SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Niet ideaal is een understatement. Veel legers hebben absoluut geen reserves meer. Alle speelruimte die er was is wegbezuinigd want onnodig en verspilling.quote:Op maandag 23 januari 2023 10:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er moet wel een minimum van 15-30% blijven hé.
Maar het is allemaal niet ideaal nee.
Klopt, maar het alternatief is dat we Oekraiene moeten laten `gaan`.quote:Op maandag 23 januari 2023 11:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Niet ideaal is een understatement. Veel legers hebben absoluut geen reserves meer. Alle speelruimte die er was is wegbezuinigd want onnodig en verspilling.
Deels gelijk hoor, maar je moet het ook niet te bureaucratisch aanpakken. Wellicht is het goedkoper om zo nu en dan materieel/mensen te verliezen dan een hele zware supportlijn aan te houden die veel materieel opslokt en zorgt voor minder inzetbare gevechtstroepen.quote:Op maandag 23 januari 2023 10:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Die Russen stuurden tanks zelfs zonder infanterie en zonder brandstof wagens.![]()
Nog los van de benodigde luchtsteun.
Je moet echt met combined arms werken. Alleen tanks heb je niet zoveel aan.
En wat denk je van de tweede lijns support. Die tanks weg kunnen slepen die stil komen te staan, en die onderhoud plegen. En de bevoorrading van brandstof etc.
Moet ook allemaal op orde zijn.
Daar heeft *kuch* duitsland *kuch* al voor gezorgd. Door onder andere het volgende te leveren:quote:Op maandag 23 januari 2023 10:58 schreef capricia het volgende:
En wat denk je van de tweede lijns support. Die tanks weg kunnen slepen die stil komen te staan, en die onderhoud plegen. En de bevoorrading van brandstof etc.
Moet ook allemaal op orde zijn.
De hufters !quote:Op maandag 23 januari 2023 11:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daar heeft *kuch* duitsland *kuch* al voor gezorgd. Door onder andere het volgende te leveren:
15 armoured recovery vehicles*
13 tank transporter tractor Oshkosh M1070*
4 mobile and protected mine clearing systems*
7 tracked and remote controlled infantry vehicles for support tasks*
35 load-handling 8x8 wheeler trucks
12 heavy duty trailer trucks*
3 bridge-laying tanks
17 heavy and medium bridge systems*
10 HMMWV (8x ground radar capability, 2x jamming/anti drone capability)*
en wat nog moet komen (soms moet het nog gebouwd/verbouwd worden):
42 mine clearing tanks*
5 armoured engineer vehicles
3 heavy and medium bridge systems*
78 heavy duty trailer trucks*
14 truck tractor trains and 14 semi-trailers*
13 bridge-laying tanks BEAVER*
Niet alleen Duitsland. Ook Italie, Frankrijk, Nederland en het VK hebben dat soort dingen geleverd. Ik denk dat het ook verstandig was om die eerst te geven. Eerst Leopards sturen had zonder die spullen weinig zin gehad.quote:Op maandag 23 januari 2023 11:15 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
De hufters !![]()
Vraag me wel af hoe je zo’n offensief opzet. Een paar t72’s voor de mijnen en het vijandelijk vuur voor de kostbare leopards uit laten rijden?
T'is een leugen. DE levert heulemaal niks, dat weet iedereenquote:Op maandag 23 januari 2023 11:09 schreef Ulx het volgende:
Daar heeft *kuch* duitsland *kuch* al voor gezorgd.
Dat denk ik ook. Sowieso nu zo veel mogelijk roeien met de riemen die ze al hebben.quote:Op maandag 23 januari 2023 11:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Niet alleen Duitsland. Ook Italie, Frankrijk, Nederland en het VK hebben dat soort dingen geleverd. Ik denk dat het ook verstandig was om die eerst te geven. Eerst Leopards sturen had zonder die spullen weinig zin gehad.
Ik ook. Ze hebben er 750-1000 gebouwd. Maar hoeveel daarvan kunnen rijden of effectief kunnen vechten is gezien de corruptie in Rusland natuurlijk de vraag.quote:Op maandag 23 januari 2023 11:30 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ben trouwens ook benieuwd hoeveel t90 de Russen nog hebben rondrijden.
Dat is zwaar verouderd nieuws van twee dagen geleden.quote:
Het is nog maar de vraag of dat het bloedbad gaat stoppen. Beide partijen gaan toch wel door. Rusland geeft niets om het kanonnenvoer.quote:
Als we kunnen lezen dat de t-90s die india in had geleverd voor upgrades gewoon zijn gestolen en in de grinder zijn gegooid zal het niet meer overhouden.quote:Op maandag 23 januari 2023 11:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik ook. Ze hebben er 750-1000 gebouwd. Maar hoeveel daarvan kunnen rijden of effectief kunnen vechten is gezien de corruptie in Rusland natuurlijk de vraag.
Oekraine geeft ook niets om rus kanonnenvoerquote:Op maandag 23 januari 2023 11:37 schreef Discombobulate het volgende:
Rusland geeft niets om het kanonnenvoer.
Mwah, ik vind het wel erg heftig om de houding van Duitsland nu te vergelijken met de eerste en tweede wereldoorlog. Ja Duitsland is laf momenteel, maar je kan ook overdrijven.quote:
Ik denk dat we beter gewoon van die aantallen uit gaan. Ze zullen ze niet allemaal inzetten in Oekraïne natuurlijk.quote:Op maandag 23 januari 2023 11:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik ook. Ze hebben er 750-1000 gebouwd. Maar hoeveel daarvan kunnen rijden of effectief kunnen vechten is gezien de corruptie in Rusland natuurlijk de vraag.
Als opstapje prima. Maar we weten allemaal dat er honderden nodig zijnquote:Op maandag 23 januari 2023 11:44 schreef Ulx het volgende:
Dit ook maar even in de gaten houden:
[ twitter ]
[ twitter ]
Ik las gisteren al ergens dat de MinDef nu een lijst heeft van iets van 15-18 A5 tanks waarvan geëvalueerd wordt of ze kunnen gaan.
Thermal imaging productie heeft rus zelf nooit van de grond gekregen. En daar dat overduidelijk spul is voor militaire doeleinden, valt zelfs het via via grijs importeren vies tegen. rus is op dit punt bezig met optics van vernietigde tanks strippen, om die naar de fabriek te sturen voor nieuwe tanks. Dan zakt of je productie tempo in, of je rolt tanks uit zonder. Doe je dat zonder, dan kun je enigszins tempo erin houden, maar dan heb je het dus wel over t-90's in name only.quote:Op maandag 23 januari 2023 11:43 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik denk dat we beter gewoon van die aantallen uit gaan. Ze zullen ze niet allemaal inzetten in Oekraïne natuurlijk.
Ook weten we niet hoe rap ze bij worden gemaakt.
Of ze gaan ze zelf produceren. Ze hebben daar een T-90 fabriek dacht ik.quote:Op maandag 23 januari 2023 11:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als we kunnen lezen dat de t-90s die india in had geleverd voor upgrades gewoon zijn gestolen en in de grinder zijn gegooid zal het niet meer overhouden.
Denk overigens dat india dat niet al te erg vind. Die krijgen nu hun centen terug en kunnen wat anders gaan kopen. Iets waar in de toekomst allicht nog reserve onderdelen voor te krijgen zijn.
Maar die moeten er dan wel zijn. Wat ik in het vorige deel al schreef is dat ik denk dat de enige manier om om veel tanks daarheen te krijgen een deal sluiten onder elkaar dat landen ze leveren in ruil daarvoor nieuwe Leopards kunnen bestellen. Dus als Griekenland 30 A4's stuurt dat ze 30 A7's kunnen bestellen op kosten van de landen die meedoen. Zoiets.quote:Op maandag 23 januari 2023 11:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als opstapje prima. Maar we weten allemaal dat er honderden nodig zijn
Nog niet. Italië heeft ook nog niets gezegd.quote:Op maandag 23 januari 2023 11:47 schreef phpmystyle het volgende:
Heeft die kalende Fransoos in het Elysee als besloten hoeveel leclercs er gaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |