abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212098602
We zijn weer los :P

pi_212108595
Standaard zo goed als klaar, en eerste vogeltje ook. Definitief vastlijmen doe ik pas op het eind, dan houden ze elkaar in balans namelijk.

pi_212161016
Kleine update. Alles uitgesneden en gerild, nu randjes inkleuren en dan kan het in elkaar geplakt worden :)

pi_212167499
Staartje klaar :P

pi_212177169
Ook een kleine update van mijn kant..
De Black Snake is zga klaar,paar uurtjes werk nog en een standaard maken voor het in flight gedeelte.

Ook 2 nieuwe kitjes erbij gehaald.
De Haunebu kit is eigenlijk 3 kitjes in 1 doos maar ik ben het meeste benieuwd naar de Ekranoplan. Ondanks dat de kit 1/144 schaal is,is het model toch nog 51cm lang.
Denk ook dat ik daarmee ga starten als de A-10 klaar is.

pi_212177223
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 16:13 schreef Charged het volgende:
Ook een kleine update van mijn kant..
De Black Snake is zga klaar,paar uurtjes werk nog en een standaard maken voor het in flight gedeelte.

Ook 2 nieuwe kitjes erbij gehaald.
De Haunebu kit is eigenlijk 3 kitjes in 1 doos maar ik ben het meeste benieuwd naar de Ekranoplan. Ondanks dat de kit 1/144 schaal is,is het model toch nog 51cm lang.
Denk ook dat ik daarmee ga starten als de A-10 klaar is.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Erg strak geworden ^O^

En fictieve kits zijn gaaf :Y Is zo'n Machinenkrieger kit wellicht ook niks voor je?
pi_212177433
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 16:20 schreef Faxie het volgende:

[..]
Erg strak geworden ^O^

En fictieve kits zijn gaaf :Y Is zo'n Machinenkrieger kit wellicht ook niks voor je?
Sommige kitjes misschien wel,je kunt daar lekker op los gaan. Als straks de logeerkamer zo'n beetje klaar is kan er of nog een vitrinekast bij of ik neem 1 grote. Dan heb ik ook wat meer plek,beneden in de woonkamer vind ik het best zo qua stalling van de modellen. Moet ook niet te gek gaan worden beneden. Boven maakt het niet zoveel uit en kan ik soms rouleren tussen woon en logeerkamer.
pi_212179561
Alleen nog kop en pootjes :)

pi_212184479
Schiet wel op nu. Vogeltje moet even zo blijven liggen omdat de tandenstokers goed moeten kunnen hechten. Daarna alleen nog pootjes eraan en aan het stokje bevestigen :)

pi_212189615
Stukje muziek tijdens het bouwen.
pi_212197146
:B :B :B :B

En nog een flesje voor schaal :P

pi_212198498
quote:
10s.gif Op zondag 28 januari 2024 00:45 schreef Faxie het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wow, mooi geworden.
Ik moet wel toegeven dat ik stikjaloers ben op al de vakjes en lades op je bureau.
Ow, en ik kan je de Liefmans Brut aanraden ;)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_212199745
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2024 09:51 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Wow, mooi geworden.
Ik moet wel toegeven dat ik stikjaloers ben op al de vakjes en lades op je bureau.
Ow, en ik kan je de Liefmans Brut aanraden ;)
Dank :P

En 2 jaar geleden een goede upgrade gedaan. Nieuwe bureaus en dat modulaire systeem (van hobbyzone.pl)

Brut? :@ Ik ken alleen de normale en perzik :@
pi_212200149
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2024 12:01 schreef Faxie het volgende:

[..]

En 2 jaar geleden een goede upgrade gedaan. Nieuwe bureaus en dat modulaire systeem (van hobbyzone.pl)

Er is zelfs een gluhkriek maar die heb ik nog niet te pakken kunnen krijgen.

Gevaarlijke site die hobbyzone…. Ik ga een verlanglijstje maken voor mijn verjaardag. :lijstje:
pi_212200336
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2024 12:01 schreef Faxie het volgende:

[..]

Perzik? Hoe bevalt die?
pi_212200485
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2024 12:57 schreef Charged het volgende:

[..]
Perzik? Hoe bevalt die?
Voor zo nu en dan wel lekker :P Maar vind de originele toch beter.
pi_212200524
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2024 12:41 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Er is zelfs een gluhkriek maar die heb ik nog niet te pakken kunnen krijgen.

Gevaarlijke site die hobbyzone…. Ik ga een verlanglijstje maken voor mijn verjaardag. :lijstje:
Ik moet overigens wel zeggen dat de Hobbyzone kits tegenwoordig uitgesneden moeten worden. Vroeger (van wat ik zie op YT reviews) kwamen ze als aparte onderdelen, dus was het slechts een kwestie van aan elkaar plakken.

Ik heb nog een post gemaakt van die kits in het vorige topic oid, en was er toch wel een tijdje mee bezig.

Er zijn meerdere van dat soort systemen (weet even niet uit m'n hoofd welke, maar ben er een aantal tegengekomen), maar HZ is wel de beste en uitgebreidste volgens mij.

Je had er ook al op gereageerd zie ik :P

Faxie in HOB / [Modelbouw #15] Een fijne vakantie,hobby ze..
pi_212201726
:9

pi_212207501
Nou, wens me geluk. Dit zal een eerste worden, dus neem er mijn tijd voor :P

pi_212218420
Nou dat begint al lekker... zitten zakjes met hardware bij, A t/m E, en elk zakje is volgens de handleiding voor een aantal stappen bestemd... A voor 1 t/m 5 B voor 6 t/m etc.

Nu ben ik er al achter gekomen dat in zakje A boutjes zitten van 3x8, terwijl die in de eerste 5 stappen niet eens voorkomen. Wel boutjes van 3x10 die ook in het zakje zitten. Maar goed dat ik een schuifmaat aangeschaft heb... de handleiding/indeling van de zakjes klopt in ieder geval al niet helemaal.

Heb besloten dat ik de zakjes maar gewoon leegmik in een schaal, en dan opmeet wat ik moet hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Faxie op 29-01-2024 21:05:29 ]
pi_212219482
Het loopt me te duizelen, maar ik vind het heerlijk _O-

De Pocher Aventador was overzichtelijker wat dat betreft.
pi_212227020
En daar is het eerste probleem... de kabels moeten door het gat naar de andere kant, maar omdat het een motor is met de kabels aan de zijkant, is de enige optie om die zijkant direct naar het gat te draaien. Probleem is alleen dat het dan niet past.

Oplossing: Het gat groter maken. Heb de benodigde ruimte gemarkeerd met een mes, en dan maar even zagen. Het stuk dat verwijderd wordt is bedoeld voor een as richting de voorwielen voor de 4WD versie. Dit is de 2WD, dus kan het prima verwijderen.

Hopelijk blijft het bij alleen dit probleempje...

Ik ga overigens niet met de bekabeling aan de motor klooien. Is wellicht mogelijk om de boel los te halen en op een hoek te solderen, maar ik ga daar niet mee gokken als er een makkelijkere oplossing is.
pi_212227500
Oke skip dat _O- Ik kon de aansluitingen voldoende buigen. Heb niet het idee dat dat kwaad kon.

Moest alsnog iets wegzagen overigens... pfff gedoe. Beetje jammer van Tamiya dat ze weinig rekening houden met motoren met andere bekabeling.

[ Bericht 20% gewijzigd door Faxie op 30-01-2024 21:02:12 ]
  woensdag 31 januari 2024 @ 15:02:55 #124
244108 StevenHyde
Bastognekoekadept
pi_212237171
quote:
10s.gif Op zondag 28 januari 2024 00:45 schreef Faxie het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooi geworden!
Andere vraag: Wat is dat voor een mooi sorteer/vakjes kast dat je hebt?
pi_212240764
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2024 15:02 schreef StevenHyde het volgende:

[..]
Mooi geworden!
Andere vraag: Wat is dat voor een mooi sorteer/vakjes kast dat je hebt?
Spul is van Hobbyzone.pl :P
pi_212243119
Huidige status, lijkt niet zoveel voor te stellen maar er zitten toch al behoorlijk wat uurtjes in. Heel veel schroefjes.

Nu de eerste schokbrekers in elkaar zetten. Benieuwd hoe dat gaat zijn.

pi_212256323
Huidige staat. Het laatste zakje hardware is opengetrokken, maar dit kan nog wel even duren omdat bij de volgende stappen ook alle electronica behalve de motor geinstalleerd moet worden.

pi_212267190
Ik ben benieuwd Faxie,het ziet er goed uit. Het plan voor de mijne heb ik al klaar en gaat iets ander worden als de jouwe. Ook van Tamiya,iets simpeler en goedkoper maar ga wel direct upgrades toevoegen betreffende motor,banden en shocks voor de funfactor. In ieder geval ook 2WD,offroader,zelfbouw en een old skool dingetje.
pi_212268492
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2024 19:08 schreef Faxie het volgende:
Oke skip dat _O- Ik kon de aansluitingen voldoende buigen. Heb niet het idee dat dat kwaad kon.

[ afbeelding ]

Moest alsnog iets wegzagen overigens... pfff gedoe. Beetje jammer van Tamiya dat ze weinig rekening houden met motoren met andere bekabeling.
De loop van de kabels ziet er een beetje vreemd uit. Is het niet de bedoeling dat dat kunststof blokje waar de kabels uit komen in de opening klikt?
pi_212268627
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 20:39 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
De loop van de kabels ziet er een beetje vreemd uit. Is het niet de bedoeling dat dat kunststof blokje waar de kabels uit komen in de opening klikt?
Nope. Je kan motoren van een hoop verschillende merken kopen, en dit is niet een motor van het merk auto dat ik bouw. Deze auto houdt blijkbaar geen rekening met andere merken motoren. Die van het eigen merk heeft de kabels aan het ronde deel zitten, en die kan je dan gewoon naar beneden door de opening laten gaan. Maar heel veel merken motoren hebben de kabels hetzelfde als de mijne.

De motor is trouwens een standaard maat, maar te kort om dat blokje door de opening te laten gaan.

Na wat zoeken op internet blijkt een bekend 'probleem' te zijn met dit model.
pi_212268653
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 18:46 schreef Charged het volgende:
Ik ben benieuwd Faxie,het ziet er goed uit. Het plan voor de mijne heb ik al klaar en gaat iets ander worden als de jouwe. Ook van Tamiya,iets simpeler en goedkoper maar ga wel direct upgrades toevoegen betreffende motor,banden en shocks voor de funfactor. In ieder geval ook 2WD,offroader,zelfbouw en een old skool dingetje.
Ja ik zag al dat dat hele hop-up gebeuren best groot is. Kan bijna een complete auto upgraden.

Wie weet doe ik dat bij een volgend model, of de deze eventueel, maar ik heb ook al gelezen dat het overgrote deel niet heel veel toevoegt uiteindelijk. Meer voor de leuk inderdaad.

Ben benieuwd naar de jouwe :P
pi_212288558
De basis is klaar *O* De kabels zitten zo even tijdelijk, dan kan ik later als de body erop gaat kijken wat het handigste is, en eventueel wat tyraps trekken.

Nu nog even het coureurtje in de primer zetten en een verfje geven, plus decals. Heb nog een spuitbusje primer liggen, want ga hier de airbrush niet voor aanslingeren :') En nu verder nog de body ontvetten, afplakken, spuiten, knippen, decallen etc. Duurt nog wel even denk ik, vrij veel stickers.

pi_212335167
Driver klaar. Had mooier gekund, maar had echt geen zin om seamlines weg te werken voor zoiets.

Nu de body vetvrij maken en de masks aanbrengen.

pi_212338519
Gaatjes geboord in de body en vetvrij gemaakt aan de binnenzijde met dreft en een schuursponsje. Nu kunnen de masks uitgesneden en bevestigd worden, en dan kan er gespoten worden.

Nu verschillen de meningen over de volgorde van spuiten of snijden, maar uiteindelijk lijkt het weinig uit te maken en vooral een voorkeurskwestie te zijn. Ik doe in dit geval eerst spuiten en dan snijden omdat het meerdere onderdelen zijn.

pi_212341122
Spoiler hoeft niet geschilderd te worden, dus uitgesneden, gestickerd en bevestigd :)

pi_212350767
5 Dunne lagen gespoten. Moet er nog wel een backing kleur op doen. Even kijken welke dat gaat worden....wit/zwart/zilver/rood. De veegjes her en der is stof trouwens, en zit alleen aan de buitenkant dus gaat er nog af met het folie.

pi_212351599
Met @Faxie's gave project moet ik wel wat dingetjes af gaan werken om ook daaraan te gaan beginnen.
Dus de Ekranoplan Lun klasse asap afbouwen.

pi_212352583
Bizar ding wel :D
pi_212354981
Besloten dat het niet de moeite is om naar de winkel te rijden, dus heb maar een spuitbusje besteld en gelijk wat CA lijm erbij, want m'n huidige is erg dik geworden.

Kan ik ondertussen eens de deze verder afmaken. Ligt nog maar een jaar of 3 in de doos zo _O- Had geen zin in de laatste details schilderen en decallen :')

Pfff ik stel zoveel uit altijd :') Maar gelukkig weer een beetje in een goede flow nu :P

pi_212373969
En een paar lagen bright gun metal erover. Nu kan er gesneden worden en de masks verwijderd worden :)

pi_212378293
Uitgesneden en een snelle losse testfit. Alles past goed op elkaar :9

Nu kan de toplaag eraf en de stickers erop :9

Die beschermlaag maakt veel verschil zeg :o

[ Bericht 22% gewijzigd door Faxie op 10-02-2024 22:58:39 ]
pi_212382199
Moest het even afmaken van mezelf... zat in een flow :')

pi_212388010
Klaar *O*

Binnenkort eens testritje doen :9

[ Bericht 18% gewijzigd door Faxie op 11-02-2024 19:51:29 ]
pi_212394480
Oeh wat ligt er nu opeens onder m'n bureau? :o

pi_212395035
Deze is ondertussen ook klaar. Tijd voor de Pocher nu :9

pi_212395120
Tot over een jaar :')

Allemaal metaal:

Bandjes :')

Schroefjes _O-

En een hele hoop plastic

Moet even op mijn gemak de handleiding doorpluizen om te kijken wat er gespoten gaat worden en wat niet. De kit is in principe zo gemaakt dat je geen ongespoten onderdelen zou moeten zien als je klaar bent, maar onder de metalen body moet het er ook gewoon goed uitzien vind ik. De sprues zijn in de juiste kleuren gegoten volgens mij, het ziet er niet gespoten uit. Kan ik mooi mijn metaalverf testen :9
  Moderator maandag 12 februari 2024 @ 05:41:19 #147
388664 crew  Dotteke
pi_212396126
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 00:56 schreef Faxie het volgende:
Tot over een jaar :')

Allemaal metaal:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Bandjes :')

[ afbeelding ]

Schroefjes _O-

[ afbeelding ]

En een hele hoop plastic

[ afbeelding ]

Moet even op mijn gemak de handleiding doorpluizen om te kijken wat er gespoten gaat worden en wat niet. De kit is in principe zo gemaakt dat je geen ongespoten onderdelen zou moeten zien als je klaar bent, maar onder de metalen body moet het er ook gewoon goed uitzien vind ik. De sprues zijn in de juiste kleuren gegoten volgens mij, het ziet er niet gespoten uit. Kan ik mooi mijn metaalverf testen :9
Wauw veel onderdelen zeg. Succes ^O^
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_212396621
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 05:41 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Wauw veel onderdelen zeg. Succes ^O^
976 :P Maar ze rekenen de schroefjes mee volgens mij, lol.
pi_212406179
Bijna alles uitgepakt. Eigenlijk zijn de metaalgekleurde plastic onderdelen allemaal al gespoten op de runners en zullen ze niet echt te zien zijn uiteindelijk. Spuitwerk is redelijk goed, hoewel er 1 runner is met flinke flash waar overheen gespoten is :') Wel weer allemaal onderdeeltjes die volledig verstopt zijn. Nouja die onderdelen ga ik niet spuiten denk ik, heeft weinig nut. Bij de Aventador waren dat soort onderdelen (zoals de uitlaat) nog wel eens ongespoten.

De zwarte plastic onderdelen zijn allemaal ongespoten, maar die zijn ook allemaal volledig onzichtbaar volgens mij. Moet nog even kijken wat ik daar mee ga doen.

Wat wel rottig is met zo'n set is het vooruit plannen. Liefste knip je al alles uit om achter elkaar te spuiten zoals bij een 1/24 set oid, maar dat zijn zoveel onderdelen dat je geen overzicht kan houden op een fatsoenlijke manier...

Dus ik ga nog even goed de handleiding doorspitten om een plan te maken. Maar ik heb het vermoeden dat er heel weinig gespoten gaat worden, en dat het slechts blijft bij een wash over de onderdelen.
pi_212406952
Geen zakje Z :( Hier kan mijn autisme niet tegen :(

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')