Ze heeft al een andere baan gevonden, wel eerst lezen he voordat je reageert.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 20:41 schreef Rene het volgende:
En voral geen ontslag nemen aangezien je dan geen rechten hebt zoals WW en daarmee je inkomen vergooit. Ga dan vanuit ziekte op zoek naar ander werk zodra je het eraan toe hebt.
Topic is iets aangepast terwijl ik tikte zie ik. Rustig aan.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 20:45 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Ze heeft al een andere baan gevonden, wel eerst lezen he voordat je reageert.
Ik wil die nieuwe baan dus wel aannemen omdat de werkdruk daar vele vele malen lager is en als ik het niet doe deze mooie kans echt is verkeken. Ik heb er namelijk ook al kennis gemaakt voordat ik me ziek meldde en dat voelde allemaal heel goed ondanks mijn stress. Het lukte me daar doorheen te prikken. Ik heb ook niet het gevoel dat ik echt een burn out te pakken heb maar zeker wel een overspannenheid.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 20:41 schreef Rene het volgende:
Uitleggen aan de arbo wat de stress met je doet en aangeven dat je niet kan werken in een voor jou toxische omgeving. Je op x- termijn wil meewerken aan een re-integratie maar dat je nu vooral te kampen hebt met stressklachten die door snel weer te gaan werken alleen verergeren. En voral geen ontslag nemen aangezien je dan geen rechten hebt zoals WW en daarmee je inkomen vergooit. Ga dan vanuit ziekte op zoek naar ander werk zodra je het eraan toe hebt.
Is dat waar @Paskwal wat hij zegt? Want volgens je correctieverslagje ging dat alleen om een tikfout.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 20:47 schreef Rene het volgende:
[..]
Topic is iets aangepast terwijl ik tikte zie ik. Rustig aan.
Misschien kan je met je nieuwe baan een langere horizon afspreken als dat nog nodig is, tenzij je alles al hebt getekend en al een startdag hebt.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 20:48 schreef Paskwal het volgende:
[..]
Ik wil die nieuwe baan dus wel aannemen omdat de werkdruk daar vele vele malen lager is en als ik het niet doe deze mooie kans echt is verkeken. Ik heb er namelijk ook al kennis gemaakt voordat ik me ziek meldde en dat voelde allemaal heel goed ondanks mijn stress. Het lukte me daar doorheen te prikken. Ik heb ook niet het gevoel dat ik echt een burn out te pakken heb maar zeker wel een overspannenheid.
Maar het voelt inderdaad erg moeilijk gezien ik mentaal ook op ben. Maar ik wel weet dat het voornamelijk komt door de toxic werkomgeving en dat ik bij die nieuwe baan veel gelukkiger zal zijn.
Ziek > overspannen > aangeven dat je nieuw werk hebt maar het niet kan opbrengen en dan maar zien wat de reactie is. Vooral niet vooraf teveel invullen. Scenario A: je hoeft niet meer terug te komen. Scenario B: je wordt daar wel toe gedwongen. Maar in hoeverre willen ze dat doen? Werkweigering is reden voor ontslag. Dan gaan ze jou ontslaan waar een procedure voor komt die te kostbaar wordt.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 20:48 schreef Paskwal het volgende:
[..]
Ik wil die nieuwe baan dus wel aannemen omdat de werkdruk daar vele vele malen lager is en als ik het niet doe deze mooie kans echt is verkeken. Ik heb er namelijk ook al kennis gemaakt voordat ik me ziek meldde en dat voelde allemaal heel goed ondanks mijn stress. Het lukte me daar doorheen te prikken. Ik heb ook niet het gevoel dat ik echt een burn out te pakken heb maar zeker wel een overspannenheid.
Maar het voelt inderdaad erg moeilijk gezien ik mentaal ook op ben. Maar ik wel weet dat het voornamelijk komt door de toxic werkomgeving en dat ik bij die nieuwe baan veel gelukkiger zal zijn.
Het stond er al alleen de zinsopbouw was een beetje raar :pquote:Op dinsdag 24 januari 2023 20:48 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Is dat waar @:paskwal wat hij zegt? Want volgens je correctieverslagje ging dat alleen om een tikfout.
Dat dacht ik dus ook, dat het er al stond.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 20:51 schreef Paskwal het volgende:
[..]
Het stond er al alleen de zinsopbouw was een beetje raar :p
Dat stelt me een beetje gerust, bedanktquote:Op dinsdag 24 januari 2023 20:51 schreef Rene het volgende:
[..]
Ziek > overspannen > aangeven dat je nieuw werk hebt maar het niet kan opbrengen en dan maar zien wat de reactie is. Vooral niet vooraf teveel invullen. Scenario A: je hoeft niet meer terug te komen. Scenario B: je wordt daar wel toe gedwongen. Maar in hoeverre willen ze dat doen? Werkweigering is reden voor ontslag. Dan gaan ze jou ontslaan waar een procedure voor komt die te kostbaar wordt.
Verwacht dat ze gewoon in goede samenspraak er een einde aan gaan breien en twee maanden doorbetalen. Dat zal de arbo-arts vast gaan adviseren. Er is geen winst meer te behalen om iets anders in te zetten
Daarom hoop ik dat ze de verplichtte opzegtermijn in overleg willen verkorten naar 1 maand opzegtermijn zodat ik nog 1 maand voor mezelf kan nemen zonder nog verantwoording af te hoeven leggen naar mijn huidige werkgever. Ik hoef mijn opzegtermijn bij wijze van niet eens doorbetaald in ziekte, ik wil gewoon van ze af.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 20:50 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Misschien kan je met je nieuwe baan een langere horizon afspreken als dat nog nodig is, tenzij je alles al hebt getekend en al een startdag hebt.
Ik heb een keer een hele maand vrij genomen tussen mijn oude en nieuwe baan.
Richting de zorg, wil niet te specifiek zijn.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 20:57 schreef Lospedrosa het volgende:
Gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Welke sector is het waar ze je ineens zo slecht behandelen?
Ik ken het klappen van de zweep, nu moet je sterker zijn. (Vanaf de werkgevers kant he)quote:Op dinsdag 24 januari 2023 20:58 schreef Paskwal het volgende:
[..]
Daarom hoop ik dat ze de verplichtte opzegtermijn in overleg willen verkorten naar 1 maand opzegtermijn zodat ik nog 1 maand voor mezelf kan nemen zonder nog verantwoording af te hoeven leggen naar mijn huidige werkgever. Ik hoef mijn opzegtermijn bij wijze van niet eens doorbetaald in ziekte, ik wil gewoon van ze af.
Dit klopt wel ja. Zit nu 2 dagen ziek thuis en voel me net zo vreselijk als toen ik aan het werk was.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 21:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik ken het klappen van de zweep, nu moet je sterker zijn. (Vanaf de werkgevers kant he)
HR of management zal je pushen of op je gevoel inpraten toch te gaan werken deze 2 maanden. Meldt je je ziek gaan ze proberen loon in te houden of rare beschuldigingen doorvoeren.
Dus een goed gesprek voeren en melden wat JIJ gaat doen. Misschien nog een maand uitwerken, je niet druk maken en hoofd hoog houden.
Je een maand ziek houden vreet aan je zelfvertrouwen.
Maar als je dit allemaal wat vaker meemaakt zal het je niet meer veel doen allemaal, omdat JIJ je EIGEN-waarde kent en bepaalt.
Als in het handboek / contract staat 2 maanden, dan kom je in beginsel niet af van je 2 maanden opzegtermijn.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 20:58 schreef Paskwal het volgende:
[..]
Daarom hoop ik dat ze de verplichtte opzegtermijn in overleg willen verkorten naar 1 maand opzegtermijn zodat ik nog 1 maand voor mezelf kan nemen zonder nog verantwoording af te hoeven leggen naar mijn huidige werkgever. Ik hoef mijn opzegtermijn bij wijze van niet eens doorbetaald in ziekte, ik wil gewoon van ze af.
Daarom met je werkgever in gesprek gaan en gewoon vragen. Nee heb je, ja kan je krijgen.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 21:06 schreef Paskwal het volgende:
[..]
Dit klopt wel ja. Zit nu 2 dagen ziek thuis en voel me net zo vreselijk als toen ik aan het werk was.
Als de arbo arts zegt dat ik idd nog een maand moet uitwerken dan kan ik daar niks mee en dan moet ik idd maar zo volwassen mogelijk mijn hoofd proberen hoog te houden.
Goeie.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 21:07 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Als in het handboek / contract staat 2 maanden, dan kom je in beginsel niet af van je 2 maanden opzegtermijn.
Ik heb in de praktijk vaak gezien dat werkgevers daar niet altijd strikt aan hechten, zeker in een situatie zoals die van jou. Dus: met ze in gesprek gaan en aangeven of 1 maand ook niet kan.
De ARBO arts zegt niets hoe lang je moet werken.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 21:06 schreef Paskwal het volgende:
[..]
Dit klopt wel ja. Zit nu 2 dagen ziek thuis en voel me net zo vreselijk als toen ik aan het werk was.
Als de arbo arts zegt dat ik idd nog een maand moet uitwerken dan kan ik daar niks mee en dan moet ik idd maar zo volwassen mogelijk mijn hoofd proberen hoog te houden.
Idd. Ik ben gewoon erg verdrietig omdat ik me eigenlijk weggejaagd voel gezien ik wel hele fijne collega's heb want gedeelde smart is halve smart als je al zo lang zoveel gezeik mee maakt met zijn allen.. En de reden dat ik er eigenlijk niet meer wil komen is omdat ik het te confronterend vind omdat ik het juist met mijn collega's zo fijn vind maar het management ons gewoon al zo lang overbelast. Maar ik probeer het nu zo te zien; het is maar een baan en die is het niet waard om zo je prive leven te laten beïnvloeden.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 21:08 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Daarom met je werkgever in gesprek gaan en gewoon vragen. Nee heb je, ja kan je krijgen.
Als het dan tóch moet: houd je hoofd hoog en probeer zo professioneel mogelijk te blijven.
Brutal, ik neem het meequote:Op dinsdag 24 januari 2023 21:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De ARBO arts zegt niets hoe lang je moet werken.
Die bepaalt dat niet, die kan wel je belastbaarheid toetsen.
Weet je wat, bel dat secreet wat jou leiding geeft en meldt je per maandag beter. Vraag op hoge poten je ontslag aan en een gesprek met HR. (HR er zelf bij uitnodigen)
Ga in het gesprek in op het toxische gedrag binnen de organisatie en dat je er liever geen seconde meer wil werken. Dat je al nieuw werk hebt en vraag wat ze daarmee doen.
Dan kunnen ze niet anders dan je zoveel mogelijk dagen geven of een paar dagen afkopen.
Je leidinggevende krijgt de baard er later nog af van HR
Gaan ze dreigen direct deze woorden gebruiken:
“Ik heb een verdomde goede rechtsbijstandsverzekering waar ik allang premie voor betaal, dus hoop dat je ….. doorzet want dan kan ik die advocaten eens aan het werk zetten”
Maar mogelijk wél als je ziek uit dienst gaat. Als je daadwerkelijk overspannen bent, is de kans best reëel dat je dan over 2 maanden ook nog (deels) bent.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 20:55 schreef Paskwal het volgende:
Dat ik me op het moment ziek heb gemeld hoeven ze natuurlijk niet te weten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |