Jaja, maar heidenen moeten sterven natuurlijk.quote:Op maandag 30 januari 2023 23:00 schreef Slayage het volgende:
[..]
Waar willen ze die 30 tanks halen dan? Je hebt natuurlijk heel veel verschillende soorten gelovigen. Kennelijk geldt voor de sgp niet "de andere wang wenden".
stoer hoorquote:Op maandag 30 januari 2023 23:00 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zij is na Solovyev zo'n beetje de grootste oorlog ophitser. Alles waarvan mensen vaak zeggen dat wens je je ergste vijand nog niet toe, dat wil ik haar wel toewensen.
leuke fantastiequote:Op maandag 30 januari 2023 23:03 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ah aap & mouw. Vond het al.zo intrigerend dat je interesseert in landsgrenzen in Europa, dit filmpje tegen kwam en out of the blue d8. Hoort in het Oekraïne topic thuis! Terwijl het bar weinig verder te maken heeft met de oorlog (behalve als je wil zeggen "joh grenzen veranderen al eeuwen, dus waarom moelijk doen over 200.000 verkrachtende wilden die een ander land in stormen om er dood en verderf te zaaien? De vikingen deden dat toch ook?"
geloof als dekmantel jaquote:Op maandag 30 januari 2023 23:04 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Jaja, maar heidenen moeten sterven natuurlijk.
Gemiddelde oorlog draait nu 1maal om geloof of anders gebruiken ze dit excuus wel.
Afijn, men is vooral weer voor het optuigen van het Nederlandse leger.
Wil je ook graag dat iemand als Baudet verkracht wordt?quote:Op maandag 30 januari 2023 23:00 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zij is na Solovyev zo'n beetje de grootste oorlog ophitser. Alles waarvan mensen vaak zeggen dat wens je je ergste vijand nog niet toe, dat wil ik haar wel toewensen.
Russen en Oekraïners verschillen ook niet zo veel van Serven (Joegoslavië oorlog). Die zou je ook christelijke fascisten kunnen noemen.quote:Op maandag 30 januari 2023 23:04 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Gemiddelde oorlog draait nu 1maal om geloof of anders gebruiken ze dit excuus wel.
Ja maar zowel de Oekraïners als de Russen zijn heidenen vanuit sgp pov.quote:Op maandag 30 januari 2023 23:04 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Oorlog brengt het ergste in mensen naar boven. Zelfs als je zelf niet persoonlijk in oorlog bent doet het wat met je.quote:Op maandag 30 januari 2023 23:06 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wil je ook graag dat iemand als Baudet verkracht wordt?
Natuurlijk, maar er zijn andere oorlogen zat. Gemiddelde geloofs instituut is doorgaans ook niet arm natuurlijk.quote:Op maandag 30 januari 2023 23:06 schreef aTypisch het volgende:
[..]
geloof als dekmantel ja
gaat gewoon om de knaken/grondstoffen/grond
putin heeft ook de steun van de russsiche kerk nodig ( Kirill met name)
Berechten wegens landverraad is voldoende.quote:Op maandag 30 januari 2023 23:06 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Paar dagen terug nog een paar vrijwilligers omgekomen tijdens zo'n evacuatie. Dappere mensen.quote:Op maandag 30 januari 2023 22:34 schreef 3rr0r het volgende:
Sommige mensen wachten tot op het allerlaatste moment om toch maar weg te gaan... Bewonderenswaardig dat er vrijwilligers zijn die helpen maar in Bakhmut was toch al heel veel langer duidelijk dat daar blijven eigenlijk geen optie is. Laatst die twee Britten dood, hier weer bijna wat. Die mensen zou in een veel eerder stadium toch wel zijn aangeboden te vertrekken?
[ twitter ]
Meteen opknopen. Niet te veel tijd aan verdoen.quote:Op maandag 30 januari 2023 23:18 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Berechten wegens landverraad is voldoende.
Tja, als ik er zo rap over nadenk is over het algemeen een geloof natuurlijk goed in onderscheid maken tussen gelovigen en ongelovigen of andersgelovigen.quote:Op maandag 30 januari 2023 23:15 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ja maar zowel de Oekraïners als de Russen zijn heidenen vanuit sgp pov.
Geloof wordt altijd erbij gehaald door politici en gebruikt als glijmiddel om een bepaalde boodschap over te brengen en mensen te bewegen, omdat geloof nu eenmaal een krachtige drijfveer is voor mensen. Ook deze oorlog wordt door alle partijen geloof erbij betrokken. Of het nou de Oekraïners zijn of Russen of kadirovskis of anti Russische chehcenen. Hell, zelfs solovyev zei laatst "Allahu Akbar"maar in de kern is deze oorlog een simpele imperialistische move van Putin om zijn (Ruslands) macht te vergroten.
Het maakt mij wat ze met Baudet doen.quote:Op maandag 30 januari 2023 23:06 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Oekraïne moet goed in de diepte zijn verdediging op orde hebben en strategisch blijven terugtrekken. Niet teveel verliezen, want dan speel je al die Russen in de kaart.quote:Op maandag 30 januari 2023 23:21 schreef slashdotter3 het volgende:
Putin had laatst de order gegeven dat Donbas voor maart in Russische handen moet zijn. Het offensief is blijkbaar al begonnen.
https://www.aljazeera.com(...)ig-revenge-has-begun
Ukraine’s Zelenskyy says Russia’s ‘big revenge’ has begun
“I think that Russia really wants its big revenge. I think they have [already] started it,” Zelenskyy said.
“Every day they either bring in more of their regular troops, or we see an increase in the number of Wagnerites,” he told reporters in Ukraine’s southern port city of Odesa.
is echt nooit de enige redenquote:Op maandag 30 januari 2023 23:18 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar er zijn andere oorlogen zat. Gemiddelde geloofs instituut is doorgaans ook niet arm natuurlijk.
Natuurlijk. Maar in die gevallen ligt de draagkracht wel bij het geloof.quote:Op maandag 30 januari 2023 23:24 schreef aTypisch het volgende:
[..]
is echt nooit de enige reden
de reformatie vind ik daar een goed voorbeeld van, daar zat ook het geloof bij
maar ging ook vooral over vorsten en andere leiders die het niet zo eens waren met de rijkdom van de kerk
en de opkomst van rijke kooplui en andere nieuwe vermogende grepen de reformatie aan om oorlogje te voeren
om dat wat kracht bij te zetten werd een nieuw stukje steeds verder verspreide techniek gebruikt: de drukpers
quote:Op maandag 30 januari 2023 22:49 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dit gun ik Margarita Simonyan ook wel (tenzij ze dit graag wil natuurlijk, dan niet).
Dit is Margarita Simonyan:Hoppa! Naar Kadyrov met die propagandaHOER.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Nee, daar leeft gewoon de overlevingsdrang.quote:Op maandag 30 januari 2023 23:22 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Tja, als ik er zo rap over nadenk is over het algemeen een geloof natuurlijk goed in onderscheid maken tussen gelovigen en ongelovigen of andersgelovigen.
Ruk het geloof uit Israel en er komt vast meer commentaar op de aanpak van de Israëlieten jegens de Palestijnen.
Weet niet of we over hetzelfde hebben, maar ik heb het over meningen uit oa het westen.quote:Op maandag 30 januari 2023 23:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee, daar leeft gewoon de overlevingsdrang.
Zoals deze dappere vrijwilliger ...quote:Op maandag 30 januari 2023 23:20 schreef Slayage het volgende:
[..]
Paar dagen terug nog een paar vrijwilligers omgekomen tijdens zo'n evacuatie. Dappere mensen.
Je noemde specifiek commentaar vanuit de Israelitsche hoek.quote:Op maandag 30 januari 2023 23:35 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Weet niet of we over hetzelfde hebben, maar ik heb het over meningen uit oa het westen.
Jup, is dus maar net welk excuus men wil gebruiken en uiten als meest populaire 'reden'quote:Op maandag 30 januari 2023 23:27 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar in die gevallen ligt de draagkracht wel bij het geloof.
De hoogste organen kunnen bij een goedlopend geloof maar slecht echt onvoorwaardelijk hun eigen geloof aanhangen denk ik.
Tuurlijk werd het geloof erbij gehaald door de zionisten, zou dom zijn als ze dat niet zouden doen, maar Israël is overwegend een nationalistische project. En nationalisme en religie staan principieel op gespannen voet met elkaar. Het verhaal van Jacob Israël de Haan is zon fascinerende in deze context https://nl.wikipedia.org/wiki/Jacob_Isra%C3%ABl_de_Haanquote:Op maandag 30 januari 2023 23:22 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Tja, als ik er zo rap over nadenk is over het algemeen een geloof natuurlijk goed in onderscheid maken tussen gelovigen en ongelovigen of andersgelovigen.
Ruk het geloof uit Israel en er komt vast meer commentaar op de aanpak van de Israëlieten jegens de Palestijnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |