abonnement Unibet Coolblue
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 3 februari 2023 @ 01:40:47 #51
485843 crew  Jippie
pi_207828061

Na maanden aarzelen willen de VS Oekraïne voorzien van lange afstand wapens (bereik 170 km) . Volgens Amerikaanse regeringsbronnen donderdag zal het komende militaire hulppakket wapens bevatten met ongeveer het dubbele bereik van de systemen die voorheen beschikbaar zijn gesteld aan het Oekraïense leger.

Een deel van het pakket, waarvan de waarde wordt geschat op 2,17 miljard dollar, zal bestaan uit zogenaamde Small Diameter Bombs - bommen met een kleine diameter, SDB - die als precisiewapens worden beschouwd.

Deze nieuwe Amerikaanse militaire hulp wordt vrijdag officieel aangekondigd, aldus bronnen in Washington. Maandenlang heeft de Amerikaanse regering geaarzeld om langeafstandswapensystemen aan Oekraïne te leveren, uit angst dat deze zouden kunnen worden gebruikt bij aanvallen op Russisch grondgebied, waardoor de VS dieper in het conflict zouden worden getrokken. Oekraïne zegt dat het wapens met een groter bereik nodig heeft voor tegenoffensieven om de door Rusland bezette Oekraïense gebieden te heroveren.

pi_207828875
Hoi.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 3 februari 2023 @ 10:14:31 #53
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207829932
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 14:19 schreef KNAK het volgende:

[..]
Moge duidelijk zijn dat het allemaal onzin is, gefabriceerd en kunstmatig hoog gehouden. Net zoiets als gas. Goedkoop te krijgen maar extreem duur verkopen. NL exporteert naar België voor een flink lager bedrag dan jij en ik betalen en zo zijn er nog wel meer absurditeiten. Ze doen maar wat / ze doen het doelbewust en zo ook in de VK
Ah dus als ik een pakketje op stuur naar Duitsland en ik verstuur een pakketje naar UK heb ik de bonnen er bij..

Als je naar België gaat kom je geen Duane tegen naar GB wel en dat is een enorm verschil met papier werk.

Maar agh allemaal kunstmatig toch?
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 3 februari 2023 @ 10:15:54 #54
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207829943
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 11:49 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
neu ...

F16's sturen maar niet zeker of ze nog op tijd zijn om nog nuttig te zijn voor oekr ?
- bedoelt hij nu want 'oorlog verloren" of "oorlog gewonnen" ? :+

Oekr lid van de EU
- nooit een probleem geweest

Oekr van NAVO
- zeker doen :7

Meest ervaren leger in EU
- klopt, maar wat zal er nog overblijven ? Vermits wij blijven leveren zolang er nog 1 rechtstaat
Als het geen probleem was geweest zaten ze er al meer dan 20 jaar bij toch?
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 3 februari 2023 @ 10:18:38 #55
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207829974
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 16:41 schreef Tingo het volgende:

[..]
Nee hoor, tis rond zelfde als hier.

En ook nee hoor- dat was meer over basis loon verhogingen en personnel te kort enz.

Brexit gedoe gewoon fout was.
Oh
Ik heb ze niet allemaal geteld maar ongeveer half miljoen man hebben niet lopen protesteren?
https://www.google.com/amp/s/www.cbc.ca/amp/1.6733623
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207830224
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 10:15 schreef theguyver het volgende:

[..]
Als het geen probleem was geweest zaten ze er al meer dan 20 jaar bij toch?
Blame the EU, not Russia :P
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207830243
quote:
Von der Leyen: nieuwe sancties tegen Rusland tegen 24 februari

De Europese Unie wil tegen de eerste verjaardag van de Russische invasie van Oekraïne op 24 februari een nieuwe batterij sancties presenteren. Dat heeft Europees Commissievoorzitter Ursula von der Leyen aangekondigd op een gezamenlijke persconferentie met de Oekraïense president Volodimir Zelenski in Kiev.

De Commissievoorzitter verwees naar het prijsplafond op Russische ruwe olie dat samen met de partners van de G7 is ingevoerd. Daardoor verliest het Kremlin volgens haar elke dag 160 miljoen euro aan inkomsten. Tegen zondag willen de EU en de partners in de G7 ook een plafond voor petroleum en andere olieproducten invoeren.

...

https://www.msn.com/nl-be(...)4b568a61da3142243ba7
Wegens groot succes :s)

Zelenski begroette het nieuws. Hij stelde vast dat het ritme van de sancties in Europa "een beetje is vertraagd". :')
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207830909
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 10:51 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Wegens groot succes :s)
We worden hier in het Westen geregeerd door de grootste idioten ooit.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 12:10:52 #59
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207831098
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 10:51 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Wegens groot succes :s)

Zelenski begroette het nieuws. Hij stelde vast dat het ritme van de sancties in Europa "een beetje is vertraagd". :')
Ze werken inderdaad uitstekend.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 11:56 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
We worden hier in het Westen geregeerd door de grootste idioten ooit.
Relevantie ontgaat me.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207831563
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:10 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ze werken inderdaad uitstekend.
quote:
Even so, Russian trade appears to have largely bounced back to where it was before the invasion of Ukraine last February. Analysts estimate that Russia’s imports may have already recovered to prewar levels, or will soon do so, depending on their models.

On Monday, the International Monetary Fund said it now expected the Russian economy to grow 0.3 percent this year, a sharp improvement from its previous estimate of a 2.3 percent contraction.

The I.M.F. also said it expected Russian crude oil export volume to stay relatively strong under the current price cap, and Russian trade to continue being redirected to countries that had not imposed sanctions.
https://www.nytimes.com/2(...)de-china-turkey.html
De geschiedenis heeft uitgewezen dat sancties niet werken, in geen enkel conflict. Hier in de media wordt een beeld geschetst alsof de hele wereld tegen Rusland is maar in feite is dat alleen de VS, EU, Canada en Australie met nog een paar landen. Het enige wat Rusland hoeft te doen is hun focus verleggen naar Azie, Afrika en Zuid-Amerika, en dat doen ze dan ook.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
  vrijdag 3 februari 2023 @ 12:54:51 #61
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207831642
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:46 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
[..]
De geschiedenis heeft uitgewezen dat sancties niet werken, in geen enkel conflict. Hier in de media wordt een beeld geschetst alsof de hele wereld tegen Rusland is maar in feite is dat alleen de VS, EU, Canada en Australie met nog een paar landen. Het enige wat Rusland hoeft te doen is hun focus verleggen naar Azie, Afrika en Zuid-Amerika, en dat doen ze dan ook.
WW2 sancties Japan.
Huidige Noord Korea.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207831744
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:54 schreef theguyver het volgende:

[..]
WW2 sancties Japan.
Huidige Noord Korea.

Wat is het succes dan? Kim Jong-Un zit daar immers nog steeds en de internationale sancties hebben de handel/economie niet lamgelegd.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
  vrijdag 3 februari 2023 @ 13:06:59 #63
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207831798
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 11:56 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
We worden hier in het Westen geregeerd door de grootste idioten ooit.
Ik hoor dit al jaren hier op BNW maar het blijft helaas bij jammeren en geen actie.
Als je het allemaal beter weet kan je zo je eigen partij starten.
En aangezien ik hier ook geregeld hoor dat vrijwel iedereen hier mee eens is, ziy je so in de regering.
Toch,?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207831807
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:03 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Wat is het succes dan? Kim Jong-Un zit daar immers nog steeds en de internationale sancties hebben de handel/economie niet lamgelegd.
Vergelijk voor de grap anders even het bbp van N-Korea met dat van Nederland...

Ook leuk, de economie van de Benelux is groter dan die van Rusland :D
Lijstjes:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207831821
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:06 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ik hoor dit al jaren hier op BNW maar het blijft helaas bij jammeren en geen actie.
Hoezo? Ik ben vertrokken naar Chili, daar woon ik nu, ben nog even tijdelijk terug in Nederland nu om de laatste zaken af te ronden en dan ben ik hier definitief weg.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 13:11:10 #66
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207831843
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:46 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
[..]
De geschiedenis heeft uitgewezen dat sancties niet werken, in geen enkel conflict. Hier in de media wordt een beeld geschetst alsof de hele wereld tegen Rusland is maar in feite is dat alleen de VS, EU, Canada en Australie met nog een paar landen. Het enige wat Rusland hoeft te doen is hun focus verleggen naar Azie, Afrika en Zuid-Amerika, en dat doen ze dan ook.
Zonder over te willen komen als een hork, maar dit grenst aan geschiedvervalsing.. Er zijn zoveel voorbeelden van sancties die wel hebben gewerkt en de sancties die er nu liggen doen hun werk ook.

Overigens zijn de landen die je hier noemt verantwoordelijk voor het gros van de economische activiteit in de wereld. Natuurlijk legt dat gewicht in de schaal.

En dat gedoe over Azië is iets wat we al vanaf het begin horen, maar die gaan ten eerste niet dezelfde prijs betalen (kijk maar hoe China Rusland compleet afknijpt) en de gehele infrastructuur ligt er niet eens en die gaat er nooit komen ook, want helemaal niet rendabel.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 3 februari 2023 @ 13:14:38 #67
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207831891
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:08 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Hoezo? Ik ben vertrokken naar Chili, daar woon ik nu, ben nog even tijdelijk terug in Nederland nu om de laatste zaken af te ronden en dan ben ik hier definitief weg.
Ah aki wist ik niet.
Succes.

Je bent een voorbeeld voor velen hier.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207831967
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:11 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zonder over te willen komen als een hork, maar dit grenst aan geschiedvervalsing.. Er zijn zoveel voorbeelden van sancties die wel hebben gewerkt en de sancties die er nu liggen doen hun werk ook.
Hoeveel sanctiepakketten waren het vorig jaar, een stuk of 7 volgens mij. Ondanks die sanctiepakketten groeit de Russische economie en de handel zit op hetzelfde niveau als voor de oorlog. Het idee dat men Rusland wel even op die knieën krijgt door sancties is een utopie, dat gaat gewoon niet werken.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_207832029
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:21 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Hoeveel sanctiepakketten waren het vorig jaar, een stuk of 7 volgens mij. Ondanks die sanctiepakketten groeit de Russische economie en de handel zit op hetzelfde niveau als voor de oorlog. Het idee dat men Rusland wel even op die knieën krijgt door sancties is een utopie, dat gaat gewoon niet werken.
Volgens wie?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207832035
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Volgens wie?
Het IMF.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_207832069
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 10:18 schreef theguyver het volgende:

[..]
Oh
Ik heb ze niet allemaal geteld maar ongeveer half miljoen man hebben niet lopen protesteren?
https://www.google.com/amp/s/www.cbc.ca/amp/1.6733623
Ja, over pay demands....zoals ik al zei.

'Sea of protest in Britain as up to 500,000 workers walk out over pay demands'
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 13:36:08 #72
5428 crew  miss_sly
pi_207832079
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:30 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Het IMF.
Euhm, nee.

De krimp lijkt iets minder dan verwacht, maar is nog steeds een krimp.

https://trends.knack.be/e(...)le-news-1886543.html
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207832096
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Euhm, nee.

De krimp lijkt iets minder dan verwacht, maar is nog steeds een krimp.

https://trends.knack.be/e(...)le-news-1886543.html
Dat is een artikel van juli 2022, lees het artikel in de link van post #60, die is recent.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 13:43:01 #74
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207832145
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:21 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Hoeveel sanctiepakketten waren het vorig jaar, een stuk of 7 volgens mij. Ondanks die sanctiepakketten groeit de Russische economie en de handel zit op hetzelfde niveau als voor de oorlog. Het idee dat men Rusland wel even op die knieën krijgt door sancties is een utopie, dat gaat gewoon niet werken.
Russische propaganda
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207832168
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Russische propaganda
We hebben een apart subforum voor westerse propaganda ook hoor. :+
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207832199
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:10 schreef Straatcommando. het volgende:
Ze werken inderdaad uitstekend.

Rusland ontvangt minder voor zn gas en wij betalen meer…voor russisch gas.

Is de russische economie al gekelderd ?
Is de russische bevolking zo hard geraakt dat zij Putin zouden afzetten ?
Is de financiele sanctie zo hard dat Rusland de oorlog niet meer kan betalen?
Enz
Enz
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 13:56:35 #77
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207832272
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:49 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Rusland ontvangt minder voor zn gas en wij betalen meer…voor russisch gas.

Is de russische economie al gekelderd ?
Is de russische bevolking zo hard geraakt dat zij Putin zouden afzetten ?
Is de financiele sanctie zo hard dat Rusland de oorlog niet meer kan betalen?
Enz
Enz
Er is een prijsplafond en tevens boycot voor zowel gas als olie dus dat klopt niet.

En ja, high tech industrie ligt zo goed als stil, militaire industrie kan alleen nog maar basale en vooral ouderwetse zooi produceren (en zelfs dat niet veel) dus het werkt prima..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207832380
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:56 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Er is een prijsplafond en tevens boycot voor zowel gas als olie dus dat klopt niet.
Sanctions on Russian crude oil have ‘failed completely,’ oil analyst says
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 14:10:51 #79
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207832436
quote:
Een opiniestuk van een enkele alarmist die er vaker naast dan op zit. Dat kan ik niet serieus nemen
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207832670
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:10 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Een opiniestuk van een enkele alarmist die er vaker naast dan op zit. Dat kan ik niet serieus nemen
Ik zit hier gelukkig niet om anderen te overtuigen, als je graag wilt geloven dat die sancties 'uitstekend' werken be my quest.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 14:29:07 #81
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207832705
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:26 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Ik zit hier gelukkig niet om anderen te overtuigen, als je graag wilt geloven dat die sancties 'uitstekend' werken be my quest.
In hetzelfde stuk..

https://energyandcleanair(...)multiply-the-impact/

quote:
The report by the independent Finnish think tank found the first month of the EU’s ban on seaborne imports of Russian crude and the G-7′s price cap had cost Moscow an estimated 160 million euros ($174.3 million) per day.

It said those measures were largely responsible for a 17% fall in Russia’s earnings from fossil fuel exports in the final month of 2022
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207832731
quote:
Dat is niet serieus te nemen toch?
Edit: betreft een ander artikel, excuus
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 3 februari 2023 @ 14:32:38 #83
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207832752
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:30 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Dat is niet serieus te nemen toch?
Edit: betreft een ander artikel, excuus
Dit zijn Finnen inderdaad.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 3 februari 2023 @ 20:10:04 #84
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207837368
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:49 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Rusland ontvangt minder voor zn gas en wij betalen meer…voor russisch gas.

Is de russische economie al gekelderd ?
Is de russische bevolking zo hard geraakt dat zij Putin zouden afzetten ?
Is de financiele sanctie zo hard dat Rusland de oorlog niet meer kan betalen?
Enz
Enz
Dus je wil zeggen dat als je grootste export product gas en olie ineens halveert (misschien wel meer) het niks geen invloed heeft op je economie?
Of dat al je westerse zaken partners ineen keer alle stekkers uit je land halen het echt niks uit haalt op je economie?


Oki weer wat geleerd, als je de verkoop daalt van dan behoud je alsnog enorm veel winst, ik ben geen econoom maar je zal wel gelijk hebben.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207838331
Och ze zullen wel effect hebben maar alles behalve wat men beoogde.
Sancties werden ingevoerd met een blind oog wat de gevolgen zouden zijn voor onze eigen economie.
Voorlopig is ieder nog in euforie dat ze de energiecrisis de baas kunnen blijven door wat korter te douchen en de thermostaat een graadje lager te zetten. Take that Putin.
Ondertussen beginnen de bedrijven de druk voelen doorwegen.
Eens de grote industriesectoren zullen stilvallen, de werkloosheid stijgt en de koopkracht daalt, met nog meer falingen en meer werkloosheid, enz.
Kijk al uit als ze hun pijlen op China richten...
Ondertussen smeedt Rusland nieuwe handels allianties, en blijft Europa aan de rokken van de VS hangen...

Ondertussen wordt de oorlog steeds een versnelling hoger geschakeld, terwijl de sancties moesten zorgen dat Rusland haar oorlog niet meer zou kunnen financieren.
Ondertussen blijven wij ons geld sturen naar oekr waar het verdwijnt in zakken van corrupte politici en oligarchen.

Alles gaat zoals gepland :+
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207838869
quote:
EU-lidstaten eens over prijsplafond voor Russische olieproducten

De lidstaten van de Europese Unie hebben vrijdag een akkoord bereikt over een prijsplafond dat Rusland moet dwingen om zijn geraffineerde olieproducten onder een bepaalde prijs te verkopen op de wereldmarkt. Dat heeft het Zweedse voorzitterschap van de Europese Unie meegedeeld.



Met die maatregelen willen de EU en haar westerse bondgenoten de inkomsten van het Kremlin uit de verkoop van olie kortwieken en de financiering van de oorlog in Oekraïne bemoeilijken.

https://www.hln.be/econom(...)eproducten~a1cc2107/
De voorgaande sancties waren blijkbaar zo succesvol dat ze nu dit nog moeten proberen :+
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207839377
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 21:31 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
De voorgaande sancties waren blijkbaar zo succesvol dat ze nu dit nog moeten proberen :+
Ze zijn zo succesvol dat ze met een crisisplan komen voor het geval er te weinig diesel is.
https://nos.nl/artikel/24(...)binet-tot-crisisplan
quote:
Importverbod op Russische diesel dwingt kabinet tot crisisplan


Vanaf aanstaande zondag mag er geen druppel Russische diesel meer de Europese Unie in. Dat importverbod lijkt op dit moment nog niet voor grote tekorten te zorgen, maar de overheid bereidt zich al wel voor op een scenario waarin dat wel het geval is.
Ik geloof er niks van dat ze dit doen om Rusland te pesten.
Daar zit een hele andere agenda achter.
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 22:21:59 #88
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207839702
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 22:01 schreef Candymannetje het volgende:
Ze zijn zo succesvol dat ze met een crisisplan komen voor het geval er te weinig diesel is.
https://nos.nl/artikel/24(...)binet-tot-crisisplan
Dusssss, iedereen koopt nu genoeg in om lang vooruit te kunnen?

Ja daar hebben we Putin mee bij de ballen :+
Lach met een schone bips
pi_207839849
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 22:01 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ze zijn zo succesvol dat ze met een crisisplan komen voor het geval er te weinig diesel is.
https://nos.nl/artikel/24(...)binet-tot-crisisplan
[..]
Ik geloof er niks van dat ze dit doen om Rusland te pesten.
Daar zit een hele andere agenda achter.
Uit je artikel:

quote:
Russisch luchtje

De komende maanden moet blijken of het handelaren lukt om de Russische diesel te vervangen door diesel uit andere delen van de wereld. "Dat komt dan waarschijnlijk uit Turkije, India en het Midden-Oosten", zegt Lucia van Geuns.

Het is overigens niet uitgesloten dat die diesel dan toch een Russisch luchtje heeft. Deze landen importeren Russische olie en raffineren de olie tot diesel, om het vervolgens weer te exporteren naar Europa. Ook kan Russische diesel gemengd worden met diesel uit andere landen. Die zogenoemde 'blend' mag wel geëxporteerd worden.
:')
8-) Bril opzetten helpt om het succes van de sancties beter te zien B-)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207840043
quote:
EU-leiders prijzen in Kiev "aanzienlijke inspanningen" van Oekraïne in toetredingsproces

De leiders van de Europese Unie hebben vrijdag op een top met de Oekraïense president Volodymyr Zelensky in Kiev de "aanzienlijke inspanningen" van Oekraïne op weg naar het EU-lidmaatschap geprezen. "Jouw vastberadenheid om vooruitgang te boeken is indrukwekkend, en laat ons niet vergeten dat je dit doet terwijl je strijdt tegen een agressor", verklaarde Commissievoorzitter Ursula von der Leyen, zonder zich vast te pinnen op een precieze datum voor toetredingsgesprekken.

https://www.hln.be/buiten(...)ngsproces~a23a5e389/
De recente “ontslagen” en “opkuis” van corruptie was dus gewoon een grote show om deze shitshow verkocht te krijgen O-)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 22:56:36 #91
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207840202
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 22:46 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
De recente “ontslagen” en “opkuis” van corruptie was dus gewoon een grote show om deze shitshow verkocht te krijgen O-)
Meen toch ooit gelezen te hebben dat een land in oorlog niet kan toetreden tot de EU? Dus als Putin en Zelenski in dit geval nooit de vredespijp roken kan die toetreding toch niet?

Correct me if wrong..
Lach met een schone bips
pi_207842362
quote:
De prijs van Russische olie is sinds het ingaan van het prijsplafond gedaald met 20 dollar per vat, van boven het plafond naar ruim onder. Veel goedkoper dan bijvoorbeeld Brent crude oil. Dus hoezo failed completely? Wat een rukartikel.

https://tradingeconomics.com/commodity/urals-oil
  zaterdag 4 februari 2023 @ 10:06:45 #93
24329 KNAK
ff w88,......
pi_207843203
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 15:02 schreef KNAK het volgende:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/440160707/rusland-zweert-wraak-na-levering-tanks-moeten-we-bang-zijn

"...moeten we bang zijn?"

Als er teveel berichtjes met dezelfde inhoud niet alleen van (onzin-)kranten maar ook 'officiele' kanalen afkomt weet je al genoeg. Het is dat het mogelijk allemaal theater is met een hoge inzet/vergevorderd collateral damage, anders zou je bijna gaan denken dat we worden geprept voor een hoop ellende. Nog even en de dienstplicht komt er mogelijk weer aan _O-
https://www.telegraaf.nl/(...)l-dienstplicht-terug

quote:
Volgens de CDA-vicepremier en minister van Buitenlandse Zaken heeft de oorlog in Oekraïne ’ons met de neus op de feiten gedrukt’. „Veiligheid, democratie en een sterke samenleving zijn niet gratis, dat is een harde les”, zegt Hoekstra.

Hoekstra: dienstplicht logische stap
Het is niet de eerste keer dat het CDA een verplichte diensttijd bepleit. Maar door de oorlog in Oekraïne en het ’gebrek aan saamhorigheid in Nederland’ is het volgens Hoekstra noodzakelijk om nu ’een stap verder’ te zetten.
....en daar is ie :D Iedereen er klaar voor?
Mai pben rai~!
pi_207843873
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 10:06 schreef KNAK het volgende:

[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)l-dienstplicht-terug
[..]
....en daar is ie :D Iedereen er klaar voor?
Als ik zo eens om me heen kijk zie ik wel erg veel S5 kandidaten.
pi_207844447
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 10:06 schreef KNAK het volgende:

[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)l-dienstplicht-terug
[..]
....en daar is ie :D Iedereen er klaar voor?
Waarom?
Gewoon nog even wachten en de russische economie stort in als een kaartenhuisje en moet Putin zich schaamtelijk uit oekr terug trekken wegens geen geld meer.
We hebben een extra sanctiepakket op hel afgevuurd, het 10e ondertussen. Zo goed doen ze het. :s)

quote:
Von der Leyen kondigt in Kiev nieuwe batterij sancties tegen Rusland aan: “Klaar tegen 24 februari, exact een jaar na begin van invasie Oekraïne”

De Europese Unie wil tegen de eerste verjaardag van de Russische invasie van Oekraïne op 24 februari een nieuwe batterij sancties tegen Rusland presenteren. Dat heeft Europees Commissievoorzitter Ursula von der Leyen donderdag aangekondigd op een gezamenlijke persconferentie met de Oekraïense president Volodymyr Zelensky in Kiev.

"Tegen 24 februari, exact een jaar na het begin van de invasie, willen we een tiende pakket sancties in stelling brengen", zei von der Leyen. De Europeanen brachten het voorbije jaar al een enorm arsenaal aan economische sancties in stelling die de Russische economie "eroderen" en "een generatie teruggooien in de tijd", zo verklaarde von der Leyen.

https://www.hln.be/buiten(...)e-oekraine~aa89543e/
Nou ik zie nog steeds maar “1 land een generatie terug gegooid in de tijd”. :X
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207844687
Interview met de Amerikaanse kolonel Douglas McGregor

En wat info over de kolonel.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Douglas_Macgregor
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 4 februari 2023 @ 13:24:46 #97
485843 crew  Jippie
pi_207846162
En maar blijven dreigen..
Van https://www.tagesschau.de(...)rgeltungsschlaege-an

Volgens de Russische toppoliticus Dmitry Medvedev zal de levering van moderne wapens door de VS aan Oekraïne alleen maar leiden tot verdere vergeldingsaanvallen door het Russische leger. Dat geldt voor de nucleaire doctrine, zei Medvedev tegen journaliste Nadana Fridrichson, die de citaten op haar Telegram-kanaal publiceerde.

"Heel Oekraïne dat zich onder het bewind van Kyiv bevindt, zal in brand vliegen", zei Medvedev in het interview.

Het Amerikaanse ministerie van Defensie maakte vrijdag bekend dat een nieuwe raket die het bereik van de Oekraïense strijdkrachten zou verdubbelen, deel uit maakt van een nieuw militair hulppakket ter waarde van meer dan $ 2 miljard.

Net als Medvedev heeft Poetin herhaaldelijk gedreigd kernwapens te gebruiken en heeft hij gezegd dat Rusland alle beschikbare middelen zal gebruiken om zijn grondgebied en mensen te beschermen. Daar horen ook kernwapens bij.

pi_207846933
quote:
“Nog geen bewijs van Russische sabotage Nord Stream-gaspijpleidingen”

Duitse onderzoekers hebben nog geen bewijzen gevonden dat Rusland achter de ontploffingen zat aan de gaspijpleidingen Nord Stream 1 en 2.

https://www.hln.be/buiten(...)pleidingen~a64c4214/
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207846974
Omg the USA is UNDER ATTACK !!
Een gevaarlijke lange afstandsballon is onopgemerkt het amerikaans luchtruim binnen gedrongen.
:')

Het “sentiment” wordt stilaan verplaatst naar China.
Ready for war … again ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  zaterdag 4 februari 2023 @ 15:46:43 #100
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207847675
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 22:56 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Meen toch ooit gelezen te hebben dat een land in oorlog niet kan toetreden tot de EU? Dus als Putin en Zelenski in dit geval nooit de vredespijp roken kan die toetreding toch niet?

Correct me if wrong..
Kan ook niet, zelfs niet als er een burgeroorlog gaande is.

Er zitten wel meer haken en ogen aan zowel voor NATO als de EU.

Als dat allemaal voorbij is en men wil toetreden zie ik geen reden waarom niet het land wil veranderen groot gedeelte van de burgers wil dit.

Dan zie ik geen probleem.

Maar zover is het nog lang niet, Rusland heeft de afgelopen maand behoorlijk wat terrein gewonnen.

Niet zoveel als Oekraïne de maanden er voor maar men heeft nu wel een andere tactiek gebruikt om terrein te kunnen winnen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')