abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212407101
En gelijk een algemene tip: Een goede voorbereiding is het halve werk. Maak het jezelf zo comfortabel mogelijk ^O^

Stuk beter dan uit een zakje vissen die je telkens weer goed moet afsluiten. Toch handig dat ik die potjes achter de hand hield :P

pi_212418994
Ik mis bij stap 2 al een klein onderdeel :') Van de sprue gevallen voordat die in het plastic ging volgens mij, kan m nergens vinden...

Niet heel belangrijk onderdeel gelukkig. Is volledig verborgen. Heb Pocher wel even een mailtje gestuurd. Misschien kunnen ze zo eentje opsturen. Was bij de Lambo toendertijd ook geen probleem.

Lijkt er verder op dat er niet geschilderd hoeft te worden. Alles wat zwart plastic is, is ook zwart plastic op de daadwerkelijke motor. Ook een paar onderdelen met zo'n subtiele structuur erop dat die waarschijnlijk wegvallen na spuiten. Ik houd het bij kleine details schilderen zoals boutjes. Zal ook nog even wat referentiemateriaal bij elkaar zoeken.
pi_212423143
Heb al een reactie gehad. Snel zeg :o Ze gaan kijken of ze het onderdeel hebben, ik moest alleen even een code van de doossticker doorgeven.
pi_212424469
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 13:09 schreef Faxie het volgende:
Heb al een reactie gehad. Snel zeg :o Ze gaan kijken of ze het onderdeel hebben, ik moest alleen even een code van de doossticker doorgeven.
Nice! Ik ga maandag weer verder met mijn gunpla. Knippen, knippen, snijden, schuren schuren schuren...... En schuren...
pi_212424470
Verf je met spuit of kwast? @Faxie
pi_212425176
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 14:51 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Nice! Ik ga maandag weer verder met mijn gunpla. Knippen, knippen, snijden, schuren schuren schuren...... En schuren...
Gundam? Welke? :P
pi_212425191
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 14:51 schreef blessed19 het volgende:
Verf je met spuit of kwast? @:faxie
Details met kwast, soms zelfs tandenstoker. Anders met de airbrush in de regel.
pi_212425421
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 15:57 schreef Faxie het volgende:

[..]
Gundam? Welke? :P
Momenteel een simpele, zaku 2. https://www.geeksheaven.n(...)4-model-kit-166.html

Daarna mijn eerste 1/100 build, barbatos.

https://www.player2gamest(...)i-nieuw/#description
pi_212425540
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 16:17 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Momenteel een simpele, zaku 2. https://www.geeksheaven.n(...)4-model-kit-166.html

Daarna mijn eerste 1/100 build, barbatos.

https://www.player2gamest(...)i-nieuw/#description
Barbados is wel een mooi ding. Ben benieuwd of daar binnenkort een PG van komt. Is alweer veel te lang geleden.

Ik heb nog een paar HG's liggen, maar ik haal geen nieuwe meer. Vind ze toch iets te simpel ogen. Op zich wel goed om aan te passen met extra panellines enzo, maar daar heb ik niet zo'n behoefte aan nog :P
pi_212425624
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 16:26 schreef Faxie het volgende:

[..]
Barbados is wel een mooi ding. Ben benieuwd of daar binnenkort een PG van komt. Is alweer veel te lang geleden.

Ik heb nog een paar HG's liggen, maar ik haal geen nieuwe meer. Vind ze toch iets te simpel ogen. Op zich wel goed om aan te passen met extra panellines enzo, maar daar heb ik niet zo'n behoefte aan nog :P
Mee eens, er zit ook weinig verschil in qua uiterlijk. Zaku is ook pas de tweede die ik maak.

Innerlijk zijn er wel veel stappen gemaakt. Maar het is idd niet iets om veel van te maken.
pi_212425700
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 16:34 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Mee eens, er zit ook weinig verschil in qua uiterlijk. Zaku is ook pas de tweede die ik maak.

Innerlijk zijn er wel veel stappen gemaakt. Maar het is idd niet iets om veel van te maken.
Ik heb ook een aantal RG's, maar nog niet gemaakt. Die lijken me wel leuk verder. Detail van een MG maar dan kleiner.
pi_212425732
Vond trouwens nog een oude VVV bon, en die kon ik overzetten naar bol.com punten. Dus heb daar weer eens wat spulletjes gehaald om het leven makkelijker te maken.

Een setje colour shapers, dat zijn van die kwasten met een siliconen tip. Gehaald om decals mee te plaatsen, en het blijkt inderdaad enorm fijn te werken.

Ook nog een waxpotlood om PE onderdeeltjes mee op te pikken, en een makeupkwast om mee te drybrushen.
pi_212426543
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 16:42 schreef Faxie het volgende:

[..]
Ik heb ook een aantal RG's, maar nog niet gemaakt. Die lijken me wel leuk verder. Detail van een MG maar dan kleiner.
Ja, klopt. Maar een rg van een paar jaar geleden is alweer enorm verouderd vergeleken met de nieuwe releases. Dus zo af en toe eentje kopen vind ik wel prima.

Ik heb voor mijn dochter een tijdje geleden een Kirby gehaald, die was voor haar erg leuk om te doen en pronkt nu ook naast de tv.

Ik zag laatst dat ze ook transformers in dezelfde soort hebben. Denk dat ik iig voor een soundwave ga. :9~
pi_212426559
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 16:44 schreef Faxie het volgende:
Vond trouwens nog een oude VVV bon, en die kon ik overzetten naar bol.com punten. Dus heb daar weer eens wat spulletjes gehaald om het leven makkelijker te maken.

Een setje colour shapers, dat zijn van die kwasten met een siliconen tip. Gehaald om decals mee te plaatsen, en het blijkt inderdaad enorm fijn te werken.

Ook nog een waxpotlood om PE onderdeeltjes mee op te pikken, en een makeupkwast om mee te drybrushen.
Wat bedoel je met pensioen onderdeeltjes?

Die siliconen tip kwasten klinken wel erg tof. Ik wil ook die pijntjes gaan toevoegen, heb jij daar nog suggesties voor qua pennen oid?
pi_212426909
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 17:55 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Ja, klopt. Maar een rg van een paar jaar geleden is alweer enorm verouderd vergeleken met de nieuwe releases. Dus zo af en toe eentje kopen vind ik wel prima.

Ik heb voor mijn dochter een tijdje geleden een Kirby gehaald, die was voor haar erg leuk om te doen en pronkt nu ook naast de tv.

Ik zag laatst dat ze ook transformers in dezelfde soort hebben. Denk dat ik iig voor een soundwave ga. :9~
Ja Trumpeter is een hele lijn gestart dacht ik. En volgens mij heeft Flame Toys ook modellen, plus Yolopark. Die hebben ook een vrij grote PG kwaliteit Bumblebee Movie Optimus.
pi_212426943
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 17:56 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Wat bedoel je met pensioen onderdeeltjes?

Die siliconen tip kwasten klinken wel erg tof. Ik wil ook die pijntjes gaan toevoegen, heb jij daar nog suggesties voor qua pennen oid?
PE, Photo Etch. Die kleine kwetsbare metalen onderdeeltjes om details aan te brengen.

Ik had deze: https://www.bol.com/nl/nl(...)00000021618425/?s2a=
pi_212427565
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 18:28 schreef Faxie het volgende:

[..]
Ja Trumpeter is een hele lijn gestart dacht ik. En volgens mij heeft Flame Toys ook modellen, plus Yolopark. Die hebben ook een vrij grote PG kwaliteit Bumblebee Movie Optimus.
Oh, er zijn dus meerdere merken die dat aanbieden! Dankjewel voor de tip, ik ga er van de week even naar rondneuzen.
pi_212427797
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:30 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Oh, er zijn dus meerdere merken die dat aanbieden! Dankjewel voor de tip, ik ga er van de week even naar rondneuzen.
Ja ze volgden elkaar vrij snel op. Zal wel populair zijn :P Net als met de kleine damesfiguren zoals Frame Arms Girls en Megami Device waar Kotobukiya mee begon. De markt is nu helemaal overspoeld met dat soort kits, lol.
pi_212446217
Kleine update :)

pi_212468760
Even weer een heel kleine onderbreking _O- Ik ga zo beter bij m'n kwasten kunnen, want die module stond op een rottige plek (geen rekening gehouden met schuin dak toen ik 'm kocht) en ga er dan ook bijna 70 potjes verf bij kunnen doen. Tevens 20cm bredere werkplek :P Moet er 1 andere module voor opofferen, maar die was toch niet zo duur. Gaat lekker de kast in, want je weet maar nooit.

pi_212490997
Dit is volgens mij mijn eerste poging tot customizen met scrapbuilding.

Er zitten geen slangenklemmen in het model, en ook niet in de moulding van de slanger verwerkt. Als PE is dit niet te vinden als 1/4, afgezien van een transkit van 1500,- :') Zelf maar maken dan met een beetje aluminiumfolie. Heb geen baremetalfolie, dus zelf lijmen.

Zo is het eerst:

Slangenklemmen van een echte Ducati zijn 13mm, dus heb er iets onder 3 mm van gemaakt:

Beetje opschuren om de glans eruit te krijgen:

Drupje lijm, bevestigen, en omheen rollen, weer bevestigen met drupje lijm:

Het resultaat:

Volledig onzichtbaar straks, maar het gaat om het idee :P Voor mijn gevoel wel iets te breed uitgevallen, maar dat is niet zo erg. Wilde het gewoon eens proberen.
pi_212491453
Huidige stand. Moet nu gaan beginnen aan de uitlaat.

pi_212502903
Overigens net een glazen vijl binnengekregen. Moet zeggen dat dat inderdaad errug goed werkt. Het vreet de nubmarks weg, en laat het plastic met rust verder. Zelfs op geverfde onderdelen gebruikt, en dat gaat best goed (hoewel je uiteraard iets voorzichtiger moet zijn) Aanrader hoor.

Heb wel die ene van Gunprimer gehaald (Raser heet die) en die is vrij aan de prijs. De moeite wel waard als je gunpla doet zonder verven bv. Stuk sneller dan 3 of 4 schuursticks.

Het werkt als een schaaf ipv een schuurpapier. Enige 'nadeel' is dat de putjes vol kunnen gaan zitten met schaafsel, maar dat verwijder je binnen een seconde met een stukje normaal plakband.
pi_212516291
Uitlaat :9

Gaten ga ik niet vullen, die vallen compleet weg straks. Wel de uitlaatpijpen een kleine zwarte oliewash gegeven.
pi_212516302
Iemand interesse in een Sparmax SB-88 spraybooth trouwens? Ik ga upgraden denk ik voor iets met wat meer capaciteit.
pi_212518195
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 20:30 schreef Faxie het volgende:
Iemand interesse in een Sparmax SB-88 spraybooth trouwens? Ik ga upgraden denk ik voor iets met wat meer capaciteit.
Mooi setje, wil ooit eens spuiten maar eerst echt wat meer ervaring in modelwerk zelf doen.

Hopelijk vind je snel een enthousiaste koper
pi_212518434
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 22:36 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Mooi setje, wil ooit eens spuiten maar eerst echt wat meer ervaring in modelwerk zelf doen.

Hopelijk vind je snel een enthousiaste koper
Ach ik heb er geen haast mee verder hoor :P
pi_212520628
Onderdeeltje is onderweg *O*
pi_212538398
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 20:30 schreef Faxie het volgende:
Oei een H&S...misschien wel,ja.
pi_212538539
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 16:02 schreef Charged het volgende:

[..]
Oei een H&S...misschien wel,ja.
Nee Sparmax :P

Laat maar weten. Ik kan nog fotos sturen. Er zitten nieuwe filters bij ook.
pi_212538564
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 16:15 schreef Faxie het volgende:

[..]

SPARMAX SB-88 Afzuigunit / Spuitcabine voor Airbrush
Artikelnummer: HS161100
Fabrikant: Harder & Steenbeck
;)
pi_212539225
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 16:15 schreef Faxie het volgende:

[..]

Stuur maar eens,heb zeker wel interesse. Formaat is prima voor me.
pi_212540130
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 16:17 schreef Charged het volgende:

[..]
SPARMAX SB-88 Afzuigunit / Spuitcabine voor Airbrush
Artikelnummer: HS161100
Fabrikant: Harder & Steenbeck
;)
Ow op die manier. Hebben die Sparmax niet gewoon overgenomen tig jaar geleden?
pi_212540144
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 17:18 schreef Charged het volgende:

[..]
Stuur maar eens,heb zeker wel interesse. Formaat is prima voor me.
Staat overigens ook op fotos die ik gepost heb van de werkplek
pi_212540179
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 18:27 schreef Faxie het volgende:

[..]
Ow op die manier. Hebben die Sparmax niet gewoon overgenomen tig jaar geleden?
Geen idee...ik zag H&S staan en kreeg een stijfje...
Daarbij vandaag een mooie promotie gekregen met alle extra's. Kan dus m'n hobbyruimte/dingetje wat versneld gaan bouwen. Zodoende interesse.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2024 18:35:29 ]
pi_212540348
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 18:31 schreef Charged het volgende:

[..]
Geen idee...ik zag H&S staan en kreeg een stijfje...
Daarbij vandaag een mooie promotie gekregen met alle extra's. Kan dus m'n hobbyruimte/dingetje wat versneld gaan bouwen. Zodoende interesse.
Ah ok. Dan gooi ik mn Hobbyzone corner towel module er ook bij, samen met een lading 400/800/1200/polish filesticks :P

50,-? Ik hoef er de hoofdprijs niet voor. Heb de originele doos alleen niet meer volgens mij, maar die stelde niet veel voor.
pi_212540438
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 18:45 schreef Faxie het volgende:

[..]
Ah ok. Dan gooi ik mn Hobbyzone corner towel module er ook bij, samen met een lading 400/800/1200/polish filesticks :P

50,-? Ik hoef er de hoofdprijs niet voor. Heb de originele doos alleen niet meer volgens mij, maar die stelde niet veel voor.
Joh,dat is zeker geen hoofdprijs. Zullen we het weekend even verder DM-en over de afhandeling?
pi_212540928
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 18:51 schreef Charged het volgende:

[..]
Joh,dat is zeker geen hoofdprijs. Zullen we het weekend even verder DM-en over de afhandeling?
Prima :P
pi_212547735
Radiator en deel van de stuurinrichting klaar.

pi_212547738
Spraybooth op deze foto trouwens

pi_212547763
Dit weekend overigens modelbouwshow in Goes, en ook net onder Antwerpen zondag een kleine beurs. https://www.m-klb.com/
pi_212556373
pi_212565148
Grootste deel metaal dit

pi_212565340
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 14:28 schreef Faxie het volgende:
Grootste deel metaal dit

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
2-de foto heel gaaf..buitenaards.
pi_212574606
Tijd om een doekje neer te leggen....de onderdelen worden krasgevoelig :9

pi_212585300
Het was weer goed afgeladen in Goes. Niet echt nieuwe dingen gezien, was een beetje hetzelfde weer.

Wel een nieuwe papieren model gehaald, eentje die ik al een tijd wilde hebben.

pi_212586194
:9

Moest een gat verder uitboren, was veel te ondiep voor het boutje :') Er zitten wel heel kleine productiefoutjes in het model....gelukkig wel snel op te lossen tot nu toe.
pi_212600104
Er begint serieus vorm in te komen :9

Volgende stap de wielophanding.
pi_212600178
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:05 schreef Faxie het volgende:
Er begint serieus vorm in te komen :9

[ afbeelding ]

Volgende stap de wielophanding.
Ziet er echt erg vet uit!
pi_212604235
95% metaal