abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207542045
quote:
Een op de acht mensen in Nederland had vorig jaar te maken met seksueel grensoverschrijdend gedrag. Dat zijn omgerekend 1,8 miljoen mensen, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek op basis van een tweejaarlijkse enquête. Het gaat om (online) seksuele intimidatie en om lichamelijk seksueel geweld.

Het cijfer ligt hoger dan in 2020, toen een op de negen mensen (1,6 miljoen Nederlanders) seksueel wangedrag had ervaren. Volgens het CBS nam vooral seksuele intimidatie toe, het percentage slachtoffers van lichamelijk seksueel geweld veranderde nauwelijks.

Helft jonge vrouwen slachtoffer
Vrouwen hebben veel vaker te maken met seksueel grensoverschrijdend gedrag dan mannen. De cijfers zijn vooral hoog bij jonge vrouwen: van de 16 tot 18-jarigen heeft 46 procent ermee te maken gehad, bij vrouwen tussen 18 en 24 jaar 52 procent. Die percentages lagen twee jaar geleden op respectievelijk 38 en 47 procent.

Het CBS geeft als mogelijke verklaring ( :') ) voor de stijging dat door de maatschappelijk discussie van vorig jaar, na bijvoorbeeld onthullingen over The Voice of Holland, meer mensen erkennen dat ze slachtoffer zijn.

Het wangedrag vond vooral plaats buitenshuis en dan in verreweg de meeste gevallen door een onbekende. Ook wordt het uitgaansleven door de slachtoffers vaak genoemd als plek waar ze met het gedrag in aanraking kwamen. Seksuele intimidatie door een collega overkwam een op de vijf slachtoffers.

Kabinet komt in actie
Het kabinet wil dat er een cultuurverandering komt om seksueel grensoverschrijdend gedrag en seksueel geweld te bestrijden. De ministers Dijkgraaf en Van Gennip vinden het aantal overschrijdingen onacceptabel en het kabinet heeft daarom een actieprogramma gepresenteerd. De ministers zien wel dat er "een groeiende beweging is die ongelijkwaardigheid en sociale onveiligheid niet langer accepteert".
...
vervolg: https://nos.nl/artikel/24(...)-vrouwen-slachtoffer

De mogelijke verklaring is voice of holland jongens :')
pi_207542084
Dit lijkt mij wat weinig.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 13 januari 2023 @ 16:45:54 #3
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_207542094
Het probleem is dat vrouwen zich niet melden bij het meldpunt.

Grgr John
  vrijdag 13 januari 2023 @ 16:46:48 #4
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_207542102
Not my problem.
pi_207542108
Ervoer ik het ook maar ;(
Een tiet die per ongeluk in m'n rug drukt in een overvolle trein zou al heel veel voor me betekenen.
pi_207542112
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 16:45 schreef Aberkullie het volgende:
Het probleem is dat vrouwen zich niet melden bij het meldpunt.

Grgr John
Nee het probleem is dat vrouwen zich zouden moeten melden, want dat zou biet moeten hoeven
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207542117
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 16:47 schreef Centenbak het volgende:
Een tiet die per ongeluk in m'n rug drukt in een overvolle trein zou al heel veel voor me betekenen.
Je hebt dit toch wel gemeld hoop ik? Erkenning dat dit niet kan is het begin van verwerking!
pi_207542125
Geloof er geen reet van. Stelletje aanstellerts.
pi_207542129
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 16:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Je hebt dit toch wel gemeld hoop ik? Erkenning dat dit niet kan is het begin van verwerking!
Ik zou juist willen dat het gebeurt. Maar ik moet ook de hand in eigen boezem steken daar ik nog zelden met de trein reis aangezien ik mezelf een dikke voiture kan veroorloven. @vogeltjesdans heeft hier wellicht betere ervaringen mee.
pi_207542136
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 16:51 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Ik zou juist willen dat het gebeurt. Maar ik moet ook de hand in eigen boezem steken daar ik nog zelden met de trein reis aangezien ik mezelf een dikke voiture kan veroorloven. @:vogeltjesdans heeft hier wellicht betere ervaringen mee.
Dan hoort dit niet thuis in dit topic en dan laat ik het hierbij.
pi_207542220
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 16:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dan hoort dit niet thuis in dit topic en dan laat ik het hierbij.
Dat is je goed recht, hopelijk tref ik je weer snel in een geschikter topic.
pi_207542260
Dan maakten wellicht 1,8 miljoen zich hier aan schuldig.

Wanneer we kinderen en 60 plus niet meerekenen, is plusminus iedereen dader danwel slachtoffer?
pi_207542269
Maar is het ervaren van grensoverschrijdend gedrag per definitie slecht? Of is het ook ergens goed om af en toe te ervaren wat je grenzen zijn, en je te leren ze aan te geven en iemand er op aan te kunnen spreken als die eroverheen gaat?
  vrijdag 13 januari 2023 @ 17:31:28 #14
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_207542531
zijn dat alleen de slachtoffers of ook de daders?
Tot nooit .......
pi_207542707
tja en ondertussen wel half naakt op tiktok filmpjes uploaden. Echt, alles voor aandacht.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_207543027
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 16:47 schreef Centenbak het volgende:
Kom jij nooit bij de kapper dan?
pi_207543065
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 17:50 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
tja en ondertussen wel half naakt op tiktok filmpjes uploaden. Echt, alles voor aandacht.
'Waarom had ze een kort rokje aan.'
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_207543092
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 18:17 schreef SimonDeKrijger het volgende:

[..]
Kom jij nooit bij de kapper dan?
Nee want dan moet ik het zelf opruimen ;(
pi_207543118
Betekent dit dus dan ook dat er 1.8 miljoen daders van grensoverschrijdend gedrag rondlopen? Want dan zijn we toch wel boefjes met zijn allen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2023 18:38:34 ]
pi_207543142
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 18:24 schreef Scorpie het volgende:
Betekent dit dus dan ook dat er 1.8 daders van grensoverschrijdend gedrag rondlopen? Want dan zijn we toch wel boefjes met zijn allen.
Je bent pas dader als je veroordeeld bent. ;) Overigens denk ik niet dat alle soorten seksueel wangedrag veroordeelbaar is.
  vrijdag 13 januari 2023 @ 19:13:10 #21
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_207543712
Ach het schiet allemaal te ver door , ik kreeg van de week nog van een vrouwelijke collega te horen , als de mannelijke collega van afdeling....... , nog een keer te laat komt of dat hij weer niets zit te doen , dan gaan we met een paar vrouwelijke collega's samen aangifte doen van grensoverschrijdende gedrag.
Want het moet nu maar eens afgelopen wezen met die vervelende mannen , in mijn huwelijk deden ze ook nooit wat.
Het is 9 van de 10 keer gewoon die post wall dames die gewoon verbitterd zijn en niet hun zin krijgen die juist wraak nemen op de mannen.
Vaak veel al die het beter hebben als zij....

Ik zelf word nu ook veel meer onder mom van het dreigen , als ik iets niet wil doen voor hun, al gezegd dan als je het niet doet dan ga ik wel even aangifte doen van wegens grensoverschrijdende gedrag.
Dit is denk ik nu gewoon eerder regel dan uitzondering.

Het is net zo als je hard op noemt , Discriminatie , werkweigering en nu dus ook de term grensoverschrijdend gedrag.
Het zijn allemaal termen die een "zwakkere " inde samenleving sterk maken , en zonder bewijs al een stempel krijgen.
Want ja het bekt zo lekker en het is politiek correct.

Ik ervaar ook heel veel last van dames als ik NEE!! zegt dat ze het maar blijven proberen.
Dus die slogan van grensoverschrijdende gedrag , NEE is NEE is niet bestemd voor de dames ?

Want het is nu alleen maar een richtings verkeer op aan het gaat , mannen zijn daders en dames slachtoffer.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  vrijdag 13 januari 2023 @ 19:23:21 #22
22565 asco
Los in deze tent
pi_207543854
Hahahahaha, lekker doorgaan met al dat geneuzel en gezeik over vanalles en nog wat zodat we ons ALLEMAAL slachtoffer kunnen voelen. 8)7

Man, in dit land moest eens echt de tering uitbreken. _O-
pi_207546236
50% is extreem veel. Dan vraag ik mij wel af wat dan allemaal meetelt. Wellicht ook een enkele opmerking tijdens het uitgaan. Niet netjes, maar om dat op een hoop te vegen met verkrachting vind ik ook niet direct heel logisch.
pi_207548721
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 18:20 schreef superniger het volgende:

[..]
'Waarom had ze een kort rokje aan.'
nou, het is net zwart wit autist.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  zaterdag 14 januari 2023 @ 11:57:21 #25
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207551827
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 17:03 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Maar is het ervaren van grensoverschrijdend gedrag per definitie slecht?
Per definitie, ja.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')