abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207775286
Het Westen ziet Rusland als de baarlijke duivel en Rusland ziet het Westen als de baarlijke duivel. Ben benieuwd wie hier als wijste gaat uitkomen.
  maandag 30 januari 2023 @ 11:03:46 #202
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_207775298
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 10:58 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ik vind Osinga wel een goeie in dat kader, maar dan vooral rondom de militaire zaken.
Ja inderdaad !
  maandag 30 januari 2023 @ 11:03:55 #203
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_207775300
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 10:07 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
O die snap ik ook wel hoor.

Ik hoor het liefst een (oud) militair. Die zijn vaak wat minder uitgesproken, maar die spreken met de meeste ervaring en dat merk je.

Overigens merk je aan een de Kruif ook dat hij het wel leuk begint te vinden en wat meer naar de media begint te praten. Niet altijd erg, voor mensen die het minder volgen goed, maar voor liefhebbers van drogere, diepgaande kost minder.

Zelfde had je natuurlijk met corona.
Call of Duty veteranen ook goed? :@
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_207775302
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 10:42 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Tja je wil Duitse tanks of je wil ze niet. Liever de verwarming tot in de puntjes voor elkaar dan half werk leveren.
Dit zijn Amerikaanse tanks. De rest gebruikt geen DU.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_207775309
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 11:02 schreef LightCity het volgende:
Het Westen ziet Rusland als de baarlijke duivel en Rusland ziet het Westen als de baarlijke duivel. Ben benieuwd wie hier als wijste gaat uitkomen.
Iedereen behalve jij.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_207775310
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 10:56 schreef la_perle_rouge het volgende:
Daar hebben we het corruptie-argument weer :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O
Straks weer de miljarden van Zelenskyy of zijn verleden op de planken?
:O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O
Waarom zijn trollen altijd zo saai, voorspelbaar en onorgineel? :O :O :O :O
Ik moet die Poetin ook niet, maar ik wil aan het einde van de rit wel eens zien wie aan deze oorlog het meeste heeft verdiend..

Je kunt wel steeds de "trollen" aanvallen, maar Oekraïne heeft nou eenmaal een naam als het om corruptie gaat en is het logisch dat je vraagtekens zet bij het verloop van deze oorlog.

Je leest zoveel en ziet zoveel.
Maar dit is ook een propaganda-oorlog.
pi_207775312
quote:
China
  maandag 30 januari 2023 @ 11:04:46 #208
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_207775314
quote:
Wij natuurlijk, want wij hebben deze smiley })
A murky, forgotten land.
pi_207775328
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 10:44 schreef LightCity het volgende:

[..]
Het is de meest corrupte staat van Europa. Ik zeg laat ze het lekker zelf uitzoeken daar, ermee moeien is als een steen op een wespennest gooien.
Werk jij het hele script van sint petersburg af?
  maandag 30 januari 2023 @ 11:05:49 #210
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_207775333
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2023 11:03 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Call of Duty veteranen ook goed? :@
No Russian was een goeie toevoeging !
pi_207775335
twitter
twitter
twitter
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 30 januari 2023 @ 11:06:43 #212
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_207775344
Master strategist.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 30 januari 2023 @ 11:07:16 #213
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_207775352
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 11:04 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ik moet die Poetin ook niet, maar ik wil aan het einde van de rit wel eens zien wie aan deze oorlog het meeste heeft verdiend..

Je kunt wel steeds de "trollen" aanvallen, maar Oekraïne heeft nou eenmaal een naam als het om corruptie gaat en is het logisch dat je vraagtekens zet bij het verloop van deze oorlog.

Corruptie is iets voor na de oorlog, momenteel heeft men de handen vol aan andere zaken.

Voor de oorlog was men overigens al bezig met de corruptie aan te pakken en zelfs recent zijn er wat hoge mensen ontslagen vanwege corruptie rondom voedsel.
A murky, forgotten land.
pi_207775353
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 11:04 schreef Toine51 het volgende:

[..]

Oekraine was/is heel corrupt (door Rusland), maar ze hebben de laatste 8 jaar enorm progressie geboekt.
Het werd steeds democratischer, welvarender en minder corrupt. Dat konden/kunnen ze niet verteren daar in Rusland, dan beter het land platbombarderen dan dat het democratisch en welvarend wordt.
  maandag 30 januari 2023 @ 11:07:29 #215
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_207775358
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 11:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dit zijn Amerikaanse tanks. De rest gebruikt geen DU.
Dat zeg ik nu al een paar pagina’s. Er wordt hier veel te veel maar wat geroepen !

:o :D
pi_207775398
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 00:31 schreef Repentless het volgende:

[..]
Zijn punt is niet dat een politicus dat niet mag zeggen.

Hij vindt dat Nederlandse politici moeten stoppen met zeggen dat zij de oorlog "willen winnen". Dat impliceert namelijk dat je zelf direct in die oorlog zit. Wanneer je dus zegt dat je die "wilt winnen", schept dat ook verplichtingen voor jezelf die veel verder gaan dan slechts materieel sturen. Dat is een groot nuanceverschil.
De Oekraïners snappen dat ze vechten voor hun voortbestaan, we zien dus helemaal geen gebrek aan motivatie en mankracht. Als men in het westen zegt dat Oekraïne moet winnen, is dat dus absoluut nog geen belofte voor het sturen van westers/NAVO-personeel.

Los van het sturen van mensen (wat nergens in de planning staat) heeft De Wijk ook elke keer een reden om geen wapens te sturen. Poetin zou het kunnen zien als een oorlogsverklaring. Er is de vrees voor escalatie. En de vrees voor een nucleaire dreiging.

Punt is dat het 'vrees'-denken ervoor gezorgd heeft dat Poetin de Krim gepakt heeft en de oorlog in de Donbas begonnen is. Het niet willen escaleren heeft Poetin het idee gegeven dat hij Oekraïne in kon nemen. Juist het eerder sturen van grote wapens had de oorlog kunnen voorkomen.

En nu het Oekraïense verzet goed vorm gekregen heeft, zien we hoe goed het sturen van wapens werkt. Het Russische regime roept nog 'nukes' maar is op het slagveld juist gevoelige slagen toegebracht.

Met types als De Wijk draaiend aan de knoppen, had Rusland na Oekraïne wel weer een andere dreiging gevonden (een land om in te nemen) Moldavië, Kazachstan of toch Polen en de Baltische Staten (al durft Poetin dat waarschijnlijk niet omdat het NAVO-leden zijn).

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 30-01-2023 11:19:11 ]
pi_207775407
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 10:58 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Zijn hele punt was natuurlijk dat als je blijft escaleren op enig moment de kans aanwezig is dat aanvoerlijnen legitieme doelwitten worden. En aangezien vrijwel al het Amerikaanse materieel vanuit Nederlandse havens naar het oosten wordt verscheept, zou je kunnen overwegen niet een complete Patriot batterij weg te geven, omdat we die mogelijk nog nodig gaan hebben en die dingen vrij schaars zijn.

Dat is uiteindelijk ook niet gebeurd, maar dat was toen hij zijn uitspraken deed nog volstrekt onduidelijk. Ik vond dat hij daar een legitiem punt maakte.
Nee klinkklare onzin om dat te beschermen wordt de us navy met sm3 bewapende aegis destroyers gebruikt. Of onze eigen fregatten.

Plus op het moment dat hij dat doet zitten we in wo3.
pi_207775503
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 11:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Nee klinkklare onzin om dat te beschermen wordt de us navy met sm3 bewapende aegis destroyers gebruikt. Of onze eigen fregatten.

Plus op het moment dat hij dat doet zitten we in wo3.
Inderdaad, alsof de Russen op NAVO-grondgebied de Amerikanen wel even militair te pakken gaan nemen.

Hoe kun je dat nou serieus beweren?

Dat zou betekenen dat de Amerikanen direct betrokken raken en de Russen een gigantisch pak rammel gaan krijgen (kijk maar naar nine eleven of Pearl Harbor).
pi_207775610
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 11:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Inderdaad, alsof de Russen op NAVO-grondgebied de Amerikanen wel even militair te pakken gaan nemen.

Dat zou betekenen dat de Amerikanen direct betrokken raken en de Russen een gigantisch pak rammel gaan krijgen (kijk maar naar nine eleven of Pearl Harbor).
Ja die snap ik ook niet. Als dat gebeurt regent het binnen 30 minuten tomahawks in Rusland. En ruimt de usaf het complete front op.

Waar halen ze die onzin vandaan dat Rusland Nederland wel even zou bombarderen.
pi_207775631
quote:

[..]

Pearl Harbor had veel slechter kunnen aflopen, de niet zo snuggere Japanners hadden alleen de olietanks moeten bombarderen :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 30 januari 2023 @ 11:24:43 #221
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_207775642
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 11:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Waar halen ze die onzin vandaan dat Rusland Nederland wel even zou bombarderen.
Nou, gister was er een joker die heilig geloofde dat als je gebombardeerd wordt, je dan maar niks terug moet doen, want je moet de-es-ca-le-ren.
  maandag 30 januari 2023 @ 11:24:54 #222
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_207775649
quote:

[..]

Als je er niet over nadenkt ben je als strateeg geen knip voor je neus waard. Een onwaarschijnlijk scenario is nog niet onrealistisch.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_207775675
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 10:28 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]

Waarom duurt het leveren zo lang? Tegen die tijd heeft Oekraïne ze misschien niet eens meer direct nodig.
Laten we het hopen dat ze het niet meer nodig hebben. De Amerikaanse toezegging van leveringen moest gebeuren om Scholz over de streep te krijgen voor leopards.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207775679
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 11:24 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Als je er niet over nadenkt ben je als strateeg geen knip voor je neus waard. Een onwaarschijnlijk scenario is nog niet onrealistisch.
Maar je verwacht van een hoogleraar als De Wijk wel dat hij nadat hij erover nagedacht heeft, de juiste conclusie trekt. Namelijk dat het ons absoluut niet in de weg staat om een Patriotsysteem (of deel ervan) te sturen.
  maandag 30 januari 2023 @ 11:28:35 #225
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207775710
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2023 11:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nou, gister was er een joker die heilig geloofde dat als je gebombardeerd wordt, je dan maar niks terug moet doen, want je moet de-es-ca-le-ren.
En niet zomaar bommen, ging om NOEKS op UK :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')