abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209095157
twitter
pi_209577444
twitter

Binance bevestigd bezig te zijn met Lightning integratie.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_209939229

Waar blijft al die Bitcoin. :o
  MOL-held dinsdag 18 juli 2023 @ 19:42:54 #29
44635 XMN8R
mag dat?
pi_209946473
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 10:41 schreef dimmak het volgende:
[ afbeelding ]

Waar blijft al die Bitcoin. :o
Cold storage?

Ik vraag me af of de prijs niet (veel) makkelijker te manipuleren (pump&dump) is als er (veel) minder Bitcoin bij exchanges staat..
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_209951639
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 19:42 schreef XMN8R het volgende:

[..]
Cold storage?

Ik vraag me af of de prijs niet (veel) makkelijker te manipuleren (pump&dump) is als er (veel) minder Bitcoin bij exchanges staat..
Blijkbaar. Maar het verschil met 2017 is raar. Dan is Bitcoin toch een stuk volwassener geworden in de markt.

En bij weinig volume is dat makkelijker ja, maar het is nou niet zo dat al die bitcoin verdwenen is van de markt, ze staan alleen niet op exchanges.
pi_210114230
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 08:56 schreef dimmak het volgende:
[ twitter ]

Nog even de tweet om de TT te ondersteunen.
Dit trek ik echt heel slecht, Bitcoiners zouden bij uitstek beter moeten weten dan als een braaf hondje de ESG-stok terug te brengen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_210134681
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 19:42 schreef XMN8R het volgende:

[..]
Cold storage?

Ja hoe minder hoe makkelijker.
Je kan dan makkelijker een dip maken door een dump.

Zeker met het gokken op binance als exchange.

Nog even btc is dadelijk een stabelcoin
pi_210912451
Gister heeft River het Lightning rapport van Sam Wouters gepubliceerd.

Kleine samenvatting in het Nederlands:

• Op basis van gegevens van node beheerders die 52% van de publieke capaciteit op het Lightning Network omvatten, schatten we een ondergrens van 6,6 miljoen gerouteerde Lightning-transacties in augustus 2023. De bovengrens zou een veelvoud van dit aantal kunnen zijn als er gegevens beschikbaar waren over directe en privétransacties tussen deelnemers.
- Dit vertegenwoordigt een toename van 1.212% sinds de schatting van 503.000 Lightning-betalingen voor augustus 2021 door K33 (voorheen Arcane Research). Deze groei vond plaats ondanks een daling van de Bitcoin-prijs van 44% en een afname van 45% in zoekinteresse.
- Dit komt overeen met 2,5 transacties per seconde, in vergelijking met het on-chain gemiddelde van Bitcoin van 4,4 transacties per seconde en de benchmark van K33 voor augustus 2021 van 0,2 transacties per seconde.
- Vanwege de architectuur van het netwerk is het niet mogelijk om een bovengrens te schatten, omdat directe transacties tussen slechts twee deelnemers en privétransacties niet kunnen worden geschat.
- De belangrijkste gebruiksscenario's die de groei van transacties aansturen die we hebben geïdentificeerd, zijn gaming, het geven van fooien op sociale media en streaming, wat goed is voor 27% van alle groei.
• In augustus 2023 schatten we dat er ongeveer $78,2 miljoen openbaar werd gerouteerd met behulp van 5.000 BTC aan capaciteit.
- Dit vertegenwoordigt een toename van 546% sinds de schatting van K33 in augustus 2021 van $12,1 miljoen.
- Op jaarbasis vertaalt dit zich naar een volume van $936 miljoen met behulp van $133 miljoen aan capaciteit, met een verhouding van 7:1. Deze verhouding overtreft de on-chain snelheid van Bitcoin van 5.2:1 en duidt op groei in het gebruik als ruilmiddel.
• De gemiddelde grootte van een Lightning-transactie op het publieke netwerk bedroeg ongeveer 44,7 duizend satoshi's, of $11,84 in augustus 2023. De grootteverdeling laat zien dat bijna alle Lightning-betalingen onbetaalbaar zouden zijn op de Bitcoin-blockchain. Lightning breidt effectief de bruikbaarheid van Bitcoin uit door lage waarde transacties via het internet mogelijk te maken.
• Wij schatten dat er tussen de 279.000 en 1,116 miljoen maandelijkse actieve Lightning-gebruikers zijn vanaf september 2023, met een geschatte verhouding van 18 non-custodial tot custodial Lightning-gebruikers.
- Er werden tussen de 1,8 en 3.7 miljoen Lightning wallets gedownload om Lightning te gebruiken, waarbij minstens 122 miljoen wallets werden gedownload die toegang hebben tot Lightning.
• De routeringsgegevens tonen ons dat Lightning-activiteit veel globaler is geworden, met een meer gelijkmatige verdeling van activiteit 24/7 dan vorig jaar.
• Het aantal Lightning nodes, kanalen en capaciteit is het afgelopen jaar stabiel gebleven. De adoptie van Bitcoin is vertraagd vanwege de bear market, en nodes professionaliseren door efficiënter om te gaan met hun capaciteit.
• We hebben 173 bedrijven in de Lightning-industrie in kaart gebracht, verdeeld over 28 categorieën, en ze verzameld in een marktkaart van de industrie op pagina 20 van dit rapport.
• Tussen 2018 en het einde van 2022 werd er $530,93 miljoen opgehaald door 39 Lightning-bedrijven. 19% van alle Lightning-bedrijven ontving financiering.
- Van deze financiering werd in 2022 maar liefst $428,46 miljoen opgehaald, wat een opmerkelijk jaar was voor Lightning-financiering in vergelijking met wereldwijde financiering door venture capital, die met 34% daalde.
• Het succespercentage van Lightning-betalingen bij River bedroeg 99,7% in augustus 2023 over 308.000 transacties.
- De belangrijkste redenen voor mislukking zijn wanneer er geen betalingsroute kan worden gevonden met voldoende liquiditeit en wanneer een non-custodial walletgebruiker offline is.
• We zien bedrijven in 9 verschillende verticale sectoren die sterke interesse tonen in Lightning.
• Belangrijke drijfveren voor toekomstige groei van Lightning zijn meer adoptie door exchanges, geselecteerde technische upgrades, evenals niet-Bitcoin-bedrijven die Lightning adopteren.

Redactie Frontpage dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:32:55 #34
4530 crew  Crazy Harry
pi_211069647
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_211070413
quote:
Nieuw rapport met oude data.. Inmiddels zijn we 3 jaar verder en is er veel veranderd in het mining landschap. Ze spreken zelfs nog over China als grootste mining natie, dus het is zelfs nog data van voor de mining ban. :')
pi_211355017
Libertair en pro-Bitcoin presidentskandidaat Argentinië heeft gewonnen.

Benieuwd hoe dit zich gaan uitspelen. Bitcoin is momenteel zijn laatste zorg, dus ik verwacht vooral ingrepen vanuit een libertair gedachtegoed en Oostenrijkse school economie. Natuurlijk zal hij vanuit alle kanten hier tegenwerking van krijgen, maar heel interessant om te volgen wat hij gaat klaarspelen. Één van de dingen die hij wil uitvoeren is het afschaffen van de centrale bank.
pi_211356921
Het is nog niet “te laat” om te investeren in bitcoin?

Over een paar jaar wil ik wel een huis kopen. Twijfel of ik way geld in bitcoin dus wil stoppen..
pi_211357035
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 12:34 schreef Medusa666 het volgende:
Het is nog niet “te laat” om te investeren in bitcoin?

Over een paar jaar wil ik wel een huis kopen. Twijfel of ik way geld in bitcoin dus wil stoppen..
Dat is natuurlijk lastig inschatten want niemand weet wat de toekomst brengt. Er zit in ieder geval hoog risico aan. Je weet nooit wat de prijs van bitcoin doet op het moment dat jij je geld nodig hebt.

Als we kijken over hele korte termijn (1 jaar) of juist over langere termijn (5 jaar+) denk ik dat nu een mooi moment is om in te stappen.
pi_211357344
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 08:45 schreef dimmak het volgende:
Libertair en pro-Bitcoin presidentskandidaat Argentinië heeft gewonnen.

Benieuwd hoe dit zich gaan uitspelen. Bitcoin is momenteel zijn laatste zorg, dus ik verwacht vooral ingrepen vanuit een libertair gedachtegoed en Oostenrijkse school economie. Natuurlijk zal hij vanuit alle kanten hier tegenwerking van krijgen, maar heel interessant om te volgen wat hij gaat klaarspelen. Één van de dingen die hij wil uitvoeren is het afschaffen van de centrale bank.
twitter
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_211515149
twitter

El Salvador in de plus. 8-)
  woensdag 27 december 2023 @ 11:55:10 #41
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_211773414
POLL
pi_211888517
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 11:55 schreef Plots het volgende:
[poll=6490]
De algemene consensus is dat die er wel gaan komen. :P
pi_211900329
twitter
  woensdag 3 januari 2024 @ 20:57:54 #44
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_211908072
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 09:01 schreef dimmak het volgende:

[..]
De algemene consensus is dat die er wel gaan komen. :P
Ik heb 'nee' gestemd op basis hier van:

https://fortune.com/crypt(...)spector-general/amp/

Gok dat ze meer tijd nodig hebben.
pi_212087612
twitter
pi_212211726
Plaats hier uw advertentie
pi_212556731
twitter
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_212556762
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 20:21 schreef CryptoPunk het volgende:
[ x ]
is uit 120 pagina's dit het meest belangrijke?
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_212556883
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 20:23 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
is uit 120 pagina's dit het meest belangrijke?
Geen idee, ik heb ze nog niet allemaal gelezen. Op dat account zijn veel meer mails gepubliceerd, moet je X ff checken.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_212556906
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 20:31 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Geen idee, ik heb ze nog niet allemaal gelezen. Op dat account zijn veel meer mails gepubliceerd, moet je X ff checken.
dat kan niet zonder account.

Maar jij post hier deze twittert met de belangrijkste onthulling van 120 pagina's. En dan is het helemaal niets. Erg vreemd
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')