professioneel zijn.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_208405631
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 20:54 schreef capricia het volgende:

[..]
Oh echt?
Het waren een soort Ohm-achtige (aum) klanken. Op je ademhaling. Je kent het vast wel.

Had niet het idee dat het een sekte was hoor. Meer een soort commercieel mindfulness bureautje die dit soort trainingen aan bedrijven geeft en er veel geld mee opstrijkt.

Wat oefeningen met die Ohm-klanken, en wat visualisaties was het vooral. Maar ik heb daar gewoon niets mee. :D
Ik had het meer over dit:

quote:
Al na pakweg 7 minuten moesten de deelnemers zich inbeelden aliens te zijn die iets magisch kregen. Pakweg 3 minuten later zat de hele groep volwassen mannen en vrouwen te likken aan een rozijn.
quote:
Moesten we doen alsof we een boom waren, al zittend op zo'n matje. En beschrijven wat voor een boom je was. Een grote oude eik, of een jonge boom die nog in ontwikkeling was enzo.
Daarna moesten we gaan lopen in de ruimte en op onze ademhaling gekke geluiden gaan maken.
quote:
zelfs onderling contact tussen de deelnemers wordt behendig voorkomen, en de sessies druizen qua, wat men moet doen, en qua lengte in tegen wat ieder normaal mens acceptabel of comfortabel zou vinden. Eveneens het ongemak van de opgedragen houding.

Maar toch zetten ze door allemaal, likken met hun ogen dicht aan een rozijn, allemaal, zonder mokken een uur op een flinterdun matje op een echt koude vloer in een houding die zwaar oncomfortabel is zo lang.
quote:
Bovenal moeten alle gevoelens, negatief, angst, boosheid, whatever worden gezien als niet meer dan een gedachte, er moet geen gehoor aan gegeven worden volgens de leider van de groep,
Dit heeft niks met mindfulness/meditatie te maken. Als het geen sekte is, dan stel ik het me een beetje voor als dit:

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')