Hier heb ik nog nooit van gehoord. De magnetron zit op een andere groep dan de ovens, dat zou het verschil kunnen verklaren, misschien? Kan zoiets per groep verschillen?quote:Op zaterdag 21 januari 2023 12:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
Frequentie van de stroom die ze krijgen
https://tweakers.net/geek(...)ten-achterlopen.html
Ik ben erg tevreden over mijn magnetron maar het idee dat hij specialer is dan jij en ik bij elkaar daar wil ik nog niet aan, die existentiële crisis heb ik even geen ruimte voor.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 12:48 schreef Sodemieters het volgende:
Weet je zeker dat het klokje achterloopt? Of loopt de rest van de wereld voor? Je moet dit soort dilemma's op een holistisch, metafysisch niveau beschouwen en beseffen dat het universum hier een bedoeling mee heeft. Tijd is immers alleen maar bedacht om ervoor te zorgen dat niet alles op hetzelfde moment gebeurt.
Er zit waarschijnlijk een ander (minder of meer) nauwkeurig meetsysteem in de magnetronquote:Op zaterdag 21 januari 2023 12:54 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Hier heb ik nog nooit van gehoord. De magnetron zit op een andere groep dan de ovens, dat zou het verschil kunnen verklaren, misschien? Kan zoiets per groep verschillen?
Nee, volgens mij niet.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 12:54 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Hier heb ik nog nooit van gehoord. De magnetron zit op een andere groep dan de ovens, dat zou het verschil kunnen verklaren, misschien? Kan zoiets per groep verschillen?
Het blijft belachelijk dat een klokje van ¤9,99 van de Lidl zendergestuurd door een atoomklok kan werken en dat een oven van ¤999 in een half jaar kwartier gaat achterlopen.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 14:11 schreef Mano_ het volgende:
Goedkoop klokje. Volgens mij wordt bij modernere apparatuur geen gebruik meer gemaakt van de frequentie van het net, maar wordt het door een IC met kristal geregeld. Die heb je in wisselende kwaliteit en aangezien het op de eerste plaats een oven/magnetron/koelkast/waterkoker is en niet een horloge zal daar maximaal op bespaard worden.
Niets aan te doen.
Eens. Maar ja, de bonentellers he...quote:Op zaterdag 21 januari 2023 14:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het blijft belachelijk dat een klokje van ¤9,99 van de Lidl zendergestuurd door een atoomklok kan werken en dat een oven van ¤999 in een half jaar kwartier gaat achterlopen.
ik ben gestopt met geven en kijk er niet meer naarquote:Op zaterdag 21 januari 2023 14:10 schreef Het_Bokje het volgende:
dit heb ik ook met m'n magnetron. gaat per maand 3 minuten achterlopen oid... Is soms wel kut.
nee, maar de pest is, is dat als je met je bammetjes naar de auto loopt, de laatste tijd die je gezien hebt ineens 5 min. verkeerd is, dan is het kut als je je auto start, dat het dan ineens 5 min 'later' is.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 15:05 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Ik
[..]
ik ben gestopt met geven en kijk er niet meer naar
Oh jawel zojuist volgens mijn oven is het 16:33
Dat komt vooral omdat ik die klok niet gebruik en hem nooit ingesteld heb omdat het een bullshit functie is
De klok van mijn magnetron/oven blijft op 0 staan zolang je het niet instelt. Fijn, want geen ‘valse informatie’. Voor de tijd kijk ik wel even op m’n horloge.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 15:07 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
nee, maar de pest is, is dat als je met je bammetjes naar de auto loopt, de laatste tijd die je gezien hebt ineens 5 min. verkeerd is, dan is het kut als je je auto start, dat het dan ineens 5 min 'later' is.
Die zendergestuurde dingen werken alleen in West-Europa, omdat ze het DCF-signaal uit Frankfurt gebruiken. Als je dit in een magnetron zou gebruiken wordt die plotseling tientjes duurder omdat die dan specifieke voor West-Europa gemaakt moet worden, en kwantiteit is altijd kostenverlagend.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 14:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het blijft belachelijk dat een klokje van ¤9,99 van de Lidl zendergestuurd door een atoomklok kan werken en dat een oven van ¤999 in een half jaar kwartier gaat achterlopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |