Wat is er goed aan?quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:54 schreef DutchieBre het volgende:
Goede airline. Low-cost, maar het doet wat je ervan mag verwachten. Het brengt je goedkoop van A naar B. Het overige kost geld. Voor die korte vluchten binnen Europa helemaal niets mis mee.
De meeste maatschappijen vliegen gewoon naar Portugal hoor. KLM sowieso. DIe van TUI bedoeld zeer waarschijnlijk dat je vanuit TUI alleen Transavia kan boeken naar Portugal.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:34 schreef jarajosefff het volgende:
[..]
Wat is er goed aan?
Je mag alleen maar mini koffers meenemen. 10 KG handbagage.
Ruimbagage betaal je bij 😱 maar ook dan weer babykoffers.
Ben echt ontevreden, maar meisje van TUI beweerde dat alleen Transavia naar Portugal vliegt 😔
O ja, heb geboekt via TUI vandaag, maar kan niet eens op die Transavia website inloggen. Mijn gegevens worden niet herkend 🤨
Dank voor je heldere bericht.quote:Op donderdag 26 januari 2023 23:07 schreef Redefine het volgende:
[..]
De meeste maatschappijen vliegen gewoon naar Portugal hoor. KLM sowieso. DIe van TUI bedoeld zeer waarschijnlijk dat je vanuit TUI alleen Transavia kan boeken naar Portugal.
Wat betreft vliegen met Transavia. Dat is gewoon prima te doen. Wel zijn de stoelen nog wat krapper dan bijvoorbeeld KLM, maar dat is bijna altijd wel bij de low cost maatschappijen.
Ruimbagage is zelden of nooit (meer) gratis bij Europese vluchten dus dat maakt echt niks uit t.o.v. Transavia. Verder heb je eigenlijk weinig losse kosten die je bij andere maatschappijen niet ook al hebt. Het is niet zoals RyanAir waar je voor elke zucht moet betalen. Enige wat ik kan bedenken wat echt uitgezonderd is bij Transavia, dan is het eten op de vlucht. Maar dat broodje en drankje bij anderen is ook weer niet zo wereldschokkend.
Als ik kan kiezen tussen KLM (of beter) en Transavia dan kies ik wel voor die eerste. Omdat de stoelen bij die laatste dus nog wel een stuk krapper zijn. Maar het ligt er ook aan per bestemming wat gunstig of haalbaar is. Vorig jaar gevlogen op Dubrovnik dat was veel handiger via Transavia.
Uiteraard kan er wel nog een groot verschil zitten in gevallen dat er iets mis gaat. En ze dan dus niet thuis geven bij geld retour, vervangende vluchten etc. Maar op basis van het vliegen zelf is Transavia best ok.
In principe moet TUI het dan afhandelen ja, want je hebt daar geboekt. In de praktijk ligt dat nog weleens anders. Wat betreft missende bagage is sinds vorig jaar ook bij andere maatschappijen wel raak, zeker als ze via Schiphol vliegen. Maar t.o.v. de vele horrorverhalen zijn er nog meer verhalen waar het prima gaat. Echter is er wel nog steeds een verschil hoe er wordt gehandeld bij problemen. Daarbij denk ik inderdaad wel dat Transavia daar niet heel erg best in is.quote:Op donderdag 26 januari 2023 23:34 schreef jarajosefff het volgende:
[..]
Dank voor je heldere bericht.
Ik lees heel veel verhalen over bagage die kwijt raakt door Transavia, vluchten die ineens geannuleerd worden etc. Daardoor ben ik wat huiverig. Ik neem echter aan dat TUI dan een oplossing zou moeten zoeken.
Ook vertelde het TUI meisje mij dat ik verplicht ben online in te checken. Dat vind ik doodeng. Stel je vult je paspoort documentnummer verkeerd in, wat gebeurt er dan? Kan je dan niet meer op reis.
Ruimbagage koop ik wel bij, ik moet toch producten uit de supermarkten daar meenemen en shoppen. Maar ik lees dat ik voor de terugvlucht geen ruimbagage kan kopen 😱 wat gebeurt er dan met mijn ruimbagage koffers gevuld met kleding die wel mee mochten, maar dus niet terug naar huis?
[ afbeelding ]
😱
quote:Op donderdag 26 januari 2023 07:35 schreef opgebaarde het volgende:
Tot het incident wat we niet over mogen praten had ik al zeven keer eerder met Transavia gevlogen en echt nooit meer. Ik hak nog liever mijn resterende been er af.
Mijn advies. Niet doen. Vlieg om of ga met de trein of auto. Of ga ergens anders naar toe
Je moet dan ook gewoon een stoel boeken ipv gratis via het landingsgestel te reizen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 07:35 schreef opgebaarde het volgende:
Tot het incident wat we niet over mogen praten had ik al zeven keer eerder met Transavia gevlogen en echt nooit meer. Ik hak nog liever mijn resterende been er af.
Mijn advies. Niet doen. Vlieg om of ga met de trein of auto. Of ga ergens anders naar toe
10kg is niet miniquote:Op donderdag 26 januari 2023 20:34 schreef jarajosefff het volgende:
Wat is er goed aan?
Je mag alleen maar mini koffers meenemen. 10 KG handbagage.
Ruimbagage betaal je bij 😱 maar ook dan weer babykoffers.
Maar ja, je hebt het ook vijf keer overleefd. Dat kunnen de meesten die neerstorten met een vliegtuig niet zeggen.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 08:06 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Ben al vijf keer neergestort met Transavia.
Bij de paupers van easyjet moet je daar ook al voor bij betalen. Mag je alleen gratis een rugtas mee die onder de stoel past. "Voldoende voor een korte trip"quote:Op maandag 30 januari 2023 10:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
10kg is niet mini
En bij bijna elke maatschappij moet je wel bijbetalen voor ruimbagage
Wees blij dat je handbagage niet hoeft bij te betalen lol.
Kan je beter een extra stoel boeken en daar je koffer op zettenquote:Op maandag 30 januari 2023 21:48 schreef ZarB het volgende:
[..]
Bij de paupers van easyjet moet je daar ook al voor bij betalen. Mag je alleen gratis een rugtas mee die onder de stoel past. "Voldoende voor een korte trip"![]()
![]()
![]()
ja, 's ochtends heen en 's avonds weer terug ja. Normale handbagage erbij +100 euro.
Is zeker een bijnaam onder Costa gangers?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 07:19 schreef tompsv18 het volgende:
Prima maatschappij, al is de bijnaam Transvertragia niet voor niks.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |