quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:39 schreef heywoodu het volgende:
Gevonden in het medisch centrum, soort blackout, helemaal niet goed geworden. Nu wel weer bij zinnen, maar ja. De klap is groot.
Maar wel onder de 330, en dat was belangrijk: Brazilië heeft nu een startbewijs bij de vrouwen. Als het bij één ticket blijft wordt die volgend jaar gegeven aan de leider van de ranglijst waar Bruna nog altijd op 1 staat.quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:21 schreef Faraday01 het volgende:
Heel veel sterkte voor Bruna.
Het zal een schrale troost zijn en ik weet niet precies hoe de ranking in Brazilië voor de OWS werkt maar in absolute zin hebben de andere Braziliaanse dames geen topresultaat gehaald gemeten in FIS punten.
Maar zoals we van @:heywoodu weten, gebeuren er soms vreemde zaken als het over kwalificatie gaat.
Ach, wat verdrietigquote:Op woensdag 26 februari 2025 15:39 schreef heywoodu het volgende:
Gevonden in het medisch centrum, soort blackout, helemaal niet goed geworden. Nu wel weer bij zinnen, maar ja. De klap is groot.
Sterkte voor julliequote:Op woensdag 26 februari 2025 15:39 schreef heywoodu het volgende:
Ja, baas Ivo heeft mijn informatie goed gebruikt (ook over China, de hele uitleg over de punten en de Iraanse)quote:Op woensdag 26 februari 2025 18:13 schreef wimderon het volgende:
Even resumeren voor @:heywoodu en anderen.
https://streamable.com/q6mh44
De Chinese dames waren weer collectief een stuk beter. Maar qua impact voor de rankings en aantal plekken voor de OS verwijs ik jullie graag naar @heywooduquote:Het belangrijkste en eerste doel is onder de 330 FIS-punten scoren, wat bij een winnende tijd van 20 minuten neerkomt op maximaal zo'n 4:30 minuten verliezen, dat moet kunnen lukken (alleen is even de vraag hoe goed China ineens is). Verder natuurlijk de andere Brazilianen verslaan, vooral Ribera, die in de strijd om een olympisch ticket een voorsprong heeft dankzij haar leeftijd (zij mocht meedoen aan het WK onder 23).
quote:Op donderdag 27 februari 2025 13:09 schreef franklop het volgende:
Voor de fans;
Vanmorgen Bruna wel gestart op de sprint kwalificatie. Ze werd 74e en daarmee niet door naar finale rondes. Wel was ze 2e Braziliaanse, ongeveer 5 seconden achter Ribera. Dat is voor de Olympische ranking wat minder, want die stond al voor. Maar ze eindigde ruim, en dan ook echt ruim, voor de andere twee Braziliaansen.
Weet niet of voor sprint hetzelfde geldt als bij de 7,5 km, maar met 285 punten in ieder geval ruim onder de 330.
[..]
De Chinese dames waren weer collectief een stuk beter. Maar qua impact voor de rankings en aantal plekken voor de OS verwijs ik jullie graag naar @:heywoodu
quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zal straks even verslag doen, maar voor nu: wat een intens gave, onbeschrijflijke sfeer in het stadion, zeker op het moment dat de mannenfinale beslist werd, dik kippenvel
Ga ik morgenmiddag echt even proberen, na de skiatlon bij de mannen (waar ik dankzij de Argentijnse deelnemer weer op de zeer fraai gelegen tribune mag zittenquote:
Owh, dat is goed nieuws! Ik ga duimen 🤞🤞🤞quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ga ik morgenmiddag echt even proberen, na de skiatlon bij de mannen (waar ik dankzij de Argentijnse deelnemer weer op de zeer fraai gelegen tribune mag zitten).
Vandaag was een rustdag en die was erg hard nodig na de afgelopen dagen vol stress. Vooral bij Bruna overheerst teleurstelling, maar de kans op de Spelen is gewoon nog in leven. Zal het later wat uitgebreider beschrijven, maar een 23e plek in de teamsprint woensdag (5 maart) zou haar ineens héél dicht bij een startbewijs kunnen brengen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tweede ticket
Maar er is hoop. Slowakije is niet geweldig, Mongolië is prima, maar hun beste dame startte gisteren niet. De verwachting is wel dat ze de teamsprint én estafette doen, dus die zouden Brazilië kunnen passeren. Roemenië is uitgespeeld op dit WK, hun ene dame komt niet meer in actie. Litouwen is zwakker dan Brazilië en met de teamsprint en estafette kan Brazilië er prima voorbij. Hongarije heeft twee degelijke dames, sterker dan die van Brazilië, maar geen estafette.
Griekenland doet, zo zeiden de Griekse dames, geen estafette en kan dus ingehaald worden. Armenië heeft één sterke vrouw, die blijft vermoedelijk voor Brazilië. Argentinië doet alleen nog de teamsprint en kan misschien ingehaald worden, en de Britse dame is, zo hoorde ik op de tribune, terug naar de universiteit in de VS en komt dit seizoen vermoedelijk niet in actie in de World Cups (en zeker niet op het WK), waardoor Brazilië met een teamsprint en estafette nagenoeg zeker voorbij Groot-Brittannië gaat.
Kortom, de kans op een tweede ticket is vrij groot. In dat geval is er het volgende: als Brazilië meer dan één ticket heeft, gaat het eerste ticket naar degene die het meest heeft bijgedragen aan dat extra ticket. Daarin heeft Duda (Ribera) een automatisch voordeel, want zij is jonger en mocht meedoen aan het WK onder 23, waar punten te verdienen waren voor die ranglijst. Gelukkig heeft Duda zich echter, in tegenstelling tot wat haar coach dacht, niet geplaatst voor de teamsprint op het WK hier, dus daar kan Bruna punten inhalen.
Wachten en rekenen
Het is nu afwachten hoeveel dames er morgen meedoen aan de 10km, afhankelijk daarvan moeten Bruna en Jaque op de teamsprint een 22e, 23e of 24e plek behalen (de precieze positie weten we na de 10km). Als dat lukt is het eerste ticket (áls er inderdaad twee zijn) voor Bruna, als dat niet lukt is dat eerste ticket voor Duda.
Dus naast afwachten op de hoeveelheid deelneemsters aan de 10km, is het ook in spanning afwachten op welke teams wel of niet meedoen aan de teamsprint. Hoe minder, hoe beter, uiteraard. De estafette wordt dan, tot slot, gewoon een kwestie van níet uit de wedstrijd stappen. Finishen is top, op een ronde gezet worden en dan uit de wedstrijd gehaald worden is ook prima, want dan heb je een positie. Alles behalve een DNF of DNS is daar prima.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Dat is het dubbele: voor de kansen op het tweede ticket was dat op dit moment zeker weten beter geweest inderdaad. De keerzijde is dat in dat geval nu al 100% zeker was dat een eventueel tweede ticket naar Duda zou gaan, en dat Bruna daar ook geen mathematische kans meer op zou hebben (want in de estafette scoren ze allemaal hetzelfde aantal punten).quote:Op maandag 3 maart 2025 11:11 schreef franklop het volgende:
Had het voor de kansen op het 2e ticket niet beter geweest als Duda op de teamsprint had gestart @:heywoodu ? Aangezien ze (op papier) de beste Braziliaanse is (op de ranglijst dan)?
Klopt, dat hangt dan voor een heel groot deel af van de startlijst op de teamsprint. Ik gok op zo'n 28 landen en dan wordt het lastig, maar met Hongarije, Griekenland, Litouwen, Mongolië, Argentinië, Zuid-Korea en Slowakije zouden er kansen zijn. Lekkerder zou zijn als er een paar landen minder mee gaan doenquote:Op maandag 3 maart 2025 11:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dus voor het eerste ticket zijn er goede mogelijkheden, maar voor het tweede ticket is het niet zo kansrijk?
quote:Op maandag 3 maart 2025 19:29 schreef heywoodu het volgende:
En toen was het kut: de startlijst voor de 10km van morgen is er, en na de 80+ van de vorige twee WK's doen er nu slechts 65 vrouwen mee. Dat betekent dat Duda en Jaque met hun resultaten van de kwalificatiewedstrijd dusdanig veel punten scoren dat Bruna überhaupt geen theoretische kans meer heeft op het extra Braziliaanse startbewijs. Het is nu vrij simpel en als volgt: top-22 voor Brazilië in de teamsprint betekent dat Jaque redelijk uit het niks ineens het startbewijs krijgt, 23e of lager betekent dat het voor Duda is. Degene die het niet haalt is degene waar Bruna volgend seizoen voor moet blijven in de ranglijst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |