abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 19:32:50 #76
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208078784
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 19:09 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Truss denkt zeker dat Engeland zo'n Union zou leiden met als enig doel Engeland beter maken :') Ze was een remainer, maar draaide ook 180 graden, maar schijnbaar is ze dus toch eigenlijk altijd een remainer gebleven.
Natuurlijk denkt ze dat, ze is nu eenmaal niet echt intelligent te noemen maar die kans is gewoon nul
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 24 februari 2023 @ 06:49:18 #77
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208121908
quote:
‘Let them eat turnips’: Tory minister wades in on how to ease supermarket shortages
https://www.independent.c(...)rtages-b2288274.html

N.a.v. geen sla en tomaten in de supermarkten.

Knolraap (turnip) is trouwens iets anders dan koolraap. Nog nooit gegeten BTW. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator vrijdag 24 februari 2023 @ 10:09:44 #78
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208123146
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 06:49 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
https://www.independent.c(...)rtages-b2288274.html

N.a.v. geen sla en tomaten in de supermarkten.

Knolraap (turnip) is trouwens iets anders dan koolraap. Nog nooit gegeten BTW. :)
Ja, turnips zijn het enige wat het VK meer produceert dan het eet, de rest is geimporteerd. Zo'n 55% van alle voedsel in het VK komt uit de EU.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_208125100
Keir Starmer unveils Labour's five missions for the country
https://www.bbc.com/news/uk-politics-64739371

quote:
Securing the "highest sustained growth" in the G7 group of rich nations, made up of the UK, US, Canada, France, Germany, Italy, and Japan, by the end of Labour's first term

Making Britain a '"clean energy superpower", removing fossil fuels from all of Britain's electricity generation by 2030

Improving the NHS

Reforming the justice system

Raising education standards
Dit is werkelijk ook beschamend, wat een loze termen allemaal :{ Als deze totale inhoudsloosheid het alternatief is voor de Tories blijft het ook met een Labour regering aanrommelen.
pi_208125970
Starmer die gevraagd wordt waarom hij zijn eerdere pledges heeft laten varen en vervolgens "global events" de schuld geeft terwijl hij drie weken na het maken van de pledges (ruimschoots voor Corona) al aangaf het nationaliseren van utilities maar ingewikkeld te vinden.

Volgens mij gaat Starmer's Labour alleen maar winnen als andere kanshebbers (Tories in Engeland/Wales, SNP in Schotland) zo vriendelijk zijn om te imploderen (toegegeven, dat lijkt vrij aardig te gaan) en is zijn gezichtsloos Blairisme direkt in de problemen zo gauw die partijen weer aantrekken. Er zit serieus niets anders in dan "wat moet ik vandaag roepen om een kans te hebben om PM te worden".
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  Moderator vrijdag 24 februari 2023 @ 14:10:05 #81
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208126403
quote:
9s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 13:33 schreef Litpho het volgende:
Starmer die gevraagd wordt waarom hij zijn eerdere pledges heeft laten varen en vervolgens "global events" de schuld geeft terwijl hij drie weken na het maken van de pledges (ruimschoots voor Corona) al aangaf het nationaliseren van utilities maar ingewikkeld te vinden.

Volgens mij gaat Starmer's Labour alleen maar winnen als andere kanshebbers (Tories in Engeland/Wales, SNP in Schotland) zo vriendelijk zijn om te imploderen (toegegeven, dat lijkt vrij aardig te gaan) en is zijn gezichtsloos Blairisme direkt in de problemen zo gauw die partijen weer aantrekken. Er zit serieus niets anders in dan "wat moet ik vandaag roepen om een kans te hebben om PM te worden".
Tories zijn al geimplodeerd en de SNP doet niet mee buiten Schotland en is geen factor van betekenis voor het Parlement, ze hebben bijna alle zetels al die ze (theoretisch) kunnen behalen, 45 van de 59.

https://www.electoralcalculus.co.uk/homepage.html

Tories op 83 zetels, Labour op 479, dat zou een meerderheid voor Labour zijn van meer dan 150.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_208126776
Ik heb alle vertrouwen dat Labour die 150 wel weer grotendeels weet te verspelen rond de verkiezingen en dat, zelfs als ze winnen, Starmer en co alleen maar policies uitvoeren waarvan Blair in zijn tijd had gedacht "is dat niet wat aan de rechterkant?".
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_208127861
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 12:26 schreef J.B. het volgende:
Keir Starmer unveils Labour's five missions for the country
https://www.bbc.com/news/uk-politics-64739371
[..]
Dit is werkelijk ook beschamend, wat een loze termen allemaal :{ Als deze totale inhoudsloosheid het alternatief is voor de Tories blijft het ook met een Labour regering aanrommelen.
Weinig mis toch met die missies? Vind het niet zo'n gekke prioritering. (Al weet ik weinig van het Britse justice system, behalve dat ze het Europese Hof zo vreselijk vonden.)
pi_208127969
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 16:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Weinig mis toch met die missies? Vind het niet zo'n gekke prioritering. (Al weet ik weinig van het Britse justice system, behalve dat ze het Europese Hof zo vreselijk vonden.)
Dit zijn missies die niet meer zijn dan een willekeurige lijst leuke dingen die iedereen wil, dat is precies wat er mis mee is. Er is niks concreets en over hoe die doelstellingen bereikt moeten worden wordt niks gezegd. Met name de eerste missie, sterkste economische groei van alle G7 landen, is volstrekt belachelijk omdat economische groei a. geen competitie is en b. je compleet afhankelijk bent van andere landen. Het is nogal een dom idee om je voornaamste missie afhankelijk te laten zijn van beslissingen die in Washington, Parijs, Rome, Berlijn, Tokio of Ottawa genomen worden, want Labour gaat er politiek echt wel op afgerekend worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door J.B. op 24-02-2023 16:38:14 ]
pi_208130323
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 12:26 schreef J.B. het volgende:
Keir Starmer unveils Labour's five missions for the country
https://www.bbc.com/news/uk-politics-64739371
[..]
Dit is werkelijk ook beschamend, wat een loze termen allemaal :{ Als deze totale inhoudsloosheid het alternatief is voor de Tories blijft het ook met een Labour regering aanrommelen.
Solar doen ze hier vooral door hele velden vol met zonnepanelen te zetten, ipv meer te stimuleren dat het op daken van woningen en bedrijven komt.

En voor de rest inderdaad: Hoe dan?

Bij de NHS eisen artsen iets van 26% meer salaris, waar moet dat geld vandaan komen?
Bij de universiteiten wordt 12% of inflatie + 2% geeist, whichever is highest. De salariseisen bij de stakingen zijn niet mis, maar het is wel een uitdaging om het geld daar voor te vinden.

[ Bericht 5% gewijzigd door George_of_the_Jungle op 24-02-2023 19:50:31 ]
pi_208156042
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 16:25 schreef J.B. het volgende:

[..]
Dit zijn missies die niet meer zijn dan een willekeurige lijst leuke dingen die iedereen wil, dat is precies wat er mis mee is. Er is niks concreets en over hoe die doelstellingen bereikt moeten worden wordt niks gezegd. Met name de eerste missie, sterkste economische groei van alle G7 landen, is volstrekt belachelijk omdat economische groei a. geen competitie is en b. je compleet afhankelijk bent van andere landen. Het is nogal een dom idee om je voornaamste missie afhankelijk te laten zijn van beslissingen die in Washington, Parijs, Rome, Berlijn, Tokio of Ottawa genomen worden, want Labour gaat er politiek echt wel op afgerekend worden.
Nee hoor, je hebt partijen die wel een prioriteit maken van de energietransitie en partijen die dat niet doen. Je hebt partijen die focussen op het verbeteren van onderwijs en partijen die daar juist op bezuinigen. Zorg idem dito.

En dat missies niet concreet zijn lijkt me ook wel logisch.
pi_208156894
twitter


_O-
  Moderator maandag 27 februari 2023 @ 01:17:36 #88
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208160758
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 18:28 schreef J.B. het volgende:
[ twitter ]

_O-
Britse humor is nog altijd wel top ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_208172049
twitter

Had ik nog niet aan gedacht.
Definitely not CIA
  maandag 27 februari 2023 @ 21:41:50 #90
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208172073
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 21:39 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Had ik nog niet aan gedacht.
Of Boris heeft een nieuwe "liefde" gevonden en is tijdelijk incommunicado. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator dinsdag 28 februari 2023 @ 01:09:40 #91
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208173748
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 21:41 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Of Boris heeft een nieuwe "liefde" gevonden en is tijdelijk incommunicado. :)
Nope, hij is wakker geworden en dreigt nu met een rebellie. Jammer voor hem dat er al een meerderheid is bij de Tories en dat Labour met Sunak mee wil gaan stemmen en zijn rebellenclub dus geen schijn van kans heeft en de kans groter is dat hij uit de partij gegooid wordt als hij tegen een 3 line whip ingaat.

https://www.theguardian.c(...)reland-protocol-deal

We gaan het zien, altijd lachen met dat gekneus in het VK want goed beschouwd is dit dus gewoon de backstop die May voorstelde waar tegen de Brexiteers in opstand kwamen en waar ze nu dus gewoon bakzeil over gaan halen.
Mijn gok is dat Johnson wegblijft en dus niet kan/hoeft te stemmen, niet de eerste keer dat de lafbek zo'n grap uithaalt op een moment dat hij voor het blok staat om te stemmen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_208191585
Rishi Sunak threatens to push through Brexit deal on Northern Ireland without DUP
https://www.ft.com/content/3d2b4e24-5c92-4a28-b2fa-c4bfe143e814

quote:
“It will unlock an enormous amount of investment because remember this, Northern Ireland has this very special position where it has access to the U.K. market, it has access to the EU market which makes it an incredibly attractive place to invest for businesses”.
Bovenstaande quote is van Sunak. Die Noord-Ieren boffen maar, die verkeren in de fantastische positie waar tot 3 jaar geleden het hele Verenigd Koninkrijk in verkeerde _O- Mooi staaltje cognitieve dissonantie, een schijnbare voorstander van Brexit die tegelijkertijd uitwijdt over de enorme voordelen die het verkapte EU-lidmaatschap van Noord-Ierland heeft.
pi_208191854
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 14:45 schreef J.B. het volgende:
Rishi Sunak threatens to push through Brexit deal on Northern Ireland without DUP
https://www.ft.com/content/3d2b4e24-5c92-4a28-b2fa-c4bfe143e814
[..]
Bovenstaande quote is van Sunak. Die Noord-Ieren boffen maar, die verkeren in de fantastische positie waar tot 3 jaar geleden het hele Verenigd Koninkrijk in verkeerde _O- Mooi staaltje cognitieve dissonantie, een schijnbare voorstander van Brexit die tegelijkertijd uitwijdt over de enorme voordelen die het verkapte EU-lidmaatschap van Noord-Ierland heeft.
Maar zo'n partij uit Noord-Ierland gewoon aan de kant schuiven is ook wel riskant imo, dat is bijna kolonialisme; "wij vertellen jullie wat er in jullie land gebeurd, klaar".

En wat de toegevoegde waarde voor toegang tot de markt van Engeland, Wales en Schotland is in NI, waar je al toegang hebt tot de EU markt, is mij ook niet geheel duidelijk.
  woensdag 1 maart 2023 @ 15:17:33 #94
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208191875
DUP zijn bijna totale idioten. Hebben alleen maar macht omdat ze, als klein clubje, voor een meerderheid kunnen zorgen.
Of niet. Ze hebben het hele VK bij de ballen, zeg maar. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_208191879
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 15:14 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
En wat de toegevoegde waarde voor toegang tot de markt van Engeland, Wales en Schotland is in NI, waar je al toegang hebt tot de EU markt, is mij ook niet geheel duidelijk.
Het deel van NI dat het belangrijk vindt dat NI een deel van het VK blijft, vindt dat natuurlijk wel essentieel. Sluit je ze economisch af van de de rest van het VK, dan zijn ze natuurlijk in feite geen onderdeel meer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 1 maart 2023 @ 15:25:40 #96
2651 svann
night-hawk
pi_208191962
Ik kan niet volgen hoe bij deze deal de integriteit van de interne markt intact blijft.
Die staat of valt toch met EU-controle op de import?
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  Moderator woensdag 1 maart 2023 @ 15:43:44 #97
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208192222
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 15:14 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Maar zo'n partij uit Noord-Ierland gewoon aan de kant schuiven is ook wel riskant imo, dat is bijna kolonialisme; "wij vertellen jullie wat er in jullie land gebeurd, klaar".

En wat de toegevoegde waarde voor toegang tot de markt van Engeland, Wales en Schotland is in NI, waar je al toegang hebt tot de EU markt, is mij ook niet geheel duidelijk.
Het VK houdt doodleuk een deel van Ierland bezet en de Unionists zijn bijna allemaal families die origineel uit het GB komen, hoezo kolonialisme? :D
Sowieso vertegenwoordigd de DUP maar iets van 20% van de stemmen in NI.

Toegevoegde waarde zal heel laag zijn, het cruciale punt is dat het een fysieke grens met Ierland vermijd en dat is het kriteke punt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator woensdag 1 maart 2023 @ 15:45:03 #98
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208192239
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 15:25 schreef svann het volgende:
Ik kan niet volgen hoe bij deze deal de integriteit van de interne markt intact blijft.
Die staat of valt toch met EU-controle op de import?
De EU heeft dan ook wel wat zaken bedongen zoals real time toegang tot alle Britse douane informatie, een verplichting voor het VK om een vastgestelde hoeveelheid steekproeven te doen, het bouwen van nieuwe locaties voor inspecties, verplichte labelling, verplichte aanmelding als trusted supplier en nog wat meer zaken.

Het VK vertrouwen op hun blauwe ogen is er niet bij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_208192348
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 15:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het VK houdt doodleuk een deel van Ierland bezet en de Unionists zijn bijna allemaal families die origineel uit het GB komen, hoezo kolonialisme? :D
Sowieso vertegenwoordigd de DUP maar iets van 20% van de stemmen in NI.
Zodra er een meerderheid in NI is voor samengaan met Ierland, mag dat. Dus dit valt allemaal wel mee. Blijkbaar wil de meerderheid dat (nog?) niet. Wellicht om voor ons soms onbegrijpelijke reden, maar ik ben opgehouden met te proberen de Britse versie van het nationalisme te begrijpen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator woensdag 1 maart 2023 @ 16:00:31 #100
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208192386
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 15:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zodra er een meerderheid in NI is voor samengaan met Ierland, mag dat. Dus dit valt allemaal wel mee. Blijkbaar wil de meerderheid dat (nog?) niet. Wellicht om voor ons soms onbegrijpelijke reden, maar ik ben opgehouden met te proberen de Britse versie van het nationalisme te begrijpen.
Het is niet zozeer Brits nationalisme in NI, het is meer sektarisme. De DUP type protestanten nemen echter in aantal ieder jaar af en dat schuurt, ze zijn ook de grootste partij niet meer en nemen daarom nu hun plaats in Stormont niet in waardoor er dus ook geen NI (deel) regering gevormd kan worden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_208192489
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 16:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het is niet zozeer Brits nationalisme in NI, het is meer sektarisme. De DUP type protestanten nemen echter in aantal ieder jaar af en dat schuurt, ze zijn ook de grootste partij niet meer en nemen daarom nu hun plaats in Stormont niet in waardoor er dus ook geen NI (deel) regering gevormd kan worden.
Ik weet wat de politieke problemen zijn en dat de meerderheid voor het VK krimpt, maar blijkbaar is er nog steeds een meerderheid (of iig geen duidelijke minderheid). Dat af doen als sektarisme is me veel te makkelijk, een heel deel bestaat ook uit mensen die gewoon per se bij het VK willen horen uit een soort trots.

Verder moet je ook niet vergeten wat Katholieken daar protestanten aan hebben gedaan, nog maar kort geleden. Ja, ik weet dat het andersom vaak net zo erg was, maar dat is natuurlijk geen argument voor mensen die dierbaren aan de IRA verloren zijn. Er zijn daar tussen 1969 en 1998 meer dan 3300 mensen dood gegaan, hun nabestaanden leven gewoon nog. Dat wegzetten als sektarisme doet echt geen recht aan die omstandigheden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator woensdag 1 maart 2023 @ 16:39:20 #102
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208192756
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 16:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik weet wat de politieke problemen zijn en dat de meerderheid voor het VK krimpt, maar blijkbaar is er nog steeds een meerderheid (of iig geen duidelijke minderheid). Dat af doen als sektarisme is me veel te makkelijk, een heel deel bestaat ook uit mensen die gewoon per se bij het VK willen horen uit een soort trots.

Verder moet je ook niet vergeten wat Katholieken daar protestanten aan hebben gedaan, nog maar kort geleden. Ja, ik weet dat het andersom vaak net zo erg was, maar dat is natuurlijk geen argument voor mensen die dierbaren aan de IRA verloren zijn. Er zijn daar tussen 1969 en 1998 meer dan 3300 mensen dood gegaan, hun nabestaanden leven gewoon nog. Dat wegzetten als sektarisme doet echt geen recht aan die omstandigheden.
De Troubles begonnen doordat Britse soldaten het vuur openenden op ongewapende katholieke burgers. Van de 3300 doden tijdens de Troubles was een meerderheid Katholiek. (1525 v 1250 overigens) dus dat klopt ook niet echt met wat je zegt en je gaat ook makkelijk voorbij aan de tijd voor de Troubles, de overheersing van katholieken in Ierland door het VK was medogenloos en wordt als genocide omschreven.

In het VK noemt men alle slachtoffers van de Troubles "Victims of sectarian violence", mijn terminologie is dus gewoon correct, de DUP onderhoudt nog steeds nauwe banden met Protestantse terroristen en terroristische organisaties en hun tegenstand tegen het GVA zijn onderdeel van dat sektarisme. Sinn Feinn heeft daar inmiddels wel afstand van genomen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 18:16:15 #103
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208221648

Narnia? :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_208265630
Sunak en Michelle Donelan (Minister for science) houden opties open voor wat betreft terugkeer in Horizon, maar presenteren wel een world-beating nieuw plan om van de UK een science and technology superpower te maken in 2030.

Het voelt allemaal zo als een herhaling van zetten.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  Moderator dinsdag 7 maart 2023 @ 11:47:53 #105
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208275475
quote:
9s.gif Op maandag 6 maart 2023 15:07 schreef Litpho het volgende:
Sunak en Michelle Donelan (Minister for science) houden opties open voor wat betreft terugkeer in Horizon, maar presenteren wel een world-beating nieuw plan om van de UK een science and technology superpower te maken in 2030.

Het voelt allemaal zo als een herhaling van zetten.
De term "lost generation" komt bij mij op alleen zijn het dit keer niet de jongeren die ermee bedoeld worden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_208281467
twitter


Ik hoop dat ze niet teveel voor de slogan "denied access to the UK's modern slavery system" betaald hebben :')
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  Moderator donderdag 9 maart 2023 @ 15:01:20 #107
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208301256
Lineker ligt weer onder vuur en Lineker trekt zich wederom niets aan van het vuur:

quote:
Gary Lineker stands by his immigration policy remarks

Match of the Day presenter says he doesn’t fear BBC suspension for comparing government language to that of 1930s Germany

Gary Lineker has said that he stands by his tweets criticising the government’s asylum policy and is not worried about facing suspension from his 1.35m-a-year job at the BBC.

https://www.theguardian.c(...)migration-policy-bbc
Blijft toch allemaal heel bijzonder, hoor, een voetbal analyst/presentator die op zijn eigen Twitter geen kritiek op de overheid mag hebben van ministers en een BBC die daarin meegaat en niet voor de eerste keer?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_208306640
Tsja, BBC is niet echt onafhankelijk te noemen, ze doen wel vaker wat de overheid wilt, 'want anders....'.
Misschien moet Frankrijk wat hekjes open zetten, zodat asielzoekers in Frankrijk gewoon door kunnen lopen en zich bij de Engelse douane kunnen melden.
pi_208314519
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 20:10 schreef Litpho het volgende:
[ twitter ]

Ik hoop dat ze niet teveel voor de slogan "denied access to the UK's modern slavery system" betaald hebben :')
quote:
Confusing Government Language On Migrants Has Left People Baffled

A government graphic meant to warn migrants against coming to the UK has left many people confused.

Rishi Sunak’s Twitter account posted an image that appeared to say “if you come to the UK illegally you will be DENIED access to the UK’s modern slavery system”.

It was posted as the prime minister held a press conference at Downing Street, where he stood in front of a lectern emblazoned with the words “stop the boats”, to promote his immigration crackdown.

Many were left scratching their heads at the tweet, and wondering whether anyone had read it out aloud before publishing.
twitter


twitter

https://www.huffingtonpos(...)9be6e4b0e0a15960ed27
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_208314964
Tsja, als je nog moet gaan uitleggen dat vele illegale immigranten komen in de hoop zwart werk te kunnen krijgen voor een hongerloontje (moderne slavernij), dan weet je al dat het te laat is
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_208321136
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 15:01 schreef Tijger_m het volgende:
Lineker ligt weer onder vuur en Lineker trekt zich wederom niets aan van het vuur:
[..]
Blijft toch allemaal heel bijzonder, hoor, een voetbal analyst/presentator die op zijn eigen Twitter geen kritiek op de overheid mag hebben van ministers en een BBC die daarin meegaat en niet voor de eerste keer?
quote:
BBC to air Match of the Day without presenters after Gary Lineker’s suspension

Decision taken after corporation takes its highest-paid presenter off air and his fellow broadcasters refuse to appear in solidarity

Match of the Day will be broadcast without any presenters or pundits this weekend, after the main host, Gary Lineker, was suspended from the BBC for breaching impartiality guidelines over his criticism of the government’s asylum policies.

In a dramatic and unexpected escalation of a crisis that has been brewing all week, the corporation took the decision to remove its highest-paid presenter from its flagship football show after he was criticised by Tory MPs and the rightwing media.

His suspension immediately led to displays of solidarity from Lineker’s co-hosts Ian Wright and Alan Shearer, who publicly announced that they would not be turning up to present Saturday’s show.

Faced with an effective strike by its on-screen staff and unable to find willing replacements, the BBC took the unprecedented decision to announce that the Premier League highlights programme would go ahead without any hosts or studio presentation. It will feature only match footage.

A BBC spokesperson said: “Some of our pundits have said that they don’t wish to appear on the programme while we seek to resolve the situation with Gary.

“We understand their position and we have decided that the programme will focus on match action without studio presentation or punditry.”

[..]
https://www.theguardian.c(...)match-of-the-day-bbc
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  Moderator zaterdag 11 maart 2023 @ 00:28:44 #112
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208321360
quote:
Man, man, man :|W

En alsof het nog niet gekker kon worden....


quote:
BBC will not broadcast Attenborough episode over fear of 'rightwing backlash'

Exclusive: Decision to make episode about natural destruction available only on iPlayer angers programme-makers

The BBC has decided not to broadcast an episode of Sir David Attenborough's flagship new series on British wildlife because of fears its themes of the destruction of nature would risk a backlash from Tory politicians and the rightwing press, the Guardian has been told.

The decision has angered the programme-makers and some insiders at the BBC, who fear the corporation has bowed to pressure from lobbying groups with "dinosaurian ways".

https://www.theguardian.c(...)twing-backlash-fears
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 11 maart 2023 @ 00:31:52 #113
408813 crew  trein2000
pi_208321375
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 00:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Man, man, man :|W

En alsof het nog niet gekker kon worden....
[..]

Ik durf het bijna niet te zeggen maar dit heeft toch wel trekken van een staatsomroep uit een dubieuze republiek
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator zaterdag 11 maart 2023 @ 00:33:40 #114
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208321384
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 00:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik durf het bijna niet te zeggen maar dit heeft toch wel trekken van een staatsomroep uit een dubieuze republiek
De huidige baas van de BBC is een poltiieke benoeming en heeft, naar verluid, bemiddeld om Johnson prive grote bedragen te lenen toen hij PM was. Trumpiaanse toestanden, zou je zeggen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 11 maart 2023 @ 00:44:31 #115
408813 crew  trein2000
pi_208321450
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 00:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De huidige baas van de BBC is een poltiieke benoeming en heeft, naar verluid, bemiddeld om Johnson prive grote bedragen te lenen toen hij PM was. Trumpiaanse toestanden, zou je zeggen.
Ik heb het vernomen ja. Heel bijzonder allemaal.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_208321451
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 15:01 schreef Tijger_m het volgende:
Lineker ligt weer onder vuur en Lineker trekt zich wederom niets aan van het vuur:
[..]
Blijft toch allemaal heel bijzonder, hoor, een voetbal analyst/presentator die op zijn eigen Twitter geen kritiek op de overheid mag hebben van ministers en een BBC die daarin meegaat en niet voor de eerste keer?
Toen Jeremy Clarkson nog werkte bij de BBC heeft hij ook regelmatig wat relletjes gehad. De bekendst was volgens mij met een grote ambtenaren staking waar die over zei dat die mensen gexecuteerd moesten worden bij een ochtendprogramma van de BBC.
pi_208321872
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 00:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De huidige baas van de BBC is een poltiieke benoeming en heeft, naar verluid, bemiddeld om Johnson prive grote bedragen te lenen toen hij PM was. Trumpiaanse toestanden, zou je zeggen.
twitter
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 11 maart 2023 @ 05:16:55 #118
408813 crew  trein2000
pi_208321873
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 05:12 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
[ twitter ]
Impartiality maar we hebben wel de hele directie volgestouwd met Torys :')
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 11 maart 2023 @ 05:19:41 #119
408813 crew  trein2000
pi_208321877
twitter

Oh. De commentatoren doen ook niet meer mee. Leuke show! :D
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 11 maart 2023 @ 08:49:56 #120
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208322520
Ze zijn de BBC behoorlijk aan het slopen. Is ook al jaren aan de gang.
Toch n van de nieuwsbronnen waar je op kon vertrouwen.

Kleine Hyperdude was vroeger woonachtig in een uithoek van het Empire en dan stond het voetbal op de Worldservice aan op zaterdag tijdens het autowassen.
Inverness Caledonian Thistle FC; nil- Queen of the South; nil :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_208324887
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 05:12 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
[ twitter ]
En het niet uitzenden van de destructie van de natuur in Engeland? Dat is in het kader van mensen in onwetendheid laten?
  zaterdag 11 maart 2023 @ 16:47:31 #122
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208327757
Daar is ie weer.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_208368969
BBC leadership under renewed pressure after Gary Lineker U-turn

Corporation’s reinstatement of Match of the Day presenter described as a ‘capitulation’
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  Moderator dinsdag 14 maart 2023 @ 10:22:51 #124
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208369324
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 12:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
En het niet uitzenden van de destructie van de natuur in Engeland? Dat is in het kader van mensen in onwetendheid laten?
Tja, de Tories willen het niet horen dus zend de BBC het niet uit. Zo werkt dat in Rusla...eh, het VK.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_208381456
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 20:10 schreef Litpho het volgende:
[ twitter ]

Ik hoop dat ze niet teveel voor de slogan "denied access to the UK's modern slavery system" betaald hebben :')
Dit is een grap toch?
Want het lijkt heel echt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator woensdag 15 maart 2023 @ 10:15:13 #126
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208382104
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 09:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dit is een grap toch?
Want het lijkt heel echt.
Nee, dat is echt. Helaas.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_208382149
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 10:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, dat is echt. Helaas.
Wie keurt dit in godesnaam goed. Een kleuter kan nog zien dat dit nergens op slaat.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 15 maart 2023 @ 10:37:41 #128
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208382345
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 10:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
... Een kleuter kan nog zien dat dit nergens op slaat.
Etonkleuters kennelijk niet. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_208471264
DUP wijst het akkoord van Sunak af: https://www.trouw.nl/buit(...)n-sunak-af~b3b4dbde/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 22 maart 2023 @ 08:53:28 #130
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208489807
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 22 maart 2023 @ 15:41:20 #131
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_208495174
Ook zo’n stuk hardnekkig kauwgum waar je niet vanaf komt, die Johnson
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_208497021
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 15:41 schreef Szura het volgende:
Ook zo’n stuk hardnekkig kauwgum waar je niet vanaf komt, die Johnson
Dat zou het kapsel ook wel verklaren.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 18:03:27 #133
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208497086
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 15:41 schreef Szura het volgende:
Ook zo’n stuk hardnekkig kauwgum waar je niet vanaf komt, die Johnson
Nog steeds MP en nog steeds aan het liegen en intrigeren. Maar zich ook moet verantwoorden voor zijn gedrag tijdens COVID (Partygate) momenteel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 maart 2023 @ 11:18:54 #134
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_208552854
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator maandag 27 maart 2023 @ 12:40:04 #135
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208553913
quote:
Corbyn is al een tijdje geen Labour meer, als ik het goed heb en in februari was al besloten dat men hem niet meer toe zou laten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_208554536
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nog steeds MP en nog steeds aan het liegen en intrigeren. Maar zich ook moet verantwoorden voor zijn gedrag tijdens COVID (Partygate) momenteel.
En voor als hij zijn MP zetel in zijn huidige constituency verliest is hij al bezig de volgdende veilig te stellen. Zijn nieuwe huis staat in een constituency die erg conservatief is.
  Moderator maandag 27 maart 2023 @ 13:42:16 #137
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208554571
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 13:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
En voor als hij zijn MP zetel in zijn huidige constituency verliest is hij al bezig de volgdende veilig te stellen. Zijn nieuwe huis staat in een constituency die erg conservatief is.
Mjah, Johnson is wel aardig afgebrand, natuurlijk, en zijn steun binnen de partij lijkt weggevaagd te zijn gezien het resultaat van zijn "opstand" over het Windsor Framework.

Het is een enorm haatdragend mannetje wat ook betekent dat hij enorm veel vijanden gemaakt heeft en als de Partygate saga slecht afloopt voor hem kan dat wel eens genoeg zijn om hem geen kandidaat meer te maken en hem zo via de achterdeur te lozen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_208555260
Dat zou mooi zijn, maar BoJo is net onkruid. Die zal terug blijven komen. Als hij nu afgevoerd wordt, gaat hij weer columns schrijven, voor chicken-feed, en schrijft zich dan weer langzaam terug de politiek in.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 22:03:56 #139
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208572969
quote:
The terrorism threat level in Northern Ireland has been raised from substantial to severe, meaning an attack is highly likely
.

https://www.bbc.co.uk/news/uk-northern-ireland-65096493

Not this sh*t again. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 29 maart 2023 @ 18:21:28 #140
131800 Tarado
cap de fusca
pi_208583609
twitter
  woensdag 5 april 2023 @ 13:16:18 #141
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208667314
Man Schotse ex-premier Sturgeon opgepakt voor fraude met partijgeld

Meteen duidelijk waarom Sturgeon weg is gegaan.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 5 april 2023 @ 14:19:42 #142
408813 crew  trein2000
pi_208668129
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 13:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Man Schotse ex-premier Sturgeon opgepakt voor fraude met partijgeld

Meteen duidelijk waarom Sturgeon weg is gegaan.
twitter

Wou net zeggen. Vast geen voorkennis gehad :D
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_208672176
Context: Braverman's district wordt samengevoegd met een ander en het is dus niet zeker of ze herkiesbaar gaat zijn.
twitter
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_208766738
quote:
14s.gif Op woensdag 5 april 2023 20:01 schreef Litpho het volgende:
Context: Braverman's district wordt samengevoegd met een ander en het is dus niet zeker of ze herkiesbaar gaat zijn.
[ twitter ]
Ze heeft gewonnen, zoals verwacht. Maar het was alvast geen landslide: Braverman 58.8% van de stemmen, Flick Drummond) 41.2%.

quote:
Suella Braverman has won a contest against backbencher Flick Drummond to continue as an MP, in what has been dubbed as the "Battle of Waterlooville".

The two Conservatives went head-to-head for a new proposed constituency of Fareham and Waterlooville, which will be created due to boundary changes in the Hampshire area.

Ms Braverman, the home secretary, won a vote of eligible local Tory party members by a slim majority of 77 to 54.

"I am honoured and humbled to have been adopted by Conservatives members to be their Parliamentary Candidate for the new Fareham and Waterlooville constituency," Ms Braverman wrote on Twitter.

Ms Drummond said she was "incredibly disappointed" by the election result but said she would "continue to be Meon Valley MP" until the next election, a position she has held since 2019.
https://news.sky.com/stor(...)onstituency-12850830

Ze kreeg deze week ook kritiek van partijleden:
Tory peer urges Sunak to distance party from Braverman's 'racist rhetoric'

Senior Conservatives hit out at Suella Braverman's 'racist rhetoric'
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 17 april 2023 @ 16:46:54 #145
408813 crew  trein2000
pi_208803124
twitter

De integriteitsfunctionaris van het parlement is een onderzoek gestart naar Sunak voor mogelijke belangenverstrengeling. Hij zou hebben verzwegen dat zijn vrouw eigenaar is van een bedrijf dat profiteert van een overheidsprogramma.

De torys gaan heel rap de GOP achterna.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 17 april 2023 @ 17:05:33 #146
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208803309
Benieuwd of hij ook zo goed tegen schandalen kan als Bojo.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 21 april 2023 @ 11:05:20 #147
408813 crew  trein2000
pi_208849678
twitter

:N
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator vrijdag 21 april 2023 @ 11:20:08 #148
236264 crew  capricia
pi_208849881
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 11:05 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
:N
En hier zijn brief:
twitter

'ik ben niet schuldig, en als ik wel schuldig was, dan deed ik dat uit landsbelang, dus eigenlijk ben ik slachtoffer'
Definitely not CIA
pi_208850357
Ze zouden hem strafrechtelijk moeten vervolgen.
pi_208851300
Ben wel benieuwd hoe makkelijk hij dan ergens anders weer in de politiek op kan duiken. Als je je baan verprutst is dat niet zo moeilijk normaliter, maar als je hebt lopen bully'en is dat misschien wat lastiger.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')