Stain of hoe noemen ze het?...geen idee.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 22:52 schreef Faxie het volgende:
[..]
Platte kwast. 't Is gewoon beits, dus leek me het beste na een beetje rondzoeken omdat het zo beter in het hout trekt.
Wood stain ja. 2e Laag zit nu op de rode delen, stuk donderder geworden. Nu lekker laten drogen en morgen weer verder. Volgende stap is volgens mij een hoop solderen voor de electronica aan de binnenkantquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 23:04 schreef Charged het volgende:
[..]
Stain of hoe noemen ze het?...geen idee.
Ziet er goed uit,
Pics when ready!! Succes.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 23:30 schreef Faxie het volgende:
Zal wel een kleine pauze tussendoor nemen, want ga de kamer upgraden met een nieuw bureau waarmee ik een extra kast kwijt kan en een vaste modelbouwplek kan realiseren van zeker 120x80 en de airbrushbooth ook een vaste plek heeft. Nu zit ik op een 80x80 plekje waar ik elke keer de gereedschapkistjes op moet leggen en de airbrushbooth zit op een verrijdbaar tafeltje, en dat soort kleine dingetjes maken dat je minder geneigd bent om te beginnen met de klus
Als je de poten er van af denkt is het niet veel meer 🤣quote:
Do not care,klootzak zei nog net geen goedenavond tegen me. Death became his faith.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 20:48 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Als je de poten er van af denkt is het niet veel meer 🤣
Ik ben team “Veel updates”quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 04:36 schreef Faxie het volgende:
Binnenzijde is klaar, ledjes gesoldeerd en houtjes geplakt. Houtjes uitsnijden is nog vrij rottig omdat een hobbymes niet goed tussen de kieren past, maar het went wel na een tijd. Je ontwikkelt een methode![]()
[ afbeelding ]
Nu even laten drogen en maffen. Morgen verder met de buitenzijde, en dan weer op naar het volgende grote stuk.
Ik ga niet teveel updates meer posten hoor, gewoon elke keer als een groot deel klaar is
Ja bedankt he… weer iets op mijn verlanglijstjequote:Op dinsdag 18 oktober 2022 17:13 schreef Faxie het volgende:
Ow en de bureaus zijn besteldHopelijk voor vrijdag nog binnen, en dan even de kamer ondersteboven gooien hehe. En daarna even kijken hoeveel kastjes ik kwijt kan voor de hobbyspulletjes. Ik ga dat Hobbyzone systeem kopen, mooi spul is dat. https://hobbyzone.pl/
Ik heb daarna wellicht 2 draagbare gereedschapkoffertjes voor jequote:Op dinsdag 18 oktober 2022 20:41 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Ja bedankt he… weer iets op mijn verlanglijstje![]()
![]()
![]()
Wauw. Dat is nogal watquote:Op donderdag 20 oktober 2022 21:02 schreef Faxie het volgende:
[..]
Dat hele ding heeft er uiteindelijk ruim 900
quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 19:53 schreef Faxie het volgende:
Ah fuck de nieuwe bureaus komen pas de 31eHad de mail verkeerd gelezen, dacht dat ze deze maandag al kwamen
quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 19:53 schreef Faxie het volgende:
Ah fuck de nieuwe bureaus komen pas de 31eHad de mail verkeerd gelezen, dacht dat ze deze maandag al kwamen
Weer een week laterquote:Op donderdag 27 oktober 2022 02:03 schreef Faxie het volgende:
Bureaus hebben een week vertraging7 November pas
Ik denk dat je een nieuw bureau nodig hebt.Schiet niet op zo.quote:Op maandag 7 november 2022 17:56 schreef Faxie het volgende:
Staafje van ventiel naar schakelaar op de drukschakelaar van m'n compressor klemt teveel, waardoor de druk van de motor het ventiel niet gesloten krijgt. Nieuwe drukschakelaar is dus onderweg (die sowieso fijner werkt, dus ik ga 'm sowieso vervangen) maar met een afgeknip Lego onderdeeltje gaat het hopelijk ook werken![]()
De tests gaan goed in ieder geval, ding is ietsjepietsje dunner en even lang nu![]()
[ afbeelding ]
Dat sowieso. Zou volgende week maandag geleverd moeten worden, mits ze het niet weer uit gaan stellen. Ze zeiden in ieder geval dat het spul onderweg is, dus het is niet zo dat het nog gemaakt moet worden oid.quote:Op maandag 7 november 2022 18:02 schreef Charged het volgende:
[..]
Ik denk dat je een nieuw bureau nodig hebt.Schiet niet op zo.
Owquote:
Pics,dat willen we na inrichting,ben zeer benieuwd!quote:Op maandag 7 november 2022 18:22 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ow![]()
Maarja, het gaat wel mooi worden straksMoet alleen even kijken hoe ik een aantal andere dingen op m'n bureau in ga delen, zodat ik zo veel mogelijk hobbyruimte overhoud. Ik mik op een 120-130x80 ruimte.
Mooi, lijkt mij zo priegelwerk al dat kleine spul.quote:Op maandag 7 november 2022 18:58 schreef Charged het volgende:
Kleine update aan de Me-262.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee zo hard hoeft het niet te glimmen hoorquote:Op vrijdag 11 november 2022 16:50 schreef FranticDJ het volgende:
wil je het echt als een jacht laten glimmen?
dan ben je er niet met 3-4 lagen
tussendoor met scotchbrite schuren..
tussendoor licht opschuren met scotcbrite/zo'n schuurmatjequote:Op vrijdag 11 november 2022 18:13 schreef Faxie het volgende:
[..]
Nee zo hard hoeft het niet te glimmen hoor
Maar geloof ook dat ik het met 3 lagen niet ga redden
Doe ik al maar lijkt niet echt te helpen. Spul blijft maar in het hout trekkenquote:Op vrijdag 11 november 2022 18:13 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
tussendoor licht opschuren met scotcbrite/zo'n schuurmatje
eerste laag verdunnen met thinner 50/50 helpt meestal welquote:Op vrijdag 11 november 2022 18:29 schreef Faxie het volgende:
[..]
Doe ik al maar lijkt niet echt te helpen. Spul blijft maar in het hout trekken![]()
Nouja straks nog een paar coats erover mikken. Zal toch wel een keer dekken zeker?
Verdunde parketlak iets?quote:Op vrijdag 11 november 2022 18:29 schreef Faxie het volgende:
[..]
Doe ik al maar lijkt niet echt te helpen. Spul blijft maar in het hout trekken![]()
Nouja straks nog een paar coats erover mikken. Zal toch wel een keer dekken zeker?
Wat voor soort hout is het?quote:Op vrijdag 11 november 2022 20:34 schreef Faxie het volgende:
[..]
Dat gebruik ik dus al. Andere lak ook geprobeerd, maar zie weinig verschil.
Oeh,looking good!quote:Op donderdag 17 november 2022 18:35 schreef Faxie het volgende:
En ze staan![]()
Niet de beste hoek omdat er een roomdivider in de weg staat anders, en het is nog een rommeltje. Het is veel minder krap dan dat het lijkt zo, heb juist een stuk meer ruimte dan ik eerst had.
Van het weekend eens een leuke Hobbyzone configuratie samenstellen en bestellen. Heb een stuk van 120 breed om te gebruiken, dus hou een werkplek over van 90 breed tussen de modules, en de volle 120 aan de voorzijde van het bureau, plus het hoekje bij de spraybooth. Werkdiepte is uiteindelijk iets van 55cm tot de modules, en die worden dan 2 hoog, 30cm. Daar gaat meer dan zat spul in passen gok ik
[ afbeelding ]
Ben wel een beetje jaloers alvast,zeer benieuwd naar het eindresultaat.quote:Op donderdag 17 november 2022 20:58 schreef Faxie het volgende:
[..]
Als de modules staan en alles ingericht is, zal ik wel betere foto's maken
Duidelijk. Gaat modelbouw verplaatst worden of opnieuw beginnen? En per wanneer?quote:Op zaterdag 19 november 2022 07:48 schreef Dotteke het volgende:
Morguh allemaal.
Een belangrijk berichtje voor iedereen willen jullie dat aub lezen
CRE / HOB het nieuwe subforum
Nee het gaat verplaatst worden, ik weet alleen nog niet wanneerquote:Op zaterdag 19 november 2022 15:54 schreef Charged het volgende:
[..]
Duidelijk. Gaat modelbouw verplaatst worden of opnieuw beginnen? En per wanneer?
Thnx alvast.
Is ook net nieuwquote:Op maandag 21 november 2022 20:30 schreef etuiedelapiel het volgende:
Meld zich hier.nooit geweten dat dit subforum bestond.
Ik ben een fervent modelbouwer inmiddels de boten Aida en Titanic 1:96 klaar.
Nu een stapje moeilijker met de Cutty Sark 1:96 van Revell
Succes ermee, wij hebben op zolder ook een hele opstelling hiervan en het is zo handig! Echt het geld waard.quote:
Het is nog wel een hele klus om ze allemaal in elkaar te zetten merkte ikquote:Op woensdag 23 november 2022 09:29 schreef GeekyMe het volgende:
Ah wat leuk allemaal.![]()
Ik doe zelf ook een beetje aan modelbouw. Wat Warhammer, D&D dingen en dan vooral het schilderen hiervan En sinds een week ook maar begonnen met de miniatuur huisjes en Gundam modellen. Ik had echt weer een hobby nodig waar ik gewoon met een podcast op mijn ding kan doen.
[..]
Succes ermee, wij hebben op zolder ook een hele opstelling hiervan en het is zo handig! Echt het geld waard.
O dat is fijn, vooral als ze zo snel reageren.quote:Op woensdag 23 november 2022 13:45 schreef Faxie het volgende:
Nu al een reactie en ze sturen een nieuwe op
En,en,en,en hoe ver ben je?quote:Op woensdag 23 november 2022 13:45 schreef Faxie het volgende:
Nu al een reactie en ze sturen een nieuwe op
Bijna klaarquote:
quote:Op vrijdag 25 november 2022 23:06 schreef Faxie het volgende:
[..]
Bijna klaarMoet er nog eentje doen. Best veel werk eigenlijk, had ik me een beetje op verkeken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |