abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207832036
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:26 schreef Belugastroop het volgende:
Hallo ik heb een newbie vraagje.

Stel btc is met 1.3 gestegen als toen je het inkocht. Je hebt 1000 ingelegd dus theorwtisch 300 winst. Waar verkoop je de bitcoin dan en hoevwel ben je dan kwijt aan allerlei (eventuele) transactiekosten?
Ik wil klein gaan beleggen in BTC. maar wil weten wat de pitfalls zijn.
Er zijn veel plaatsen waar je Bitcoins kan kopen, en verkopen. Zelf ben ik er tevreden over Kraken.com
pi_207832286
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:26 schreef Belugastroop het volgende:
Hallo ik heb een newbie vraagje.

Stel btc is met 1.3 gestegen als toen je het inkocht. Je hebt 1000 ingelegd dus theorwtisch 300 winst. Waar verkoop je de bitcoin dan en hoevwel ben je dan kwijt aan allerlei (eventuele) transactiekosten?
Ik wil klein gaan beleggen in BTC. maar wil weten wat de pitfalls zijn.
Transactiekosten zijn een grijpstuiver en voor opnemen zou ik rekening houden met een euro of vijf

Denk dat je het beste op bitvavo kan beginnen, de grootste Nederlandse exchange
  vrijdag 3 februari 2023 @ 14:11:24 #78
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_207832448
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2023 18:56 schreef dimmak het volgende:

[..]
[..]
Goede observatie dat dat deze transactie eerst de blockchain niet raakt. Dat is ook de bedoeling van een 2e laags betalingsnetwerk als Lightning. :') Waarom het geen BTC is mag je wel verder toelichten.

Oh wacht, dat was ik even vergeten. Je strooit hier natuurlijk even met onzin en dan hou je het meestal weer voor gezien.
Het punt is dat btc de facto dus helemaal niet decentraal meer is. Dat kan ook niet want het is niet schaalbaar. Maar juist dat decentrale is waar het altijd om ging. Nu onderscheid het zich niet wezenlijk van ander betalingsverkeer meer, de crypto-brokers zijn gewoon financiële instellingen en het goud is vervangen voor een plekje op de blockchain.
The End Times are wild
pi_207833020
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 14:11 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het punt is dat btc de facto dus helemaal niet decentraal meer is. Dat kan ook niet want het is niet schaalbaar. Maar juist dat decentrale is waar het altijd om ging. Nu onderscheid het zich niet wezenlijk van ander betalingsverkeer meer, de crypto-brokers zijn gewoon financiële instellingen en het goud is vervangen voor een plekje op de blockchain.
Lightning Network is gewoon decentraal. Je lult weer eens uit je nek.
What Would Goku Do
pi_207833311
quote:

[..]
Waarom is het niet decentraal meer volgens jou?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_207833944
quote:

[..]
Waarom maakt het Lightning Network Bitcoin minder decentraal? En wat heeft dit met een broker te maken? De bedoeling is juist dat LN Bitcoin schaalbaar maakt.

Kun je überhaupt de processen we beschrijven die je op dat filmpje ziet?

[ Bericht 2% gewijzigd door dimmak op 03-02-2023 16:16:45 ]
Uitvinder van de biersmiley.
pi_207847826
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 16:06 schreef dimmak het volgende:
Waarom maakt het Lightning Network Bitcoin minder decentraa
Auch wenn das Lightning Network die Transaktionen von Bitcoin wesentlich vereinfacht, ist es auch weniger dezentralisiert. Das liegt daran, dass die Betätigungskanäle oder -punkte im Netzwerk von Knotenbetreibern verwaltet und überwacht werden müssen, was bedeutet, dass eine kleine Anzahl von Beteiligten eine große Kontrolle über die Betätigungsvorgänge im Netzwerk haben kann. Wenn dies dazu führt, dass Bitcoin-Transaktionen schneller abgewickelt werden, birgt dies auch potentielle Risiken für Hacks und andere Bedrohungen. Dies führt zu weniger Dezentralität, als wenn alle Verarbeitungen in der Blockchain gespeichert werden, die für jeden Benutzer offen ist. Können Sie hier nachlesen

[ Bericht 5% gewijzigd door vrosemann op 05-02-2023 16:47:55 ]
pi_207874533
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 15:59 schreef vrosemann het volgende:

[..]
Auch wenn das Lightning Network die Transaktionen von Bitcoin wesentlich vereinfacht, ist es auch weniger dezentralisiert. Das liegt daran, dass die Betätigungskanäle oder -punkte im Netzwerk von Knotenbetreibern verwaltet und überwacht werden müssen, was bedeutet, dass eine kleine Anzahl von Beteiligten eine große Kontrolle über die Betätigungsvorgänge im Netzwerk haben kann. Wenn dies dazu führt, dass Bitcoin-Transaktionen schneller abgewickelt werden, birgt dies auch potentielle Risiken für Hacks und andere Bedrohungen. Dies führt zu weniger Dezentralität, als wenn alle Verarbeitungen in der Blockchain gespeichert werden, die für jeden Benutzer offen ist. Können Sie hier nachlesen
Welkom op het Nederlanse FOK!forum waar Nederlands dan ook de voertaal is.

Het klopt inderdaad dat onchain meer gedecentraliseerd is. Dat ontkend niemand, maar dat is hier het punt niet.
pi_207878603
twitter

FTX wil geld terug _O-
pi_207880192
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 15:59 schreef vrosemann het volgende:

[..]
Decentralisatie wordt vaak gebruikt in algemene zin. Dat is jammer want dat zorgt vaak voor binair denken alsof iets wel of niet decentraal is. Decentralisatie is juist meer een schaal waarbij het zo decentraal mogelijk moet zijn op de juiste aspecten om alle essentiële vormen van censuur te voorkomen.

LN is tot nu toe decentraal genoeg gebleken op de juiste aspecten om alle essentiële vormen van censuur (transacties blokkeren, transacties terugdraaien, transacties vervalsen, coins afpakken, het netwerk offline halen etc.) te voorkomen.

Een voorbeeld van hoe het niet moet: een jaar of 8 geleden had je een project genaamd OpenBazaar. Dit was zogenaamd een decentrale Amazon-killer wat eigenlijk stiekem meer voor de Darkweb bedoeld was. Probleem was alleen: het was decentraal op de verkeerde aspecten. Je maakte verbinding via Tor maar de inhoud van de shops en het vinden van de inhoud van andermans shop was niet decentraal opgeslagen terwijl dat nou net de dingen zijn die censuurbestendig moeten zijn. Bleek dus al snel niet geschikt voor de Darkweb en is een stille dood gestorven.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Moderator maandag 6 februari 2023 @ 20:04:13 #86
18653 crew  D.
pi_207884392
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 08:10 schreef dimmak het volgende:

[..]
Welkom op het Nederlanse FOK!forum waar Nederlands dan ook de voertaal is.

Eén enkele post moet kunnen, maar als @vrosemann overweegt ons vaker met zijn/haar aanwezigheid te verblijden dan bij deze het vriendelijke verzoek dat in het Nederlands (proberen) te doen :Y
pi_207890058
quote:
AMSTERDAM (ANP) - Cryptoplatform Bitvavo heeft een akkoord bereikt met Digital Currency Group (DGC) over de terugbetaling van tientallen miljoenen euro’s aan klanttegoeden, meldt het Nederlandse bedrijf op zijn site. Bitvavo-klanten hadden in totaal 280 miljoen euro uitgeleend aan DCG, maar konden daar niet meer bij door financiële problemen bij dat laatste bedrijf. In de nu afgesloten overeenkomst krijgt Bitvavo 80 tot 100 procent van dat bedrag terug.

Bitvavo was eerder nog ontevreden over een voorstel van DCG, moederbedrijf van de failliete cryptobelegger Genesis. Daarin zou de terugbetaling van slechts 70 procent zijn verzekerd. Het nieuwe akkoord „op hoofdlijnen” wordt dinsdag of woensdag gepubliceerd en verder uitgewerkt. Een vertegenwoordiger van alle schuldeisers moet dat gedetailleerdere plan vervolgens goedkeuren.

Volgens Bitvavo is de kans groot dat dit laatste zal lukken, omdat het overgrote deel van de schuldeisers betrokken was bij de onderhandelingen over dit akkoord. Bitvavo beloofde eerder garant te staan voor de miljoenen die vast staan bij DCG. Daardoor zouden klanten geen risico lopen.
Goed nieuws

bron Telegraaf.
pi_207923582
Zo rustig hierzo -O-
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_207925193
Kunnen julli emij helpen.

Ik wil wat Bitcoin kopen en heb al een Electrum wallet. Maar ik vind deze erg ongebruiksvriendelijk. Maar van de net geinstalleerde Exodus begrijp ik ook niet veel. Waar zijn mijn adressen in Exodus zodat ik via Bitonic of elders wat BTC kan kopen en toevoegen? :)

Als ik dan toch nog even mijn Electrum wallet gebruik. Kan ik de BTC in Electrum straks zonder mining-kosten overzetten naar mijn Exodus wallet?
  Moderator donderdag 9 februari 2023 @ 18:27:51 #90
18653 crew  D.
pi_207925269
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 18:22 schreef WheatWaffles het volgende:

Ik wil wat Bitcoin kopen en heb al een Electrum wallet. Maar ik vind deze erg ongebruiksvriendelijk. Maar van de net geinstalleerde Exodus begrijp ik ook niet veel. Waar zijn mijn adressen in Exodus zodat ik via Bitonic of elders wat BTC kan kopen en toevoegen? :)

Als ik dan toch nog even mijn Electrum wallet gebruik. Kan ik de BTC in Electrum straks zonder mining-kosten overzetten naar mijn Exodus wallet?
Wat is er onduidelijk bij Electrum dan? En waarom wil je het doorsluizen?
pi_207925288
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 18:27 schreef D. het volgende:

[..]
Wat is er onduidelijk bij Electrum dan? En waarom wil je het doorsluizen?
Electrum heeft hoge miningkosten. En ik vind de GUI erg ongebruiksvriendelijk.
pi_207925365
quote:

Bij exodus open je btc, je gaat naar recieve en daar vind je een btc adres waar je je coins naartoe kan sturen :)
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_207925432
quote:
2s.gif Op donderdag 9 februari 2023 18:33 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Bij exodus open je btc, je gaat naar recieve en daar vind je een btc adres waar je je coins naartoe kan sturen :)
Ik zie dat ik maar hooguit 100 Euro aan BTC mag toevoegen of zie ik dit verkeerd?
pi_207925539
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 18:37 schreef WheatWaffles het volgende:

[..]
Ik zie dat ik maar hooguit 100 Euro aan BTC mag toevoegen of zie ik dit verkeerd?
Lijkt me sterk dat er een limiet van 100 euro is, hoor
Maar heb exodus niet meer op mijn pc staan, paar maanden terug helemaal verwijdert, wellicht dat iemand anders je op weg kan helpen :P

[ Bericht 3% gewijzigd door Ali_boo op 09-02-2023 18:58:29 ]
pi_207926472
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 20:54 schreef PicoMMP het volgende:

[..]
Dus gewoon steeds 99 euro overmaken :')
Ze zijn maar.

Bitvavo weg gestapt
Terug naar coinbase gegaan en daar een visa kaart aan gevraagt .
Voortaan maar via die weg gaan betalen.

Tenslotte zijn het de Nederlandse banken die moeten controleren.
De rest van de eu niet .
Gewoon een bank in België of Duitsland gaan nemen.
En anders gewoon buiten de eu

https://www.banknu.nl/bankrekening-buitenland/
  Forum Admin donderdag 9 februari 2023 @ 21:05:51 #96
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_207928257
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 18:37 schreef WheatWaffles het volgende:

[..]
Via mobiele app zie ik die melding er niet bij staan.

Wel als ik lightning wil gaan gebruiken.

[ Bericht 4% gewijzigd door Pharkus op 09-02-2023 21:13:41 ]
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_207929630
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 19:42 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Ze zijn maar.

Bitvavo weg gestapt
Terug naar coinbase gegaan en daar een visa kaart aan gevraagt .
Voortaan maar via die weg gaan betalen.

Tenslotte zijn het de Nederlandse banken die moeten controleren.
De rest van de eu niet .
Gewoon een bank in België of Duitsland gaan nemen.
En anders gewoon buiten de eu

https://www.banknu.nl/bankrekening-buitenland/
Scheelt het in transactiekosten om crypto via creditcard te betalen aan webwinkels?
pi_207930759
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 22:16 schreef WheatWaffles het volgende:

[..]
Scheelt het in transactiekosten om crypto via creditcard te betalen aan webwinkels?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n%201%2C15%20procent.
pi_207931523
pi_207931546
quote:

Als ik dan toch nog even mijn Electrum wallet gebruik. Kan ik de BTC in Electrum straks zonder mining-kosten overzetten naar mijn Exodus wallet? Voor cold storage het liefst een hardware wallet. Wil je dat niet Blue Wallet of iets dergelijks. Bewaar je seed goed. :)
Je kan ook de mining fee aanpassen in Electrum.

Maar als je alleen Bitcoin hebt zou ik wel bij een Bitcoin-only wallet blijven. Anders neem je een aantal attack factors op de koop toe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')