abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216841360
-O-
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
  woensdag 26 februari 2025 @ 15:03:47 #242
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216841588
Is alles oke?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 26 februari 2025 @ 15:39:56 #243
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_216842000
Gevonden in het medisch centrum, soort blackout, helemaal niet goed geworden. Nu wel weer bij zinnen, maar ja. De klap is groot.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_216842239
;(
Spoilers!
  Admin woensdag 26 februari 2025 @ 16:14:39 #245
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_216842425
Ach jongens toch ;(
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_216842498
Heel veel sterkte voor Bruna.

Het zal een schrale troost zijn en ik weet niet precies hoe de ranking in Brazilië voor de OWS werkt maar in absolute zin hebben de andere Braziliaanse dames geen topresultaat gehaald gemeten in FIS punten.

Maar zoals we van @heywoodu weten, gebeuren er soms vreemde zaken als het over kwalificatie gaat.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 26 februari 2025 @ 16:33:40 #247
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_216842671
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 15:39 schreef heywoodu het volgende:
Gevonden in het medisch centrum, soort blackout, helemaal niet goed geworden. Nu wel weer bij zinnen, maar ja. De klap is groot.
;( Sterkte voor haar.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 26 februari 2025 @ 16:37:50 #248
284411 crew  heywoodu
pi_216842714
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 16:21 schreef Faraday01 het volgende:
Heel veel sterkte voor Bruna.

Het zal een schrale troost zijn en ik weet niet precies hoe de ranking in Brazilië voor de OWS werkt maar in absolute zin hebben de andere Braziliaanse dames geen topresultaat gehaald gemeten in FIS punten.

Maar zoals we van @:heywoodu weten, gebeuren er soms vreemde zaken als het over kwalificatie gaat.
Maar wel onder de 330, en dat was belangrijk: Brazilië heeft nu een startbewijs bij de vrouwen. Als het bij één ticket blijft wordt die volgend jaar gegeven aan de leider van de ranglijst waar Bruna nog altijd op 1 staat.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  woensdag 26 februari 2025 @ 17:27:38 #249
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216843191
quote:
Ach, wat verdrietig -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 26 februari 2025 @ 17:38:35 #250
30919 mitt
Michael Corleone
pi_216843317
Balen zeg.

Gelukkig is er nog goede hoop!
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_216843687
Even resumeren voor @heywoodu en anderen.

https://streamable.com/q6mh44
  woensdag 26 februari 2025 @ 18:19:35 #252
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_216843781
quote:
Sterkte voor jullie :*
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 26 februari 2025 @ 18:28:59 #253
284411 crew  heywoodu
pi_216843929
quote:
9s.gif Op woensdag 26 februari 2025 18:13 schreef wimderon het volgende:
Even resumeren voor @:heywoodu en anderen.

https://streamable.com/q6mh44
Ja, baas Ivo heeft mijn informatie goed gebruikt (ook over China, de hele uitleg over de punten en de Iraanse) :D

Nieuwe dag morgen, de kans op de Spelen is vandaag niet groter geworden helaas, maar eigenlijk ook niet echt kleiner.
pi_216849517
Hoe staat ervoor @heywoodu ? Is Bruna fysiek en mentaal klaar voor vandaag?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 27 februari 2025 @ 10:35:41 #255
284411 crew  heywoodu
pi_216850215
Lichte opluchting
pi_216851283
Voor de fans;

Vanmorgen Bruna wel gestart op de sprint kwalificatie. Ze werd 74e en daarmee niet door naar finale rondes. Wel was ze 2e Braziliaanse, ongeveer 5 seconden achter Ribera. Dat is voor de Olympische ranking wat minder, want die stond al voor. Maar ze eindigde ruim, en dan ook echt ruim, voor de andere twee Braziliaansen.

Weet niet of voor sprint hetzelfde geldt als bij de 7,5 km, maar met 285 punten in ieder geval ruim onder de 330.

quote:
Het belangrijkste en eerste doel is onder de 330 FIS-punten scoren, wat bij een winnende tijd van 20 minuten neerkomt op maximaal zo'n 4:30 minuten verliezen, dat moet kunnen lukken (alleen is even de vraag hoe goed China ineens is). Verder natuurlijk de andere Brazilianen verslaan, vooral Ribera, die in de strijd om een olympisch ticket een voorsprong heeft dankzij haar leeftijd (zij mocht meedoen aan het WK onder 23).
De Chinese dames waren weer collectief een stuk beter. Maar qua impact voor de rankings en aantal plekken voor de OS verwijs ik jullie graag naar @heywoodu
  donderdag 27 februari 2025 @ 13:40:30 #257
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_216851528
Had de uitslag al gezien. Kon alleen niet vinden dat het uitgezonden werd -O-
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 27 februari 2025 @ 17:55:54 #258
284411 crew  heywoodu
pi_216854235
quote:
6s.gif Op donderdag 27 februari 2025 13:09 schreef franklop het volgende:
Voor de fans;

Vanmorgen Bruna wel gestart op de sprint kwalificatie. Ze werd 74e en daarmee niet door naar finale rondes. Wel was ze 2e Braziliaanse, ongeveer 5 seconden achter Ribera. Dat is voor de Olympische ranking wat minder, want die stond al voor. Maar ze eindigde ruim, en dan ook echt ruim, voor de andere twee Braziliaansen.

Weet niet of voor sprint hetzelfde geldt als bij de 7,5 km, maar met 285 punten in ieder geval ruim onder de 330.
[..]
De Chinese dames waren weer collectief een stuk beter. Maar qua impact voor de rankings en aantal plekken voor de OS verwijs ik jullie graag naar @:heywoodu
_O_

Zal straks even verslag doen, maar voor nu: wat een intens gave, onbeschrijflijke sfeer in het stadion, zeker op het moment dat de mannenfinale beslist werd, dik kippenvel _O_
  vrijdag 28 februari 2025 @ 18:01:54 #259
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216865753
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2025 17:55 schreef heywoodu het volgende:

[..]
_O_

Zal straks even verslag doen, maar voor nu: wat een intens gave, onbeschrijflijke sfeer in het stadion, zeker op het moment dat de mannenfinale beslist werd, dik kippenvel _O_
O-)
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 28 februari 2025 @ 23:04:06 #260
284411 crew  heywoodu
pi_216871319
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 18:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
O-)
Ga ik morgenmiddag echt even proberen, na de skiatlon bij de mannen (waar ik dankzij de Argentijnse deelnemer weer op de zeer fraai gelegen tribune mag zitten :P ).

Vandaag was een rustdag en die was erg hard nodig na de afgelopen dagen vol stress. Vooral bij Bruna overheerst teleurstelling, maar de kans op de Spelen is gewoon nog in leven. Zal het later wat uitgebreider beschrijven, maar een 23e plek in de teamsprint woensdag (5 maart) zou haar ineens héél dicht bij een startbewijs kunnen brengen.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 23:08:10 #261
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216871401
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 23:04 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ga ik morgenmiddag echt even proberen, na de skiatlon bij de mannen (waar ik dankzij de Argentijnse deelnemer weer op de zeer fraai gelegen tribune mag zitten :P ).

Vandaag was een rustdag en die was erg hard nodig na de afgelopen dagen vol stress. Vooral bij Bruna overheerst teleurstelling, maar de kans op de Spelen is gewoon nog in leven. Zal het later wat uitgebreider beschrijven, maar een 23e plek in de teamsprint woensdag (5 maart) zou haar ineens héél dicht bij een startbewijs kunnen brengen.
Owh, dat is goed nieuws! Ik ga duimen 🤞🤞🤞

En fijn, dank alvast! ^O^
Geniet van je tribuneplek! :D
  Manager PR/Moderator zaterdag 1 maart 2025 @ 20:01:46 #262
269689 crew  Viv
pi_216884231
@heywoodu ik bedacht me net dat dit hele gebeuren overlapt met Vasaloppet :o

Is dat altijd zo, of komt het nu toevallig ongelukkig uit? :)
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 3 maart 2025 @ 11:05:46 #263
284411 crew  heywoodu
pi_216905285
Goed, nu eens een overzicht dan :P

Tot nu toe
De 7.5km ging, zoals bekend, niet zo best: richting het einde van de eerste van twee ronden voelde ze alle kracht ineens weg vloeien, toen ze bij ons voor langs kwam zag het er erg zwak uit en keek ze met pure wanhoop in haar ogen recht onze kant op, het was redelijk hartverscheurend, eerlijk gezegd. Eerstvolgende meetpunt kwam ze niet meer door en uiteindelijk was het wel duidelijk: Did Not Finish. Ze was net buiten ons zicht gestopt en viel neer in de sneeuw, ze kon nauwelijks nog ademen. Enfin, daarna het hele stuk over hoe we haar dankzij wat vrijwilligers uiteindelijk na lang zoeken hebben gevonden in het medisch centrum.

Dan de sprintkwalificatie, een dag later. Dat ging gelukkig een stuk beter: dit keer kwam ze voor ons langs bij de finish, geen wanhopige blik, maar vol kracht en wij schreeuwden onze kelen kapot, véél leuker natuurlijk, mensen om ons heen waren ook extra voor haar aan het juichen (omdat wij in hun oren stonden te krijsen, gok ik) :D

De komende dagen
Nu zijn er nog twee wedstrijden te gaan: de teamsprint en de estafette. Beiden belangrijk, om diverse redenen. Brazilië heeft inmiddels één startbewijs, maar er kan een tweede bij komen: dan moeten ze na het seizoen in de top-30 van de landenranglijst staan. Dit is de huidige stand rondom die positie:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tweede ticket
Maar er is hoop. Slowakije is niet geweldig, Mongolië is prima, maar hun beste dame startte gisteren niet. De verwachting is wel dat ze de teamsprint én estafette doen, dus die zouden Brazilië kunnen passeren. Roemenië is uitgespeeld op dit WK, hun ene dame komt niet meer in actie. Litouwen is zwakker dan Brazilië en met de teamsprint en estafette kan Brazilië er prima voorbij. Hongarije heeft twee degelijke dames, sterker dan die van Brazilië, maar geen estafette.

Griekenland doet, zo zeiden de Griekse dames, geen estafette en kan dus ingehaald worden. Armenië heeft één sterke vrouw, die blijft vermoedelijk voor Brazilië. Argentinië doet alleen nog de teamsprint en kan misschien ingehaald worden, en de Britse dame is, zo hoorde ik op de tribune, terug naar de universiteit in de VS en komt dit seizoen vermoedelijk niet in actie in de World Cups (en zeker niet op het WK), waardoor Brazilië met een teamsprint en estafette nagenoeg zeker voorbij Groot-Brittannië gaat.

Kortom, de kans op een tweede ticket is vrij groot. In dat geval is er het volgende: als Brazilië meer dan één ticket heeft, gaat het eerste ticket naar degene die het meest heeft bijgedragen aan dat extra ticket. Daarin heeft Duda (Ribera) een automatisch voordeel, want zij is jonger en mocht meedoen aan het WK onder 23, waar punten te verdienen waren voor die ranglijst. Gelukkig heeft Duda zich echter, in tegenstelling tot wat haar coach dacht, niet geplaatst voor de teamsprint op het WK hier, dus daar kan Bruna punten inhalen.

Wachten en rekenen
Het is nu afwachten hoeveel dames er morgen meedoen aan de 10km, afhankelijk daarvan moeten Bruna en Jaque op de teamsprint een 22e, 23e of 24e plek behalen (de precieze positie weten we na de 10km). Als dat lukt is het eerste ticket (áls er inderdaad twee zijn) voor Bruna, als dat niet lukt is dat eerste ticket voor Duda.

Dus naast afwachten op de hoeveelheid deelneemsters aan de 10km, is het ook in spanning afwachten op welke teams wel of niet meedoen aan de teamsprint. Hoe minder, hoe beter, uiteraard. De estafette wordt dan, tot slot, gewoon een kwestie van níet uit de wedstrijd stappen. Finishen is top, op een ronde gezet worden en dan uit de wedstrijd gehaald worden is ook prima, want dan heb je een positie. Alles behalve een DNF of DNS is daar prima.
  maandag 3 maart 2025 @ 11:11:22 #264
194695 franklop
Fran knock
pi_216905342
Had het voor de kansen op het 2e ticket niet beter geweest als Duda op de teamsprint had gestart @heywoodu ? Aangezien ze (op papier) de beste Braziliaanse is (op de ranglijst dan)?

Even los dat Bruna al startplek kan halen omdat Duda niet start :+
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 3 maart 2025 @ 11:17:48 #265
284411 crew  heywoodu
pi_216905436
quote:
5s.gif Op maandag 3 maart 2025 11:11 schreef franklop het volgende:
Had het voor de kansen op het 2e ticket niet beter geweest als Duda op de teamsprint had gestart @:heywoodu ? Aangezien ze (op papier) de beste Braziliaanse is (op de ranglijst dan)?
Dat is het dubbele: voor de kansen op het tweede ticket was dat op dit moment zeker weten beter geweest inderdaad. De keerzijde is dat in dat geval nu al 100% zeker was dat een eventueel tweede ticket naar Duda zou gaan, en dat Bruna daar ook geen mathematische kans meer op zou hebben (want in de estafette scoren ze allemaal hetzelfde aantal punten).

Of nou ja, in theorie wel, maar dan zouden er na het WK nog wildcards moeten komen voor Bruna in de World Cup, en als Duda na het WK boven haar staat gaat de bond dat écht niet aanvragen. We zitten nu al in de rare situatie dat een aanzienlijk deel van 'team Brazilië' (met name de belangrijkste coach) hoopt op een slecht resultaat van Brazilië in de teamsprint :P
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 3 maart 2025 @ 11:19:31 #266
284411 crew  heywoodu
pi_216905457
Overigens niet onbelangrijk: dat verhaal over dat één ticket gaat naar degene die het meest heeft bijgedragen aan de landenranglijst is alleen van toepassing als er meer dan één ticket is. Als er uiteindelijk toch maar één ticket is gaat het op basis van een andere ranglijst (drie beste klassieke sprints + drie beste vrije stijl afstandswedstrijden gedurende periode X), waar Bruna na haar uitstekende december en januari ruim de leidster is. Alleen sluit die ranglijst pas half januari 2026, dus dat is dan nog wel een tijdje spannend.

Als er twee tickets zijn, is die ranglijst alleen van belang voor het tweede ticket.
  Redactie Sport maandag 3 maart 2025 @ 11:21:01 #267
274204 crew  Mexicanobakker
pi_216905471
Dus voor het eerste ticket zijn er goede mogelijkheden, maar voor het tweede ticket is het niet zo kansrijk?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 3 maart 2025 @ 11:24:37 #268
284411 crew  heywoodu
pi_216905500
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 11:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dus voor het eerste ticket zijn er goede mogelijkheden, maar voor het tweede ticket is het niet zo kansrijk?
Klopt, dat hangt dan voor een heel groot deel af van de startlijst op de teamsprint. Ik gok op zo'n 28 landen en dan wordt het lastig, maar met Hongarije, Griekenland, Litouwen, Mongolië, Argentinië, Zuid-Korea en Slowakije zouden er kansen zijn. Lekkerder zou zijn als er een paar landen minder mee gaan doen :+

Oostenrijk, Slovenië en Japan hadden bijvoorbeeld maar één vrouw in de individuele sprint, dus daar is wat hoop op, hoewel ik wel verwacht dat ze de teamsprint gaan doen.

Maar goed, twee startbewijzen voor Brazilië is inmiddels bepaald niet onrealistisch en ook als de eerste dit seizoen dan niet naar Bruna gaat, dan is er natuurlijk wel één concurrente minder voor het resterende ticket.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 3 maart 2025 @ 19:29:10 #269
284411 crew  heywoodu
pi_216911524
En toen was het kut: de startlijst voor de 10km van morgen is er, en na de 80+ van de vorige twee WK's doen er nu slechts 65 vrouwen mee. Dat betekent dat Duda en Jaque met hun resultaten van de kwalificatiewedstrijd dusdanig veel punten scoren dat Bruna überhaupt geen theoretische kans meer heeft op het extra Braziliaanse startbewijs. Het is nu vrij simpel en als volgt: top-22 voor Brazilië in de teamsprint betekent dat Jaque redelijk uit het niks ineens het startbewijs krijgt, 23e of lager betekent dat het voor Duda is. Degene die het niet haalt is degene waar Bruna volgend seizoen voor moet blijven in de ranglijst.
  maandag 3 maart 2025 @ 19:55:01 #270
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216912030
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 19:29 schreef heywoodu het volgende:
En toen was het kut: de startlijst voor de 10km van morgen is er, en na de 80+ van de vorige twee WK's doen er nu slechts 65 vrouwen mee. Dat betekent dat Duda en Jaque met hun resultaten van de kwalificatiewedstrijd dusdanig veel punten scoren dat Bruna überhaupt geen theoretische kans meer heeft op het extra Braziliaanse startbewijs. Het is nu vrij simpel en als volgt: top-22 voor Brazilië in de teamsprint betekent dat Jaque redelijk uit het niks ineens het startbewijs krijgt, 23e of lager betekent dat het voor Duda is. Degene die het niet haalt is degene waar Bruna volgend seizoen voor moet blijven in de ranglijst.
-O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')