abonnement Unibet Coolblue
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 23 januari 2023 @ 20:16:35 #1
269689 crew  Viv
pi_207688814


Deel hier jouw kijktips voor documentaires op het gebied van True Crime / Misdaad! Bijvoorbeeld van Netflix, Videoland of de publieke omroep.

Voor podcasts, zie:
CRI / [podcasts] Misdaad podcasts #1 - Spannende verhalen

Voor luisterboeken, zie:
CRI / [Luisterboeken] True crime luisterboekentips #1

Voor leesboeken, zie:
CRI / [Lezen] True crime boeken

[ Bericht 52% gewijzigd door Viv op 31-03-2024 00:32:40 ]
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 23 januari 2023 @ 20:30:40 #2
269689 crew  Viv
pi_207689068
Crosspost naar aanleiding van dit topic:
CRI / [Seriemoordenaar] Jeffrey Dahmer, The Milwaukee butcher VS

Er is ook een documentaireserie op Netflix (zelf nog niet gekeken):


quote:
DAHMER

Monster: The Jeffrey Dahmer Story
Across more than a decade, 17 teen boys and young men were murdered by convicted killer Jeffrey Dahmer. How did he evade arrest for so long?
https://www.netflix.com/se-en/title/81287562
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 23 januari 2023 @ 20:31:29 #3
269689 crew  Viv
pi_207689083
quote:
2s.gif Op maandag 23 januari 2023 19:46 schreef Jippie het volgende:
Ik zal je zeggen dat ik deze serie op Netflix al binnen 10 minuten heb afgezet. Had mij voor bereid op gruwelijke details, maar de sfeer vond ik al vanaf aanvang zo luguber dat ik dacht ik ga dit nooit volhouden :@
:o

Nou ben ik wel extra benieuwd. :@
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 24 januari 2023 @ 21:11:30 #4
485843 crew  Jippie
pi_207701344
Ik heb ooit op Netflix een Spaanse truecrime-docu gezien over vier tienermeisjes, kan alleen niet op de naam komen. En echt jaren geleden een Italiaanse crimedocu bij NPO over de vermissing van een meisje. Ook deze naam weet ik niet meer, maar zie de beelden zo voor mij.
Zal eens kijken of ik de namen nog kan achterhalen.

Making a Murderer vond ik echt een topper.

Een goede crime-docu hoeft niet alles in detail in beeld te brengen, echte beelden in combi met feiten uit dossiers kunnen echt onder je huid kruipen.

Met docu's op de Peter R de Vries manier, (continu herhalen van dezelfde feiten) ben ik snel klaar. Niets ten nadele van Peter R de Vries, maar vond zijn misdaad programma's vaak veel te langdradig.
  woensdag 25 januari 2023 @ 10:35:36 #5
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_207705808
Deze zaak heeft me lang beziggehouden. Kon het toentertijd maar moeilijk los laten:

American Murder: The Family Next Door

Trailer:

De documentairefilm vertelt het verhaal van de in 2018 waargebeurde familiemoord, dat plaats vond in Frederick, Colorado. Het verhaal wordt verteld aan de hand van archiefbeelden, waaronder de video's en sociale media berichten van het slachtoffer, opnamen van wetshandhaving instanties, beelden van bewakingscamera's en sms-berichten.

De documentairefilm geeft in eerste instantie niet direct prijs wat er gebeurt is, pas halverwege het verhaal wordt onthult dat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Bekijk op Netflix: https://www.netflix.com/watch/81130130
• Facebook pagina van Shanann: https://www.facebook.com/ShanannWatts/timeline
• Filmpjes enzo: https://www.youtube.com/@WattsMurders

Bodycam van de politie (volledig)



[ Bericht 15% gewijzigd door NoXia op 25-01-2023 10:42:39 ]
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 25 januari 2023 @ 23:32:15 #6
269689 crew  Viv
pi_207716484
quote:
2s.gif Op woensdag 25 januari 2023 10:35 schreef NoXia het volgende:
Deze zaak heeft me lang beziggehouden. Kon het toentertijd maar moeilijk los laten:

American Murder: The Family Next Door

Trailer:

De documentairefilm vertelt het verhaal van de in 2018 waargebeurde familiemoord, dat plaats vond in Frederick, Colorado. Het verhaal wordt verteld aan de hand van archiefbeelden, waaronder de video's en sociale media berichten van het slachtoffer, opnamen van wetshandhaving instanties, beelden van bewakingscamera's en sms-berichten.

De documentairefilm geeft in eerste instantie niet direct prijs wat er gebeurt is, pas halverwege het verhaal wordt onthult dat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Bekijk op Netflix: https://www.netflix.com/watch/81130130
• Facebook pagina van Shanann: https://www.facebook.com/ShanannWatts/timeline
• Filmpjes enzo: https://www.youtube.com/@:WattsMurders

Bodycam van de politie (volledig)

[ afbeelding ]
Ik heb laatst wat van die bodycam-beelden gezien naar aanleiding van deze post (ik kende het verhaal eerder nog niet):
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 14:53 schreef THEFXR het volgende:
is er ergens op Fok forum een Chris watts topic?
Bizar om te zien hoe ongeïnteresseerd en relaxed hij met zijn telefoon bezig is, te appen of whatever,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 26 januari 2023 @ 00:01:30 #7
269689 crew  Viv
pi_207716696
Ik ben laatst begonnen aan "I AM A KILLER" op Netflix.

quote:
Death row inmates convicted of capital murder give firsthand accounts of their crimes in this documentary series.
https://www.netflix.com/se-en/title/80202283

Per ongeluk begonnen met seizoen 4, episode 1. :D Maar ik vind het erg goed gedaan. Ze laten alle betrokkenen aan het woord: de moordenaar zelf, zijn vrienden en familie, de agent die het onderzoek leidde, en ook de nabestaanden van het slachtoffer. Zowel de aanloop naar de moord toe (vanaf zijn jeugd) als de impact van de moord komt aan bod.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 2 februari 2023 @ 00:37:15 #8
269689 crew  Viv
pi_207814674
quote:
In de spannende KRO-NCRV documentaire De pompmoord draait het om vier mannen die in 2004 veroordeeld zijn voor een moord die in 1985 is gepleegd.
quote:
De pompmoord is op 2, 9 en 16 februari om 22:15 uur te zien bij KRO-NCRV op NPO 2.
Meer info en eventuele reacties:
CRI / [Docu vanaf 2 feb NPO 2] 1985: Moord op Micelle Mooij, "De Pompmoord"
pi_207908576
Hierop inhakende is deze serie ook zeer zeker het terugkijken waard: https://www.npostart.nl/de-villamoord/KN_1711806

Op netflix ook veel goede docu's. American murder en die making a murderer zeker goede.

Maar ook ted bundy tapes is bijvoorbeeld een erg goede imo.
pi_207910666
Als je ff beneden scrollen dan kom je bij alle drie delen....

http://www.georgemorrisfilm.com/pagetv

A Killing In Tiger Bay

'A three part true crime series for BBC two / BBC Wales telling the harrowing story of the Cardiff Five, one of Britain's most notorious and astonishing miscarriages of justice.'
.....
Dat het niet helemaal leuke mannen waren geen twijfel over is, maar ze hadden zoiets zo gruwelijk zeker niet gedaan. Echt onrustgevend.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_207910865
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 16:23 schreef StevenHyde het volgende:
Hierop inhakende is deze serie ook zeer zeker het terugkijken waard: https://www.npostart.nl/de-villamoord/KN_1711806

Op netflix ook veel goede docu's. American murder en die making a murderer zeker goede.

Maar ook ted bundy tapes is bijvoorbeeld een erg goede imo.
Murder in the Heartland is een goeie.

Netflix heb ik niet maar kijk ik wel vaak naar Investigation Discovery.

Ik heb wel een probleem met sommige amerikaanse murder docu's omdat er een vreselijk sensationalische toon is...met de gladde presenters, alsof het over een briljant goal in een voetbal wedstrijd gaat of zo....
'And then he chopped off her head,legs and arms and put them in a dumpster! Can you imagine that!? How does anyone do that!!!!'.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 9 februari 2023 @ 00:12:39 #12
269689 crew  Viv
pi_207917168
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 18:51 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik heb wel een probleem met sommige amerikaanse murder docu's omdat er een vreselijk sensationalische toon is...met de gladde presenters, alsof het over een briljant goal in een voetbal wedstrijd gaat of zo....
'And then he chopped off her head,legs and arms and put them in a dumpster! Can you imagine that!? How does anyone do that!!!!'.
Oh, dat zou ik ook niet fijn vinden. Bij "I AM A KILLER" op Netflix is dat in ieder geval niet zo, het wordt heel kalm gepresenteerd, stukjes interview afgewisseld met rustige sfeerbeelden van de omgeving, met pianomuziek en zo. :)
  woensdag 15 februari 2023 @ 15:55:18 #13
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_208007496
Misschien al voorbij gekomen, maar ik keek een tijdje terug naar The John Wayne Gacy tapes op Netflix.

Best indrukwekkend en haast niet te bevatten hoe hij zó veel lijken weg heeft kunnen werken zonder dat iemand ook maar iets door had.

Geen moment verveeld tijdens die docu. Kijktip!
pi_208007526
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 15:55 schreef Mubassie het volgende:
Misschien al voorbij gekomen, maar ik keek een tijdje terug naar The John Wayne Gacy tapes op Netflix.

Best indrukwekkend en haast niet te bevatten hoe hij zó veel lijken weg heeft kunnen werken zonder dat iemand ook maar iets door had.

Geen moment verveeld tijdens die docu. Kijktip!
Tnx! Van alle docus deze niet gezien nog. Ga em kijken
pi_208355114

Murdaugh Murders: A Southern Scandal(2023)6.8documentary, crime141TV-MA14Miley Altman, Morgan Doughty, Diane DoughtyShocking tragedies shatter a tight-knit South Carolina community and expose the horrifying secrets of its most powerful family.
Dit weekend kreeg een bizarre true crime docu weer eens vat op mij. Binnen 1 ruk uitgekeken. Het verhaal gaat over een machtige familie in, hoe kan het ook anders, de USA die met alles lijken weg te komen. Een docu vol met clusterfucks.
Uitvinder van de biersmiley.
  Moderator maandag 13 maart 2023 @ 10:45:19 #16
382129 crew  Donna
pi_208355238
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 10:32 schreef dimmak het volgende:

Murdaugh Murders: A Southern Scandal(2023)6.8documentary, crime141TV-MA14Miley Altman, Morgan Doughty, Diane DoughtyShocking tragedies shatter a tight-knit South Carolina community and expose the horrifying secrets of its most powerful family.
Dit weekend kreeg een bizarre true crime docu weer eens vat op mij. Binnen 1 ruk uitgekeken. Het verhaal gaat over een machtige familie in, hoe kan het ook anders, de USA die met alles lijken weg te komen. Een docu vol met clusterfucks.
De rechtzaak was 2 weken geleden. :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_208446893
Oh leuk topic!

Iemand nog aanraders?

Ik vond zelf Crime Scene: the vanishing at the Cecil Hotel op Netflix ook wel interessant.
pi_208462317

Killer Sally(2022)6.7documentary, crime149TV-MA12Sally McNeil, John Lowden, Shantina LowdenInterviews with friends, family and Sally McNeil herself chart a bodybuilding couple's rocky marriage and its shocking end in a Valentine's Day murder.
Hoewel het wel leuk is om een keer de hoofdader aan het woord te zien duurde deze docu-serie veel te lang. Er zijn geen plottwist, redelijk standaard verhaal en weer heel Amerikaans. Wat ik wel leuk vond om te zien was een kijkje in de subcultuur van het bodybuilden in de jaren 90.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_208756133

Waco: American Apocalypse(2023)7.1documentary, crime140TV-MA12David Thibodeau, Chris Whitcomb, Lee HancockIt showcases what happened in 1993 in Waco, Texas when cult leader David Koresh faced off against the federal government in a siege of 51 days.
Iedereen kent het verhaal, maar ik was er eigenlijk nooit echt ingedoken. Een bijzondere docu waar betrokken uit diverse afdelingen bij gehaald zijn. Zoveel fouten en een heel tragisch einde. ;(
Uitvinder van de biersmiley.
pi_209091060
Murder on Middle Beach | IMDB
Te zien op HBO

4-delige docu gemaakt door Madison Hamburg waarin hij onderzoek doet naar de moord op zijn moeder, de 48-jarige Barbara Hamburg (Connecticut, USA, 3 maart 2010).

---------------------------------

Dig Deeper - Das Verschwinden von Birgit Meier | IMDB
4-delige miniserie te zien op Netflix

Na de verdwijning van Birgit Meier (1989, Duitsland) komt er jarenlang geen schot in de zaak door misstappen van de politie. Haar broer blijft stug verder zoeken naar de waarheid.

--------------------------------

Sophie: A Murder in West Cork | IMDB
3-delige miniserie te zien op Netflix

In 1996 wordt de Franse tv-producent Sophie Toscan du Plantier doodgeslagen aangetroffen buiten haar vakantiehuis in West Cork, Ierland. Omgeven door controverse, wordt het onderzoek naar haar moord een nationale obsessie in Ierland en Frankrijk.

--------------------------------

Verschillende docu's over de geruchtmakende en mysterieuze moordzaak op de 6-jarige JonBenét Ramsey (Colorado, USA).

Helaas is op dit moment alleen de (naar mijn mening) minst interessante docu (Casting JonBenet) beschikbaar op de streaming platforms.

The Case of: JonBenét Ramsey (2016) | IMDB

JonBenet: An American Murder Mystery | IMDB

Casting JonBenet | IMDB
Docu (1h20m) te zien op Netflix

--------------------------------

Where is Marta? / ¿Dónde Está Marta? | IMDB
3-delige serie te zien op Netflix

Docu serie over de onopgeloste verdwijning (2009) van Marta del Castillo, een 17-jarig meisje uit Sevilla. Er volgde een intense zoektocht en een groeiende achterdocht jegens haar ex-vriend Miguel. Maar er waren nog andere verdachten. De verdwijning van de tiener werd groot nieuws in Spanje. Familie, vrienden, politie en anderen vertellen meer over de nog steeds onopgeloste zaak.

-----------------------------------

El Caso Wanninkhof - Carabantes | IMDB
Docu (1h28m) te zien op Netflix

Op 9 oktober 2001 werd de Spaans-Nederlandse tiener Rocío Wanninkhof Hornos vermoord in haar Spaanse woonplaats. Dolores Vázquez, de ex-vriendin van haar moeder, wordt verdacht. Is zij de dader? Een tweede slachtoffer onthult de waarheid. Het misdrijf leidde tot de grootste gerechtelijke dwaling uit de Spaanse geschiedenis.

--------------------------------

Carmel: Who Killed Maria Marta? | IMDB
4-delige miniserie te zien op Netflix

Een ogenschijnlijk, onfortuinlijk ongeluk vormt de basis voor een van de meest controversiële strafzaken in de Argentijnse geschiedenis.

Het leek aanvankelijk een huiselijk ongeval, maar een autopsie wees uit dat socioloog en filantroop María Marta García Belsunce thuis was doodgeschoten. De vierdelige documentaire Carmel: Who killed Maria Marta? onthult bijna twee decennia later de fijne details uit de strafzaak die Argentinië jarenlang in zijn greep hield.
  woensdag 10 mei 2023 @ 16:08:05 #21
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209091169
Deze laatst gezien over een moeder met postpartum depressies die haar kinderen vermoord heeft. Nog wel te zien op NPO start, vermoed ik: Not Carol (2019) - Reference View - IMDb

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_209091532
Abducted in Plain Sight | IMDB
Docu (1h31m) te zien op Netflix

Vrij bizarre true crime zaak uit de jaren '70 waarin een gezin ten prooi valt aan de manipulatieve charmes van een buurman, die hun tienerdochter (Jan Broberg, Idaho, USA) ontvoert. Niet één keer, maar twee keer.

----------------------------

The Cheshire Murders | IMDB
Docu (1h58m) te zien op HBO

Op 23 juli 2007 drongen ex-gevangenen Steven Hayes en Joshua Komisarjevsky het huis van dokter William Petit in Cheshire (Connecticut, USA) binnen. De twee bonden de dokter, zijn vrouw Jennifer en hun dochters Michaela (11) en Hayley (17) vast terwijl ze het huis compleet overhoop haalden. De strooptocht en mishandeling van hun gijzelaars duurde de hele nacht en eindigde pas de morgen nadien met verkrachting, brandstichting en een gruwelijke drievoudige moord.

----------------------------

Who Killed Garrett Phillips? | IMDB
2-delige serie te zien op HBO

In 2011 werd de twaalfjarige Garrett Phillips omgebracht in zijn huis in Potsdam (New York, USA). De politie had al snel een hoofdverdachte: Oral Hillary, de ex-vriend van Garretts moeder. Hillary, die na de moord zijn baan kwijtgeraakt is, houdt vol dat hij onschuldig is. De familie van Garrett denkt daar anders over en wil dat Hillary straf krijgt. In deze documentaire vertellen beide partijen voor de camera hun kant van het verhaal.

----------------------------

The Women and the Murderer | IMDB
Docu (1h58m) te zien op Netflix

De beroemde 'Beast of Bastille' ontketende de grootste Franse klopjacht op een seriemoordenaar in de Franse geschiedenis ooit. Het verhaal van een moeder van een slachtoffers en een politiechef en hoe deze vrouwen hem uiteindelijk te pakken kregen.

Twee van de zeven slachtoffers hadden de Nederlandse nationaliteit, Agnes Nijkamp en Hélène Frinking.

----------------------------

The Investigation / Efterforskningen | IMDB
Te zien bij ViaPlay en NPO Plus.

6-delige miniserie vertelt het waargebeurde verhaal van de moord op de Zweedse journaliste Kim Wall in 2017. De serie volgt het onderzoek naar en de nasleep van de moord. Het verhaal is ook wel bekend als de 'Duikbootmoord'.
  donderdag 11 mei 2023 @ 11:53:09 #23
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209100337
Deze is ook nog niet genoemd en echt ongelofelijk tragisch:
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_209100402
Ja die heb ik een hele tijd terug gezien. Maakte wel indruk.

Gisteren kwam op Netflix de docu Missing: Dead or alive uit. Heb daar de eerste aflevering van gezien. Maar voor de doorgewinterde crime kijker is deze docu iig geen aanrader. Veel van die tussen stukjes waarbij het team laat weten wat het werk betekend en dan in slow motion beelden van ze met van die open deuren begrippen. Zou em iig overslaan ;)
pi_209124158
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 11:57 schreef StevenHyde het volgende:
Ja die heb ik een hele tijd terug gezien. Maakte wel indruk.

Gisteren kwam op Netflix de docu Missing: Dead or alive uit. Heb daar de eerste aflevering van gezien. Maar voor de doorgewinterde crime kijker is deze docu iig geen aanrader. Veel van die tussen stukjes waarbij het team laat weten wat het werk betekend en dan in slow motion beelden van ze met van die open deuren begrippen. Zou em iig overslaan ;)
Bedankt voor de tip, die ga ik dus niet kijken.
pi_209152642
quote:
Vol ongeloof gekeken :X
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_209169300
Deze hoort ook wel in crime wat mij betreft: Children Of The Underground.

Ooit in de jaren '80 en '90 heb ik die afleveringen van Geraldo, Sally, Oprah ook wel gezien waar zij bij aanwezig was maar toen was ik echt nog zo jong of een tiener en begreep er geen ene drol van :')

Ik moet zo netals @Isabeau gaan Googlen hoe het nu met de hoofdpersoon is afgelopen, al met al lijkt het wel met iedereen oké te gaan 30 jaar later.

(Die oorbellen in afleveringen 3 van Oprah: dan moeten die dingen tot ook wel op je tepels hangen? :X )

Goede docu, en een stukje duidelijkheid, waar het vandaan komt, waarom mannen hier op FOK! zo idioot reageren.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_209185207
Forensics: The Real CSI een goeie serie is.
Nieuwe series is te zien.....

Deze heb ik gisteravond gezien op BBC2.
Vanavond om 00.45 is er een herhaling.

https://www.bbc.co.uk/programmes/m001m0sq

A young woman arrives at a police station to report that she has been raped. She was attacked by a stranger at a derelict house in the early hours of the morning.

The victim agrees to undergo a forensic examination at a Sexual Assault Referral Centre (SARC) to recover potentially critical evidence that could help identify her unknown attacker. A hunt for the unknown attacker ensues.

Using a doorbell recording and CCTV footage, the police begin the hunt to bring the perpetrator to justice.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_209185237
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:04 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Vol ongeloof gekeken :X
Vreselijk inderdaad.
Soms vraag ik af waarom ik kijk dit soort programmas....kan bijna huilen of echt misselijk van voelen.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_209189349
quote:
Heftig, ging van kwaad tot erger. :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209190064
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 14:38 schreef Tingo het volgende:

[..]
Vreselijk inderdaad.
Soms vraag ik af waarom ik kijk dit soort programmas....kan bijna huilen of echt misselijk van voelen.
Het is gewoon intrigerend zoals bij bijvoorbeeld deze docu hoe de dingen zich ontwikkelen.

En hier kwam dus een gruwelijke situatie aan het licht wat blijkbaar dus al begon voordat ze vermist raakte door die ene oom die aangifte deed.

@TargaFlorio tijdlijn was inderdaad wat warrig af en toe.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_209202674
Dit is geen docu maar een serietip op HBO max:
Love & Death
Echt "smullen"! Zo goed gespeeld en een lust voor t oog qua tijdsbeeld.
Wel een vreselijk en waargebeurd verhaal.

Love & Death (TV Mini Series 2023) - Reference View - IMDb

(Mag dit hier ook?)

[ Bericht 9% gewijzigd door Blues op 18-05-2023 23:24:36 ]
pi_209203953
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2023 23:09 schreef Blues het volgende:
Dit is geen docu maar een serietip op HBO max:
Love & Death
Echt "smullen"! Zo goed gespeeld en een lust voor t oog qua tijdsbeeld.
Wel een vreselijk en waargebeurd verhaal.

Love & Death (TV Mini Series 2023) - Reference View - IMDb

(Mag dit hier ook?)
Jaaaa, goed verhaal, maar ook echt prachtig om naar te kijken. En true crime dus.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_209214620
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 21:31 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Het is gewoon intrigerend zoals bij bijvoorbeeld deze docu hoe de dingen zich ontwikkelen.

En hier kwam dus een gruwelijke situatie aan het licht wat blijkbaar dus al begon voordat ze vermist raakte door die ene oom die aangifte deed.

@:targaflorio tijdlijn was inderdaad wat warrig af en toe.
Heb je Outcry al gezien? :'( ook van crime docs.
pi_209233832
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 01:26 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Heb je Outcry al gezien? :'( ook van crime docs.
Ben nu bezig met Laci Peterson. Ik zet Outcry even in de machine.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  maandag 22 mei 2023 @ 01:42:40 #37
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_209235831
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 21:40 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Ben nu bezig met Laci Peterson. Ik zet Outcry even in de machine.
Outcry is wel de xxl van onrecht en arrogantie. Ik ken geen docu die zo extreem is in het gelijk halen over een mensenleven.
pi_209237284
Op Videoland twee docu's van Nederlandse bodem:

Het Beest van Harkstede:
https://v2.videoland.com/het-beest-van-harkstede-p_989

De Sneeuwman, De geheimen van een kindermoordenaar:
https://v2.videoland.com/(...)-kindermoorde-p_2604

Ik verwachte niet te veel van deze Nederlandse docu's, maar waren verrassend goed en een luguber kijkje in de hoofden van beide moordenaars.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 8 juli 2023 @ 22:30:51 #39
269689 crew  Viv
pi_209817172
Ik ben gisteren begonnen aan Sins of Our Mother op Netflix, en meteen alle drie de delen gekeken.

Gaat over Lori Vallow, in de media ook wel de "Doomsday Mom" genoemd. (Er is ook een TV-film met die titel over deze zaak, maar die heb ik nog niet gezien.)

Trailer:

Tijdlijn van deze zaak:
https://www.cbsnews.com/n(...)rders-case-timeline/

Aangrijpend verhaal, op een niet-sensatiezoekende manier gebracht met foto's en videobeelden van destijds, interviews met familie en vrienden, etc. Aanrader! :)

  dinsdag 11 juli 2023 @ 22:22:53 #40
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_209858208
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 16:23 schreef StevenHyde het volgende:
Hierop inhakende is deze serie ook zeer zeker het terugkijken waard: https://www.npostart.nl/de-villamoord/KN_1711806

Ik wilde deze tippen, maar staat er al. Enorm intrigerend. En je vraagt je steeds af; hoe dan?

Ga met rest tips aan de slag 😎
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_209858892
Ja boosmakend blijft het
  woensdag 12 juli 2023 @ 12:27:15 #42
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_209863321
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 23:16 schreef StevenHyde het volgende:
Ja boosmakend blijft het
Ik vind vooral het fenomeen van de Hoge Raad intrigerend met het herzieningsverzoek. Dat heb ik ook bij de Butlermoord (podcast) al eens gehoord; het is (van wat ik er van begrijp) dus een collega rechter die gaat kijken of het verzoek herzien kan worden. en of het echt een novum is.
Maar vaak zijn die rechters op een bepaalde manier bekenden van elkaar (jaargenoten bij het corps etc) en daarnaast als Hoge Raad zegt mag herzien worden; dan zeggen ze eigenlijk de rechters hebben een fout gemaakt. Wat niet leuk is.

Ik snap hoe frustrerend het is voor die mensen. Sinds het nieuwe herzieningsverzoek van augustus 2021 is het alweer wachten, nu bijna 2 (!!!) jaar.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_209864611
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 12:27 schreef J-net het volgende:

[..]
Ik vind vooral het fenomeen van de Hoge Raad intrigerend met het herzieningsverzoek. Dat heb ik ook bij de Butlermoord (podcast) al eens gehoord; het is (van wat ik er van begrijp) dus een collega rechter die gaat kijken of het verzoek herzien kan worden. en of het echt een novum is.
Maar vaak zijn die rechters op een bepaalde manier bekenden van elkaar (jaargenoten bij het corps etc) en daarnaast als Hoge Raad zegt mag herzien worden; dan zeggen ze eigenlijk de rechters hebben een fout gemaakt. Wat niet leuk is.

Ik snap hoe frustrerend het is voor die mensen. Sinds het nieuwe herzieningsverzoek van augustus 2021 is het alweer wachten, nu bijna 2 (!!!) jaar.
Ja daar heb je gelijk in. Dat [politieteam heeft schandalig gehandeld. Met adje tap voorop. Maar heb wel hetzelfde idee over de rechters, dat het daar ook niet helemaal klopt. Ik kom bijna elke dag wel langs de rechtbank Arnhem en die hebben dan een enorme banner bovenop het gebouw met de tekst: No lie can live forever. Echt enorm veel moeite om dat te zien steeds als ik dan aan deze zaak denk..

Weet niet of de docu Pompmoord gezien hebt? Die is van vorig jaar en volgens mij dezelfde docu makers. Die advocaat Acda die zit er ook weer in. Maar daar gaat het om dezelfde rechter als bij de villamoord. Ga niet teveel zeggen verder omdat ik niet weer of je het al hebt gezien. Maar heb weer met verbazing zitten kijken.
  woensdag 12 juli 2023 @ 14:48:40 #44
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209865219
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 22:30 schreef Viv het volgende:
Ik ben gisteren begonnen aan Sins of Our Mother op Netflix, en meteen alle drie de delen gekeken.

Gaat over Lori Vallow, in de media ook wel de "Doomsday Mom" genoemd. (Er is ook een TV-film met die titel over deze zaak, maar die heb ik nog niet gezien.)

Trailer:

Tijdlijn van deze zaak:
https://www.cbsnews.com/n(...)rders-case-timeline/

Aangrijpend verhaal, op een niet-sensatiezoekende manier gebracht met foto's en videobeelden van destijds, interviews met familie en vrienden, etc. Aanrader! :)

[ afbeelding ]
Dat is zo'n bizar verhaal en ernstig geval van hersenspoeling. Ben benieuwd of ze al veroordeeld is, die zaak liep recent nog.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 12 juli 2023 @ 14:51:27 #45
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209865259
Deze is ook nog niet genoemd. Over bizarre verhalen gesproken. Deze docu begint meteen heftig met een man die een bom om zijn nek heeft en opdrachten moet uitvoeren voor een tot op dat moment onbekende opdrachtgever.

Evil Genius: The True Story of America's Most Diabolical Bank Heist (TV Mini Series 2018) - Reference View - IMDb
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 12 juli 2023 @ 14:51:37 #46
269689 crew  Viv
pi_209865265
quote:
2s.gif Op woensdag 12 juli 2023 14:48 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Dat is zo'n bizar verhaal en ernstig geval van hersenspoeling. Ben benieuwd of ze al veroordeeld is, die zaak liep recent nog.
Ze is al wel schuldig bevonden, maar de strafmaat is nog niet vastgesteld. Aanvankelijk was de doodstraf een mogelijkheid, maar dat is later aangepast. Ze kan wel nog levenslang krijgen. :)
pi_209865401
quote:
2s.gif Op woensdag 12 juli 2023 14:51 schreef SEMTEX het volgende:
Deze is ook nog niet genoemd. Over bizarre verhalen gesproken. Deze docu begint meteen heftig met een man die een bom om zijn nek heeft en opdrachten moet uitvoeren voor een tot op dat moment onbekende opdrachtgever.

Evil Genius: The True Story of America's Most Diabolical Bank Heist (TV Mini Series 2018) - Reference View - IMDb
En wie denk je dat uiteindelijk schuldig is?
Vond die live beelden van die bom die afging best heftig. Zag ik niet zo aankomen dat ze dat zo lieten zien op Netflix :D
pi_209872425
Allebei op m'n lijst gezet ^O^
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 27 juli 2023 @ 00:08:24 #49
269689 crew  Viv
pi_210051766
quote:
2s.gif Op woensdag 25 januari 2023 10:35 schreef NoXia het volgende:
Deze zaak heeft me lang beziggehouden. Kon het toentertijd maar moeilijk los laten:

American Murder: The Family Next Door

Trailer:

De documentairefilm vertelt het verhaal van de in 2018 waargebeurde familiemoord, dat plaats vond in Frederick, Colorado. Het verhaal wordt verteld aan de hand van archiefbeelden, waaronder de video's en sociale media berichten van het slachtoffer, opnamen van wetshandhaving instanties, beelden van bewakingscamera's en sms-berichten.

De documentairefilm geeft in eerste instantie niet direct prijs wat er gebeurt is, pas halverwege het verhaal wordt onthult dat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Bekijk op Netflix: https://www.netflix.com/watch/81130130

Ik heb deze documentaire op Netflix nu eindelijk gekeken. Wat een verhaal zeg. ;(
pi_210051866
Ja hoop al eerder op de dag want lijkt me vervelend voor het slapen gaan. Keek toen zelf smiddags en was er van ontdaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')