abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_207700736
Hoi iedereen,

Bij een organisatie waar ik al jaaaren werk wordt ik sinds 2 jaar enorm overbelast. Het is de afgelopen twee jaar ook echt een ontzettend toxic omgeving geworden waar alles van geen kant klopt en regels niet worden nageleefd. Ik en mijn (fijne) collega's hebben meerdere keren onze zorgen geuit en dat we op ons tandvlees lopen maar hier is nooit naar geluisterd. Mensen lopen tegen een burn out aan en vallen uit of gaan weg. Het wordt alsmaar slechter en slechter na talloze gesprekken en daarom ben ik sinds december gaan solliciteren bij andere werkgevers.

Vorige week vonden er opnieuw een aantal vervelende incidenten plaats en mijn lijf ging na lange tijd onder veel stress te hebben gewerkt volledig op slot. Ik kan bijna niet meer eten, ben duizelig en voel mij continu vreselijk. Ik ben eigenlijk gewoon overspannen. Ik had al wat milde medicatie gekregen hiervoor maar ik ben er geen voorstander van dit steeds te nemen. Echter heb ik wel het fijne nieuws gekregen dat ik dus bij een andere baan ben aangenomen de afgelopen week dus dat is erg fijn!

Nu werd ik vandaag (dit is mijn tweede ziektedag) gebeld door mijn leidinggevende dat ze me gaat aanmelden voor de arbo arts en dat ik volgende week meteen al een afspraak heb. Dit grijpt me meteen weer naar de keel. Ik wil echt niet terug naar mijn werk omdat hier voor mij allemaal vervelende triggers zijn en ik gewoon even tot mezelf wil komen na jaren van stress in de hoop positief bij mijn nieuwe baan te kunnen beginnen.

Ik heb twee maanden opzegtermijn wegens het personeelstekort in onze sector. Ik wil voorstellen of dit mag worden verkort naar 1 maand gezien ik nu toch ziek ben. Maar ik ben heel bang dat de arbo arts straks zegt: je hebt al een andere baan aangenomen dus dan kan je ook wel gewoon gaan werken in je twee maanden opzegtermijn.

Ik heb me nog nooit ziek gemeld met psychische klachten. Kan iemand mij vertellen hoe zoiets in zijn werking gaat? Het zou me op dit moment niet eens meer interesseren of ik mijn ziekte verzuim wel of niet doorbetaald krijg. ik wil gewoon weg en even de tijd krijgen om weer een beetje tot mezelf te komen om elders weer positief aan de slag te kunnen.

Liefs, Pascalle

[ Bericht 2% gewijzigd door Paskwal op 24-01-2023 20:41:26 (Spelfout) ]
  Moderator dinsdag 24 januari 2023 @ 20:41:47 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_207700811
Uitleggen aan de arbo wat de stress met je doet en aangeven dat je niet kan werken in een voor jou toxische omgeving. Je op x- termijn wil meewerken aan een re-integratie maar dat je nu vooral te kampen hebt met stressklachten die door snel weer te gaan werken alleen verergeren. En voral geen ontslag nemen aangezien je dan geen rechten hebt zoals WW en daarmee je inkomen vergooit. Ga dan vanuit ziekte op zoek naar ander werk zodra je het eraan toe hebt.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_207700884
Ten eerste: beterschap!

Wat een ontzettend vervelende situatie zit je nu in. Bij een gezonde werkomgeving hoort niemand in een burn-out of uitgeblust te worden. Hard werken is een ding, maar dat houd je niet lang vol.

Ten tweede: super goed dat je naar iets anders bent gaan zoeken en niet in die negativiteit bent gaan blijven zitten. En ook gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Als het goed is ben je verplicht om mee te werken met de arbo-arts als je nog in dienst bent (correct me if i'm wrong). Op zich niets mis mee om naar de arbo-arts te gaan toch? Dan kan je alles goed uitleggen hoe en wat.

Ik ken ook een paar vrienden in dezelfde sector waar ik werk die zijn vertrokken door exact hetzelfde probleem.
pi_207700894
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 20:41 schreef Rene het volgende:
En voral geen ontslag nemen aangezien je dan geen rechten hebt zoals WW en daarmee je inkomen vergooit. Ga dan vanuit ziekte op zoek naar ander werk zodra je het eraan toe hebt.
Ze heeft al een andere baan gevonden, wel eerst lezen he voordat je reageert.
  Moderator dinsdag 24 januari 2023 @ 20:47:11 #5
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_207700922
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 20:45 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Ze heeft al een andere baan gevonden, wel eerst lezen he voordat je reageert.
Topic is iets aangepast terwijl ik tikte zie ik. Rustig aan.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_207700940
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 20:41 schreef Rene het volgende:
Uitleggen aan de arbo wat de stress met je doet en aangeven dat je niet kan werken in een voor jou toxische omgeving. Je op x- termijn wil meewerken aan een re-integratie maar dat je nu vooral te kampen hebt met stressklachten die door snel weer te gaan werken alleen verergeren. En voral geen ontslag nemen aangezien je dan geen rechten hebt zoals WW en daarmee je inkomen vergooit. Ga dan vanuit ziekte op zoek naar ander werk zodra je het eraan toe hebt.
Ik wil die nieuwe baan dus wel aannemen omdat de werkdruk daar vele vele malen lager is en als ik het niet doe deze mooie kans echt is verkeken. Ik heb er namelijk ook al kennis gemaakt voordat ik me ziek meldde en dat voelde allemaal heel goed ondanks mijn stress. Het lukte me daar doorheen te prikken. Ik heb ook niet het gevoel dat ik echt een burn out te pakken heb maar zeker wel een overspannenheid.

Maar het voelt inderdaad erg moeilijk gezien ik mentaal ook op ben. Maar ik wel weet dat het voornamelijk komt door de toxic werkomgeving en dat ik bij die nieuwe baan veel gelukkiger zal zijn.
pi_207700950
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 20:47 schreef Rene het volgende:

[..]
Topic is iets aangepast terwijl ik tikte zie ik. Rustig aan.
Is dat waar @Paskwal wat hij zegt? Want volgens je correctieverslagje ging dat alleen om een tikfout.
pi_207700980
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 20:48 schreef Paskwal het volgende:

[..]
Ik wil die nieuwe baan dus wel aannemen omdat de werkdruk daar vele vele malen lager is en als ik het niet doe deze mooie kans echt is verkeken. Ik heb er namelijk ook al kennis gemaakt voordat ik me ziek meldde en dat voelde allemaal heel goed ondanks mijn stress. Het lukte me daar doorheen te prikken. Ik heb ook niet het gevoel dat ik echt een burn out te pakken heb maar zeker wel een overspannenheid.

Maar het voelt inderdaad erg moeilijk gezien ik mentaal ook op ben. Maar ik wel weet dat het voornamelijk komt door de toxic werkomgeving en dat ik bij die nieuwe baan veel gelukkiger zal zijn.
Misschien kan je met je nieuwe baan een langere horizon afspreken als dat nog nodig is, tenzij je alles al hebt getekend en al een startdag hebt.

Ik heb een keer een hele maand vrij genomen tussen mijn oude en nieuwe baan.
  Moderator dinsdag 24 januari 2023 @ 20:51:18 #9
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_207700989
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 20:48 schreef Paskwal het volgende:

[..]
Ik wil die nieuwe baan dus wel aannemen omdat de werkdruk daar vele vele malen lager is en als ik het niet doe deze mooie kans echt is verkeken. Ik heb er namelijk ook al kennis gemaakt voordat ik me ziek meldde en dat voelde allemaal heel goed ondanks mijn stress. Het lukte me daar doorheen te prikken. Ik heb ook niet het gevoel dat ik echt een burn out te pakken heb maar zeker wel een overspannenheid.

Maar het voelt inderdaad erg moeilijk gezien ik mentaal ook op ben. Maar ik wel weet dat het voornamelijk komt door de toxic werkomgeving en dat ik bij die nieuwe baan veel gelukkiger zal zijn.
Ziek > overspannen > aangeven dat je nieuw werk hebt maar het niet kan opbrengen en dan maar zien wat de reactie is. Vooral niet vooraf teveel invullen. Scenario A: je hoeft niet meer terug te komen. Scenario B: je wordt daar wel toe gedwongen. Maar in hoeverre willen ze dat doen? Werkweigering is reden voor ontslag. Dan gaan ze jou ontslaan waar een procedure voor komt die te kostbaar wordt.

Verwacht dat ze gewoon in goede samenspraak er een einde aan gaan breien en twee maanden doorbetalen. Dat zal de arbo-arts vast gaan adviseren. Er is geen winst meer te behalen om iets anders in te zetten :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_207700992
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 20:48 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Is dat waar @:paskwal wat hij zegt? Want volgens je correctieverslagje ging dat alleen om een tikfout.
Het stond er al alleen de zinsopbouw was een beetje raar :p
pi_207701007
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 20:51 schreef Paskwal het volgende:

[..]
Het stond er al alleen de zinsopbouw was een beetje raar :p
Dat dacht ik dus ook, dat het er al stond.
Maar ik zal het voor deze keer door de vingers zien @Rene
pi_207701059
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 20:51 schreef Rene het volgende:

[..]
Ziek > overspannen > aangeven dat je nieuw werk hebt maar het niet kan opbrengen en dan maar zien wat de reactie is. Vooral niet vooraf teveel invullen. Scenario A: je hoeft niet meer terug te komen. Scenario B: je wordt daar wel toe gedwongen. Maar in hoeverre willen ze dat doen? Werkweigering is reden voor ontslag. Dan gaan ze jou ontslaan waar een procedure voor komt die te kostbaar wordt.

Verwacht dat ze gewoon in goede samenspraak er een einde aan gaan breien en twee maanden doorbetalen. Dat zal de arbo-arts vast gaan adviseren. Er is geen winst meer te behalen om iets anders in te zetten :)
Dat stelt me een beetje gerust, bedankt :) doordat het me zo hoog zit ga ik idd allemaal scenarios creëren en heb ik al helemaal niet het gevoel ook maar iets tot rust te kunnen komen.

Ik heb mijn nieuwe werkgever ook gewoon eerlijk op de hoogte gesteld van de problemen op mijn huidige werk gezien dat de reden is dat ik weg wil. Dit werd helemaal begrepen dus dat voelde al enorm fijn. Heel anders dan ik nu gewend ben. Het gaat namelijk om precies dezelfde functie maar dan in een ander bedrijf dus kon moeilijk aankomen met 'ik zoek een nieuwe uitdaging'. :P

Dat ik me op het moment ziek heb gemeld hoeven ze natuurlijk niet te weten.
pi_207701110
Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Welke sector is het waar ze je ineens zo slecht behandelen?
Vakman pur sang
pi_207701117
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 20:50 schreef black-soldier het volgende:

[..]
Misschien kan je met je nieuwe baan een langere horizon afspreken als dat nog nodig is, tenzij je alles al hebt getekend en al een startdag hebt.

Ik heb een keer een hele maand vrij genomen tussen mijn oude en nieuwe baan.
Daarom hoop ik dat ze de verplichtte opzegtermijn in overleg willen verkorten naar 1 maand opzegtermijn zodat ik nog 1 maand voor mezelf kan nemen zonder nog verantwoording af te hoeven leggen naar mijn huidige werkgever. Ik hoef mijn opzegtermijn bij wijze van niet eens doorbetaald in ziekte, ik wil gewoon van ze af.
pi_207701162
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 20:57 schreef Lospedrosa het volgende:
Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Welke sector is het waar ze je ineens zo slecht behandelen?
Richting de zorg, wil niet te specifiek zijn.
pi_207701205
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 20:58 schreef Paskwal het volgende:

[..]
Daarom hoop ik dat ze de verplichtte opzegtermijn in overleg willen verkorten naar 1 maand opzegtermijn zodat ik nog 1 maand voor mezelf kan nemen zonder nog verantwoording af te hoeven leggen naar mijn huidige werkgever. Ik hoef mijn opzegtermijn bij wijze van niet eens doorbetaald in ziekte, ik wil gewoon van ze af.
Ik ken het klappen van de zweep, nu moet je sterker zijn. (Vanaf de werkgevers kant he)
HR of management zal je pushen of op je gevoel inpraten toch te gaan werken deze 2 maanden. Meldt je je ziek gaan ze proberen loon in te houden of rare beschuldigingen doorvoeren.
Dus een goed gesprek voeren en melden wat JIJ gaat doen. Misschien nog een maand uitwerken, je niet druk maken en hoofd hoog houden.
Je een maand ziek houden vreet aan je zelfvertrouwen.

Maar als je dit allemaal wat vaker meemaakt zal het je niet meer veel doen allemaal, omdat JIJ je EIGEN-waarde kent en bepaalt.
Vakman pur sang
pi_207701262
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 21:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik ken het klappen van de zweep, nu moet je sterker zijn. (Vanaf de werkgevers kant he)
HR of management zal je pushen of op je gevoel inpraten toch te gaan werken deze 2 maanden. Meldt je je ziek gaan ze proberen loon in te houden of rare beschuldigingen doorvoeren.
Dus een goed gesprek voeren en melden wat JIJ gaat doen. Misschien nog een maand uitwerken, je niet druk maken en hoofd hoog houden.
Je een maand ziek houden vreet aan je zelfvertrouwen.

Maar als je dit allemaal wat vaker meemaakt zal het je niet meer veel doen allemaal, omdat JIJ je EIGEN-waarde kent en bepaalt.
Dit klopt wel ja. Zit nu 2 dagen ziek thuis en voel me net zo vreselijk als toen ik aan het werk was. :')

Als de arbo arts zegt dat ik idd nog een maand moet uitwerken dan kan ik daar niks mee en dan moet ik idd maar zo volwassen mogelijk mijn hoofd proberen hoog te houden.
pi_207701273
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 20:58 schreef Paskwal het volgende:

[..]
Daarom hoop ik dat ze de verplichtte opzegtermijn in overleg willen verkorten naar 1 maand opzegtermijn zodat ik nog 1 maand voor mezelf kan nemen zonder nog verantwoording af te hoeven leggen naar mijn huidige werkgever. Ik hoef mijn opzegtermijn bij wijze van niet eens doorbetaald in ziekte, ik wil gewoon van ze af.
Als in het handboek / contract staat 2 maanden, dan kom je in beginsel niet af van je 2 maanden opzegtermijn.

Ik heb in de praktijk vaak gezien dat werkgevers daar niet altijd strikt aan hechten, zeker in een situatie zoals die van jou. Dus: met ze in gesprek gaan en aangeven of 1 maand ook niet kan.
pi_207701289
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 21:06 schreef Paskwal het volgende:

[..]
Dit klopt wel ja. Zit nu 2 dagen ziek thuis en voel me net zo vreselijk als toen ik aan het werk was. :')

Als de arbo arts zegt dat ik idd nog een maand moet uitwerken dan kan ik daar niks mee en dan moet ik idd maar zo volwassen mogelijk mijn hoofd proberen hoog te houden.
Daarom met je werkgever in gesprek gaan en gewoon vragen. Nee heb je, ja kan je krijgen.

Als het dan tóch moet: houd je hoofd hoog en probeer zo professioneel mogelijk te blijven.
  Moderator dinsdag 24 januari 2023 @ 21:10:57 #20
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_207701331
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 21:07 schreef black-soldier het volgende:

[..]
Als in het handboek / contract staat 2 maanden, dan kom je in beginsel niet af van je 2 maanden opzegtermijn.

Ik heb in de praktijk vaak gezien dat werkgevers daar niet altijd strikt aan hechten, zeker in een situatie zoals die van jou. Dus: met ze in gesprek gaan en aangeven of 1 maand ook niet kan.
Goeie.
Zo heb ik meegemaakt dat mijn concurrentiebeding een relatiebeding werd omdat het in goed samenspraak beeindigd moest worden, volgens de eigenaren van het bedrijf. Ik was het daar wel mee eens :7 !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_207701364
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 21:06 schreef Paskwal het volgende:

[..]
Dit klopt wel ja. Zit nu 2 dagen ziek thuis en voel me net zo vreselijk als toen ik aan het werk was. :')

Als de arbo arts zegt dat ik idd nog een maand moet uitwerken dan kan ik daar niks mee en dan moet ik idd maar zo volwassen mogelijk mijn hoofd proberen hoog te houden.
De ARBO arts zegt niets hoe lang je moet werken.
Die bepaalt dat niet, die kan wel je belastbaarheid toetsen.

Weet je wat, bel dat secreet wat jou leiding geeft en meldt je per maandag beter. Vraag op hoge poten je ontslag aan en een gesprek met HR. (HR er zelf bij uitnodigen)
Ga in het gesprek in op het toxische gedrag binnen de organisatie en dat je er liever geen seconde meer wil werken. Dat je al nieuw werk hebt en vraag wat ze daarmee doen.
Dan kunnen ze niet anders dan je zoveel mogelijk dagen geven of een paar dagen afkopen.
Je leidinggevende krijgt de baard er later nog af van HR
Gaan ze dreigen direct deze woorden gebruiken:
“Ik heb een verdomde goede rechtsbijstandsverzekering waar ik allang premie voor betaal, dus hoop dat je ….. doorzet want dan kan ik die advocaten eens aan het werk zetten”
Vakman pur sang
pi_207701380
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 21:08 schreef black-soldier het volgende:

[..]
Daarom met je werkgever in gesprek gaan en gewoon vragen. Nee heb je, ja kan je krijgen.

Als het dan tóch moet: houd je hoofd hoog en probeer zo professioneel mogelijk te blijven.
Idd. Ik ben gewoon erg verdrietig omdat ik me eigenlijk weggejaagd voel gezien ik wel hele fijne collega's heb want gedeelde smart is halve smart als je al zo lang zoveel gezeik mee maakt met zijn allen.. En de reden dat ik er eigenlijk niet meer wil komen is omdat ik het te confronterend vind omdat ik het juist met mijn collega's zo fijn vind maar het management ons gewoon al zo lang overbelast. Maar ik probeer het nu zo te zien; het is maar een baan en die is het niet waard om zo je prive leven te laten beïnvloeden.
pi_207701408
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 21:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
De ARBO arts zegt niets hoe lang je moet werken.
Die bepaalt dat niet, die kan wel je belastbaarheid toetsen.

Weet je wat, bel dat secreet wat jou leiding geeft en meldt je per maandag beter. Vraag op hoge poten je ontslag aan en een gesprek met HR. (HR er zelf bij uitnodigen)
Ga in het gesprek in op het toxische gedrag binnen de organisatie en dat je er liever geen seconde meer wil werken. Dat je al nieuw werk hebt en vraag wat ze daarmee doen.
Dan kunnen ze niet anders dan je zoveel mogelijk dagen geven of een paar dagen afkopen.
Je leidinggevende krijgt de baard er later nog af van HR
Gaan ze dreigen direct deze woorden gebruiken:
“Ik heb een verdomde goede rechtsbijstandsverzekering waar ik allang premie voor betaal, dus hoop dat je ….. doorzet want dan kan ik die advocaten eens aan het werk zetten”
Brutal, ik neem het mee :')
Hou jullie op de hoogte!
Ben jullie ook dankbaar voor de reacties :)
pi_207702724
Als je echt overspannen bent en tegen een burnout aan zit zal direct met een nieuwe baan beginnen mogelijk ook niet bevorderlijk zijn. Want zomaar ben je daar niet van af.
pi_207702955
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 20:55 schreef Paskwal het volgende:
Dat ik me op het moment ziek heb gemeld hoeven ze natuurlijk niet te weten.
Maar mogelijk wél als je ziek uit dienst gaat. Als je daadwerkelijk overspannen bent, is de kans best reëel dat je dan over 2 maanden ook nog (deels) bent.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 24 januari 2023 @ 22:50:29 #26
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_207702975
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 22:33 schreef Delenlill het volgende:
Als je echt overspannen bent en tegen een burnout aan zit zal direct met een nieuwe baan beginnen mogelijk ook niet bevorderlijk zijn. Want zomaar ben je daar niet van af.
Klopt niet helemaal, kwam uit soort gelijke situatie. Maar voelde zo relaxt bij nieuwe werkgever dat na een week alles vergeten was. Je hoeft bij nieuwe werkgever niet meteen hurry up toch eerst kennis maken inwerken inlezen etc
pi_207703103
2 zinnen gelezen en ik zeg NEEM ONTSLAG. Je verneukt je ziel door hier te blijven. Kies voor jezelf, maar wees je er ook van bewust dat je jezelf nog beter moet maken. Meer sporten, meer studeren en betere discipline. Maar uiteindelijk wel gelukkiger.

Onze lonen beginnen trouwens ook laag te worden, relatief tov China/US/India (geleerd)/ en meer.

Ik vond 60k b.v. al veel, maar 120k is gangbaar.

En onze overheid loopt er weer achteraan. Onbetrouwbaar parasiterend afval, juist. Een zwakke munt met een zwakke ongekozen EU helpt natuurlijk ook niet.

Zuid-Amerika, Afrika en Azie moet je zijn!
pi_207703107
Ik heb er doorgaans positieve ervaringen mee, met ziekmeldingen wegens psychische klachten. Ooit wel eens een baan gehad met risico op burnout, had zelf al zoiets van waarschijnlijk wil ik daarom niet blijven. Toen heb ik zelf preventief een gesprek aangevraagd bij een bedrijfsarts en deze raadde me aan om te gaan solliciteren (hoewel hij ook zei dat hij dat eigenlijk niet mag adviseren). Vervolgens ben ik teruggegaan naar m'n werkgever en heb ik aangegeven dat ik niet aan hun verwachtingen kon voldoen en vervolgens is het contract van rechtswege beëindigd wegens einddatum. Ik ging niet ziek uit dienst aangezien ik preventief bezig ben geweest. Recht op WW bleef bestaan, er viel wel een gigantische last van mijn schouder toen ik eenmaal in de WW zat en vond in no time een nieuwe baan om een frisse start te maken.

En ik heb wel eens een werkgever gehad waar ik me ziek meldde omdat ik me niet meer kon concentreren. Die werkgever ging wel pushen om snel beter te worden, maar ik heb dat niet persoonlijk opgevat en herstelde juist daardoor vrij snel. Van de arbo verder geen last gehad toen, wel heb ik toen op kosten van de werkgever een kort coachingstraject gedaan om beter om te gaan met de situatie die tot de ziekmelding heeft geleid.
pi_207703125
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 23:00 schreef Daboman het volgende:
Ik heb er doorgaans positieve ervaringen mee, met ziekmeldingen wegens psychische klachten. Ooit wel eens een baan gehad met risico op burnout, had zelf al zoiets van waarschijnlijk wil ik daarom niet blijven. Toen heb ik zelf preventief een gesprek aangevraagd bij een bedrijfsarts en deze raadde me aan om te gaan solliciteren (hoewel hij ook zei dat hij dat eigenlijk niet mag adviseren). Vervolgens ben ik teruggegaan naar m'n werkgever en heb ik aangegeven dat ik niet aan hun verwachtingen kon voldoen en vervolgens is het contract van rechtswege beëindigd wegens einddatum. Ik ging niet ziek uit dienst aangezien ik preventief bezig ben geweest. Recht op WW bleef bestaan, er viel wel een gigantische last van mijn schouder toen ik eenmaal in de WW zat en vond in no time een nieuwe baan om een frisse start te maken.

En ik heb wel eens een werkgever gehad waar ik me ziek meldde omdat ik me niet meer kon concentreren. Die werkgever ging wel pushen om snel beter te worden, maar ik heb dat niet persoonlijk opgevat en herstelde juist daardoor vrij snel. Van de arbo verder geen last gehad toen, wel heb ik toen op kosten van de werkgever een kort coachingstraject gedaan om beter om te gaan met de situatie die tot de ziekmelding heeft geleid.
Hoe kwam het dat je je niet meer kon concentrern? Ik heb dikke ADHD maar neem geen medicijnen meer, sport enorm veel en heb dat alsnog. Tips?
  Moderator dinsdag 24 januari 2023 @ 23:06:39 #30
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_207703188
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 23:00 schreef VanGeldLos het volgende:
2 zinnen gelezen en ik zeg NEEM ONTSLAG. Je verneukt je ziel door hier te blijven. Kies voor jezelf, maar wees je er ook van bewust dat je jezelf nog beter moet maken. Meer sporten, meer studeren en betere discipline. Maar uiteindelijk wel gelukkiger.

Onze lonen beginnen trouwens ook laag te worden, relatief tov China/US/India (geleerd)/ en meer.

Ik vond 60k b.v. al veel, maar 120k is gangbaar.

En onze overheid loopt er weer achteraan. Onbetrouwbaar parasiterend afval, juist. Een zwakke munt met een zwakke ongekozen EU helpt natuurlijk ook niet.

Zuid-Amerika, Afrika en Azie moet je zijn!
Errrr... Leuk je enthousiasme, maar je adviseert iemand ontslag te nemen zonder in gesprek te gaan? En dan maar naar het buitenland te gaan terwijl TS werkt in de zorg of gelieerd eraan.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_207703204
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 23:06 schreef Rene het volgende:

[..]
Errrr... Leuk je enthousiasme, maar je adviseert iemand ontslag te nemen zonder in gesprek te gaan? En dan maar naar het buitenland te gaan terwijl TS werkt in de zorg of gelieerd eraan.
Oh sorry had ik niet meegekregen, maar zelfs dan. Ik las z'n eerste paar zinnen en die waren zo zwaar dat dit het beste advies was dat ik kon gegeven.

Fuck je werk man, vertrek en check vanaf daar!
pi_207703209
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 23:01 schreef VanGeldLos het volgende:

[..]
Hoe kwam het dat je je niet meer kon concentrern? Ik heb dikke ADHD maar neem geen medicijnen meer, sport enorm veel en heb dat alsnog. Tips?
Vanwege de stress, er schoten continu doemscenario's door m'n hoofd en ik kon dat zelf eigenlijk niet meer de baas. In mijn communicatie met collega's en klanten merkte ik dat de dingen die ze zeiden eigenlijk niet meer aan kwamen. Taken die ik normaal in 5 minuten doe deed ik in die toestand 45 minuten over.

Ik denk eerlijk gezegd dat het heel anders is dan ADHD, waar je je volgens mij in etappes kunt concentreren. Mijn coachingstraject was er vooral op gericht om te voorkomen dat ik in die toestand kom.
pi_207703225
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 23:07 schreef Daboman het volgende:

[..]
Vanwege de stress, er schoten continu doemscenario's door m'n hoofd en ik kon dat zelf eigenlijk niet meer de baas. In mijn communicatie met collega's en klanten merkte ik dat de dingen die ze zeiden eigenlijk niet meer aan kwamen. Taken die ik normaal in 5 minuten doe deed ik in die toestand 45 minuten over.

Ik denk eerlijk gezegd dat het heel anders is dan ADHD, waar je je volgens mij in etappes kunt concentreren.
Klopt, is totaal anders. Alleen het (initiele) concentratieaspect. Sorry heb me misschien niet goed genoeg ingelezen. Rene heeft misschien beter advies want mijn advies was slechts een projectie.
pi_207703335
Wees egoistisch, denk aan jezelf. Als het mogelijk niet in jouw belang is om te melden dat je (mogelijk) al een nieuwe baan hebt, meldt dat dan ook niet. Probeer dat uit te zoeken voor je de arbo-arts ziet. Laat de arbo-arts bepalen in hoeverre je kunt werken, en bedenk daarna wanneer je je ontslag indient (afhankelijk ook natuurlijk van wanneer je kunt beginnen). Ze zullen er ook weinig aan hebben als je komende 2 maanden thuiszit, dan kunnen ze je net zo goed gelijk laten gaan.
Hoeveel vakantie-dagen heb je nog?
pi_207703401
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 23:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Wees egoistisch, denk aan jezelf. Als het mogelijk niet in jouw belang is om te melden dat je (mogelijk) al een nieuwe baan hebt, meldt dat dan ook niet. Probeer dat uit te zoeken voor je de arbo-arts ziet. Laat de arbo-arts bepalen in hoeverre je kunt werken, en bedenk daarna wanneer je je ontslag indient (afhankelijk ook natuurlijk van wanneer je kunt beginnen). Ze zullen er ook weinig aan hebben als je komende 2 maanden thuiszit, dan kunnen ze je net zo goed gelijk laten gaan.
Hoeveel vakantie-dagen heb je nog?
Je bent verplicht om dingen te melden die invloed kunnen hebben op je functioneren. Dat wil zeggen, natuurlijk niet de medische achtergrond maar wel dat je misschien afwezig zou kunnen zijn. Dus ik zou het eerder juist wel met de arbo arts opnemen en afhankelijk van hoe dat gaat pas daarna met de (oude) werkgever.

Voor wat betreft de nieuwe werkgever: in proeftijd hebben ze ook geen reden nodig om je weer buiten te zetten en als zoiets uitkomt in de proeftijd kun je tussen wal en schip vallen. Sterker nog, dan heb je ook geen recht op WW, je hebt immers zelf je vorige baan opgezegd. Eerlijkheid duurt het langst.
pi_207703444
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 23:28 schreef Daboman het volgende:

[..]
Je bent verplicht om dingen te melden die invloed kunnen hebben op je functioneren. Dat wil zeggen, natuurlijk niet de medische achtergrond maar wel dat je misschien afwezig zou kunnen zijn. Dus ik zou het eerder juist wel met de arbo arts opnemen en afhankelijk van hoe dat gaat pas daarna met de (oude) werkgever.

Voor wat betreft de nieuwe werkgever: in proeftijd hebben ze ook geen reden nodig om je weer buiten te zetten en als zoiets uitkomt in de proeftijd kun je tussen wal en schip vallen. Sterker nog, dan heb je ook geen recht op WW, je hebt immers zelf je vorige baan opgezegd. Eerlijkheid duurt het langst.
De arbo-arts is bij de huidige werkgever, niet de toekomstige. Of zouden die met elkaar communiceren? En het lijkt er sterk op dat de gezondheidsproblemen vrijwel uitsluitend veroorzaakt worden door de situatie bij de huidige werkgever. Die situatie heeft invloed op het huidige functioneren, het feit dat er een aanbod van een nieuwe baan mogelijk niet. Als dat wel zo is, dan zou je het volgens de regels moeten melden, maar als dat niet zo is, dan niet. Alleen TS kan dat inschatten lijkt me.
pi_207703490
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 23:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
De arbo-arts is bij de huidige werkgever, niet de toekomstige. Of zouden die met elkaar communiceren? En het lijkt er sterk op dat de gezondheidsproblemen vrijwel uitsluitend veroorzaakt worden door de situatie bij de huidige werkgever. Die situatie heeft invloed op het huidige functioneren, het feit dat er een aanbod van een nieuwe baan mogelijk niet. Als dat wel zo is, dan zou je het volgens de regels moeten melden, maar als dat niet zo is, dan niet. Alleen TS kan dat inschatten lijkt me.
Dat het situatie gebonden is met de oude werkgever ben ik met je eens, ik knapte zelf immers in mijn voorbeeld ook snel op. Het is een goede mogelijkheid, maar helaas is het niet zeker. Verder, het gaat mij er niet om of de nieuwe en oude arbo arts met elkaar communiceren. De oude werkrelatie is toch al kapot. Maar in de nieuwe relatie loop je een enorm financieel risico, als TS in proeftijd ontslagen zou worden kan deze zich nergens meer op beroepen. Het is dan toch juist slim om dat met de arbo in de oude relatie te bespreken, zij zijn immers de specialisten op het gebied van de ziektewet i.c.m. je gezondheid.
pi_207703585
Zijn er niet andere arbeidsspecialisten waar ook mee te praten is? Het is ook ongezond om in de huidige situatie te blijven omdat een nieuwe situatie mogelijk wel gezond is, maar welke wel een financieel risico meebrengt. Ligt er denk ik ook aan hoe moeilijk of makkelijk het was een nieuwe baan te vinden. Ging dat makkelijk, dan is het risico ook minder groot.
pi_207703782
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 20:45 schreef black-soldier het volgende:
Bij een gezonde werkomgeving hoort niemand in een burn-out of uitgeblust te worden.
Was het maar zo simpel. Een ongezonde werkomgeving werkt niet mee, maar het is beslist niet zo dat mensen in een gezonde werkomgeving géén burn out krijgen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 20:55 schreef Paskwal het volgende:
Dat ik me op het moment ziek heb gemeld hoeven ze natuurlijk niet te weten.
Dat hangt er nog maar vanaf. Situaties, omstandigheden die van invloed kunnen zijn op je functioneren, moet je wel melden. Je bent er zelf van overtuigd dat het helemaal en alleen samenhangt met je huidige werk. Het kan zomaar anders zijn.

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 21:12 schreef Lospedrosa het volgende:
Weet je wat, bel dat secreet wat jou leiding geeft [knip] Dan kunnen ze niet anders dan je zoveel mogelijk dagen geven of een paar dagen afkopen. Je leidinggevende krijgt de baard er later nog af van HR
Gaan ze dreigen direct deze woorden gebruiken:
Ik heb een verdomde goede rechtsbijstandsverzekering waar ik allang premie voor betaal, dus hoop dat je .. doorzet want dan kan ik die advocaten eens aan het werk zetten
Ik weet niet waar jij je wijze raad vandaan hebt, maar je kunt weinig slechter doen dan bovenstaande. Wat een onzin zeg. Dreigen met iets dat je niet kan waarmaken is echt het stomste dat je kunt doen. Mijn hemel...
pi_207704239
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 00:33 schreef Queller het volgende:

[..]
Was het maar zo simpel. Een ongezonde werkomgeving werkt niet mee, maar het is beslist niet zo dat mensen in een gezonde werkomgeving géén burn out krijgen.
[..]
Dat hangt er nog maar vanaf. Situaties, omstandigheden die van invloed kunnen zijn op je functioneren, moet je wel melden. Je bent er zelf van overtuigd dat het helemaal en alleen samenhangt met je huidige werk. Het kan zomaar anders zijn.
[..]
Ik weet niet waar jij je wijze raad vandaan hebt, maar je kunt weinig slechter doen dan bovenstaande. Wat een onzin zeg. Dreigen met iets dat je niet kan waarmaken is echt het stomste dat je kunt doen. Mijn hemel...
Dit is uit ervaring, als leiding gevende en als werknemer. Werkgevers en vnl HR bluft meestal bij dit soort zaken.
Trouwens is het geen dreigen het is van je afbijten.
Meestal dreigt HR dat je moet of anders blabla maar dat is bijna altijd bluf.
Ik heb natuurlijk wel rechtsbijstand met module werk. Wel 1 keer nodig gehad want die werkgever wou 8K aan studiekosten indienen.
Vakman pur sang
pi_207704842
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 23:00 schreef VanGeldLos het volgende:
2 zinnen gelezen en ik zeg NEEM ONTSLAG. Je verneukt je ziel door hier te blijven. Kies voor jezelf, maar wees je er ook van bewust dat je jezelf nog beter moet maken. Meer sporten, meer studeren en betere discipline. Maar uiteindelijk wel gelukkiger.

Onze lonen beginnen trouwens ook laag te worden, relatief tov China/US/India (geleerd)/ en meer.

Ik vond 60k b.v. al veel, maar 120k is gangbaar.

En onze overheid loopt er weer achteraan. Onbetrouwbaar parasiterend afval, juist. Een zwakke munt met een zwakke ongekozen EU helpt natuurlijk ook niet.

Zuid-Amerika, Afrika en Azie moet je zijn!
Goed verhaal dit. :')
  woensdag 25 januari 2023 @ 08:55:35 #42
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_207704849
Ziek is ziek en je meldt je niet voor niets ziek.
Arbo arts kan niet beslissen over je opzegtermijn, dus daarvoor moet je bij een ander loket zijn.

Heel veel sterkte. Hou je poot stijf. En hou je misschien ook maar gewoon aan die 2 maanden.
Wellicht geeft dat je wat ruimte om iets te herstellen. Want, en ik wil je niets aanpraten, je gaat overspannen aan je nieuwe baan beginnen. Dat is een wankele basis.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_207705253
Ook in een soortgelijke situatie gezeten en heb toen mijn rechtsbijstandverzekering ingeschakeld. Mijn ex werkgever bleef pushen dat ik moest komen werken want de arbo-arts zei dat ik niet arbeidsongeschikt was.

Mijn rechtsbijstandverzekering zei dat ik ziek was en niet moest gaan werken. Dat heb ik net zo lang volgehouden tot aan de laatste dag van mijn dienstverband. Op de laatste dag heb ik mij beter gemeld en de overdracht van mijn werkzaamheden geregeld.

Een arbo-arts kan zoveel zeggen maar ziek is ziek. Vertel je verhaal ook aan je huisarts, zodat het daar ook gedocumenteerd staat. Ik slikte ook medicatie voor de stress... dan weet je gewoon dat de werkomgeving ontzettend ongezond is en je daar met spoed weg moet!
pi_207706129
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 23:37 schreef Daboman het volgende:

[..]
Dat het situatie gebonden is met de oude werkgever ben ik met je eens, ik knapte zelf immers in mijn voorbeeld ook snel op. Het is een goede mogelijkheid, maar helaas is het niet zeker. Verder, het gaat mij er niet om of de nieuwe en oude arbo arts met elkaar communiceren. De oude werkrelatie is toch al kapot. Maar in de nieuwe relatie loop je een enorm financieel risico, als TS in proeftijd ontslagen zou worden kan deze zich nergens meer op beroepen. Het is dan toch juist slim om dat met de arbo in de oude relatie te bespreken, zij zijn immers de specialisten op het gebied van de ziektewet i.c.m. je gezondheid.
Bedankt voor het meedenken allemaal! Ik voel zelf op het moment dat het probleem voornamelijk bij mijn huidige werkgever ligt en de manier hoe er (niet) wordt gecommuniceerd. Ook houden ze zich niet aan de regels van de GGD maar als je de GGD belt dan wordt er gezegd: Ja het is een landelijk probleem dus we knijpen een oogje dicht. Echt, het is te bizar voor woorden. We hebben ook al enorm veel gedaan door hoper op te gaan binnen de organisatie en zijn zelfs gaan staken maar iedereen houdt het handje boven het hoofd van de ander in het management. Anyway. Ik moet daar dus gewoon weg.

Het is voor mijn gevoel dan ook zo dat ik al 2 jaar van weekend naar weekend leef en vakantie naar vakantie en mezelf dan niet geheel kan opladen door de stress en dat nekt me nu. Ik werk allang niet meer bij mijn werkgever vanuit de liefde die ik voel om met mensen te werken.

Toen ik bij mijn a.s. werkgever kwam solliciteren en daarna meedraaide voelde dit meteen een stuk prettiger. Ze hebben een duidelijk beleid en van wat ik heb kunnen vragen en lezen op hun website houden ze zich aan alle regels. Zij zijn dan ook erg kleinschalig waar ik op het moment bij een enorm grote organisatie werk. Er was in eerste instantie ook geen echte vacature (meer) voor de positie die ik graag zou willen bij hen want het bleek dat ik had gesolliciteerd op een oudere vacature, maar omdat ze me zo graag willen hebben gaan ze wat schuiven binnen het team.

Buiten dat ik me nu echt shit voel denk ik oprecht dat ik hier veel meer rust zal vinden zodra ik daar eenmaal werk. Ook de directrice is gelijk het aanspreekpunt en ik had meteen een goede klik met haar. Ik heb haar eerlijk verteld van hoe de situatie bij ons is in grote lijnen.

Maar zeggen dat ik me heb ziekgemeld wil ik echt niet omdat er dan toch ook vooroordeel wordt gemaakt en ik buiten deze ziekmelding dus vrijwel nooit ziek ben op t werk en een doorzetter!

In het aller ergste scenario dat ik niet door mijn proeftijd kom dan is dat ook niet meteen een ramp op financieel gebied voor mij en zien we dan wel weer verder. Maar me daar nu druk om maken heeft geen zin.

Het is wel zo dat ik voor de eerste van de maand moet opzeggen i.v.m. de twee maanden opzegtermijn dus als vrijdag voor de laatste keer alles is besproken en zijn eruit bij mijn nieuwe baan dan doe ik dat zo snel mogelijk. Voordat ik naar de Arbo arts ga dus. Maar ik zal gewoon eerlijk tegen hem zijn en dan zie ik wel wat hij belist. Hij mag zn borst nat maken want heb een hele lijst waardoor ik zo van slag ben. :')
  woensdag 25 januari 2023 @ 11:18:19 #45
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_207706248
“In het aller ergste scenario dat ik niet door mijn proeftijd kom dan is dat ook niet meteen een ramp op financieel gebied voor mij en zien we dan wel weer verder. Maar me daar nu druk om maken heeft geen zin.”

Als dit zo is en gezien de huidige arbeidsmarkt in alle sectoren, zou ik nu meteen ontslag nemen. Heb in soort gelijke situatie gezeten niet zo erg als jij misschien maar je wilt niet weten wat er van je afvalt als de opzegging de deur uit is. Dat alleen geeft veel rust en kun je veel aan want het besluit is dan gevallen en geeft je gevoel overal maling aan te hebben. Sterkte verder.
pi_207706290
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 09:41 schreef Bimmer88 het volgende:
Ook in een soortgelijke situatie gezeten en heb toen mijn rechtsbijstandverzekering ingeschakeld. Mijn ex werkgever bleef pushen dat ik moest komen werken want de arbo-arts zei dat ik niet arbeidsongeschikt was.

Mijn rechtsbijstandverzekering zei dat ik ziek was en niet moest gaan werken. Dat heb ik net zo lang volgehouden tot aan de laatste dag van mijn dienstverband. Op de laatste dag heb ik mij beter gemeld en de overdracht van mijn werkzaamheden geregeld.

Een arbo-arts kan zoveel zeggen maar ziek is ziek. Vertel je verhaal ook aan je huisarts, zodat het daar ook gedocumenteerd staat. Ik slikte ook medicatie voor de stress... dan weet je gewoon dat de werkomgeving ontzettend ongezond is en je daar met spoed weg moet!
Huisarts weet er al van en heeft meerdere keren de afgelopen jaren gezegd meld je ziek. Maar ik heb echt een achterlijk hoog verantwoordelijkheidsgevoel, maar ook schaamte en mijn motto was altijd als ik thuis zit ga ik piekeren. (Wat nu ook zo is). Maar nu ineens was het gewoon klaar. Zal er ook mee te maken hebben dat het nu 'echt' is dat ik ontslag neem. Het idee dat ik mijn fijne collega's achterlaat in die shit. Wat ook altijd mijn gedachte was bij ziekmelding, ik geef hen nu nog meer werkdruk. Niet mijn verantwoordelijkheid natuurlijk maar ik ben dol op die meiden en ben de hele dag met ze dus je creëert vriendschappen.

Ik heb vorig jaar Xanax & oxazepam gekregen. Neem nu soms nog een pammetje maar meestal was dit na werk. Maar probeer dit zo min mogelijk te pakken. Idd echt achterlijk. Sta op de wachtlijst voor een psycholoog en kan vanaf maart pas met praktijk ondersteuner praten. En ben een mindfull cursus aan het doen en ga in april ook naar een training want ik moet echt assertiever worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Paskwal op 25-01-2023 12:02:47 ]
pi_207706332
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 11:18 schreef Pensioengenieter het volgende:
“In het aller ergste scenario dat ik niet door mijn proeftijd kom dan is dat ook niet meteen een ramp op financieel gebied voor mij en zien we dan wel weer verder. Maar me daar nu druk om maken heeft geen zin.”

Als dit zo is en gezien de huidige arbeidsmarkt in alle sectoren, zou ik nu meteen ontslag nemen. Heb in soort gelijke situatie gezeten niet zo erg als jij misschien maar je wilt niet weten wat er van je afvalt als de opzegging de deur uit is. Dat alleen geeft veel rust en kun je veel aan want het besluit is dan gevallen en geeft je gevoel overal maling aan te hebben. Sterkte verder.
Precies dit. Ik wil niet eens de ziektewet in tot mijn nieuwe baan. Ik wil gewoon weg en 1 april positief beginnen bij mijn nieuwe werkgever. Ik heb vrijdagochtend een laatste gesprek met nieuwe werkgever over salaris etc maar ben eigenlijk al aangenomen dus ik bel die middag gewoon dat ik ontslag neem met een brief erachteraan. Ben wel verdrietig dat ik zo weg ga na jaren in dienst te zijn geweest.
pi_207707125
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 23:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Zijn er niet andere arbeidsspecialisten waar ook mee te praten is? Het is ook ongezond om in de huidige situatie te blijven omdat een nieuwe situatie mogelijk wel gezond is, maar welke wel een financieel risico meebrengt. Ligt er denk ik ook aan hoe moeilijk of makkelijk het was een nieuwe baan te vinden. Ging dat makkelijk, dan is het risico ook minder groot.
Je kan evt ook in conclaaf met de nieuwe ARBO dienst. Het gaat immers om de combinatie werk en gezondheid. Deze gesprekken zijn vertrouwelijk en de arts heeft een eed afgelegd om ten alle tijden de patiënt op 1 te zetten. Zorg dan wel dat je ook echt een arts spreekt en niet bijv een case manager. Toch zie ik hier iets meer risico, je kan hier pas gebruik van maken als je daadwerkelijk in dienst bent van de nieuwe werkgever en bovendien gaat het hier om een goede afwikkeling van de oude werkrelatie.

Of evt wat anderen zeggen, rechtsbijstand om advies vragen, alleen dan zul je misschien wel iets algemener advies krijgen en wat minder toegespitst op je eigen situatie.
pi_207709835
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 11:24 schreef Paskwal het volgende:

[..]
Precies dit. Ik wil niet eens de ziektewet in tot mijn nieuwe baan. Ik wil gewoon weg en 1 april positief beginnen bij mijn nieuwe werkgever. Ik heb vrijdagochtend een laatste gesprek met nieuwe werkgever over salaris etc maar ben eigenlijk al aangenomen dus ik bel die middag gewoon dat ik ontslag neem met een brief erachteraan. Ben wel verdrietig dat ik zo weg ga na jaren in dienst te zijn geweest.
Als je bij je huidige werkgever aangeeft dat je er letterlijk zo ziek van bent dat je sowieso ontslag gaat nemen en het liefst op zo kort mogelijke termijn, dan is de kans denk ik heel groot ze daar in mee willen gaan. Heel cru gezegd is voor hen elke dag dat ze eerder af zijn van een ziekgemelde werknemer die toch niet meer voor ze wil werken meegenomen. Denk ik. Dus dan zou je mogelijk al eerder kunnen ontbinden en rustig naar 1 april toewerken.
  woensdag 25 januari 2023 @ 17:30:33 #50
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_207710624
Heb je geen opgebouwd verlof wat je kan inzetten in je opzegtermijn?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')