https://www.netflix.com/se-en/title/81287562quote:DAHMER
Monster: The Jeffrey Dahmer Story
Across more than a decade, 17 teen boys and young men were murdered by convicted killer Jeffrey Dahmer. How did he evade arrest for so long?
quote:Op maandag 23 januari 2023 19:46 schreef Jippie het volgende:
Ik zal je zeggen dat ik deze serie op Netflix al binnen 10 minuten heb afgezet. Had mij voor bereid op gruwelijke details, maar de sfeer vond ik al vanaf aanvang zo luguber dat ik dacht ik ga dit nooit volhouden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Bekijk op Netflix: https://www.netflix.com/watch/81130130
• Facebook pagina van Shanann: https://www.facebook.com/ShanannWatts/timeline
• Filmpjes enzo: https://www.youtube.com/@WattsMurders
Bodycam van de politie (volledig)
[ Bericht 15% gewijzigd door NoXia op 25-01-2023 10:42:39 ]
quote:Op woensdag 25 januari 2023 10:35 schreef NoXia het volgende:
Deze zaak heeft me lang beziggehouden. Kon het toentertijd maar moeilijk los laten:
American Murder: The Family Next Door
Trailer:
De documentairefilm vertelt het verhaal van de in 2018 waargebeurde familiemoord, dat plaats vond in Frederick, Colorado. Het verhaal wordt verteld aan de hand van archiefbeelden, waaronder de video's en sociale media berichten van het slachtoffer, opnamen van wetshandhaving instanties, beelden van bewakingscamera's en sms-berichten.
De documentairefilm geeft in eerste instantie niet direct prijs wat er gebeurt is, pas halverwege het verhaal wordt onthult datIk heb laatst wat van die bodycam-beelden gezien naar aanleiding van deze post (ik kende het verhaal eerder nog niet):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Bekijk op Netflix: https://www.netflix.com/watch/81130130
• Facebook pagina van Shanann: https://www.facebook.com/ShanannWatts/timeline
• Filmpjes enzo: https://www.youtube.com/@:WattsMurders
Bodycam van de politie (volledig)
[ afbeelding ]Bizar om te zien hoe ongeïnteresseerd en relaxed hij met zijn telefoon bezig is, te appen of whatever,quote:Op maandag 12 december 2022 14:53 schreef THEFXR het volgende:
is er ergens op Fok forum een Chris watts topic?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.netflix.com/se-en/title/80202283quote:Death row inmates convicted of capital murder give firsthand accounts of their crimes in this documentary series.
quote:In de spannende KRO-NCRV documentaire De pompmoord draait het om vier mannen die in 2004 veroordeeld zijn voor een moord die in 1985 is gepleegd.
Meer info en eventuele reacties:quote:De pompmoord is op 2, 9 en 16 februari om 22:15 uur te zien bij KRO-NCRV op NPO 2.
Murder in the Heartland is een goeie.quote:Op woensdag 8 februari 2023 16:23 schreef StevenHyde het volgende:
Hierop inhakende is deze serie ook zeer zeker het terugkijken waard: https://www.npostart.nl/de-villamoord/KN_1711806
Op netflix ook veel goede docu's. American murder en die making a murderer zeker goede.
Maar ook ted bundy tapes is bijvoorbeeld een erg goede imo.
Oh, dat zou ik ook niet fijn vinden. Bij "I AM A KILLER" op Netflix is dat in ieder geval niet zo, het wordt heel kalm gepresenteerd, stukjes interview afgewisseld met rustige sfeerbeelden van de omgeving, met pianomuziek en zo.quote:Op woensdag 8 februari 2023 18:51 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik heb wel een probleem met sommige amerikaanse murder docu's omdat er een vreselijk sensationalische toon is...met de gladde presenters, alsof het over een briljant goal in een voetbal wedstrijd gaat of zo....
'And then he chopped off her head,legs and arms and put them in a dumpster! Can you imagine that!? How does anyone do that!!!!'.
Tnx! Van alle docus deze niet gezien nog. Ga em kijkenquote:Op woensdag 15 februari 2023 15:55 schreef Mubassie het volgende:
Misschien al voorbij gekomen, maar ik keek een tijdje terug naar The John Wayne Gacy tapes op Netflix.
Best indrukwekkend en haast niet te bevatten hoe hij zó veel lijken weg heeft kunnen werken zonder dat iemand ook maar iets door had.
Geen moment verveeld tijdens die docu. Kijktip!
De rechtzaak was 2 weken geleden.quote:Op maandag 13 maart 2023 10:32 schreef dimmak het volgende:
Murdaugh Murders: A Southern Scandal(2023)6.8documentary, crime141TV-MA14Miley Altman, Morgan Doughty, Diane DoughtyShocking tragedies shatter a tight-knit South Carolina community and expose the horrifying secrets of its most powerful family.Dit weekend kreeg een bizarre true crime docu weer eens vat op mij. Binnen 1 ruk uitgekeken. Het verhaal gaat over een machtige familie in, hoe kan het ook anders, de USA die met alles lijken weg te komen. Een docu vol met clusterfucks.7
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fear is the cockblocker of dreams
Bedankt voor de tip, die ga ik dus niet kijken.quote:Op donderdag 11 mei 2023 11:57 schreef StevenHyde het volgende:
Ja die heb ik een hele tijd terug gezien. Maakte wel indruk.
Gisteren kwam op Netflix de docu Missing: Dead or alive uit. Heb daar de eerste aflevering van gezien. Maar voor de doorgewinterde crime kijker is deze docu iig geen aanrader. Veel van die tussen stukjes waarbij het team laat weten wat het werk betekend en dan in slow motion beelden van ze met van die open deuren begrippen. Zou em iig overslaan
Vol ongeloof gekekenquote:Op zondag 14 mei 2023 12:02 schreef Blues het volgende:
Hoe je van slachtoffer toch ook dader wordt
https://www.npostart.nl/c(...)hadows/VPWON_1339465
Monster in the Shadows (2021) - Reference View - IMDb
Vreselijk inderdaad.quote:
Heftig, ging van kwaad tot erger.quote:Op zondag 14 mei 2023 12:02 schreef Blues het volgende:
Hoe je van slachtoffer toch ook dader wordt
https://www.npostart.nl/c(...)hadows/VPWON_1339465
Monster in the Shadows (2021) - Reference View - IMDb
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is gewoon intrigerend zoals bij bijvoorbeeld deze docu hoe de dingen zich ontwikkelen.quote:Op woensdag 17 mei 2023 14:38 schreef Tingo het volgende:
[..]
Vreselijk inderdaad.
Soms vraag ik af waarom ik kijk dit soort programmas....kan bijna huilen of echt misselijk van voelen.
Jaaaa, goed verhaal, maar ook echt prachtig om naar te kijken. En true crime dus.quote:Op donderdag 18 mei 2023 23:09 schreef Blues het volgende:
Dit is geen docu maar een serietip op HBO max:
Love & Death
Echt "smullen"! Zo goed gespeeld en een lust voor t oog qua tijdsbeeld.
Wel een vreselijk en waargebeurd verhaal.
Love & Death (TV Mini Series 2023) - Reference View - IMDb
(Mag dit hier ook?)
Heb je Outcry al gezien? ook van crime docs.quote:Op woensdag 17 mei 2023 21:31 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Het is gewoon intrigerend zoals bij bijvoorbeeld deze docu hoe de dingen zich ontwikkelen.
En hier kwam dus een gruwelijke situatie aan het licht wat blijkbaar dus al begon voordat ze vermist raakte door die ene oom die aangifte deed.
@:targaflorio tijdlijn was inderdaad wat warrig af en toe.
Ben nu bezig met Laci Peterson. Ik zet Outcry even in de machine.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 01:26 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Heb je Outcry al gezien? ook van crime docs.
Outcry is wel de xxl van onrecht en arrogantie. Ik ken geen docu die zo extreem is in het gelijk halen over een mensenleven.quote:Op zondag 21 mei 2023 21:40 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ben nu bezig met Laci Peterson. Ik zet Outcry even in de machine.
Ik wilde deze tippen, maar staat er al. Enorm intrigerend. En je vraagt je steeds af; hoe dan?quote:Op woensdag 8 februari 2023 16:23 schreef StevenHyde het volgende:
Hierop inhakende is deze serie ook zeer zeker het terugkijken waard: https://www.npostart.nl/de-villamoord/KN_1711806
Ik vind vooral het fenomeen van de Hoge Raad intrigerend met het herzieningsverzoek. Dat heb ik ook bij de Butlermoord (podcast) al eens gehoord; het is (van wat ik er van begrijp) dus een collega rechter die gaat kijken of het verzoek herzien kan worden. en of het echt een novum is.quote:
Ja daar heb je gelijk in. Dat [politieteam heeft schandalig gehandeld. Met adje tap voorop. Maar heb wel hetzelfde idee over de rechters, dat het daar ook niet helemaal klopt. Ik kom bijna elke dag wel langs de rechtbank Arnhem en die hebben dan een enorme banner bovenop het gebouw met de tekst: No lie can live forever. Echt enorm veel moeite om dat te zien steeds als ik dan aan deze zaak denk..quote:Op woensdag 12 juli 2023 12:27 schreef J-net het volgende:
[..]
Ik vind vooral het fenomeen van de Hoge Raad intrigerend met het herzieningsverzoek. Dat heb ik ook bij de Butlermoord (podcast) al eens gehoord; het is (van wat ik er van begrijp) dus een collega rechter die gaat kijken of het verzoek herzien kan worden. en of het echt een novum is.
Maar vaak zijn die rechters op een bepaalde manier bekenden van elkaar (jaargenoten bij het corps etc) en daarnaast als Hoge Raad zegt mag herzien worden; dan zeggen ze eigenlijk de rechters hebben een fout gemaakt. Wat niet leuk is.
Ik snap hoe frustrerend het is voor die mensen. Sinds het nieuwe herzieningsverzoek van augustus 2021 is het alweer wachten, nu bijna 2 (!!!) jaar.
Dat is zo'n bizar verhaal en ernstig geval van hersenspoeling. Ben benieuwd of ze al veroordeeld is, die zaak liep recent nog.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 22:30 schreef Viv het volgende:
Ik ben gisteren begonnen aan Sins of Our Mother op Netflix, en meteen alle drie de delen gekeken.
Gaat over Lori Vallow, in de media ook wel de "Doomsday Mom" genoemd. (Er is ook een TV-film met die titel over deze zaak, maar die heb ik nog niet gezien.)
Trailer:
Tijdlijn van deze zaak:
https://www.cbsnews.com/n(...)rders-case-timeline/
Aangrijpend verhaal, op een niet-sensatiezoekende manier gebracht met foto's en videobeelden van destijds, interviews met familie en vrienden, etc. Aanrader!
[ afbeelding ]
Ze is al wel schuldig bevonden, maar de strafmaat is nog niet vastgesteld. Aanvankelijk was de doodstraf een mogelijkheid, maar dat is later aangepast. Ze kan wel nog levenslang krijgen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 14:48 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat is zo'n bizar verhaal en ernstig geval van hersenspoeling. Ben benieuwd of ze al veroordeeld is, die zaak liep recent nog.
En wie denk je dat uiteindelijk schuldig is?quote:Op woensdag 12 juli 2023 14:51 schreef SEMTEX het volgende:
Deze is ook nog niet genoemd. Over bizarre verhalen gesproken. Deze docu begint meteen heftig met een man die een bom om zijn nek heeft en opdrachten moet uitvoeren voor een tot op dat moment onbekende opdrachtgever.
Evil Genius: The True Story of America's Most Diabolical Bank Heist (TV Mini Series 2018) - Reference View - IMDb
quote:Op woensdag 25 januari 2023 10:35 schreef NoXia het volgende:
Deze zaak heeft me lang beziggehouden. Kon het toentertijd maar moeilijk los laten:
American Murder: The Family Next Door
Trailer:
De documentairefilm vertelt het verhaal van de in 2018 waargebeurde familiemoord, dat plaats vond in Frederick, Colorado. Het verhaal wordt verteld aan de hand van archiefbeelden, waaronder de video's en sociale media berichten van het slachtoffer, opnamen van wetshandhaving instanties, beelden van bewakingscamera's en sms-berichten.
De documentairefilm geeft in eerste instantie niet direct prijs wat er gebeurt is, pas halverwege het verhaal wordt onthult datIk heb deze documentaire op Netflix nu eindelijk gekeken. Wat een verhaal zeg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Bekijk op Netflix: https://www.netflix.com/watch/81130130
Nee, wel 's avonds gekeken, maar ik wist wel al wat hij gedaan had, dat scheelt.quote:Op donderdag 27 juli 2023 00:33 schreef StevenHyde het volgende:
Ja hoop al eerder op de dag want lijkt me vervelend voor het slapen gaan. Keek toen zelf smiddags en was er van ontdaan.
quote:Op donderdag 27 juli 2023 09:23 schreef Viv het volgende:
[..]
Nee, wel 's avonds gekeken, maar ik wist wel al wat hij gedaan had, dat scheelt.gaat over Chris watts?, die sukkels van een DA hebben hem zelf een deal cadeau gedaan, geef de locatie van kinderen prijs, krijg je levenslang ipv de doodstraf.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, op Netflix staat een documentaire over die zaak:quote:
Voor zover ik weet kwam die deal pas later, in ruil voor het "guilty" pleiten. En is de doodstraf later afgeschaft in die staat, dus het had niet uitgemaakt.quote:die sukkels van een DA hebben hem zelf een deal cadeau gedaan, geef de locatie van kinderen prijs, krijg je levenslang ipv de doodstraf.
dat is een verkwisting van belastinggeld, gewoon gelijk een spuitje en geen dollar meer aan besteden, nu kan hij nog verdienen aan boeken, films en andere shit.quote:Op donderdag 27 juli 2023 10:05 schreef StevenHyde het volgende:
Zie liever iemand levenslang wegrotten dan de makkelijke uitweg van de doodstraf.
Ze zeggen weleens dat de doodstraf duurder is dan levenslang, als mensen dan jarenlang op death row zitten en bezwaar na bezwaar na herzieningsverzoek blijven aantekenen.quote:Op donderdag 27 juli 2023 10:37 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat is een verkwisting van belastinggeld, gewoon gelijk een spuitje en geen dollar meer aan besteden, nu kan hij nog verdienen aan boeken, films en andere shit.
daarom zei ik dus gelijk, ipv 20 jaar op death row, die bezwaren moeten ze ook gewoon een limiet op zetten.quote:Op donderdag 27 juli 2023 10:50 schreef Viv het volgende:
[..]
Ze zeggen weleens dat de doodstraf duurder is dan levenslang, als mensen dan jarenlang op death row zitten en bezwaar na bezwaar na herzieningsverzoek blijven aantekenen.
quote:AVROTROS komt met een nieuwe, driedelige serie over Rudolf K., een oud-tbs’er die tussen 2000 en 2005 in de regio Twente tientallen mensen en dieren doodde en mishandelde. Hij werd bekend onder de bijnaam De Beul van Twente.
De omroep meldt dat in de reeks onder meer ‘nooit eerder vertoonde brieven’ van de dader aan zijn slachtoffers worden getoond.
,,De brieven geven een onthutsend inzicht in zijn geest en werkwijze”, zegt AVROTROS in een persbericht. ,,Door diepgaand onderzoek en interviews met sleutelfiguren, die destijds bij de zaak betrokken waren, wordt het verhaal vanuit verschillende perspectieven belicht.”
De Beul van Twente is vanaf woensdag 30 augustus wekelijks te zien op NPO 3.
Dat was erg indrukwekkend idd, bepaalde groepen mensen eigenlijk niet als menselijk te zien en dus amper onderzoek als ze een lijk vonden.. Waardoor een serie moordenaar flink onder de radar kon blijven.quote:Op donderdag 27 juli 2023 08:51 schreef SEMTEX het volgende:
Deze laatst gekeken.
Bizar verhaal wederom en ook meteen een tijdsbeeld van Times Square, New York rond eind jaren 70, begin jaren 80 (gritty).
Wat mij vooral opviel is dat al die Japanse rechercheurs het tig jaar later nog zoveel deed.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:19 schreef SEMTEX het volgende:
Gisteren deze gekeken op Netflix. Een 21-jarig meisje uit het VK gaat als hostess werken in Tokyo en raakt vermist:
https://www.google.nl/url(...)svE-amG&opi=89978449
Zojuist gekeken. Inderdaad zeg. Maar wel op een mooie manier in kaart gebracht. Het verhaal ontvouwt zich in dezelfde volgorde als het politieonderzoek. En als dit fictie was geweest, dan hadden we gezegd dat er onrealistisch veel plottwists in zitten.quote:Op donderdag 11 mei 2023 11:53 schreef SEMTEX het volgende:
Deze is ook nog niet genoemd en echt ongelofelijk tragisch:
Ken ik nog niet, maar ik zal eerst Worst Roommate Ever en I AM A KILLER verder afkijken.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 13:01 schreef mrchlle het volgende:
Kijken jullie Unsolved Mysteries op Netflix? Dat is ook echt een aanrader. Geen documentaire, maar een serie met drie seizoenen inmiddels.
Voor zover ik kan zien niet, open er gerust eentje hier in CRI.quote:Ik vind die zaak van die familie Dupont de Ligonnès (seizoen 1, aflevering 3) nog steeds zo intrigerend. Is daar een topic over ergens op dit forum?
Vre-se-lijk. Ik kan daar niet tegen. Dat het 'unsolved' is. Ging ik nog kijken ook en dan óók nog teleurgesteld zijn dat het onopgelost bleefquote:Op woensdag 9 augustus 2023 13:01 schreef mrchlle het volgende:
Kijken jullie Unsolved Mysteries op Netflix? Dat is ook echt een aanrader. Geen documentaire, maar een serie met drie seizoenen inmiddels.
quote:Dat ook slimme, getalenteerde jonge mensen verzeild kunnen raken in een akelige sekte blijkt maar weer eens in de serie ‘Stolen Youth: Inside the Cult at Sarah Lawrence’.
Op een meisje afstappen? Dat had hij nog nooit gedaan. Tot hij in 2010 Talia Ray zag tijdens een les en haar mee uit lunchen vroeg. Ze zei ja. Santos Rosario kijkt naar de man achter de camera die een lach niet kan onderdrukken. Ook Santos mondhoeken gaan omhoog. Heel eventjes maar. Dan kijkt hij weer serieus en slaat hij zijn ogen, die een wereld van verdriet verraden, neer. Had hij de moed maar nooit gehad, zie je hem denken.
Want niet lang nadat Santos in 2010 Talia mee uitvraagt, ontmoet hij haar vader Larry. Die zou hem uiteindelijk jarenlang in zijn macht hebben, hem vervreemden van zijn ouders en zussen, en Santos en zijn familie honderdduizenden dollars afhandig maken. En niet alleen Santos. Ray wist in totaal zes studenten – veelal huisgenoten van zijn dochter Talia die studeerden aan de kunstuniversiteit Sarah Lawrence in de staat New York - op zo’n manier te hersenspoelen dat ze jarenlang alles voor hem deden en opgaven.
Stolen Youth: Inside the Cult at Sarah Lawrence -- Season 1 -- With unprecedented access, STOLEN YOUTH: INSIDE THE CULT AT SARAH LAWRENCE excerpts striking first-hand interviews with conman Larry Ray’s victims and incorporates personal audio tapes and video recordings to tell the story of his grim 10 year influence over a group of young people. The series follows the story from the cult’s origins in 2010 on the Sarah Lawrence campus until its recent demise, when the last members find their own paths to survival. (Photo: Courtesy of Hulu)
© HULU / DISNEY+
Stolen Youth: Inside the Cult at Sarah Lawrence
Het is een verhaal dat bijna te onwerkelijk is om te begrijpen. Hoe konden deze jonge, slimme en veelbelovende mensen zo gegrepen worden door de vader van een van hun huisgenoten dat ze het spoor volledig bijster raakten? Stolen Youth: Inside the Cult at Sarah Lawrence weet het verrassend duidelijk en tegelijkertijd aangrijpend uiteen te zetten. De driedelige documentaireserie is niet de eerste die kijkt naar deze sekte, of ‘sekssekte’ zoals de meer sensationele media-outlets het graag omschrijven. Maar regisseur Zachary Heinzerling brengt het verbijsterende verhaal op een bijzonder empathische manier.
Dit doet hij door de focus te leggen op de slachtoffers. Santos en zijn twee zussen, die ook betoverd raakten door Ray nadat hun broer ze aan hem voorstelde, komen uitgebreid aan het woord. Ook Daniel Levin, een andere huisgenoot van Talia die jarenlang verstrikt raakte in Rays web, vertelt hoe het zo ver kon komen. Alleen Ray zelf wordt op geen enkele manier gehoord. Niet omdat de man die inmiddels een zestigjarige gevangenisstraf uitzit, dit zelf niet wilde – de meeste zichzelf overschattende en zelfingenomen sekteleiders menen dat ze volledig in hun recht staan en horen zichzelf maar wat graag praten – maar omdat zijn kant er niet toe doet.
Het gaat om die jonge mensen die aan het begin van hun leven stonden toen ze een man ontmoetten die ze zo uitputte, kleineerde en tegelijkertijd liefhad, dat ze hun hele jeugd aan hem gaven. Stolen Youth vertelt hun verhaal. Zonder enige sensatie, maar juist op zo’n manier dat je als buitenstaander begrijpt waarom ze dit deden.
Cool, zet ik even op mijn lijstje.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 22:11 schreef mascara-klodder het volgende:
De laatste tijd heb ik een berg docu's gekeken die niet van NetFlix komen. Eigenlijk kijkt iedereen al die docu's wel, wordt het besproken in het NF-topic of het krijgt een eigen topic in F&S.
Had @:StevenHyde al een tijdje beloofd wat te gaan posten hier wat niet van NF komt. Had al mijn geziene docu's in een aparte map gezet die ik jullie wil aanraden.
Dit is de eerste die ik met jullie wil delen:
[..]
Holy shit, klinkt als een gruwelijk maar wel interessant verhaal.quote:Op maandag 7 augustus 2023 10:26 schreef Viv het volgende:
Ik heb gisteren de eerste aflevering gezien van Worst Roommate Ever, op Netflix:
Gaat over Dorothea Puente, een seriemoordenaar:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dorothea_Puente
Ik kende die zaak nog niet. Best goed in beeld gebracht, met betrokkenen van destijds.
Ik vind die computerised/artificial stem heel irritant.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:19 schreef SEMTEX het volgende:
Gisteren deze gekeken op Netflix. Een 21-jarig meisje uit het VK gaat als hostess werken in Tokyo en raakt vermist:
Gisteren eerste aflevering gekeken. Erg interessant.quote:Op donderdag 7 september 2023 17:15 schreef MatthijsDJ het volgende:
In de TBS is een aanrader, knap van die oom van Anne.
Meteen een herinnering dat een ieder van ons kan flippen..
Tot nu toe vond ik het meest opvallend die knakker die weer begon met daten via Tinder (denk ik) met begeleiding van zijn psycholoog. Hij moest continue al zijn appverkeer laten zien en uiteindelijk moesten al zijn dates in gesprek met de psycholoog om te horen wat meneer op zijn kerfstok had. Vraag me af of die ooit nog een relatie krijgtquote:Op donderdag 7 september 2023 17:15 schreef MatthijsDJ het volgende:
In de TBS is een aanrader, knap van die oom van Anne.
Meteen een herinnering dat een ieder van ons kan flippen..
Vast wel een verknipte meid die iets met hem wil.quote:Op woensdag 13 september 2023 09:39 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Tot nu toe vond ik het meest opvallend die knakker die weer begon met daten via Tinder (denk ik) met begeleiding van zijn psycholoog. Hij moest continue al zijn appverkeer laten zien en uiteindelijk moesten al zijn dates in gesprek met de psycholoog om te horen wat meneer op zijn kerfstok had. Vraag me af of die ooit nog een relatie krijgt
Oh ik twijfelde net of ik die wel zou kijken. Laatste maanden diverse True Crimes gekeken. Als ze hier nog niet besproken zijn, zal ik er over posten.quote:Op maandag 13 maart 2023 10:32 schreef dimmak het volgende:
Murdaugh Murders: A Southern Scandal(2023)6.8documentary, crime141TV-MA14Miley Altman, Morgan Doughty, Diane DoughtyShocking tragedies shatter a tight-knit South Carolina community and expose the horrifying secrets of its most powerful family.Dit weekend kreeg een bizarre true crime docu weer eens vat op mij. Binnen 1 ruk uitgekeken. Het verhaal gaat over een machtige familie in, hoe kan het ook anders, de USA die met alles lijken weg te komen. Een docu vol met clusterfucks.7
quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:19 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb deze afgelopen dagen gekeken. Mooi gemaakt inderdaad, ook dat ze de afloop niet onthullen tot het verhaal chronologisch op dat punt aangekomen is. Goed politiewerk ook!quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 12:24 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Wat mij vooral opviel is dat al die Japanse rechercheurs het tig jaar later nog zoveel deed.
Het is niet alsof Japanners zo met hun emoties te koop lopen.
Mooi en integer gemaakt deze docu.
Ken ik helemaal niet, tnx! Ga ik deze week even kijken. Sowieso mooi om zo'n classic Peter R aflevering terug te gaan zien.quote:Op woensdag 3 januari 2024 15:20 schreef Arcee het volgende:
Een van de meest boeiende afleveringen van Peter R. De Vries Misdaadverslaggever.
quote:Op 1 maart verschijnt Pact met de Duivel exclusief op Prime Video, een zesdelige documentaireserie over de tot nu toe meest omvangrijke en langstlopende liquidatiezaak ooit in Nederland: Passage. De voorloper van het Marengo-proces roept nog altijd veel vragen op. Is het proces eerlijk verlopen? Of was het proces voor justitie ‘too big to fail’? Is de inzet van kroongetuigen gerechtvaardigd in de aanpak van de zware misdaad? Pact met de Duivel biedt een uniek kijkje in de keuken van de deals die zijn gemaakt met de kroongetuigen en wat de overheid dreef om in zee te gaan met criminelen.
Het ‘Passageproces’ draait om in totaal zeven moorden, vijf pogingen tot moord en tien verdachten en duurde maar liefst tien jaar: van 2007 tot 2017. Het proces kenmerkt zich door ophef, ruzies en wantrouwen in de rechtszaal, de grote impact die de media heeft op de zaak, hoe de geest van Willem Holleeder over het proces hangt en de twijfels of het OM en de rechters het proces op een eerlijke manier aanpakken.
Begin 2000 lukt het niet om criminele organisaties op te rollen en de opdrachtgevers van de moorden op te sporen. Hierdoor is de wanhoop bij politie en justitie groot. Ze besluiten in zee te gaan met een kroongetuige: Peter la Serpe. In Hoger Beroep meldt zich, na zeven jaar, nog een kroongetuige: verdachte Fred Ros nadat hij zijn 30 jaar lange celstraf te horen kreeg. Dat beide kroongetuigen bekennen zelf ook liquidaties te hebben gepleegd en dus bloed aan hun handen hebben, maakt de aanpak nog meer omstreden: het OM sluit deals met moordenaars. De zaak is extra ingewikkeld omdat de twee kroongetuigen elkaar tegenspreken. Hoe betrouwbaar zijn de verklaringen van Peter la Serpe en Fred Ros? Het leidt tot heftige confrontaties in de rechtszaal tussen de procespartijen, het OM, advocaten en kroongetuigen.
Het Openbaar Ministerie en de advocaten van de verdachten staan lijnrecht tegenover elkaar. De verklaringen van deze kroongetuigen leiden uiteindelijk tot de allerzwaarste straffen waaronder vier keer levenslang, voor onder andere beoogd opdrachtgever Dino Soerel in Hoger Beroep. Hij is de enige in Nederland bij wie vrijspraak na een verklaring van een omstreden kroongetuige werd omgezet in levenslang.
Sinds 2021 is er aan de serie gewerkt om de zaak van verschillende kanten te belichten. Betrokken rechters, advocaten, officieren van justitie, rechercheurs, misdaadjournalisten, oud-criminelen, strafrechtexperts en demissionair minister van Justitie en Veiligheid Dilan Yesilgöz komen aan het woord. Ook laat de dochter van de tot levenslang veroordeelde Dino Soerel voor het eerst van zich horen over de impact die de veroordeling op haar leven heeft. Dino Soerel heeft sinds 2021 verzoeken ingediend om zelf zijn medewerking te mogen verlenen aan deze documentaire. Tot op heden wordt het Dino Soerel niet toegestaan om contact te hebben met de documentairemakers.
Ik weet het oprecht niet. Dat maakt het ook wel fascinerend. Je hebt vele uren aan beeldmateriaal met de verdachte en zijn familie, de rechtszaak, foto's van de autopsie etcetera, en toch is het lastig om in te schatten of hij de waarheid spreekt.quote:Op zondag 31 maart 2024 01:42 schreef Smart_ass het volgende:
Misschien moet ik die ook nog een kans geven. Ik ben er een hele tijd geleden aan begonnen maar kwam er toen niet doorheen. Hoe denk jij persoonlijk over die zaak, @:viv ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog niet gekeken, bedankt voor de tip!quote:[ afbeelding ]
Zelf heb ik een aantal weken geleden deze gekeken, nadat ik in het nieuws had gelezen dat de Los Angeles Innocence Project moties had ingediend voor o.a. DNA tests.
quote:Ruby Franke’s YouTube channel “8 Passengers” was a portrait of social media success. For years, the wife and mother of six, amassed nearly 2.5 million followers documenting the daily life of her children. However, the image of the perfect family began to crack when her controversial videos displayed her strict parenting. In August of 2023, one of Ruby’s children, malnourished with duct tape and wounds on his wrists and ankles, escaped the home of Franke’s friend and business partner, Jodi Hildebrandt, and asked a neighbor for help. A new “20/20,” with reporting from “Nightline” co-anchor Juju Chang, unravels the unimaginable abuse at the hands of Ruby and Jodi, told through never-before-seen body camera video, recorded calls, and Ruby’s own journal detailing the horrific abuse.
Moest huilenquote:
Doet me eigenlijk wel denken aan die andere moeder, Lori Vallow https://en.wikipedia.org/(...)yan_and_J._J._Vallow die ook onder invloed van een maniak haar kinderen vermoordde. Ze is veroordeeld en lijkt nog steeds overtuigd van haar bizarre denkbeelden.quote:Op woensdag 3 april 2024 12:56 schreef mascara-klodder het volgende:
Dit is echt gruwelijk
Die arme kindjes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |