In een oorlog zijn er sowieso geen winnaars, dus waarom niet. YOLOquote:Op dinsdag 17 januari 2023 09:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dan krijgen we die ook terug natuurlijk. Geen winnaars zullen er dan zijn. Weinig besef heb jij.
Zo das wel een positieve instellingquote:Op dinsdag 17 januari 2023 09:21 schreef zuchtje het volgende:
[..]
In een oorlog zijn er sowieso geen winnaars, dus waarom niet. YOLO
Of het nu global warming is voor onze (klein)kinderen, of een Nucleaire winter nu. Misschien is het juist goed om de apocalypse nu in te luiden. Dan lijden de huidige beleidsmakers tenminste ook gewoon mee.
Wat een onzin. Russen konden altijd al makkelijk naar Europa. Wat gaan die hier nu bespioneren vanuit een AZC?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 03:20 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Bij WNL verspreiden ze ook al complottheorieën.
Verschil is natuurlijk dat rus toeristen niet worden binnengelaten, en 'vluchtelingen' wel.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 09:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wat een onzin. Russen konden altijd al makkelijk naar Europa. Wat gaan die hier nu bespioneren vanuit een AZC?
Het duurde even voor het kwartje viel, maar gelukkig snap je nu ook dat dat aan beide zijdes hetzelfde werkt.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 09:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dan krijgen we die ook terug natuurlijk. Geen winnaars zullen er dan zijn. Weinig besef heb jij.
Nu inderdaad, maar er zijn natuurlijk al een heleboel Russen in Europa en ook nog veel sympathisanten /enablers. Het Kremlin moet het echt niet hebben van een paar fake vluchtelingen. Zo iemand wordt pas interessant als hij zich bij de veiligheidsdiensten komt melden met 'informatie', en gewone rus in de opvang kan niet zoveel.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 10:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Verschil is natuurlijk dat rus toeristen niet worden binnengelaten, en 'vluchtelingen' wel.
Het hoeft niet enkel om bespieden te gaan natuurlijk, propagandisten mogen ook weg blijven.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 09:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wat een onzin. Russen konden altijd al makkelijk naar Europa. Wat gaan die hier nu bespioneren vanuit een AZC?
En hoe zit het met ons?quote:
Hopelijk heeft hij een kantoor op de begane grond of zonder ramen.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:14 schreef slashdotter3 het volgende:
Voor maart is zeer weinig tijd. Dan moeten ze beginnen met een offensief begin februari oftewel over 2 a 3 weken.
Waarom zou je dat eigenlijk zo naar buiten brengen? Afleiding?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:14 schreef slashdotter3 het volgende:
Voor maart is zeer weinig tijd. Dan moeten ze beginnen met een offensief begin februari oftewel over 2 a 3 weken.
https://www.telegraaf.nl/(...)ter-is-wanhoop-nabij
Poetin beveelt nieuwe generaal om Donbas vóór maart volledig in te nemen
De Russische president Vladimir Poetin heeft zijn nieuwe opperbevelhebber, Valeriy Gerasimov, opgedragen om de regio Donbas vóór maart volledig in te nemen. Dat meldden Oekraïense media. "Het doel is om Donbas te veroveren en daar een veiligheidszone te vormen vóór maart" schrijft The Kiev Independent.
Opperbevelhebber Valeri Gerasimo werd begin januari door Poetin benoemd tot „commandant van de gezamenlijke troepeneenheden” in Oekraïne. Hij verving Sergej Soerovikin, die pas op de plaats moest maken.
In de Oekraïense regio Donbas, in het oosten van Oekraïne wordt al langere tijd heftig gevochten.
Dat hele Kiev of Lviv verhaal lijkt mij alleen opgetrokken worden om wapen leveranties te garanderen.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:30 schreef polderturk het volgende:
Oekraïne moet overal op voorbereid zijn.
Die Bradleys zijn ook heel belangrijk.
Mocht het een schijnaanval zijn, dan moet Oekraïne snel heel veel troepen veilig kunnen verplaatsen.
[ twitter ]
https://www.defensie.nl/d(...)jectenoverzicht-2022quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:26 schreef polderturk het volgende:
[..]
En hoe zit het met ons?
Heeft het kabinet al significante aankopen gedaan sinds de oorlog is gestart?
Een aanval met 700.000 is wel heel veel.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:33 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dat hele Kiev of Lviv verhaal lijkt mij alleen opgetrokken worden om wapen leveranties te garanderen.
Dat hele grensgebied met Wit-Rusland is inmiddels een grote atlantic wall, daar gaan die Russen echt niet doorheen komen. Het lukt ze nauwelijks een plaats ter grootte van Scherpenzeel in te nemen met hun best getrainde mannen en materiaal. Het enige waarmee Rusland een noordelijke offensief kan voeren is met chemische of nucleaire wapens. Niet met slecht getrainde draftees met slechte wapens.
Waar haalt putler de wapens vandaan om die 700.000 te bevoorraden?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:33 schreef polderturk het volgende:
We moeten alternatieven hebben voor Lyviv voor bevoorrading.
Zo niet, dan moet de NAVO aangeven dat de NAVO Russische troepen zal platbombarderen als ze in de buurt van Lyviv komen.
[ twitter ]
Je moet Rusland ook niet onderschatten. Ik zal er niet zo verbaast van staan te kijken als ze eerst alle Oekraiense POW's over die mijnenvelden jagen en daarna zelf. Het is niet zo alsof het Rusland iets doet, die duizenden doden helden hebben hun taak volbracht immers.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:33 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dat hele Kiev of Lviv verhaal lijkt mij alleen opgetrokken worden om wapen leveranties te garanderen.
Dat hele grensgebied met Wit-Rusland is inmiddels een grote atlantic wall, daar gaan die Russen echt niet doorheen komen. Het lukt ze nauwelijks een plaats ter grootte van Scherpenzeel in te nemen met hun best getrainde mannen en materiaal. Het enige waarmee Rusland een noordelijke offensief kan voeren is met chemische of nucleaire wapens. Niet met slecht getrainde draftees met slechte wapens.
Lijkt me sterk dat er 700.000 man op Belarus grondgebied zit, zonder dat men dit in de gaten heeft. En waar halen ze 700.000 man vandaan? Lijkt mij een onzin verhaal.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:35 schreef polderturk het volgende:
[..]
Een aanval met 700.000 is wel heel veel.
De afspraak met Loekie een paar maanden geleden was max 100k Russische militairen. Maar zelfs dat aantal zit niet in Belarus.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:45 schreef zoost het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat er 700.000 man op Belarus grondgebied zit, zonder dat men dit in de gaten heeft. En waar halen ze 700.000 man vandaan? Lijkt mij een onzin verhaal.
Een ding wat iedereen nu weet deze oorlog, onderschat Russen niet.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:14 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ter-is-wanhoop-nabij
Poetin beveelt nieuwe generaal om Donbas vóór maart volledig in te nemen
De Russische president Vladimir Poetin heeft zijn nieuwe opperbevelhebber, Valeriy Gerasimov, opgedragen om de regio Donbas vóór maart volledig in te nemen. Dat meldden Oekraïense media. "Het doel is om Donbas te veroveren en daar een veiligheidszone te vormen vóór maart" schrijft The Kiev Independent.
Opperbevelhebber Valeri Gerasimo werd begin januari door Poetin benoemd tot „commandant van de gezamenlijke troepeneenheden” in Oekraïne. Hij verving Sergej Soerovikin, die pas op de plaats moest maken.
In de Oekraïense regio Donbas, in het oosten van Oekraïne wordt al langere tijd heftig gevochten.
Ik vraag me af of dit eigenlijk uberhaubt kan?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:51 schreef Lospedrosa het volgende:
Denk zelf dat alleen nog een nieuwe Leipo in de VS nog kan doordringen, maar dan wordt het wel heel spannend, dan moet de boodschap zijn Nu stoppen of we passen fel en direct AL onze wapens in en ook direct op Moskou en zulks.
Ja dat kan, zie WW1 & 2quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:53 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dit eigenlijk uberhaubt kan?
Kan de navo een oorlog starten met rusland?
De EU?
Ursula die een oorlog verklaart?
Moet de 2e kamer erover beslissen? (zie bijvoorbeeld de afghanistan missie)
Wordt er a la Irak een "Coalition of the willing" gemaakt?
Wapens leveren is nog ten daar aan toe maar actief een oorlog starten is wel een ander niveau.
En het eten?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar haalt putler de wapens vandaan om die 700.000 te bevoorraden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |