Je krijgt 2 rekeningnummersquote:Op woensdag 1 februari 2023 09:08 schreef Gunner het volgende:
Net rekening geopend bij OpenBank, wacht nog op activatie. Ze doen er ook een betaalrekenig bij met pas, leuk hoor.
Maar hoe maken ze onderscheid tussen die lopende- en spaarrekening eigenlijk?
Nee dat reken ik zelf uit. Maar het is een handige controle of al die acties en dergelijke wel doorgevoerd worden. Plus maakt vergelijken met andere aanbieders makkelijker,quote:Op woensdag 1 februari 2023 08:44 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Dat zie je toch vanzelf op de dag dat die rente wordt uitgekeerd? Ik kom nog uit de tijd dat er geen internetbankieren was. Het rentepercentage stond altijd op mijn bankafschriften, maar niet het al opgebouwde rentebedrag. Nooit gemist ook, dus ik ben benieuwd welk voordeel jij en @:icecreamfarmer_NL zien. Gaat het jullie om het plezier van het zien groeien van de beloning die jullie in het vooruitzicht hebben?
Kan overmaken op externe rekeningen en kan gestort worden vanaf externe rekening. Het lijkt dus op een gewone rekening waar je rente op krijgt.quote:Op woensdag 1 februari 2023 09:19 schreef Patroon het volgende:
Ik heb nog even een vraag over Bunq. Kan je vanaf de spaarrekening naar externe rekeningen overmaken en vanaf externe rekeningen geld er op zetten, of alleen via een gekoppelde rekening (zoals meestal bij spaarrekeningen).
Oke bedankt. Eigenlijk wel jammer, want het is wel veiliger als je alleen naar een gekoppelde rekening kunt overmaken.quote:Op woensdag 1 februari 2023 09:39 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Kan overmaken op externe rekeningen en kan gestort worden vanaf externe rekening. Het lijkt dus op een gewone rekening waar je rente op krijgt.
Ik deed dat gister ongeveer om dezelfde tijd. Nu krijg ik wel sms over de verificatie-overboeking, die is blijkbaar gelukt, maar inloggen ho maar.quote:Op woensdag 1 februari 2023 09:08 schreef Gunner het volgende:
Net rekening geopend bij OpenBank, wacht nog op activatie. Ze doen er ook een betaalrekenig bij met pas, leuk hoor.
Maar hoe maken ze onderscheid tussen die lopende- en spaarrekening eigenlijk?
Ik denk dat laatste, heb daar zelf ook last vanquote:Op donderdag 2 februari 2023 10:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik deed dat gister ongeveer om dezelfde tijd. Nu krijg ik wel sms over de verificatie-overboeking, die is blijkbaar gelukt, maar inloggen ho maar.
De app geeft me verlopen sessies, op de site werkt de inlogknop niet eens.
Werkt het bij jou wel gewoon?
Of ben ik weer te ongeduldig
Te ongeduldig, en je krijgt 2 rekeningnummers ,1 voor de lopende en 1 voor de spaarrekeningquote:Op donderdag 2 februari 2023 10:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik deed dat gister ongeveer om dezelfde tijd. Nu krijg ik wel sms over de verificatie-overboeking, die is blijkbaar gelukt, maar inloggen ho maar.
De app geeft me verlopen sessies, op de site werkt de inlogknop niet eens.
Werkt het bij jou wel gewoon?
Of ben ik weer te ongeduldig
Ik weet inmiddels wel mijn paspoortnummer uit mijn hoofdquote:Op donderdag 2 februari 2023 10:07 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik denk dat laatste, heb daar zelf ook last van
Die SMS over de overboeking heb ik nog niet gehad, maar de betaling is niet gebounced i.i.g
Hier ook de 40 euro ontvangen.quote:Op donderdag 2 februari 2023 11:53 schreef Horsemen het volgende:
Vandaag weer netjes van OpenBank de ¤40,- extra spaarpremie ontvangen van de januari spaaractie.
Wat ik niet wist is dat je maar maximum 25k per dag kan overboeken naar rekeningen buiten de OpenBank (dus ook naar je eigen tegenrekening bij een Nederlandse bank.)
#metooquote:Op donderdag 2 februari 2023 13:24 schreef ES_FOK het volgende:
[..]
Hier ook de 40 euro ontvangen.
Waar haal je dat van die 25.000 per dag vandaan ?
Uit de praktijk.quote:Op donderdag 2 februari 2023 13:24 schreef ES_FOK het volgende:
[..]
Hier ook de 40 euro ontvangen.
Waar haal je dat van die 25.000 per dag vandaan ?
Bij ING moet je dit ook nog minimaal 4uur van te voren aanpassen in je accountquote:Op donderdag 2 februari 2023 14:07 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Uit de praktijk.
Bedrag wat ik wilde opnemen was boven de 25k en dat lukte dus niet. Telefonisch hebben ze uitgelegd dat er ivm de veiligheid een max is van 25k.
Nou is dit voor mij niet echt nieuw, de ING heeft ook een standaard max van 50k maar ik had het wel graag vooraf geweten.
Als dat zo is hebben ze de verkeerde analisten in dienstquote:
Voor LeasePlan bank een vooruitkijkje naar maart:quote:Om de hardnekkige inflatie in te tomen, verhoogt de Europese Centrale Bank opnieuw de rente. Andere centrale banken, waaronder de Fed, bleken ook nog niet klaar met verhogingen, dus analisten zagen de verhoging al aankomen. De verhoging van 0,5 procent geldt vanaf 8 februari.
Ik kreeg vanmiddag wel een SMS dat de overboeking aangekomen was. (gisterochtend geopend). Ze zullen het wel druk hebben, net zoals de hausse bij Raisin eind vorig jaar.quote:Op donderdag 2 februari 2023 18:13 schreef Blester het volgende:
Activitietijd van Open Bank valt we dan wel weer erg tegen. Zijn nu 2 volledige werkdagen verder en kan nog steeds niet inloggen. Als het eenmaal geactiveerd is zeker nog 2-3 werkdagen wachten voordat de spaarrekening actief is… Beetje jammer dit
Ah, ik had verificatie met ID/Video gedaan. Dus zonder overboeking. Maar dat maakt niet zoveel verschil blijkbaar.quote:Op donderdag 2 februari 2023 18:14 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik kreeg vanmiddag wel een SMS dat de overboeking aangekomen was. (gisterochtend geopend). Ze zullen het wel druk hebben, net zoals de hausse bij Raisin eind vorig jaar.
Ik heb het geld daar ook erg gehaald, ondanks dat ze vandaag naar 2,5% zouden moeten zijn gegaan als ze woord houden en de ECB rente volgen. De naam doet vermoeden dat het een bank is, maar dat is niet het geval. Mijn grootste zorgpunt is dat alle spaarsaldi op 1 verzamelrekening terecht komen en dat het mogelijk zeer lastig wordt om deze uit te splitsen mocht dit niet g zijn bij financiële problemen.quote:Op donderdag 2 februari 2023 20:59 schreef Bitlord het volgende:
Gisteren mijn rente ontvangen van Trade Republic. Was niks, maar 13 cent op 90 euro. Ik kon toen nog niet bij de dertien cent maar vandaag wel. Gelijk de hele handel teruggeboekt en nu naar Open Bank met meer geld. De waarschuwingen hier en elders gaven mij niet de zekerheid er significant geld te stallen
Nee, die wet bestaat niet, ondanks dat de Eurozone een bankenunie is. In de Duitse markt is er nou eenmaal veel meer concurrentie waardoor LPB gedwongen wordt om hogere rentes te geven. Gedifferentieerde prijzen op basis van geographie zijn toegestaan en in dit geval ook gewoon noodzakelijk.quote:Op maandag 6 februari 2023 06:13 schreef KrekelJapie het volgende:
LeasePlan bank biedt Nederlandse spaarders 0,75% rente en Duitse spaarders 1,5% rente.
Voor zover ik kan nagaan is voor beiden dezelfde bank waar het geld naar toe gaat en valt het onder dezelfde DGS. ING biedt ook spaarrekeningen aan in Duitsland, maar vanuit een andere bank licentie, dat zie ik bij LPB niet.
Zou er geen Europese regels bestaan dat een bank Europese burgers hetzelfde moet behandelen en dus gelijke rente moet betalen? Bv. Discriminatie op grond van de plaats waar je staat ingeschreven als EU-burger.
Lijkt me een interessante casus om te onderzoeken. Wie kan hier een bijdrage in leveren?
1 februari rekening geopend. 'binnen 10 minuten'... ja dat is ten dele waar maar na 6 dagen kan ik er feitelijk nog niets mee.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 17:56 schreef Blester het volgende:
Gisteren weer aan de telefoon gehangen met Open Bank, want nog steeds rekening niet geactiveerd na bijna een week. Ze beloven 24 uur… Ze hadden veel nieuwe aanmeldingen zeiden ze, beloven het dit weekend te openen. Dag 1 van het weekend ondertussen ook alweer voorbij. Beetje jammer dat dit allemaal zo lang duurt. Als het eenmaal is geactiveerd duurt het nog 2-3 werkdagen voordat de spaarrekening actief is.
Ze gaf ook aan dat er geen KYC proces getriggerd is dus dan zou het niet langer dan 24 uur mogen duren naar mijn idee.
Verbaas me overigens wel hoe snel de telefoon wordt opgenomen en de medewerkers lijken wel een cursus ‘vrolijke klantenservicemedewerker’ achter de rug te hebben, dus dat is allemaal wel positief.
Die van mij is op zaterdag eindelijk actief geworden. Kreeg meteen een SMS dat spaarrekening binnen 24-48 uur geopend gaat worden. Op zaterdag meteen een testbetaling gedaan vanaf een NL bank, stond binnen 10 minuten erop bij Open Bank.quote:Op maandag 6 februari 2023 07:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
1 februari rekening geopend. 'binnen 10 minuten'... ja dat is ten dele waar maar na 6 dagen kan ik er feitelijk nog niets mee.
Actief na de initiele overboeking? Want die eerste testoverboeking die moet doen heb ik 1 feb al gedaan en daarvan heb ik ook bevestiging dat die ontvangen is.quote:Op maandag 6 februari 2023 08:50 schreef Blester het volgende:
[..]
Die van mij is op zaterdag eindelijk actief geworden. Kreeg meteen een SMS dat spaarrekening binnen 24-48 uur geopend gaat worden. Op zaterdag meteen een testbetaling gedaan vanaf een NL bank, stond binnen 10 minuten erop bij Open Bank.
Actief na verificatie per video/ID op dinsdag, geen testoverboeking gedaan. Looptijd aanvraag - actief lijkt nu ongeveer 5 dagen te zijn.quote:Op maandag 6 februari 2023 08:51 schreef Gunner het volgende:
[..]
Actief na de initiele overboeking? Want die eerste testoverboeking die moet doen heb ik 1 feb al gedaan en daarvan heb ik ook bevestiging dat die ontvangen is.
Heb maar eens gebeld. Ondanks m'n kraakheldere scan was het niet goed genoeg. Waren geen randen zichtbaar... zucht...quote:Op maandag 6 februari 2023 09:40 schreef Blester het volgende:
[..]
Actief na verificatie per video/ID op dinsdag, geen testoverboeking gedaan. Looptijd aanvraag - actief lijkt nu ongeveer 5 dagen te zijn.
En daar is de volgende spaaractie bij OpenBank:quote:Op dinsdag 31 januari 2023 15:22 schreef Horsemen het volgende:
[..]
De eerste 6 maanden scheelt het al 0,7% op jaarbasis. Dit los van de spaar acties die Openbank regelmatig heeft.
Het is een beetje een gokje maar de volgende actie zou wel eens rondom 14 februari kunnen zijn.
* Zie ook de overige voorwaarden.quote:Spaar op je Openbank-rekeningen en krijg tot ¤ 50 extra!
Wat houdt de actie in?
Krijg tot ¤ 50 door extra te sparen op je Openbank-rekeningen!
Sparen is altijd een goed idee, maar sparen bij Openbank levert je zelfs een extraatje op!
Als je tussen 1 februari 2023 en 31 maart 2023 wat extra opzij zet op je spaarrekeningen van Openbank, dan kun je een bonus krijgen van:
¤ 30 als je het totaalsaldo van je rekeningen met ¤ 10.000 tot ¤ 20.000 verhoogt.
¤ 50 als je het totaalsaldo van je rekeningen met ¤ 20.000 of meer verhoogt.
Dus als ik het goed begrijp krijg je 0,5%punt extra rente wanneer je met 20k verhoogd, omdat je verplicht 6 maanden het saldo moet aanhouden. Dan kan je beter een deposito van 6 maanden afsluiten, die liggen 1%punt hoger dan de spaarrente.quote:Op maandag 6 februari 2023 11:49 schreef Horsemen het volgende:
[..]
En daar is de volgende spaaractie bij OpenBank:
[..]
* Zie ook de overige voorwaarden.
https://www.openbank.nl/acties/tot-50-euro-extra-rekeningen
Wil de ING bank dat ik eerst de limiet verhoog!! Kan pas vanavond naar de Open Bank toe.....quote:Op maandag 6 februari 2023 11:49 schreef Horsemen het volgende:
[..]
[..]
Ja, even 4 uur geduld. Of gelijk blijvend verhogen tot max 50 k maar dan wel voor eigen risico.quote:Op maandag 6 februari 2023 15:46 schreef blomke het volgende:
[..]
Wil de ING bank dat ik eerst de limiet verhoog!! Kan pas vanavond naar de Open Bank toe.....
https://emea01.safelinks.(...)em6ios%3D&reserved=0quote:Hoe ontvang je de ¤ 70?
Je krijgt je bonus via deze eenvoudige stappen:
Vraag tussen 6 februari 2023 en 6 maart 2023 je Open Betaalrekening aan en geef de actiecode VALENTIJN23 op tijdens het aanmeldproces als nieuwe klant.
Zet ten laatste op 21 maart 2023 minimaal ¤ 2.000 op deze rekening.
Dank! Het moet dus ongeveer een maand staan op de betaalrekening (en niet op de spaarrekening van openbank). Mooie actie. Misschien toch maar een rekening openen.quote:Op maandag 6 februari 2023 17:48 schreef Horsemen het volgende:
Nog een mooie actie van mensen die nog geen rekening hebben bij Open Bank:
Word klant en krijg ¤ 70!
Je kunt ¤ 70 krijgen als je een gratis Open Betaalrekening aanvraagt.
[..]
https://emea01.safelinks.(...)em6ios%3D&reserved=0
Waarbij de kans nog best groot is dat de rente in die 6 maanden nog verder stijgtquote:Op maandag 6 februari 2023 15:18 schreef snabbi het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp krijg je 0,5%punt extra rente wanneer je met 20k verhoogd, omdat je verplicht 6 maanden het saldo moet aanhouden. Dan kan je beter een deposito van 6 maanden afsluiten, die liggen 1%punt hoger dan de spaarrente.
Edit
Err - je moet 50% aanhouden na 31 maart. Dus dan kom je ook op die 1%punt uit. Dan is de actie eigenlijk gelijk aan de beste deposito die je voor 6 maanden kan afsluiten (tot 20k).
Jammer zeg, die loop ik net mis. Vorige week de rekening geopend.quote:Op maandag 6 februari 2023 17:48 schreef Horsemen het volgende:
Nog een mooie actie van mensen die nog geen rekening hebben bij Open Bank:
Word klant en krijg ¤ 70!
Je kunt ¤ 70 krijgen als je een gratis Open Betaalrekening aanvraagt.
[..]
https://emea01.safelinks.(...)em6ios%3D&reserved=0
Leuke actie! Ze betalen de bonus medio april al uit staat er. Wat willen ze dan precies doen als je voor september alsnog het spaargeld weghaalt?quote:Op maandag 6 februari 2023 11:49 schreef Horsemen het volgende:
[..]
[..]
Dan moet je de kleine lettertjes lezen. Ik kan mij zo voorstellen dat ze (een deel van) de bonus terugvorderen. Staat er niks op je rekening kom je rood te staan. Waarom zou je er aan beginnen als je je toch niet aan de voorwaarden wil houden?quote:Op maandag 6 februari 2023 19:03 schreef Blester het volgende:
[..]
Leuke actie! Ze betalen de bonus medio april al uit staat er. Wat willen ze dan precies doen als je voor september alsnog het spaargeld weghaalt?
quote:Op maandag 6 februari 2023 17:42 schreef GereDathan het volgende:
Renault Bank (via Raisin) vanaf morgen op 1,55%!
Minstens 50% van dit verhoogd saldo gedurende 6 maanden na de actieperiode aanhouden, m.a.w.quote:Op maandag 6 februari 2023 19:03 schreef Blester het volgende:
[..]
Leuke actie! Ze betalen de bonus medio april al uit staat er. Wat willen ze dan precies doen als je voor september alsnog het spaargeld weghaalt?
Als je onverhoopt toch wilt verplaatsen, betaal je dus maar een gedeelte van die ¤50 terug naar rato. Fair enough.quote:Op maandag 6 februari 2023 20:05 schreef snabbi het volgende:
[..]
Minstens 50% van dit verhoogd saldo gedurende 6 maanden na de actieperiode aanhouden, m.a.w.
het saldo t/m 30 september 2023 aanhouden. Als de klant, zodra het overeenkomstige bedrag is
betaald, de verbintenis niet nakomt, dan machtigt dit Openbank om het betaalde bedrag van de
betaalrekening af te schrijven. Dit geldt ook als de klant geen controle heeft over de niet-nakoming.
Het exacte bedrag van de boete wordt berekend door het bedrag van de vergoeding te
vermenigvuldigen met de resterende dagen tot aan het einde van de minimale contractduur en dit
bedrag te delen door 182 dagen
--
Zodra je het weg boekt, romen zij het voor je af
Kunt niet voorzien of er interessantere rentepercentages voorbij komen dan die van Open Bank aankomende tijd. Maar risico is (een gedeelte van) ¤50. Prima te overzien.quote:Op maandag 6 februari 2023 19:12 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dan moet je de kleine lettertjes lezen. Ik kan mij zo voorstellen dat ze (een deel van) de bonus terugvorderen. Staat er niks op je rekening kom je rood te staan. Waarom zou je er aan beginnen als je je toch niet aan de voorwaarden wil houden?
Tja het risico dat er interessantere voorstellen voorbij kunnen komen is vrij normaal voor je geld voor een tijdje vast te zetten. De meeste flexibele deposito's die ik zie, vorderen het totale bedrag terug wanneer je eerder beeindigt. Wat dat betreft is dit wel een nette oplossing. Je krijgt je normale rente over het bedrag en de actie-waarde naar rato.quote:Op maandag 6 februari 2023 22:12 schreef Blester het volgende:
[..]
Als je onverhoopt toch wilt verplaatsen, betaal je dus maar een gedeelte van die ¤50 terug naar rato. Fair enough.
[..]
Kunt niet voorzien of er interessantere rentepercentages voorbij komen dan die van Open Bank aankomende tijd. Maar risico is (een gedeelte van) ¤50. Prima te overzien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |