Neehoor, de koers noteert dan gewoon 1,02 vóór ex-dividend en 1,00 na.quote:Op maandag 27 februari 2023 10:36 schreef nostra het volgende:
[..]
Binnenkort is dat toch 2% extra rendement.
Is het echt zo erg? Dan krijg ik call optie neigingen.quote:Op maandag 27 februari 2023 12:25 schreef JimmyJames het volgende:
Vraag mij af waarom Buffett niet gewoon Shell koopt.. Behalve afkeer van EU aandelen, kan ik geen reden bedenken.
Met de FCF die ze hebben, kunnen ze binnen 3 jaar meer de helft van hun aandelen terugkopen. Ik kan me niet voorstellen dat er een large cap te vinden is met een lagere EV/FCF.
DHL zet zich met de vrachtwagens ook in voor PostNL geloof ik en andere "competitors" dus dat biased wat jij ziet enikgszins.quote:Op maandag 27 februari 2023 13:13 schreef xminator het volgende:
[..]
Was toch wel te verwachten? Je ziet ze amper nog rondrijden.. concurrentie is ook stevig bezig.
[..]
Ik zou eerder puts schrijven.quote:Op maandag 27 februari 2023 15:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Is het echt zo erg? Dan krijg ik call optie neigingen.
Altijd komisch als mensen inderdaad denken dat geld onttrekken uit een bedrijf niet wordt herberekend in de koersprijs.quote:Op maandag 27 februari 2023 15:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Neehoor, de koers noteert dan gewoon 1,02 vóór ex-dividend en 1,00 na.
Dividendrendement. Wat ook zo ongeveer nog de enige reden is om PostNL te hebben, je koopt gewoon de contante waarde van de toekomstige dividenden, veel meer spanning zit er niet in, tenzij die Tsjech nog wat uit de hoge hoed tovert, maar dat toenmalige bod van 3 euro zal er wel niet meer in zitten.quote:Op maandag 27 februari 2023 15:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Neehoor, de koers noteert dan gewoon 1,02 vóór ex-dividend en 1,00 na.
Daar blijft RD (ja, zo heten ze gewoonquote:
Bron: https://nieuws.nl/economi(...)-jaar-nog-beursgang/quote:Bloomberg: moederbedrijf FlixBus overweegt dit jaar nog beursgang
et moederbedrijf van FlixBus, aanbieder van lange busreizen, overweegt dit jaar nog de beurs van Frankfurt op te gaan. Ingewijden melden aan persbureau Bloomberg dat Flix in gesprek is met banken, die het bedrijf waarderen op ongeveer 4 miljard euro.
Nouja, aandeelhouders zijn wispelturig genoeg om de koers in korte tijd tussen 0,98 euro en 4.80 te laten bewegen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Dividendrendement. Wat ook zo ongeveer nog de enige reden is om PostNL te hebben, je koopt gewoon de contante waarde van de toekomstige dividenden, veel meer spanning zit er niet in, tenzij die Tsjech nog wat uit de hoge hoed tovert, maar dat toenmalige bod van 3 euro zal er wel niet meer in zitten.
Ik weet niet of dit waar is maar dat terzijde: is er bij PostNL niet een onderzoek gaande naar kinderarbeid?quote:Op maandag 27 februari 2023 15:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
DHL zet zich met de vrachtwagens ook in voor PostNL geloof ik en andere "competitors" dus dat biased wat jij ziet enikgszins.
DHL rijdt met verschillende busjes, voor de consument moet je PostNL eigenlijk vergelijken met DHL parcel.
DHL parcel komt een stuk makkelijker weg met vage ZZP constructies dan PostNL maar wilt ook die hervorming aan gaan.... De variabiliteit van het aantal bezorgers bij DHL ligt veel hoger, Jan en Alleman kan daar komen werken met een afgeragde bus.
DHL heeft meer risico qua veranderende wetgeving is mijn visie. In dit land, maar Deutsche Post is natuurlijk een gigant die niet om te blazen valt, dus niks tegen Deutsche Post verder, maar toch, niet te makkelijk PostNL afserveren.
Concurrentie is niet stevig, de markt wordt gedomineerd door DHL parcel en PostNL, die bezorgen denk ik samen meer dan 85% van de particuliere pakket markt.
Bij een transitie naar elektrische wagens zul je wat kritischer moeten zijn op je personeelsbestand, PostNL kent daar een voorsprong (ook vanwege het liggen onder een vergrootglas).
PostNL maakt geen gebruik van dat feit, komen te slecht in het nieuws om het wel uit te melken, ik zou zeggen dat het management wat meer faalt bij PostNL, grote thema's die veel daadkracht zouden mogen vergen.
Helemaal eens, en daar bovenop het maakt geen reet uit aan wie de oorzaak is van het gekut, al is het allemaal niet de schuld van postnl (wat natuurlijk onzin is) slecht presteren is slecht presteren, dumpen die zooi.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:58 schreef SOG het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit waar is maar dat terzijde: is er bij PostNL niet een onderzoek gaande naar kinderarbeid?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)annemer-pakje-pakket
Het valt me echt op dat aandeelhouders postnl allerlei argumenten pakken om maar te betogen hoe zielig postnl wel niet is: het MT is kut, het is semi-overheid, concurrentie betaalt minder, verduurzaming ligt het accent op bij postnl wat weer teveel knaken kost, aandelenmarktmanipulatie. Lijkt wel een sekte man. En maar blijven zitten en dips kopen. Verkoop die meuk gewoon denk ik dan. Ach ja, leuke bezigheid om af en toe het postnlforum op iex ff door te nemen.
edit: ik ga nu ff een pakketje versturen via dhl. 4,95. Kost 6,75 bij postnl
Ze doen niks speciaals, naar mijn mening. En de enige echte concurrent is DHL in dit land.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:58 schreef SOG het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit waar is maar dat terzijde: is er bij PostNL niet een onderzoek gaande naar kinderarbeid?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)annemer-pakje-pakket
Het valt me echt op dat aandeelhouders postnl allerlei argumenten pakken om maar te betogen hoe zielig postnl wel niet is: het MT is kut, het is semi-overheid, concurrentie betaalt minder, verduurzaming ligt het accent op bij postnl wat weer teveel knaken kost, aandelenmarktmanipulatie. Lijkt wel een sekte man. En maar blijven zitten en dips kopen. Verkoop die meuk gewoon denk ik dan. Ach ja, leuke bezigheid om af en toe het postnlforum op iex ff door te nemen.
edit: ik ga nu ff een pakketje versturen via dhl. 4,95. Kost 6,75 bij postnl
https://www.degiro.nl/helpdesk/belasting/wanneer-de-jaaropgave-voor-het-huidige-jaar-beschikbaarquote:Op woensdag 1 maart 2023 09:12 schreef Black-Death het volgende:
Stuur DEGIRO ivm belastingaangifte zelf een jaaroverzicht 2022 met de benodigde gegevens of kan ik dat ergens downloaden? Zie het zo snel niet staan..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik was niet de vraagsteller hier, maar wel zelf naar opzoek gegaan als nieuw klant van de Giro (sinds februari vorig jaar). Vond toen dezelfde informatie. Niet dat ik me er verder druk over maak ofzo, maar het verbaasd me wel dat ze dit niet gewoon voor maart op orde hebben.quote:
quote:Op donderdag 2 maart 2023 10:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
Grappig.
Tesla Investor Day gezien met toch wel heel veel prachtige aankondigingen / meldingen van manieren waarop gigantisch op kosten bespaard wordt / gaat worden. Lagere kosten = betere marge of ruimte voor prijsverlagingen.
Daarnaast duidelijk de koers uitgezet naar grootschalige energy storage, waar een gigantische marge op zit en een groeikans die minimaal net zo groot is als de hele wereldwijde autovloot.
Maar omdat er niet keihard een nieuw model of platform is aangekondigd (komt op een later moment een onthulling van) staat de koers -6% voorbeurs.
Dan heb je echt de boodschap gemist als investor
(al had ik ook verwacht dat die aankondiging gisteren zou komen, ik was verre van teleurgesteld)
Voor de liefhebbers, een "supercut":Een goede investor gaat op harde cijfers, en niet op mooie belofte.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dus niet erg verrassend wat mij betreftIk schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
De aankondiging van een nieuw platform en een nieuw model valt ook onder "een belofte" en niet onder "harde cijfers".quote:Op donderdag 2 maart 2023 12:16 schreef dop het volgende:
[..]
Een goede investor gaat op harde cijfers, en niet op mooie belofte.
dus niet erg verrassend wat mij betreft
Ik heb wat bijgekocht.quote:Op donderdag 2 maart 2023 10:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
Maar omdat er niet keihard een nieuw model of platform is aangekondigd (komt op een later moment een onthulling van) staat de koers -6% voorbeurs.
Het probleem is een beetje dat Musk heel vaak van alles roept, maar net zo vaak niet waar maakt wat hij beloofd/ roept. (hij zet vaak een stip aan de horizon die hij regelmatig vooruit schuift)quote:Op donderdag 2 maart 2023 13:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De aankondiging van een nieuw platform en een nieuw model valt ook onder "een belofte" en niet onder "harde cijfers".
De harde cijfers zijn al bekend, >40% groei YOY maar dat was niet m'n punt.
Het valt me vooral op dat Wall Street het groeipotentieel van energie opslag niet lijkt te herkennen.
Vroeg of laat zullen ze wel moeten, aangezien het een steeds groter deel van de omzet en winst van Tesla wordt.
Dit is vooral bij Tesla wel echt een serieuze let-op. Sinds ik die aandelen heb volg ik wat Tesla-watchers op Twitter en het is één grote echoput waarin Tesla de hemel in wordt geprezen.quote:Op donderdag 2 maart 2023 16:04 schreef dop het volgende:
[..]
pas op hier volgt serieus beleggings advies. Zorg dat je objectief naar cijfers kijkt, en niet als een fanboy, naar mooi verhalen. dat gaat je op lange termijn een hoop centjes schelen.
Je roept op tot "harde cijfers" en begint met ruis. Tesla is meer dan wat Musk zegt. De groei en winstcijfers zijn historisch openbaar. De "deadlines" zijn vaak wat optimistisch maar 3 tot 5 jaar is ook niet overdreven lang voor het ontwikkelen van een auto. Je mag best iets over FSD zeggen, op dat vlak is Musk te optimistisch.quote:Op donderdag 2 maart 2023 16:04 schreef dop het volgende:
[..]
Het probleem is een beetje dat Musk heel vaak van alles roept, maar net zo vaak niet waar maakt wat hij beloofd/ roept. (hij zet vaak een stip aan de horizon die hij regelmatig vooruit schuift)
Tesla heeft in 5 jaar 4 hagelnieuwe Gigafactories geopend en inmiddels aangetoond dat ze massaproductie kunnen bereiken. Deze week is het 4.000.000e voertuig geproduceerd.quote:Als serieuze belegger moet je de harde cijfers gewoon naast elkaar leggen, leuk dat ze als doel hebben om 20miljoen auto's te verkopen in 2030 maar als je niet vertelt hoe het pad loopt daar naar toe dan blijft het bij mooie beloftes en daar koop je geen brood van.
als jij denkt dat de harde cijfers 40% groei yoy laten zien dan kijk je echt niet verder dan je neus lang is. als je van 1 miljoen units naar 20miljoen wil dan moeten er eerst ook een hoop centjes worden uitgegeven.
Gek genoeg laat Tesla wel zien hoe ze de kostenreductie willen behalen en dat staat voor een groot deel los van een nieuw model.quote:als je zegt 50% kosten reductie te willen halen maar nog niets kan laten zien van nieuwe modellen, laat staan dat je kan laten zien hoe je die kosten reductie gaat halen dan kun je niet verwachten dat iedereen gelijk vol vertrouwen is.
Dit is nogal belerend. Ik volg Tesla juist op de voet via diverse bronnen. Als er 1 bedrijf is waar ik van zou kunnen uitleggen wat het doet en waarom ik er in geïnvesteerd heb, dan is het Tesla. Had ik dat met PostNL ook maar gedaanquote:pas op hier volgt serieus beleggings advies. Zorg dat je objectief naar cijfers kijkt, en niet als een fanboy, naar mooi verhalen. dat gaat je op lange termijn een hoop centjes schelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |