abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207693915
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 10:07 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
De CRE projecten Beilen en Steyl staan ook bij C0mf0rt op de website
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het telefoonnummer lijkt ook uit de lucht te zijn.

Ik denk dat ze de benen hebben genomen.
pi_207693964
Linkje

1e hyp bij Collin

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207693976
quote:
Was gedeeld vorige week ;-)
pi_207694055
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 10:19 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Dat zie ik nu, maar ook daar geen enkele referentie gezien eerder. Had dat namelijk wel vooraf bekeken, maar niet heel diep gezocht.

Het zaakje stinkt aan alle kant, balen voor mij. Maar blij dat ik er niet heel diep inzit.
Het hoeft niet te stinken, maar het zijn veel projecten waarvan er nog maar weinig opgeleverd zijn. Steyl (eind 2018/begin 2019) was voor 12 mnd, deze is afgelost mei 2021 en nu is blijkbaar de hut nog niet klaar, deze is in 2021 herfinan via OPC. Als je via drimble op comfort projectontwikkeling zoekt kom je eea tegen, altijd handig om een keer te gebruiken om verbanden te zien
pi_207694250
quote:
12s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 11:35 schreef peterc het volgende:

[..]
Het hoeft niet te stinken, maar het zijn veel projecten waarvan er nog maar weinig opgeleverd zijn. Steyl (eind 2018/begin 2019) was voor 12 mnd, deze is afgelost mei 2021 en nu is blijkbaar de hut nog niet klaar, deze is in 2021 herfinan via OPC. Als je via drimble op comfort projectontwikkeling zoekt kom je eea tegen, altijd handig om een keer te gebruiken om verbanden te zien
Zeker met inzet van meerdere platformen, kun je je afvragen of gelden überhaupt wel altijd daar besteed worden , waarvoor ze zijn aangetrokken. Ofwel, ze dichten wellicht het ene gat met het andere. En dat houdt natuurlijk een keer op.
Pecunia non olet
pi_207694252
quote:

[..]
Drimble kijk ik altijd, zag ik niets vreemds (kijk altijd naar bestuurswisselingen bijvoorbeeld). Had ook op de directeur gezocht, LinkedIn gechecked. Maar niets wat alarmbellen deed afgaan verder.

Maar het stinkt, want zoals @quepos aangeeft doet het telefoonnummer ook niets. Nu zegt dat niet alles, voor hetzelfde geld is er een storing of zijn ze druk op de projecten.

Ik denk dat de hele boel in elkaar is geklapt, er zijn miljoenen opgehaald via de diverse crowdfunding sites. De vraag is waar het geld gebleven is en wat er dus daadwerkelijk nog over is. Zover ik het kan overzien is er in ieder geval vastgoed aangekocht, dat vertegenwoordigt natuurlijk waarde.

Het wordt een spannende in ieder geval. Ik heb het nog niet eerder meegemaakt en ben nog steeds blij dat het met een relatief laag bedrag is.
pi_207694305
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 11:50 schreef obligataire het volgende:

[..]
Zeker met inzet van meerdere platformen, kun je je afvragen of gelden überhaupt wel altijd daar besteed worden , waarvoor ze zijn aangetrokken. Ofwel, ze dichten wellicht het ene gat met het andere. En dat houdt natuurlijk een keer op.
Dat was voor mij de belangrijkste rode vlag geweest, als je via meerdere platformen werkt zonder duidelijke reden is er iets niet lekker. Als ik dat had gezien dan had ik er niet in geïnvesteerd, maar ik heb het helaas gemist. Ze hebben natuurlijk niet voor niets een nieuwe naam gebruikt, de relatie met Careless komt niet direct naar boven. Ze hebben dat heel handig in de luwte gehouden.

Wat mij wel erg verbaasd is dat GvE hierin gestonken is (even uitgaande van dat het stinkt, anders is dit stuk niet relevant). Die hebben behoorlijk goede mechanismes in werking en doen al een tijdje zaken met C0mf0rt. Staan ook her en der samen op foto's.
pi_207694768
quote:

[..]
Zie spoiler!

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Jaco078 op 24-01-2023 12:58:09 ]
pi_207695286
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 12:29 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Zie spoiler!

SPOILER
Lijkt mij allemaal vrij duidelijk. Schimmige constructie opgetuigd om het ene gat met het andere te vullen. Dat zullen wel wat rechtszaken/faillissementen worden.

Vermoed dat we wel geluk hebben dat er daadwerkelijk vastgoed is aangekocht (zover ik kan zien). Daar komt hopelijk nog wel iets uit bij verkoop.
pi_207696081
https://www.collincrowdfu(...)tallatie-en-service/

Nieuwe @ CCF
Lijkt mij een leuk project!
pi_207696581
Nieuwe Ilyas Sari
https://investeren.sameningeld.nl/project/heerlen-navolaan-58

Gekocht op veiling.
https://www.openbareverkoop.nl/kavel/3396/navolaan-58-heerlen

lijkt me nu niet een heel fijne buurt om te wonen. Maar ja soms ben je als toekomstig bewoner niet in de positie om een voorkeur te hebben.
pi_207697052
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 14:31 schreef impact9 het volgende:
https://www.collincrowdfu(...)tallatie-en-service/

Nieuwe @ CCF
Lijkt mij een leuk project!
Linkje:
SPOILER
pi_207697447
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 15:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe Ilyas Sari
https://investeren.sameningeld.nl/project/heerlen-navolaan-58

Gekocht op veiling.
https://www.openbareverkoop.nl/kavel/3396/navolaan-58-heerlen

lijkt me nu niet een heel fijne buurt om te wonen. Maar ja soms ben je als toekomstig bewoner niet in de positie om een voorkeur te hebben.
proj 20180029 SamenInGeld was Navolaan 91 van Pepijn & Anouk (feb 19<>jun21) geleend 100k , woz was 60k (2017) en marktwaarde 100k
Navolaan 91 Heerlen - Sameningeldhttps://investeren.sameningeld.nl › project › backers › n...

uit de pitch van Ilyas,
Onlangs heb ik het grootste gedeelte van mijn portefeuille geherfinancierd tegen een mooi rentetarief voor 7 jaar. Mijn LTV zal de komende jaren afnemen doordat ik flink aan het aflossen ben.
pi_207697896
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 15:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Linkje:
SPOILER
Dit kon wel eens een fok!kertje worden :)
Pecunia non olet
pi_207698225
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 11:31 schreef flexion het volgende:
Iemand nog wat van SIG grhoord over
SPOILER
?

Hier is de rentebetalingen van 1 januari nog steeds niet binnen.. verwacht toch wel binnenkort een update. Anders maar weer eens mailen met SIG
Ik zie dat de betaling zojuist gestort is. Maar geen bericht verder van SIG met de reden van de late betaling of een boeterente oid. Ik wacht nog even af of er nog een mail volgt vanuit SIG
pi_207698610
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 17:21 schreef obligataire het volgende:

[..]
Heb ook net mijn bedrage gedaan. Ik wilde eigenlijk pas in februari weer een nieuwe investering doen, maar dat ene weekje maakt ook niet echt uit.
pi_207699543
En ja hoor vandaag weer een lening van het beruchte CCF crowdfund Duo Joh*n M*l & L*on Westm*as met betalingsproblemen!

SPOILER
Dat is volgens mij al het 5e project in de laatste 2 maanden van deze jongens dat door het ijs zakt.

Gelukkig een lineaire lening waarvan al meer dan de helft van de termijnen is voldaan en met een 1 ste hypotheek. Ben benieuwd hoe dit verder afgewikkeld wordt als het echt mis is. Onderpand lijkt me moeilijk verkoopbaar.

[ Bericht 10% gewijzigd door NaRegenDeZon op 24-01-2023 19:48:58 ]
pi_207699630
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 17:21 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dank... Ik heb hem volgegooid.
pi_207700056
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 19:38 schreef NaRegenDeZon het volgende:
En ja hoor vandaag weer een lening van het beruchte CCF crowdfund Duo Joh*n M*l & L*on Westm*as met betalingsproblemen!

SPOILER
Dat is volgens mij al het 5e project in de laatste 2 maanden van deze jongens dat door het ijs zakt.

Gelukkig een lineaire lening waarvan al meer dan de helft van de termijnen is voldaan en met een 1 ste hypotheek. Ben benieuwd hoe dit verder afgewikkeld wordt als het echt mis is. Onderpand lijkt me moeilijk verkoopbaar.
Iemand toevallig een linkje van dat project?
pi_207702452
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 17:53 schreef flexion het volgende:

[..]
Ik zie dat de betaling zojuist gestort is. Maar geen bericht verder van SIG met de reden van de late betaling of een boeterente oid. Ik wacht nog even af of er nog een mail volgt vanuit SIG
Als ik naar de timestamp in het betaalkenmerk kijk, 2e deel na de T, dan zie ik 20230102. Het zou mij niet verbazen als deze door de leningnemer op tijd betaald is, maar de betaling ergens in de krochten van de SIG systemen is blijven hangen. Heb laatste paar maanden al een paar keer naar SIG gebeld als een betaling in een schijf niet betaald was, maar in een andere schijf wel en dan na een dag of 2 werd deze alsnog bijgeschreven (met een timestamp uit het verleden).
pi_207702964
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 22:16 schreef fok321 het volgende:

[..]
Als ik naar de timestamp in het betaalkenmerk kijk, 2e deel na de T, dan zie ik 20230102. Het zou mij niet verbazen als deze door de leningnemer op tijd betaald is, maar de betaling ergens in de krochten van de SIG systemen is blijven hangen. Heb laatste paar maanden al een paar keer naar SIG gebeld als een betaling in een schijf niet betaald was, maar in een andere schijf wel en dan na een dag of 2 werd deze alsnog bijgeschreven (met een timestamp uit het verleden).
Mmm vreemd die timestamp. Ook omdat ze zelf op 11 januari een mail rondstuurde dat de betaling van dit project niet binnen was bij SIG. Daarna niks meer gehoord en zie vandaag de betaling er toevallig bij staan zonder verdere toelichting.

Ik geef ze nog even de tijd om een toelichting te geven. Hier gaat wel vaker enkele dagen overheen
pi_207703280
Linkje

1e hyp bij Collin

SPOILER
pi_207703891
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 23:15 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje

1e hyp bij Collin

SPOILER
Hoge ltv. Nog veel asbest op het terrein dat volgens mij op termijn verwijderd moet worden. In het pand zitten nu arbeidsmigranten.
https://www.heuvel.nl/aan(...)ester-Nooijenlaan-2/

Geen super project wat mij betreft.
pi_207703987
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 01:07 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Hoge ltv. Nog veel asbest op het terrein dat volgens mij op termijn verwijderd moet worden. In het pand zitten nu arbeidsmigranten.
https://www.heuvel.nl/aan(...)ester-Nooijenlaan-2/

Geen super project wat mij betreft.
Goed gezien.
Dat asbest kan inderdaad wel een flinke kostenpost opleveren. Vooral op de schuren schijnen flinke hoeveelheden te liggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')