abonnement Unibet Coolblue
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 17 januari 2023 @ 09:49:18 #1
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_207595157


In 1977 werd de eerste Star Wars film uitgebracht: A new Hope. Deel 4.
Niet deel 1 zoals de meeste film series beginnen, maar deel 4. Dit omdat Lucas niet deel 1,2 & 3 kon maken zoals hij wilde.

En zoals ze zeggen: de rest is geschiedenis.

Er zijn een hoop films, (cartoon)series, boeken en games uitgekomen sinds deel 4 uitkwam.

Dit is de officiele volgorde van de films en (nieuwe) series:

The Acolyte
Star Wars: The Phantom Menace
Star Wars: Attack of the Clones
Star Wars: The Clone Wars
Star Wars: Revenge of the Sith
Star Wars: The Bad Batch
Solo: A Star Wars Story
Obi-Wan Kenobi series
Star Wars Rebels
Rogue One series:
Rogue One: A Star Wars Story
Star Wars: A New Hope
Star Wars: The Empire Strikes Back
Star Wars: Return of the Jedi
Star Wars Resistance
The Mandalorian
The Book of Boba Fett
Ahsoka
Star Wars: The Force Awakens (2015)
Star Wars: The Last Jedi (2017)
Star Wars: The Rise of Skywalker (2019)

Sinds de overname van Disney is er het nodige veranderd. Een hoop verhalen zijn non canon verklaart. Alles wat onder het Expanded Universe valt is non canon.

As of April 25, 2014, the only previously published materials that are considered canon are the six Star Wars films, the Star Wars: The Clone Wars television series and film, novels (where they align with what is seen on screen), and Part I of the short story Blade Squadron. Meanwhile, the Expanded Universe is no longer considered canon[2] and was re-termed as the "Legends" brand. Most Star Wars material released after April 25, 2014—with some exceptions—is composed in collaboration with the Lucasfilm Story Group, making it part of the "new canon."
https://starwars.fandom.com/wiki/Canon

Books.

Er zijn tientallen boeken uitgekomen rondom Star Wars en de werelden, en helden en schurken.
Bijna alle verhalen zijn verplaatst naar het Legends deel van Star Wars.
Mocht je ze toch willen lezen, en een beginpunt willen hebben, kijk dan hier.
Daar kan je alle era's vinden en een punt kiezen vanwaar je kan vertrekken. :)

Games.

Uiteraard is de game industrie volledig op de Star Wars karavaan gesprongen, en zijn er tientallen games uitgebracht. Maar ook hier heeft Disney het canon zwaard gehanteerd.
Alles in deze lijst is canon: https://starwars.fandom.com/wiki/Timeline_of_canon_video_games
De rest is ook verplaatst naar Legends: https://starwars.fandom.com/wiki/Timeline_of_Legends_video_games

Comics.

Voor de comics liefhebbers zijn er ook honderden comics uitgebracht, canon dan wel Legends.
Voor de huidige canon lijst: https://starwars.fandom.com/wiki/Timeline_of_canon_comics
Voor de Legends lijst: https://starwars.fandom.com/wiki/Timeline_of_Legends_comics

Nieuws.

Season 3 van The Mandalorian begint Feb 2023. Specifieke datum nog niet bekend.
Obi-Wan Kenobi krijgt mogelijk toch een extra season. Maar dit is nog een gerucht. * Netsplitter keeps fingers crossed.
Star Wars: The Bad Batch season 2 begint 28 september 2022. Dit is sneller dan verwacht.
De onbekende Star Wars film van Taika Waititi zouden we volgens Kathleen Kennedy mogelijk in December 2023 kunnen gaan zien in de bioscopen.

Lightsabers.
Er zijn verschillende soort Lightsabers. Incluis de beroemde paarse van Windu. Die speciaal voor de heer Jackson is geschapen.
Hier meer uitleg over de schillende kleuren en wat ze inhouden:

Trailers.




OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 17 januari 2023 @ 09:50:01 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_207595162
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 7 april 2023 @ 14:49:24 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_208693595
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 7 april 2023 @ 14:50:41 #4
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_208693608

De eerste trailer van Ahsoka, die in Augustus in première gaat op Disney+.

Op Celebration is ook meer aangekondigd over Skeleton Crew, The Acolyte en Andor seizoen 2.

Ook zijn er 3 nieuwe films aangekondigd, waaronder een sequel op de sequel trilogy met de terugkeer van Rey.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 7 april 2023 @ 15:15:46 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_208693918
Gaat nu over de nieuwe Indy film. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 7 april 2023 @ 15:54:10 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_208694285
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 14:50 schreef Roberto_BOZ het volgende:

De eerste trailer van Ahsoka, die in Augustus in première gaat op Disney+.

Op Celebration is ook meer aangekondigd over Skeleton Crew, The Acolyte en Andor seizoen 2.

Ook zijn er 3 nieuwe films aangekondigd, waaronder een sequel op de sequel trilogy met de terugkeer van Rey.
Ietwat meer info:

Op de Star Wars-conventie in Londen zijn vrijdag drie nieuwe films aangekondigd. In 2019 kwam vooralsnog de laatste film uit de franchise uit, Episode IX: The Rise of Skywalker. Ook werd bekend dat Daisy Ridley de rol van Rey Skywalker, die zij speelde in de laatste drie Star Wars-films, opnieuw op zich gaat nemen.

Ridley zal te zien zijn in de film die Sharmeen Obaid-Chinoy maakt over de nieuwe Jedi Order die door Skywalker wordt opgebouwd. Dit verhaal speelt zich vijftien jaar na de gebeurtenissen uit Episode IX af.

Verder maakt Dave Filoni een film rondom de gebeurtenissen in de tv-serie The Mandalorian, die op Disney+ te bekijken is. James Mangold, die ook de aankomende Indiana Jones-film regisseert, neemt de regie op zich van een film over de eerste Jedi.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_208703126
twitter


Lars is terug als Grand Admiral Thrawn _O_
  Grootste filosoof 2022 zaterdag 8 april 2023 @ 14:27:58 #8
442397 UitStraling
pi_208703379
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 15:54 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Ietwat meer info:

Op de Star Wars-conventie in Londen zijn vrijdag drie nieuwe films aangekondigd. In 2019 kwam vooralsnog de laatste film uit de franchise uit, Episode IX: The Rise of Skywalker. Ook werd bekend dat Daisy Ridley de rol van Rey Skywalker, die zij speelde in de laatste drie Star Wars-films, opnieuw op zich gaat nemen.

Ridley zal te zien zijn in de film die Sharmeen Obaid-Chinoy maakt over de nieuwe Jedi Order die door Skywalker wordt opgebouwd. Dit verhaal speelt zich vijftien jaar na de gebeurtenissen uit Episode IX af.

Verder maakt Dave Filoni een film rondom de gebeurtenissen in de tv-serie The Mandalorian, die op Disney+ te bekijken is. James Mangold, die ook de aankomende Indiana Jones-film regisseert, neemt de regie op zich van een film over de eerste Jedi.
Veelzeggend zinnetje "Perhaps it is time to start again"

Timothy Zahn's eerherstel _O_
  zaterdag 8 april 2023 @ 15:57:43 #9
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_208704011
Net de derde aflevering van seizoen 3 Mandalorian gekeken. Ik hoop maar dat het beter wordt. :{ ;(
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_209310129
twitter
  dinsdag 20 juni 2023 @ 17:46:28 #11
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_209582132
Misschien niet helemaal de juiste plek, maar er is een serie Star Wars High Republic en Legends (e-)boeken te koop via Humble Bundle

https://www.humblebundle.(...)-high-republic-books
No Dyson Barrier is going to stop me!
  FOK!fotograaf dinsdag 20 juni 2023 @ 21:50:04 #12
364681 over_hedge
pi_209585412
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 17:46 schreef Starflyer het volgende:
Misschien niet helemaal de juiste plek, maar er is een serie Star Wars High Republic en Legends (e-)boeken te koop via Humble Bundle

https://www.humblebundle.(...)-high-republic-books
Prima plek!
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_210393179
Stil wel hier. Maar Ik heb Ahsoka gekeken. En vond het best wel goed _O_
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 23 augustus 2023 @ 13:18:11 #14
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_210393284
Ik ga er pas na mijn vakantie aan beginnen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  woensdag 23 augustus 2023 @ 14:54:40 #15
28033 Pek
je moet wat
pi_210394596
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 13:09 schreef over_hedge het volgende:
Stil wel hier. Maar Ik heb Ahsoka gekeken. En vond het best wel goed _O_
Zeker niet slecht :) Sabine Wren met lang haar was wel een beetje wennen.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_210397976
quote:
14s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 14:54 schreef Pek het volgende:

[..]
Zeker niet slecht :) Sabine Wren met lang haar was wel een beetje wennen.
Ik heb rebels nooit gezien. Dus geen problemen mee :D (of nouja heb laatst een recap ding zitten kijken maar dat telt niet)
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Admin donderdag 24 augustus 2023 @ 12:08:40 #17
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_210405368
Geen topic voor Ahsoka?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_210406429
Een goed begin en ben nieuwsgierig naar de volgende afleveringen.
pi_210425969
Ik hou echt van Star Wars, maar de kwaliteit van de storywriting/script van de afgelopen series van Star Wars is echt van een verschrikkelijk laag niveau. Ahsoka is geen uitzondering. Het is weer alleen maar een herhaling van zetten. Ook is de choreografie echt heel zwak. Er wordt gevochten als kinderen zonder enige vorm van skill.

Ik vind het bijzonder dat jullie dit weer als zoete koek inslikken. De creativiteit van het verhaal is echt 0.0.
pi_210427813
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 23:57 schreef henkklaas1994 het volgende:
Ik hou echt van Star Wars, maar de kwaliteit van de storywriting/script van de afgelopen series van Star Wars is echt van een verschrikkelijk laag niveau. Ahsoka is geen uitzondering. Het is weer alleen maar een herhaling van zetten. Ook is de choreografie echt heel zwak. Er wordt gevochten als kinderen zonder enige vorm van skill.

Ik vind het bijzonder dat jullie dit weer als zoete koek inslikken. De creativiteit van het verhaal is echt 0.0.
Het borduurt juist voort op een van de meest creatieve verhaallijnen van Star Wars (Rebels). Reizen naar een andere galaxy, Thrawn, Sabine/Ahsoka als apprentice/master. Genoeg moois om te ontdekken de komende weken!
pi_210428259
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 23:57 schreef henkklaas1994 het volgende:
Ik hou echt van Star Wars, maar de kwaliteit van de storywriting/script van de afgelopen series van Star Wars is echt van een verschrikkelijk laag niveau. Ahsoka is geen uitzondering. Het is weer alleen maar een herhaling van zetten. Ook is de choreografie echt heel zwak. Er wordt gevochten als kinderen zonder enige vorm van skill.

Ik vind het bijzonder dat jullie dit weer als zoete koek inslikken. De creativiteit van het verhaal is echt 0.0.
U heeft Andor niet gezien dus?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_210428365
De 2 nieuwe darkforce jedi's zijn wel goed getypecast.

De eerste 2 afleveringen zijn okee, maar of dat zo blijft is nog maar de vraag. Het is disney, het kan niet al te duister worden. Een Zack Snyder Starwars komt later: Rebel Moon.



Rebel Moon
F&S / Rebel Moon: A "Zack Snyder" Movie (1e Deel: 22-12-'23 op Netflix)
Zack Snyders' Space Fantasy Starwars' versie.
pi_210428698
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 23:57 schreef henkklaas1994 het volgende:
Ik hou echt van Star Wars, maar de kwaliteit van de storywriting/script van de afgelopen series van Star Wars is echt van een verschrikkelijk laag niveau. Ahsoka is geen uitzondering. Het is weer alleen maar een herhaling van zetten. Ook is de choreografie echt heel zwak. Er wordt gevochten als kinderen zonder enige vorm van skill.

Ik vind het bijzonder dat jullie dit weer als zoete koek inslikken. De creativiteit van het verhaal is echt 0.0.
Dat laatste zinnetje :') Komt een beetje over als: Kijk mij eens zo geweldige smaak hebben dat ik wel kan zien dat het slecht is!!

Ondertussen ben je aan alle cijfers te zien ver in de minderheid die het kut vind. Wat helemaal prima is. Maar moet je er nou echt zo denigrerend om doen
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_210429442
Andor en the Mandalorian zijn voor mij echt wel waardevolle toevoegingen.

Bij Obi Wan ben ik ook wel een beetje geschrokken van hoe matig en zuinig die serie was.

Verder is het natuurlijk gewoon een beetje te veel. Net zoals bij al die stripfilms, na 10 films en series is zo'n universum wel verzadigd, meer dan bij stripboeken. Je kan 500 suske en wiskes maken, maar bij 500 suske en wiske films is het overkill.
-nee-
pi_210429475
kenobi was raar. Het wisselde super toffe scenes af met de meest domme scenes uit heel star wars
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')