abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208166493
quote:
7s.gif Op maandag 27 februari 2023 10:36 schreef nostra het volgende:

[..]
Binnenkort is dat toch 2% extra rendement.
Neehoor, de koers noteert dan gewoon 1,02 vóór ex-dividend en 1,00 na. :7
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208166499
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 12:25 schreef JimmyJames het volgende:
Vraag mij af waarom Buffett niet gewoon Shell koopt.. Behalve afkeer van EU aandelen, kan ik geen reden bedenken.

Met de FCF die ze hebben, kunnen ze binnen 3 jaar meer de helft van hun aandelen terugkopen. Ik kan me niet voorstellen dat er een large cap te vinden is met een lagere EV/FCF.
Is het echt zo erg? Dan krijg ik call optie neigingen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208166537
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 13:13 schreef xminator het volgende:

[..]
Was toch wel te verwachten? Je ziet ze amper nog rondrijden.. concurrentie is ook stevig bezig.
[..]

DHL zet zich met de vrachtwagens ook in voor PostNL geloof ik en andere "competitors" dus dat biased wat jij ziet enikgszins.

DHL rijdt met verschillende busjes, voor de consument moet je PostNL eigenlijk vergelijken met DHL parcel.
DHL parcel komt een stuk makkelijker weg met vage ZZP constructies dan PostNL maar wilt ook die hervorming aan gaan.... De variabiliteit van het aantal bezorgers bij DHL ligt veel hoger, Jan en Alleman kan daar komen werken met een afgeragde bus.

DHL heeft meer risico qua veranderende wetgeving is mijn visie. In dit land, maar Deutsche Post is natuurlijk een gigant die niet om te blazen valt, dus niks tegen Deutsche Post verder, maar toch, niet te makkelijk PostNL afserveren.

Concurrentie is niet stevig, de markt wordt gedomineerd door DHL parcel en PostNL, die bezorgen denk ik samen meer dan 85% van de particuliere pakket markt.

Bij een transitie naar elektrische wagens zul je wat kritischer moeten zijn op je personeelsbestand, PostNL kent daar een voorsprong (ook vanwege het liggen onder een vergrootglas).

PostNL maakt geen gebruik van dat feit, komen te slecht in het nieuws om het wel uit te melken, ik zou zeggen dat het management wat meer faalt bij PostNL, grote thema's die veel daadkracht zouden mogen vergen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 28 februari 2023 @ 09:19:55 #279
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_208174803
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 15:18 schreef ludovico het volgende:

[..]
Is het echt zo erg? Dan krijg ik call optie neigingen.
Ik zou eerder puts schrijven.
Please Move The Deer Crossing Sign
  dinsdag 28 februari 2023 @ 09:39:24 #280
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_208174979
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 15:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
Neehoor, de koers noteert dan gewoon 1,02 vóór ex-dividend en 1,00 na. :7
Altijd komisch als mensen inderdaad denken dat geld onttrekken uit een bedrijf niet wordt herberekend in de koersprijs.
pi_208175129
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 15:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
Neehoor, de koers noteert dan gewoon 1,02 vóór ex-dividend en 1,00 na. :7
Dividendrendement. Wat ook zo ongeveer nog de enige reden is om PostNL te hebben, je koopt gewoon de contante waarde van de toekomstige dividenden, veel meer spanning zit er niet in, tenzij die Tsjech nog wat uit de hoge hoed tovert, maar dat toenmalige bod van 3 euro zal er wel niet meer in zitten. ;)
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_208175157
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 09:19 schreef JimmyJames het volgende:

[..]
Ik zou eerder puts schrijven.
Daar blijft RD (ja, zo heten ze gewoon }:| ) heerlijk voor inderdaad. Helaas is mijn margin inmiddels opgesoepeerd met puts op Aalberts, Aedifica, Ahold, LEG, Signify, Handelsbanken en Unies. Even stilzitten dus.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_208175325
quote:
Bloomberg: moederbedrijf FlixBus overweegt dit jaar nog beursgang
et moederbedrijf van FlixBus, aanbieder van lange busreizen, overweegt dit jaar nog de beurs van Frankfurt op te gaan. Ingewijden melden aan persbureau Bloomberg dat Flix in gesprek is met banken, die het bedrijf waarderen op ongeveer 4 miljard euro.
Bron: https://nieuws.nl/economi(...)-jaar-nog-beursgang/

Ben in 2015 bij FlixBus mijn carriere begonnen, toen er nog maar 100 man werkzaam waren, er maar een paar miljoen omzet werd gedraaid en het echt nog een startup cultuur had. 3 mooie jaren gehad daar en gaaf om te zien dat ze inmiddels zijn gegroeid tot 1,5 miljard omzet.

Denk dat ik hier wel een paar plukjes ga kopen als ze de beurs op gaan, gewoon voor de leuk (emotioneel, niet rationeel).
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_208175665
quote:
18s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 09:54 schreef nostra het volgende:

[..]
Dividendrendement. Wat ook zo ongeveer nog de enige reden is om PostNL te hebben, je koopt gewoon de contante waarde van de toekomstige dividenden, veel meer spanning zit er niet in, tenzij die Tsjech nog wat uit de hoge hoed tovert, maar dat toenmalige bod van 3 euro zal er wel niet meer in zitten. ;)
Nouja, aandeelhouders zijn wispelturig genoeg om de koers in korte tijd tussen 0,98 euro en 4.80 te laten bewegen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208176460
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 15:22 schreef ludovico het volgende:

[..]
DHL zet zich met de vrachtwagens ook in voor PostNL geloof ik en andere "competitors" dus dat biased wat jij ziet enikgszins.

DHL rijdt met verschillende busjes, voor de consument moet je PostNL eigenlijk vergelijken met DHL parcel.
DHL parcel komt een stuk makkelijker weg met vage ZZP constructies dan PostNL maar wilt ook die hervorming aan gaan.... De variabiliteit van het aantal bezorgers bij DHL ligt veel hoger, Jan en Alleman kan daar komen werken met een afgeragde bus.

DHL heeft meer risico qua veranderende wetgeving is mijn visie. In dit land, maar Deutsche Post is natuurlijk een gigant die niet om te blazen valt, dus niks tegen Deutsche Post verder, maar toch, niet te makkelijk PostNL afserveren.

Concurrentie is niet stevig, de markt wordt gedomineerd door DHL parcel en PostNL, die bezorgen denk ik samen meer dan 85% van de particuliere pakket markt.

Bij een transitie naar elektrische wagens zul je wat kritischer moeten zijn op je personeelsbestand, PostNL kent daar een voorsprong (ook vanwege het liggen onder een vergrootglas).

PostNL maakt geen gebruik van dat feit, komen te slecht in het nieuws om het wel uit te melken, ik zou zeggen dat het management wat meer faalt bij PostNL, grote thema's die veel daadkracht zouden mogen vergen.
Ik weet niet of dit waar is maar dat terzijde: is er bij PostNL niet een onderzoek gaande naar kinderarbeid?

https://www.rtlnieuws.nl/(...)annemer-pakje-pakket

Het valt me echt op dat aandeelhouders postnl allerlei argumenten pakken om maar te betogen hoe zielig postnl wel niet is: het MT is kut, het is semi-overheid, concurrentie betaalt minder, verduurzaming ligt het accent op bij postnl wat weer teveel knaken kost, aandelenmarktmanipulatie. Lijkt wel een sekte man. En maar blijven zitten en dips kopen. Verkoop die meuk gewoon denk ik dan. Ach ja, leuke bezigheid om af en toe het postnlforum op iex ff door te nemen.

edit: ik ga nu ff een pakketje versturen via dhl. 4,95. Kost 6,75 bij postnl :')
  dinsdag 28 februari 2023 @ 12:36:48 #286
545 dop
:copyright: dop
pi_208176851
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 11:58 schreef SOG het volgende:

[..]
Ik weet niet of dit waar is maar dat terzijde: is er bij PostNL niet een onderzoek gaande naar kinderarbeid?

https://www.rtlnieuws.nl/(...)annemer-pakje-pakket

Het valt me echt op dat aandeelhouders postnl allerlei argumenten pakken om maar te betogen hoe zielig postnl wel niet is: het MT is kut, het is semi-overheid, concurrentie betaalt minder, verduurzaming ligt het accent op bij postnl wat weer teveel knaken kost, aandelenmarktmanipulatie. Lijkt wel een sekte man. En maar blijven zitten en dips kopen. Verkoop die meuk gewoon denk ik dan. Ach ja, leuke bezigheid om af en toe het postnlforum op iex ff door te nemen.

edit: ik ga nu ff een pakketje versturen via dhl. 4,95. Kost 6,75 bij postnl :')
Helemaal eens, en daar bovenop het maakt geen reet uit aan wie de oorzaak is van het gekut, al is het allemaal niet de schuld van postnl (wat natuurlijk onzin is) slecht presteren is slecht presteren, dumpen die zooi.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_208177003
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 11:58 schreef SOG het volgende:

[..]
Ik weet niet of dit waar is maar dat terzijde: is er bij PostNL niet een onderzoek gaande naar kinderarbeid?

https://www.rtlnieuws.nl/(...)annemer-pakje-pakket

Het valt me echt op dat aandeelhouders postnl allerlei argumenten pakken om maar te betogen hoe zielig postnl wel niet is: het MT is kut, het is semi-overheid, concurrentie betaalt minder, verduurzaming ligt het accent op bij postnl wat weer teveel knaken kost, aandelenmarktmanipulatie. Lijkt wel een sekte man. En maar blijven zitten en dips kopen. Verkoop die meuk gewoon denk ik dan. Ach ja, leuke bezigheid om af en toe het postnlforum op iex ff door te nemen.

edit: ik ga nu ff een pakketje versturen via dhl. 4,95. Kost 6,75 bij postnl :')
Ze doen niks speciaals, naar mijn mening. En de enige echte concurrent is DHL in dit land.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208187561
Stuur DEGIRO ivm belastingaangifte zelf een jaaroverzicht 2022 met de benodigde gegevens of kan ik dat ergens downloaden? Zie het zo snel niet staan..
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_208187772
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 09:12 schreef Black-Death het volgende:
Stuur DEGIRO ivm belastingaangifte zelf een jaaroverzicht 2022 met de benodigde gegevens of kan ik dat ergens downloaden? Zie het zo snel niet staan..
https://www.degiro.nl/helpdesk/belasting/wanneer-de-jaaropgave-voor-het-huidige-jaar-beschikbaar
pi_208202071
Pfff, Rivian (RIVN) gisteren -18,3%... Huilen!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_208202177
AB Inbev daalt flink op best redelijke cijfers. De schuldpositie is afgeboouwd, dividend omhoog en WPA in 2022 omhoog. Enige minpunt is dat het volume in Q4 0,6% lager dan verwacht ligt. Maar om daar nu het aandeel ruim 3% lager voor te waarderen?
pi_208202608
Grappig.

Tesla Investor Day gezien met toch wel heel veel prachtige aankondigingen / meldingen van manieren waarop gigantisch op kosten bespaard wordt / gaat worden. Lagere kosten = betere marge of ruimte voor prijsverlagingen.

Daarnaast duidelijk de koers uitgezet naar grootschalige energy storage, waar een gigantische marge op zit en een groeikans die minimaal net zo groot is als de hele wereldwijde autovloot.

Maar omdat er niet keihard een nieuw model of platform is aangekondigd (komt op een later moment een onthulling van) staat de koers -6% voorbeurs.

Dan heb je echt de boodschap gemist als investor ;)

(al had ik ook verwacht dat die aankondiging gisteren zou komen, ik was verre van teleurgesteld)

Voor de liefhebbers, een "supercut":

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_208203867
quote:
Ik was niet de vraagsteller hier, maar wel zelf naar opzoek gegaan als nieuw klant van de Giro (sinds februari vorig jaar). Vond toen dezelfde informatie. Niet dat ik me er verder druk over maak ofzo, maar het verbaasd me wel dat ze dit niet gewoon voor maart op orde hebben.

Edit/aanvulling:
En nog geen half uur geleden op reactie versturen geklikt en de jaaropgave van de Giro is inmiddels beschikbaar.

[ Bericht 4% gewijzigd door Beldewouten op 02-03-2023 12:27:02 ]
  donderdag 2 maart 2023 @ 12:16:26 #294
545 dop
:copyright: dop
pi_208203990
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 10:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
Grappig.

Tesla Investor Day gezien met toch wel heel veel prachtige aankondigingen / meldingen van manieren waarop gigantisch op kosten bespaard wordt / gaat worden. Lagere kosten = betere marge of ruimte voor prijsverlagingen.

Daarnaast duidelijk de koers uitgezet naar grootschalige energy storage, waar een gigantische marge op zit en een groeikans die minimaal net zo groot is als de hele wereldwijde autovloot.

Maar omdat er niet keihard een nieuw model of platform is aangekondigd (komt op een later moment een onthulling van) staat de koers -6% voorbeurs.

Dan heb je echt de boodschap gemist als investor ;)

(al had ik ook verwacht dat die aankondiging gisteren zou komen, ik was verre van teleurgesteld)

Voor de liefhebbers, een "supercut":

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een goede investor gaat op harde cijfers, en niet op mooie belofte.
dus niet erg verrassend wat mij betreft
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_208204620
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 12:16 schreef dop het volgende:

[..]
Een goede investor gaat op harde cijfers, en niet op mooie belofte.
dus niet erg verrassend wat mij betreft
De aankondiging van een nieuw platform en een nieuw model valt ook onder "een belofte" en niet onder "harde cijfers".

De harde cijfers zijn al bekend, >40% groei YOY maar dat was niet m'n punt.

Het valt me vooral op dat Wall Street het groeipotentieel van energie opslag niet lijkt te herkennen.
Vroeg of laat zullen ze wel moeten, aangezien het een steeds groter deel van de omzet en winst van Tesla wordt.
pi_208206167
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 10:01 schreef TheFreshPrince het volgende:

Maar omdat er niet keihard een nieuw model of platform is aangekondigd (komt op een later moment een onthulling van) staat de koers -6% voorbeurs.
Ik heb wat bijgekocht.

[ Bericht 55% gewijzigd door recursief op 02-03-2023 15:48:59 ]
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  donderdag 2 maart 2023 @ 16:04:28 #297
545 dop
:copyright: dop
pi_208206437
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:18 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De aankondiging van een nieuw platform en een nieuw model valt ook onder "een belofte" en niet onder "harde cijfers".

De harde cijfers zijn al bekend, >40% groei YOY maar dat was niet m'n punt.

Het valt me vooral op dat Wall Street het groeipotentieel van energie opslag niet lijkt te herkennen.
Vroeg of laat zullen ze wel moeten, aangezien het een steeds groter deel van de omzet en winst van Tesla wordt.
Het probleem is een beetje dat Musk heel vaak van alles roept, maar net zo vaak niet waar maakt wat hij beloofd/ roept. (hij zet vaak een stip aan de horizon die hij regelmatig vooruit schuift)
Als serieuze belegger moet je de harde cijfers gewoon naast elkaar leggen, leuk dat ze als doel hebben om 20miljoen auto's te verkopen in 2030 maar als je niet vertelt hoe het pad loopt daar naar toe dan blijft het bij mooie beloftes en daar koop je geen brood van.
als jij denkt dat de harde cijfers 40% groei yoy laten zien dan kijk je echt niet verder dan je neus lang is. als je van 1 miljoen units naar 20miljoen wil dan moeten er eerst ook een hoop centjes worden uitgegeven.
als je zegt 50% kosten reductie te willen halen maar nog niets kan laten zien van nieuwe modellen, laat staan dat je kan laten zien hoe je die kosten reductie gaat halen dan kun je niet verwachten dat iedereen gelijk vol vertrouwen is.

pas op hier volgt serieus beleggings advies. Zorg dat je objectief naar cijfers kijkt, en niet als een fanboy, naar mooi verhalen. dat gaat je op lange termijn een hoop centjes schelen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_208207623
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:04 schreef dop het volgende:

[..]

pas op hier volgt serieus beleggings advies. Zorg dat je objectief naar cijfers kijkt, en niet als een fanboy, naar mooi verhalen. dat gaat je op lange termijn een hoop centjes schelen.
Dit is vooral bij Tesla wel echt een serieuze let-op. Sinds ik die aandelen heb volg ik wat Tesla-watchers op Twitter en het is één grote echoput waarin Tesla de hemel in wordt geprezen.
pi_208207624
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:04 schreef dop het volgende:

[..]
Het probleem is een beetje dat Musk heel vaak van alles roept, maar net zo vaak niet waar maakt wat hij beloofd/ roept. (hij zet vaak een stip aan de horizon die hij regelmatig vooruit schuift)
Je roept op tot "harde cijfers" en begint met ruis. Tesla is meer dan wat Musk zegt. De groei en winstcijfers zijn historisch openbaar. De "deadlines" zijn vaak wat optimistisch maar 3 tot 5 jaar is ook niet overdreven lang voor het ontwikkelen van een auto. Je mag best iets over FSD zeggen, op dat vlak is Musk te optimistisch.

De Semi is er eindelijk, de Megapack XL met LFP-accu's is er eindelijk (geen NMC / NCA meer), de Cybertruck is er bijna (wordt ook steeds vaker in het wild gespot). Die zal dit jaar geen massaproductie bereiken maar 2024 ziet er goed uit voor de Cybertruck. Met ongeveer 1,6 miljoen pre-orders (refundable, dus geen keiharde orders) is er ook wel animo voor.

quote:
Als serieuze belegger moet je de harde cijfers gewoon naast elkaar leggen, leuk dat ze als doel hebben om 20miljoen auto's te verkopen in 2030 maar als je niet vertelt hoe het pad loopt daar naar toe dan blijft het bij mooie beloftes en daar koop je geen brood van.
als jij denkt dat de harde cijfers 40% groei yoy laten zien dan kijk je echt niet verder dan je neus lang is. als je van 1 miljoen units naar 20miljoen wil dan moeten er eerst ook een hoop centjes worden uitgegeven.
Tesla heeft in 5 jaar 4 hagelnieuwe Gigafactories geopend en inmiddels aangetoond dat ze massaproductie kunnen bereiken. Deze week is het 4.000.000e voertuig geproduceerd.
De kosten van zo'n Gigafactory zijn ook bekend. Dus op dat vlak maak ik me niet echt zorgen.

quote:
als je zegt 50% kosten reductie te willen halen maar nog niets kan laten zien van nieuwe modellen, laat staan dat je kan laten zien hoe je die kosten reductie gaat halen dan kun je niet verwachten dat iedereen gelijk vol vertrouwen is.
Gek genoeg laat Tesla wel zien hoe ze de kostenreductie willen behalen en dat staat voor een groot deel los van een nieuw model.

Ze gaan o.a. van een CAN bus naar een Ethernet oplossing. Voordeel is kortere bekabeling, je kan meer vanuit een "sternetwerk" werken naar componenten toe. Ook heb je nu voor CAN bus nog diverse snelheden/bandbreedte en modules (een ruit openen heeft minder data nodig dan een camera) nodig en kan je met ethernet centraal alles in de auto uitlezen. Dat vergemakkelijkt ontwikkeling en troubleshooting. Het is ook heel betrouwbaar.

Ze stappen over op 48 volt boordspanning. Dat betekent minder kans op storingen, tot 4x dunnere kabels nodig, minder verlies in halfgeleiders dus ook minder koeling nodig voor halfgeleiders (gewichtsbesparing), minder verlies in kabels, etc.
12 volt kan voor legacy apparatuur nog steeds met behulp van een step-down buck converter, dat kan integraal in een 12-volt stopcontact verwerkt worden. Uit ervaring weet ik dat dat knakenwerk is, ik gebruik ze zelf ook veel in m'n projecten.

Behalve de geplande aanpassingen, werd er ook ingegaan op de evolutie die al plaats heeft gevonden waardoor een Tesla Model 3 nu bijvoorbeeld 30% goedkoper is te produceren dan in 2017, ondanks duurdere grondstoffen.

Ik vond zelf het gebruik van de centrale display in een Tesla tijdens de assemblage heel creatief. Deze staat tijdens assemblage in "Factory Mode" en geeft constant aan wat er gebeurt en kan in geval van een storing/defect/fout direct een melding geven naar een operator.

Als er andere genoemde punten zijn waar je op in wil gaan en de effectiviteit daarvan dan sta ik daar voor open, ik heb hier niet alles opgesomd.

quote:
pas op hier volgt serieus beleggings advies. Zorg dat je objectief naar cijfers kijkt, en niet als een fanboy, naar mooi verhalen. dat gaat je op lange termijn een hoop centjes schelen.
Dit is nogal belerend. Ik volg Tesla juist op de voet via diverse bronnen. Als er 1 bedrijf is waar ik van zou kunnen uitleggen wat het doet en waarom ik er in geïnvesteerd heb, dan is het Tesla. Had ik dat met PostNL ook maar gedaan ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 02-03-2023 17:58:17 ]
pi_208207880
Nog iemand die Rivian (automotive) in portefeuille heeft?
Cindy De Vuyst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')