abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_207717047
Ik heb nog nooit met Transavia gevlogen, maar het lijkt bijna alsof alleen Transavia vanuit NL naar Portugal vliegt.

Vinden jullie Transavia betrouwbaar?
pi_207717223
Nee
U MAD?
pi_207717234
misschien
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_207717279
Wat een antwoorden :{

Ik heb een paar keer met Transavia gevlogen, verleden jaar ook nog naar Portugal.
niets mis mee, nog nooit een bijzondere vertraging gehad, en je komt gewoon aan op de plek van bestemming.

Het is wel een beetje budget allemaal, maar voor die 3 uurtjes, heel goed te doen hoor :) 14.gif
pi_207717299
Transavia was echt mooi
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_207717341
Ik heb 2 keer met Transavia gevlogen (heen- en terug). We stegen op, deden vliegen en toen deden we landen en t ging helemaal goed. Net een echte luchtvaartmaatschappij! ^O^
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_207717376
Tot het incident wat we niet over mogen praten had ik al zeven keer eerder met Transavia gevlogen en echt nooit meer. Ik hak nog liever mijn resterende been er af.

Mijn advies. Niet doen. Vlieg om of ga met de trein of auto. Of ga ergens anders naar toe
pi_207721123
Transavia gewoon prima om mee te vliegen.
pi_207724525
Goede airline. Low-cost, maar het doet wat je ervan mag verwachten. Het brengt je goedkoop van A naar B. Het overige kost geld. Voor die korte vluchten binnen Europa helemaal niets mis mee.
pi_207725516
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 19:54 schreef DutchieBre het volgende:
Goede airline. Low-cost, maar het doet wat je ervan mag verwachten. Het brengt je goedkoop van A naar B. Het overige kost geld. Voor die korte vluchten binnen Europa helemaal niets mis mee.
Wat is er goed aan?

Je mag alleen maar mini koffers meenemen. 10 KG handbagage.

Ruimbagage betaal je bij 😱 maar ook dan weer babykoffers.

Ben echt ontevreden, maar meisje van TUI beweerde dat alleen Transavia naar Portugal vliegt 😔

O ja, heb geboekt via TUI vandaag, maar kan niet eens op die Transavia website inloggen. Mijn gegevens worden niet herkend 🤨
  donderdag 26 januari 2023 @ 23:07:17 #11
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_207729121
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 20:34 schreef jarajosefff het volgende:

[..]
Wat is er goed aan?

Je mag alleen maar mini koffers meenemen. 10 KG handbagage.

Ruimbagage betaal je bij 😱 maar ook dan weer babykoffers.

Ben echt ontevreden, maar meisje van TUI beweerde dat alleen Transavia naar Portugal vliegt 😔

O ja, heb geboekt via TUI vandaag, maar kan niet eens op die Transavia website inloggen. Mijn gegevens worden niet herkend 🤨
De meeste maatschappijen vliegen gewoon naar Portugal hoor. KLM sowieso. DIe van TUI bedoeld zeer waarschijnlijk dat je vanuit TUI alleen Transavia kan boeken naar Portugal.

Wat betreft vliegen met Transavia. Dat is gewoon prima te doen. Wel zijn de stoelen nog wat krapper dan bijvoorbeeld KLM, maar dat is bijna altijd wel bij de low cost maatschappijen.

Ruimbagage is zelden of nooit (meer) gratis bij Europese vluchten dus dat maakt echt niks uit t.o.v. Transavia. Verder heb je eigenlijk weinig losse kosten die je bij andere maatschappijen niet ook al hebt. Het is niet zoals RyanAir waar je voor elke zucht moet betalen. Enige wat ik kan bedenken wat echt uitgezonderd is bij Transavia, dan is het eten op de vlucht. Maar dat broodje en drankje bij anderen is ook weer niet zo wereldschokkend.

Als ik kan kiezen tussen KLM (of beter) en Transavia dan kies ik wel voor die eerste. Omdat de stoelen bij die laatste dus nog wel een stuk krapper zijn. Maar het ligt er ook aan per bestemming wat gunstig of haalbaar is. Vorig jaar gevlogen op Dubrovnik dat was veel handiger via Transavia.

Uiteraard kan er wel nog een groot verschil zitten in gevallen dat er iets mis gaat. En ze dan dus niet thuis geven bij geld retour, vervangende vluchten etc. Maar op basis van het vliegen zelf is Transavia best ok.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_207729491
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 23:07 schreef Redefine het volgende:

[..]
De meeste maatschappijen vliegen gewoon naar Portugal hoor. KLM sowieso. DIe van TUI bedoeld zeer waarschijnlijk dat je vanuit TUI alleen Transavia kan boeken naar Portugal.

Wat betreft vliegen met Transavia. Dat is gewoon prima te doen. Wel zijn de stoelen nog wat krapper dan bijvoorbeeld KLM, maar dat is bijna altijd wel bij de low cost maatschappijen.

Ruimbagage is zelden of nooit (meer) gratis bij Europese vluchten dus dat maakt echt niks uit t.o.v. Transavia. Verder heb je eigenlijk weinig losse kosten die je bij andere maatschappijen niet ook al hebt. Het is niet zoals RyanAir waar je voor elke zucht moet betalen. Enige wat ik kan bedenken wat echt uitgezonderd is bij Transavia, dan is het eten op de vlucht. Maar dat broodje en drankje bij anderen is ook weer niet zo wereldschokkend.

Als ik kan kiezen tussen KLM (of beter) en Transavia dan kies ik wel voor die eerste. Omdat de stoelen bij die laatste dus nog wel een stuk krapper zijn. Maar het ligt er ook aan per bestemming wat gunstig of haalbaar is. Vorig jaar gevlogen op Dubrovnik dat was veel handiger via Transavia.

Uiteraard kan er wel nog een groot verschil zitten in gevallen dat er iets mis gaat. En ze dan dus niet thuis geven bij geld retour, vervangende vluchten etc. Maar op basis van het vliegen zelf is Transavia best ok.
Dank voor je heldere bericht.

Ik lees heel veel verhalen over bagage die kwijt raakt door Transavia, vluchten die ineens geannuleerd worden etc. Daardoor ben ik wat huiverig. Ik neem echter aan dat TUI dan een oplossing zou moeten zoeken.

Ook vertelde het TUI meisje mij dat ik verplicht ben online in te checken. Dat vind ik doodeng. Stel je vult je paspoort documentnummer verkeerd in, wat gebeurt er dan? Kan je dan niet meer op reis.

Ruimbagage koop ik wel bij, ik moet toch producten uit de supermarkten daar meenemen en shoppen. Maar ik lees dat ik voor de terugvlucht geen ruimbagage kan kopen 😱 wat gebeurt er dan met mijn ruimbagage koffers gevuld met kleding die wel mee mochten, maar dus niet terug naar huis?



😱
  donderdag 26 januari 2023 @ 23:44:20 #13
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_207729606
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 23:34 schreef jarajosefff het volgende:

[..]
Dank voor je heldere bericht.

Ik lees heel veel verhalen over bagage die kwijt raakt door Transavia, vluchten die ineens geannuleerd worden etc. Daardoor ben ik wat huiverig. Ik neem echter aan dat TUI dan een oplossing zou moeten zoeken.

Ook vertelde het TUI meisje mij dat ik verplicht ben online in te checken. Dat vind ik doodeng. Stel je vult je paspoort documentnummer verkeerd in, wat gebeurt er dan? Kan je dan niet meer op reis.

Ruimbagage koop ik wel bij, ik moet toch producten uit de supermarkten daar meenemen en shoppen. Maar ik lees dat ik voor de terugvlucht geen ruimbagage kan kopen 😱 wat gebeurt er dan met mijn ruimbagage koffers gevuld met kleding die wel mee mochten, maar dus niet terug naar huis?

[ afbeelding ]

😱
In principe moet TUI het dan afhandelen ja, want je hebt daar geboekt. In de praktijk ligt dat nog weleens anders. Wat betreft missende bagage is sinds vorig jaar ook bij andere maatschappijen wel raak, zeker als ze via Schiphol vliegen. Maar t.o.v. de vele horrorverhalen zijn er nog meer verhalen waar het prima gaat. Echter is er wel nog steeds een verschil hoe er wordt gehandeld bij problemen. Daarbij denk ik inderdaad wel dat Transavia daar niet heel erg best in is.

Toch zou ik mij niet al te veel zorgen maken. Het is ook weer geen hele slechte maatschappij. Je kunt het nog slechter treffen.

Wat betreft de ruimbagage op je terugvlucht. Hoeveel dagen ga je op reis en wat voor zware dingen ga je daar kopen dat je verwacht boven de 20 kg te zitten? Voor Europese vluchten vind ik het knap om daar in de buurt te zitten :D
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_207743278
Wat is dit voor n00b / troll :')

Je doet net alsof Transavia een of andere shady vliegtuigmaatschappij is uit Azië. Transavia is gewoon een prima vliegtuigmaatschappij in Europa. Lowcost, dat wel, maar daar is de prijs dan ook naar en moet je als Nederlander wel van houden toch? Heb er in mijn leven al zeker 30 keer mee gevlogen, gewoon prima.

Daarnaast, online inchecken eng? Kijk gewoon uit je doppen met wat je invult, het is zo simpel. Zeker bij lowcost airlines is online inchecken al jarenlang de norm.
Sue Me
pi_207743369
Ben al vijf keer neergestort met Transavia.
  zaterdag 28 januari 2023 @ 08:34:30 #16
338319 ZarB
Piña colada
pi_207743457
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 07:35 schreef opgebaarde het volgende:
Tot het incident wat we niet over mogen praten had ik al zeven keer eerder met Transavia gevlogen en echt nooit meer. Ik hak nog liever mijn resterende been er af.

Mijn advies. Niet doen. Vlieg om of ga met de trein of auto. Of ga ergens anders naar toe
:?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_207743706
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2023 07:35 schreef opgebaarde het volgende:
Tot het incident wat we niet over mogen praten had ik al zeven keer eerder met Transavia gevlogen en echt nooit meer. Ik hak nog liever mijn resterende been er af.

Mijn advies. Niet doen. Vlieg om of ga met de trein of auto. Of ga ergens anders naar toe
Je moet dan ook gewoon een stoel boeken ipv gratis via het landingsgestel te reizen.
pi_207774999
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 20:34 schreef jarajosefff het volgende:

Wat is er goed aan?

Je mag alleen maar mini koffers meenemen. 10 KG handbagage.

Ruimbagage betaal je bij 😱 maar ook dan weer babykoffers.

10kg is niet mini :')
En bij bijna elke maatschappij moet je wel bijbetalen voor ruimbagage :')

Wees blij dat je handbagage niet hoeft bij te betalen lol.
pi_207779955
Een paar jaar geleden mocht je bij Transavia maar een stuk handbagage aan bord meenemen, maar nu is het net een echte airline waarbij je daarbovenop een personal item mee kan nemen. De meeste vliegtuigen zijn intussen vernieuwd en hebben grote opbergruimtes voor de rolkoffertjes.

Wat ik stom vind: je kan na het boeken niet een standaard ticket naar plus upgraden (zou ik wel handig vinden voor de xp's) en bij het inchecken kun je tegenwoordig niet zelf meer een stoel uitkiezen.
pi_207785436
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 08:06 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Ben al vijf keer neergestort met Transavia.
Maar ja, je hebt het ook vijf keer overleefd. Dat kunnen de meesten die neerstorten met een vliegtuig niet zeggen.
(Sorry, slecht grapje op een nog slechter grapje...)
  maandag 30 januari 2023 @ 21:48:55 #21
338319 ZarB
Piña colada
pi_207785642
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 10:38 schreef bianconeri het volgende:

[..]
10kg is niet mini :')
En bij bijna elke maatschappij moet je wel bijbetalen voor ruimbagage :')

Wees blij dat je handbagage niet hoeft bij te betalen lol.
Bij de paupers van easyjet moet je daar ook al voor bij betalen. Mag je alleen gratis een rugtas mee die onder de stoel past. "Voldoende voor een korte trip" :') :') :') :') ja, 's ochtends heen en 's avonds weer terug ja. Normale handbagage erbij +100 euro.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  dinsdag 31 januari 2023 @ 23:14:20 #22
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_207799684
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 21:48 schreef ZarB het volgende:

[..]
Bij de paupers van easyjet moet je daar ook al voor bij betalen. Mag je alleen gratis een rugtas mee die onder de stoel past. "Voldoende voor een korte trip" :') :') :') :') ja, 's ochtends heen en 's avonds weer terug ja. Normale handbagage erbij +100 euro.
Kan je beter een extra stoel boeken en daar je koffer op zetten :')
Sue Me
pi_207828501
Prima maatschappij, al is de bijnaam Transvertragia niet voor niks.
pi_207834976
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 07:19 schreef tompsv18 het volgende:
Prima maatschappij, al is de bijnaam Transvertragia niet voor niks.
Is zeker een bijnaam onder Costa gangers?
Nog nooit van gehoord en regelmatig met Transavia gevlogen en nog nooit last van gehad.
  woensdag 22 maart 2023 @ 13:35:14 #25
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208493670
Als deze vraag nog actueel is: niks mis mee, heb met ze gevlogen naar Portugal, de Azoren en Cyprus. Wel hetzelfde beleid qua eten als Ryanair: voor het matige voedselaanbod moet je betalen, net als stoelkeuze en koffers. In een vliegtuig naar de Azoren herinner ik me bijzonder weinig beenruimte (weet niet meer wat voor toestel dat was), op mijn vlucht naar Cyprus (begin deze maand) kon ik prima mijn benen kwijt (dat was volgens mij een Boeing 737-800) en hadden we een vrije stoel naast ons. Die laatste vlucht landde ook nog eens vroeger dan gepland.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 16:19:21 #26
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_208495698
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 07:19 schreef tompsv18 het volgende:
Prima maatschappij, al is de bijnaam Transvertragia niet voor niks.
Heb met TAP retour Portugal gevlogen. In totaal 23 uur vertraging.
Heb met KLM retour Portugal gevlogen. In totaal 12 uur vertraging.
Heb met Transavia retour Portugal gevlogen. Geen vertraging.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_208501921
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2023 16:19 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Heb met TAP retour Portugal gevlogen. In totaal 23 uur vertraging.
Heb met KLM retour Portugal gevlogen. In totaal 12 uur vertraging.
Heb met Transavia retour Portugal gevlogen. Geen vertraging.
vraagje....deze zomer ga ik voor het eerst met Transavia.....uiteraard willen we onderweg wat snacken. Hier in Azie is het hoogstgebruikelijk dat je een koffie en een broodje tot en met McDo happy meals of KFC buckets mee aan boord neemt (die je dus achter de security koopt)

Mag dat ook bij Transavia? Dat jij weet ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_208502193
1 keer gevlogen met Transavia en geen problemen ondervonden
  Moderator donderdag 23 maart 2023 @ 08:17:22 #29
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_208502685
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 02:24 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
vraagje....deze zomer ga ik voor het eerst met Transavia.....uiteraard willen we onderweg wat snacken. Hier in Azie is het hoogstgebruikelijk dat je een koffie en een broodje tot en met McDo happy meals of KFC buckets mee aan boord neemt (die je dus achter de security koopt)

Mag dat ook bij Transavia? Dat jij weet ?
Je eigen sandwich is geen probleem, volgens mij. Een hele happy meal lijkt me wat minder fijn voor je medereizigers, maar geen idee of daar richtlijnen voor zijn. Je kan het natuurlijk vragen aan de klantenservice.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_208502949
quote:
2s.gif Op woensdag 22 maart 2023 13:35 schreef SEMTEX het volgende:
Wel hetzelfde beleid qua eten als Ryanair: voor het matige voedselaanbod moet je betalen, net als stoelkeuze en koffers.
Waarom benoemen mensen dit nog?

Letterlijk 99% van alle airliners in Europa hebben dit.
Alleen de high class airliners bieden gratis eten en drinken aan, en gratis stoelkeuze heb je bij sommige bij het inchecken.

Sterker nog: Bij bijna airliners moet je betalen voor je trolley. Dus dikke plus juist voor transavia t.o.v. heel veel.
pi_208502962
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 08:17 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Je eigen sandwich is geen probleem, volgens mij. Een hele happy meal lijkt me wat minder fijn voor je medereizigers, maar geen idee of daar richtlijnen voor zijn. Je kan het natuurlijk vragen aan de klantenservice.
Er bestaat ook nog zoiets als fatsoen; je gaat toch niet met je stink hamburger het vliegtuig in? Eet dat gewoon op achter de douane.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_208502983
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 08:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Bij bijna airliners moet je betalen voor je trolley. Dus dikke plus juist voor transavia t.o.v. heel veel.
Zag overigens wel bij het boeken, dan men maar maximaal 70 trolleys toelaat als handbagage, vanaf nummer 71 gaat het - kosteloos - in het ruim.

Op zich wel een goede maatregelen, ik neem zelf enkel mijn rugzakje mee als handbagage, maar anderen dus wat meer O-) , en die verwachten dan maar dat ik ruimte voor ze maak....
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_208502984
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 02:24 schreef LangeTabbetje het volgende:

vraagje....deze zomer ga ik voor het eerst met Transavia.....uiteraard willen we onderweg wat snacken. Hier in Azie is het hoogstgebruikelijk dat je een koffie en een broodje tot en met McDo happy meals of KFC buckets mee aan boord neemt (die je dus achter de security koopt)

Mag dat ook bij Transavia? Dat jij weet ?
Als ik uit mijn eigen reactie kijk dan zeg ik: Wat een ongelofelijke tokkies daar in Azie.
Echt serieus? Je gaat toch niet al die tijd wachten met je warme maaltijd die dan lekker afkoelt.
Plus dat het nogal asociaal is als je uitgebreidt een hele maal gaat zitten eten in een vliegtuig.

Gewoon een standaard broodje is heel wat anders natuurlijk. Ik pak ook wel eens even een broodje (de NL type broodjes dan).
Of er echt richtlijnen voor zijn weet ik niet, in Europa is iedereen te netjes (ja, zelfs die Costa tokkies) om zoiets te doen.
Geldt voor elke airline btw.
pi_208502998
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:00 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Zag overigens wel bij het boeken, dan men maar maximaal 70 trolleys toelaat als handbagage, vanaf nummer 71 gaat het - kosteloos - in het ruim.

Op zich wel een goede maatregelen, ik neem zelf enkel mijn rugzakje mee als handbagage, maar anderen dus wat meer O-) , en die verwachten dan maar dat ik ruimte voor ze maak....
Dat is bij elke airline zo hoor.
Als de cabine vol is dan is het vol, het is in elk geval gratis.

Sinds zo'n 2 jaar hebben bijna alle airliners veranderingen aangebracht dat je zelfs voor je trolley moet betalen.
Dus als een Transavia dat nog gratis is dan is dat gewoon een dikke plus.
pi_208502999
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:00 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Als ik uit mijn eigen reactie kijk dan zeg ik: Wat een ongelofelijke tokkies daar in Azie.
Echt serieus? Je gaat toch niet al die tijd wachten met je warme maaltijd die dan lekker afkoelt.
Plus dat het nogal asociaal is als je uitgebreidt een hele maal gaat zitten eten in een vliegtuig.

Gewoon een standaard broodje is heel wat anders natuurlijk. Ik pak ook wel eens even een broodje (de NL type broodjes dan).
Of er echt richtlijnen voor zijn weet ik niet, in Europa is iedereen te netjes (ja, zelfs die Costa tokkies) om zoiets te doen.
Geldt voor elke airline btw.
Eigenlijk is het wel serieus ja. Zeker bij de wat langere low cost vluchten. Men gaat hier dus vanuit Manila gerust low cost (echt bare to the bone) low cost naar Dubai of Australie, gezellig 10 uurtjes. Maar neemt gerust een grote KFC familie bucket mee :D
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 23 maart 2023 @ 12:26:57 #36
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208505196
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:00 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Zag overigens wel bij het boeken, dan men maar maximaal 70 trolleys toelaat als handbagage, vanaf nummer 71 gaat het - kosteloos - in het ruim.

Op zich wel een goede maatregelen, ik neem zelf enkel mijn rugzakje mee als handbagage, maar anderen dus wat meer O-) , en die verwachten dan maar dat ik ruimte voor ze maak....
Inderdaad, ik zag ook van en naar Cyprus weer bijzonder grote koffers de vakken in verdwijnen :')
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 23 maart 2023 @ 12:28:53 #37
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208505215
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 08:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Waarom benoemen mensen dit nog?

Letterlijk 99% van alle airliners in Europa hebben dit.
Alleen de high class airliners bieden gratis eten en drinken aan, en gratis stoelkeuze heb je bij sommige bij het inchecken.

Sterker nog: Bij bijna airliners moet je betalen voor je trolley. Dus dikke plus juist voor transavia t.o.v. heel veel.
Ik benoem het omdat ik het voedselaanbod erg karig vindt. Het is letterlijk het bare aanbod van een Kiosk op het station, wat bij 4 uur vliegen wel kak is. En inderdaad, je eigen eten meenemen is dan de beste optie.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_208505688
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:00 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Als ik uit mijn eigen reactie kijk dan zeg ik: Wat een ongelofelijke tokkies daar in Azie.
Echt serieus? Je gaat toch niet al die tijd wachten met je warme maaltijd die dan lekker afkoelt.
Plus dat het nogal asociaal is als je uitgebreidt een hele maal gaat zitten eten in een vliegtuig.

Gewoon een standaard broodje is heel wat anders natuurlijk. Ik pak ook wel eens even een broodje (de NL type broodjes dan).
Of er echt richtlijnen voor zijn weet ik niet, in Europa is iedereen te netjes (ja, zelfs die Costa tokkies) om zoiets te doen.
Geldt voor elke airline btw.
Ik had een keer Franstalige Belgen naast me. Die hadden stokbroden en bakjes filet americain, en gingen dat uitgebreid smeren en eten. Ik wist niet wat ik zag. :')
Dan ken je toch echt geen enkele schaamte als je rauw vlees naast een ander gaat eten. :r
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_208505718
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 08:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Er bestaat ook nog zoiets als fatsoen; je gaat toch niet met je stink hamburger het vliegtuig in? Eet dat gewoon op achter de douane.
Ik had iemand die tijdens een vlucht AMS-NRT (Tokyo) een uitgebreid menu bij de Mac achter de marechaussee had gehaald. Uitgebreid menu, zelfs een paar dozen kip 20 (no joke). "Want de vlucht is zo lang en was bang dat hij niet zijn honger kon stillen" _O-

Als je claimt geen aso te zijn snap ik echt niet hoe je zelf niet kan bedenken dat niemand zin heeft om 10 uur lang in de frituurstank te zitten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 23-03-2023 13:17:05 ]
pi_208505731
quote:
14s.gif Op donderdag 23 maart 2023 13:16 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Ik had iemand die tijdens een vlucht AMS-NRT (Tokyo) een uitgebreid menu bij de Mac achter de marechaussee had gehaald. Uitgebreid menu, zelfs een paar dozen kip 20 (no joke).

Snap echt niet hoe je zelf niet kan bedenken dat niemand zin heeft om 10 uur lang in de frituurstank te zitten.
Ze weten het wel, maar me, myself and I.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_208505739
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 13:17 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ze weten het wel, maar me, myself and I.
Ja helaas, is wel met meer dingen in Nederland vandaag de dag.
pi_208505749
quote:
14s.gif Op donderdag 23 maart 2023 13:18 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Ja helaas, is wel met meer dingen in Nederland de wereld vandaag de dag.
:Y
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_208505817
Gewoon met Transcavia vliegen :7

Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208507725
Voor corona vaak met Transavia en Ryanair naar Portugal gevlogen. Beiden zijn budgetmaatschappijen waar je voor alle extra's moet betalen. maar verder prima te doen. Vanaf 2020 nooit meer gevlogen, dus geen ervaring van de laatste tijd.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 24 maart 2023 @ 00:14:21 #45
414785 sirdanilot
pi_208513036
Ik ging altijd met RyanAir of TAP Portugal naar Portugal toen ik nog in Nederland woonde.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_208533827
Vorig jaar nog met Transavia gevlogen (van Nice naar Amsterdam), ging prima. Maar je mag geen op de luchthaven gekochte alcohol drinken in het vliegtuig. Als je bier of wijn wilt, moet je die dus in het vliegtuig kopen.

Ik had dus een klein flesje wijn gekocht. Toen maar koffie besteld in het vliegtuig (was ook nog eens oploskoffie), en daarna de wijn in het bekertje gedaan en gedronken.
pi_208682088
Vaak genoeg met Transavia gevlogen, is gewoon prima.
Wel ff een ander vraagje mbt bagage, van de zomer ga ik wellicht een weekje weg met Transavia, en denk dat ik wel aan een trolley van 10 kg (55-35-25 cm) genoeg heb. Maar mag je ernaast ook nog een kleine rugtas meenemen? Op de website staat er een opsomming (1 trolley / 1 accessoire van 40-30-20 cm), maar deze autist heeft ff twijfel of hij dat moet interpreteren als "en-en" of "of-of"... :')

quote:
14s.gif Op donderdag 23 maart 2023 13:16 schreef Erasmus het volgende:
Ik had iemand die tijdens een vlucht AMS-NRT (Tokyo) een uitgebreid menu bij de Mac achter de marechaussee had gehaald. Uitgebreid menu, zelfs een paar dozen kip 20 (no joke). "Want de vlucht is zo lang en was bang dat hij niet zijn honger kon stillen"
Damn, echt onfatsoenlijk idd. Op lange vluchten hebben ze eten zat. Al heb ik 1x meegemaakt bij Air Transat naar Vancouver dat we op 12 uur directe vlucht maar 1 klef broodje en 1 pizza sliceje kregen, dat was echt karig. :{ Iedereen kwam gammel het vliegtuig uit. Reisde ook nog met o.a. 1 iemand die een glutenallergie had, en ze hadden niks glutenvrij. Die zat dus op de terugweg met een plastic wegwerpmes glutenvrije nutella op crackers te smeren. _O- Kijk, in zo'n geval snap ik wel dat je ff wat voor jezelf meeneemt het vliegtuig in.
(Ze konden voor die vlucht niks voor haar regelen en op de airport was er ook niks glutenvrij te vinden, oke dat zal nu wel veranderd zijn maar een jaar of 10 geleden was dat nog niet...)
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_208682114
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 13:42 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Vaak genoeg met Transavia gevlogen, is gewoon prima.
Wel ff een ander vraagje mbt bagage, van de zomer ga ik wellicht een weekje weg met Transavia, en denk dat ik wel aan een trolley van 10 kg (55-35-25 cm) genoeg heb. Maar mag je ernaast ook nog een kleine rugtas meenemen? Op de website staat er een opsomming (1 trolley / 1 accessoire van 40-30-20 cm), maar deze autist heeft ff twijfel of hij dat moet interpreteren als "en-en" of "of-of"... :')
[..]
Damn, echt onfatsoenlijk idd. Op lange vluchten hebben ze eten zat. Al heb ik 1x meegemaakt bij Air Transat naar Vancouver dat we op 12 uur directe vlucht maar 1 klef broodje en 1 pizza sliceje kregen, dat was echt karig. :{ Iedereen kwam gammel het vliegtuig uit. Reisde ook nog met o.a. 1 iemand die een glutenallergie had, en ze hadden niks glutenvrij. Die zat dus op de terugweg met een plastic wegwerpmes glutenvrije nutella op crackers te smeren. _O- Kijk, in zo'n geval snap ik wel dat je ff wat voor jezelf meeneemt het vliegtuig in.
(Ze konden voor die vlucht niks voor haar regelen en op de airport was er ook niks glutenvrij te vinden, oke dat zal nu wel veranderd zijn maar een jaar of 10 geleden was dat nog niet...)
Dat is en en. Dus 1 trolley en een laptop tas/rugzak. Of voor vrouwen, 1 trolley en hun handtas.....
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_208682127
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 13:45 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Dat is en en. Dus 1 trolley en een laptop tas/rugzak. Of voor vrouwen, 1 trolley en hun handtas.....
Thanks, ja dacht het al, maar just to be sure. :@
The only way you can be original, is to be yourself.
  zaterdag 8 april 2023 @ 18:22:36 #50
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_208705532
Ik heb altijd de indruk dat de stewardessen van Transavia wat bonkiger gebouwd zijn dan van buitenlandse budget airlines. De hoofdstewardess is vaak een struise blondine van middelbare leeftijd terwijl het bij Ryanair typisch een verwijfde vent van rond de 30 is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nieuwschierig op 08-04-2023 20:14:00 ]
Wie dit leest is gek
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')