Ik zit gelukkig alleen in Nederlands vastgoed en dat lijkt vooralsnog mee te vallen. Hoewel dat ook snel om kan slaan. Er zitten een aantal zaken aan te komen bij Collin:quote:Op vrijdag 3 februari 2023 08:57 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Na eerst het VK is het nu óók in Duitsland behoorlijk rampzalig op de vastgoedmarkt.
https://www.ad.nl/economi(...)-2023-stil~af3591a1/
Voor ons investeerders geldt hier voorlopig: 'wie geknipt wordt moet stilzitten".
Hopelijk dat 'recovery' het meeste geld nog weer terugbrengt, al zal dat veel geduld van ons, en inspanning van de platforms vergen.
Wat zorgen baart: Het aantal nieuwe aanvragen zal ook ongetwijfeld fors teruglopen en daarmee het verdienmodel voor de platforms. Hopelijk gaan die niet omvallen.
Voorlopig blijf ik maar 'dicht bij huis' met nieuwe projecten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
daarom enkel projecten doen met HARDE zekerheden, 1e hyp in combi met hoofdelijke aansprakelijkheidquote:Op vrijdag 3 februari 2023 09:46 schreef Faraday01 het volgende:
Ik zit gelukkig alleen in Nederlands vastgoed en dat lijkt vooralsnog mee te vallen. Hoewel dat ook snel om kan slaan. Er zitten een aantal zaken aan te komen bij Collin:
quote:Op vrijdag 3 februari 2023 09:46 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik zit gelukkig alleen in Nederlands vastgoed en dat lijkt vooralsnog mee te vallen. Hoewel dat ook snel om kan slaan. Er zitten een aantal zaken aan te komen bij Collin:Nederlandse nieuwbouw projecten gaat ook al langzamer, zag al iets voorbij komen van nieuwbouwproject waarbij wat in prijs verlaagd was. Zelfs al een gebouwd nieuwbouwhuis die in prijs werd verlaagd. Laat staan dat er ook een paar nieuwbouwprojecten zijn waar makelaars veelvuldig over berichten en diverse events voor hebben gehouden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het CRE project Houten waarover dinsdag nog een extra mail is rondgestuurd, heeft sindsdien nauwelijks of geen extra investeerders over de brug gehaald; Fase I staat nog steeds op 95%. Dit zou een jaartje geleden echt ondenkbaar zijn geweest...quote:Op vrijdag 3 februari 2023 10:13 schreef Tjalala het volgende:
Nederlandse nieuwbouw projecten gaat ook al langzamer, zag al iets voorbij komen van nieuwbouwproject waarbij wat in prijs verlaagd was. Zelfs al een gebouwd nieuwbouwhuis die in prijs werd verlaagd. Laat staan dat er ook een paar nieuwbouwprojecten zijn waar makelaars veelvuldig over berichten en diverse events voor hebben gehouden.
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het hier mogelijk over Pr*prt Homes gaat. Als de gemeente zich ook nog met deze constructie gaat bemoeien (en de toezegging van PH dat er afspraken waren met de gemeente niet blijken te kloppen). Dan worden de problemen alleen maar groter.quote:Bij 2 illegaal verhuurde woningen in Centrum en in Oost was de huurders van de illegaal verhuurde woningen beloofd dat zij de woning na 3 jaar zouden mogen kopen. Daarvoor hadden de huurders een garantstelling betaald van respectievelijk ¤ 27.000,- en ¤ 30.000,- die bij de koop van de aankoopsom zou worden afgetrokken.
klopt, een jaar geleden was de geboden rente van 5,25% voldoende, nu niet meerquote:Op vrijdag 3 februari 2023 10:20 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Het CRE project Houten waarover dinsdag nog een extra mail is rondgestuurd, heeft sindsdien nauwelijks of geen extra investeerders over de brug gehaald; Fase I staat nog steeds op 95%. Dit zou een jaartje geleden echt ondenkbaar zijn geweest...
Ik heb bewust niet gekeken naar deze MCF/Corbelo show en ik heb ook absoluut geen behoefte aan de vertaalde versie daarvan. Zonde van hun tijd, energie en kosten. Maak gewoon even een heel bondig verslagje van concrete afspraken en stuur dat rond. Maar ja, waarschijnlijk zou dat dan een blanco A4-tje worden..quote:Op woensdag 1 februari 2023 08:48 schreef tnhb het volgende:
[..]
Als het goed is komt er een vertaalde opname beschikbaar, die toezegging hebben ze namelijk bij de aankondiging in de mail van 20 januari gedaan: "Ook zorgen wij ervoor dat de gehele meeting wordt opgenomen en dat deze vertaald zal worden naar het Nederlands". De vorige Q&A hebben ze destijds bewust niet beschikbaar gesteld ondanks eerdere toezeggingen, ben benieuwd wanneer we deze vertaalde te zien gaan krijgen.
Ik deel je mening over het feit dat er veel beter een opsomming/samenvatting gemaakt zou kunnen worden van de gemaakte afspraken/feiten zodat die eenvoudig opgevolgd kunnen worden. Ik heb (helaas) niet meer het vertrouwen dat ze met die opsomming/samenvatting volledig gaan zijn, vandaar dat ik nog wel enigszins benieuwd ben naar de vertaling van het geheel.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 10:53 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Ik heb bewust niet gekeken naar deze MCF/Corbelo show en ik heb ook absoluut geen behoefte aan de vertaalde versie daarvan. Zonde van hun tijd, energie en kosten. Maak gewoon even een heel bondig verslagje van concrete afspraken en stuur dat rond. Maar ja, waarschijnlijk zou dat dan een blanco A4-tje worden..
quote:Op vrijdag 3 februari 2023 08:57 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Na eerst het VK is het nu óók in Duitsland behoorlijk rampzalig op de vastgoedmarkt.
Voor ons investeerders geldt hier voorlopig: 'wie geknipt wordt moet stilzitten".
Hopelijk dat 'recovery' het meeste geld nog weer terugbrengt, al zal dat veel geduld van ons, en inspanning van de platforms vergen.
Wat zorgen baart: Het aantal nieuwe aanvragen zal ook ongetwijfeld fors teruglopen en daarmee het verdienmodel voor de platforms. Hopelijk gaan die niet omvallen.
afwachten en niet forceren lijkt inderdaad het beste. Voor opdrogen van projecten ben ik niet zo bang, in tegendeel, als grote jongens niet meer bouwen is er des te meer behoefte aan investeerders via crowdfunding. Bij Estateguru en Crowdestate neemt het aanbod vooralsnog niet afquote:Op vrijdag 3 februari 2023 08:57 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
te hoge waarde voor en 60 jaren pand in een vervallen buurt. Bij executie krijg je dat er nooit meer voor.quote:
En toch stappen er mensen met forse bedragen in, net na de start lag het gemiddelde geinvesteerde bedrag op een veelvoud van normaal, en ook na de eerste 220k is het nog zeer ruim het dubbele van wat het gemiddelde is. Maar ja, wat denk je van een huur van 5750 per maand?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:34 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
te hoge waarde voor en 60 jaren pand in een vervallen buurt. Bij executie krijg je dat er nooit meer voor.
Nee, Amsterdam Buitenveldert is geen vervallen buurt ook al zien deze huizen aan de buitenkant niet super uit. Deze buurt is al jaren zeer gewild en ligt op een steenworp van de Zuidas. Wel heb ik mijn bedenkingen bij deze huurprijs.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:34 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
te hoge waarde voor en 60 jaren pand in een vervallen buurt. Bij executie krijg je dat er nooit meer voor.
Het is al verhuurd voor drie jaar, dus blijkbaar geen probleem.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 14:41 schreef tnhb het volgende:
Maar ja, wat denk je van een huur van 5750 per maand?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 3 februari 2023 15:24 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje
1e hyp bij CollinWat vinden we hier van? Als het leeg komt staat hoe snel vind je iemand voor zo'n unit?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Linkje
1e hyp bij Collin2 horecazaken op een industrieterrein.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://maps.app.goo.gl/nNYhodKbhCAHh1xz6
Veelal bezorging lijkt me. Taxatie behoorlijk verouderd
quote:Wij adviseren u (onverplicht) geen informatie te verstrekken aan derden over de financiële situatie van de geldnemer(s), dit om te voorkomen dat negatieve berichten over de financiële situatie van de geldnemer(s) buiten de kring van de betrokken investeerders gaan circuleren. Mochten er negatieve berichten gaan circuleren in een bredere groep (bijvoorbeeld in de media) dan is dit uiteraard niet in het belang van u als investeerder, en heeft dit een negatieve invloed op het vinden van een mogelijke oplossing voor de financiële situatie van de geldnemer(s) in de toekomst. Wij wijzen reeds nu voor alsdan elke aansprakelijkheid voor schade ten gevolge van negatieve berichtgeving uitdrukkelijk van de hand.
Linkje
1e hyp bij Collinhttps://docplayer.nl/2298(...)pital-zekerheid.htmlSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen onbekende
Tsja, als je slim bent, steek je ook niet alles in één sector in één land.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 08:57 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
??? Wat heeft deze persoon/firma met Matching Capital ? kan niet helemaal wijs uit dit linkje. Gaarne toelichting.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 15:41 schreef impact9 het volgende:
[..]
https://docplayer.nl/2298(...)pital-zekerheid.html
Geen onbekende
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |