quote:Op dinsdag 24 januari 2023 21:54 schreef eponine het volgende:
Gefeliciteerd @:KaBuf!
Mijn dreumes beweegt zich dus vooruit op haar kont. Maar nu heeft ze dus een soort schaafplekken rondom haar enkels van het afzetten ofzo![]()
En haar slaap is nog steeds stuk
Oh, en het lijkt erop dat tand 3 en 4 eraan komen. De buitenste snijtanden bovenin in plaats van de middelste![]()
Uiteraard!quote:Op vrijdag 27 januari 2023 13:16 schreef eponine het volgende:
Ik kan hem inmiddels niet meer wijzigen![]()
@:MaJo, wil jij @:douche-eendje in de OP zetten met Anna op 7 oktober 2021?
Meh wat vervelend, beterschap!quote:Op vrijdag 27 januari 2023 15:10 schreef Bienelientjee het volgende:
Waarom willen kinderen niet een dutje doen als je zelf ziek bent.
!!
Ugh. Heb waarschijnlijk een buikgriepje te pakken en heb flink lopen kotsen en **** gisteravond, gelukkig nog maar 1x vandaag.
Schoonouders hebben hem hele ochtend meegehad, hij was echt bijna in slaap in de kinderwagen, knikkenbollen van de vermoeidheid. Nu klaar wakker natuurlijk!
Zucht! Wordt een hoop tv tijd ben ik bang voor, want heb nul komma nul energie.
Jep, hier ook open sluizen. Ik kom slabben tekort en ben zelf ook vaak natquote:Op zaterdag 28 januari 2023 11:40 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Beterschap, Bien! Lijkt me al helemaal niet fijn als je zwanger bent en ook nog voor een dreumes / bijna peuter moet zorgen... Ziek zijn is dan al helemaal schijt, hè? Letterlijk in jouw geval.
Sluizen staan open hier. Na een uur is haar slab weer helemaal doorweekt. Ik kan me niet herinneren dat ze ook zoveel kwijlde bij haar eerste tanden. Ik zie er zoveel zitten, laten we hopen dat er een aantal echt doorkomt de komende dagen. Ze zitten namelijk al lang te etteren.
Eigenlijk is dat toch ook wel weer heel schattig hihi. Ik weet dat ik er hier grif aan zou toegeven, man zou paal en perk stellen.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 21:10 schreef Aure het volgende:
Wat lijkt me dat heeeerlijk als ze zo lang slapen! Zelfs m'n kleuter slaapt niet zo lang
Otis is de laatste tijd echt stipt ergens rond 12 uur wakker en slaapt dan alleen nog maar bij ons in bed verderMaar vannacht was ik er dus niet, want ik was nog dansen ergens en toen heeft hij echt een hele tijd liggen spoken en om mij liggen roepen
dus toen ik rond 3 uur het bed in kroop lag ie gezellig op me te wachten, hij duwde ook echt meteen z'n voeten tegen mij aan
Ja ik zou het op zich wel doen als ik er maar kort heen hoef, maar dat heb ik laatst een paar keer geprobeerd en dan zit ik er rustig 3 kwartier naast voordat hij echt slaapt en ik weg kan. En dan is ie binnen het uur weer wakkerquote:Op zaterdag 28 januari 2023 22:15 schreef Lemijn het volgende:
Ja dat weiger ik dus. Ik ga als het moet 4x heen en weer en meestal valt dan wel het kwartje want dan doet ie krijs KRIJS KRIJS <stilte> en dan kan iedereen weer gaan slapen. Alleen als het na drieën is dan lig ik dus rustig een uur wakker.
En met de 6 in de klok mogen ze erbij. Dat doen ze netjes om en om zo vroeg mogelijk.
Leuk hoor kinderen![]()
![]()
![]()
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tot ziens in het peuter topic!![]()
Er is ook een peutertopic!quote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:49 schreef Grumpey het volgende:
Oh, kom ik dit topic ineens tegen juist nu mijn dreumes net 2 is geworden en dus nu gewoon een peuter is, argh
Lees net dat we een voornaam delen van onze dreumes/peuterquote:Op zaterdag 11 februari 2023 20:34 schreef Aure het volgende:
[..]
Er is ook een peutertopic!![]()
Beterschap komkommer!
Mijn dreumes is echt vet eigenwijs en praat al veeel, niet altijd verstaanbaar, maar ik kom er vaak wel uit. Hij is heel goed in z'n broer plagen, maar kan ook heel lief zijn. Hij heeft me vandaag geholpen met de was ophangen
Wij hebben toevallig ook net hand mond voet bij beide kinderen gehad. Gelukkig viel het hier heel erg mee, maar er heerst daarnaast ook nog krentenbaard en waterpokken op het kinderdagverblijf. Ik kreeg er spontaan smetvrees van.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 19:27 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ze is er gelukkig niet vervelend van. Het is dus h-v-m-ziekte en daarbovenop nog krentenbaard. De huisarts die me terugbelde, zei letterlijk: ze heeft echt pech met twee van dat soort dingen tegelijk. Het enige wat ik nu aan haar merk, is dat ze wat minder eet. Croissantjes en krentenbollen worden na een paar happen weer teruggegeven.Dat gebeurt normaal nooit. Vloeibare en zachte producten gaan er wel prima in. Nou, dan dat maar even aanbieden. Drinken gaat gelukkig ook normaal.
Afgelopen woensdag (en waarschijnlijk de dag ervoor ook al) heeft ze wel koorts gehad.
Anyway, antibioticazalf gestart en hopelijk gaan de bultjes en de plekjes rond haar mond snel weg.
Verder hebben we vandaag een potje gekocht. Ze poept altijd direct na het ontbijt, dus kijken of we komende week haar eens erop kunnen zetten en dat ze dan kan poepen. En anders kan ze er gewoon aan wennen en als ze het echt niet leuk vindt, gaat 'ie weer weg voor even. :p
Hoe gaat het met de andere dreumesen?
Ik gebruik Otis als forumnaamquote:Op zaterdag 11 februari 2023 20:36 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Lees net dat we een voornaam delen van onze dreumes/peuter
Het is bij ons hetzelfde als bij jou. Gevaarlijke dingen zijn beveiligd, maar inderdaad planten, voorzieningen van de kat en de meeste kasten kan ze gewoon bij. Ligt aan haar dag hoevaak we haar moeten corrigeren, soms nauwelijks, soms wel 100x. Hier geen andere kinderen die op bezoek komen, dus ik doe verder ook niets extra.quote:Op zondag 19 februari 2023 10:50 schreef LauriLynne het volgende:
Vraag voor andere ouders, hoe dreumesproof is jullie huis? Gevaarlijke dingen zijn hier uiteraard beveiligd. Maar er staan genoeg dingen waar ze gewoon niet aan mag komen. Denk aan planten, waterbak van de katten, kasten zonder slot erop. Dat gaat hier doorgaans redelijk. Natuurlijk moet er soms gecorrigeerd worden, maar niet dagelijks en geen 10x.
Nu dreumesproof ik mijn huis als er andere kinderen komen. Ben benieuwd hoe anderen dit doen.
Ik vond het ook wel relaxed dat mijn collega’s vrijwel allemaal besloten hadden thuis te blijven vandaagquote:Op maandag 20 februari 2023 21:58 schreef Aure het volgende:
Ik was ook heel blij op kantoor![]()
Otis is wel echt beter. Hoewel hij nog steeds tussen ons in slaapt, maar dat deed ie voor het ziek zijn ook alzijn broer is ook naar school geweest vandaag, maar is nog niet helemaal fit helaas.
OMGquote:Op maandag 20 februari 2023 22:41 schreef Takkie88 het volgende:
Lotte heeft afgelopen nacht doorgeslapenvan 18.45 tot 6.00!
Om 6 uur kwam er wel een zure walm me tegemoet bij het openen van de deur en bleken haar haren stijf overeind te staan van de opgedroogde kots![]()
Onze maandagochtend begon dus met een baddersessie
Oh neeee! Hier zoiets met de oudste (die is tijdens de lunch in slaap gevallen en die hebben ze laten slapen tot m'n vriend hem op is komen halen). En die is nu weer met 39 graden naar bed gegaan. Fuck our livesquote:Op dinsdag 21 februari 2023 19:52 schreef eponine het volgende:
Ik heb een heel moeilijk raadsel voor jullie:
Wie mocht er vandaag tijdens een dagje op kantoor weer terug naar het kdv om een wederom koortsig kind daar weg te plukken?
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 20:03 schreef Aure het volgende:
[..]
Oh neeee! Hier zoiets met de oudste (die is tijdens de lunch in slaap gevallen en die hebben ze laten slapen tot m'n vriend hem op is komen halen). En die is nu weer met 39 graden naar bed gegaan. Fuck our lives
Ik ga maar weer extra thuiswerkdagen aanvragen, blijkbaar wordt mijn kind ziek als ik naar kantoor moetquote:Op dinsdag 21 februari 2023 20:40 schreef Aure het volgende:
We moeten ook niet te hard juichen dat we blij zijn op kantoor te zitten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Taart liep uit op een onbedoelde cake smash. Voor ik het wist had ze een stuk vast. Leverde wel leuke foto's opSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 23 februari 2023 08:43 schreef Bottoms_up het volgende:
Verse dreumes meldt zich
Maggie doet lekker mee, die begon haar verjaardag met spuug in haar haar![]()
Nog iemand ervaring met een kind dat wel heel vroeg een slaapje laat vallen? Ze heeft nooit veel overdag geslapen en nu weigert ze al een kleine week het middagslaapje. Dit is toch wel heel vroeg voor 1 slaapje. Ik hoop dat het een korte fase is en dat ze snel wat meer slaapt.
Even een plaatje erbijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Taart liep uit op een onbedoelde cake smash. Voor ik het wist had ze een stuk vast. Leverde wel leuke foto's opGefeliciteerd met je dreumes!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
L slaapt al vanaf dat ze 11 maanden is nog maar 1x overdag. Meestal zo van 11.00 tot 12.30 en dan gaat ze tussen 18.30-19.00 weer naar bed.
Voor haar werkt dit het best. Anders waren we ‘s ochtends lang bezig om haar in slaap te laten vallen, was ze na 45min alweer wakker en dan ‘s middags duurde het nog langer en sliep ze nog geen 20 minuten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zelfde hier, bijna 14 maanden. Lepels en bekers zijn alleen leuk om mee te gooien. Geen zorgen.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 08:02 schreef KaBuf het volgende:
Vraagje voor de kenners hier
Onze Frummel is nu 13 maanden. Zelfstandig eten en drinken gaat echt dramatisch![]()
Drinken uit een beker gaat sowieso niet. Hij laat alles weer uit z’n mond stromenen hij wil alleen maar eten krijgen, zelf een lepel pakken ho maar. Als hij het eten met z’n hand kan pakken is het prima, maar hij weigert een lepel vast te houden.
Ik ga dit ook bij het consultatiebureau vragen, maar moet ik me zorgen maken dat hij nu al achter loopt?
Nee, dit is niets verontrustends. Hier begon ze pas goed met zelf eten met een lepel en een vorkje met 15 maanden, denk ik? Het ging heel goed nu, maar afgelopen week heeft ze ontdekt dat ze ook weer lekker met haar handen spaghetti kan scheppen en dat ze 1 hand vol in haar toetjesbeker kan stoppen en af kan likken.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 08:02 schreef KaBuf het volgende:
Onze Frummel is nu 13 maanden. Zelfstandig eten en drinken gaat echt dramatisch![]()
Drinken uit een beker gaat sowieso niet. Hij laat alles weer uit z’n mond stromenen hij wil alleen maar eten krijgen, zelf een lepel pakken ho maar. Als hij het eten met z’n hand kan pakken is het prima, maar hij weigert een lepel vast te houden.
Ik ga dit ook bij het consultatiebureau vragen, maar moet ik me zorgen maken dat hij nu al achter loopt?
Lijkt me niet, mijn zoon deed dat ook nog niet bij 13 maandenquote:Op vrijdag 24 februari 2023 08:02 schreef KaBuf het volgende:
We hadden er net 2 weken op zitten dus dit zou de derde week wordenquote:Op zondag 26 februari 2023 21:37 schreef Lemijn het volgende:
Wat stom Aure! Jullie waren net klaar met een maand ziek zo ongeveer toch?
Mijn dreumes had vorige week 2x 's avonds koorts en toen was het weer over. Hopelijk doet jouwes ook zoiets.
Hier hetzelfde met 13 maanden. Bekers worden weggeduwd en eten gebeurt met de handen. Gevolg is dat onze dochter effectief alleen een fles melk drinkt voor het slapen en overdag nagenoeg niets.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 08:02 schreef KaBuf het volgende:
Mja, daar heb je ook weer gelijk in. Maar eens kijken hoe het gaatquote:Op zondag 26 februari 2023 21:22 schreef Lemijn het volgende:
Ja, gek is dat he, dit soort stappen!
Ik zou niet 'alles uit de kast' gaan voor het vocht. Als ze gezond is en normaal groeit en zo, zou ik erop vertrouwen dat ze pakt wat ze nodig heeft. De ene dag meer dan de andere wellicht, maar dat het minder wordt zonder flessen is logisch.
Mijn dreumes drinkt soms ook dramatisch en dan heb ik na een halve dag een droge luier. En mijn kleuter (die bunkert als een malle en heel gezond is) neemt vaak geschat 50ml melk bij het ontbijt en drinkt vervolgens op school 2x een nipje. Maar hij bekijkt het maar, ik kan het er niet in gieten.
Net als met eten eigenlijk, aanbieden, zonder druk of al te veel verwachtingen, en verder gewoon maar zien. Ze verdroogt zichzelf heus niet.
J heeft niet veel haar. Zijn bolletje is nu wel helemaal bedekt, maar je ziet de hoofdhuid er nog doorheen. En het groeit ongelijk, maar het was nog te weinig om naar de kapper te gaan.quote:Op woensdag 1 maart 2023 17:11 schreef LauriLynne het volgende:
Hoeveel haar hebben jullie dreumessen al? Hier begint het aan de achterkant duidelijk lang te worden, maar bij de haarlijn aan de voorkant is het nog geen 2 cm geloof ik. Dat in combinatie met dat ze witblond is lijkt het nog niet zoveel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier een indruk van (het haar van) mijn dreumes. Ze wordt zo groot.
Ik denk dat Anna net zoiets heeft, maar dan donkerquote:Op woensdag 1 maart 2023 17:11 schreef LauriLynne het volgende:
Hoeveel haar hebben jullie dreumessen al? Hier begint het aan de achterkant duidelijk lang te worden, maar bij de haarlijn aan de voorkant is het nog geen 2 cm geloof ik. Dat in combinatie met dat ze witblond is lijkt het nog niet zoveel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze is echt een schatje komkommer! Omg zo erg veranderd sinds die keer dat ik haar heb gezienquote:Op woensdag 1 maart 2023 21:05 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hier ook geen hartig beleg hoor, soms dus hummus. Kaas op brood heb ik nog niet aangeboden. Kipfilet was hier de vorige keer ook niet echt een succes. Ze lijkt sowieso de structuur van vleeswaren niet prettig te vinden. Kaas is natuurlijk niet glad en dikker. Ik ben blij dat ze wel zuivelspread eet bij de gastouder. Er is dus nog hoop.
Ik heb wel inspiratie opgedaan voor de augurken! Vind ik zelf ook lekker. Was vroeger dol op zo'n augurkrolletje met boterhamworst. 🥰 Of augurk met rauwe ham. Hmm. Ik moet morgenochtend nog boodschappen doen.
Ja, mijn dreumes gaat hard qua ontwikkeling. Het is echt een peutertje eigenlijk al. Een gigantische eigen wil, kan geweldig van zich afbijten en lekker alle grenzen verkennen.
Mijnes wordt ook echt blond qua haarkleur. Mijn man is echt bruin/donkerbruin en ik ben donkerblond, maar F. heeft nu lichter haar dan ik en dat wordt straks natuurlijk nog lichter in de zomer. Ben benieuwd hoe het uiteindelijk is. Net als met oogkleur. Al lijkt dat wel blauw/grijs/groen te blijven. Bijzondere oogkleur heeft ze, van papa.
H&M?quote:Op zaterdag 4 maart 2023 10:54 schreef Morgane89 het volgende:
Mijn zoontje begint uit z'n rompers te groeien en het leek me logisch dat de volgende maat na 86-92 92-98 zou zijn, maar deze maat hebben ze niet bij bijv. Zeeman en Hema met lange mouwen. De volgende maat is dan 98-104 en die zijn nog veel te groot van Zeeman.
Hoe doen jullie dit?
Hier gaat 98/104 al wel goed van de Zeeman-rompers. Ik vind 86/92 van de Zeeman al vrij strak zitten bij mijn dreumes, vooral voor de nacht (dan moet die luier uit kunnen zetten en dan is 86/92 niet echt een optie meer). Maar misschien hebben ze geen lange mouwen rompers in 98/104. Ik heb eigenlijk altijd rompers met spaghettibandjes of rompers in een tanktop-vorm, ik heb een hekel aan rompers met mouwen.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 10:54 schreef Morgane89 het volgende:
Mijn zoontje begint uit z'n rompers te groeien en het leek me logisch dat de volgende maat na 86-92 92-98 zou zijn, maar deze maat hebben ze niet bij bijv. Zeeman en Hema met lange mouwen. De volgende maat is dan 98-104 en die zijn nog veel te groot van Zeeman.
Hoe doen jullie dit?
Ja joh, dat gefrot met die kleine armpjes en die enorme mouwen en dat dan keer 2 want inderdaad nog een shirt of trui met lange mouwen er overheen, wat een gedoequote:Op zaterdag 4 maart 2023 13:02 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ben ik toch niet de enige die rompers met mouwen haat.Was al zo'n gedoe in de eerste weken, joh. Ik ben eigenlijk na 2 weken al overgestapt op rompers met spaghettibandjes. Poh, rompers met lange mouw en daaroverheen nog een shirtje met lange mouw. Zit toch ook helemaal niet lekker.
Oh ik zal eens kijken, had ik me niet gerealiseerd. J zit nog in maat 80. Maar anders heeft c&a ook fijne rompers. Iets duurder, zo’n 5 euro per stuk. Maar behoren wel tot mijn favoriet. Ik denk wel dat die rompers vooral fijn zijn met een wat smaller kindjequote:Op zaterdag 4 maart 2023 10:54 schreef Morgane89 het volgende:
Hoe doen jullie dit?
Lol, J heeft dat bijna altijd. Hij lijkt er geen last van te hebben. Maar hij heeft meestal wel een trui aan ipv een shirtquote:Op zaterdag 4 maart 2023 13:02 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ben ik toch niet de enige die rompers met mouwen haat.Was al zo'n gedoe in de eerste weken, joh. Ik ben eigenlijk na 2 weken al overgestapt op rompers met spaghettibandjes. Poh, rompers met lange mouw en daaroverheen nog een shirtje met lange mouw. Zit toch ook helemaal niet lekker.
hij heeft bij het avondeten iets gehad wat ie nog niet eerder heeft gegeten, dus zou kunnen. dacht eerder al eens wat vlekjes in zn gezicht gezien te hebben nadat iets had gegeten.. dat trok toen ook na een paar uur weer weg. Misschien toch een reactie op iets (zal niet gek zijn hoor, we zijn hier thuis allemaal wel ergens allergisch voorquote:Op zaterdag 4 maart 2023 22:36 schreef Bienelientjee het volgende:
@:littledrummergirl Rode vlekken met "vocht" bultjes is mijn zoons typische reactie op zijn (milde) allergie op pindas en rauw bloem. Iets nieuws vandaag gegeten? Of nieuwe zeep/wasmiddel? Of iets anders nieuws? Bij J is het meestal wel weer weg na 24 uur, maar zijn allergie is gelukkig klein.
Soms heeft hij ook alleen rode bultjes die op zijn buik beginnen en dan verspreiden over zijn lichaam, paar weken terug nog. Zijn dokter noemt het "viral rash". J heeft dan geen enkel ander symptoom behalve die uitslag, alsof zijn lichaam ergens tegen vecht?
Je kan het eens ochtends op zijn binnen arm smeren, afhankelijk wat het wad natuurlijk, en kijken voor reactie. Dan weet je het zeker!quote:Op zondag 5 maart 2023 07:56 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
hij heeft bij het avondeten iets gehad wat ie nog niet eerder heeft gegeten, dus zou kunnen. dacht eerder al eens wat vlekjes in zn gezicht gezien te hebben nadat iets had gegeten.. dat trok toen ook na een paar uur weer weg. Misschien toch een reactie op iets (zal niet gek zijn hoor, we zijn hier thuis allemaal wel ergens allergisch voor)
het was een potje babyvoedingquote:Op zondag 5 maart 2023 08:10 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Je kan het eens ochtends op zijn binnen arm smeren, afhankelijk wat het wad natuurlijk, en kijken voor reactie. Dan weet je het zeker!
J was nooit allergisch voor pindas en kreeg het vanaf 8 maanden wekelijks een klein beetje. Tot hij op een dag met 13/14 maanden ofzo met rauw meel speelde en daar op reageerde en ineens was er ook een lichte pinda allergie! (Maar niet allergisch voor brood ofzo, heel raar!?)
Mijn man ook. Zeer gevoelige huid (J ook) en als kind allergisch voor tomaat, ei, pindas enzo. Helaas heeft J een deel overgenomen!
inmiddels twee dagen verder en hij voelt zich nog steeds prima, verder nergens last van en heeft alleen nog wat lichte vlekjes op zn buikjequote:Op zondag 5 maart 2023 14:01 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Geen hand-voet-mondziekte, ldg? Begon hier ook op de romp (buik), al twijfel ik of daar ook bultjes kwamen. Op haar armpjes en vooral beentjes, handjes en voetjes toen wel, maar pas twee dagen later. Een allergie die zich alleen uit op de romp, kan ik me ook vrij weinig bij voorstellen.
Mijn peuter kon dit heel goed. Altijd bij doorkomende kiezen. Vreselijkquote:Op maandag 6 maart 2023 20:45 schreef eponine het volgende:
Knarsetanden… doen jullie dreumesen dat ook? R heeft dit onlangs ontdekt en ik word er echt helemaal naar van![]()
Fijn is dat! Otis zit gekoppeld aan de babygroep, dus dat is net even wat andersquote:Op dinsdag 7 maart 2023 06:20 schreef Lemijn het volgende:
Knarsen gebeurt hier altijd even met nieuwe tanden, en dan stopt het gelukkig weer.
Bijna 2 al, wat leuk Aure! Mijn dreumes is al halve dagen bij de peuters, want de deur staat vaak open. Vooral als daar wordt gegeten of geknutseld gaat hij er gewoon bij aan tafel zitten. Het zal een zeer geruisloze overstap worden hier. Al moet hij officieel nog een paar maanden wachten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahaquote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:40 schreef Aure het volgende:
Dat is helemaal niet raar, ik heb zelfs een krukje in de keuken waarop ik heel stil kan zitten na of tijdens mijn bezigheden in de keuken. Dat hou ik net zo lang vol tot ze me vinden
quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:45 schreef Aure het volgende:
Hier ook wel deels, ik verstop me achter het werkblok/mini-eiland
Arme F! Beterschap voor haarquote:Op zaterdag 11 maart 2023 00:42 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik had het gejinxt, 'verder nooit meer overgegeven'. Nu zes keer in anderhalf uur.Zoontje van gastouder was blijkbaar gisteravond ook begonnen met spugen.
Ze slaapt nu weer. Arm schaap.
Komt bekend voor, hadden wij vorige week ook één voor éénquote:Op maandag 13 maart 2023 10:00 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Autsj, Lily. Dat is dan wel weinig ja.
Hier vanochtend ook een enorme diarreeluier, wat een lucht. Nog nooit zo erg geweest. Het zat ook tot op haar rug. Ze had al sinds zaterdagochtend niet gepoept.
Ik ben inmiddels ook geveld. Gisteravond laat anderhalf uur op de wc gezeten, met een emmer op schoot.
Ik heb inmiddels een geheime voorraad chocolade in de theedoos die ik alleen gebruik. Zo is het opruimen nog leukerquote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:36 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ik realiseerde me net dat ik tegenwoordig het rustig afruimen en opruimen van de keuken terwijl hij de dreumes bezighoudt echt als een rustgevend moment van de avond zie. Ik geniet er zelfs van. Is dit herkenbaar of zijn jullie wel normaal?
Ik vind de 10 inch van decathlon echt prima.quote:Op woensdag 15 maart 2023 13:42 schreef Mango91 het volgende:
F. sluit ook aan bij de ziekenboeg, mijn man pakte hem vannacht op uit zijn bedje en hij spuugt hem zo onder. Zijn bedje bleef iig schoon.
Beterschap voor alle dreumesen!
Gek om nu weer alles te mogen met corona.
Wij zijn, voor de tweede verjaardag van F, aan het oriënteren op een loopfiets. Zijn driewieler wordt al een jaar intens gebruikt. Maar ik zie zoveel verschillende loopfietsjes. Iemand toevallig tips?
geen angels en bandits nemen, wij hadden daar de houten trike en later ook een loopfietsje van. Allebei slechte kwaliteit, de trike moest op de haverklap opnieuw in elkaar gezet worden omdat die schroeven steeds los gingen, de loopfiets heeft leren handvaten die na twee keer omvallen gescheurd waren waarna ze scherpe handvaten gingen uitsteken. Het ziet er mooi uit (daarom ook de loopfiets daar besteldquote:Op woensdag 15 maart 2023 13:42 schreef Mango91 het volgende:
F. sluit ook aan bij de ziekenboeg, mijn man pakte hem vannacht op uit zijn bedje en hij spuugt hem zo onder. Zijn bedje bleef iig schoon.
Wij zijn, voor de tweede verjaardag van F, aan het oriënteren op een loopfiets. Zijn driewieler wordt al een jaar intens gebruikt. Maar ik zie zoveel verschillende loopfietsjes. Iemand toevallig tips?
Wij zijn erg tevreden over de trybike. Mijn oudste is daarop begonnen met 3 wielen en kan er nu met bijna 4 echt nog een tijd mee door. Hij fietst inmiddels ook op een gewone fiets, maar voor wat langere stukken lopen pakken we liever de loopfiets.quote:Op woensdag 15 maart 2023 13:42 schreef Mango91 het volgende:
gefeliciteerdquote:Op woensdag 15 maart 2023 17:01 schreef Aure het volgende:
[ afbeelding ]
Twee jaar
Gisteren vierde hij het op de opvang en aankomende zaterdag voor familie. Hij heeft vandaag wel de hele ochtend met z'n muts op gezeten, maar hij snapt volgens mij niet echt dat hij nu jarig is
Hij is zo eigenwijs, ondeugend, lief en zo heel eigenIk ben heel benieuwd hoe hij zich verder gaat ontwikkelen.
Die van mij kletst vooral over koeien en uiterlijke verzorging.quote:Op woensdag 15 maart 2023 19:00 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
gefeliciteerd.
en heel herkenbaar, die nieuwsgierigheid naar hoe ze gaan "worden", waar ze van gaan houden, wat hun muzieksmaak wordt, waar ze nonstop over gaan kletsen
Bij ons bleken de krijsnachten veroorzaakt te worden door een middenoorontsteking.quote:Op woensdag 15 maart 2023 23:59 schreef eponine het volgende:
Avond (en waarschijnlijk nacht) nummer zoveel met krijsende dreumes, en als we nou wisten wat er was…
Ik denk dat ik inderdaad toch maar even de huisarts ga bellen. Paracetamol doen we idd regelmatig, helpt vaak wel. Ze krijgt ook veel tanden tegelijk nu, dus dat zou er ook nog mee te maken kunnen hebben. Uiteindelijk heb ik haar vannacht een extra flesje gegeven en toen duurde het nog even voor ze sliep, maar ze was wel stil. Dus ik heb een fantastische 3 uur kunnen slapen voordat m’n wekker weer gingquote:Op donderdag 16 maart 2023 04:36 schreef Takkie88 het volgende:
[..]
Bij ons bleken de krijsnachten veroorzaakt te worden door een middenoorontsteking.
Al voor het slapen paracetamol geprobeerd?
Willekeurige drogisterij. Ik zweer bij deze als het echt moet blijven zitten, maar als ze er wel aan trekken, komt er een bos haar mee...quote:Op dinsdag 21 maart 2023 11:40 schreef Bottoms_up het volgende:
Welke winkel heeft goede haarelastiekjes voor dat dunne dreumeshaar? Voorlopig kunnen we Maggies haar nog een beetje opzij doen en blijft het zo uit haar ogen maar heel lang duurt dat niet meer. Van die schuifspeldjes gaat ze er zo uittrekken vrees ik.
dr leenaartsquote:
Ja, straks even ophalen bij een vriendinquote:Op woensdag 22 maart 2023 09:37 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
dr leenaarts![]()
hier kwam het bij de kleuter ook ineens na jaren weer terugduurde even voordat ik doorhad wat dat nou was op zn hoofd
Hier doen de elastiekjes van de Hema het goed.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 12:40 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Willekeurige drogisterij. Ik zweer bij deze als het echt moet blijven zitten, maar als ze er wel aan trekken, komt er een bos haar mee...
https://www.kruidvat.nl/z(...)en-in-etui/p/5736270
Sneu hè als ze niet zichzelf zijn. Hopelijk knapt R snel weer op!quote:Op zondag 26 maart 2023 19:55 schreef eponine het volgende:
R is afgelopen week ziek geweest met hoge koorts etc... nu is ze gelukkig van de koorts af maar nog niet helemaal zichzelf. Vandaag heeft ze in totaal 5 uur geslapen overdag en nu ligt ze ook alweer 1,5 uur in bed. Ze drinkt minder dan normaal, eten gaat matig. Ze heeft nog wel een aantal natte luiers per dag, gelukkig. Ik hoop dat ze zich snel weer wat 'normaler' gaat gedragen want ik begin me langzaamaan wel een beetje zorgen te maken.![]()
Klinkt als hand-voet-mondziekte, zo begon/was het bij ons ook een aantal weekjes geleden! Ze had er ook weinig last van verder.quote:Op maandag 27 maart 2023 19:29 schreef eponine het volgende:
Dank voor de beterschapswensen, ze heeft vandaag op het kdv goed gegeten iig. Thuis wilde ze natuurlijk weer niets
. Ze heeft wel wat gekke kleine bultjes op haar armen en benen, maar het lijkt me geen (typische) vlekjesziekte. Morgen maar eens de huisarts bellen, heb er foto's van gemaakt dus misschien hebben ze aan een mailtje wel genoeg. Ze lijkt geen last van de bultjes te hebben gelukkig.
@:Takkie88 fijne vakantie! Waar gaan jullie heen?
Ik heb het even opgezocht (zo stom, mijn oudste heeft dat gehad maar wist gewoon niet meer hoe het er uit zagquote:Op dinsdag 28 maart 2023 19:34 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Klinkt als hand-voet-mondziekte, zo begon/was het bij ons ook een aantal weekjes geleden! Ze had er ook weinig last van verder.
Ja! Al twee avonden krampen, huilen en ellende (geen koorts of overgeven) Overdag niets aan het handje. Wij dachten eigenlijk aan kiesjes.quote:Op donderdag 30 maart 2023 21:06 schreef KaBuf het volgende:
Hebben dreumessen een speciale avond-buikgriep toevallig?
Onze vriend heeft nu al meerdere avonden overgeven, koorts en slechte / onrustige nachten, terwijl er overdag anders dan einde dag wat moe niks aan te merken is.
Ahh kiesjes kan ook inderdaadquote:Op donderdag 30 maart 2023 21:15 schreef LauriLynne het volgende:
[..]
Ja! Al twee avonden krampen, huilen en ellende (geen koorts of overgeven) Overdag niets aan het handje. Wij dachten eigenlijk aan kiesjes.
quote:Op vrijdag 31 maart 2023 09:02 schreef KaBuf het volgende:
[..]
(…)omdat oma ook ziek is nu hahaha, al krijgt die geen kiezen meer door hoop ik. (…)
Misschien was ze wagenziek?quote:Op maandag 27 maart 2023 22:52 schreef Takkie88 het volgende:
Het is gelukkig een eenmalige kotspartij geweest! We zijn vandaag naar Schotland gevlogen. En L heeft het heel goed gedaan. Tijdens het vliegen een uur op m’n schoot geslapen. Dat heeft ze zelfs als baby nooit gedaan
Zou ook nog kunnen, ook al heeft ze dat niet eerder gehad. L geeft wel vaak over maar dit was voor het eerst in de auto.quote:
Hier kwakkelend.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 13:13 schreef LauriLynne het volgende:
Hier het begin van een kies gespot. De achterste kies in de rij. Daar is ze mooi vlot mee met nog geen 1,5 jaar. Maar lopen ho maar. KaBuf hoe is het bij jullie?
Epo is hoe is het met de bultjes?
Iets minder geworden, maar heb niet het idee dat dat door de crème komt. Dus denk dat ik eind komende week nogmaals de huisarts bel als het er dan nog zit.quote:
Je hebt nog geen haast hoor, maar als je je echt zorgen maakt, staat het je vrij om het consultatiebureau, huisarts of een kinderfysiotherapeut in te schakelen. Maar ik vind 14 maanden niet zo zorgelijk. Ik zou het vooral irritant vinden dat je niet kunt fietsen zolang je kleintje niet zelf gaan zitten. Fietsen is zo gezelligquote:Op dinsdag 4 april 2023 22:32 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Iemand een idee wanneer je je zorgen moet gaan maken met leren lopen? Onze dochter van 14 maanden kruipt niet, kan niet vanaf lighouding zelf gaan zitten en kan niet/weigert te staan. Ze maakt wel de nodige meters schuivend over haar billen
Het houdt het wel lekker overzichtelijk, de glazen staan nog veilig op de salontafel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
quote:Op woensdag 5 april 2023 10:18 schreef KaBuf het volgende:
Moet even wat frustratie kwijt over eenkennigheid en dit leek me de beste plek, Voel je vrij te negeren als je willijkt me super vervelend, ook voor jou want je kan dan niet gewoon relaxed de deur uit. Wat doet je vrouw op de woensdagen met hem? Gaat ze wat met hem doen of blijven ze samen thuis?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
Ik denk dat je daar niet zoveel aan kan doen. In die zin kan ik me ook niet voorstellen dat ze echt klagen bij de opvang? Bedoelen ze niet meer dat ze zeggen dat het opvalt, en vat je dat op als kritiek omdat het (begrijpelijk) nooit leuk is om iets negatiefs of afwijkends te horen over je kind?quote:Op donderdag 6 april 2023 18:09 schreef KaBuf het volgende:
Oké misschien is het meer dan eenkennigheid. :’)
Opvang begint nu ook te klagen dat hij niet veel zelfstandig wil spelen. Nu al meerdere keren gehoord. Merken we thuis ook wel, maar geen idee wat ik daaraan zou kunnen doen
onze jongste kwam ook niet goed tot zelfstandig spel, die moest je echt entertainen anders begon hij te huilen.quote:Op donderdag 6 april 2023 18:09 schreef KaBuf het volgende:
Opvang begint nu ook te klagen dat hij niet veel zelfstandig wil spelen. Nu al meerdere keren gehoord. Merken we thuis ook wel, maar geen idee wat ik daaraan zou kunnen doen
Maar is hij niet nog veel te klein om zelfstandig te spelen? Bijzonder dat de opvang dat zegt. Mijn J is nu 18 maanden en die speelt ook niet veel zelf.quote:Op donderdag 6 april 2023 18:09 schreef KaBuf het volgende:
Slaapzak achterstevoren aandoenquote:Op zaterdag 8 april 2023 21:19 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Bambi slaapt trouwens nog met een slaapzak, maar die ritst ze nu zelf open. Opzich nog prima, maar ik denk dat we langzaamaan over moeten (?) op een deken. Is dat gewoon een kwestie van van de een op andere dag wisselen of zijn daar nog praktische tips voor?
Het waren twintig fantastische minuten.quote:Op zaterdag 8 april 2023 20:59 schreef eponine het volgende:
(…) Na de zoveelste avond dat ze meerdere keren huilend wakker wordt heb ik nu maar de mouwen van haar slaapzak geritst, geen idee of dat dé oplossing blijkt te zijn maar ze is voor nu iig stil.
Aiiiiquote:Op zaterdag 8 april 2023 21:34 schreef eponine het volgende:
[..]
Het waren twintig fantastische minuten.
Nee, althans niet voor zover ik kan merken. Zolang ik bij haar ben is het goed, probeer ik weg te sneaken is het gelijk gillen geblazen. Dus ze ligt nu maar weer bij ons in bed want dan slapen we tenminste. Tenzij ze weer op standje zeester gaat en ons naar de rand duwt. Dan slaapt zij alleen.quote:
Met anderhalf is het minimale 3 geluidswoorden met begrip, papa en mama mogen niet worden meegerekend in de 3 woorden. (CB heeft er wat uitgebreidere dingen over, https://www.ncj.nl/39-zegt-3-woorden-met-begrip/ ). Zorgen maken zou ik niet doen, wellicht even bij CB bespreken indien nodig als je daar weer eens bent.quote:Op maandag 10 april 2023 20:17 schreef _Lily_ het volgende:
Ik vraag me af…. Wat is normaal qua taalontwikkeling?
J is nu 18 maanden en zegt nog geen enkel herkenbaar woord. Ook niet “die” ofzo.
Brabbelt alleen
Moet ik me zorgen maken?
Nou dit krijgt nog een staartje. Vorige week voor het eerst bovenstaand zo “heftig” gehoord, daarvoor was het meer van “ja hij is soms wat hangerig” of “hij huilt (even) als we weg zijn”.quote:Op donderdag 6 april 2023 18:09 schreef KaBuf het volgende:
Belachelijk, het klinkt me bijna alsof ze misbruik maken van jullie onzekerheidquote:Op dinsdag 11 april 2023 18:49 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Nou dit krijgt nog een staartje. Vorige week voor het eerst bovenstaand zo “heftig” gehoord, daarvoor was het meer van “ja hij is soms wat hangerig” of “hij huilt (even) als we weg zijn”.
Vandaag heeft m’n vriendin de vraag gekregen of ze hem met naam mogen noemen bij overleg met CJG, voor tips over hoe ze hem beter alleen kunnen laten spelen.
Sorry maar dit valt ons wel rauw op ons dak. Ja we wisten dat het even lastig ging, maar wat jullie ook zeiden, het hoort ook bij de leeftijd. En nu opeens dit dan?
Gewoon die vraag alsof het niks is, niet vooraf met ons in gesprek, niet weten wat de verdere impact oid is als hij echt met naam genoemd wordt enz enz enz
Hier zijn we wel even van geschrokken
Ah fijn dat je even meedenkt, heb ik zeker behoefte aan!quote:Op maandag 10 april 2023 22:16 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Lily, vanuit mijn werk en achtergrond kan ik je hopelijk wel wat op weg helpen. Zegt hij wel 'papa' en/of 'mama'?
Merk je dat hij opdrachtjes wel snapt en uitvoert of dat hij reageert op bepaalde dingen die jullie zeggen? Dus bijvoorbeeld de kinderstoel pakken als je het over eten hebt? Reageert hij op zijn naam? Heb je twijfels over zijn gehoor? Spreken jullie meer talen thuis? Meertaligheid kan er ook voor zorgen dat de actieve taalontwikkeling later op gang komt.
Je kunt het altijd even benoemen bij het CB, dan kijken zij ter plekke even mee naar hoe of wat.
Zet hij wel andere middelen of non-verbale communicatie in om zich duidelijk te maken? Je kunt de SNEL-lijst ook invullen op internet, dan zie je een beetje of de ontwikkeling nog binnen de 10%-90%-normaalwaarde valt.
Ja we gaan goed doorvragen, we zijn best boos nu eerlijk gezegdquote:Op dinsdag 11 april 2023 19:08 schreef SQ het volgende:
[..]
Belachelijk, het klinkt me bijna alsof ze misbruik maken van jullie onzekerheidvoor een kinderdagverblijf vind het echt bizar. Ik zou toch eens vragen naar zeer gegronde argumenten waarom zijn gedrag zorgelijk zou zijn. Het is een dreumes. Wat verwachten ze nou helemaal
Ja, het is lastig als je er een plakker tussen hebt zitten (Ik weet het want mijn jongste zoon is ook zo'n plakzak). Maar hey deal er mee, dat is je werk. En als je er niet mee kan dealen kun je het ook nog negeren, het is niet alsof hij andere kinderen er mee schaadt verder?
Ik zou er denk ik ook niet zo zwaar aan tillen en toestemming geven. Wel zou ik natuurlijk schrikken en bang zijn dat er iets aan de hand is. Maar dan zou ik des te liever willen dat er overleg is met het CJGquote:Op dinsdag 11 april 2023 20:05 schreef Mrs.Peel het volgende:
Nou, ik vind het helemaal niet zo heftig klinken. Ik lees dat ouders inmiddels radeloos zijn (eigen woorden van @:Kabuf), dat het steeds meer opvalt op de opvang en dat daarom besloten is om bij het CJG om advies te vragen. Dat is toch fijn, dat er door mensen die er nog meer verstand van hebben wordt meegedacht?
Als er echt iets aan de hand is, wil ik dat ook prima doen. Maar dan wil ik wel bij dat overleg zitten (is nu niet aangeboden) en ik vind het nu te snel gaan. Vorige week donderdag is het voor het eerst als dusdanig serieus gebracht, nu gelijk het CJG erbij? Niet eerst met ons in gesprek wringt heel erg.quote:Op dinsdag 11 april 2023 20:14 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik zou er denk ik ook niet zo zwaar aan tillen en toestemming geven. Wel zou ik natuurlijk schrikken en bang zijn dat er iets aan de hand is. Maar dan zou ik des te liever willen dat er overleg is met het CJG
Het consultatiebureau is ook onderdeel van het CJG hè? Het is niet een enge, ontzagwekkende instantie voor de grootste probleemgevallen, ze zijn er voor alle opgroei- en opvoedvragen groot en klein!quote:Op dinsdag 11 april 2023 20:25 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Als er echt iets aan de hand is, wil ik dat ook prima doen. Maar dan wil ik wel bij dat overleg zitten (is nu niet aangeboden) en ik vind het nu te snel gaan. Vorige week donderdag is het voor het eerst als dusdanig serieus gebracht, nu gelijk het CJG erbij? Niet eerst met ons in gesprek wringt heel erg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |