Ja het is misschien ook een ongegronde angst want de peuter slaapt over het algemeen ook best wel vast, maar het ligt wel ook weer aan de tijd. Ze werd namelijk wel wakker de laatste keren dat baby vroeg in de ochtend wakker werd 5:00u/6:00u. Dan slaapt ze misschien niet meer zo diep. Zit denk ik niets anders op dan het te gaan uitproberenquote:Op maandag 16 januari 2023 15:29 schreef eponine het volgende: @:Smart_ass, ik loop tegen hetzelfde aan qua meer tijd geven om zelf weer in slaap te vallen. Sta vrijwel direct naast R haar bed zodra ze huilt omdat ik niet wil dat grote broer wakker wordt. Maar afgelopen weekend was ze op standje misthoorn aan het huilen, ik kon er niet direct heen en hij sliep overal doorheen. Hij is sowieso na de eerste twee maanden niet meer wakker geworden van haar…
Mijn baby was 7-8 maanden toen er eindelijk íéts van ritme in kwam. Mijn peuter had als baby van een paar maanden oud ritme (alleen jammer dat dat ritme ook behelsde dat ie overdag amper sliep). 1 maand oud? Ik geloof er niks van, ga maar lekker op je eigen gevoel af en ga met de flow mee.quote:Op maandag 16 januari 2023 13:42 schreef Vermecelli het volgende:
Onze kleine dame is nu een maand. Iemand nog wijze ervaringen/tips bij het genereren van ritme? Of gewoon niet doen en leven met de dag?
We merkten dat we het tot voor kort redelijk onder 'controle' hadden, tot ze besloot 's nachts alles weer op z'n kop te zetten. Iets met een 4-5 weken sprongetje ofzo.
Alle wijzen adviseren ons om te bouwen aan ritme blabla, maar daar gaat onze kleine gewoonweg niet in mee en we beginnen er ook lichtelijk schijt aan te krijgen. Is dat een normale gedachte dat het vanzelf later wel komt? Uiteraard rust en regelmaat is belangrijk, voeding op vaste momenten (na 3/3.5 uur). Maar haar om 19:00 op bed leggen is helemaal kansloos.
er is toch ook niet zoveel mis met een tukje van een uurtje? Hoeft toch niet perse langer te zijn, helemaal als ze nog drie keer slaapt op een dagquote:Op dinsdag 17 januari 2023 09:21 schreef Lokasenna het volgende:
Zal nog wel even duren met die rui dan.
Mijn man vraagt zich af waarom ik nog haar over heb met wat er steeds uit komt.
Hier is het nog een beetje hit and miss met ritme.
Meestal gaat het overdag goed met drie dutjes, maar soms gaat het naar bed brengen mis. Ze wordt dan na een uur huilen wakker en is niet meer in slaap te krijgen tot ze weer moe is. En dat kan zomaar een uur of 3 duren.
Een uurtje is wmb overdag ook prima, maar 3 uur wakker is wel veel voor een baby van 4 maanden.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 10:18 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
er is toch ook niet zoveel mis met een tukje van een uurtje? Hoeft toch niet perse langer te zijn, helemaal als ze nog drie keer slaapt op een dag.
Ik bedoel het 's avonds naar bed brengen, dan breng ik haar om half 8, gaat het mis zit ik tot half 12 met haar op de bankquote:Op dinsdag 17 januari 2023 10:18 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
er is toch ook niet zoveel mis met een tukje van een uurtje? Hoeft toch niet perse langer te zijn, helemaal als ze nog drie keer slaapt op een dag.
oh ik begreep je verkeerd, sorryquote:Op dinsdag 17 januari 2023 10:57 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik bedoel het 's avonds naar bed brengen, dan breng ik haar om half 8, gaat het mis zit ik tot half 12 met haar op de bank
Blijkbaar denkt ze dan dat het een normaal dutje is in plaats van slapen voor de nacht.
Had het ook een beetje onduidelijk opgeschreven.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:15 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
oh ik begreep je verkeerd, sorry
wij hebben ook een tijdje zo'n periode gehad dat baby s'avonds ineens weer wakker werd. Wij haalden hem er dan maar gewoon weer uit tot hij weer moe werd en dan met zn allen naar bed. Soms ging een van ons dan vast vroeg naar bed en kwam de ander dat later met de baby.
op een gegeven moment was dat ineens vanzelf over en snapte ie dat rond een uur of acht de nacht begint
Fok!-wetquote:Op dinsdag 17 januari 2023 08:58 schreef B.ertha het volgende:
Mijn 9,5 maander heeft vannacht van 8-7 geslapen, zonder er naartoe te hoeven, volledig in zijn eigen ledikant![]()
![]()
![]()
![]()
Pittig zeg!quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:26 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Had het ook een beetje onduidelijk opgeschreven.
Maar ik hoop dat het hier ook snel voorbij gaat.
De nachten zijn ook nog zwaar gebroken omdat ze dan het slechte drinken van overdag inhaalt (de wereld is nu interessant en drinken saai), dus tot laat op moeten blijven vind ik nu echt een kwelling.
Het is niet haar leukste fase.quote:
Niet echt, als ze geen zin heeft wordt ze of boos of gaat ze een beetje 'spelen', alle kanten op proberen te kijken en het hoofd zo hard heen en weer schudden dat het bijna voelt alsof ze mijn tepel eraf wil scheuren.quote:Op woensdag 18 januari 2023 18:00 schreef Bami het volgende:
En als je haar overdag vaker aanlegt Loka, helpt dat nog?
Opvang vroeg hier 1,5u na een flesje van 100ml of ze haar wat extra voeding mochten geven want ze was erg overstuur. Dan dènk ik toch dat het probleem niet is dat ze honger heeft.![]()
Gelukkig was man toch al onderweg om haar op te halen haha.
Oh dat schiet dan ook niet op idd. Kan me goed voorstellen dat je er dan af en toe echt geen zin meer in hebt en kunstvoeding overweegt.quote:Op woensdag 18 januari 2023 19:05 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Niet echt, als ze geen zin heeft wordt ze of boos of gaat ze een beetje 'spelen', alle kanten op proberen te kijken en het hoofd zo hard heen en weer schudden dat het bijna voelt alsof ze mijn tepel eraf wil scheuren.
Soms twijfel ik echt om af te bouwen met de bv omdat er altijd wel wat is wat gedoe geeft, spruw, borstontsteking, borstweigeren, etc maar ik vind het voeden nog wel fijn wanneer het wel goed gaat dus hoop dat het gewoon weer een tijdelijk ding is.
Gelukkig dat je man al in aantocht was. Lijkt me best stressvol als je op je werk een bericht krijgt dat ze overstuur is.
Rosie gaat volgende week twee ochtenden wennen, zie er wel tegenop.
Ik heb ook vaak gedacht “nou ze kán echt geen honger meer hebben nu” als ze huilde en niet stil te krijgen was omdat ik haar dan niet lang ervoor had gevoed maar aanleggen en drinken bleek dan soms toch de oplossingquote:Op woensdag 18 januari 2023 18:00 schreef Bami het volgende:
En als je haar overdag vaker aanlegt Loka, helpt dat nog?
Opvang vroeg hier 1,5u na een flesje van 100ml of ze haar wat extra voeding mochten geven want ze was erg overstuur. Dan dènk ik toch dat het probleem niet is dat ze honger heeft.![]()
Gelukkig was man toch al onderweg om haar op te halen haha.
Ja, maar borstvoeding is natuurlijk ook niet alleen voedsel, maar ook troost, liefde en knuffelen. Bij mij helpt het 90% van de tijd denk ik. Gelukkig is moedermelk zo Licht verteerbaar dat dat ook niet uitmaakt 🙂quote:Op donderdag 19 januari 2023 15:29 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik heb ook vaak gedacht “nou ze kán echt geen honger meer hebben nu” als ze huilde en niet stil te krijgen was omdat ik haar dan niet lang ervoor had gevoed maar aanleggen en drinken bleek dan soms toch de oplossing. Maar dat zal natuurlijk voor iedere baby anders zijn.
Haha ja tiet is vaak de oplossing, ookal was het niet het probleem. Maar op de opvang drinkt ze al vrij veel dus dan zie ik toch liever dat ze het anders oplossen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 15:29 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik heb ook vaak gedacht “nou ze kán echt geen honger meer hebben nu” als ze huilde en niet stil te krijgen was omdat ik haar dan niet lang ervoor had gevoed maar aanleggen en drinken bleek dan soms toch de oplossing. Maar dat zal natuurlijk voor iedere baby anders zijn.
Is natuurlijk ook zo. Maar je merkt vaak wel verschil tussen een beetje sabbelen/knuffelen voor troost of echt legitiem drinkenquote:Op donderdag 19 januari 2023 15:32 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Ja, maar borstvoeding is natuurlijk ook niet alleen voedsel, maar ook troost, liefde en knuffelen. Bij mij helpt het 90% denk ik. Gelukkig is moedermelk zo Licht verteerbaar dat dat ook niet uitmaakt 🙂
Maar dat is toch ook normaal met een baby van een paar maanden oud? Op die leeftijd “bracht” ik mijn baby nog niet eens naar bed haha. Ik zag wel wanneer hij ging slapen. Vaak lag hij gewoon bij ons in de woonkamerquote:Op dinsdag 17 januari 2023 10:57 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik bedoel het 's avonds naar bed brengen, dan breng ik haar om half 8, gaat het mis zit ik tot half 12 met haar op de bank
Blijkbaar denkt ze dan dat het een normaal dutje is in plaats van slapen voor de nacht.
Misschien is het ook wel normaal maar toch vind ik het kutquote:Op donderdag 19 januari 2023 16:04 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook normaal met een baby van een paar maanden oud? Op die leeftijd “bracht” ik mijn baby nog niet eens naar bed haha. Ik zag wel wanneer hij ging slapen. Vaak lag hij gewoon bij ons in de woonkamer
Het is overigens wel killing als je voor jezelf een schema aanhoudt van 22u naar bed, 6u weer op. Dan ga je echt stuk op die gebroken nachten.
Toen ik nog verlof had deed ik dat anders. Ik ging gewoon 19u naar bed (man deed dan de avonden) en dan was ik s nachts up and running. Of ik bereidde me voor op “nachtdienst” door m’n moeder overdag te laten oppassen en dan sliep ik.
Toen ik weer ging werken deed ik hetzelfde met 19u naar bed en s nachts om 3u eruit rollen en dan aansluitend werken (man deed dan het begin van de nacht)
Ploegendienst, dames
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |