abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207708737
Mijn baby heeft nog steeds enorme jeuk en ik vind het zo sneu om te zien :'( . Haar eczeem lijkt een stuk minder, is niet meer zo intens droog en vuurrood, maar de jeuk is er nog steeds. Haar hoofd, buik, benen, ze blijft alles krabben.. hoop dat de pediatrician iets weet als we volgende maand gaan voor haar 6 maanden afspraak.

Trouwens nog tips voor de oefenhapjes? Ben niet verder dan zoete aardappel en bloemkool gekomen, weet bij god niet meer wat ik voor Bubbles heb gemaakt toen :') .
pi_207709108
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 09:32 schreef Vermecelli het volgende:

Helaas ruikt ze dat ze alleen ligt en binnen 10 minuten horen we haar ademhaling alweer oplopen tot de eerste kreetjes hoorbaar zijn.

Het is net alsof ik het verhaal over onze dochter lees, maar vooral deze zin is erg gelijkend. Bizar dat dat zo werkt bij die kleintjes. Na vijf maanden werd het bij ons beduidend beter. Dat was dan ook het moment waarop het genieten begon. Volhouden dus!
  woensdag 25 januari 2023 @ 15:32:29 #53
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207709120
Broccoli, wortel, pompoen, erwtjes, boontjes, mango, peer, banaan, perzik en abrikoos...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_207709187
Het is best goed gegaan op het KDV O+
Veel gelachen, gespeeld, de andere kindjes vond ze helemaal interessant, goed gedronken.
Ze had alleen moeite met in slaap komen vertelden ze, maar what else is new. Thuis ging ze nu wel meteen knock out :P

Hier blijven sowieso de betere tijden op slaapgebied nog uit, 4 maanden is nog steeds heel jong natuurlijk maar echte verbetering van de nachten is er nog niet geweest sinds ze geboren is. De meeste uren zie ik wel voorbij komen.
Maar als je accepteert dat je baby is zoals die is en dat je daar weinig invloed op hebt, een manier zoekt om er enigszins mee om te gaan en overeind te blijven, en een uitlaatklep hebt voor je frustraties af en toe, wordt het wel makkelijker om ermee om te gaan.

Wel zielig van de jeuk @Smart_ass . Hopelijk heeft de kinderarts nog goed advies.
pi_207709439
Wat fijn dat het allemaal goed is gegaan Loka! Geeft toch wel wat rust kan ik me voorstellen!

En thanks voor de tips Tink, was echt even totaal inspiratieloos haha.
pi_207710677
Haha ja hier vonden ze dat Pukje ook wel wat moeilijk in slaap viel want je moest er wel echt bij blijven en aaien/de wagen wiebelen. Ik was alleen maar onder de indruk dat ze zonder tranen in de wagen in slaap viel. _O-

Fijn dat het goed is gegaan Loka, is toch een stuk fijner weer aan het werk gaan straks.

Ohja hapjes. Ik moet me nog ff in de Kleintjes methode verdiepen de komende twee maanden.
pi_207711061
Ze hebben haar maar vastgehouden tot ze uiteindelijk ging slapen en daarna weggelegd.
Thuis laat ik haar altijd gemakszuchtig aan de borst in slaap vallen, dus misschien heb ik haar verpest, haha.

Ik heb dat boek gelezen van Stefan Kleintjes omdat het in de kobo plus was. Ik begrijp de voordelen van de methode maar vond het verder een redelijk onsympathiek geschreven boek. Tussen de regels door judgement voor als je niet van plan bent je volledig aan zijn methode te houden (pureetjes aanbieden noemde hij volgens mij mondje opendoen en gevoerd worden als een vogeltje) en zijn mening lijkt dat als je je kind het beste gunt, je het toch zeker tot aan de kleuterschool borstvoeding moet geven. Na een paar hoofdstukken zat hij in elk geval behoorlijk in mijn irritatiezone. :P
pi_207712419
Je bent niet de enige bij wie hij in de irritatiezone zit.
De Kleintjes methode is gewoon een afgeleide van de Rapley methode. Hij heeft er een introductieschema aan toegevoegd en overgoten met dat belerende toontje. Dat introductieschema is nog altijd gebaseerd op het idee dat late introductie van allergenen beter is ondanks dat er al jaren onderzoeken liggen waaruit het tegendeel blijkt.

Wij zijn afgelopen weekend begonnen met vaste voeding volgens de Rapley methode ;)
Vandaag pindakaas gevoerd en dat viel goed in de smaak. Advies van de jeugdarts was om de allergenen gecontroleerd te introduceren door met een lepel te voeren. Dat leek mij ook een goed plan want bij zelf eten wordt alles met de handen over het gezicht gesmeerd en dat lijkt me geen pretje bij een allergische reactie.
pi_207713496
Ja eigenlijk wil ik gewoon rapley, maar een Nederlands boek incl introductie schema leek me wel handig. :D
pi_207713702
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 18:17 schreef Lokasenna het volgende:
Ze hebben haar maar vastgehouden tot ze uiteindelijk ging slapen en daarna weggelegd.
Thuis laat ik haar altijd gemakszuchtig aan de borst in slaap vallen, dus misschien heb ik haar verpest, haha.

Ik heb dat boek gelezen van Stefan Kleintjes omdat het in de kobo plus was. Ik begrijp de voordelen van de methode maar vond het verder een redelijk onsympathiek geschreven boek. Tussen de regels door judgement voor als je niet van plan bent je volledig aan zijn methode te houden (pureetjes aanbieden noemde hij volgens mij mondje opendoen en gevoerd worden als een vogeltje) en zijn mening lijkt dat als je je kind het beste gunt, je het toch zeker tot aan de kleuterschool borstvoeding moet geven. Na een paar hoofdstukken zat hij in elk geval behoorlijk in mijn irritatiezone. :P
Ik noem mijn zoon ook vaak vogeltje dus helemaal prima voor mij haha.

Voor de rest: ik heb geen enkel boek gelezen behalve het boek moederschap van Sarah Blaffer Hrdy, dat een aanrader is voor iedereen die zich afvraagt of het normaal is wat ze voelt en die geïnteresseerd is in de complexe relatie tussen moeder en kind.

Wat eten betreft: ik heb vanaf 4 maanden gepureerd en was niet geïnteresseerd in rapley/kleintjes.
In de praktijk ging dat bij mij naadloos in elkaar over. Uiteindelijk kreeg hij stukken van mij toen hij groter was (like: 12+ maanden) en dat ging vanzelf goed zonder dat ik iets hoefde te doen of dat ik me zorgen moest maken of iets wel verantwoord was.

Mijn zoon is er niet minder ontwikkeld door
Ik heb overigens niets tegen de methode van kleintjes. Wel tegen het veroordelen van anderen, waar hij soms een handje van heeft
pi_207718935
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 10:12 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Heel herkenbaar, normaal en wat betreft korte lontjes: je vrouw kan ook hormonaal nog een beetje wiebelig zijn na de bevalling. Wij hebben rond die periode weleens gehad dat man en ik ruzie/discussie hadden en dat we uiteindelijk allebei huilend op de bank zaten naast elkaar.

Dat was nog nooit voorgekomen bij ons, we zijn allebei geen huilebalken. Het slapen in shifts is ook heel herkenbaar. Je dochter vertoont normaal gedrag voor haar leeftijd. Ze heeft geen ritme en wil bij jullie zijn. Ik heb daar maar 1 ultieme tip voor: ouderschapsverlof opnemen.

Echt, het is het overwegen waard
Dan kun je baby tenminste volgen in haar patronen. Ik heb mijn zoon bij die leeftijd nooit ritme geprobeerd bij te brengen. Ik probeer het nu pas halfhartig (hij is 15 maanden)
Ja, de discussies zijn soms heel onhandig, zeker 's nachts als je de kleine bij je hebt en wil overleggen wie haar helpt of troost. Geeft een bepaalde druk op de relatie.

Mijn vrouw speelt nog met veel misselijkheidsklachten als ze ligt. Schijnt een nasleep te zijn van de keizersnede maar dat is natuurlijk super vervelend. Normaliter als je misselijk in bed ligt lig je liever zo stil mogelijk zonder geluid. Als je dan toch je bed uit moet om de kleine te troosten raak je snel door je energie heen.

Ouderschapsverlof hebben we geregeld. Ik had sowieso de eerste 3 weken vrij, en nu ben ik dit hele jaar elke woensdag ook vrij. Dat is fijn, en na max 2 dagen werken een dag 'bijkomen' en elkaar ontlasten.

We waren gister bij het consultatiebureau en die hadden natuurlijk weer allemaal magische adviezen. Ik heb het maar naast me neer gelegd. Zie echt niet hoe ik dit werkend kan maken, en volgens een moordend schema ben je 100% in dienst van de kleine bezig dag in dag uit.

Overigens fijn te lezen dat het herkenbaar is wat hier gebeurd en dat we op een goede weg zitten. Dan volgt de rest vanzelf hopen we maar!
pi_207719120
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 11:07 schreef Vermecelli het volgende:

[..]
Mijn vrouw speelt nog met veel misselijkheidsklachten als ze ligt. Schijnt een nasleep te zijn van de keizersnede maar dat is natuurlijk super vervelend.
Even hierop reageren, ik heb twee keizersnedes gehad maar ben in beide gevallen niet langer dan maximaal twee dagen daarna misselijk geweest en herken dit ook niet van anderen die ik ken die een keizersnede gehad hebben. Zijn haar darmen weer goed op gang? Zou hierover anders toch even contact opnemen met de verloskundige of huisarts.

Verder, wat al door velen voor mij gezegd is: jullie doen het goed. Echt waar!
pi_207719147
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 11:26 schreef eponine het volgende:

[..]
Even hierop reageren, ik heb twee keizersnedes gehad maar ben in beide gevallen niet langer dan maximaal twee dagen daarna misselijk geweest en herken dit ook niet van anderen die ik ken die een keizersnede gehad hebben. Zijn haar darmen weer goed op gang? Zou hierover anders toch even contact opnemen met de verloskundige of huisarts.

Darmen zijn op gang ja, al vrij snel na de ingreep. Huisarts adviseerde rennies en een ander goedje wat maagklachten tegen gaat. Maar daar zijn we nu na weken tobben wel klaar mee. Toevallig vanmorgen besloten de huisarts weer te benaderen.
pi_207719671
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 11:07 schreef Vermecelli het volgende:

[..]

Ouderschapsverlof hebben we geregeld. Ik had sowieso de eerste 3 weken vrij, en nu ben ik dit hele jaar elke woensdag ook vrij. Dat is fijn, en na max 2 dagen werken een dag 'bijkomen' en elkaar ontlasten.
Je bent bekend met het aanvullende geboorteverlof? Er moet financieel ruimte voor zijn natuurlijk, maar mijn man heeft de eerste 6 weken volledig vrij gehad en dat was voor ons allebei echt heel waardevol. Vervolgens idd het ouderschapsverlof ingezet om 1 dag per week vrij te zin totdat ze een jaar is.
pi_207719981
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 20:58 schreef _Lily_ het volgende:
Wat eten betreft: ik heb vanaf 4 maanden gepureerd en was niet geïnteresseerd in rapley/kleintjes.
In de praktijk ging dat bij mij naadloos in elkaar over. Uiteindelijk kreeg hij stukken van mij toen hij groter was (like: 12+ maanden) en dat ging vanzelf goed zonder dat ik iets hoefde te doen of dat ik me zorgen moest maken of iets wel verantwoord was.
Voor mij voelt direct stukjes aanbieden als iets wat vanzelf goed gaat zonder dat ik iets hoefde te doen.
Volgens mij hebben we dan beide de beste keuze gemaakt. Blijkt maar weer dat hierin geen goed of fout is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 26-01-2023 13:07:20 ]
pi_207720192
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 12:27 schreef Bami het volgende:

[..]
Je bent bekend met het aanvullende geboorteverlof? Er moet financieel ruimte voor zijn natuurlijk, maar mijn man heeft de eerste 6 weken volledig vrij gehad en dat was voor ons allebei echt heel waardevol. Vervolgens idd het ouderschapsverlof ingezet om 1 dag per week vrij te zin totdat ze een jaar is.
Ja, uit mijn hoofd zo'n 14 weken en nog 1 week buitengewoon verlof.

Ik heb de resterende 12 weken opgeknipt over alle woensdagen in 2023. Die krijg ik dan 70% doorbetaald.
pi_207720243
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 11:28 schreef Vermecelli het volgende:

[..]
Darmen zijn op gang ja, al vrij snel na de ingreep. Huisarts adviseerde rennies en een ander goedje wat maagklachten tegen gaat. Maar daar zijn we nu na weken tobben wel klaar mee. Toevallig vanmorgen besloten de huisarts weer te benaderen.
Mocht je daar niet verder komen zou ik contact zoeken met de gyn of iig de poli in het zh voor advies.
pi_207722177
Hier gaat trouwens na die eerste dag het thuiswerken met man en baby thuis echt helemaal prima! Man houdt zelf in de gaten wanneer de laatste voeding was en schat dan ook (over het algemeen correct) in of Pukje honger heeft of om andere redenen huilt. En hij heeft de laatste tijd echt meer mentale ruimte en rust gekregen om haar te troosten bij sipheid. O+
Dus ik blijf lekker thuiswerken want minder kolven is meer beter. *O*
pi_207722370
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 20:58 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik noem mijn zoon ook vaak vogeltje dus helemaal prima voor mij haha.

Voor de rest: ik heb geen enkel boek gelezen behalve het boek moederschap van Sarah Blaffer Hrdy, dat een aanrader is voor iedereen die zich afvraagt of het normaal is wat ze voelt en die geïnteresseerd is in de complexe relatie tussen moeder en kind.

Mijn zoon is er niet minder ontwikkeld door
Ik heb overigens niets tegen de methode van kleintjes. Wel tegen het veroordelen van anderen, waar hij soms een handje van heeft
Ik kan dat boek zo niet vinden, wat is de precieze titel?

Ik heb niet echt een voorkeur dus het wordt denk ik van allebei een beetje, net hoe het uitkomt met wat we zelf die dag eten. Maar op dit moment heeft de baby nog een afkeer van lepels en nog totaal geen interesse als wij eten, dus we gaan voorlopig nog niet beginnen.
pi_207722860
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 11:26 schreef eponine het volgende:

[..]

Ik herken het (gelukkig) ook niet, maar lijkt mij wel pittig zeg.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_207723710
Ik denk dat Blossom doorkomende tandjes heeft. Als ze bij me op schoot zit lijkt het ook wel alsof ik haar hoor tandenknarsen maar ze heeft geen tanden.. :P. Is dit herkenbaar? Bubbles heeft eigenlijk nooit last van doorkomende tandjes gehad.

Ik herken de misselijkheid na de keizersnede ook niet, alleen tijdens. En al helemaal niet 7 weken erna. Heb je de huisarts al gesproken, @Vermecelli ?
pi_207724245
net voor het laatst mn baby in bed gelegd ;( morgen ( nou ja, waarschijnlijk vannacht, who am i kidding :') ) haal ik er een dreumes uit O+

het was (vooral qua slaap) een pittig eerste jaar met deze. Maar zn ongelofelijk vrolijke en al ietwat ondeugende aard maken veel goed :D O+

op naar de dreumessen (ik hou ervan!) :W
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_207725036
Ik was wel nog best lang misselijk van de hormonencrash na de bevalling, ook snel duizelig. Misschien kan het ook zoiets zijn ipv iets keizersnede gerelateerds?
pi_207727491
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 17:17 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Ik kan dat boek zo niet vinden, wat is de precieze titel?

Ik heb niet echt een voorkeur dus het wordt denk ik van allebei een beetje, net hoe het uitkomt met wat we zelf die dag eten. Maar op dit moment heeft de baby nog een afkeer van lepels en nog totaal geen interesse als wij eten, dus we gaan voorlopig nog niet beginnen.
Dit is m! https://www.bol.com/nl/nl(...)qox5euRoCZOwQAvD_BwE
  donderdag 26 januari 2023 @ 22:15:15 #75
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_207727890
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 11:28 schreef Vermecelli het volgende:

[..]
Ik ben, na lang tobben met vage rug- en darmklachten na mijn eerste keizersnede, naar een osteopaat geweest. Dat heeft hier eigenlijk alles opgelost.
Toevallig vanmorgen weer geweest als checkup na de tweede keizersnede. Kan het van harte aanraden na zo’n ingreep :)
  vrijdag 27 januari 2023 @ 07:14:36 #76
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_207730861
Goede, die ga ik even onthouden! Hier tot nu toe (5weken geleden) nog geen onverklaarbare klachten. Naja, mijn knie begint nu opeens gek te doen maar goed dat lijkt mij niks met elkaar te maken te hebben _O-
pi_207731769
quote:
Thanks! Nu met al die uren dat baby 's avonds op me aan het loungen is kom ik eindelijk weer aan lezen toe, dus ben steeds op zoek naar nieuw leesvoer. :P
pi_207738328
Mnoh. Pukje heeft vandaag het van rug naar buik rollen ontdekt. O+
Terug snapt ze nog niet, maar gelukkig vermaakt ze zich op haar buik ook wel een tijdje tegenwoordig.
pi_207764164
Eerste kdv virusje, check. :P
pi_207776314
Vandaag precies 6 weken oud. Krampjes!! Erg herkenbaar alle verhalen hier. Soms echt moedeloos door slaaptekort en hem niet kunnen troosten. Maar dan krijg je vorige week de eerste bewuste glimlach en dan smelt je helemaal weg! Rustig ademhalen en door gaan.
pi_207776522
Ondertussen weer een weekje verder, de nachten zijn nog lekker rommelig. We proberen onze kleine sneller op bed te krijgen ook tussen de middag, met wisselend succes.

's nachts zijn we begonnen met inbakeren. Echt te vaak dat ze bijna in slaap zou vallen, schrikt ze ineens van iets (springen de armpjes in de lucht) en slaat ze soms haar speen uit d'r mond. Inbakeren is denk ik ook iets waar babies erg aan moeten wennen denk ik? Zodra ze door krijgt dat ze haar armpjes niet kan bewegen begint het huilen opnieuw.
pi_207776541
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 12:08 schreef TommyL0204 het volgende:
Vandaag precies 6 weken oud. Krampjes!! Erg herkenbaar alle verhalen hier. Soms echt moedeloos door slaaptekort en hem niet kunnen troosten. Maar dan krijg je vorige week de eerste bewuste glimlach en dan smelt je helemaal weg! Rustig ademhalen en door gaan.
Wij hebben van de Etos (huismerk) druppels gekocht, en dat lijkt ons erg te helpen. Onze is nu ruim 7 weken en had na de fles soms echt flinke buien. Trekt ze haar beentjes op, rood hoofd, veel kermen, en het komt en gaat (je ziet haar opluchting als het krampje weg is)

Ik zou https://www.etos.nl/produ(...)%2Fml-120595150.html even bekijken als je er wat aan wil doen
pi_207776689
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 12:20 schreef Vermecelli het volgende:
Ondertussen weer een weekje verder, de nachten zijn nog lekker rommelig. We proberen onze kleine sneller op bed te krijgen ook tussen de middag, met wisselend succes.

's nachts zijn we begonnen met inbakeren. Echt te vaak dat ze bijna in slaap zou vallen, schrikt ze ineens van iets (springen de armpjes in de lucht) en slaat ze soms haar speen uit d'r mond. Inbakeren is denk ik ook iets waar babies erg aan moeten wennen denk ik? Zodra ze door krijgt dat ze haar armpjes niet kan bewegen begint het huilen opnieuw.
Misschien is een slaapzakje zoals de puckababy piep iets voor haar? Kan ze wel nog een beetje bewegen met haar armpjes maar niet zichzelf wakker slaan.
  maandag 30 januari 2023 @ 12:36:57 #84
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_207776741
Ons zoontje vond de piep prima, maar deze niet. Ze slaapt het liefst op haar buik. En dat gaat dan goed. Ik vind het eng (morgen is ze 6 weken), maar ze slaapt in ieder geval wel :s)
pi_207777638
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 12:32 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Misschien is een slaapzakje zoals de puckababy piep iets voor haar? Kan ze wel nog een beetje bewegen met haar armpjes maar niet zichzelf wakker slaan.
Volgens mij hebben we een soortgelijk inbakerzakje nu, zal eens kijken hoe die heet wat we nu hebben :P
pi_207777644
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 12:36 schreef automatic_ het volgende:
Ons zoontje vond de piep prima, maar deze niet. Ze slaapt het liefst op haar buik. En dat gaat dan goed. Ik vind het eng (morgen is ze 6 weken), maar ze slaapt in ieder geval wel :s)
En hoe ga jij zelf dan rustig slapen als er een (klein) risico op de loer ligt?
Onze kleine slaapt op de buik ook een stuk makkelijker.
  maandag 30 januari 2023 @ 14:19:16 #87
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_207778303
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 13:43 schreef Vermecelli het volgende:

[..]
En hoe ga jij zelf dan rustig slapen als er een (klein) risico op de loer ligt?
Onze kleine slaapt op de buik ook een stuk makkelijker.
Overdag loop ik geregeld langs en ze maakt ook best wat geluid. In de nacht starten we op haar rug. Vaak na de nachtvoeding is het drama en gaat ze op haar buik. De eerste nacht(en) zelf amper geslapen en regelmatig gekeken. Daarna los gelaten. Ze draait continue haar hoofdje dus heb er nu wel meer vertrouwen in dat het goed gaat (al blijft het spannend).

Al denk ik dat onze oudste toen ook al een buikslaper was, maar daar had ik destijds niet aan toe gegeven.
pi_207780383
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 12:22 schreef Vermecelli het volgende:

[..]
Wij hebben van de Etos (huismerk) druppels gekocht, en dat lijkt ons erg te helpen. Onze is nu ruim 7 weken en had na de fles soms echt flinke buien. Trekt ze haar beentjes op, rood hoofd, veel kermen, en het komt en gaat (je ziet haar opluchting als het krampje weg is)

Ik zou https://www.etos.nl/produ(...)%2Fml-120595150.html even bekijken als je er wat aan wil doen
Ja, hebben we geprobeerd. Net als Simplex. Werd daar helaas juist erger door...
pi_207788775
Ik ben zelf probiotica gaan slikken toen Pukje klein was, zodat het via de borstvoeding bij haar terecht zou komen. De krampjes vielen hier redelijk mee daarna, maar ik weet natuurlijk niet of dat oorzaak/gevolg is.

Pukje is in de 4 maanden slaapregressie beland vrees ik. De nachten zijn vooralsnog best prima (2 a 3 nachtvoedingen en tussendoor nog 1 of 2x heel kort wakker), maar de dutjes zoo moeilijk en zelfs in de draagzak nu bijna altijd maar een half uur. Maargoed, ze heeft de afgelopen dagen dan ook ontdekt hoe schaterlachen werkt, dat ze van haar rug naar haar buik om kan draaien en dat het mega grappig is om je tong uit te steken en dan te blazen zodat je kwijl lekker rondspettert en je een leuk geluid maakt. O+
pi_207789193
Hier een snotverkouden baby. Lang leve de otrivin snotzuiger *O* (Ik gooi hem er ook even in als tip ;) )
pi_207789509
Vannacht was weer helemaal bal :'). Kleine slaapt onmogelijk in d'r eigen bed. Of wij herkennen de signalen niet en leggen haar te vroeg of te laat weg.

Vanavond proberen het voorslaap ritueel over te slaan en haar ook gewoon rond 19:00 naar bed te brengen. Tot nu toe bleef ze altijd bij mij tot een uurtje of 11, maar dan sliep ze eigenlijk altijd op mijn arm. Als ik haar dan na kort wakker zijn en een fles op bed bracht, had ze er geen zin meer in. Wellicht direct naar bed en met gedimde lampen voeden elke 4/5 uur. We merken dat als ze slaapt, ze makkelijk wat uren doortrekt en niet elke 3 uur aan de fles wil.

Inbakeren in een doek is nog geen succes. Als ze door heeft dat ze haar armen niet kan bewegen is ze best overstuur. Is dat een kwestie van volhouden? Of bevrijden en in de normale slaapzak verder gaan? Halverwege de nacht van strategie wisselen is niet erg top, begrijpen we ook.
pi_207789533
Ohja, en we willen nu na 8 weken eigenlijk gaan starten met slapen op eigen kamer. Dit ook omdat door de vele geluidjes en gemekker of ik, of mijn vrouw wakker blijft
  dinsdag 31 januari 2023 @ 11:59:59 #93
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_207790492
Klinkt echt precies als die van ons. Hoe oud is ze nu?
Laatste voeding met gedimde lichten op onze slaapkamer werkt hier (vaak) ook beter dan beneden en haar dan naar boven transporteren.

Toevallig had ze afgelopen vrijdag om 19.30 voeding. Heeft ze op mij geslapen (beneden) en heb ik haar rond 22.00 in bed gelegd. Ik baalde al, want ik dacht; nu komt ze zo weer. Maar toen kwam ze pas rond 2uur.
pi_207791869
Ik zou mezelf de moeite besparen en met 8 weken niet meer aan inbakeren beginnen. Hier werd ze nadat we ermee stopen inderdaad ook wakker van rondmaaiende armpjes, dat maar stopte vrij snel weer. Als je nu gaat beginnen met inbakeren moet ze twee keer wennen; eerst aan het inbakeren en daarna heb je alsnog dat ze moet wennen aan het met losse armpjes slapen als je ermee stopt.
pi_207793025
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 10:03 schreef Elleska het volgende:
Hier een snotverkouden baby. Lang leve de otrivin snotzuiger *O* (Ik gooi hem er ook even in als tip ;) )
Ja hier is hij nu ook onmisbaar!
Baal wel een beetje dat we baby snotverkouden naar haar eerste hele opvangdag moeten brengen, maar goed. Hopelijk houdt ze het vol.
pi_207793046
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 10:32 schreef Vermecelli het volgende:
Vannacht was weer helemaal bal :'). Kleine slaapt onmogelijk in d'r eigen bed. Of wij herkennen de signalen niet en leggen haar te vroeg of te laat weg.

Vanavond proberen het voorslaap ritueel over te slaan en haar ook gewoon rond 19:00 naar bed te brengen. Tot nu toe bleef ze altijd bij mij tot een uurtje of 11, maar dan sliep ze eigenlijk altijd op mijn arm. Als ik haar dan na kort wakker zijn en een fles op bed bracht, had ze er geen zin meer in. Wellicht direct naar bed en met gedimde lampen voeden elke 4/5 uur. We merken dat als ze slaapt, ze makkelijk wat uren doortrekt en niet elke 3 uur aan de fles wil.

Inbakeren in een doek is nog geen succes. Als ze door heeft dat ze haar armen niet kan bewegen is ze best overstuur. Is dat een kwestie van volhouden? Of bevrijden en in de normale slaapzak verder gaan? Halverwege de nacht van strategie wisselen is niet erg top, begrijpen we ook.
Als ze er overstuur van raakt zou ik er lekker mee stoppen en het in een normale slaapzak proberen. Die gevoerde winterslaapzakken dempen de ergste armbewegingen ook wel een beetje. En halverwege de nacht van strategie veranderen maakt denk ik ook niet uit, ze leven toch nog zo in het moment dat consequent zijn nog niet veel doet voor ze. :P
Niet jezelf blijven kwellen als het niet nodig is.
pi_207804968
Nou het is nog een heel circus, dat kolven op werk.
De kolfruimte is op een andere locatie dus ik moet erheen fietsen _O-
En de ruimte is ook wel eens bezet om covid testen in af te nemen. Ben benieuwd wanneer ik ga opgeven. :D
pi_207805323
Dat kan nooit volgens de richtlijnen zijn, op een andere locatie waar je heen moet fietsen.

En deze eis: Het moet hygiënisch zijn.
Hoe hygiënisch is een ruimte waar mensen naartoe worden gehaald die waarschijnlijk ziek zijn?
  woensdag 1 februari 2023 @ 15:43:36 #99
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207806391
Ik zou ook even aan de bel trekken. En anders kijken of er een leeg kantoor is dat op slot kan...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_207806570
Elke keer als er iets gezegd wordt over kolven op het werk wil ik even zeggen: petje af. Wat een toewijding vind ik dat altijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')