Dit is niet uitgekomen!quote:Op zaterdag 21 januari 2023 09:16 schreef PicoMMP het volgende:
Dit voelt wel aan als een ouderwetse vrijdag/zaterdagpump voor de zondagavonddump voor de aandelenmarkt op maandag.
Wat bedoel je met 'verzuurd'? Mijn ervaring is dat mensen 't gewoon niet snappen, net zoals ze dat in het begin niet met het internet deden of met mobiele telefoons. En het helpt niet dat veel crypto-investeerders onuitstaanbare jochies zijn.quote:Op donderdag 26 januari 2023 10:34 schreef Maikuuul het volgende:
Het blijft mooi om bij nu.nl/Bitcoin berichten van verzuurde mensen te lezen
Zou dat de meerderheid van NL moeten voorstellen? Ik verwacht nog meer verzuring na de volgende halving
https://www.hln.be/binnen(...)ij-dat-ook~ad0f9b61/quote:De VS willen een munt van 1 biljoen dollar slaan om staatsschuld aan te pakken: kunnen wij dat ook?
Een munt ter waarde van 1 biljoen dollar, ofwel 1.000 miljard. Het klinkt van de pot gerukt, maar in de VS pleiten belangrijke economen er wel voor. Met de hulp van een obscure wet uit de tijd van de Britse kolonisten is dat in theorie ook mogelijk. Hoe zit dat bij ons? Kunnen wij zomaar een munt van een biljoen slaan om onze staatsschuld te bestrijden? “In de middeleeuwen deed men niet anders: geld uit het niets op een munt slaan", zegt econoom Koen Schoors.
quote:Op donderdag 26 januari 2023 13:29 schreef onlogisch het volgende:
[..]
https://www.hln.be/binnen(...)ij-dat-ook~ad0f9b61/
Maar dat is dan ook een beetje het probleem. Het niet snappen en er toch een zeer sterke, negatieve, mening over hebben.quote:Op donderdag 26 januari 2023 11:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'verzuurd'? Mijn ervaring is dat mensen 't gewoon niet snappen
Klopt, daarom moeten mensen die het niet snappen ook geen uitspraken doen alsof ze precies weten hoe de vork in de steel zit. Ze proberen anderen te "beschermen" door niet in te stappen, maar het is de onderbuik die spreekt.quote:Op donderdag 26 januari 2023 11:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'verzuurd'? Mijn ervaring is dat mensen 't gewoon niet snappen, net zoals ze dat in het begin niet met het internet deden of met mobiele telefoons. En het helpt niet dat veel crypto-investeerders onuitstaanbare jochies zijn.
Ik ben milder. Ik vind het niet zo raar dat velen het niet snappen, want door mensen die er diep in zitten wordt het niet bepaald makkelijker of toegankelijker gemaakt. Er wordt veel jargon gebruikt en pseudowetenschappelijk gedaan over zogenaamde patronen. We zouden ons het onbegrip ook aan kunnen trekken en kunnen proberen om wat volgens ons de meerwaarde van cryptovaluta is beter uit te leggen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 15:14 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Maar dat is dan ook een beetje het probleem. Het niet snappen en er toch een zeer sterke, negatieve, mening over hebben.
Misschien is het ook calvinisme: je hoort te werken en niet makkelijk geld te verdienen. Bovendien mag je niet té rijk worden.quote:Op donderdag 26 januari 2023 16:00 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Klopt, daarom moeten mensen die het niet snappen ook geen uitspraken doen alsof ze precies weten hoe de vork in de steel zit. Ze proberen anderen te "beschermen" door niet in te stappen, maar het is de onderbuik die spreekt.
Om nog maar te zwijgen als je tijdig hebt uitgecasht met mooie winsten, dan doet men alsof jij van anderen geld hebt gestolen met het mes op de keel![]()
![]()
Vasco Gouw, die naam zegt me niks. Maar ik zie dat hij online trainingen verkoopt om succesvol investeerder te worden... ik heb er niks mee maar als mensen daar hun geld aan uit willen geven moeten ze natuurlijk zelf weten.quote:Op donderdag 26 januari 2023 17:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Misschien is het ook calvinisme: je hoort te werken en niet makkelijk geld te verdienen. Bovendien mag je niet té rijk worden.
Maar laten we wel wezen: mensen als Vasco Rouw zijn geen geweldige uithangborden.
Niet Hoyd Boek imiterenquote:Op donderdag 26 januari 2023 17:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Misschien is het ook calvinisme: je hoort te werken en niet makkelijk geld te verdienen. Bovendien mag je niet té rijk worden.
Maar laten we wel wezen: mensen als Vasco Rouw zijn geen geweldige uithangborden.
Mooi verwoord! Helemaal mee eensquote:Op donderdag 26 januari 2023 17:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben milder. Ik vind het niet zo raar dat velen het niet snappen, want door mensen die er diep in zitten wordt het niet bepaald makkelijker of toegankelijker gemaakt. Er wordt veel jargon gebruikt en pseudowetenschappelijk gedaan over zogenaamde patronen. We zouden ons het onbegrip ook aan kunnen trekken en kunnen proberen om wat volgens ons de meerwaarde van cryptovaluta is beter uit te leggen.
Herkenbaar. Ik ben 2 weken geleden wel voor de bijl gegaan. Misschien dat we nog terug gaan naar 10k. Maar stel dat er het niet halen? Ik wil er wel bij zijn tijdens de halving volgend jaarquote:Op donderdag 26 januari 2023 20:00 schreef Crypto_Jessica het volgende:
Ergens heb ik erg veel last van fomo. Maar zal me niks verbazen als we over een maand of twee toch nog een keer de 10k aantikken. Lastig.
I know right!?quote:Op donderdag 26 januari 2023 22:11 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ik ben 2 weken geleden wel voor de bijl gegaan. Misschien dat we nog terug gaan naar 10k. Maar stel dat er het niet halen? Ik wil er wel bij zijn tijdens de halving volgend jaar
Bodems zijn accumulatiefases. DCA die fase door, het was wel duidelijk dat die fase inging rond de 20k. Het bedrag wat je normaal lump sump had willen inleggen had je over een half jaar moeten spreiden in een wekelijkse buy.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:00 schreef Crypto_Jessica het volgende:
Ergens heb ik erg veel last van fomo. Maar zal me niks verbazen als we over een maand of twee toch nog een keer de 10k aantikken. Lastig.
Het is niet alsof het een miraculeuze stijging is: we zitten weer op het niveau van voor het FTX-gebeuren. En net voor de daling in november was de koers al best lang stabiel en begonnen sommigen (ik meen jij ook, @Roellie80) het idee te krijgen dat de bodem was bereikt en de koers alleen maar omhoog kon.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 07:50 schreef Crypto_Jessica het volgende:
[..]
I know right!?
Ja ik ben me gewoon gaan afvragen wat nu eigenlijk anders is in de wereld sinds januari. En het antwoord is eigenlijk helemaal niks. Natuurlijk duurt een crypto bodem vaak een jaar tot anderhalf, maar dat is slechts het topje van de ijsberg en het bestaat slechts zo kort dat het nog nooit in een recessie heeft gezeten. En uiteindelijk volgt het gewoon de echte economie dus de overige 99% van het geld. SP500 en zo. Inflatie is nog steeds super hoog en alle tech giganten die ontslaan mensen nog steeds massaal om het hoofd boven water te houden. Dit zet me wel aan het denken dat het misschien nog helemaal niet zo mooi is met de economie en dat dit gewoon een grote bulltrap is. Ik hou nog steeds wel wat crypto vast, maar koop in ieder geval even niks bij.
Nou, inderdaad. Het is hier eerder al gezegd, maar het is een illusie om te denken dat je precies weet wat het laagste punt van een dip is. Voor Bitcoinbegrippen zitten we nu laag en is het een mooi moment om te kopen. Ik heb eerder al gezegd dat wij flink hebben aangekocht toen de koers onder de 16k kwam, maar ook nu nog kopen we geleidelijk aan, al dca'en we niet.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 08:29 schreef dimmak het volgende:
[..]
Bodems zijn accumulatiefases. DCA die fase door, het was wel duidelijk dat die fase inging rond de 20k. Het bedrag wat je normaal lump sump had willen inleggen had je over een half jaar moeten spreiden in een wekelijkse buy.
Of nog beter, niet naar prijzen kijken en altijd DCA'en.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel dacht dat we eerst nog een trapje lager zouden gaan.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 08:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is niet alsof het een miraculeuze stijging is: we zitten weer op het niveau van voor het FTX-gebeuren. En net voor de daling in november was de koers al best lang stabiel en begonnen sommigen (ik meen jij ook, @:roellie80) het idee te krijgen dat de bodem was bereikt en de koers alleen maar omhoog kon.
De vorige cycle gingen we van ~3k naar ~60k, oftewel een x20. Ik zie die $100k wel gebeurenquote:Op vrijdag 27 januari 2023 09:00 schreef Crypto_Jessica het volgende:
De exacte bodem peilen blijft lastig natuurlijk, maar er zit nog al een verschil tussen $10k en $20k. Je krijgt zeg maar 2x zoveel voor je geld, of betaalt maar de helft.En naar mate je meer cycles krijgt doet bitcoin steeds minder gek. Vroeger kreeg je misschien wel een 100x maar uiteindelijk zal de return of investment steeds minder worden en zal het me verbazen als we deze cycle wel een 10x gaan en dan na de bodem wel naar de $100k gaan. Maar wie weet er blijft natuurlijk van alles mogelijk in deze wereld.
![]()
Heb je eigenlijk al veel verdiend aan crypto's?quote:Op vrijdag 27 januari 2023 09:00 schreef Crypto_Jessica het volgende:
De exacte bodem peilen blijft lastig natuurlijk, maar er zit nog al een verschil tussen $10k en $20k. Je krijgt zeg maar 2x zoveel voor je geld, of betaalt maar de helft.En naar mate je meer cycles krijgt doet bitcoin steeds minder gek. Vroeger kreeg je misschien wel een 100x maar uiteindelijk zal de return of investment steeds minder worden en zal het me verbazen als we deze cycle wel een 10x gaan en dan na de bodem wel naar de $100k gaan. Maar wie weet er blijft natuurlijk van alles mogelijk in deze wereld.
![]()
Dat klopt, maar als je d.m.v. DCA gemiddeld op 15k uit komt bijv. is altijd nog beter dan bodems chasen en de bodem missen.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 09:00 schreef Crypto_Jessica het volgende:
De exacte bodem peilen blijft lastig natuurlijk, maar er zit nog al een verschil tussen $10k en $20k.
Hmmm ja dat ligt er echt aan of we al op de bodem zitten of niet. Als dit de bodem is zie ik $100k wel gebeuren. Maar als de recessie nog niet voorbij is en we gaan echt naar hetzelfde niveau als tijdens de covidcrash (dit is een mogelijkheid heb ik online gevonden) dan is die $100k een stukje verder weg. En mag je ook blij zijn met $80k. Het ligt er echt aan of dit nu dus een bulltrap is of dat de bodem al geweest is.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 09:09 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
De vorige cycle gingen we van ~3k naar ~60k, oftewel een x20. Ik zie die $100k wel gebeuren
Bedanktquote:Op vrijdag 27 januari 2023 09:17 schreef Roellie80 het volgende:
Trouwens, welkom Jessica en Claudia
Ik zag toevallig een tijdje terug nog een video over hoe de cryptowereld, wat best wel een piemelparty is, grote kansen laat liggen. De volgende bullrun kan maar zo eentje worden waarin de dames van deze wereld geïnteresseerd raken.
Ik hoop het in elk geval. Deze wereld kan wel wat meer oestrogeen gebruiken
Het is natuurlijk net zo lastig de top te timen, net als de bodem. Wat we wel weten is dat Bitcoin rustig doorgroeit. De hashrate is nog nooit zo groot geweet, alsmede de naamsbekendheid. Wat in het nadeel werk is dat de geldprinter niet aan staat, De adoptie in El Salvador heeft een zure nasmaak gegeven aan iedereen die niks met crypto heeft. Tegelijkertijd bestaat er eigenlijk niet zoiets als slechte reclame. Er word steeds meer over gesproken. Bitcoin blijf ook onder de huidige omstandigheden rustig elke 10 minuten een blokje uitpoepen. En elke dag dat Bitcoin overstoord doorgaat op deze manier is het volgens mij een kwestie van tijd voor we die $100k zullen halenquote:Op vrijdag 27 januari 2023 10:28 schreef Crypto_Jessica het volgende:
[..]
Hmmm ja dat ligt er echt aan of we al op de bodem zitten of niet. Als dit de bodem is zie ik $100k wel gebeuren. Maar als de recessie nog niet voorbij is en we gaan echt naar hetzelfde niveau als tijdens de covidcrash (dit is een mogelijkheid heb ik online gevonden) dan is die $100k een stukje verder weg. En mag je ook blij zijn met $80k. Het ligt er echt aan of dit nu dus een bulltrap is of dat de bodem al geweest is.
Onze grote vriend Ed denkt dat we nog naar terug gaan naar 20k.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:48 schreef Crypto_Jessica het volgende:
Als er nog een crash komt hoe laag denken jullie dat die zal zijn? Zijn er hier mensen met buy orders?
Als vrouwen overstag gaan, denkt de meute: als zij het kunnen, kunnen wij het ook.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 09:17 schreef Roellie80 het volgende:
Ik zag toevallig een tijdje terug nog een video over hoe de cryptowereld, wat best wel een piemelparty is, grote kansen laat liggen. De volgende bullrun kan maar zo eentje worden waarin de dames van deze wereld geïnteresseerd raken.
De crypto wereld laat geen kansen liggen, Bitcoin en Ethereum etc zijn namelijk geen product. De dames laten die kansen zelf liggen blijkbaar. Maar welkom Claudia en Jessica!quote:Op vrijdag 27 januari 2023 09:17 schreef Roellie80 het volgende:
Denk dat we redelijk de bodem gezien hebben.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:48 schreef Crypto_Jessica het volgende:
Als er nog een crash komt hoe laag denken jullie dat die zal zijn? Zijn er hier mensen met buy orders?
Nou ik zie het zeker als een kans en iets waar je veel geld mee kan verdienen. Zolang je er maar wel bij bent voor dat de bubble eindelijk popt haha. Vroeger was ik meer van de bitcoin is de toekomst, maar inmiddels weet ik wel beter en ben ik me ook bewust van de reden waarom crypto zo gigantisch omhoog is gegaan vergeleken met andere investeringen. Vooral omdat het pas zo kort bestaat en ook nog eens alleen bestaat in een periode van parabolische economische groei. Daarom ben ik ook heel benieuwd of we weer een cycle gaan krijgen zoals eerst, of dat het nu toch allemaal ietsje minder spectaculair is. Ik vind mensen die altijd elke bitcoin cycle met de vorige cycle vergelijken daarom ook altijd een beetje kortzichtig sorry dat ik het zeg. Omdat het namelijk zo een klein percentage is van het totale geld dat het eigenlijk helemaal niks zegt. Als je namelijk de jaarlijkse kaart van bijvoorbeeld Bitcoin en de S&P500 naast elkaar legt dan is het allemaal ietsje logischer. Dus daarom hoop ik dat er wel in ieder geval iets van winst uit kan halen. Maar geloof zeker niet in die "het doet 10x elke cycle" verhalen want dat zou op de lange termijn niet haalbaar zijn.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 04:50 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
De crypto wereld laat geen kansen liggen, Bitcoin en Ethereum etc zijn namelijk geen product. De dames laten die kansen zelf liggen blijkbaar. Maar welkom Claudia en Jessica!
De afgelopen bullrun waren het waarschijnlijk de grote aantallen privé personen uit de rijke landen die verantwoordelijk waren voor de high.quote:Op maandag 30 januari 2023 08:33 schreef Crypto_Jessica het volgende:
Daar zit hem dus de crux. Want volgens mij zitten we nog in een soort van recessie. Tenzij de fed weer besluit de geldprinter aan te zetten en weer de helft van al het geld in omloop uit te printen en gratis uit te delen aan mensen die thuis zitten omdat ze geen werk meer hebben of naar buiten mogen en het dan maar "investeren" in dingen zoals crypto tsja dan zie ik $100k nog niet zo snel gebeuren.
De essentie van een bulltrap is volgens mij dat een uitbraak vrij snel weer terugkomt bij het punt van vertrek. We zijn alweer een paar weken bezig met deze pump. Het begint meer op een swing te lijken. En in dit geval zou een terugtest naar $20k, of misschien iets lager wel logisch zijn. Maar ik gok het er niet op dat we die $16k nog weer gaan zien. Zwarte zwanen uitgesloten uiteraard.quote:Dus als het sentiment positiever begint te worden dan ruikt het misschien wel een beetje naar een hele erge bultrap.![]()
Maar we gaan het zien haha.
Ik zie liever een stijging in prijs door adoptie dan een stijging door geprint geld. Dan maar wat minder hard naar boven, maar dat lijkt mij een stuk gezonder. En het eerste kan juist een gevolg zijn van recessie.quote:Op maandag 30 januari 2023 08:33 schreef Crypto_Jessica het volgende:
Daar zit hem dus de crux. Want volgens mij zitten we nog in een soort van recessie. Tenzij de fed weer besluit de geldprinter aan te zetten en weer de helft van al het geld in omloop uit te printen en gratis uit te delen aan mensen die thuis zitten omdat ze geen werk meer hebben of naar buiten mogen en het dan maar "investeren" in dingen zoals crypto tsja dan zie ik $100k nog niet zo snel gebeuren.
Dus als het sentiment positiever begint te worden dan ruikt het misschien wel een beetje naar een hele erge bultrap.![]()
Maar we gaan het zien haha.
Tegen hun lokale valuta ja.quote:Op maandag 30 januari 2023 17:54 schreef suijkerbuijk het volgende:
https://newsbit.nl/bitcoi(...)-landen-maar-waarom/
Oke ik dacht dat btc altijd de zelfs prijs was ?
Maar blijkbaar dus niet zie link.
Dat zal in houden dat die land alleen op de eigen excanges kunnen handelen.quote:Op maandag 30 januari 2023 19:39 schreef dimmak het volgende:
[..]
Tegen hun lokale valuta ja.
Nigerianen willen hun geld inruilen tegen Bitcoin i.p.v. dat ze de lokale CBDC moeten gebruiken (staat ook in de link). Het aanbod Bitcoin is daarvoor te klein op p2p exchanges zoals Paxful die ze daarvoor veel gebruiken in Afrika. Daarom betalen ze dus een premium. Basic vraag en aanbod principe.
[ twitter ]
Ik kan mij voorstellen dat niet alle Nigerianen (zeker Afrikanen) bankrekening, paspoort of andere NAP gegevens hebben om te voldoen aan KYC. Dan hou je alleen p2p exchanges over.quote:Op maandag 30 januari 2023 19:59 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Dat zal in houden dat die land alleen op de eigen excanges kunnen handelen.
Een gesloten systeem dan ?
En door de beperkte btc is de prijs omhoog gegaan.
Jammer anders had ik mijn btc daar verkocht en dan hier op nieuws ingekocht.
Was een leuke handel geweest
Zou denken dat het komt omdat ze alleen daar met hun eigen valuta kunnen handelen.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 08:35 schreef dimmak het volgende:
[..]
Ik kan mij voorstellen dat niet alle Nigerianen (zeker Afrikanen) bankrekening, paspoort of andere NAP gegevens hebben om te voldoen aan KYC. Dan hou je alleen p2p exchanges over.
Dat kan inderdaad ook. Nigeria staat wel bij supported countries bij bijv. Coinbase. Ik weet dan even niet hoe supported dat is.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 09:47 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Zou denken dat het komt omdat ze alleen daar met hun eigen valuta kunnen handelen.
Bijzonder. Heb nog geen zinnig argument gehoord om dit te doen. Het is niet dat de bromsnorren tijd over hebben om dit ook nog op te volgen.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 19:54 schreef MaximumRush het volgende:
Normaal totaal geen complot gekkie, maar als je dit ziet gaan je nekharen toch overeind staan.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)nister-kaag-vast-aan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |