abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207705920
Wie posten hier mee:

Bienelientjee - Dreumes J. - februari 2021
Aure - Otis - 15 maart 2021
Kwakz0r - Pep - 19 maart 2021
Tink89 - Spruit - maart 2021
Morgane89 - J. - mei 2021
Komkommerschijfje - F. - 16 augustus 2021
douche-eendje - Anna - 7 oktober 2021
Lily - J, 10 oktober 2021
TheGirlNextDoor - Bambi, 7 november 2021
eponine - R, januari 2022
KaBuf - Frummel, 24 januari 2022

Welkom in het dreumestopic! *O*

[ Bericht 1% gewijzigd door MaJo op 28-01-2023 09:29:48 ]
pi_207705942
Gelijk de OP bijgewerkt. Laat het maar weten als er nog iets moet veranderen!

Laatste post vorige topic:

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 21:54 schreef eponine het volgende:
Gefeliciteerd @:KaBuf!

Mijn dreumes beweegt zich dus vooruit op haar kont. Maar nu heeft ze dus een soort schaafplekken rondom haar enkels van het afzetten ofzo :')
En haar slaap is nog steeds stuk -O-

Oh, en het lijkt erop dat tand 3 en 4 eraan komen. De buitenste snijtanden bovenin in plaats van de middelste :D
pi_207706133
Kabuf welkom!

Pittige tijd zo Epo!

Hier ook een dreumes met slaapweigering. De laatste twee hoektanden komen eraan. Snot verkouden en 15 maanden. Geweldige combi 😔
  woensdag 25 januari 2023 @ 11:23:12 #4
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_207706322
Bambi mag ook in de OP, 7 november 2021 O+
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_207706969
Ik kwam deze reel tegen op insta en dit is zo mijn nachtelijke leven :')

https://www.instagram.com/reel/CkDCb5oAUi0/?igshid=MDJmNzVkMjY=
pi_207707145
Hahaha.

Hier momenteel ook veel tanden die doorkomen. Overal puntjes van tanden en kiezen. Ze krijgt er gelijk veel, want ze heeft sinds de zomer 8 tanden en daar bleef het bij. Nu komen zowel de buitenste snijtanden als hoektanden als kiezen. 😱
pi_207708393
Mag ik in de OP met Frummel op 24 januari 2022? :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_207712160
Nog gefeliciteerd, KaBuf!
pi_207732302
en doorrrr naar hier :D onze kleine joop-de-verhuizer is vandaag jarig *O* O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_207732318
Van harte! Veel nieuwe aanwas. 🥳
pi_207732402
Van harte LDG! Wil je in de OP? Ik kan hem nu nog wijzigen :Y
pi_207733904
Gefeliciteerd Kabuf en LDG!

Anna mag ook nog in de OP, 7 oktober 2021
pi_207733998
Ik kan hem inmiddels niet meer wijzigen :(

@MaJo, wil jij @douche-eendje in de OP zetten met Anna op 7 oktober 2021?
  vrijdag 27 januari 2023 @ 15:10:01 #14
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_207735115
Waarom willen kinderen niet een dutje doen als je zelf ziek bent.
!!

Ugh. Heb waarschijnlijk een buikgriepje te pakken en heb flink lopen kotsen en **** gisteravond, gelukkig nog maar 1x vandaag.

Schoonouders hebben hem hele ochtend meegehad, hij was echt bijna in slaap in de kinderwagen, knikkenbollen van de vermoeidheid. Nu klaar wakker natuurlijk!

Zucht! Wordt een hoop tv tijd ben ik bang voor, want heb nul komma nul energie.
  Moderator zaterdag 28 januari 2023 @ 09:28:46 #15
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207743830
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 13:16 schreef eponine het volgende:
Ik kan hem inmiddels niet meer wijzigen :(

@:MaJo, wil jij @:douche-eendje in de OP zetten met Anna op 7 oktober 2021?
Uiteraard!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_207743929
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 15:10 schreef Bienelientjee het volgende:
Waarom willen kinderen niet een dutje doen als je zelf ziek bent.
!!

Ugh. Heb waarschijnlijk een buikgriepje te pakken en heb flink lopen kotsen en **** gisteravond, gelukkig nog maar 1x vandaag.

Schoonouders hebben hem hele ochtend meegehad, hij was echt bijna in slaap in de kinderwagen, knikkenbollen van de vermoeidheid. Nu klaar wakker natuurlijk!

Zucht! Wordt een hoop tv tijd ben ik bang voor, want heb nul komma nul energie.
Meh wat vervelend, beterschap!
pi_207745437
Beterschap, Bien! Lijkt me al helemaal niet fijn als je zwanger bent en ook nog voor een dreumes / bijna peuter moet zorgen... Ziek zijn is dan al helemaal schijt, hè? Letterlijk in jouw geval. :D

Sluizen staan open hier. Na een uur is haar slab weer helemaal doorweekt. Ik kan me niet herinneren dat ze ook zoveel kwijlde bij haar eerste tanden. Ik zie er zoveel zitten, laten we hopen dat er een aantal echt doorkomt de komende dagen. Ze zitten namelijk al lang te etteren.
pi_207745765
Hier zijn de kwijlslabben ook niet aan te slepen, maar we krijgen naast hoektanden ook een kies. En ik weet van mijn oudste nog dat dat een kwijlbonanza was
pi_207746864
J zit in de overgang van 2 naar 1 slaapje per dag. 2 slaapjes is teveel, 1 slaapje redt hij net niet.

Maar hij heeft zelf een uiterst bevredigende oplossing gevonden. Hij doet 1 slaapje overdag, gaat om 19:30u naar bed en slaapt uit tot 9u.
I’m happy, van mij mag hij dit vasthouden. Slaap ik zelf ook lekker tot 9u

Het enige probleem is dat ik hem op werkdagen echt van zijn bed moet lichten en hem bloedchagrijnig aflever op de opvang. Gelukkig is wat daar vervolgens gebeurt niet mijn probleem
pi_207746871
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 11:40 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Beterschap, Bien! Lijkt me al helemaal niet fijn als je zwanger bent en ook nog voor een dreumes / bijna peuter moet zorgen... Ziek zijn is dan al helemaal schijt, hè? Letterlijk in jouw geval. :D

Sluizen staan open hier. Na een uur is haar slab weer helemaal doorweekt. Ik kan me niet herinneren dat ze ook zoveel kwijlde bij haar eerste tanden. Ik zie er zoveel zitten, laten we hopen dat er een aantal echt doorkomt de komende dagen. Ze zitten namelijk al lang te etteren.
Jep, hier ook open sluizen. Ik kom slabben tekort en ben zelf ook vaak nat
pi_207748517
Omg, Lily. Doe mij zo'n slaapdreumes. ;(
pi_207751609
Lily dat lijkt op het schema hier. Purk haar normale schema op dagen thuis is uitslapen tot 9. Dan een slaapje van 2,5-3,5 uur en om 19 uur naar bed.

Op opvang dagen maak ik haar om half 7 wakker en is ze eerst een half uur ochtendziek.

Nu is ze kapot en is ze wakker tot 22 uur de afgelopen dagen
pi_207753210
Wat lijkt me dat heeeerlijk als ze zo lang slapen! Zelfs m'n kleuter slaapt niet zo lang :')

Otis is de laatste tijd echt stipt ergens rond 12 uur wakker en slaapt dan alleen nog maar bij ons in bed verder }:| Maar vannacht was ik er dus niet, want ik was nog dansen ergens en toen heeft hij echt een hele tijd liggen spoken en om mij liggen roepen :') dus toen ik rond 3 uur het bed in kroop lag ie gezellig op me te wachten, hij duwde ook echt meteen z'n voeten tegen mij aan :D
  zaterdag 28 januari 2023 @ 22:15:09 #24
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_207755327
Ja dat weiger ik dus. Ik ga als het moet 4x heen en weer en meestal valt dan wel het kwartje want dan doet ie krijs KRIJS KRIJS <stilte> en dan kan iedereen weer gaan slapen. Alleen als het na drieën is dan lig ik dus rustig een uur wakker }:| .

En met de 6 in de klok mogen ze erbij. Dat doen ze netjes om en om zo vroeg mogelijk.

Leuk hoor kinderen :O :O :O :O .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_207760197
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 21:10 schreef Aure het volgende:
Wat lijkt me dat heeeerlijk als ze zo lang slapen! Zelfs m'n kleuter slaapt niet zo lang :')

Otis is de laatste tijd echt stipt ergens rond 12 uur wakker en slaapt dan alleen nog maar bij ons in bed verder }:| Maar vannacht was ik er dus niet, want ik was nog dansen ergens en toen heeft hij echt een hele tijd liggen spoken en om mij liggen roepen :') dus toen ik rond 3 uur het bed in kroop lag ie gezellig op me te wachten, hij duwde ook echt meteen z'n voeten tegen mij aan :D
Eigenlijk is dat toch ook wel weer heel schattig hihi. Ik weet dat ik er hier grif aan zou toegeven, man zou paal en perk stellen.

Sowieso lijkt het alsof mijn man veel consequenter is dan ik en dingen gedaan krijgt die mij niet lukken.
pi_207760625
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 22:15 schreef Lemijn het volgende:
Ja dat weiger ik dus. Ik ga als het moet 4x heen en weer en meestal valt dan wel het kwartje want dan doet ie krijs KRIJS KRIJS <stilte> en dan kan iedereen weer gaan slapen. Alleen als het na drieën is dan lig ik dus rustig een uur wakker }:| .

En met de 6 in de klok mogen ze erbij. Dat doen ze netjes om en om zo vroeg mogelijk.

Leuk hoor kinderen :O :O :O :O .
Ja ik zou het op zich wel doen als ik er maar kort heen hoef, maar dat heb ik laatst een paar keer geprobeerd en dan zit ik er rustig 3 kwartier naast voordat hij echt slaapt en ik weg kan. En dan is ie binnen het uur weer wakker :') daar vind ik het nu gewoon te koud voor in huis brrr.
pi_207760653
Gisteravond ging ik dus om half 10 naar bed, met de gedachte, oeh dan kan ik nog even 2 uur slapen zonder kind naast me. Je snapt natuurlijk wel dat hij om 22.20 al wakker werd :')
pi_207761631
altijd als je eerder gaat slapen omdat je het die dag echt even nodig hebt gaat het mis :') is er iemand ziek, staat er ineens iemand aan de deur, stormt je schutting kapot, whatever... murphy's law ofzo :')
pi_207768949
Sowieso. ;(
Hier vandaag een hazenslaapje van 20 minuten overdag, mevrouw was oppervrolijk toen ze in bed gelegd werd en ging steeds weer keten en lachen en met de rits van haar slaapzak spelen.

Vanaf nu gaat de slaapzak overdag achterstevoren aan. En ik denk dat de slaapregressie nu al begonnen is dan ofzo. :')
  maandag 30 januari 2023 @ 00:08:36 #30
318361 Bienelientjee
pi_207772845
Dacht dat het voedsel vergiftiging was uiteindelijk, want J werd maar niet ziek (had het ook niet gegeten), maar helaas..... Hij heeft net het hele bed onder gekotst! Arme jongen!

Gelukkig zijn wij al langzaam aan de betere hand.
pi_207785408
Hoe gaat het nu met J, @Bienelientjee?

Hier nog steeds waardeloze nachten. Het leek iets beter te gaan maar de afgelopen avonden zijn we weer constant met haar in de weer. Word er inmiddels een beetje moedeloos van, vooral omdat ik merk dat het lontje steeds korter wordt bij zowel mij als man naar zowel R als haar broer ;(. Aanstaande vrijdag ga ik daarom iig even alleen met de kleuter op stap en gaat R een paar uurtjes naar haar opa en oma.
  dinsdag 31 januari 2023 @ 08:39:18 #32
318361 Bienelientjee
pi_207788477
Gelukkig zijn we allemaal weer bijna beter! Het bleef met J gelukkig bij 1x heel veel kotsen. Beetje van zijn voedsel af gister en moe, maar hij was zijn gezellige zelf!

Wat rot van jullie bagger nachten! Hopelijk snel verbetering!
pi_207803813
Gelukkig dat het bij J. meeviel. En jammer van die prutnachten, epo. Goed dat je dan even tijd voor jezelf neemt.

Hier gaat het z'n gangetje. Ze is vrolijk en speelt steeds zelfstandiger. Ze eet ook steeds meer. Twee boterhammen tussen de middag of 1 boterham 's morgens plus een krentenbol of een stuk fruit gaat er nu makkelijk in. Ook bij de gastouder eet en drinkt ze nu nog meer, ze eet het fruit op dat andere kindjes laten liggen. :D Wel weer veel kieskeuriger in avondeten.
Daarnaast ALLES ZELF WILLEN DOEN. Dat was al heftig, maar nu helemaal.
Taal gaat ook als een speer, iedere dag komen er nieuwe woordjes en uitingen bij. Gisteren zei ze bijvoorbeeld 'papa sjun' toen papa onder de douche ging.
pi_207846397
Hoi!

Mijn baby is gisteren een dreumes geworden dus ik kom me hier melden :W

[ Bericht 42% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 05-02-2023 14:10:15 ]
  zaterdag 4 februari 2023 @ 21:21:45 #35
318361 Bienelientjee
pi_207853405
Welkom en tot ziens! :D

Nog 1 nachtje slapen en dan heb ik een peuter! Waaaaaat!

Druk bezig met het huis versieren nu! Vandaag al een klein kinder feestje gehad, morgen komt familie. Ben nu al moe en nog genoeg te doen en J slaapt natuurlijk nog niet. Dus man is daar druk bezig! :D
pi_207853553
Welkom bij de dreumesen W.!

En bijna een peuter Bien! Veel plezier morgen :)
pi_207854129
Welkom LBF!
En tot ziens Bien, fijne dag morgen!

Hier lijkt de slaap ellende voorbij (ga weg fokwet)
pi_207860081
Gefeliciteerd met je grote peuter, Bien!
Welkom met je dreumes, LBF!
pi_207871509
Gefeliciteerd Bien! Hoe was zijn verjaardag? *O*

Hoi LBF en W!
  zondag 5 februari 2023 @ 21:02:55 #40
318361 Bienelientjee
pi_207871553
Wij gaan hier nu officieel uitzwaaien! :W :'( Waar is de tijd gebleven!

J heeft een fantastische dag gehad. Gister zijn kinderfeestje en vandaag familie! Lekker verwend en gezellig gehad! En natuurlijk veels te veel cake op! Haha! :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tot ziens in het peuter topic! *O*
pi_207875559
Gefeliciteerd Bien! En tot over een paar weken alweer :D
pi_207947195
Mijn dreumes heeft een vlekjesziekte en ook nog uitslag onder haar mond/neus. Ik twijfel of dat laatste nu ook krentenbaard is. ;(
Ze is verder wel redelijk te pas, gelukkig.
pi_207951731
Sterkte komkommer! Ik las dat je inmiddels weet wat er aan de hand is. Hopelijk knapt ze snel op.
pi_207953436
Ze is er gelukkig niet vervelend van. Het is dus h-v-m-ziekte en daarbovenop nog krentenbaard. De huisarts die me terugbelde, zei letterlijk: ze heeft echt pech met twee van dat soort dingen tegelijk. Het enige wat ik nu aan haar merk, is dat ze wat minder eet. Croissantjes en krentenbollen worden na een paar happen weer teruggegeven. :D Dat gebeurt normaal nooit. Vloeibare en zachte producten gaan er wel prima in. Nou, dan dat maar even aanbieden. Drinken gaat gelukkig ook normaal.
Afgelopen woensdag (en waarschijnlijk de dag ervoor ook al) heeft ze wel koorts gehad.
Anyway, antibioticazalf gestart en hopelijk gaan de bultjes en de plekjes rond haar mond snel weg.

Verder hebben we vandaag een potje gekocht. Ze poept altijd direct na het ontbijt, dus kijken of we komende week haar eens erop kunnen zetten en dat ze dan kan poepen. En anders kan ze er gewoon aan wennen en als ze het echt niet leuk vindt, gaat 'ie weer weg voor even. :p

Hoe gaat het met de andere dreumesen?
  zaterdag 11 februari 2023 @ 19:43:05 #45
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_207953718
Handvoetmondziekte dus? Dat dacht ik al maar ik dacht laat ik mijn forumdiagnoses maar even binnen houden. Hopelijk gaat het snel over!

Mijn dreumes gilt vooral heel veel. Hij heeft de afgelopen maand maar 1 woord toegevoegd aan zijn vocabulaire (OOK dus een zeer nuttige). Meer woorden zou echt helpen denk ik. Hij kan wel heel goed buitenspelen en lachen en eten. Dus hij mag toch blijven.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 11 februari 2023 @ 19:49:23 #46
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_207953812
Oh, kom ik dit topic ineens tegen juist nu mijn dreumes net 2 is geworden en dus nu gewoon een peuter is, argh :)
pi_207954630
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 19:49 schreef Grumpey het volgende:
Oh, kom ik dit topic ineens tegen juist nu mijn dreumes net 2 is geworden en dus nu gewoon een peuter is, argh :)
Er is ook een peutertopic! :Y

Beterschap komkommer!

Mijn dreumes is echt vet eigenwijs en praat al veeel, niet altijd verstaanbaar, maar ik kom er vaak wel uit. Hij is heel goed in z'n broer plagen, maar kan ook heel lief zijn. Hij heeft me vandaag geholpen met de was ophangen *)
  zaterdag 11 februari 2023 @ 20:36:54 #48
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_207954680
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 20:34 schreef Aure het volgende:

[..]
Er is ook een peutertopic! :Y

Beterschap komkommer!

Mijn dreumes is echt vet eigenwijs en praat al veeel, niet altijd verstaanbaar, maar ik kom er vaak wel uit. Hij is heel goed in z'n broer plagen, maar kan ook heel lief zijn. Hij heeft me vandaag geholpen met de was ophangen *)
Lees net dat we een voornaam delen van onze dreumes/peuter *)
pi_207959247
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 19:27 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ze is er gelukkig niet vervelend van. Het is dus h-v-m-ziekte en daarbovenop nog krentenbaard. De huisarts die me terugbelde, zei letterlijk: ze heeft echt pech met twee van dat soort dingen tegelijk. Het enige wat ik nu aan haar merk, is dat ze wat minder eet. Croissantjes en krentenbollen worden na een paar happen weer teruggegeven. :D Dat gebeurt normaal nooit. Vloeibare en zachte producten gaan er wel prima in. Nou, dan dat maar even aanbieden. Drinken gaat gelukkig ook normaal.
Afgelopen woensdag (en waarschijnlijk de dag ervoor ook al) heeft ze wel koorts gehad.
Anyway, antibioticazalf gestart en hopelijk gaan de bultjes en de plekjes rond haar mond snel weg.

Verder hebben we vandaag een potje gekocht. Ze poept altijd direct na het ontbijt, dus kijken of we komende week haar eens erop kunnen zetten en dat ze dan kan poepen. En anders kan ze er gewoon aan wennen en als ze het echt niet leuk vindt, gaat 'ie weer weg voor even. :p

Hoe gaat het met de andere dreumesen?
Wij hebben toevallig ook net hand mond voet bij beide kinderen gehad. Gelukkig viel het hier heel erg mee, maar er heerst daarnaast ook nog krentenbaard en waterpokken op het kinderdagverblijf. Ik kreeg er spontaan smetvrees van.

Anna is een lekkere ondeugende doerak :D Ze staat nu heel goed los, eten is liefde (vooral bananen) en ze is eigenlijk altijd vrolijk. Ze danst graag, maakt ook graag 'muziek' en haar levensmissie is de tractor van grote broer afpakken :+ glijbanen zijn de bom en als ze naar het kinderdagverblijf gaat heeft ze plots verlatingsangst.
  zondag 12 februari 2023 @ 06:43:38 #50
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_207961384
Mijn dreumes is echt een boefje. Ik heb het idee dat ik minimaal duizend keer per dag roep 'Nee, Bambi, niet doen!'. Om haar vervolgens weer ergens weg te moeten trekken omdat ze totaal niet luistert. Erg vermoeiend nu ik zwanger ben en last van mijn bekken heb :')

Maar ze is ook heel lief. Als ik vraag 'hoe doet een leeuw?' komt er een mooie brul als reactie O+ Bij eendjes is het 'kakkakkakkak' en zo kan ze er nog een paar lief nadoen O+ Eten gaat er doorgaans erg goed in. Als ze honger heeft schuift ze zelf de stoel naar de eettafel (die staat wegens ruimtegebrek op een andere plek als ze niet erin zit) of ze staat te wijzen naar de koelkast of fruitschaal. Ze weet heel goed wat ze wel en niet wil. Ze houdt van boekjes lezen en puzzels leggen. Heel aandoenlijk dat ze soms een boekje pakt, zelf op de bank klimt en lekker in het hoekje gaat zitten praten met haar boekje, alsof ze voorleest O+ O+

Op de opvang heerst hvm en krentenbaard, dus ik hou mijn hart vast. Ze loopt nu al een kleine week constant met haar hand in haar mond en kwijlt gigantisch, maar ik denk dat dat is omdat ze nu vaart lijkt te maken met de tandjes.
|| justdiggit.org ||
pi_207961408
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 20:36 schreef Grumpey het volgende:

[..]
Lees net dat we een voornaam delen van onze dreumes/peuter *)
Ik gebruik Otis als forumnaam :P Zijn echte naam begint wel met een O. ook (en is het vuilnisbakkenmonster van Sesamstraat :P)
pi_207961684
Ja, idd hand-voet-mondziekte Lemijn! Gelukkig heeft ze er dus weinig last van gehad, net als d-e beschreef bij haar kids. Wel weer veel uitbraakjes dus, als ik het zo lees. Ik had de gastouder gisteren een berichtje gestuurd van de situatie en ze zei dat haar twee eigen zoontjes ook al wat koorts en blaasjes en bultjes hadden, dus het was gelijk duidelijk wat het was. :') Zo gaat het lekker door met al die besmettingen. Er komt nu ook een baby van nog geen vier maanden bij de GO, vooral voor haar en haar ouders hoop ik dat ze niet aangestoken zijn. 😥 Lijkt me al helemaal naar met zo'n mini.

Hier wordt heeeeel veel gepraat. Zo leuk. Nieuwe woordjes zijn 'ojanne' (oranje) en 'meisje' en 'joh-uh' (jongen), adequaat gezegd bij haar Duplo-poppetjes. Daarnaast maakt ze ook veel hele zinnen qua aantal woordjes en intonatie, al versta ik daar nog nauwelijks wat van. In losse woordjes en tweewoorduitingen gaat het beter. 'Papa toe', 'papa bosen' (papa boven) en 'papa da' zijn het meest gehoord nu. :D
Grote liefde voor papa, al ben ik degene die alle knuffels en kusjes krijgt. Papa wordt weggeduwd als hij een kusje of knuffel vraagt. :D Grappig hoe dat verschil is in hoe ze ons ziet. Mama is voor de liefde en knuffels, papa is voor de grapjes en telefoonspelletjes.

Gaan we nog een keer voor een dreumesmeet? Lijkt me wel heel gezellig om al die dreumesjes bij elkaar te zien.
pi_207964187
Met Purk gaat het goed. De slaapdip van 15 maanden hebben we achter ons gelaten. Ik vind dit echt een heerlijke leeftijd. Ze vind het geweldig om lekker over te rollen met de bal of samen te bouwen met de duplo, maar kan zich ook prima vermaken met haar keukentje of ander speelgoed.
Qua lopen maakt ze nog absoluut geen haast om los te lopen. En qua luisteren gaat het stukken beter dan een maand of 4 geleden. (Uitgezonderd de paar happen aarde die ze vorige week uit de plantenpot nam) 😂

Dreumesmeet ben ik helemaal voor!
  vrijdag 17 februari 2023 @ 08:29:08 #54
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208029092
Vanochtend een flinke driftbui van dreumes, zo zeg. Maar vet trots op mijn parenting skills :7 Ik bleef rustig, nam haar op schoot (al wilde ze dat natuurlijk niet), hield haar dicht en strak tegen me aan (wat in eerste instantie best moeilijk was met zo'n tegenstribbelende dreumes) en deed alleen maar sussen en hoorbaar ademhalen. Binnen een minuut werd ze rustig O+
|| justdiggit.org ||
pi_208034049
Fijn TGND! Hopelijk werkt het een volgende keer net zo!

Vorige week vrijdag kwam kleuter ziek uit school en gisteravond had dreumes 39,4 ;(. Ze is ook heel sneu vandaag. Drinkt gelukkig wel en m.n. zacht eten gaat er tot nu toe goed in. Hoop dat ze zich snel beter voelt, want ik ben ook sinds dinsdag al niet fit :')
pi_208034075
Beterschap eponine! Hier ook een zieke kleuter en een dag later ook de dreumes ziek. Duurt inmiddels al een paar dagen, ik hoop dat ze snel opknappen. Ben er helemaal klaar mee :')
pi_208034095
Ook voor jullie beterschap! Bij kleuter duurde het een week… ik hoop toch echt niet nog een week met een ziek kind te zitten want inderdaad.. klaar mee :')
pi_208044503
Zo stom hè. Hier lijkt de hvm-ziekte zo goed als weg en de plekjes op haar kin zijn ook helemaal dicht en worden steeds vager. Nu hebben we sinds gisteren wel weer een nieuwe snotneus. :')

Ik kon gisteravond eindelijk goed in de mond van mijn dreumes kijken! Ze krijgt alle vier de voorste kiezen en haar bovenste twee hoektanden tegelijk door... Arm schaap.
pi_208048382
Nog steeds koorts hier, gelukkig wel wat minder hoog dan gisteren.
Afgelopen nacht was drama. Heb haar bij ons in bed genomen, maar we hebben alledrie amper geslapen. En nu zit ik ook weer bij haar omdat ze om het kwartier jankend wakker wordt }:|
pi_208048456
Sterkte komende avond en nacht, hopelijk valt het mee...
  zaterdag 18 februari 2023 @ 19:17:04 #61
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208048684
Beterschap voor de zieke dreumesen! O+
|| justdiggit.org ||
pi_208048710
Beterschap voor de zieken! W. Is al maanden om de haverklap ziek en krijgt overal oorontstekingen (of dubbele) van. We mogen nu 5 of 6 oorontstekingen verder volgende week voor de tweede keer naar de KNO-arts, ik hoop dat ze nu buisjes kan krijgen. Zal vermoedelijk een boel slaap opleveren voor voor alle betrokkenen :'). Zoon had ook al altijd oorontstekingen (en kreeg ook buisjes) dus ik baal dat ik heel deze ellende weer opnieuw door moet met W. }:|
pi_208048852
Beterschap voor R epo! Hopelijk knapt ze snel op.

6 oorontstekingen verder phoe! Hopelijk kan ze die buisjes snel krijgen LBF.

Komkommer 6 tanden/kiezen tegelijk is ook wel een heleboel. Hopelijk zijn ze snel door.
pi_208051367
Hier ook al een week baggernachten met 3 uur durende krijspartijen, niet te troosten en hoofd bonken. Zo kennen we L niet, dus toch maar even door de huisarts na laten kijken. Ze bleek ook een oorontsteking te hebben. Waarschijnlijk de tweede want een paar weken terug had ze al eens bloed uit haar oor. Met paracetamol sliep ze de afgelopen 2 nachten best oké.
pi_208058120
Hoe is het met de zieke kindjes?

Vraag voor andere ouders, hoe dreumesproof is jullie huis? Gevaarlijke dingen zijn hier uiteraard beveiligd. Maar er staan genoeg dingen waar ze gewoon niet aan mag komen. Denk aan planten, waterbak van de katten, kasten zonder slot erop. Dat gaat hier doorgaans redelijk. Natuurlijk moet er soms gecorrigeerd worden, maar niet dagelijks en geen 10x.

Nu dreumesproof ik mijn huis als er andere kinderen komen. Ben benieuwd hoe anderen dit doen.
  zondag 19 februari 2023 @ 11:00:57 #66
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208058231
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 10:50 schreef LauriLynne het volgende:

Vraag voor andere ouders, hoe dreumesproof is jullie huis? Gevaarlijke dingen zijn hier uiteraard beveiligd. Maar er staan genoeg dingen waar ze gewoon niet aan mag komen. Denk aan planten, waterbak van de katten, kasten zonder slot erop. Dat gaat hier doorgaans redelijk. Natuurlijk moet er soms gecorrigeerd worden, maar niet dagelijks en geen 10x.

Nu dreumesproof ik mijn huis als er andere kinderen komen. Ben benieuwd hoe anderen dit doen.
Het is bij ons hetzelfde als bij jou. Gevaarlijke dingen zijn beveiligd, maar inderdaad planten, voorzieningen van de kat en de meeste kasten kan ze gewoon bij. Ligt aan haar dag hoevaak we haar moeten corrigeren, soms nauwelijks, soms wel 100x. Hier geen andere kinderen die op bezoek komen, dus ik doe verder ook niets extra.
|| justdiggit.org ||
pi_208058265
Er loopt hier ook al een peuter rond dus ons huis is redelijk kindproof. Maar ook hier planten, kattenbakken (kattenbrokjes gaan er soms goed in) en vooral ook wat kleiner speelgoed van de oudste. Dat vind ik vooral erg opletten, want strijkkralen en lego zijn niet handig met een dreumes :+
pi_208058864
Hier ook niets extra's, hoor. Stopcontactbeveiliging bij de lage stopcontacten, kastjes dicht met kindersloten, schoonmaakmiddelen en vaatwastabletten en wasmiddel allemaal hoog weggezet. En de traphekjes natuurlijk, maar daar gaat ze ook regelmatig op staan als ze de kans krijgt.
Ze kan inderdaad gewoon bij de grote plant op de grond en op krukjes/het schoenenbankje klimmen en staan. We hebben een klimgeit, dus dat maar geaccepteerd. Anders is het niet te doen. Hier verder geen huisdieren of oudere kinderen en weinig kinderen op bezoek, dus dat maakt het ook wat makkelijker.

Trouwens, ze mag nergens meer spelen zonder dat wij er bij zijn. Gaan wij naar de badkamer/wc (ook op de benedenverdieping), dan gaat ze mee. Ze klimt namelijk zo op de open planken van ons aanrecht (we hebben een afgeronde hoek aan het eind van het blad en daar is wat opbergruimte in de vorm van drie planken). Precies mooi om je voeten op te zetten, zodat je aan het aanrechtblad kunt hangen. :')
pi_208059112
Het enige dat wij hebben gedaan is een traphekje in de doorgang naar de keuken gezet. Maar dat is meer zodat de katten rustig kunnen eten wanneer R in de kamer is. En dat ze dan zelf geen kattenvoer en kattenbakvulling meer kan eten is wel mooi meegenomen :'). Dat traphekje heeft al op meerdere plekken in huis gestaan, ook voor de kleuter destijds, maar nooit bij de trap. Verder geen dingen weggehaald ofzo en ook geen beveiliging op de stopcontacten. Planten stonden al hoog vanwege eerdergenoemde katten.
pi_208061866
Wij hebben weinig dreumesproof gemaakt.. De stopcontacten zitten hoog dus dat scheelt. En schoonmaakmiddelen staan hoog, maar verder.. Geen traphekjes, maar dat gaat tot nu toe wel goed (even afkloppen).

Ik heb hem een tijd flink moeten corrigeren toen hij overal op klom, maar inmiddels gaat dat goed. En met "gevaarlijk" speelgoed gaat het ook steeds beter. Hij kan zelfs al een tijdje prima leuk met de lego van z'n broer spelen. In het begin onder toezicht maar dat is ook niet echt meer nodig.
pi_208065210
De hele dag al koortsvrij *O*, maar goed ze ligt nu net op bed dus ik ga in sneltreinvaart alles klaarmaken voor werk en school morgen en dan zal ze ongetwijfeld wel weer gaan gillen.
  zondag 19 februari 2023 @ 20:02:20 #72
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208066172
Wij hebben overal in huis sowieso al veilige stopcontacten sinds we dit huis verbouwen en alle elektra vervingen. En verder geen batterijen, schoonmaakmiddel en scherpe dingen op dreumesniveau. Maar de kleuter kan wel bij de messen, de lades in de keuken zitten niet op slot.

Spelen zonder mij mag wel. Dan pluk ik 'm eens van de salontafel. Maar de oudste klom een tijdje op de vensterbank en de keukentafel en die nam ik wel overal mee naartoe of zette ik even in de kinderstoel-met-riempje.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_208067604
Goed te horen dat wij niet de enige zijn die niet alles super dreumesproof hebben.
Extra inspanning als vrienden komen is ook eigen belang. Anders is er geen 10 seconden rust. En kom je aan geen gesprek toe.
pi_208068928
Ook al zo sneu Takkie!

Hoe gaat het vanavond Eponine?

Sneu van al die tanden/kiezen komkommer :X

Wij hebben het wel redelijk dreumesproof gemaakt voor onze eigen rust. :') W. klimt sowieso overal op en in (zoals in de grote speelgoedkist). De vensterbanken zijn nagenoeg leeg, al zijn de lampen ook heel leuk om eraf te trekken, salontafel is leeg en er staat een traphek om 1 hoek waar een grote plant staat, opladers liggen (die bijt ze anders kapot) en de Nintendo ligt. En een hek om de houtkachel. De bank haal ik overdag een deel van de kussens vanaf, daar kan ze dan zelf een soort van veilig op- en afklimmen en heen en weer kruipen (want dat was ook onbegonnen werk anders, hij is 4 meter breed) Ik ben nu bijna 35 weken zwanger dus zeer weinig puf om de hele dag achter een dreumes aan te moeten vangen :').
pi_208081337
Gisteravond was dramatisch en ze heeft weer tussen ons in gelegen vannacht. Ik was een soort van blij dat ik vandaag naar kantoor kon na een week ellende met zieke kinderen en zelf niet fit zijn. En naar kantoor gaan is echt, echt, echt geen hobby van me :D

Heftig van de oorontstekingen trouwens LBF, hopelijk biedt de kno uitkomst…

Vanavond bij het tanden poetsen begon R ineens te gillen. Dat was gek want normaal is tanden poetsen SUPERLEUK namelijk. Dus ik keek in haar mondje… bloed :{. Ik denk te hard gepoetst op een plek waar een tand door aan het komen is. Was echt zielig.

Hoe gaat het verder met de zieke en niet zieke dreumesen?
pi_208081455
Ik was ook heel blij op kantoor :D

Otis is wel echt beter. Hoewel hij nog steeds tussen ons in slaapt, maar dat deed ie voor het ziek zijn ook al :P zijn broer is ook naar school geweest vandaag, maar is nog niet helemaal fit helaas.
pi_208081717
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:58 schreef Aure het volgende:
Ik was ook heel blij op kantoor :D

Otis is wel echt beter. Hoewel hij nog steeds tussen ons in slaapt, maar dat deed ie voor het ziek zijn ook al :P zijn broer is ook naar school geweest vandaag, maar is nog niet helemaal fit helaas.
Ik vond het ook wel relaxed dat mijn collega’s vrijwel allemaal besloten hadden thuis te blijven vandaag :+ :')

Balen dat je grote nog niet fit is, maar yay voor het herstel van Otis!
pi_208081976
Lotte heeft afgelopen nacht doorgeslapen *O* van 18.45 tot 6.00!

Om 6 uur kwam er wel een zure walm me tegemoet bij het openen van de deur en bleken haar haren stijf overeind te staan van de opgedroogde kots :X
Onze maandagochtend begon dus met een baddersessie :')
pi_208082517
Oh bah, dat is echt mijn grootste nachtmerrie, bij F. komen en zien dat ze overgegeven heeft en dat het er al langere tijd ligt. Ik ga sowieso niet zo lekker op kots. Poep en dergelijke vind ik echt 1000x beter dan kots. We hebben hier tot nu toe nog maar 1x kots gehad, toen F. 3 maanden oud was. Toen was het nog niet eens echt vieze kots, want dronk ze alleen BV. ;'(
pi_208083406
Ik heb ook nog nooit kots gehad met J, afkloppen. Het lijkt geen spuugkind te zijn

Ik heb hetzelfde als jij komkommer, doe dan maar poep. Dat kan hij wel heel goed. Gister nog langs de luier, ookal zat die gewoon goed. Wat een horror was dat
pi_208091772
Ik heb een heel moeilijk raadsel voor jullie:

Wie mocht er vandaag tijdens een dagje op kantoor weer terug naar het kdv om een wederom koortsig kind daar weg te plukken?

:R
pi_208091824
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 22:41 schreef Takkie88 het volgende:
Lotte heeft afgelopen nacht doorgeslapen *O* van 18.45 tot 6.00!

Om 6 uur kwam er wel een zure walm me tegemoet bij het openen van de deur en bleken haar haren stijf overeind te staan van de opgedroogde kots :X
Onze maandagochtend begon dus met een baddersessie :')
OMG :o , de horror! Hoe gaat het nu?

Hier tot nu toe geen kotskind(eren) gelukkig. Geef mij dan idd ook maar kak ipv kots.
pi_208092028
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 19:52 schreef eponine het volgende:
Ik heb een heel moeilijk raadsel voor jullie:

Wie mocht er vandaag tijdens een dagje op kantoor weer terug naar het kdv om een wederom koortsig kind daar weg te plukken?

:R
Oh neeee! Hier zoiets met de oudste (die is tijdens de lunch in slaap gevallen en die hebben ze laten slapen tot m'n vriend hem op is komen halen). En die is nu weer met 39 graden naar bed gegaan. Fuck our lives :')
pi_208092070
Kots gadverdamme. Wacht maar tot ze een keer een buikgriepje ofzo hebben :'( wat kan er dan veel kots uit zo'n klein kind komen :')
pi_208092583
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 20:03 schreef Aure het volgende:

[..]
Oh neeee! Hier zoiets met de oudste (die is tijdens de lunch in slaap gevallen en die hebben ze laten slapen tot m'n vriend hem op is komen halen). En die is nu weer met 39 graden naar bed gegaan. Fuck our lives :')
:D :'( :')
pi_208092736
We moeten ook niet te hard juichen dat we blij zijn op kantoor te zitten :')
pi_208092887
Brrr wat een verhalen, beterschap voor alle zieken! En sterkte voor alle moeders en vaders van zieken.

Wij gaan als alles goed is volgende week op vakantie dus ik hoop dat alle virussen enz even aan ons voorbij gaan.
pi_208093204
L kotst regelmatig… soms dagen achter elkaar. De laatste 2 keer was het ‘gewoon’ 1 avond/nacht. En dan overdag is er niets meer aan de hand en eet ze als vanouds. Het was nu wel “pas” de 2de keer dat we er pas een paar uur later achter komen. Ze heeft gelukkig nog een babykapsel dus je spoelt de stukjes er makkelijk uit :X
Ze heeft in 15 maanden tijd vaker gekotst dan ik in m’n hele leven. Ik heb voor mezelf echt een soort kotsfobie maar van een ander kan ik het gelukkig wel hebben.

Poep buiten de luier is trouwens ook geen uitzondering, vandaag toevallig nog :P

Beterschap voor alle zieke koortsige kindjes!
pi_208093329
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 20:40 schreef Aure het volgende:
We moeten ook niet te hard juichen dat we blij zijn op kantoor te zitten :')
Ik ga maar weer extra thuiswerkdagen aanvragen, blijkbaar wordt mijn kind ziek als ik naar kantoor moet *)
  dinsdag 21 februari 2023 @ 21:20:47 #90
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208093336
Mijn dreumes is hier op vakantie ook ziek. Incl kots, koorts en zielig zijn. Hij eet inmiddels weer redelijk en heeft vanmiddag niet meer gespuugd, dus fingers crossed! (En rot op Fokwet!).
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_208093652
Bizar dat het zo kan verschillen hè. J is nu 16 maanden en heeft nog nooit overgegeven

Terwijl ik al weleens in de startblokken heb gestaan. Bijv hele mango naar binnen gepropt, zichtbaar veel te vol zitten, onsmakelijk boertje laten. En als ik dan kom aansnellen zit hij me grijnzend aan te kijken en gebeurt er niks
pi_208099750
Ja, echt heel blij dat wij tot nu toe ook geen spuugpartijen gehad hebben. Kssssst, afkloppen. :D

Mijn dreumes heeft bedacht dat zelf handen wassen helemaal de bomb is, nadat er afgelopen weekend een lage wasbak was bij de speelschuur waar we waren. Nu wil ze hier thuis ook continu op de kruk staan om handen te wassen. :') Vanmorgen hoorde ik haar ook iets mompelen als 'oe hanne wassuh'.
pi_208108485
:W Verse dreumes meldt zich

Maggie doet lekker mee, die begon haar verjaardag met spuug in haar haar :r

Nog iemand ervaring met een kind dat wel heel vroeg een slaapje laat vallen? Ze heeft nooit veel overdag geslapen en nu weigert ze al een kleine week het middagslaapje. Dit is toch wel heel vroeg voor 1 slaapje. Ik hoop dat het een korte fase is en dat ze snel wat meer slaapt.

Even een plaatje erbij

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Taart liep uit op een onbedoelde cake smash. Voor ik het wist had ze een stuk vast. Leverde wel leuke foto's op

SPOILER
pi_208109741
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 08:43 schreef Bottoms_up het volgende:
:W Verse dreumes meldt zich

Maggie doet lekker mee, die begon haar verjaardag met spuug in haar haar :r

Nog iemand ervaring met een kind dat wel heel vroeg een slaapje laat vallen? Ze heeft nooit veel overdag geslapen en nu weigert ze al een kleine week het middagslaapje. Dit is toch wel heel vroeg voor 1 slaapje. Ik hoop dat het een korte fase is en dat ze snel wat meer slaapt.

Even een plaatje erbij

SPOILER
Taart liep uit op een onbedoelde cake smash. Voor ik het wist had ze een stuk vast. Leverde wel leuke foto's op

SPOILER
Gefeliciteerd met je dreumes!

L slaapt al vanaf dat ze 11 maanden is nog maar 1x overdag. Meestal zo van 11.00 tot 12.30 en dan gaat ze tussen 18.30-19.00 weer naar bed.
Voor haar werkt dit het best. Anders waren we ‘s ochtends lang bezig om haar in slaap te laten vallen, was ze na 45min alweer wakker en dan ‘s middags duurde het nog langer en sliep ze nog geen 20 minuten.
pi_208110676
Hier rond de 11 maanden ook een episode van één slaapje. Zelfs het kinderdagverblijf kreeg geen 2 slaapjes voor elkaar. Terwijl ze daar altijd beter slaapt. Dat ging hier weer over en ze ging plots weer terug naar twee slaapjes. Dus het kan nog wel weer veranderen.
pi_208111599
Mijn dochtertje ging met 10 maanden naar 1 slaapje. Dat bleek onomkeerbaar :+ Maar ze deed het er goed op en bij de oudste had ik de fout gemaakt veeeeel te veel te stressen rondom moeten slapen dus ik heb het maar gelaten.
pi_208115872
Hier met iets meer dan 14 maanden naar 1 slaapje gegaan, maar daarvoor was het ook al bal, hoor. Vanaf dat ze 1 was, sliep ze het middagslaapje ook al kort (en inderdaad, veel moeite om in slaap te vallen).
Wat Jentin zegt, herken ik wel. Ik stresste te veel rondom het matige slapen van dochter overdag. Nu ik dat wat meer los heb kunnen laten, is dat prettiger voor ons allemaal. Ze hoeft vaak maar 1 uur of 5 kwartier te tukken. Ze doet het er prima op, dus tsja, ze lijkt ook echt niet meer nodig te hebben...
pi_208116057
Hier ook eentje die al vroeg over was op één keer slapen. Maar goed hij slaapt z'n hele leven al kut. Maar hij doet het er wel goed op dus wie ben ik om mij er druk om te maken :P Ja voor mezelf. Maar ik mag eigenlijk niet meer klagen over de nachten, die gaan echt al een hele tijd best goed (één keer wakker, dan komt hij tussen ons in en slaapt hij meestal door tot de wekker gaat). Jammer alleen dat z'n broer de laatste tijd ruk slaapt. Leuk hoor die afwisseling :')
pi_208117293
hier moeten ze op de opvang heel vroeg slapen t tweede slaapje (om half twee) waardoor de onze nog niet moe is :') en dan zeggen ze "hij slaapt hier moeilijk in en hij slaapt heel kort, misschien dat hij toe is aan een slaapje?"

thuis slaapt ie makkelijk 2 x 1.5 u zonder inslaapgedoe 😛 dus denk dat het dat niet is.
pi_208117645
Welkom BU, gefeliciteerd *O*

Hier nu ook slaapgedoe overdag (dat was nooit), vandaag heeft ze alleen in de ochtend een uur geslapen. En al 2 weken tussen 05:00/05:30 wakker en vervolgens broer en zus wakker kletsen }:|. Op de opvang slapen was sowieso altijd al matig (je zult ook eens wat missen zeg maar). Ik gooi het nog maar even op een tijdelijke slaapregressie :').
  donderdag 23 februari 2023 @ 20:46:42 #101
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_208117758
Mijn dreumes heeft er op de opvang ook maandenlang een potje van gemaakt, maar de laatste weken slaapt hij opeens weer telkens ruim 3 uur in het buitenbedje :Y) . Best fijn om niet zo'n compleet afgedraaid kind op te halen.

Ze mogen op de 0-2 groep gelukkig wel gewoon slapen wanneer ze willen, het zit niet vast aan bepaalde tijden.
pi_208118762
Ahh lekker hoor, 3 uur in het buitenbed slapen O+

Hier de laatste tijd wel wat gedoe met überhaupt gaan slapen. Vooral als ie van mij niet (bij mij) mag drinken. Dan is ie Heel Zielig.
SPOILER
:')
pi_208120152
Welkom en gefeliciteerd B_U en Maggie. Dat 4ff pakje O+ O+ O+ . Die had ik in maat 50/56 voor Anna :D

Anna heeft rond haar 1e verjaardag ook even kort een slaap geweigerd, ging toen weer terug naar 2. Ze is nu net een week of 3 over naar 1 lange middagslaap (vandaag van 11-14:30 bijvoorbeeld). Ik zeg maar niks want fokwet, maar Anna slaapt echt een miljoen keer beter dan haar grote broer.
  vrijdag 24 februari 2023 @ 08:02:43 #104
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_208122152
Vraagje voor de kenners hier :@
Onze Frummel is nu 13 maanden. Zelfstandig eten en drinken gaat echt dramatisch :')
Drinken uit een beker gaat sowieso niet. Hij laat alles weer uit z’n mond stromen :P en hij wil alleen maar eten krijgen, zelf een lepel pakken ho maar. Als hij het eten met z’n hand kan pakken is het prima, maar hij weigert een lepel vast te houden.

Ik ga dit ook bij het consultatiebureau vragen, maar moet ik me zorgen maken dat hij nu al achter loopt? :@
pi_208122367
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 08:02 schreef KaBuf het volgende:
Onze Frummel is nu 13 maanden. Zelfstandig eten en drinken gaat echt dramatisch :')
Drinken uit een beker gaat sowieso niet. Hij laat alles weer uit z’n mond stromen :P en hij wil alleen maar eten krijgen, zelf een lepel pakken ho maar. Als hij het eten met z’n hand kan pakken is het prima, maar hij weigert een lepel vast te houden.

Ik ga dit ook bij het consultatiebureau vragen, maar moet ik me zorgen maken dat hij nu al achter loopt? :@
Zelfde hier, bijna 14 maanden. Lepels en bekers zijn alleen leuk om mee te gooien. Geen zorgen.
pi_208122925
Het heeft hier tijd gekost om de juiste beker te vinden waar purk zelf uit wil drinken. Eten gaat ze pas sinds 15 maanden een beetje zelf met lepel en vork doen. Ik zou mij niet teveel zorgen maken.
pi_208123726
Herkenbaar. Net 1 en met lepels en bekers wordt gegooid en heel af en toe in de mond gestoken. Helaas wil ze ook amper gevoerd worden en met de hand zelf eten verdwijnt 80% op de grond. Etenstijd is even voor iedereen heel frustrerend. Zelf wordt ze ook enorm kwaad want ze heeft wel honger.
  vrijdag 24 februari 2023 @ 10:55:43 #108
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_208123803
Top, thanks voor de geruststelling O+
pi_208123827
Thanks voor de slaapverhalen. Ze heeft al sinds de geboorte niet de "voorgeschreven" slaapjes gehaald dus we laten het gewoon los.
Op de opvang gaat het soms dramatisch. Haar record is 10 minuten op een hele dag. Toen was ze 11 maanden. Dan is ze wel compleet afgedraaid maar verbazingwekkend wel de hele dag vrolijk geweest.
pi_208124641
Ja, hier ook hoor b_u.
Tegenwoordig is het vaak 30 tot 45 minuten bij de gastouder, thuis haalt ze het uur altijd. Maar ja, je wil inderdaad niets missen he, bij de grote kinderen spelen is gewoon HEEL COOL. Ze is inderdaad gesloopt als ik haar ophaal, al gaat het wel steeds beter dat ze het tot half 7/kwart voor 7 volhoudt. Nijntje is daar onze life saver. :D
pi_208125399
quote:

Nee, dit is niets verontrustends. Hier begon ze pas goed met zelf eten met een lepel en een vorkje met 15 maanden, denk ik? Het ging heel goed nu, maar afgelopen week heeft ze ontdekt dat ze ook weer lekker met haar handen spaghetti kan scheppen en dat ze 1 hand vol in haar toetjesbeker kan stoppen en af kan likken. :D
Wij hebben hier een rietjesbeker van het Kruidvat, die werkt goed om uit te drinken. 360-beker van Munchkin gaat ook goed, al snappen niet alle kindjes die direct al. Ik heb al meermaals geoefend met een gewoon glas/bekertje, maar dat mag nog niet zelfstandig. :D
pi_208125545
hier gaat zelf eten met 13 mn nog steeds volledig met de handen. Hij vind het wel leuk om net als ik ,als ik hem iets vloeibaars geef, met een eigen lepel (zon kleine oefenlepel van munchkin geloof ik) te scheppen net als ik. vooral als ik er heel overdreven een feestje van maak met " en Schep! ennnn happpp!" maar dan gaat er ook niet veel naar binnen hoor en na een hap of zes heeft ie dat door, flikkert ie die lepel op de grond en vind hij het goed dat ik verder lepel :D.

oh en een rietjesbeker _O_ voor zelf drinken.

komt echt goed :). alle instagram en tiktok baby's die perfect eten met bestekjes zijn een uitzondering (of een hoax :') )
pi_208126881
Onze kleine aap is nu ruim 10 weken! Ze slaapt 's nachts steeds beter, maar de voedingsmomenten lijken niet echt af te nemen. Ze is aardig van de tijd, en na 3.5uur is het standaard gillen tot er een fles het mondje in gaat. Midden in de nacht valt ze op 3/4de van de fles in slaap, dan laat ze dus ook geen boertje meer :').

Dat heb ik moeten bekopen door haar al slapend weg te leggen, en een uur later het bed verschonen van de spuug. Top nacht.

Verder gaat het 100x beter dan een maand geleden, toen elk uurtje slaap spaarzaam was.
  vrijdag 24 februari 2023 @ 14:53:30 #114
149959 SQ
snelle trees
pi_208126962
Mijn baby van bijna 2,5 heeft eetregressie en wil momenteel alleen warm eten als ik het in zijn mond doe (Hij heeft uiteraard wel een mening over hoeveel en wat er op de vork moet :'))

Dus nee, ik zou me geen zorgen maken :7
disclaimer
  vrijdag 24 februari 2023 @ 15:55:45 #115
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208127635
Mijn dame van 15 maanden vind de lepel vooral leuk om mee op het blad te meppen. Ze wil wel graag vasthouden en af en toe gaat er een hap met de lepel richting mond, maar echt zelfstandig gaat het echt nog niet :N

Drinken gaat wel zelfstandig, maar inderdaad met een rietjesbeker. Hebben ook zo'n 360 beker en dat ging een tijdje goed, maar op een gegeven moment (ook zo rond de 13 maand) vond ze het leuk om dan waterval te spelen. Dus die gaan we over een maand ofzo weer proberen.
|| justdiggit.org ||
pi_208128296
L wil het liefst alles zelf doen en dan ook zoals zus het doet. Dus hier een open beker, vork en lepel. Yoghurt begint ze standaard met haar lepel en na een poosje combineert ze met haar handen. Eten aanprikken is vaak nog lastig, dus dan eet ze deels met haar handen en deels met een vork. Of ze is steeds aan het ‘uhuh’ roepen met de vork naar ons gericht.

De open beker trouwens alleen als ze in de kinderstoel zit. Op andere momenten een rietjesfles.
pi_208128541
quote:

Lijkt me niet, mijn zoon deed dat ook nog niet bij 13 maanden

Nu met 16 maanden wel en daar heb ik niets voor hoeven doen, zelfs niet oefenen. Hij pakte ineens de lepel. Hetzelfde met de beker

Hij doet t ook uit zichzelf heel goed. Ik heb sinds 2 weken m’n handen weer vrij tijdens het eten omdat hij het grootste deel zelf naar binnen lepelt. Ik kan dan ondertussen zelf eten en zo zijn we zowaar ineens een gezinnetje dat samen eet aan de keukentafel
pi_208141295
Even juichen, we zijn vannacht vertrokken naar Oostenrijk. Vond het best spannend een rit van meer dan 1000 km met een dreumes. Hebben lang gediscussieerd wat de beste strategie zou zijn. Maar het is echt fantastisch gegaan. Niet meer dan 10 seconden gehuild. Veel geslapen en zich verder prima vermaakt onderweg.

Nu genieten van een weekje sneeuw en als het goed is zon.
pi_208143302
Geniet ervan, LL!! 🤗 Fijn dat het zo goed gegaan is onderweg.
pi_208159229
Wij gingen gisteren zwemmen met de dreumes (en de kleuter). Ze vindt het echt fantastisch in het zwembad O+. Ze heeft nu alleen geschaafde enkels doordat ze in het peuterbadje billenschuivend vooruit ging en dus ook met haar benen over de grond schoof :X. Ze lijkt er gelukkig weinig last van te hebben, het is vooral erg rood.
  zondag 26 februari 2023 @ 21:17:04 #121
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208159371
Hier zijn we, voor mijn gevoel, plotseling de laatste flessen (ochtend en avond) aan het afbouwen. De avondfles weigerde ze vijf dagen geleden ineens, nog tot eergisteren aangeboden maar kon steeds de hele inhoud van de fles weggooien. Dus nu gaat ze al twee avonden (eigenlijk dus al vijf) zonder fles naar bed. Voelt zo raar, einde van een fijn tijdperk. Vond dat momentje altijd zo fijn. Nu blijft van het avondritueel alleen het voorlezen en tandenpoetsen nog over, maar met voorlezen is ze ook na een minuutje of twee vaak wel klaar ;(

Ochtendfles drinkt ze ook bij lange na niet meer op, die bied ik nog wel aan maar wel al steeds minder inhoud omdat ze steeds overhoudt. Ze wordt groot :'(

Nadeel is wel dat ze overdag nog steeds heel slecht drinkt. Gisteren al dramatisch en vandaag had ze ook amper plasluiers, dus maar even kijken hoe ik ga zorgen voor voldoende vocht morgen. De rietjesbeker gaat wel goed maar ze drinkt echt minimaal. Dus even alles uit de kast halen morgen.
|| justdiggit.org ||
  zondag 26 februari 2023 @ 21:22:37 #122
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_208159442
Ja, gek is dat he, dit soort stappen!

Ik zou niet 'alles uit de kast' gaan voor het vocht. Als ze gezond is en normaal groeit en zo, zou ik erop vertrouwen dat ze pakt wat ze nodig heeft. De ene dag meer dan de andere wellicht, maar dat het minder wordt zonder flessen is logisch.

Mijn dreumes drinkt soms ook dramatisch en dan heb ik na een halve dag een droge luier. En mijn kleuter (die bunkert als een malle en heel gezond is) neemt vaak geschat 50ml melk bij het ontbijt en drinkt vervolgens op school 2x een nipje. Maar hij bekijkt het maar, ik kan het er niet in gieten.

Net als met eten eigenlijk, aanbieden, zonder druk of al te veel verwachtingen, en verder gewoon maar zien. Ze verdroogt zichzelf heus niet.
pi_208159535
Ik kan er hier ook geen wijs uit, de ene dag nauwelijks plasluiers en de volgende dag alleen maar hele volle :P maar ik vertrouw er inderdaad op dat hij gewoon pakt wat ie nodig heeft. Alleen nu is ie wéér ziek met hoge koorts, dus dan probeer ik wel wat extra aan te bieden.
  zondag 26 februari 2023 @ 21:37:17 #124
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_208159578
Wat stom Aure! Jullie waren net klaar met een maand ziek zo ongeveer toch?

Mijn dreumes had vorige week 2x 's avonds koorts en toen was het weer over. Hopelijk doet jouwes ook zoiets.
pi_208159679
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 21:37 schreef Lemijn het volgende:
Wat stom Aure! Jullie waren net klaar met een maand ziek zo ongeveer toch?

Mijn dreumes had vorige week 2x 's avonds koorts en toen was het weer over. Hopelijk doet jouwes ook zoiets.
We hadden er net 2 weken op zitten dus dit zou de derde week worden :')

Hij is vandaag wel echt zieliger ziek dan een week geleden. Ik hoop dat het niet te lang duurt :{
pi_208160098
quote:

Hier hetzelfde met 13 maanden. Bekers worden weggeduwd en eten gebeurt met de handen. Gevolg is dat onze dochter effectief alleen een fles melk drinkt voor het slapen en overdag nagenoeg niets.

Na eerdere ervaringen met onze zoon die inmiddels bijna vier is staan we daar vrij pragmatisch in. Als ze dorst hebben drinken ze wel.
  maandag 27 februari 2023 @ 05:34:40 #127
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208160918
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 21:22 schreef Lemijn het volgende:
Ja, gek is dat he, dit soort stappen!

Ik zou niet 'alles uit de kast' gaan voor het vocht. Als ze gezond is en normaal groeit en zo, zou ik erop vertrouwen dat ze pakt wat ze nodig heeft. De ene dag meer dan de andere wellicht, maar dat het minder wordt zonder flessen is logisch.

Mijn dreumes drinkt soms ook dramatisch en dan heb ik na een halve dag een droge luier. En mijn kleuter (die bunkert als een malle en heel gezond is) neemt vaak geschat 50ml melk bij het ontbijt en drinkt vervolgens op school 2x een nipje. Maar hij bekijkt het maar, ik kan het er niet in gieten.

Net als met eten eigenlijk, aanbieden, zonder druk of al te veel verwachtingen, en verder gewoon maar zien. Ze verdroogt zichzelf heus niet.
Mja, daar heb je ook weer gelijk in. Maar eens kijken hoe het gaat :Y
|| justdiggit.org ||
pi_208170637
Drink struggels zijn heel herkenbaar. De 1 liter die het voedingscentrum adviseert haalt mijn dochter zeker niet. 200ml in de pap als ontbijt en 200 ml in de late fles en dan het beetje wat ze nog zelf drinkt.

Mijn dochter heeft hand voet mond ziekte denk ik. Al vind ik de naam behoorlijk verwarrend. Want het zit namelijk vooral rond haar mond, op haar handen, haar gehele benen en de luierstreek. Ze heeft er koorts bij maar is verder wel goed gemutst gelukkig.
pi_208174323
Hadden wij precies hetzelfde, LL! Inderdaad veel op haar beentjes en precies zo'n afgebakend gebied bij de luierstreek. Ik herkende het eerst ook niet als zodanig. Beterschap voor Purk, hopelijk komen jullie er net zo goed van af als wij!
pi_208174334
Ik heb vannacht denk ik 3,5 uur geslapen. :') Laatste hoektanden onderin komen volgens mij ook door, flink rood en gisteren en eergisteren al veel jengelen en hand in haar mond. :') Het was weer 5:05 uur. Ze is vandaag naar de gastouder. Mama heeft vakantie, dus die gaat vandaag even uitwaaien aan het strand met een vriendin. Echt even me-time. Heerlijk.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 08:36:23 #131
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_208174397
Balen @Komkommerschijfje ! Wel fijn dat je nu even een dag voor jezelf hebt :)

Hier ook sinds dit weekend een zieke dreumes trouwens. was logeren bij opa en oma en die meldden op zaterdagavond dat hij die hele dag niet lekker was en al 2 keer had overgegeven...
Uiteindelijk zondagochtend opgehaald, gisteren paste mn moeder op en leek hij op te knappen. Nou, niet dus :P Om half twaalf nog een poepluier verschoond en om kwart voor vijf weer eentje :X
Ik zat om 6u in de auto en zit een nachtje op hotel voor mijn werk. Voel me wel schuldig dat mijn vriendin nu twee dagen een zieke dreumes heeft, maar ja, met z'n tweeën schiet ook niet veel op.
pi_208174461
Nee, klopt KaBuf. Met z'n tweeën is vooral fijn dat de een zich even over de jengelige dreumes kan ontfermen, maar verder maakt het niet zo uit. Mijn man is ook wel eens een paar dagen weg voor werk, tot nu toe nog niet aan de hand gehad dat ze toen ziekig was. Ik ga wel altijd bij haar liggen als ze koortsig is, omdat ik dan toch weet dat ik er anders minimaal vier keer uit moet. Dan lig ik er liever naast op mijn stretcher.
pi_208182920
Beterschap voor alle zieken!

Mijn gehoor is kapot na de 14 maanden vaccinaties vanmiddag :'). Stats: 10,3kg en 79cm, zoals altijd mooi op haar eigen lijn.
Verder staat er weer een tand op doorbreken en volgens mij zag ik onderin ook nog twee puntjes verschijnen.
Ze knuffelt als we het vragen en als ik ‘kusje?’ zeg dan buigt ze haar hoofdje naar me toe O+
pi_208183414
Zoet eponine O+ Otis doet dat ook met z'n hoofd naar je toe buigen.

Hij was vandaag nog een dagje thuis omdat hij nog niet helemaal fit is. Maar hij was eigenlijk wel heel lief en ik kon prima werken met hem om mij heen.

Ik moest erg lachen toen ik hem moest helpen met een mini rugzakje van een poppetje en hij zich vervolgens omdraaide met de vraag "tas om?" :')

dinsdag 28 februari 2023 @ 21:42:22 #135
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208184424
Ahh wat schattig Aure O+ zo leuk, die kinderlogica!
pi_208185039
Aaah Otis O+
pi_208189738
Hahahaha, echt heel grappig. :D Wat een mooi haar heeft hij!

Zo, epo, die van jou groeit prima! Hier 10,7 kilo en bijna 83 cm bij 18 maanden. Was ook prima, maar toch wel grappig hoeveel verschil er in zit.
pi_208190280
Zolang ze maar de eigen lijn volgen toch O+
Man en ik zijn beide ook lang, kleuter is lang (zit met z’n vier jaar in kledingmaat 122, in de labels staat dat dat gemiddeld voor kinderen van zeven jaar is :')). Dus het verrast ons niet dat R na een gemiddelde start qua lengte en gewicht (net geen 50cm en 3395gr) toch de hoogte in schiet.

Wat geven jullie de dreumesen als tussendoortjes? R is gek op augurk :')
pi_208190464
Wij hebben een gemiddelde dreumes
Bij 16 maanden was hij 77cm en 9,7 kg
Ik wacht nog steeds op the big 10 kg!

Hij is ook ziek, vooral snotteren en niet willen eten
1L vocht redt hij ook zeker niet, eerder 600ml
pi_208192820
Bij 14 maanden was purk 9,8 kg en 74 cm.

Tussendoortjes vind ik altijd een uitdaging. Harde dingen is mijn dochter niet van. Dus soepstengels enzo is geen succes. Veelal fruit dus of soms iets van eierkoek, ontbijtkoek enz.

Hier nemen de blaasjes van de hand voet mond ziekte af. Gelukkig is eten geen probleem geweest. 2 dagen koorts gehad, maar vrolijk. Ze is dol op sleeen en gezelligheid dus we vermaken ons prima in de sneeuw.
  woensdag 1 maart 2023 @ 16:58:01 #141
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208192952
Hier doorgaans fruit, rozijnen, cracker met beleg, cherrytomaten, komkommer of maisknabbels.

En een ietwat kleine dreumes, maar wij zijn beiden 1.68 :D
pi_208193149
Hoeveel haar hebben jullie dreumessen al? Hier begint het aan de achterkant duidelijk lang te worden, maar bij de haarlijn aan de voorkant is het nog geen 2 cm geloof ik. Dat in combinatie met dat ze witblond is lijkt het nog niet zoveel.
pi_208194175
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 17:11 schreef LauriLynne het volgende:
Hoeveel haar hebben jullie dreumessen al? Hier begint het aan de achterkant duidelijk lang te worden, maar bij de haarlijn aan de voorkant is het nog geen 2 cm geloof ik. Dat in combinatie met dat ze witblond is lijkt het nog niet zoveel.
J heeft niet veel haar. Zijn bolletje is nu wel helemaal bedekt, maar je ziet de hoofdhuid er nog doorheen. En het groeit ongelijk, maar het was nog te weinig om naar de kapper te gaan.

Qua tussendoortjes geef ik eigenlijk alleen fruit.
J heeft 4 maaltijden per dag.
Ontbijt: 210 ml pap (gemaakt van kunstmelk)
10u: 2 stuks fruit + water
Lunch: 2 boterhammen + water + miniflesje halfvolle melk (80cc)
Avondeten: warm + 130cc halfvolle melk

Dat kleine flesje bij de lunch durf ik er niet af te halen omdat hij anders te weinig drinkt en niet dol is op water.
Sap en fris lust hij wel maar dat krijgt hij niet. En hij is dol op melk, dat drinkt hij het allerliefst.

Beleg doen we: kipfilet, margarine, pindakaas, Eiersalade, banaan. Ander beleg blieft hij niet

Edit: en appelstroop doen we ook

[ Bericht 1% gewijzigd door _Lily_ op 01-03-2023 23:08:46 ]
  woensdag 1 maart 2023 @ 19:53:57 #144
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208195634
Qua haar wordt het gelukkig eindelijk wat. Achterop heeft ze al wat dikker haar dan bovenop maar ik kan er nog niets mee. Ze is inderdaad ook blond dus het lijkt minder dan het is.

Qua tussendoortjes geven we meestal fruit, anders crackers, rozijntjes, mini krentenbollen, yoghurt of dat waar ze zin in heeft. Qua beleg op brood eigenlijk alleen 100% pindakaas of kindersmeerkaas. Andere dingen wil ze simpelweg niet. Zelfs chocopasta niet. Ik vraag me wat dat betreft af of ze wel echt mijn kind is :{
|| justdiggit.org ||
pi_208195793
Hier als tussendoortje vaak fruit, een knijpfruit of een volkoren Maria-biscuitje. Of een klein beetje Griekse yoghurt. Ze is gek op kaas, maar daar geef ik nooit meer van dan een half plakje. Ik heb nooit zo veel inspiratie voor een tussendoortje.
Ze eet hier ook vrij vaak hetzelfde als ontbijt en lunch. Brood met boter en pindakaas, appel-dadelstroop of geprakte banaan. Hummus was een keer oké, een andere keer niet. Zuivelspread eet ze bij de gastouder. Dat heb ik zelf nooit in huis. Verder is ze dol op Griekse yoghurt met havermoutvlokken en fruit. Framboosjes of besjes of banaan of peer, maakt niet zo veel uit. Ze houdt ook erg van kiwi's en druiven. Eigenlijk al het fruit.

Drinken gaat hier steeds een stapje beter. Beker in het zicht/op haar hoogte zetten werkt hier goed bij. En actief aanbieden, ieder half uur bied ik wel een slokje aan. Ze drinkt ook nog 3x per dag bij mij, dat scheelt ook wel. Ze eet dus wel veel fruit, dus daar komt ook vocht uit. Ze haalt de liter ook zeker niet, hoor. Ik vind dat wel weer erg veel.

Hier wordt het haar ook lang aan de achterkant, komt tot op haar schoudertjes. Het is nog wel dun. Ze houdt niet van clipjes en een staartje aan de achterkant, dus wij maken altijd nog een palmboom van de haren die anders voor haar gezicht hangen en de andere haren hangen dan 'gewoon' los. :D
pi_208195983
SPOILER
Hier een indruk van (het haar van) mijn dreumes. Ze wordt zo groot.
pi_208196084
Oh ja, ik vergat de mini-krentenbollen en de molen-eierkoeken. Die gaan er hier ook goed in. Altijd een halve, een hele vind ik nog niet nodig.
Ik had laatst mueslibolletjes gekocht, maar daar zitten gewoon hele hazelnoten in. :') Gelukkig dat ik het zelf eerst zag, kon ik ze er uit peuteren.
pi_208196628
Wat een prachtige haren komkommer en wat gaat ze hard!

Het schema van J lijkt behoorlijk op het schema hier. Al gaan er hier geen 2 stuks fruit in. De laatste fles is hier 200 ml.

Hier wordt al het hartige beleg geweigerd. (En echt een beetje elk beetje verantwoord beleg is hoer geprobeerd) Op de opvang eet ze humus maar dat blieft mevrouw thuis niet. Enige wat de eet is jam en appelstroop 😔.
  woensdag 1 maart 2023 @ 20:52:53 #149
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_208196778
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 17:11 schreef LauriLynne het volgende:
Ik denk dat Anna net zoiets heeft, maar dan donker O+

SPOILER
pi_208196997
Hier ook geen hartig beleg hoor, soms dus hummus. Kaas op brood heb ik nog niet aangeboden. Kipfilet was hier de vorige keer ook niet echt een succes. Ze lijkt sowieso de structuur van vleeswaren niet prettig te vinden. Kaas is natuurlijk niet glad en dikker. Ik ben blij dat ze wel zuivelspread eet bij de gastouder. Er is dus nog hoop. :D

Ik heb wel inspiratie opgedaan voor de augurken! Vind ik zelf ook lekker. Was vroeger dol op zo'n augurkrolletje met boterhamworst. 🥰 Of augurk met rauwe ham. Hmm. Ik moet morgenochtend nog boodschappen doen. :D

Ja, mijn dreumes gaat hard qua ontwikkeling. Het is echt een peutertje eigenlijk al. Een gigantische eigen wil, kan geweldig van zich afbijten en lekker alle grenzen verkennen. :D
Mijnes wordt ook echt blond qua haarkleur. Mijn man is echt bruin/donkerbruin en ik ben donkerblond, maar F. heeft nu lichter haar dan ik en dat wordt straks natuurlijk nog lichter in de zomer. Ben benieuwd hoe het uiteindelijk is. Net als met oogkleur. Al lijkt dat wel blauw/grijs/groen te blijven. Bijzondere oogkleur heeft ze, van papa.
  woensdag 1 maart 2023 @ 21:35:27 #151
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_208197683
tussendoortjes zijn hier vaak cracotte, kleine rijstwafeltjes (die van organix), eierkoek, allerhande varianten van maisknabbels,komkommer.

qua haar hebben we hier een heerlijke langharige hippie O+ geboren met lange donkere haartjes en die zijn er nog steeds *O* zaterdag maar weer eens naar de kapper want het hangt weer gruwelijk in zn oogjes inmiddels :D Hopelijk lukt het stilzitten een beetje om er een kapsel van te kunnen maken.
pi_208199145
Hier zijn tussendoortjes ook vrij standaard; cracotte, maiswafel, Griekse yoghurt, fruit, fruit en nog eens fruit, komkommer, paprika, chips, koekjes. En die laatste 2 krijgt ze dan niet van mij maar van kleuter-zus :P
Qua beleg is ze erg eentonig; boter met pindakaas. Of droog brood. Ze heeft een poosje zuivelspread gegeten maar daar is ze weer mee gestopt.

Kapsel is nog weinig. Ze krijgt nu wel voor een gekke pluk die voor haar ogen hangt. Dus regelmatig een mini palmboompje bovenop. De kapper is in ieder geval nog niet nodig geweest.

Sssst, ik schrijf het zachtjes, fokwet enzo; na maanden 2-3x per nacht wakker slaapt L nu al 1.5 week door *O* en grote zus de meeste nachten ook *O*
pi_208199745
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 21:05 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hier ook geen hartig beleg hoor, soms dus hummus. Kaas op brood heb ik nog niet aangeboden. Kipfilet was hier de vorige keer ook niet echt een succes. Ze lijkt sowieso de structuur van vleeswaren niet prettig te vinden. Kaas is natuurlijk niet glad en dikker. Ik ben blij dat ze wel zuivelspread eet bij de gastouder. Er is dus nog hoop. :D

Ik heb wel inspiratie opgedaan voor de augurken! Vind ik zelf ook lekker. Was vroeger dol op zo'n augurkrolletje met boterhamworst. 🥰 Of augurk met rauwe ham. Hmm. Ik moet morgenochtend nog boodschappen doen. :D

Ja, mijn dreumes gaat hard qua ontwikkeling. Het is echt een peutertje eigenlijk al. Een gigantische eigen wil, kan geweldig van zich afbijten en lekker alle grenzen verkennen. :D
Mijnes wordt ook echt blond qua haarkleur. Mijn man is echt bruin/donkerbruin en ik ben donkerblond, maar F. heeft nu lichter haar dan ik en dat wordt straks natuurlijk nog lichter in de zomer. Ben benieuwd hoe het uiteindelijk is. Net als met oogkleur. Al lijkt dat wel blauw/grijs/groen te blijven. Bijzondere oogkleur heeft ze, van papa.
Ze is echt een schatje komkommer! Omg zo erg veranderd sinds die keer dat ik haar heb gezien

Het heeft heel lang geduurd voor J kipfilet at. Hij moest de structuur niet. Het liefst eet hij iets smeerbaars op brood
pi_208202632
Op brood vaak alleen boter, dat gaat er tot nu toe het beste in. Daarnaast bieden we pindakaas en stroop aan. Verder proberen we nu de flessen overdag af te bouwen nu ze eindelijk brood lijkt te eten.

Haar haar is nog dun maar al redelijk wat. De eerste lokken komen tot aan haar wenkbrauwen maar omdat het zo fijn is kunnen we het makkelijk opzij doen en blijft het daar ook. Onder het fijne haar zit een dikkere laag die nu z'n 3-4cm is.
In de nek is het een beetje langer en krult het licht.
Kortom: het ziet er niet uit :P
Ze heeft bruin haar dus het is wel goed zichtbaar.

Kies 3 is eindelijk door en er wordt weer geslapen *O*
pi_208231211
Blij met m’n zelfbedachte experiment
J is sinds kort over naar 1 slaapje per dag (deed hij zelf) maar dat vindt hij nog best pittig.

Toen besloten hem een half uur eerder naar bed te brengen dan normaal
En toen sliep hij ineens al om 18:30 ipv 19u. Klokje rond tot 7u, geen kik gegeven.

Hallo teruggekregen leven
  zaterdag 4 maart 2023 @ 10:54:14 #156
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208232267
Mijn zoontje begint uit z'n rompers te groeien en het leek me logisch dat de volgende maat na 86-92 92-98 zou zijn, maar deze maat hebben ze niet bij bijv. Zeeman en Hema met lange mouwen. De volgende maat is dan 98-104 en die zijn nog veel te groot van Zeeman.
Hoe doen jullie dit?
  zaterdag 4 maart 2023 @ 11:22:42 #157
149959 SQ
snelle trees
pi_208232457
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 10:54 schreef Morgane89 het volgende:
Mijn zoontje begint uit z'n rompers te groeien en het leek me logisch dat de volgende maat na 86-92 92-98 zou zijn, maar deze maat hebben ze niet bij bijv. Zeeman en Hema met lange mouwen. De volgende maat is dan 98-104 en die zijn nog veel te groot van Zeeman.
Hoe doen jullie dit?
H&M?

Maar ik wissel ook relatief laat van maat. "Begint klein te worden" is voor mij meer "kan nog best ff" :')
disclaimer
pi_208232675
H&M ja, die hebben enkele maten. Ik vind die dubbele maten voor kleertjes sowieso irritant.
pi_208233617
quote:
Hoe doen jullie dit?
Hier gaat 98/104 al wel goed van de Zeeman-rompers. Ik vind 86/92 van de Zeeman al vrij strak zitten bij mijn dreumes, vooral voor de nacht (dan moet die luier uit kunnen zetten en dan is 86/92 niet echt een optie meer). Maar misschien hebben ze geen lange mouwen rompers in 98/104. Ik heb eigenlijk altijd rompers met spaghettibandjes of rompers in een tanktop-vorm, ik heb een hekel aan rompers met mouwen.
pi_208233687
Ze zijn er wel met lange mouwen in 98/104 bij Zeeman maar ik heb van de medewerkers van de plaatselijke Zeeman begrepen dat het momenteel drama is qua aanlevering. Ook op hun webshop is 98/104 niet verkrijgbaar met lange mouwen.

Wij gebruiken zo min mogelijk rompers met (lange) mouwen. Vind het maar gedoe, dus m.u.v. het kleinste maatje draagt ze eigenlijk altijd rompers zonder mouw of met spaghettibandjes. Ook bij zoon snel overgestapt op mouwloos.
pi_208233730
Ben ik toch niet de enige die rompers met mouwen haat. :D Was al zo'n gedoe in de eerste weken, joh. Ik ben eigenlijk na 2 weken al overgestapt op rompers met spaghettibandjes. Poh, rompers met lange mouw en daaroverheen nog een shirtje met lange mouw. Zit toch ook helemaal niet lekker. ;(
  zaterdag 4 maart 2023 @ 13:12:50 #162
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208233898
Dank jullie ^O^ misschien moet ik toch maar over op korte mouwen.
pi_208234397
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 13:02 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ben ik toch niet de enige die rompers met mouwen haat. :D Was al zo'n gedoe in de eerste weken, joh. Ik ben eigenlijk na 2 weken al overgestapt op rompers met spaghettibandjes. Poh, rompers met lange mouw en daaroverheen nog een shirtje met lange mouw. Zit toch ook helemaal niet lekker. ;(
Ja joh, dat gefrot met die kleine armpjes en die enorme mouwen en dat dan keer 2 want inderdaad nog een shirt of trui met lange mouwen er overheen, wat een gedoe :N. Enige reden dat ik ze nu gebruikte bij R is omdat we ze toch nog hadden liggen van F. Maar wat ik nu evt. nieuw koop is allemaal mouwloos.
  zaterdag 4 maart 2023 @ 17:29:11 #164
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208237920
Zojuist ontdekt dat al onze rompers 100 procent katoen zijn. Dezelfde maat met stretch van de Zeeman blijkt voorlopig nog prima te passen. Dat ik dat niet gelijk had bedacht |:(
pi_208238439
quote:
Hoe doen jullie dit?
Oh ik zal eens kijken, had ik me niet gerealiseerd. J zit nog in maat 80. Maar anders heeft c&a ook fijne rompers. Iets duurder, zo’n 5 euro per stuk. Maar behoren wel tot mijn favoriet. Ik denk wel dat die rompers vooral fijn zijn met een wat smaller kindje
pi_208238765
Bij de wibra hebben ze ook hele fijne stretchrompers met lange mouwen tm 98/104.

Ik vond lange mouwen rompers alleen gekut in die hele kleine maten. Maar als 't kind dan eenmaal wat groter is en niet meer zo kwetsbaar dan maakt het niks meer uit. Ik gebruik in de herfst/winter nog altijd lange mouwen rompers onder de truien. Lekker warm O+ Het zijn wel altijd stretch rompers, dus die zitten mooi strak om de armen dan heb je ook niet dat een dubbele laag niet lekker zit.
pi_208239802
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 13:02 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Lol, J heeft dat bijna altijd. Hij lijkt er geen last van te hebben. Maar hij heeft meestal wel een trui aan ipv een shirt
  zaterdag 4 maart 2023 @ 22:24:16 #168
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_208243831
onze dreumes heeft sinds vrijdag ineens een soort rode vlekjes met daarin kleine bultjes (als insectenbeten een beetje) op zn romp :? het verspreid niet verder, wordt niet eger, maar trekt ook niet weg. Het past qua beeld niet bij een van de vlekjesziekten qua verloop en plek. Waterpokken heeft ie al eens gehad en is ook echt anders. Misschien dat het een allergische reactie kan zijn. Al lijkt me dat eigenlijk ook vreemd.

vast niemand hier die dit herkent he :P ?

en natuurlijk bel ik maandag even de huisarts als het er dan nog zit :)
  zaterdag 4 maart 2023 @ 22:36:50 #169
318361 Bienelientjee
pi_208244124
@littledrummergirl Rode vlekken met "vocht" bultjes is mijn zoons typische reactie op zijn (milde) allergie op pindas en rauw bloem. Iets nieuws vandaag gegeten? Of nieuwe zeep/wasmiddel? Of iets anders nieuws? Bij J is het meestal wel weer weg na 24 uur, maar zijn allergie is gelukkig klein.

Soms heeft hij ook alleen rode bultjes die op zijn buik beginnen en dan verspreiden over zijn lichaam, paar weken terug nog. Zijn dokter noemt het "viral rash". J heeft dan geen enkel ander symptoom behalve die uitslag, alsof zijn lichaam ergens tegen vecht?
  zondag 5 maart 2023 @ 07:56:18 #170
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_208246825
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 22:36 schreef Bienelientjee het volgende:
@:littledrummergirl Rode vlekken met "vocht" bultjes is mijn zoons typische reactie op zijn (milde) allergie op pindas en rauw bloem. Iets nieuws vandaag gegeten? Of nieuwe zeep/wasmiddel? Of iets anders nieuws? Bij J is het meestal wel weer weg na 24 uur, maar zijn allergie is gelukkig klein.

Soms heeft hij ook alleen rode bultjes die op zijn buik beginnen en dan verspreiden over zijn lichaam, paar weken terug nog. Zijn dokter noemt het "viral rash". J heeft dan geen enkel ander symptoom behalve die uitslag, alsof zijn lichaam ergens tegen vecht?
hij heeft bij het avondeten iets gehad wat ie nog niet eerder heeft gegeten, dus zou kunnen. dacht eerder al eens wat vlekjes in zn gezicht gezien te hebben nadat iets had gegeten.. dat trok toen ook na een paar uur weer weg. Misschien toch een reactie op iets (zal niet gek zijn hoor, we zijn hier thuis allemaal wel ergens allergisch voor :') )
  zondag 5 maart 2023 @ 08:10:48 #171
318361 Bienelientjee
pi_208246881
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 07:56 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
hij heeft bij het avondeten iets gehad wat ie nog niet eerder heeft gegeten, dus zou kunnen. dacht eerder al eens wat vlekjes in zn gezicht gezien te hebben nadat iets had gegeten.. dat trok toen ook na een paar uur weer weg. Misschien toch een reactie op iets (zal niet gek zijn hoor, we zijn hier thuis allemaal wel ergens allergisch voor :') )
Je kan het eens ochtends op zijn binnen arm smeren, afhankelijk wat het wad natuurlijk, en kijken voor reactie. Dan weet je het zeker!

J was nooit allergisch voor pindas en kreeg het vanaf 8 maanden wekelijks een klein beetje. Tot hij op een dag met 13/14 maanden ofzo met rauw meel speelde en daar op reageerde en ineens was er ook een lichte pinda allergie! (Maar niet allergisch voor brood ofzo, heel raar!?)

Mijn man ook. Zeer gevoelige huid (J ook) en als kind allergisch voor tomaat, ei, pindas enzo. Helaas heeft J een deel overgenomen! :D
  zondag 5 maart 2023 @ 09:56:29 #172
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_208247528
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 08:10 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]
Je kan het eens ochtends op zijn binnen arm smeren, afhankelijk wat het wad natuurlijk, en kijken voor reactie. Dan weet je het zeker!

J was nooit allergisch voor pindas en kreeg het vanaf 8 maanden wekelijks een klein beetje. Tot hij op een dag met 13/14 maanden ofzo met rauw meel speelde en daar op reageerde en ineens was er ook een lichte pinda allergie! (Maar niet allergisch voor brood ofzo, heel raar!?)

Mijn man ook. Zeer gevoelige huid (J ook) en als kind allergisch voor tomaat, ei, pindas enzo. Helaas heeft J een deel overgenomen! :D
het was een potje babyvoeding _O- ik zal daar de ingrediënten eens van opzoeken en opschrijven, eens kijken als hij later nog eens ergens op lijkt te reageren of er een verband is.
pi_208250471
Geen hand-voet-mondziekte, ldg? Begon hier ook op de romp (buik), al twijfel ik of daar ook bultjes kwamen. Op haar armpjes en vooral beentjes, handjes en voetjes toen wel, maar pas twee dagen later. Een allergie die zich alleen uit op de romp, kan ik me ook vrij weinig bij voorstellen.
  zondag 5 maart 2023 @ 15:21:02 #174
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_208251507
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 14:01 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Geen hand-voet-mondziekte, ldg? Begon hier ook op de romp (buik), al twijfel ik of daar ook bultjes kwamen. Op haar armpjes en vooral beentjes, handjes en voetjes toen wel, maar pas twee dagen later. Een allergie die zich alleen uit op de romp, kan ik me ook vrij weinig bij voorstellen.
inmiddels twee dagen verder en hij voelt zich nog steeds prima, verder nergens last van en heeft alleen nog wat lichte vlekjes op zn buikje :?
pi_208270560
Knarsetanden… doen jullie dreumesen dat ook? R heeft dit onlangs ontdekt en ik word er echt helemaal naar van }:| :X
pi_208270750
Maggie nog niet (klopt af). Maar mijn peuter begon er als dreumes mee. Het is niet wat je wilt horen maar hij doet het nu nog, vooral 's nachts. Gisteren heeft hij mij nog een hele tijd wakker gehouden ermee :'(
pi_208271056
Zo naar! Ik kan me niet meer herinneren of kleuter dit ook gedaan heeft of niet. En ik hoop dat R er snel weer mee kapt :')
  maandag 6 maart 2023 @ 22:44:37 #178
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_208272125
Ahhh echt verschrikkelijk inderdaad. Even plots als hij er mee is gestart, is hij er gelukkig (voor nu) weer mee gestopt haha.
pi_208272267
Ach ja mijn oudste deed het ook, maar ik geloof al een tijdje niet meer. En heel soms hoor ik het de jongste ook doen. Over ruim een week is gewoon alweer jarig O+ en hij gaat ook al 2 weken na zijn verjaardag naar de peutergroep. Denk dat hij dat heel leuk gaat vinden.
  dinsdag 7 maart 2023 @ 06:20:49 #180
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_208273388
Knarsen gebeurt hier altijd even met nieuwe tanden, en dan stopt het gelukkig weer.

Bijna 2 al, wat leuk Aure! Mijn dreumes is al halve dagen bij de peuters, want de deur staat vaak open. Vooral als daar wordt gegeten of geknutseld gaat hij er gewoon bij aan tafel zitten. Het zal een zeer geruisloze overstap worden hier. Al moet hij officieel nog een paar maanden wachten.
  dinsdag 7 maart 2023 @ 07:13:38 #181
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_208273505
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 20:45 schreef eponine het volgende:
Knarsetanden… doen jullie dreumesen dat ook? R heeft dit onlangs ontdekt en ik word er echt helemaal naar van }:| :X
Mijn peuter kon dit heel goed. Altijd bij doorkomende kiezen. Vreselijk
pi_208279324
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 06:20 schreef Lemijn het volgende:
Knarsen gebeurt hier altijd even met nieuwe tanden, en dan stopt het gelukkig weer.

Bijna 2 al, wat leuk Aure! Mijn dreumes is al halve dagen bij de peuters, want de deur staat vaak open. Vooral als daar wordt gegeten of geknutseld gaat hij er gewoon bij aan tafel zitten. Het zal een zeer geruisloze overstap worden hier. Al moet hij officieel nog een paar maanden wachten.
Fijn is dat! Otis zit gekoppeld aan de babygroep, dus dat is net even wat anders :D zijn huidige groep is wel een verticale, dus er zijn wel wat oudere peuters. Maar ik denk dat ie een hele groep peuters toch wel leuker gaat vinden nu.

We hebben vandaag een museumdag gedaan en hij heeft het heel goed vol gehouden. Pas bij het derde museum is ie in slaap gevallen :P

SPOILER
pi_208287290
Hier ging ze tandenknarsen toen ze haar eerste 4 tanden kreeg. :( Wat een horror. Gelukkig stopte het na een week of 2. Daarna niet meer gehoord.
  vrijdag 10 maart 2023 @ 18:36:14 #184
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208316385
Ik realiseerde me net dat ik tegenwoordig het rustig afruimen en opruimen van de keuken terwijl hij de dreumes bezighoudt echt als een rustgevend moment van de avond zie. Ik geniet er zelfs van. Is dit herkenbaar of zijn jullie wel normaal? :')
|| justdiggit.org ||
pi_208316428
Dat is helemaal niet raar, ik heb zelfs een krukje in de keuken waarop ik heel stil kan zitten na of tijdens mijn bezigheden in de keuken. Dat hou ik net zo lang vol tot ze me vinden *)
  vrijdag 10 maart 2023 @ 18:42:16 #186
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208316443
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 18:40 schreef Aure het volgende:
Dat is helemaal niet raar, ik heb zelfs een krukje in de keuken waarop ik heel stil kan zitten na of tijdens mijn bezigheden in de keuken. Dat hou ik net zo lang vol tot ze me vinden *)
Haha _O- Lijkt me heerlijk! Bij ons is de keuken zichtbaar vanuit de woonkamer, dus dat zou hier niet werken _O-
|| justdiggit.org ||
pi_208316481
Hier ook wel deels, ik verstop me achter het werkblok/mini-eiland :P
  vrijdag 10 maart 2023 @ 18:50:40 #188
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208316551
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 18:45 schreef Aure het volgende:
Hier ook wel deels, ik verstop me achter het werkblok/mini-eiland :P
:D
|| justdiggit.org ||
pi_208321441
Ik had het gejinxt, 'verder nooit meer overgegeven'. Nu zes keer in anderhalf uur. ;( Zoontje van gastouder was blijkbaar gisteravond ook begonnen met spugen.
Ze slaapt nu weer. Arm schaap.
pi_208321719
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 00:42 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik had het gejinxt, 'verder nooit meer overgegeven'. Nu zes keer in anderhalf uur. ;( Zoontje van gastouder was blijkbaar gisteravond ook begonnen met spugen.
Ze slaapt nu weer. Arm schaap.
Arme F! Beterschap voor haar :* zelf alles binnen kunnen houden?

L werd net ook weer wakker als een zure bom ;( hele bed onder de kots.
Afgelopen 2 weken sliep ze ineens door, daar werd ik blijkbaar te blij van; nu al voor de derde nacht op rij wakker :')
pi_208345374
J heeft vannacht diarree gehad en werd wakker met de poep tot in zijn nek

En dan zijn we ook nog eens op vakantie en had ik maar 1 slaapzak en 1 laken
Dat werd om 6:30u poep uitwassen op de hand
pi_208354820
Autsj, Lily. Dat is dan wel weinig ja. :'(

Hier vanochtend ook een enorme diarreeluier, wat een lucht. Nog nooit zo erg geweest. Het zat ook tot op haar rug. Ze had al sinds zaterdagochtend niet gepoept.

Ik ben inmiddels ook geveld. Gisteravond laat anderhalf uur op de wc gezeten, met een emmer op schoot. :'(
pi_208356360
Beterschap voor alle dreumessen en mama’s.
Lily dat is geen goed begin van je dag. Hopelijk blijft het hierbij.
  maandag 13 maart 2023 @ 12:24:30 #194
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_208356389
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 10:00 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Autsj, Lily. Dat is dan wel weinig ja. :'(

Hier vanochtend ook een enorme diarreeluier, wat een lucht. Nog nooit zo erg geweest. Het zat ook tot op haar rug. Ze had al sinds zaterdagochtend niet gepoept.

Ik ben inmiddels ook geveld. Gisteravond laat anderhalf uur op de wc gezeten, met een emmer op schoot. :'(
Komt bekend voor, hadden wij vorige week ook één voor één ;(
Sterkte!
pi_208362996
Beterschap iedereen :*

Het houdt maar niet op he. Het is tijd voor de lente oO<
  maandag 13 maart 2023 @ 20:06:46 #196
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_208363175
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 18:36 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ik realiseerde me net dat ik tegenwoordig het rustig afruimen en opruimen van de keuken terwijl hij de dreumes bezighoudt echt als een rustgevend moment van de avond zie. Ik geniet er zelfs van. Is dit herkenbaar of zijn jullie wel normaal? :')
Ik heb inmiddels een geheime voorraad chocolade in de theedoos die ik alleen gebruik. Zo is het opruimen nog leuker >:)

Anna zit in een mama -fase. Ik hoor de hele dag mama mama mama mama waaaar be je mama mijn mama. Mama?! Mama! MAMAAAAAAA. ze zit/ligt het liefst in mijn schoot als ze de kans krijgt en zorgt er gerust voor dat haar grote broer bij mij vandaan gaat als zij bij mij wilt zijn :D
  woensdag 15 maart 2023 @ 11:39:30 #197
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208383232
Allemaal geveld door corona hier in huis. Alweer. Echt zwaar verkouden alledrie :') Gelukkig (nog) geen koorts en alle restricties zijn eraf, dus hoewel het heel gek voelt, zo maar gewoon boodschappen doen en even van het zonnetje genieten.

Vrijdag voor het eerst met Bambi naar de dierentuin. Ze vindt de kinderboerderij geweldig dus ben heel benieuwd hoe ze de dierentuin gaat ervaren O+

En ze gaat zo hard. Het lijkt nu alsof ze elke dag wel een woordje bijleert, zo leuk O+
|| justdiggit.org ||
pi_208385298
F. sluit ook aan bij de ziekenboeg, mijn man pakte hem vannacht op uit zijn bedje en hij spuugt hem zo onder. Zijn bedje bleef iig schoon.

Beterschap voor alle dreumesen!

Gek om nu weer alles te mogen met corona.

Wij zijn, voor de tweede verjaardag van F, aan het oriënteren op een loopfiets. Zijn driewieler wordt al een jaar intens gebruikt. Maar ik zie zoveel verschillende loopfietsjes. Iemand toevallig tips?
pi_208385503
Nou Purk had gister ook 4 luiers vol. Waarvan eentje met kakjepakje. Ze heeft papa, opa en oma er aardig mee bezig gehouden.
Ik moest werken dus heb er niets van meegekregen.
Of het ook een buikgriepje is of toch een kies op komst weet ik niet.
Geen tips qua loopfiets.
  woensdag 15 maart 2023 @ 14:20:21 #200
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208385950
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 13:42 schreef Mango91 het volgende:
F. sluit ook aan bij de ziekenboeg, mijn man pakte hem vannacht op uit zijn bedje en hij spuugt hem zo onder. Zijn bedje bleef iig schoon.

Wij zijn, voor de tweede verjaardag van F, aan het oriënteren op een loopfiets. Zijn driewieler wordt al een jaar intens gebruikt. Maar ik zie zoveel verschillende loopfietsjes. Iemand toevallig tips?
Ik vind de 10 inch van decathlon echt prima.
pi_208386016
quote:

geen angels en bandits nemen, wij hadden daar de houten trike en later ook een loopfietsje van. Allebei slechte kwaliteit, de trike moest op de haverklap opnieuw in elkaar gezet worden omdat die schroeven steeds los gingen, de loopfiets heeft leren handvaten die na twee keer omvallen gescheurd waren waarna ze scherpe handvaten gingen uitsteken. Het ziet er mooi uit (daarom ook de loopfiets daar besteld :') , maar kwaliteit valt tegen)
pi_208388963
Beterschap aan alle zieken. Wij blijven nu al een tijdje gespaard (afkloppen!). De volgende kies is bijna door, nog even doorbijten (haha) en dan zullen de nachten ook weer beter worden.

Puky heeft fijne loopfietsen. Wij zijn wel tevreden van de bandits & angels. Ik denk dat wij een andere hebben want die heeft geen leren handvatten.
pi_208389058

Twee jaar O+

Gisteren vierde hij het op de opvang en aankomende zaterdag voor familie. Hij heeft vandaag wel de hele ochtend met z'n muts op gezeten, maar hij snapt volgens mij niet echt dat hij nu jarig is :D

Hij is zo eigenwijs, ondeugend, lief en zo heel eigen O+ Ik ben heel benieuwd hoe hij zich verder gaat ontwikkelen.

:W
pi_208389861
Gefeliciteerd Aure! Een echte peuter!

Bedankt iedereen ook de reacties voor het loopfietsje!
Zijn driewieler is op dit moment ook van bandid and angels en zijn we wel tevreden over. Na een jaar intensief gebruik is alles (nog) heel! We zaten dus inderdaad ook naar de starter (10 inch stepachtig) en retro (12 inch, fietsje zonder trappers)van bandid te kijken.
We gaan binnenkort maar even langs een fietsenwinkel.
pi_208390042
quote:

Wij zijn erg tevreden over de trybike. Mijn oudste is daarop begonnen met 3 wielen en kan er nu met bijna 4 echt nog een tijd mee door. Hij fietst inmiddels ook op een gewone fiets, maar voor wat langere stukken lopen pakken we liever de loopfiets.
Puky is ook zo'n oerdegelijk merk waar ik alleen maar goede verhalen over hoor.
pi_208391328
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 17:01 schreef Aure het volgende:
[ afbeelding ]

Twee jaar O+

Gisteren vierde hij het op de opvang en aankomende zaterdag voor familie. Hij heeft vandaag wel de hele ochtend met z'n muts op gezeten, maar hij snapt volgens mij niet echt dat hij nu jarig is :D

Hij is zo eigenwijs, ondeugend, lief en zo heel eigen O+ Ik ben heel benieuwd hoe hij zich verder gaat ontwikkelen.

:W
gefeliciteerd :D.

en heel herkenbaar, die nieuwsgierigheid naar hoe ze gaan "worden", waar ze van gaan houden, wat hun muzieksmaak wordt, waar ze nonstop over gaan kletsen O+
  woensdag 15 maart 2023 @ 19:32:56 #207
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208392009
Gefeliciteerd Aure! Wat is 'ie alweer groot O+
|| justdiggit.org ||
pi_208399726
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 19:00 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
gefeliciteerd :D.

en heel herkenbaar, die nieuwsgierigheid naar hoe ze gaan "worden", waar ze van gaan houden, wat hun muzieksmaak wordt, waar ze nonstop over gaan kletsen O+
Die van mij kletst vooral over koeien en uiterlijke verzorging. :')
pi_208399731
Gefeliciteerd, Aure! Wat een leukerd. Veel plezier en tot over een tijd in het peutertopic!
pi_208399901
Gefeliciteerd Aure! Wat een leuk setje heeft ie aan!
pi_208399914
Avond (en waarschijnlijk nacht) nummer zoveel met krijsende dreumes, en als we nou wisten wat er was… -O-
pi_208401273
Gefeliciteerd Aure!
pi_208401274
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2023 23:59 schreef eponine het volgende:
Avond (en waarschijnlijk nacht) nummer zoveel met krijsende dreumes, en als we nou wisten wat er was… -O-
Bij ons bleken de krijsnachten veroorzaakt te worden door een middenoorontsteking.

Al voor het slapen paracetamol geprobeerd? :*
pi_208402644
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 04:36 schreef Takkie88 het volgende:

[..]
Bij ons bleken de krijsnachten veroorzaakt te worden door een middenoorontsteking.

Al voor het slapen paracetamol geprobeerd? :*
Ik denk dat ik inderdaad toch maar even de huisarts ga bellen. Paracetamol doen we idd regelmatig, helpt vaak wel. Ze krijgt ook veel tanden tegelijk nu, dus dat zou er ook nog mee te maken kunnen hebben. Uiteindelijk heb ik haar vannacht een extra flesje gegeven en toen duurde het nog even voor ze sliep, maar ze was wel stil. Dus ik heb een fantastische 3 uur kunnen slapen voordat m’n wekker weer ging :')
pi_208407578
Bedankt allen O+ Setje kleding is van de H&M! Mocht iemand hem willen hebben (ook hartstikke Prideproof *O* )
  zondag 19 maart 2023 @ 06:41:00 #216
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208446998
Ik blijf hier natuurlijk lurken, maar zwaai wel af! Spruit is sinds gisteren twee O+ hij had een heerlijke dag en het weer was echt zo fijn! En hij is zo'n leuk kind. We hebben hele gesprekken, we kunnen enorm lachen en knuffelen, hij is veel avontuurlijker dan de oudste en gaat er gerust vandoor buiten, is dol op dieren en fietsen...en hij is ook een echte driftkikker. Maar dat ben ik zelf schuld, ik riep ooit dat ik wel kinderen met karakter wilde _O-
pi_208447926
Gefeliciteerd, Tink! Tot over een tijd in het peutertopic!

En de zoon van @kwakz0r ook jarig, gefeliciteerd!
pi_208448893
Aure, kwakzor en Tink gefeliciteerd!

Purk zat vanmorgen in een klein moment van onoplettendheid boven aan de trap 🫣

De ontwikkelimg gaat zo hard op dit moment.
pi_208477252
Welke winkel heeft goede haarelastiekjes voor dat dunne dreumeshaar? Voorlopig kunnen we Maggies haar nog een beetje opzij doen en blijft het zo uit haar ogen maar heel lang duurt dat niet meer. Van die schuifspeldjes gaat ze er zo uittrekken vrees ik.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 12:40:49 #220
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208478330
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 11:40 schreef Bottoms_up het volgende:
Welke winkel heeft goede haarelastiekjes voor dat dunne dreumeshaar? Voorlopig kunnen we Maggies haar nog een beetje opzij doen en blijft het zo uit haar ogen maar heel lang duurt dat niet meer. Van die schuifspeldjes gaat ze er zo uittrekken vrees ik.
Willekeurige drogisterij. Ik zweer bij deze als het echt moet blijven zitten, maar als ze er wel aan trekken, komt er een bos haar mee...

https://www.kruidvat.nl/z(...)en-in-etui/p/5736270
pi_208490495
R heeft weer berg }:|
pi_208490564
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 09:32 schreef eponine het volgende:
R heeft weer berg }:|
dr leenaarts *O*

hier kwam het bij de kleuter ook ineens na jaren weer terug :? duurde even voordat ik doorhad wat dat nou was op zn hoofd :')
pi_208490902
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 09:37 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
dr leenaarts *O*

hier kwam het bij de kleuter ook ineens na jaren weer terug :? duurde even voordat ik doorhad wat dat nou was op zn hoofd :')
Ja, straks even ophalen bij een vriendin :Y
Volgens mij heeft haar grote broer het idd ook, maar die mag ik niet nader bekijken :')
pi_208492489
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 12:40 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Willekeurige drogisterij. Ik zweer bij deze als het echt moet blijven zitten, maar als ze er wel aan trekken, komt er een bos haar mee...

https://www.kruidvat.nl/z(...)en-in-etui/p/5736270
Hier doen de elastiekjes van de Hema het goed.
pi_208547889
R is afgelopen week ziek geweest met hoge koorts etc... nu is ze gelukkig van de koorts af maar nog niet helemaal zichzelf. Vandaag heeft ze in totaal 5 uur geslapen overdag en nu ligt ze ook alweer 1,5 uur in bed. Ze drinkt minder dan normaal, eten gaat matig. Ze heeft nog wel een aantal natte luiers per dag, gelukkig. Ik hoop dat ze zich snel weer wat 'normaler' gaat gedragen want ik begin me langzaamaan wel een beetje zorgen te maken. :N -O-
pi_208548665
Beterschap! Zolang ze natte luiers blijft houden en niet suf is als ze wakker is, lijkt het me in orde. Hier at ze ook bijna een week lang minder nadat ze buikgriep had gehad.

Hier trouwens iemand die echt last had van de zomertijd... Middagdut lukte met veel pijn en moeite en mevrouw slaapt nu pas een kwartier...
pi_208548690
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 19:55 schreef eponine het volgende:
R is afgelopen week ziek geweest met hoge koorts etc... nu is ze gelukkig van de koorts af maar nog niet helemaal zichzelf. Vandaag heeft ze in totaal 5 uur geslapen overdag en nu ligt ze ook alweer 1,5 uur in bed. Ze drinkt minder dan normaal, eten gaat matig. Ze heeft nog wel een aantal natte luiers per dag, gelukkig. Ik hoop dat ze zich snel weer wat 'normaler' gaat gedragen want ik begin me langzaamaan wel een beetje zorgen te maken. :N -O-
Sneu hè als ze niet zichzelf zijn. Hopelijk knapt R snel weer op!

Wij gaan morgen op vakantie. Slapen nu vast in een hotel vlakbij Schiphol. L kotste 10min voordat we bij het hotel waren zichzelf weer eens helemaal leeg -O-
Kleding uitgespoeld en maxicosi zo goed als mogelijk gepoetst. L lijkt al nergens meer last van te hebben. Hopelijk was dit ‘gewoon’ een op zichzelf staande kotspartij en houdt ze de rest binnen.
pi_208551103
Epo beterschap voor R. Takkie hopelijk is het bij een eenmalige actie gebleven. Fijne vakantie! Waar gaan jullie heen?

Hier lijkt de overgang naar zomertijd tot nu toe zonder problemen verlopen.
Madam was vanmorgen om kwart voor zes haar speen kwijt, maar sliep toen ze hem weer terug had zonder problemen verder. En ze slaapt nu nog.
pi_208558799
Dank voor de beterschapswensen O+, ze heeft vandaag op het kdv goed gegeten iig. Thuis wilde ze natuurlijk weer niets :'). Ze heeft wel wat gekke kleine bultjes op haar armen en benen, maar het lijkt me geen (typische) vlekjesziekte. Morgen maar eens de huisarts bellen, heb er foto's van gemaakt dus misschien hebben ze aan een mailtje wel genoeg. Ze lijkt geen last van de bultjes te hebben gelukkig.

@Takkie88 fijne vakantie! Waar gaan jullie heen?
pi_208562952
Het is gelukkig een eenmalige kotspartij geweest! We zijn vandaag naar Schotland gevlogen. En L heeft het heel goed gedaan. Tijdens het vliegen een uur op m’n schoot geslapen. Dat heeft ze zelfs als baby nooit gedaan :P
pi_208567097
Gelukkig dat ze weer is opgeknapt! Veel plezier in Schotland.

Hier bleek het niet alleen buikgriep te zijn, maar ook het doorkomen van de laatste vier kiezen. Wat een feest.
pi_208570837
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 19:29 schreef eponine het volgende:
Dank voor de beterschapswensen O+, ze heeft vandaag op het kdv goed gegeten iig. Thuis wilde ze natuurlijk weer niets :'). Ze heeft wel wat gekke kleine bultjes op haar armen en benen, maar het lijkt me geen (typische) vlekjesziekte. Morgen maar eens de huisarts bellen, heb er foto's van gemaakt dus misschien hebben ze aan een mailtje wel genoeg. Ze lijkt geen last van de bultjes te hebben gelukkig.

@:Takkie88 fijne vakantie! Waar gaan jullie heen?
Klinkt als hand-voet-mondziekte, zo begon/was het bij ons ook een aantal weekjes geleden! Ze had er ook weinig last van verder.
pi_208570848
Veel plezier, Takkie! Fijn dat het kotsen eenmalig bleek!
pi_208576134
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 19:34 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Klinkt als hand-voet-mondziekte, zo begon/was het bij ons ook een aantal weekjes geleden! Ze had er ook weinig last van verder.
Ik heb het even opgezocht (zo stom, mijn oudste heeft dat gehad maar wist gewoon niet meer hoe het er uit zag :')) maar daar lijkt het niet op. Het lijkt net of ze permanent extreem kippenvel heeft :'). Gisteren foto’s naar de HA gemaild, helaas nog geen reactie gekregen. Ik wacht het nog even af :)
pi_208577713
Beterschap Eponine! Hopelijk heb je snel bericht.

Fijne vakantie Takkie! :)

Hoe gaat het nu met de zomertijd Komkommer?

Hier gaat het goed met W. Binnen nu en max 2 weken gaat ze grote zus worden en ben benieuwd hoe (druk :')) dat gaat zijn. Verder heeft ze vorige week buisjes gekregen en zet ze sinds deze week de eerste losse stapjes *O* O+.
pi_208578152
Oh, nu wel weer een stuk beter, hoor. Merk wel dat ze moet wennen aan het feit dat het nog licht is als ze naar bed gaat, maar gelukkig is ze aan het eind van de dag meestal moe genoeg. :D
pi_208578163
En leuk, die eerste stapjes! Ik zit soms ook dat filmpje terug te kijken en dan smelt ik ook weer. Bizar dat het al weer zo lang geleden is eigenlijk.
pi_208584463
Nou we konden een crème gaan halen bij de apotheek, 3 x per dag smeren. Is het gewoon cetomacrogol waar ik nog 5 tubes van had staan en al mee smeerde en wat ik ook al had aangegeven :X :')

Spannend @LaBelleFleur27! W. zal het nog niet helemaal snappen maar de groten wel denk ik, die vinden het zeker wel weer spannend?

Ik ben benieuwd wanneer R de eerste stapjes gaat zetten. Voorlopig gaat ze nog steeds niet zelfstandig zitten dus net als bij haar broer zal het nog wel even duren :D
  donderdag 30 maart 2023 @ 21:06:12 #239
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_208595792
Hebben dreumessen een speciale avond-buikgriep toevallig?
Onze vriend heeft nu al meerdere avonden overgeven, koorts en slechte / onrustige nachten, terwijl er overdag anders dan einde dag wat moe niks aan te merken is. -O-
pi_208595922
quote:
2s.gif Op donderdag 30 maart 2023 21:06 schreef KaBuf het volgende:
Hebben dreumessen een speciale avond-buikgriep toevallig?
Onze vriend heeft nu al meerdere avonden overgeven, koorts en slechte / onrustige nachten, terwijl er overdag anders dan einde dag wat moe niks aan te merken is. -O-
Ja! Al twee avonden krampen, huilen en ellende (geen koorts of overgeven) Overdag niets aan het handje. Wij dachten eigenlijk aan kiesjes.
  vrijdag 31 maart 2023 @ 09:02:35 #241
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_208599232
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 21:15 schreef LauriLynne het volgende:

[..]
Ja! Al twee avonden krampen, huilen en ellende (geen koorts of overgeven) Overdag niets aan het handje. Wij dachten eigenlijk aan kiesjes.
Ahh kiesjes kan ook inderdaad :X we dachten eerder aan ziek omdat oma ook ziek is nu hahaha, al krijgt die geen kiezen meer door hoop ik.

Jij sterkte!
pi_208599240
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 09:02 schreef KaBuf het volgende:

[..]
(…)omdat oma ook ziek is nu hahaha, al krijgt die geen kiezen meer door hoop ik. (…)
:D
pi_208600965
Dreumesen zijn ook gewoon onvoorspelbaar. :D
pi_208601635
Hier het begin van een kies gespot. De achterste kies in de rij. Daar is ze mooi vlot mee met nog geen 1,5 jaar. Maar lopen ho maar. KaBuf hoe is het bij jullie?

Epo is hoe is het met de bultjes?
pi_208608314
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 22:52 schreef Takkie88 het volgende:
Het is gelukkig een eenmalige kotspartij geweest! We zijn vandaag naar Schotland gevlogen. En L heeft het heel goed gedaan. Tijdens het vliegen een uur op m’n schoot geslapen. Dat heeft ze zelfs als baby nooit gedaan :P
Misschien was ze wagenziek?
pi_208608415
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 21:53 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Misschien was ze wagenziek?
Zou ook nog kunnen, ook al heeft ze dat niet eerder gehad. L geeft wel vaak over maar dit was voor het eerst in de auto.

Sinds vandaag is ze binnen ineens continu aan het stappen (en omvallen). Buiten geeft ze nog de voorkeur aan kruipen. Dat kan ze ook echt belachelijk snel!
  zaterdag 1 april 2023 @ 09:54:34 #247
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_208612267
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 13:13 schreef LauriLynne het volgende:
Hier het begin van een kies gespot. De achterste kies in de rij. Daar is ze mooi vlot mee met nog geen 1,5 jaar. Maar lopen ho maar. KaBuf hoe is het bij jullie?

Hier kwakkelend. :')
Overdag wisselt hij van vrolijk naar chagrijnig, geen pijl op te trekken. En vannacht weer een keer overgegeven ;(

Lopen doet meneer hier trouwens ook nog niet hoor. Trekt zich soms op maar vaak geen trek in :P
pi_208618342
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 13:13 schreef LauriLynne het volgende:
Iets minder geworden, maar heb niet het idee dat dat door de crème komt. Dus denk dat ik eind komende week nogmaals de huisarts bel als het er dan nog zit.
  maandag 3 april 2023 @ 15:07:52 #249
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208642062
Heeft iemand nog tips over hoe te stoppen met de fopspeen?
Mijn zoontje gebruikt 'm alleen nog met slapen overdag en 's nachts. Over een maand wordt hij 2 en het lijkt me een goed moment om te kijken of we hiermee kunnen stoppen.
pi_208644996
Nog niet @Morgane89, wij stoppen denk ik met de speen na onze zomervakantie. Hij is dan 2 jaar en 2 maanden. Ik denk er nu over om in één keer te stoppen met de speen, maar sta ook open voor ervaringen en tips haha.
pi_208645232
Wij hebben destijds met oudste zijn speen aan een in het buitenland wonende oom meegegeven “voor een kindje daar”. Hij had hem toen ook alleen nog met slapen. Was één middag en avond gedoe, maar daarna niet meer.
pi_208645468
Hier nooit een speen gehad, dus dat is bij ons geen issue.
Wel aan de tiet, dat is straks met 2 jaar ook klaar. :') Liefst eerder ook wel, maar ik heb nu nog geen zin om de strijd aan te gaan. Man opperde gisteren om in de meivakantie proberen te stoppen, maar ik ben het aan het uitstellen. :')

Pff, hier is mevrouw een dag bij oma geweest en was het echt ruk met slapen. Een half uur in totaal, in de auto terug naar huis. Nu wil ze ook niet slapen. Zit nog te spelen in bed. Normaal leg ik haar zo slapend weg 's avonds. Wangen vuurrood en veel kwijl, dus waarschijnlijk weer een kies verder door / op komst.
pi_208646368
Hoi! Ik meld me hier met T., afgelopen zaterdag 1 jaar oud geworden :W

Hij heeft net de waterpokken overleefd en hoewel hij ze heel zwaar te pakken had tot in zijn mond aan toe, heeft hij daarmee wel zichzelf van de speen af geholpen *O*
  dinsdag 4 april 2023 @ 10:51:54 #254
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208651719
Welkom! *O* Wel heel sneu, waterpokken ;(
pi_208661915
Iemand een idee wanneer je je zorgen moet gaan maken met leren lopen? Onze dochter van 14 maanden kruipt niet, kan niet vanaf lighouding zelf gaan zitten en kan niet/weigert te staan. Ze maakt wel de nodige meters schuivend over haar billen :')

Het houdt het wel lekker overzichtelijk, de glazen staan nog veilig op de salontafel :P
pi_208661998
Mijne van 15 maanden doet hetzelfde. Niet kruipen, gaat niet zelf zitten en haar benen veranderen spontaan in rubber als ik haar op haar voetjes wil zetten. Ze komt al billenschuivend overal waar ze wil zijn (en snel ook!). Mijn oudste liep uiteindelijk met 20 maanden dus ik maak me nog geen zorgen.
pi_208662019
Mijn zoon is bijna 9 en die kruipt nog steeds niet :+ Was ook een billenschuiver, liep pas met 22 maanden. Daarvoor ging hij niet staan, trok zich niet op, kroop niet, tijgerde niet. Hij ging wel al zelf zitten. Ik vind 14 maanden dus niet gek klinken. Volgens mij is twee jaar wel een moment om te gaan handelen.
pi_208662024
Even iets anders wat hier eigenlijk niet hoort. Maar dat treinongeluk van vannacht is dus in het dorp waar ik opgegroeid ben en veel familie nog woont. Ondanks dat ik jaren geleden een dorp verderop ben gaan wonen doet het me toch wel wat :{ ;(
  woensdag 5 april 2023 @ 09:09:28 #259
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208664167
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 22:32 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Iemand een idee wanneer je je zorgen moet gaan maken met leren lopen? Onze dochter van 14 maanden kruipt niet, kan niet vanaf lighouding zelf gaan zitten en kan niet/weigert te staan. Ze maakt wel de nodige meters schuivend over haar billen :')

Het houdt het wel lekker overzichtelijk, de glazen staan nog veilig op de salontafel :P
Je hebt nog geen haast hoor, maar als je je echt zorgen maakt, staat het je vrij om het consultatiebureau, huisarts of een kinderfysiotherapeut in te schakelen. Maar ik vind 14 maanden niet zo zorgelijk. Ik zou het vooral irritant vinden dat je niet kunt fietsen zolang je kleintje niet zelf gaan zitten. Fietsen is zo gezellig O+ O+
  woensdag 5 april 2023 @ 10:18:26 #260
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_208664806
Moet even wat frustratie kwijt over eenkennigheid en dit leek me de beste plek, Voel je vrij te negeren als je wil :Y

SPOILER
  woensdag 5 april 2023 @ 21:03:31 #261
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_208673857
quote:
2s.gif Op woensdag 5 april 2023 10:18 schreef KaBuf het volgende:
Moet even wat frustratie kwijt over eenkennigheid en dit leek me de beste plek, Voel je vrij te negeren als je wil :Y

SPOILER
lijkt me super vervelend, ook voor jou want je kan dan niet gewoon relaxed de deur uit. Wat doet je vrouw op de woensdagen met hem? Gaat ze wat met hem doen of blijven ze samen thuis?
pi_208679017
Dat wilde ik idd ook vragen. Wat doet ze met hem op zo’n dag? Ik merk dat dagen alleen maar thuis met de jongste me zwaarder vallen dan wanneer ik even, al is het maar een uurtje ‘s ochtends en een uurtje ‘s middags met haar naar buiten ga. Al is het maar door de winkelstraat lopen. Zij wordt daar (ook) vrolijker van dan thuis blijven.
  donderdag 6 april 2023 @ 08:38:45 #263
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_208679142
Geef ik ook als advies inderdaad, ga dingen doen want dat is leuk voor jullie allebei :Y
En dat doet ze ook wel, en dat gaat goed. Maar wanneer ze thuis komt, is het weer janken geblazen.

En het voelt voor m'n vriendin wel als vluchten voor de thuissituatie. Ben ik het niet helemaal mee eens, maar krijg dat maar eens uit d'r hoofd :P
pi_208680901
precies, ochtendje klimmen in de binnenspeeltuin (heel rustig in de ochtenden vaak), thuis lekker afgemat een tukkie doen. In de middag samen naar de kinderboerderij, beetje beestjes aaien.

Dan hebben ze samen contact (op een andere manier dan dat ze haar alleen maar rondduwt in de kinderwagen) en krijgt jullie kleine veel leuke nieuwe indrukken te verwerken waardoor ze hopelijk thuis makkelijk in slaap valt zonder drama dat jij er niet bent.

Dat is geen vluchten voor de thuissituatie, dat is vooral gewoon een leuke dag hebben en bonden met je kleintje :)
  donderdag 6 april 2023 @ 18:09:49 #265
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_208684459
Oké misschien is het meer dan eenkennigheid. :’)
Opvang begint nu ook te klagen dat hij niet veel zelfstandig wil spelen. Nu al meerdere keren gehoord. Merken we thuis ook wel, maar geen idee wat ik daaraan zou kunnen doen :{
pi_208685665
Oh, dat is herkenbaar hoor. Hier ook een dametje dat het liefst dingen met andere mensen / kindjes doet. Al moet ik zeggen dat het echt steeds beter gaat, zelf spelen. Als ze meer kunnen, gaan ze ook zelfstandiger dingen doen / ondernemen. Nu kan dochter echt wel een half uur zelf spelen / op ontdekkingstocht gaan, zonder dat je haar zelf moet entertainen. Ze komt af en toe zich wel weer even laten zien, maar heeft niet meer die continue aandacht nodig.
  donderdag 6 april 2023 @ 19:56:36 #267
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_208685925
quote:
2s.gif Op donderdag 6 april 2023 18:09 schreef KaBuf het volgende:
Opvang begint nu ook te klagen dat hij niet veel zelfstandig wil spelen. Nu al meerdere keren gehoord. Merken we thuis ook wel, maar geen idee wat ik daaraan zou kunnen doen :{
Ik denk dat je daar niet zoveel aan kan doen. In die zin kan ik me ook niet voorstellen dat ze echt klagen bij de opvang? Bedoelen ze niet meer dat ze zeggen dat het opvalt, en vat je dat op als kritiek omdat het (begrijpelijk) nooit leuk is om iets negatiefs of afwijkends te horen over je kind?

Mijn dreumes kan beter zelf spelen naarmate hij beter in zijn vel zit. Dus niet te moe, geen pijn, geen honger, geen fase met extra ouderplak. Vertrouwde gezichten op de groep doet ook wonderen.
  vrijdag 7 april 2023 @ 10:46:27 #268
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_208691005
quote:
onze jongste kwam ook niet goed tot zelfstandig spel, die moest je echt entertainen anders begon hij te huilen.

Je kan dat misschien wel ietsje stimuleren maar veel meer kan je er ook niet aan doen, aard van je kindje :) inmiddels kan onze (nu vijfjarige) prima alleen en met anderen spelen.

wellicht heeft de opvang tips voor jullie om dat wat meer te stimuleren. Maar verder zou ik me er niet al teveel zorgen over maken hoor, tis nog zo'n jonkie.
  vrijdag 7 april 2023 @ 12:29:26 #269
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_208691991
Thanks voor de geruststellingen O+
  vrijdag 7 april 2023 @ 14:14:37 #270
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_208693230
misschien een open deur trouwens, maar wat helpt om onze dreumes aan het spelen te krijgen is om her en der wat speelgoed neer te leggen, op andere plekken dan op de grond. Op een stoel, achter een deurtje, een beetje achter het gordijn. en als je dat dan aanwijst en weer "verstopt" gaat hij er meestal wel naartoe en zelf mee aan de slag. Ook als je bijvoorbeeld laat zien dat je bijv blokjes in een bakje kunt doen, en weer kan omgooien ect. Voordoen en dan niet ernaast blijven zitten maar bijv even de vaatwasser in gaan ruimen oid.

let wel, dit is wat voor ons werkte he :) kan bij die van jullie zomaar weer anders zijn.
pi_208693438
Klinkt pittig Kabuf.
Maggie hangt ook het liefst aan onze broek. Ze vertellen er bij de opvang ook soms over, alleen framen zij het wat positiever.
Wat ook enorm helpt is een peuter in huis hebben. Ze wil altijd spelen met wat hij heeft. Vooral als het dingen zijn die ze niet mag hebben omdat ze die makkelijk kapot kan maken. En duplo die gebouwd wordt afbreken. Het is alleen niet bevorderlijk voor de rust in huis maar ze is wel lekker bezig! :P
pi_208700804
quote:
Maar is hij niet nog veel te klein om zelfstandig te spelen? Bijzonder dat de opvang dat zegt. Mijn J is nu 18 maanden en die speelt ook niet veel zelf.

Hij is 5 min bezig is en dan moet ik alweer een nieuwe impuls geven. En liefst erbij zijn. Je hebt geen enkel moment voor jezelf op zo’n parttime dag, behalve als hij slaapt.

J is ook eenkennig en een mama’s kindje. We vlogen 10 uur met het vliegtuig, waarbij mijn man de hele vlucht heeft gechilld, geslapen en films gekeken en ik heb 10 uur lang gewerkt met J. Alsof ik daadwerkelijk had gewerkt. We zouden het fifty fifty doen maar J huilde al als man ook maar een vinger naar m uitstak.

Gek word je er soms van. Maar sinds ik het geaccepteerd heb gaat het in mijn hoofd makkelijker. De parttime dag is gewoon hard werken en sinds ik daar met frisse moed aan begin en het gewoon als een werkdag zie ben ik s avonds niet meer uitgeput.

Ik doe het zo:
Na het ontbijt speel ik met J. Dat is circa van 8u tot 9:30u. Ik trek dan alles in hoog tempo uit de kast met die ultra korte spanningsboog van hem. We lezen achter elkaar alle boekjes, voorlezen vindt hij heerlijk. We verven met water. We blazen bellen. Ik geef hem z’n vormenstoof en leg de blokjes in leuke patronen aan de andere kant vd kamer. Dan gaat hij heen en weer lopen om ze 1 voor 1 te pakken en dat duurt lekker lang voor hij het zat is haha. We bouwen een huis van de blokken met een gat erin waar hij dingen in gooit. Ik lig languit op de vloer en hij mag op mijn gezicht klimmen. Zo rijg ik de ene 5 min aan de andere. Zodra hij z’n belangstelling verliest pak ik wat anders. Of ik dit leuk vind? Ja en nee. Ik vind spelen met een dreumes saai. Maar ik hou van m’n zoon, werk 40 uur per week in 4 dagen, dus 1,5 uur moet ik toch wel kunnen opbrengen om mijn zoon mijn volledige aandacht te geven. Ik zit op m’n werk ook rustig 2 uur in saaie vergaderingen zonder morren, dus hoezo moet 1,5 uur met dreumes een probleem zijn?
Sinds ik het zo benader vind ik het veel leuker. Het is even mama- en zoontijd waarin we alles doen wat er in huis te vinden is.

Om 9:30u stop ik met spelen en doe ik hem in bad. Wassen, aankleden en fruit eten ben ik een uur zoet mee, dus dan is het al 10:30u

Dan is het rusttijd. Ik ga ernaast liggen. Ik doe met slapen overdag niet aan strijden met in bedje in slaap vallen. Hij ligt gewoon naast me en we rusten samen. Na het bad en eten is een goed moment, hij is dan al groggy. Het bad moet er ook echt tussen anders huilt hij als ik stop met spelen. Badje vindt hij dan nog een leuke afleiding. Zodra hij slaapt ga ik lekker tv kijken, of ook slapen of wat voor mezelf (ook als het huis een bende is).

Hij slaapt circa 2 uur. Rond 13u vaak wakker en dan gaan we lunchen. Daarna is het tijd voor het huishouden en speel ik niet met m. Hij mag achter me aan lopen en dingen pakken en gek doen, maar ik vermaak hem niet actief. Ik doe gewoon het hele huis in die middag. Soms moet ik iets 2x doen omdat hij achter me aan loopt en het weer uit de kast gooit, maar so be it. De boodschappen worden bezorgd op dat moment, weekboodschappen fysiek in de supermarkt doen doe ik allang niet meer. J mag spelen met de boodschappen die verspreid door de woonkamer liggen. Alsie er klaar mee is ruim ik ze op.

Is er daarna nog tijd over dan wandel ik met m naar de winkels om wat lekkers voor mezelf te scoren. Soms ook niet.

Rond 16u begin ik met koken. J zet ik in z’n kinderstoel in de buurt en ik geef m tussen het koken door de hele tijd dingen aan op zijn tafelblad om mee te spelen. Hij vindt alleen dingen leuk die geen speelgoed zijn. De afstandsbediening. De cupjes koffiemelk. Lepels. Hij gooit met alles. Dit is het moeilijkste moment van de dag. Hij wil soms m’n onverdeelde aandacht maar ik ben aan t koken. Ik kook altijd snel dus ik vind dat hij t die 30 min moet uitzitten. Dat geeft soms een paar huilpartijen. Ik loop heen en weer om hem te sussen en te entertainen maar ik kook wel door. Met het motto: oké, je huilt nu maar ik snij wel snel even deze ui voor ik naar je toekom. Sussen en gauw de volgende ui fixen.

Om 17u is het eten klaar, het huis aan kant, J gewassen en gestreken als man klaar is met werken. En de hele avond hoeven we niks meer te doen behalve J naar bed brengen. Als t mans beurt is kan mijn tv avond dan beginnen.

Voor mij is het op deze manier heel goed te doen en kijk ik niet meer op tegen de hele dag dreumes-zorg. Ik merk ook dat J zen is als ik het ook ben. Hopelijk kunnen jullie ook een modus vinden!
pi_208701979
Strijk jij je dreumes? :o
Wat een ontzettende toewijding! Ik doe altijd een beetje alles door elkaar maar zo'n regelmaat is super goed voor een kindje ^O^
pi_208706810
Ha, zo'n dagindeling onder ogen komen is toch vrij pittig. :D Denk dat het hier vrij vergelijkbaar is. Onze ochtenden beginnen altijd vroeg, het is meestal nooit later dan 6:45 dat mevrouw wakker is. Dus dat is wel jammer. Uitslapen zit er nooit meer in. Maar 15 tot 17 mei ga ik mee op schoolkamp van mijn werk, dus dan staat man er twee dagen volledig alleen voor. En dus ook twee nachten. Ben nu al bang voor hoe dat gaat zijn voor hem en hoe F. gaat reageren als er echt geen tiet is. 🥲

Hier voor de tweede keer hand-voet-mondziekte, arghhhh. Lijken nu meer bultjes op armen en handjes dan de vorige keer...
  zaterdag 8 april 2023 @ 20:53:08 #275
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208707065
Wat een dagindeling _Lily_ _O_ Respect!
|| justdiggit.org ||
  zaterdag 8 april 2023 @ 20:59:28 #276
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_208707148
@KaBuf, Anna begint nu met korte momenten zelfstandig te spelen, vooral als ze alleen is gaat dat beter dan wanneer Bas hier ook rondloopt. Maar ze vermaakt zich prima als ze mee mag helpen met alledaagse dingen (vaatwasser leeghalen, in de learning tower eten bedelen tijdens het koken). Waar ze nu even een minuutje of 5-10 mee bezig kan zijn is een ballenbaan, vormenstoof/puzzeltje en smartmax dieren uit elkaar halen & in elkaar zetten.
Hier werken vooral motorische dingen goed. Een speelmat, een kruiptunnel, een bal etc. Dansen op muziekjes vind ze erg leuk. Veel naar buiten om te wandelen, te fietsen en speeltuintjes ontdekken. Glijbanen, schommels en wipkipjes zijn altijd goed bij haar. Ik hoop dat ze straks eens los gaat lopen zodat ze wat meer vrijheid heeft.
Wat onze dagindeling betreft op dagen thuis is het alles behalve zo strak als bij Lily :P , maar Anna heeft wel onwijs veel aan haar grote broer. Hij neemt haar nu veel vaker mee in zijn fantasiespel waar zij ook veel lol aan beleeft. En zijn speelgoed afpakken en hem lastig vallen blijft nog altijd het allerleukst :+ .

Ik weet van mijn oudste ook nog dat ik deze leeftijd een lastige vond: ze zijn te klein voor het echte spelen, maar te groot voor het baby-spul en zijn echt wel wat veeleisender aan wat ze willen omdat ze daadwerkelijk ook al meer kunnen.
pi_208707152
Bij m’n oudste had ik ook zo’n strakke dagindeling als Lily nu heeft en ik zou dat met R nu eigenlijk ook wel willen maar het lukt me niet. Ook omdat zij gewoon mee moet haar broer van school halen enzo en er dus meer dingen zijn waarin zij zich aan moet passen. Bij m’n oudste was er verder nog niemand om rekening mee te houden en kon ik alles aan hem aanpassen (hij is ook nog steeds heel erg van de vaste gewoontes, R heeft dat wat minder).

Na de zoveelste avond dat ze meerdere keren huilend wakker wordt heb ik nu maar de mouwen van haar slaapzak geritst, geen idee of dat dé oplossing blijkt te zijn maar ze is voor nu iig stil.
pi_208707166
Respect hoor Lily en komkommer voor jullie!
Purk kan behoorlijk goed zelf spelen denk ik. Komt van tijd tot tijd iets laten zien of even een knuffel geven. Soms moet ze even opgang geholpen worden.

Dames wat een heerlijk weer vandaag! Kunnen we daar nog heel veel meet van bestellen? Vanmiddag gewoon de pui open gehad en purk heeft heerlijk de tuin verkent.

Beterschap komkommer, tweede keer hvm ziekte, ik wist niet eens dat dat kon.
  zaterdag 8 april 2023 @ 21:15:02 #279
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208707381
Sinds ze een keukentje heeft kan Bambi eigenlijk prima een goed kwartier tot half uur zelfstandig spelen. Maar ik neem haar ook zoveel mogelijk in dingen mee. Dus met huishouden, als ik ga stofzuigen krijgt zij een stoffer en blik om te 'helpen', met was opvouwen mag ze haar eigen kleren in de mand doen, die ik later op haar kamer rustig opvouw terwijl zij in haar boekjes gaat 'lezen'. Het scheelt ook enorm dat Bambi heel blij wordt van boekjes. Dus geef haar een paar boekjes en ze vermaakt zich ook prima even (10/15 minuten) op de bank/grond.

Zo kan ik genoeg momenten creëren op een dag dat ze niet de hele tijd aan mij hangt. Wat ze verder wel veel doet, maar dan gaan we gewoon naar buiten (wandelen, boodschappen doen, speeltuin, kinderboerderij, dierentuin) ofzo.
|| justdiggit.org ||
pi_208707414
Ik moet er wel bij zeggen dat we in het weekend de teugels laten vieren hoor. En dan hebben we het ook lekker rustig.

Deze dagindeling is op mijn parttime dag (vrijdag). Het is in mijn hoofd gewoon m’n 5e werkdag. En het is heerlijk om dan het hele huis strak aan kant te hebben en dat dan het weekend nog moet beginnen. Man doet trouwens hetzelfde op zijn parttime dag.

In het weekend lopen we allebei minder hard. Globaal wel dezelfde dagindeling met J, maar we lossen elkaar door de dag af met de babyzorg dus ik heb in het weekend altijd wel een paar uur voor mezelf.

Tijd samen voor de relatie hebben we weinig. We doen 1x per maand een date
  zaterdag 8 april 2023 @ 21:19:57 #281
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208707467
Bambi slaapt trouwens nog met een slaapzak, maar die ritst ze nu zelf open. Opzich nog prima, maar ik denk dat we langzaamaan over moeten (?) op een deken. Is dat gewoon een kwestie van van de een op andere dag wisselen of zijn daar nog praktische tips voor?
|| justdiggit.org ||
  zaterdag 8 april 2023 @ 21:25:57 #282
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_208707553
quote:
17s.gif Op zaterdag 8 april 2023 21:19 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Bambi slaapt trouwens nog met een slaapzak, maar die ritst ze nu zelf open. Opzich nog prima, maar ik denk dat we langzaamaan over moeten (?) op een deken. Is dat gewoon een kwestie van van de een op andere dag wisselen of zijn daar nog praktische tips voor?
Slaapzak achterstevoren aandoen :+
  zaterdag 8 april 2023 @ 21:26:49 #283
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208707569
Of achterstevoren aan doen, dan krijgen ze 'm niet open ;)

En ik heb geen strakke dagindeling, behalve de haal- en brengtijden van school van de oudste. Op vrijdag zijn beide kinderen thuis en gaan we 's ochtends meestal iets doen. Speeltuin, dierenparkje, naar een vriendin of een boodschap doen. Ergens rond de middag is er een boterham. De ene keer ligt spruit om 11:30 in bed en de andere keer om 13 uur. Gelukkig gaat dat inmiddels ook prima, als hij maar niet té lang door slaapt, want dan zit k zoals nu s avonds met een wakker kind...
pi_208707706
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 20:59 schreef eponine het volgende:
(…) Na de zoveelste avond dat ze meerdere keren huilend wakker wordt heb ik nu maar de mouwen van haar slaapzak geritst, geen idee of dat dé oplossing blijkt te zijn maar ze is voor nu iig stil.
Het waren twintig fantastische minuten. :')
pi_208707907
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 21:34 schreef eponine het volgende:

[..]
Het waren twintig fantastische minuten. :')
Aiiii
Is ze aan het dromen?
pi_208708853
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 21:44 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Aiiii
Is ze aan het dromen?
Nee, althans niet voor zover ik kan merken. Zolang ik bij haar ben is het goed, probeer ik weg te sneaken is het gelijk gillen geblazen. Dus ze ligt nu maar weer bij ons in bed want dan slapen we tenminste. Tenzij ze weer op standje zeester gaat en ons naar de rand duwt. Dan slaapt zij alleen. }:|
pi_208717724
Het lijkt weer erg mee te vallen met de hvm-ziekte, gelukkig. Vandaag zijn veel bultjes alweer ver weg. Bijzonder.

Wat een heerlijke twee dagen hebben we achter de rug. Veel buiten gespeeld en twee dagen dolle pret met allerlei kindjes. Gisteren hadden we een verjaardag met een springkussen en ze heeft er letterlijk drie uur op gezeten en gelegen. Springen gaat natuurlijk nog niet echt, maar ze is een heel aantal keer wel een beetje zelf omhoog gekomen met een klein sprongetje van 5 cm, heel cute.
Verder roept ze nu heel de dag 'buiten peeje' en dat begint al om 7:30 uur, inclusief regenlaarzen pakken. :D
pi_208730750
Ik vraag me af…. Wat is normaal qua taalontwikkeling?

J is nu 18 maanden en zegt nog geen enkel herkenbaar woord. Ook niet “die” ofzo.
Brabbelt alleen

Moet ik me zorgen maken?
  maandag 10 april 2023 @ 20:29:37 #289
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_208730951
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 20:17 schreef _Lily_ het volgende:
Ik vraag me af…. Wat is normaal qua taalontwikkeling?

J is nu 18 maanden en zegt nog geen enkel herkenbaar woord. Ook niet “die” ofzo.
Brabbelt alleen

Moet ik me zorgen maken?
Met anderhalf is het minimale 3 geluidswoorden met begrip, papa en mama mogen niet worden meegerekend in de 3 woorden. (CB heeft er wat uitgebreidere dingen over, https://www.ncj.nl/39-zegt-3-woorden-met-begrip/ ). Zorgen maken zou ik niet doen, wellicht even bij CB bespreken indien nodig als je daar weer eens bent.
pi_208732035
Lily, vanuit mijn werk en achtergrond kan ik je hopelijk wel wat op weg helpen. Zegt hij wel 'papa' en/of 'mama'?
Merk je dat hij opdrachtjes wel snapt en uitvoert of dat hij reageert op bepaalde dingen die jullie zeggen? Dus bijvoorbeeld de kinderstoel pakken als je het over eten hebt? Reageert hij op zijn naam? Heb je twijfels over zijn gehoor? Spreken jullie meer talen thuis? Meertaligheid kan er ook voor zorgen dat de actieve taalontwikkeling later op gang komt.

Je kunt het altijd even benoemen bij het CB, dan kijken zij ter plekke even mee naar hoe of wat.
Zet hij wel andere middelen of non-verbale communicatie in om zich duidelijk te maken? Je kunt de SNEL-lijst ook invullen op internet, dan zie je een beetje of de ontwikkeling nog binnen de 10%-90%-normaalwaarde valt.
  dinsdag 11 april 2023 @ 18:49:12 #291
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_208739607
quote:
Nou dit krijgt nog een staartje. Vorige week voor het eerst bovenstaand zo “heftig” gehoord, daarvoor was het meer van “ja hij is soms wat hangerig” of “hij huilt (even) als we weg zijn”.

Vandaag heeft m’n vriendin de vraag gekregen of ze hem met naam mogen noemen bij overleg met CJG, voor tips over hoe ze hem beter alleen kunnen laten spelen.
Sorry maar dit valt ons wel rauw op ons dak. Ja we wisten dat het even lastig ging, maar wat jullie ook zeiden, het hoort ook bij de leeftijd. En nu opeens dit dan? :(
Gewoon die vraag alsof het niks is, niet vooraf met ons in gesprek, niet weten wat de verdere impact oid is als hij echt met naam genoemd wordt enz enz enz

Hier zijn we wel even van geschrokken :{
  dinsdag 11 april 2023 @ 18:50:56 #292
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_208739633
Lastig Lily! Zou willen dat ik kon helpen (zoals jullie me hier ook hielpen :P) maar zo te zien hebben mensen meer ervaring haha
  dinsdag 11 april 2023 @ 19:08:12 #293
149959 SQ
snelle trees
pi_208739822
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 april 2023 18:49 schreef KaBuf het volgende:

[..]
Nou dit krijgt nog een staartje. Vorige week voor het eerst bovenstaand zo “heftig” gehoord, daarvoor was het meer van “ja hij is soms wat hangerig” of “hij huilt (even) als we weg zijn”.

Vandaag heeft m’n vriendin de vraag gekregen of ze hem met naam mogen noemen bij overleg met CJG, voor tips over hoe ze hem beter alleen kunnen laten spelen.
Sorry maar dit valt ons wel rauw op ons dak. Ja we wisten dat het even lastig ging, maar wat jullie ook zeiden, het hoort ook bij de leeftijd. En nu opeens dit dan? :(
Gewoon die vraag alsof het niks is, niet vooraf met ons in gesprek, niet weten wat de verdere impact oid is als hij echt met naam genoemd wordt enz enz enz

Hier zijn we wel even van geschrokken :{
Belachelijk, het klinkt me bijna alsof ze misbruik maken van jullie onzekerheid :N voor een kinderdagverblijf vind het echt bizar. Ik zou toch eens vragen naar zeer gegronde argumenten waarom zijn gedrag zorgelijk zou zijn. Het is een dreumes. Wat verwachten ze nou helemaal :?
Ja, het is lastig als je er een plakker tussen hebt zitten (Ik weet het want mijn jongste zoon is ook zo'n plakzak). Maar hey deal er mee, dat is je werk. En als je er niet mee kan dealen kun je het ook nog negeren, het is niet alsof hij andere kinderen er mee schaadt verder?
disclaimer
pi_208740737
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 22:16 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Lily, vanuit mijn werk en achtergrond kan ik je hopelijk wel wat op weg helpen. Zegt hij wel 'papa' en/of 'mama'?
Merk je dat hij opdrachtjes wel snapt en uitvoert of dat hij reageert op bepaalde dingen die jullie zeggen? Dus bijvoorbeeld de kinderstoel pakken als je het over eten hebt? Reageert hij op zijn naam? Heb je twijfels over zijn gehoor? Spreken jullie meer talen thuis? Meertaligheid kan er ook voor zorgen dat de actieve taalontwikkeling later op gang komt.

Je kunt het altijd even benoemen bij het CB, dan kijken zij ter plekke even mee naar hoe of wat.
Zet hij wel andere middelen of non-verbale communicatie in om zich duidelijk te maken? Je kunt de SNEL-lijst ook invullen op internet, dan zie je een beetje of de ontwikkeling nog binnen de 10%-90%-normaalwaarde valt.
Ah fijn dat je even meedenkt, heb ik zeker behoefte aan!

Even kijken:
- hij zegt nog geen mama of papa. Geen enkel herkenbaar woord
- opdrachtjes en z’n naam reageert hij ook niet echt op. Maar hij lijkt niet traag van begrip oid. Hij kan heel veel duidelijk maken zonder woorden (zeggen anderen ook). Hij wijst bijv naar alles. Als je vraagt: waar is mama kijkt hij naar onze trouwfoto of wijst die aan. Hij maakt duidelijk wat hij wil dmv “uh-uh-uh” en dan wijzen. Hij kalmeert als we iets gaan doen waarvan hij weet dat er daarna iets fijns komt.

Bijv heeftie honger, wordt ie al stil als ik hem vastgesp in de kinderstoel. Ookal heb ik het eten nog niet gepakt.
Hij herkent z’n eten heel goed. Wat hij lekker vindt wordt meteen naar binnen gelepeld. Vindt hij het niet lekker, dan wordt er niks gelepeld of gooit hij de lepel op de vloer. Zonder proeven. Hij bekijkt z’n eten om te zien of hij het wil proeven. Hij weet wat de afstandsbediening doet. Richt hem op de tv en drukt dan op de knopjes. Hij snapt welke puzzelstukjes waar moeten en corrigeert zichzelf als hij ze verkeerd heeft gezet. Hij kan alles met de vormenstoof.

- gehoor lijkt goed. Bij de gehoortest na z’n geboorte moest de ene kant wel meerdere keren herhaald worden. Uiteindelijk kwamen ze toen thuis plakkers op z’n hoofd plakken maar toen was wel alles goed. De andere kant was meteen goed. Hij reageert op geluiden met schrikken. Herkent het geluid van de flessenwarmer en wil dan melk.

- we praten alleen Nederlands thuis
pi_208740775
Nou, ik vind het helemaal niet zo heftig klinken. Ik lees dat ouders inmiddels radeloos zijn (eigen woorden van @KaBuf), dat het steeds meer opvalt op de opvang en dat daarom besloten is om bij het CJG om advies te vragen. Dat is toch fijn, dat er door mensen die er nog meer verstand van hebben wordt meegedacht?
  dinsdag 11 april 2023 @ 20:13:04 #296
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_208740930
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2023 19:08 schreef SQ het volgende:

[..]
Belachelijk, het klinkt me bijna alsof ze misbruik maken van jullie onzekerheid :N voor een kinderdagverblijf vind het echt bizar. Ik zou toch eens vragen naar zeer gegronde argumenten waarom zijn gedrag zorgelijk zou zijn. Het is een dreumes. Wat verwachten ze nou helemaal :?
Ja, het is lastig als je er een plakker tussen hebt zitten (Ik weet het want mijn jongste zoon is ook zo'n plakzak). Maar hey deal er mee, dat is je werk. En als je er niet mee kan dealen kun je het ook nog negeren, het is niet alsof hij andere kinderen er mee schaadt verder?
Ja we gaan goed doorvragen, we zijn best boos nu eerlijk gezegd :@ vooral omdat dit voor ons best plotseling kwam.
En inderdaad. Laat hem maar even huilen, laat hem maar even merken dat niet alles om hem draait.

@Mrs.Peel het radeloos zijn kwam vooral over de eenkennigheid richting mij en tegen m’n vriendin. Bij bijv. oma speelt hij wel veel meer zelfstandig, en bij mij ook als ik alleen met hem ben.
En experts zijn idd een welkome toevoeging. Maar dan wel in overleg en niet zo opgelegd op een probleem dat naar onze mening veel groter wordt gemaakt dan (voor nu!) nodig.
pi_208740957
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2023 20:05 schreef Mrs.Peel het volgende:
Nou, ik vind het helemaal niet zo heftig klinken. Ik lees dat ouders inmiddels radeloos zijn (eigen woorden van @:Kabuf), dat het steeds meer opvalt op de opvang en dat daarom besloten is om bij het CJG om advies te vragen. Dat is toch fijn, dat er door mensen die er nog meer verstand van hebben wordt meegedacht?
Ik zou er denk ik ook niet zo zwaar aan tillen en toestemming geven. Wel zou ik natuurlijk schrikken en bang zijn dat er iets aan de hand is. Maar dan zou ik des te liever willen dat er overleg is met het CJG
  dinsdag 11 april 2023 @ 20:25:08 #298
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_208741108
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 20:14 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik zou er denk ik ook niet zo zwaar aan tillen en toestemming geven. Wel zou ik natuurlijk schrikken en bang zijn dat er iets aan de hand is. Maar dan zou ik des te liever willen dat er overleg is met het CJG
Als er echt iets aan de hand is, wil ik dat ook prima doen. Maar dan wil ik wel bij dat overleg zitten (is nu niet aangeboden) en ik vind het nu te snel gaan. Vorige week donderdag is het voor het eerst als dusdanig serieus gebracht, nu gelijk het CJG erbij? Niet eerst met ons in gesprek wringt heel erg.
pi_208741161
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 april 2023 20:25 schreef KaBuf het volgende:

[..]
Als er echt iets aan de hand is, wil ik dat ook prima doen. Maar dan wil ik wel bij dat overleg zitten (is nu niet aangeboden) en ik vind het nu te snel gaan. Vorige week donderdag is het voor het eerst als dusdanig serieus gebracht, nu gelijk het CJG erbij? Niet eerst met ons in gesprek wringt heel erg.
Het consultatiebureau is ook onderdeel van het CJG hè? Het is niet een enge, ontzagwekkende instantie voor de grootste probleemgevallen, ze zijn er voor alle opgroei- en opvoedvragen groot en klein!
  dinsdag 11 april 2023 @ 20:40:06 #300
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208741288
Kan je niet vragen of je erbij mag zitten, @KaBuf ? Dat zou ik zelf ook willen inderdaad.
Ik snap wel dat jullie schrikken van het plotselinge, maar ik zou het niet zo heftig opvatten denk ik. Laat ze maar meedenken, wie weet komen er handige tips uit.
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 11 april 2023 @ 20:55:43 #301
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_208741496
over onze oudste zijn door stagiares zelfs extra opdrachten gedaan omdat hij zich net wat anders ontwikkelde dan de andere kinderen. Altijd met onze toestemming vooraf, ik vond het geen probleem als ze hem onserveerden en iets van een aanpak bij hem uitprobeerden.

ik denk dat het bespreken van een kind met het cjg ook gewoon een soort bijscholing voor het team is, dat ze tips en handvatten kunnen krijgen hoe ze het beste kunnen omgaan met jullie kleine in groepsverband. Probeer je boosheid los te laten, het lijkt alsof ze jullie kleintje willen helpen om het fijn te hebben in de groep :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')