Klopt, was voor de winterstop niet best en de laatste weken blijkbaar beter maar het is nu ook weer niet zo dat Koeman niet om hem heen kan wegens zijn prestaties. Het is echter wel een voetballende controleur die wekelijks in een behoorlijke competitie speelt.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Jerdy speelt toch gewoon een kleurloos seizoen bij Bologna? Taylor is inderdaad lachwekkend, die zou niet opvallen bij FC Groningen.
Het is gewoon allemaal middelmaat. Een goede breker met duelkracht zou nog wel wat toe kunnen voegen maar ook die zijn ver te zoeken. Eigenlijk heb je los van Frenkie (wat een unieke maar voorin creatiefloze 6 is) niets wat zelfs maar in de buurt komt van Europese subtop. Dus je mist duelkracht en creativiteit in je belangrijkste linie, dat is gewoon te weinig om normaal veldspel te kunnen spelen.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 20:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, was voor de winterstop niet best en de laatste weken blijkbaar beter maar het is nu ook weer niet zo dat Koeman niet om hem heen kan wegens zijn prestaties. Het is echter wel een voetballende controleur die wekelijks in een behoorlijke competitie speelt.
Als die Fransen er zin in hebben kan het gewoon weer vrij pijnlijk worden.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 09:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het is gewoon allemaal middelmaat. Een goede breker met duelkracht zou nog wel wat toe kunnen voegen maar ook die zijn ver te zoeken. Eigenlijk heb je los van Frenkie (wat een unieke maar voorin creatiefloze 6 is) niets wat zelfs maar in de buurt komt van Europese subtop. Dus je mist duelkracht en creativiteit in je belangrijkste linie, dat is gewoon te weinig om normaal veldspel te kunnen spelen.
Jerdy lijkt me overigens concurreren met Frenkie, dus heel veel missen we daar ook niet aan in de basis.
Zulke vreemde namen zijn het over het algemeen ook niet. Het zijn er 37(!). Heel veel meer kwaliteit loopt er op dit moment simpelweg niet. Tuurlijk kun je over een aantal discussiëren, maar het zegt genoeg dat je al snel in aanmerking komt als je het een paar wedstrijden goed doet bij een NL topclub of juist uit vorm was/bent maar in het verleden aardig hebt gedaan. Dat is niet uit weelde.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 10:00 schreef Tarado het volgende:
Het is allemaal niet zo moeilijk, wie zijn er bepalende spelers bij een topclub? Van Dijk, De Jong een beetje, de rest is aanvulling als ze al in de top spelen en dat is in 90% van de gevallen ook nog niet eens zo, bepalend zijn bij Ajax, Feyenoord of PSV tegen de Excelsiors van deze wereld is niet voldoende.
quote:
Spits Luuk de Jong zet per direct een punt achter zijn interlandloopbaan. Dat maakte de spits van PSV vanochtend bekend via zijn sociale media.
De Jong liet eerder al aan bondscoach Ronald Koeman weten dat hij niet langer beschikbaar is voor Oranje. ,,Het was een grote eer,” aldus De Jong.
De KNVB bracht een persbericht uit met quotes van De Jong: “Het was altijd een eer voor mij deel uit te maken van het Nederlands elftal. Maar voor mij voelt dit nu als het juiste moment om deze beslissing te nemen, omdat Nederland deze maand aan een nieuwe kwalificatiereeks voor het EK begint. Ik wil me de komende jaren volledig kunnen focussen op PSV.”
Bondscoach Ronald Koeman had het bericht van zijn spits, die regelmatig belangrijk was met doelpunten als pinchhitter, niet zien aankomen. “Ik was enigszins verrast toen Luuk mij gisteren belde met het nieuws dat hij niet langer beschikbaar was voor het Nederlands elftal”, reageert bondscoach Ronald Koeman. ,,Maar ik heb begrip voor zijn uitleg dat hij zich honderd procent wil concentreren op PSV. We gaan hem missen. Zowel in het veld, als buiten de lijnen.
meemetoranje.nl
We hebben in 60 jaar met Oranje 1 keer dik verloren (4 goals verschil) en dat was tegen Frankrijk in 2017.quote:Op zaterdag 4 maart 2023 10:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als die Fransen er zin in hebben kan het gewoon weer vrij pijnlijk worden.
Die heeft geen Ajax verledenquote:Op maandag 6 maart 2023 21:50 schreef Dr.Mikey het volgende:
Van Hanegem zegt dat Summervile geselecteerd had moeten worden terecht wel.
Ik zag hem toen Den Bosch de periode won een paar jaar geleden voor Dordrecht spelen. Klasse voetballer.quote:
Liefst niet beginnen met een verlies natuurlijk maar indien wel dan in elk geval nog een acceptabele uitslag. Als je daar 1-0 of 2-1 verliest is het niet echt een ramp.quote:Op maandag 6 maart 2023 13:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
We hebben in 60 jaar met Oranje 1 keer dik verloren (4 goals verschil) en dat was tegen Frankrijk in 2017.Dus in dat opzicht...
Opvallende statistiek wel trouwens.
Hoop ik ook op ja, ik verwacht overigens een zeer stroef interlandjaar met wellicht een leuke junimaand en 2 knock-outwedstrijden in de Kuip. Kijk daar wel echt naar uit.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 16:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Liefst niet beginnen met een verlies natuurlijk maar indien wel dan in elk geval nog een acceptabele uitslag. Als je daar 1-0 of 2-1 verliest is het niet echt een ramp.
Die kwalificatieduels van Oranje zijn doorgaans vrijwel altijd ergernis.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 17:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hoop ik ook op ja, ik verwacht overigens een zeer stroef interlandjaar met wellicht een leuke junimaand en 2 knock-outwedstrijden in de Kuip. Kijk daar wel echt naar uit.
Vaak wel ja, laatste 9 jaar (sinds WK 2014) is het vaak een geploeter. 2002 tot 2014 was natuurlijk wel 1 grote zegekar, wonnen vrijwel elke pot.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 17:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die kwalificatieduels van Oranje zijn doorgaans vrijwel altijd ergernis.
Euro2008 was ook geploeter toen met Van Basten. Gevolgd door 3 geweldige pouleduels op de eindronde (en daarna de afgang tegen de Russen)quote:Op dinsdag 7 maart 2023 17:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Vaak wel ja, laatste 9 jaar (sinds WK 2014) is het vaak een geploeter. 2002 tot 2014 was natuurlijk wel 1 grote zegekar, wonnen vrijwel elke pot.
Oja heb je gelijk in ja. Verloren van Wit-Rusland en Roemenië toen.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 17:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Euro2008 was ook geploeter toen met Van Basten. Gevolgd door 3 geweldige pouleduels op de eindronde (en daarna de afgang tegen de Russen)
Niet echt. Verloren van Turkije, twee goals voorsprong weggegeven tegen Montenegro en in een leeg stadion pas in de slotfase van Noorwegen de beslissende wedstrijd gewonnen. Uit gelijk. En ook nog een benauwde 0-1 uit bij Letland.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 17:57 schreef Cupfighter het volgende:
Voor het laatste WK hebben we ons toch gemakkelijk gekwalificeerd
Oké dan zit het iets anders in mijn geheugenquote:Op dinsdag 7 maart 2023 18:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Niet echt. Verloren van Turkije, twee goals voorsprong weggegeven tegen Montenegro en in een leeg stadion pas in de slotfase van Noorwegen de beslissende wedstrijd gewonnen. Uit gelijk. En ook nog een benauwde 0-1 uit bij Letland.
Er zat natuurlijk 1 heel goede wedstrijd tussen: die 6-1 tegen Turkije, maar misschien loopt de Nations League met 2 overwinningen op Belgie ook door je herinnering heen.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 18:13 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Oké dan zit het iets anders in mijn geheugen
Dat laatste is het jaquote:Op dinsdag 7 maart 2023 19:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er zat natuurlijk 1 heel goede wedstrijd tussen: die 6-1 tegen Turkije, maar misschien loopt de Nations League met 2 overwinningen op Belgie ook door je herinnering heen.
Bijzonder. Die is 28 en moet blij zijn dat ie er af en toe bij mag zijn.quote:Op zondag 12 maart 2023 14:35 schreef Max23 het volgende:
Vincent Janssen stopt per direct bij oranje
Dat geklaag over de volle kalender als achterliggende reden begint wel steeds jonger een ding te worden. Hij is niet eens blessuregevoelig.quote:Op zondag 12 maart 2023 14:44 schreef Caland het volgende:
Die gaat hier nog heel veel spijt van krijgen
De volle kalender van een gast die jaren in Mexico heeft gespeeld / bankgezeten en nu een half seizoen bij Antwerp in de basis staat, waar hij naast de Belgische competitie (én beker) zo nu en dan in de Conference League moet aantreden? Oh nee, Antwerp lag er in de voorrondes uit.quote:Op zondag 12 maart 2023 14:46 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat geklaag over de volle kalender als achterliggende reden begint wel steeds jonger een ding te worden. Hij is niet eens blessuregevoelig.
FIFA en UEFA moeten wel achter hun oren krabben hoe ze dit oplossen.
Prima, met Weghorst en Brobbey stormrammen genoeg in de selectie.quote:Op zondag 12 maart 2023 14:35 schreef Max23 het volgende:
Vincent Janssen stopt per direct bij oranje
De constante negativiteit rondom de aanvallers van het Nederlands elftal zal misschien ook wel meespelen. Kan me wel voorstellen dat je na een aantal jaar constant aanhoren dat je waardeloos, zwaar onder de maat, verschrikkelijk of dat je echt niet meer kan, er wel een beetje klaar mee bent. Zeker als je toch 9 van de 10x op de bank zit.quote:Op zondag 12 maart 2023 15:30 schreef Jojoke het volgende:
Is er een reden waarom Oranje-aanvallers massaal stoppen? Denken ze dat ze geen kans maken? Is de nieuwe spitscoach een hork?
We hebben het hier over Vincaint Janssen, niet over Ruud van Nistelrodequote:Op zondag 12 maart 2023 15:38 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
De constante negativiteit rondom de aanvallers van het Nederlands elftal zal misschien ook wel meespelen. Kan me wel voorstellen dat je na een aantal jaar constant aanhoren dat je waardeloos, zwaar onder de maat, verschrikkelijk of dat je echt niet meer kan, er wel een beetje klaar mee bent. Zeker als je toch 9 van de 10x op de bank zit.
Het zal mij een worst wezen of die nog voor Nederland speelt, ik zeg enkel dat ik me wel voor kan stellen dat voor spelers als Janssen en De Jong op een gegeven moment zeggen dat het voor hen niet meer hoeft. Je zit, in het geval van de Jong bijvoorbeeld, eigenlijk altijd bij de selectie maar speelt zelden. Toch krijg je iedere keer dat je naam in de selectie verschijnt constant kritiek en gezeur over je heen. Tja, heb je daar op je 32ste na 60 interlands nog zin in? Janssen iets mindere mate omdat die er natuurlijk heel lang niet bij heeft gezeten, maar als je ziet hoeveel (al dan niet terechte) kritiek op zijn oproepen is geweest rondom het WK en de wedstrijden daarvoor.quote:Op zondag 12 maart 2023 16:01 schreef Caland het volgende:
[..]
We hebben het hier over Vincaint Janssen, niet over Ruud van Nistelrode
Ik denk dat dat soort middelmatige kutvoetballers op hun 40-45e nog wel eens gaan nadenken of het wel zo handig was om te bedanken voor nagenoeg het eervolste dat je als voetballer kan bereiken. Maar soitquote:Op zondag 12 maart 2023 16:06 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Het zal mij een worst wezen of die nog voor Nederland speelt, ik zeg enkel dat ik me wel voor kan stellen dat voor spelers als Janssen en De Jong op een gegeven moment zeggen dat het voor hen niet meer hoeft. Je zit, in het geval van de Jong bijvoorbeeld, eigenlijk altijd bij de selectie maar speelt zelden. Toch krijg je iedere keer dat je naam in de selectie verschijnt constant kritiek en gezeur over je heen. Tja, heb je daar op je 32ste na 60 interlands nog zin in? Janssen iets mindere mate omdat die er natuurlijk heel lang niet bij heeft gezeten, maar als je ziet hoeveel (al dan niet terechte) kritiek op zijn oproepen is geweest rondom het WK en de wedstrijden daarvoor.
Iedereen mag zonder belemmering zijn kritiek geven, maar ik vind het niet per se vreemd dat dit soort spelers na een behoorlijk aantal interlands dan zeggen dat het voor hen niet hoeft. Als je nou nog iedere pot een serieuze kans zou maken om te spelen is het wat anders denk ik.
Dat is wat anders ja, terugkijkend zullen ze er wel spijt van krijgen. Zo'n Dost bijvoorbeeld die er ook ineens mee kapte, ben opzich wel benieuwd hoe die er op terug kijkt.quote:Op zondag 12 maart 2023 16:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik denk dat dat soort middelmatige kutvoetballers op hun 40-45e nog wel eens gaan nadenken of het wel zo handig was om te bedanken voor nagenoeg het eervolste dat je als voetballer kan bereiken. Maar soit
Van De Jong kan ik het nog wel een beetje begrijpen wat dat aangaat, meer dan prima carrière gehad voor iemand met die kwaliteiten en naar het EK gaat ‘ie toch nietquote:Op zondag 12 maart 2023 16:09 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dat is wat anders ja, terugkijkend zullen ze er wel spijt van krijgen. Zo'n Dost bijvoorbeeld die er ook ineens mee kapte, ben opzich wel benieuwd hoe die er op terug kijkt.
Denk je niet? Als pinch hitter?quote:Op zondag 12 maart 2023 16:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Van De Jong kan ik het nog wel een beetje begrijpen wat dat aangaat, meer dan prima carrière gehad voor iemand met die kwaliteiten en naar het EK gaat ‘ie toch niet
Eervol om 90 minuten op de bank te blijven, of 5 minuten in te mogen vallen met een 3-0 achterstand?quote:Op zondag 12 maart 2023 16:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik denk dat dat soort middelmatige kutvoetballers op hun 40-45e nog wel eens gaan nadenken of het wel zo handig was om te bedanken voor nagenoeg het eervolste dat je als voetballer kan bereiken. Maar soit
Oja, dat is natuurlijk al best snel. Punt is meer dat die natuurlijk alles wel mee heeft gemaakt ongeveer terwijl zo’n Janssen toch god op zijn blote knietjes mag bedanken dat hij überhaupt een keer aanwezig was op een eindronde. Waar gaat dit over zegquote:Op zondag 12 maart 2023 16:13 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Denk je niet? Als pinch hitter?
Zeker met de selectie van 26 oid van nu had ik hem wel mee zien gaan eigenlijk. Memphis, Weghorst, Brobbey en De Jong lijkt mij. Weghorst heeft natuurlijk een leuke pot gehad tegen Argentinie, maar als pinch hitter lijkt de Jong mij toch beter geschikt met zijn kopkracht. Niet dat het nu nog uitmaakt, maar het EK over iets meer dan een jaar had er nog wel ingezeten denk ik.
Ja zo kijk ik er niet naar. Dat zijn dingen die de meeste voetballers niet eens één keer meemaken in hun leven. Dat pretpark wacht welquote:Op zondag 12 maart 2023 16:14 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Eervol om 90 minuten op de bank te blijven, of 5 minuten in te mogen vallen met een 3-0 achterstand?
Nee, ik zou ook lekker thuis blijven bij moeder de vrouw. Lekker met je kinderen naar het pretpark is toch veel leuker dan een week weg zijn met een stel verwende volgevreten vedetten die op je neer kijken?
Mwah, speelt natuurlijk wekelijks bij de top van de top, dan zijn eindtoernooitjes hinderlijke intermezzo's.quote:Op zondag 12 maart 2023 14:44 schreef Caland het volgende:
Die gaat hier nog heel veel spijt van krijgen
noa lang is idd door de voordeur vertrokken bij Ajaxquote:Op maandag 13 maart 2023 01:29 schreef Dr.Mikey het volgende:
Janssen en De Jong De matige spitsen broeders.
Nu heb je op Weghorst na wel geen echte spits meer en die speelt nu zelfs op een andere plek bij zijn club. Dan maar Kramer selecteren die Brobby gaat het ook niet worden denk ik misschien krijgt hij wel een oranje abonnement omdat hij nu bij Ajax zit maar staat ook niet altijd in de basiself daar dan hoor je eigenlijk niet bij oranje.
De ligt heeft ook een ajax oranje abonnement net als noa lang dan kan je maanden slecht spelen met af en toe een leuke wedstrijd maar roepen ze je toch op.
Heel fair ook naar een Summervile of een Botman toe.
Je krijgt dat abonnement trouwens alleen als je door de voordeur weggaat uit Amsterdam daarom heeft Botman hem ook niet en werd een 34 jarige Babbel een paar jaar geleden elke keer nog opgeroepen en doen mensen nog steeds alsof Cillessen een wereld keeper is terwijl die kwam in Spanje ook vaak niet verder als de training.
Vind het bijna schandalig dat zo'n slechte voetballer om zo'n bullshitreden bedankt. Antwerp speelt niet eens Europees.quote:Op zondag 12 maart 2023 15:56 schreef TLC het volgende:
Vincent Janssen stopt bij Oranje
gelukkig hebben we de foto's nog
https://www.nrc.nl/nieuws(...)sfermarkt-2-a4159222quote:Achter de schermen is de stemming minder optimistisch. Over Wijndal, die Ajax 10 miljoen kost, zijn grote twijfels. Van de verdediger van AZ zijn talloze scoutingrapporten, zowel bij Ajax als bij het Nederlands elftal. Die zijn kritisch, vooral over zijn verdedigende kwaliteiten. Blind, die als assistent-trainer van Oranje inzicht heeft in de scoutinganalyses en op de achtergrond contact houdt met leidinggevenden bij Ajax, laat blijken dat hij de aankoop onverstandig vindt. Maar hij beseft dat zijn mening op dit punt weinig gewicht heeft: zijn zoon speelt op dezelfde positie als Wijndal.
Dank je, was erg interessant.quote:Op maandag 13 maart 2023 21:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)sfermarkt-2-a4159222
Kijk nou joh. Ik neem aan dat dit Blind zijn laatste dienstverband bij de KNVB was?
Van Danny Blind komen we nooit meer af, die weet zichzelf altijd wel weer ergens naar binnen te werken.quote:Op maandag 13 maart 2023 21:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)sfermarkt-2-a4159222
Kijk nou joh. Ik neem aan dat dit Blind zijn laatste dienstverband bij de KNVB was?
Geen idee of er al een EK-kwalificatietopic isquote:Frankrijk werkt met drie debutanten in selectie toe naar wedstrijd tegen Oranje
Door onze sportredactie
16 mrt 2023 om 14:40
Bondscoach Didier Deschamps heeft donderdag drie debutanten opgeroepen voor Frankrijk. De verliezend WK-finalist werkt met een 23-koppige selectie toe naar onder meer de wedstrijd tegen het Nederlands elftal.
Chelsea-verdediger Wesley Fofana, OGC Nice-middenvelder Khéphren Thuram en RC Lens-keeper Brice Samba zijn er voor het eerst bij. Verder kent de selectie van Deschamps weinig verrassingen.
De bondscoach kan zoals bekend niet meer beschikken over onder anderen Karim Benzema, Hugo Lloris en Raphaël Varane. Het ervaren trio besloot zich na het WK in Qatar niet meer beschikbaar te stellen. Sterspeler Kylian Mbappé is er uiteraard wél bij.
Het selecteren van Khéphren Thuram betekent dat opnieuw een zoon van 142-voudig international Lilian Thuram tot de Franse selectie behoort. Marcus Thuram, die eveneens is opgeroepen, heeft al negen interlands achter zijn naam staan.
Frankrijk en Nederland treffen elkaar volgende week vrijdag in het Stade de France bij de start van de kwalificatiereeks voor het EK van 2024. Drie dagen later gaat de wereldkampioen van 1998 en 2018 op bezoek bij Ierland.
Oranje-bondscoach Ronald Koeman maakte op 3 maart zijn voorselectie van 37 spelers bekend. Zijn definitieve groep volgt vrijdag.
Selectie Frankrijk
Keepers: Mike Maignan (AC Milan), Alphonse Aréola (West Ham United), Brice Samba (RC Lens)
Verdedigers: Theo Hernández (AC Milan), Jules Koundé (FC Barcelona), Benjamin Pavard (Bayern München), Wesley Fofana (Chelsea), Dayot Upamecano (Bayern München), William Saliba (Arsenal), Ibrahima Konaté (Liverpool)
Middenvelders: Adrien Rabiot (Juventus), Aurélien Tchouaméni (Real Madrid), Youssouf Fofana (AS Monaco), Khéphren Thuram (OGC Nice), Jordan Veretout (Olympique Marseille), Eduardo Camavinga (Real Madrid)
Aanvallers: Kylian Mbappé (Paris Saint-Germain), Olivier Giroud (AC Milan), Antoine Griezmann (Atlético Madrid), Moussa Diaby (Bayer Leverkusen), Randal Kolo Muani (Eintracht Frankfurt), Kingsley Coman (Bayern München), Marcus Thuram (Borussia Mönchengladbach)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |