Zou me niks verbazen als er de komende weken nog wel meer "goed nieuws" naar buiten komt, terwijl Elon wanhopig op zoek is naar nieuw geld om de eerste jaarlijkse rentebetaling van 1,5 miljard dollar te kunnen voldoen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 18:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Beetje loze corporate propaganda als net is gelekt dat je 40% minder omzet draait dan verwacht.
Ze hebben net een liquidatie verkoop van de inboedel van Twitter gehad, nu kunnen ze de huur weer betalenquote:Op donderdag 19 januari 2023 18:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Beetje loze corporate propaganda als net is gelekt dat je 40% minder omzet draait dan verwacht.
Selectieve bron acceptatie. Die bron (zogenaamde 'senior manager' bij Twitter, voor de rest geen naam niks) die beweert dat het 40% is gedaald tov vorig jaar, kan je namelijk ook kwalificeren als wederom een poging om de haatprogaganda machine weer een extra kickje te geven.quote:Op donderdag 19 januari 2023 18:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Heb je je eigen linkdump wel gelezen? In het Axios stuk staat namelijk hetzelfde, alleen het "positieve nieuws" dat in de mediahoek de klap slechts 15% is. Prima hoor, wil jouw bron ook wel accepteren.quote:Op donderdag 19 januari 2023 19:38 schreef Rnie het volgende:
[..]
Selectieve bron acceptatie. Die bron (zogenaamde 'senior manager' bij Twitter, voor de rest geen naam niks) die beweert dat het 40% is gedaald tov vorig jaar, kan je namelijk ook kwalificeren als wederom een poging om de haatprogaganda machine weer een extra kickje te geven.
Sinds dat Twitter privaat is geworden, neem ik technisch gezien geen enkel cijfer meer serieus. Ook niet die van Musk.
Nee.quote:Op donderdag 19 januari 2023 19:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Heb je je eigen linkdump wel gelezen? In het Axios stuk staat namelijk hetzelfde, alleen het "positieve nieuws" dat in de mediahoek de klap slechts 15% is. Prima hoor, wil jouw bron ook wel accepteren.
Want waarmee maakt Twitter dan nog meer significante omzet?quote:Op donderdag 19 januari 2023 22:28 schreef Rnie het volgende:
[..]
Nee.
While many advertising categories across Twitter saw between a 30%–60% drop in the number of active U.S. advertisers last quarter compared to the same quarter in 2021, the number of active U.S. media and entertainment advertisers fell by less than 15%, according to a source familiar with the situation.
Waar wordt er in het stuk gerept over omzet dan? Een daling van adverteerders hoeft namelijk niet perse te betekenen dat er een daling is in omzet.De twee stukken zijn weldegelijk anders.
Blauwe vinkjesquote:Op donderdag 19 januari 2023 22:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Want waarmee maakt Twitter dan nog meer significante omzet?
Ads en Blue zijn volgens mij de primaire inkomsten, maar ik heb geen idee hoeveel bedrijven op dit moment spenderen aan ads, evenmin ik geen idee heb hoeveel Blue subscribers er tot nu toe zijn.quote:Op donderdag 19 januari 2023 22:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Want waarmee maakt Twitter dan nog meer significante omzet?
En tegen welke prijs, aangezien bijvoorbeeld het bpp in Aziatische landen stukken lager is betalen ze daar vaak wat minder.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 14:23 schreef Rnie het volgende:
Dat het handig is om Blue uit te rollen in de rest van de wereld zijn we volgens mij wel uit![]()
Dat was me helemaal nog niet opgevallen.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 14:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ook tweakers is alweer met hun premium abonnement gestopt, ik vraag me echt af of er een substantiele groep mensen is die 70 dollar per jaar voor een blauw vinkje willen betalen.
Wacht maar tot de oude verificatie eruit wordt gesloopt. De narcistische paniek gaat echt voor extra Blue abonees zorgen.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 14:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En tegen welke prijs, aangezien bijvoorbeeld het bpp in Aziatische landen stukken lager is betalen ze daar vaak wat minder.
Ook tweakers is alweer met hun premium abonnement gestopt, ik vraag me echt af of er een substantiele groep mensen is die 70 dollar per jaar voor een blauw vinkje willen betalen.
Persoonlijk ben ik niet tegen een premium model, maar dan moet er wel extra waarde zijn. Als ik bij het AD kijk zie ik tegenwoordig meer premium dan normale artikelen. De extra aandacht, journalistieke waarde en content die ze met premium leveren stelt tov normale artikelen niet veel voor. Ze pleuren er gewoon lukraak een paywall voor en klaar.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 14:47 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Dat was me helemaal nog niet opgevallen.
Dat hebben we dan mooi met z'n allen gesloopt, kut dpg met hun premium shit
Bij hun nieuwssites ontweek ik het met archive.is
Ik vermoed dat dit echt een geval van projectie is dat er zoveel narcisten zullen zijn.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 15:00 schreef Rnie het volgende:
[..]
Wacht maar tot de oude verificatie eruit wordt gesloopt. De narcistische paniek gaat echt voor extra Blue abonees zorgen.
Dat wordt sowieso grappig, ja. Maar of het nou echt voor veel sales gaat zorgen... kweenie hoor.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 15:00 schreef Rnie het volgende:
[..]
Wacht maar tot de oude verificatie eruit wordt gesloopt. De narcistische paniek gaat echt voor extra Blue abonees zorgen.
quote:Op vrijdag 20 januari 2023 15:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat dit echt een geval van projectie is dat er zoveel narcisten zullen zijn.
een paywall van een krant is natuurlijk totaal iets anders dan een blauw vinkje.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 15:11 schreef Rnie het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik niet tegen een premium model, maar dan moet er wel extra waarde zijn. Als ik bij het AD kijk zie ik tegenwoordig meer premium dan normale artikelen. De extra aandacht, journalistieke waarde en content die ze met premium leveren stelt tov normale artikelen niet veel voor. Ze pleuren er gewoon lukraak een paywall voor en klaar.
Voor Twitter is dit een uitgelezen kans om samen te werken met grote media-organisaties. Waarom een premiumartikel doorpushen op Twitter (), terwijl je op Twitter misschien wel hele artikels kan publiceren?
Blendle meets Twitter, verpak dat in Blue (prijsafspraak met de media-organisaties) en je hebt echt waarde voor de user.
Op dat gebied vind ik dat Musk wel gelijk hebt. Twitters heeft echt potentieel wat niet benut is.
Oh, thanks voor de ophelderingquote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:17 schreef koemleit het volgende:
[..]
een paywall van een krant is natuurlijk totaal iets anders dan een blauw vinkje.
bij de krant betaal je voor de geschreven artikelen (het onderzoek etc etc).
Bij twitter betaal je voor een vinkje, en dus eigenlijk niet echt voor iets.
De content van het AD waar je voor betaald wordt gemaakt door het AD. De content op twitter waar je voor betaald, wordt niet gemaakt door twitter.
Is dat niet in strijd met EU regels (misbruik van marktdominantie of iets dergelijks)?quote:Op vrijdag 20 januari 2023 20:57 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Gvd, Musk
M'n favo Twitter-app
Ik denk niet dat geldt voor toegang tot je eigen website. De meeste social media hebben niet eens een API met 3rd party apps.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 21:00 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Is dat niet in strijd met EU regels (misbruik van marktdominantie of iets dergelijks)?
Maar twitter lijkt niet alle third party apps te bannen.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 21:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat geldt voor toegang tot je eigen website. De meeste social media hebben niet eens een API met 3rd party apps.
quote:The shut-down, which happened Thursday night US time, hasn’t affected all apps and services that use the API but instead appears targeted at the most popular third-party Twitter clients, including Tweetbot by Tapbots and Twitterrific by The Iconfactory.
Ik las op Tweakers.net dat de nieuwe regel blijkbaar is dat de API niet is toegestaan voor het nabootsen van Twitters eigen app en dat daarom deze 3rd party clients zijn geband: https://tweakers.net/nieu(...)we-overeenkomst.htmlquote:Op vrijdag 20 januari 2023 21:17 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar twitter lijkt niet alle third party apps te bannen.
[..]
quote:Twitter verbiedt thirdpartyclients api te gebruiken in nieuwe overeenkomst
Twitter heeft sinds donderdag een nieuwe ontwikkelaarsovereenkomst, waarin het bedrijf ontwikkelaars verbiedt om zijn api te gebruiken om een 'vervangende of vergelijkbare' dienst of product te maken als Twitters eigen applicaties. Eerder sloot het platform apps af van zijn api.
In de vernieuwde ontwikkelaarsovereenkomst heeft het bedrijf een nieuwe zin toegevoegd aan de beperkingen bij het gebruik van Twitters Licensed Materials. Onder die Licensed Materials vallen onder meer toegang tot Twitters api. Volgens die nieuwe zin mogen ontwikkelaars Licensed Materials niet gebruiken om een 'vervangende of vergelijkbare dienst of product' als Twitters eigen producten te maken, of hier een poging toe te doen.
Die zin stond voor afgelopen donderdag niet zo expliciet in de ontwikkelaarsovereenkomst, blijkt uit de Wayback Machine. Verschillende thirdparty-Twitter-apps gaven vorige week aan ineens problemen te hebben met het gebruiken van Twitters api. Onder meer Tweetbot, Twitterific en Talon zeiden daardoor hun diensten niet of minder te kunnen aanbieden.
Eerder deze week erkende Twitter dat het een bewuste actie was om thirdpartyapps af te sluiten van zijn api. Daarbij zei het platform 'lang bestaande api-regels' te handhaven, zonder verdere toelichting. Het is dan ook niet duidelijk op welke api-regels het bedrijf toen doelde of waarom het bedrijf ineens de toegang afsluit, na dit jaren te hebben toegestaan.
Vermoedelijk stopte Twitter deze toegang omdat het bedrijf advertentie-inkomsten mist door deze thirdpartyapps. De api mag nog wel voor andere doeleinden worden gebruikt, zoals het beter zoeken naar tweets, het beheren van accounts, voor advertentiedoeleinden en het delen van tweets op externe sites.
Als je er over nadenkt is het toch vanuit Twitters oogpunt stiekem heel logisch allemaal? Je gooit als commercieel bedrijf je eigen glazen op die manier in.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 21:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik las op Tweakers.net dat de nieuwe regel blijkbaar is dat de API niet is toegestaan voor het nabootsen van Twitters eigen app en dat daarom deze 3rd party clients zijn geband: https://tweakers.net/nieu(...)we-overeenkomst.html
[..]
Wel nogal vreemd om dat opeens zover overleg om te gooien toch? Die ontwikkelaars mochten dat al jaren en hebben er best wat tijd en/of geld in gestoken. Geef ze dan in ieder geval de tijd om wijzigingen te maken.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 21:28 schreef Rnie het volgende:
[..]
Als je er over nadenkt is het toch vanuit Twitters oogpunt stiekem heel logisch allemaal? Je gooit als commercieel bedrijf je eigen glazen op die manier in.
Welke wijzigingen?quote:Op vrijdag 20 januari 2023 21:57 schreef kipknots het volgende:
[..]
Wel nogal vreemd om dat opeens zover overleg om te gooien toch? Die ontwikkelaars mochten dat al jaren en hebben er best wat tijd en/of geld in gestoken. Geef ze dan in ieder geval de tijd om wijzigingen te maken.
Daarnaast, waarom logisch? Zolang je zorgt dat ook promoted tweets mee worden gestuurd vanuit de api is een policy dat je die verplicht wat moet hebben toch afdoende? Kost Twitter dan geen geld oid...
quote:Op vrijdag 20 januari 2023 21:33 schreef crystal_meth het volgende:
Twitter Sued by Unpaid Experts Hired for Legal Battle With Musk
Lol, twitter huurde experts om Musk te dwingen het bedrijf over te nemen, en die willen nu betaald worden.
Hey, dit is wel tof idd. Ik stond altijd te kloten met handmatig naar Lists gaan en daar een list aan te klikken. Scheelt weer een clickquote:Op vrijdag 20 januari 2023 21:57 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]
Zeer nice dit. Deze functie gebruikte ik veelvuldig bij Tweetdeck. Accounts en topics in kaartenbakjes gooien!
List feature is ondergewaardeerd in deze vorm. Ik heb nu 4 lists (Nieuws - Sport - Muziek - TV) naast For you en Following staan. Qua UI is dit echt top.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 22:08 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Hey, dit is wel tof idd. Ik stond altijd te kloten met handmatig naar Lists gaan en daar een list aan te klikken. Scheelt weer een click
verrassendquote:Op zaterdag 21 januari 2023 22:08 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]
Twitter Blue+ naar 20 dollar?
Op je mobieltje zijn ze veelvuldig aanwezig kan ik je vertellenquote:Op zondag 22 januari 2023 00:13 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik heb werkelijk nog nooit een ad op Twitter gezienSowieso gebruik ik alleen Tweetdeck, maar ik kan me niet eens voorstellen hoe kut Twitter wel niet moet zijn met ads
Geen Pihole hebben draaienquote:Op zondag 22 januari 2023 02:59 schreef Rnie het volgende:
[..]
Op je mobieltje zijn ze veelvuldig aanwezig kan ik je vertellen
Twitter word wel als een essentieel onderdeel van democratie en vrijheid van meningsuiting gezien.quote:Op zondag 22 januari 2023 11:51 schreef Monolith het volgende:
De valkuil van Musk blijft dat hij de relevantie van Twitter volledig overschat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Idd, mensen willen best een abbo nemen maar dan wel op kwaliteitscontent.quote:Op zondag 22 januari 2023 11:51 schreef Monolith het volgende:
Sowieso is het idee dat een abonnementsvorm voor Twitter een daverend succes gaat worden toch een totale fantasie? Kijk naar YouTube. Die hebben op 2.6 miljard gebruikers pakweg 50 miljoen premium abonnees, oftewel 0,1%. En dan praat je over een dienst die kwalitatief hoogwaardige content levert waarvoor ze de makers fors betalen. Die premiumdienst omvat bovendien o.a. een muziekstreamingdienst.
Twitter teert volledig op mensen die ze gratis van content voorzien (net als b.v. dit forum). Zo'n model is in mijn ogen enkel levensvatbaar wanneer je op advertentie-inkomsten kunt teren. Ik verwacht dat dit hele abonnementsgebeuren bij Twitter uiteindelijk meer kost dan het oplevert, want een abonnementsdienst vereist ook weer allerlei specifieke IT, ondersteunend personeel en ga zo maar door.
De valkuil van Musk blijft dat hij de relevantie van Twitter volledig overschat.
quote:Op zondag 22 januari 2023 11:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Twitter word wel als een essentieel onderdeel van democratie en vrijheid van meningsuiting gezien.Haha als er iets ondermijnend is voor democratie dan is het wel de door gesloten algoritmes gegenereerde bubbles en alle opgeklopte ophef en virale shit, alles voor de kliks en "engagement".SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bovendien is een van de perks van een abonnement dat je minder of geen advertenties te zien krijgt, wat dus direct in de omzet snijdt.quote:Op zondag 22 januari 2023 11:51 schreef Monolith het volgende:
Ik verwacht dat dit hele abonnementsgebeuren bij Twitter uiteindelijk meer kost dan het oplevert, want een abonnementsdienst vereist ook weer allerlei specifieke IT, ondersteunend personeel en ga zo maar door.
Wikipedia.quote:Op zondag 22 januari 2023 12:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bovendien is een van de perks van een abonnement dat je minder of geen advertenties te zien krijgt, wat dus direct in de omzet snijdt.
Zoals je al zegt, het kan nooit werken voor Twitter. Er bestaat ook geen enkel voorbeeld van een grote site gevuld met user-generated content die niet van advertenties leeft.
Non-profits zijn natuurlijk niet te vergelijken met commerciële bedrijven. Wikipedia moet het doen met donaties van welwillende gebruikers waaronder ondergetekende. Geen vetpot en zeker ook geen inkomstenbron waar je bakken duurbetaalde ITers van in dienst kunt nemen, maar voorlopig genoeg om de boel draaiende te houden iig. Ik ga echter natuurlijk nooit een commerciële partij sponsoren uit liefdadigheid.quote:
Natuurlijk, ze zijn niet te vergelijken. Wikipedia is open, draait op vrijwilligers, doet niet aan schimmige algoritmes, verkoopt de data van gebruikers niet, en wikipedia heeft een veel groter maatschappelijk belang dan twitter. Ik doneer ook jaarlijks aan de wikimedia foundation omdat ik wil dat wikipedia blijft bestaan. Ik doneer ook aan de mastodon instance waar ik op zit omdat dat ook vrijwilligers zijn en hosting heel veel kost. Maar voor twitter zou ik inderdaad nooit betalen, je betaalt natuurlijk al meer dan genoeg met je data.quote:Op zondag 22 januari 2023 12:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Non-profits zijn natuurlijk niet te vergelijken met commerciële bedrijven. Wikipedia moet het doen met donaties van welwillende gebruikers waaronder ondergetekende. Geen vetpot en zeker ook geen inkomstenbron waar je bakken duurbetaalde ITers van in dienst kunt nemen, maar voorlopig genoeg om de boel draaiende te houden iig. Ik ga echter natuurlijk nooit een commerciële partij sponsoren uit liefdadigheid.
Daarom is het voor Twitter van belang om het framework zo om te gooien, dat ze samenwerkingen op touw kunnen zetten met media/nieuws-outlets. 25 premiumartikelen per maand (ik zeg maar wat) van aangesloten en gedegen nieuws-outlets zouden bijvoorbeeld al veel meer waarde bieden aan blue.quote:Op zondag 22 januari 2023 12:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Non-profits zijn natuurlijk niet te vergelijken met commerciële bedrijven. Wikipedia moet het doen met donaties van welwillende gebruikers waaronder ondergetekende. Geen vetpot en zeker ook geen inkomstenbron waar je bakken duurbetaalde ITers van in dienst kunt nemen, maar voorlopig genoeg om de boel draaiende te houden iig. Ik ga echter natuurlijk nooit een commerciële partij sponsoren uit liefdadigheid.
Oh je bedoelt zoiets als het uitermate succesvolle blendle?quote:Op zondag 22 januari 2023 12:35 schreef Rnie het volgende:
[..]
Daarom is het voor Twitter van belang om het framework zo om te gooien, dat ze samenwerkingen op touw kunnen zetten met media/nieuws-outlets. 25 premiumartikelen per maand (ik zeg maar wat) van aangesloten en gedegen nieuws-outlets zouden bijvoorbeeld al veel meer waarde bieden aan blue.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |