Beetje bij beetje afschalen naar het bare minimum. Eind van het jaar op 500 medewerkers gok ikquote:Op zaterdag 4 februari 2023 11:20 schreef Tijn het volgende:
Klinkt alsof er weer een ontslagronde aankomt:
[ twitter ]
Ach...die accounts die adds doorpushen worden vanzelf weer geblokkeerd door veel gebruikers.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 11:35 schreef Rnie het volgende:
[..]
Beetje bij beetje afschalen naar het bare minimum. Eind van het jaar op 500 medewerkers gok ik![]()
Ik denk trouwens dat die 1000 euro pm alleen voor de echt, echt grote jongens is. Als jij als bedrijf 10 miljoen volgers hebt, dan is 1000 euro per maand aan berichten/marketing doorpushen naar 10 miljoen volgers echt niet een bizarre som geld.
De vraag blijft echter, wat nou als je als bedrijf weigert? Vervalt dan je gouden vinkje die je nu al hebt?
Ik bedoel reguliere tweets op het account. Bijv. nieuws-outlets drukken ook constant hun nieuwsartikelen door. Twitter fungeert hierdoor als een verkapte gratis marketingmachine omdat deze tweets ook terecht komen bij users die het AD nog niet volgen (middels de For you tab).quote:Op zaterdag 4 februari 2023 12:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Ach...die accounts die adds doorpushen worden vanzelf weer geblokkeerd door veel gebruikers.
Kan dat iedereen aanraden. Om dat gewoon te blokkeren. Na een paar keer krijg je steeds minder reclame te zien.![]()
Ik moet nog zien of het AD 1.000 euro per maand gaat betalen.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 12:39 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik bedoel reguliere tweets op het account. Bijv. nieuws-outlets drukken ook constant hun nieuwsartikelen door. Twitter fungeert hierdoor als een verkapte gratis marketingmachine omdat deze tweets ook terecht komen bij users die het AD nog niet volgen (middels de For you tab).
Zoniet, dan lijkt het mij dat je gouden badge vervalt. Wat zou anders de meerwaarde zijn om 1000 euro pm te betalen? Je kan als bedrijf dan waarschijnlik niet meedingen voor de blauwe badge (want dat is voor users), dus blijf je als organisatie ongeverifieerd op Twitter.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 12:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik moet nog zien of het AD 1.000 euro per maand gaat betalen.
Zal een simpelekosten-baten afweging zijn. Hoeveel extra bezoekers trek je door Twitter, wat leveren die op aan advertenties en is dat sommetje meer dan 1000 euro? Ik gok dat het een no-brainer is en ze het ruimschoots terugverdienen.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 12:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik moet nog zien of het AD 1.000 euro per maand gaat betalen.
Ik vind die 50 euro per medewerker wel een overmoedige cash grab. Geef dan een x aantal medewerkers van je organisatie een gratis badge ofzo, aangezien die medewerkers ook voor 8 euro een normale blue kunnen aanschaffen met onderschrift: medewerker bedrijf X.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 13:17 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Zal een simpelekosten-baten afweging zijn. Hoeveel extra bezoekers trek je door Twitter, wat leveren die op aan advertenties en is dat sommetje meer dan 1000 euro? Ik gok dat het een no-brainer is en ze het ruimschoots terugverdienen.
Ze zullen best 1000 euro per maand verdienen via Twitter. Maar verdienen ze ook 1000 euro meer dan wanneer ze geen gouden vinkje hebben? Dat is de echte vraag.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 13:17 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Zal een simpelekosten-baten afweging zijn. Hoeveel extra bezoekers trek je door Twitter, wat leveren die op aan advertenties en is dat sommetje meer dan 1000 euro? Ik gok dat het een no-brainer is en ze het ruimschoots terugverdienen.
Eens.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 13:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze zullen best 1000 euro per maand verdienen via Twitter. Maar verdienen ze ook 1000 euro meer dan wanneer ze geen gouden vinkje hebben? Dat is de echte vraag.
Ja, dat sowieso. Met betaalde accounts die worden gepusht, meer advertenties (nu ook in reacties) en het sluiten van de gratis API voor grappige/interessante/nuttige bots, wordt de site er niet leuker op.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 13:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Mooi man. Krijg je alleen de grote bedrijven gepushed. De rest heeft het nakijken.
8 euro per maand. Dat valt toch wel mee?quote:Op zaterdag 4 februari 2023 13:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat sowieso. Met betaalde accounts die worden gepusht, meer advertenties (nu ook in reacties) en het sluiten van de gratis API voor grappige/interessante/nuttige bots, wordt de site er niet leuker op.
Ik vind het helemaal niet meevallen. Het internet loopt over van gratis content, dan ga je toch geen 8 euro per maand voor Twitter betalen?quote:Op zaterdag 4 februari 2023 15:29 schreef Rnie het volgende:
[..]
8 euro per maand. Dat valt toch wel mee?
Er is volgens mij geen enkele grote site meer die zo'n gratis API aanbiedt. Dat was alleen zo tijdens de begindagen van Web 2.0.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 16:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niet meevallen. Het internet loopt over van gratis content, dan ga je toch geen 8 euro per maand voor Twitter betalen?
Dat is niet gratis. Ik heb een edit gedaan om dat duidelijker te maken.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 16:16 schreef Tijn het volgende:
Uh, jawel?
https://developers.google.com/youtube/v3/guides/uploading_a_video
Wel als je je bot overeind wilt houden. Je hebt geen andere keus. Daarnaast krijg je alle Blue functionaliteiten.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 16:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niet meevallen. Het internet loopt over van gratis content, dan ga je toch geen 8 euro per maand voor Twitter betalen?
Mensen willen gewoon een publiek kunnen bereiken. Het zal ze worst wezen via welk platform dat gaat.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 16:37 schreef Rnie het volgende:
[..]
Een botmaker wilt toch ook dat Twitter blijft bestaan?
Dan verhuis je toch naar een veel kleiner platform? Benieuwd hoe snel ze terug komen omdat ze op dat kleinere platform 200 volgers hebben ipv 200k volgers op Twitter. Daar ligt de essentiele waarde van Twitter. Dat wordt nu eens, op een redelijke manier, commercieel ingezet.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 16:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mensen willen gewoon een publiek kunnen bereiken. Het zal ze worst wezen via welk platform dat gaat.
Ik denk dat de vraag eerder is hoe lang Twitter nog een "groot" platform blijft. Hoe minder leuk de site is om op te zijn, hoe meer mensen de benen nemen.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 17:19 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dan verhuis je toch naar een veel kleiner platform? Benieuwd hoe snel ze terug komen omdat ze op dat kleinere platform 200 volgers hebben ipv 200k volgers op Twitter. Daar ligt de essentiele waarde van Twitter. Dat wordt nu eens, op een redelijke manier, commercieel ingezet.
Je ziet het toch ook gebeuren bij al die no-no's die met veel bombarie vertrokken naar andere platformen? Eerst zeiken en daarna toch maar eieren voor hun geld kiezen?
Alleen maar goedquote:Op zaterdag 4 februari 2023 17:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat de vraag eerder is hoe lang Twitter nog een "groot" platform blijft. Hoe minder leuk de site is om op te zijn, hoe meer mensen de benen nemen.
Het is volgens Musk juist toegenomen.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 17:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat de vraag eerder is hoe lang Twitter nog een "groot" platform blijft. Hoe minder leuk de site is om op te zijn, hoe meer mensen de benen nemen.
Tja, hij zegt zoveel. Ik ben benieuwd wat er van Twitter over is over 1, 2 of 5 jaar.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 18:03 schreef Rnie het volgende:
[..]
Het is volgens Musk juist toegenomen.
Grappig dat je de eigenaar van het bedrijf niet wilt geloven, maar wel de negatieve berichtgeving in "de krant" omtrent Twitter.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 18:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, hij zegt zoveel. Ik ben benieuwd wat er van Twitter over is over 1, 2 of 5 jaar.
Ik geloof vooral wat ik zelf vind, namelijk dat de site er niet beter op wordt met Musk aan het roerquote:Op zaterdag 4 februari 2023 18:47 schreef Rnie het volgende:
[..]
Grappig dat je de eigenaar van het bedrijf niet wilt geloven, maar wel de negatieve berichtgeving in "de krant" omtrent Twitter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |