abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207594906
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 09:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dan krijgen we die ook terug natuurlijk. Geen winnaars zullen er dan zijn. Weinig besef heb jij.
In een oorlog zijn er sowieso geen winnaars, dus waarom niet. YOLO

Of het nu global warming is voor onze (klein)kinderen, of een Nucleaire winter nu. Misschien is het juist goed om de apocalypse nu in te luiden. Dan lijden de huidige beleidsmakers tenminste ook gewoon mee.
pi_207594935
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 09:21 schreef zuchtje het volgende:

[..]
In een oorlog zijn er sowieso geen winnaars, dus waarom niet. YOLO

Of het nu global warming is voor onze (klein)kinderen, of een Nucleaire winter nu. Misschien is het juist goed om de apocalypse nu in te luiden. Dan lijden de huidige beleidsmakers tenminste ook gewoon mee.
Zo das wel een positieve instelling ^O^
Vakman pur sang
  dinsdag 17 januari 2023 @ 09:31:00 #78
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207594995
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 03:20 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Bij WNL verspreiden ze ook al complottheorieën.
Wat een onzin. Russen konden altijd al makkelijk naar Europa. Wat gaan die hier nu bespioneren vanuit een AZC? :')
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 10:09:45 #79
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_207595336
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 09:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wat een onzin. Russen konden altijd al makkelijk naar Europa. Wat gaan die hier nu bespioneren vanuit een AZC? :')
Verschil is natuurlijk dat rus toeristen niet worden binnengelaten, en 'vluchtelingen' wel.
pi_207595414
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 09:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dan krijgen we die ook terug natuurlijk. Geen winnaars zullen er dan zijn. Weinig besef heb jij.
Het duurde even voor het kwartje viel, maar gelukkig snap je nu ook dat dat aan beide zijdes hetzelfde werkt. ^O^
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 10:47:50 #81
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207595710
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 10:09 schreef ExTec het volgende:

[..]
Verschil is natuurlijk dat rus toeristen niet worden binnengelaten, en 'vluchtelingen' wel.
Nu inderdaad, maar er zijn natuurlijk al een heleboel Russen in Europa en ook nog veel sympathisanten /enablers. Het Kremlin moet het echt niet hebben van een paar fake vluchtelingen. Zo iemand wordt pas interessant als hij zich bij de veiligheidsdiensten komt melden met 'informatie', en gewone rus in de opvang kan niet zoveel.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_207595750
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 09:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het hoeft niet enkel om bespieden te gaan natuurlijk, propagandisten mogen ook weg blijven.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 17 januari 2023 @ 11:14:46 #83
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207595942
Voor maart is zeer weinig tijd. Dan moeten ze beginnen met een offensief begin februari oftewel over 2 a 3 weken.

https://www.telegraaf.nl/(...)ter-is-wanhoop-nabij
Poetin beveelt nieuwe generaal om Donbas vóór maart volledig in te nemen

De Russische president Vladimir Poetin heeft zijn nieuwe opperbevelhebber, Valeriy Gerasimov, opgedragen om de regio Donbas vóór maart volledig in te nemen. Dat meldden Oekraïense media. "Het doel is om Donbas te veroveren en daar een veiligheidszone te vormen vóór maart" schrijft The Kiev Independent.

Opperbevelhebber Valeri Gerasimo werd begin januari door Poetin benoemd tot „commandant van de gezamenlijke troepeneenheden” in Oekraïne. Hij verving Sergej Soerovikin, die pas op de plaats moest maken.
In de Oekraïense regio Donbas, in het oosten van Oekraïne wordt al langere tijd heftig gevochten.
pi_207596091
quote:
En hoe zit het met ons?
Heeft het kabinet al significante aankopen gedaan sinds de oorlog is gestart?
pi_207596107
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:14 schreef slashdotter3 het volgende:
Voor maart is zeer weinig tijd. Dan moeten ze beginnen met een offensief begin februari oftewel over 2 a 3 weken.

Hopelijk heeft hij een kantoor op de begane grond of zonder ramen.
pi_207596125
Oekraïne moet overal op voorbereid zijn.

Die Bradleys zijn ook heel belangrijk.
Mocht het een schijnaanval zijn, dan moet Oekraïne snel heel veel troepen veilig kunnen verplaatsen.

twitter
pi_207596136
quote:

De Russische president Vladimir Poetin heeft zijn nieuwe opperbevelhebber, Valeriy Gerasimov, opgedragen om de regio Donbas vóór maart volledig in te nemen. Dat meldden Oekraïense media. "Het doel is om Donbas te veroveren en daar een veiligheidszone te vormen vóór maart" schrijft The Kiev Independent.

Opperbevelhebber Valeri Gerasimo werd begin januari door Poetin benoemd tot „commandant van de gezamenlijke troepeneenheden” in Oekraïne. Hij verving Sergej Soerovikin, die pas op de plaats moest maken.
In de Oekraïense regio Donbas, in het oosten van Oekraïne wordt al langere tijd heftig gevochten.
Waarom zou je dat eigenlijk zo naar buiten brengen? Afleiding?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  dinsdag 17 januari 2023 @ 11:33:33 #88
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_207596170
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:30 schreef polderturk het volgende:
Oekraïne moet overal op voorbereid zijn.

Die Bradleys zijn ook heel belangrijk.
Mocht het een schijnaanval zijn, dan moet Oekraïne snel heel veel troepen veilig kunnen verplaatsen.

[ twitter ]
Dat hele Kiev of Lviv verhaal lijkt mij alleen opgetrokken worden om wapen leveranties te garanderen.

Dat hele grensgebied met Wit-Rusland is inmiddels een grote atlantic wall, daar gaan die Russen echt niet doorheen komen. Het lukt ze nauwelijks een plaats ter grootte van Scherpenzeel in te nemen met hun best getrainde mannen en materiaal. Het enige waarmee Rusland een noordelijke offensief kan voeren is met chemische of nucleaire wapens. Niet met slecht getrainde draftees met slechte wapens.
pi_207596174
We moeten alternatieven hebben voor Lyviv voor bevoorrading.

Zo niet, dan moet de NAVO aangeven dat de NAVO Russische troepen zal platbombarderen als ze in de buurt van Lyviv komen.
twitter
pi_207596182
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:26 schreef polderturk het volgende:

[..]
En hoe zit het met ons?
Heeft het kabinet al significante aankopen gedaan sinds de oorlog is gestart?
https://www.defensie.nl/d(...)jectenoverzicht-2022
pi_207596197
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:33 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Dat hele Kiev of Lviv verhaal lijkt mij alleen opgetrokken worden om wapen leveranties te garanderen.

Dat hele grensgebied met Wit-Rusland is inmiddels een grote atlantic wall, daar gaan die Russen echt niet doorheen komen. Het lukt ze nauwelijks een plaats ter grootte van Scherpenzeel in te nemen met hun best getrainde mannen en materiaal. Het enige waarmee Rusland een noordelijke offensief kan voeren is met chemische of nucleaire wapens. Niet met slecht getrainde draftees met slechte wapens.
Een aanval met 700.000 is wel heel veel.
pi_207596219
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:33 schreef polderturk het volgende:
We moeten alternatieven hebben voor Lyviv voor bevoorrading.

Zo niet, dan moet de NAVO aangeven dat de NAVO Russische troepen zal platbombarderen als ze in de buurt van Lyviv komen.
[ twitter ]
Waar haalt putler de wapens vandaan om die 700.000 te bevoorraden?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207596292
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:33 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Je moet Rusland ook niet onderschatten. Ik zal er niet zo verbaast van staan te kijken als ze eerst alle Oekraiense POW's over die mijnenvelden jagen en daarna zelf. Het is niet zo alsof het Rusland iets doet, die duizenden doden helden hebben hun taak volbracht immers.
pi_207596357
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:35 schreef polderturk het volgende:

[..]
Een aanval met 700.000 is wel heel veel.
Lijkt me sterk dat er 700.000 man op Belarus grondgebied zit, zonder dat men dit in de gaten heeft. En waar halen ze 700.000 man vandaan? Lijkt mij een onzin verhaal.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 11:47:21 #95
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207596381
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 17 januari 2023 @ 11:49:41 #96
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207596440
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:45 schreef zoost het volgende:

[..]
Lijkt me sterk dat er 700.000 man op Belarus grondgebied zit, zonder dat men dit in de gaten heeft. En waar halen ze 700.000 man vandaan? Lijkt mij een onzin verhaal.
De afspraak met Loekie een paar maanden geleden was max 100k Russische militairen. Maar zelfs dat aantal zit niet in Belarus.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207596486
quote:

Een ding wat iedereen nu weet deze oorlog, onderschat Russen niet.
Waar een maand geleden nog bijna de winst van Oekraïne werd gevierd is er nu alweer een hele andere dreiging.
Voor de beleidsmakers iets om rekening mee te houden. De Russen zullen nooit de aftocht inblazen en gewoon proberen door te stoten. Het westen kan ze financieel en politiek niet verder en meer raken.
Ze zijn al over het point of no return. Geen enkele stoere westerse retoriek (Rutte, Macron, Schulz) zal daar een moer aan veranderen.

Denk zelf dat alleen nog een nieuwe Leipo in de VS nog kan doordringen, maar dan wordt het wel heel spannend, dan moet de boodschap zijn Nu stoppen of we passen fel en direct AL onze wapens in en ook direct op Moskou en zulks.
Vakman pur sang
pi_207596546
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:51 schreef Lospedrosa het volgende:
Denk zelf dat alleen nog een nieuwe Leipo in de VS nog kan doordringen, maar dan wordt het wel heel spannend, dan moet de boodschap zijn Nu stoppen of we passen fel en direct AL onze wapens in en ook direct op Moskou en zulks.
Ik vraag me af of dit eigenlijk uberhaubt kan?
Kan de navo een oorlog starten met rusland?
De EU?
Ursula die een oorlog verklaart?
Moet de 2e kamer erover beslissen? (zie bijvoorbeeld de afghanistan missie)
Wordt er a la Irak een "Coalition of the willing" gemaakt?

Wapens leveren is nog ten daar aan toe maar actief een oorlog starten is wel een ander niveau.
pi_207596570
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:53 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik vraag me af of dit eigenlijk uberhaubt kan?
Kan de navo een oorlog starten met rusland?
De EU?
Ursula die een oorlog verklaart?
Moet de 2e kamer erover beslissen? (zie bijvoorbeeld de afghanistan missie)
Wordt er a la Irak een "Coalition of the willing" gemaakt?

Wapens leveren is nog ten daar aan toe maar actief een oorlog starten is wel een ander niveau.
Ja dat kan, zie WW1 & 2

Er zullen dan ook grote steden in Europa gebombadeerd worden maar het zal kort en fel zijn en wellicht de enige manier.
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')